abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:16:06 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201828675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:35 schreef Piva het volgende:
Ik kan bitcoin sturen vanuit elke locatie ter wereld 24/7/365. Deze transactie kan vervolgens door niemand gestopt worden.

Dit is de toekomst, als je dan zegt dat bitcoin slechts speculatie is en geen intinsieke waarde heeft ben je gewoon te dom om te poepen.


Gelukkig begrijpt El Dictador het prima _O_
Het zijn allemaal prima argumenten maar ze gaan allemaal niet over de originele discussie; dat bitcoin meer gokken is dan aandelen.

Apple aandelen gaan nooit opeens 40% minder waard zijn volgende week. En mocht dat wel zo zijn dan zou je dat van mijlenver zien aankomen, bijvoorbeeld doordat winkels al melden veel minder iphones te verkopen, of omdat de fabrieken getroffen zijn door natuurrampen.

Veel cryptocoins kunnen wel gewoon 40% dalen in een week, zonder enige aanwijsbare reden.

Dat je nu met crypto meer winst kan maken dan aandelen doet daar verder niets aan af.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201828838
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het zijn allemaal prima argumenten maar ze gaan allemaal niet over de originele discussie; dat bitcoin meer gokken is dan aandelen.

Apple aandelen gaan nooit opeens 40% minder waard zijn volgende week. En mocht dat wel zo zijn dan zou je dat van mijlenver zien aankomen, bijvoorbeeld doordat winkels al melden veel minder iphones te verkopen, of omdat de fabrieken getroffen zijn door natuurrampen.

Veel cryptocoins kunnen wel gewoon 40% dalen in een week, zonder enige aanwijsbare reden.

Dat je nu met crypto meer winst kan maken dan aandelen doet daar verder niets aan af.
Tja als je vandaag bitcoin koopt en het morgen weer wilt verkopen dan is het gokken. Maar over een termijn van 5 a 10 jaar weet ik niet of je nog over gokken kunt spreken. Vooralsnog blijkt dat niet.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:33:55 #103
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201828888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja als je vandaag bitcoin koopt en het morgen weer wilt verkopen dan is het gokken. Maar over een termijn van 5 a 10 jaar weet ik niet of je nog over gokken kunt spreken. Vooralsnog blijkt dat niet.
Over zulke lange termijn lijkt het me zeker ook gokken. Je hebt geen idee wat de regelgeving gaat doen of dat er andere dingen gebeuren die het vertrouwen onderuit halen. Ik denk dat het een bubbel is en als een bubbel barst dan is het ook meteen praktisch over en uit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201828997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:33 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat het een bubbel is en als een bubbel barst dan is het ook meteen praktisch over en uit.
Dus de bubbel is nog nooit gebarst de afgelopen 12 jaar? Of heeft de afgelopen 12 jaar bewezen dat je conclusie niet klopt?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201829089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:58 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Probeer je nu jezelf te overtuigen of wat?

Bitcoin is niet onafhankelijk. Er hoeft maar 1 internationale wetgeving te komen en bedrijven onderling af te stemmen en je kunt geen reet meer met je bitcoin.
De wereld die het eens wordt over één internationale wetgeving en de hele wereldbevolking die zich er braaf bij neerlegt, probeer je nu jezelf te overtuigen of wat?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 10:57:52 #106
414785 sirdanilot
pi_201829139
Ik weet het niet hoor met bitcoin, het lijkt nou alleen nog maar omhoog te kunnen en te mooi om waar te zijn maar als er weer een land als Rusland of een ander niet helemaal democratisch land bitcoin aan banden legt gaat het natuurlijk weer omlaag.

Vooralsnog zie ik mijn bitcoin omhoog gaan dus ik laat ze er lekker op staan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201829244
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Apple aandelen gaan nooit opeens 40% minder waard zijn volgende week.
Nee want dan sluit de beurs gewoon even.

quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Veel cryptocoins kunnen wel gewoon 40% dalen in een week, zonder enige aanwijsbare reden.
Cryptocoins zijn geen Bitcoin.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:10:15 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201829268
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dus de bubbel is nog nooit gebarst de afgelopen 12 jaar? Of heeft de afgelopen 12 jaar bewezen dat je conclusie niet klopt?
Het is natuurlijk wel een flinke hype, maar over de hele wereld economie genomen stelt al die crypto niet zoveel voor. Ik zie dat er echt pas sinds kort een beetje belangstelling van overheden en bedrijven is om bitcoin te adopteren of te willen reguleren. Dat gaat natuurlijk meer worden naarmate bitcoin meer waarde vertegenwoordigd ( en meer concurrentie voor de conventionele valuta). Als overheden vinden dat hun belangen aangetast worden, dan kan er ineens heel veel en heel snel qua regulering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201829558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het is natuurlijk wel een flinke hype, maar over de hele wereld economie genomen stelt al die crypto niet zoveel voor. Ik zie dat er echt pas sinds kort een beetje belangstelling van overheden en bedrijven is om bitcoin te adopteren of te willen reguleren. Dat gaat natuurlijk meer worden naarmate bitcoin meer waarde vertegenwoordigd ( en meer concurrentie voor de conventionele valuta). Als overheden vinden dat hun belangen aangetast worden, dan kan er ineens heel veel en heel snel qua regulering.
We zullen zien. Bitcoin is tot dusver heel robuust gebleken tegen wetgevingen en overheidsinvloeden. Daar is het ook voor ontworpen en men blijft doorgaan met ontwikkelen om het nog robuuster te maken op gebied van privacy en fungibiliteit.

Vergeet ook niet dat niet alle landen baat hebben bij de huidige USD-hegemonie en dat de belangen van kapitaal ook niet altijd overeenkomen met de belangen van overheden. Er valt geld te verdienen met Bitcoin (denk aan Wall Street, Silicon Valley, energieproducenten etc.) en er valt vrijheid te winnen met Bitcoin (denk aan de gewone burger wereldwijd, klokkenluiders/dissidenten, landen buiten de grote machtsblokken etc.).

[ Bericht 8% gewijzigd door Ronald-Koeman op 20-10-2021 11:46:08 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201829763
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
We zullen zien. Bitcoin is tot dusver heel robuust gebleken tegen wetgevingen en overheidsinvloeden. Daar is het ook voor ontworpen en men blijft doorgaan met ontwikkelen om het nog robuuster te maken op gebied van privacy en fungibiliteit.

Vergeet ook niet dat niet alle landen baat hebben bij de huidige USD-hegemonie en dat de belangen van kapitaal ook niet altijd overeenkomen met de belangen van overheden. Er valt geld te verdienen met Bitcoin (denk aan Wall Street, Silicon Valley, energieproducenten etc.) en er valt vrijheid te winnen met Bitcoin (denk aan de gewone burger wereldwijd, klokkenluiders/dissidenten, landen buiten de grote machtsblokken etc.).
Robuust zegt ie dan. Zei je dit ook toen die van 53 naar 26 kelderde? Eenmaal paniek en jouw bitcoin is poep waard.

Kun je dit ook zeggen over fysieke assets? Dacht het niet.
pi_201829823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Robuust zegt ie dan. Zei je dit ook toen die van 53 naar 26 kelderde? Eenmaal paniek en jouw bitcoin is poep waard.

Kun je dit ook zeggen over fysieke assets? Dacht het niet.
Één van de machtigste landen ter wereld verbood op dat moment bitcoin, een paar weken later tikt bitcoin haar all time high aan. Hoezo is dat niet robuust?

Maar een relatief jonge asset beoordelen op de prijs is niet fair denk ik. Bitcoin moet nog volwassen worden maar wat het laat zien is behoorlijk indrukwekkend. Vooral op gebied van decentralisatie, schaarsheid, technologie is het ongekend. Dat gebied trekt niks aan van de prijs en met elk nieuw blok wordt het netwerk sterker.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201829830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Robuust zegt ie dan. Zei je dit ook toen die van 53 naar 26 kelderde? Eenmaal paniek en jouw bitcoin is poep waard.

Kun je dit ook zeggen over fysieke assets? Dacht het niet.
Ik heb het over het netwerk zelf, niet over de prijs. Blokken met transacties blijven gewoon doorkomen en het grootboek blijft integer ongeacht de prijs of welke regelgeving er ook geintroduceerd wordt.

Wel vreemd dat je aandelen bewierookt omdat er wat achter zit. Vervolgens negeer je wat er achter Bitcoin zit en focus je alleen op de koers. Ik ga haast denken dat je bij aandelen stiekem ook alleen maar om de koers geeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ronald-Koeman op 20-10-2021 12:09:21 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201829893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:59 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat goud een intrinsieke waarde heeft en bitcoin niet heb je wel een punt. Het probleem is alleen dat je met een andere generatie te maken hebt. Een schilderij heeft ook een intrinsieke waarde. Maar de generatie van nu ziet in een nft een intrinsieke waarde. Een plaatje op je PC ipv een schilderij aan de muur. En die plaatjes lopen via een netwerk(Ether, Solana etc.) Zo zou je dus Ether kunnen zien als Windows. En van Windows zeggen we ook niet dat het gebakken lucht is.

Dat een groot deel uiteindelijk gaat klappen is waar. Maar zelfs de huizenmarkt kan klappen. Wat dat betreft is niets zeker.
Intrinsieke waarde is niet zo relevant. Valuta, en ook specifieke commodity's zoals edelmetalen, ontlenen hun waarde aan de productie van goederen en diensten die in deze valuta wordt uitgedrukt. Dat is een wetmatigheid waar ook crypto's niet aan kunnen ontsnappen.

De snelle appreciatie van de Bitcoin is hopelijk een uitdrukking van de gewildheid van deze valuta als transactiemiddel of als opslag van waarde, of anders als speculatiemiddel. Echter gezien de grote stijging van ook de vastgoed en aandelenprijzen is het eerder een teken dat we ons grote zorgen moeten maken over de monetaire expansie in de belangrijkste valuta zoals Euro, dollar, etc.
pi_201830088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:56 schreef Werkperd het volgende:
Zei je dit ook toen die van 53 naar 26 kelderde? Eenmaal paniek en jouw bitcoin is poep waard.
Heb je weleens van een correctie gehoord? Je ziet hetzelfde bij Shell, alleen daar gaat het zo traag als stront door een trechter. En je bent door inflatie dubbel hard genaaid.

Buy the dip!
pi_201830146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Robuust zegt ie dan. Zei je dit ook toen die van 53 naar 26 kelderde? Eenmaal paniek en jouw bitcoin is poep waard.

Mensen zoals jij gaan dan verkopen , verstandige mensen kopen de dip
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201830231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:28 schreef LXIV het volgende:
Je roept willekeurig dingen zonder enige kennis van zaken. Bitcoin is fiat, net als de meeste valuta. Het is ook gewoon een valuta.
Fiat is tot op zekere hoogte een fiat geld idd. Zei het niet dat het gebaseerd is op energie en computerpower.

Wat zou het probleem precies moeten zijn dat het een fiat is gebaseerd op vertrouwen? Dat is namelijk heel het idee van bitcoin...

En de kracht van bitcoins netwerk effect dat wel degelijk waarde heeft (zoals elk netwerk effect), kan je blijkbaar maar moeilijk bevatten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2021 12:38:18 ]
pi_201830335
quote:
2s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Apple aandelen gaan nooit opeens 40% minder waard zijn volgende week. En mocht dat wel zo zijn dan zou je dat van mijlenver zien aankomen, bijvoorbeeld doordat winkels al melden veel minder iphones te verkope
Lees eens in over de historie van aandelen. Er zijn heel wat meer bedrijven falliet gegaan dat bitcoin ooit zal verliezen...

Sterker nog, de kans dat je de juiste aandelen kiest uit de 10.000+ beurs genoteerde bedrijven om daarmee inflatie te verslaan op zeg 20 jaar is nagenoeg nul. Een handje vol wereldwijde top beleggers lukt dat slechts...

Dat bitcoin 40%+ crashes heeft zegt niets als je daar de charts en upside potentie niet tegenover zet.
pi_201830644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb het over het netwerk zelf, niet over de prijs. Blokken met transacties blijven gewoon doorkomen en het grootboek blijft integer ongeacht de prijs of welke regelgeving er ook geintroduceerd wordt.

Wel vreemd dat je aandelen bewierookt omdat er wat achter zit. Vervolgens negeer je wat er achter Bitcoin zit en focus je alleen op de koers. Ik ga haast denken dat je bij aandelen stiekem ook alleen maar om de koers geeft.
Onzin allemaal.
pi_201830668
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Onzin allemaal.
"Allemaal"? Alles wat hij zegt?

Dus als de prijs zakt, stopt bitcoin met werken?
Als de prijs zakt, raakt het transactielog beschadigd?

Je focust je niet alleen op de koers?
pi_201830730
Gokapparaat.
pi_201830870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:11 schreef Werkperd het volgende:
Gokapparaat.
Willekeurige woorden uit het woordenboek plaatsen, dat kan je wel.
Probeer eens wat te onderbouwen, daar knapt het hele forum van op en als bonus lijk je dan ook nog een stuk slimmer.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 13:23:03 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201830882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:36 schreef Piva het volgende:

[..]
Fiat is tot op zekere hoogte een fiat geld idd. Zei het niet dat het gebaseerd is op energie en computerpower.

Wat zou het probleem precies moeten zijn dat het een fiat is gebaseerd op vertrouwen? Dat is namelijk heel het idee van bitcoin...

E
Dat is ook geen probleem, maar daarmee heeft het dus geen intrinsieke waarde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201830921
quote:
8s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:23 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is ook geen probleem, maar daarmee heeft het dus geen intrinsieke waarde.
Bitcoin is dan ook geen bedrijf maar een valuta, gecombineerd met decentrale, digitaal beveiligde transacties met een onveranderbaar grootboek. Dat je er geen intrinsieke waarde aan kan geven, betekent niet dat er geen waarde kan zijn.

Wat is de intrinsieke waarde van de Euro, Dollar of Yen?
pi_201830946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:06 schreef Mezano02 het volgende:

[..]
Intrinsieke waarde is niet zo relevant. Valuta, en ook specifieke commodity's zoals edelmetalen, ontlenen hun waarde aan de productie van goederen en diensten die in deze valuta wordt uitgedrukt. Dat is een wetmatigheid waar ook crypto's niet aan kunnen ontsnappen.

De snelle appreciatie van de Bitcoin is hopelijk een uitdrukking van de gewildheid van deze valuta als transactiemiddel of als opslag van waarde, of anders als speculatiemiddel. Echter gezien de grote stijging van ook de vastgoed en aandelenprijzen is het eerder een teken dat we ons grote zorgen moeten maken over de monetaire expansie in de belangrijkste valuta zoals Euro, dollar, etc.
Uiteraard. Fiat dat tot het oneindige bijgedrukt kan worden zorgt ervoor dat mensen hun vermogen veilig willen stellen. Dat kan door crypto, aandelen, onroerend goed(als het niet je 1ste huis is waar je in woont) kunst, edelmetalen etc.

Bizar dat men bij crypto over een piramide spel spreekt. Maar fiat en onze wereldmunt lijkt meer op een piramide spel omdat het tot in het oneindige bijgedrukt kan worden. En nu blijkt dat je zelfs moet betalen voor fiat dat op je rekening staat dan zul je andere wegen moeten bewandelen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 13:30:38 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201830971
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin is dan ook geen bedrijf maar een valuta, gecombineerd met decentrale, digitaal beveiligde transacties met een onveranderbaar grootboek. Dat je er geen intrinsieke waarde aan kan geven, betekent niet dat er geen waarde kan zijn.

Wat is de intrinsieke waarde van de Euro, Dollar of Yen?
Dat zeg ik ook nergens. Alles is fiat en heeft de waarde die je in het economisch verkeer er voor krijgt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_201831110
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook nergens. Alles is fiat en heeft de waarde die je in het economisch verkeer er voor krijgt.
Waarom dan iedere keer, in ieder topic waar je reageert, terugvallen op die "intrinsieke waarde"?

Waarom probeer je de waarde van bitcoin te spiegelen aan dat van een bedrijf, terwijl het juist het tegenovergestelde is van een bedrijf.

De kracht van bitcoin is dat het decentraal is, het is van niemand, tegelijk is het van iedereen. Je weet tot in de verre toekomst precies hoeveel er "bijgedrukt" gaan worden, de snelheid waarmee dat gebeurt, etc.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 13:45:21 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201831182
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Waarom dan iedere keer, in ieder topic waar je reageert, terugvallen op die "intrinsieke waarde"?

Waarom probeer je de waarde van bitcoin te spiegelen aan dat van een bedrijf, terwijl het juist het tegenovergestelde is van een bedrijf.

De kracht van bitcoin is dat het decentraal is, het is van niemand, tegelijk is het van iedereen. Je weet tot in de verre toekomst precies hoeveel er "bijgedrukt" gaan worden, de snelheid waarmee dat gebeurt, etc.
Even een noob vraag, er zit toch een harde limiet op het aantal bitcoins?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201831217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Even een noob vraag, er zit toch een harde limiet op het aantal bitcoins?
21.000.000 klopt

atm iets van 18M coins in omloop
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201831236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Even een noob vraag, er zit toch een harde limiet op het aantal bitcoins?
Ja. Net iets onder de 21 miljoen in totaal.

Elke ~ tien minuten wordt er een nieuwe blok gevonden. Elke 210k blocks wordt de uitgave van nieuwe bitcoin in die blocks gehalveerd.

Op dit moment zijn er 18.85 miljoen bitcoin in de omloop. Het zal tot het jaar 2140 duren voordat al de bitcoin uiteindelijk gevonden zijn. De meeste bitcoins zijn dus al in de omloop, de schaartste (prijs) zal hierdoor extreem toe nemen in de komende jaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2021 13:51:43 ]
pi_201831249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Even een noob vraag, er zit toch een harde limiet op het aantal bitcoins?
Klopt.

Iedere 210.000 blocks halveert de waarde in een bitcoin block.
Aangezien er iedere 10 minuten een block wordt gevonden (het algoritme voor de moeilijkheidsgraad, ofwel "difficulty", past zich daarop iedere 2016 blokken aan) zal je dus ongeveer iedere 4 jaar een "halving" hebben.

De eerste blokken hadden 50 BTC, na de eerste halving 25 BTC, daarna 12,5 en we zitten nu op 6,25 per blok.

Ergens rond 2040 is de 8e halvering en dan zit je op nog zo'n 0.1953125 BTC per blok.
Ergens rond 2140 zou het op 0 moeten komen en zijn er net geen 21 miljoen bitcoins in cirulatie.

Daarna krijg je als miner alleen nog de transactie vergoedingen (fees) die in een blok zijn opgenomen.

Die halvering (en de rest van het algoritme) is al sinds de release in de code vastgelegd, die code is openbaar inzichtelijk en je kan eventueel ook je eigen node / client compileren vanuit die code.

Er worden nog wel updates geschreven voor bitcoin maar dat algoritme zelf blijft onaangetast. Je kan ook niet zomaar het algoritme aanpassen, een meerderheid van de miners / nodes zullen die wijziging moeten accepteren door die wijziging te gaan gebruiken. Transacties vanaf een node met afwijkende regels worden simpelweg verworpen.

Een voorbeeld van een (door een meerderheid van de miners) geaccepteerde update is bijvoorbeeld de SegWit update, die de block grootte aanpast zodat er meer transacties in passen. Het was toen al heel moeilijk om hier consensus voor te krijgen, laat staan als je aan het algoritme gaat tornen.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/SegWit

Grappig weetje: de bitcoin fork "Bitcoin Cash" is ontstaan uit een groep miners die het niet eens waren met SegWit en daarom de oude code zijn blijven gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-10-2021 14:06:54 ]
pi_201832145
ATH in euro bereikt, nu nog in USD

pi_201832472
quote:
11s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:08 schreef Billy-jazz het volgende:
ATH in euro bereikt, nu nog in USD

[ afbeelding ]
Nog een grote groene dildo en we zijn er

Of een paar kleintjes achter elkaar mag ook
quote:
11s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:08 schreef Billy-jazz het volgende:
ATH in euro bereikt, nu nog in USD

[ afbeelding ]
Brakeout is coming * for real this time
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201832546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Grappig weetje: de bitcoin fork "Bitcoin Cash" is ontstaan uit een groep miners die het niet eens waren met SegWit en daarom de oude code zijn blijven gebruiken.
Die miners waren het niet eens met SegWit omdat zij een verborgen, technisch voordeel hadden met hun miningchips welke zou verdwijnen na het implementeren van SegWit. Zij trokken samen op met voorstanders van grote blokken maar met hele andere motieven :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201832585
Verkeerde topic
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201832613
65k new ath *O* _O_ :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201832623
Bitcoin heeft in USD hoogste prijs ooit gehaald terwijl boomers er nog steeds niets van begrijpen.

LFG!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2021 15:46:15 ]
pi_201832683
quote:
6s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:44 schreef Ali_boo het volgende:
65k new ath *O* _O_ :D
66.100
pi_201832734
quote:
11s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:49 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
66.100
Waar zit jij te kijken ? Bij mij staat die op 65.6k
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201832742
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:52 schreef Ali_boo het volgende:
Waar zit jij te kijken ? Bij mij staat die op 65.6k
24 hours high van Binance (spot)

nu 65750

edit: 66.340

edit2: 66.600

[ Bericht 1% gewijzigd door Billy-jazz op 20-10-2021 16:36:01 ]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 16:33:16 #140
414785 sirdanilot
pi_201833263
Ik moet mij bedwingen om niet meteen te verkopen :7 :D :D

Ik zie grote dollartekentjes in mijn ogen. Maar hey met crypto weet je het nooit, voor hetzelfde geld is die morgen weer naar nul gekelderd. Wel ben ik van plan om mijn bitcoin nog een tijdje aan te houden. Bijvoorbeeld voor een periode van 2-3 jaar.

Edit: mocht ik mijn streefbedrag halen dan verkoop ik het uieraard meteen. Dan wil ik dat wat ik heb boven de 10k waard is. Of dat ooit nog gaat gebeuren betwijfel ik ten zeerste.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201833488
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moet mij bedwingen om niet meteen te verkopen :7 :D :D

Ik zie grote dollartekentjes in mijn ogen. Maar hey met crypto weet je het nooit, voor hetzelfde geld is die morgen weer naar nul gekelderd. Wel ben ik van plan om mijn bitcoin nog een tijdje aan te houden. Bijvoorbeeld voor een periode van 2-3 jaar.

Edit: mocht ik mijn streefbedrag halen dan verkoop ik het uieraard meteen. Dan wil ik dat wat ik heb boven de 10k waard is. Of dat ooit nog gaat gebeuren betwijfel ik ten zeerste.
Bitcoin de komende 10 jaar niet verkopen.

Ik kan niets beloven natuurlijk maar $1.000.000 per bitcoin voor 2030 is zeker haalbaar.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 17:04:01 #142
414785 sirdanilot
pi_201833572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin de komende 10 jaar niet verkopen.

Ik kan niets beloven natuurlijk maar $1.000.000 per bitcoin voor 2030 is zeker haalbaar.
Een miljoen hoef ik niet. Alles wat ik wil is een eigen koophuis en uiteindelijk de studieschuld afbetalen en dan vind ik het best. Dan hoef ik ook geen promoties meer op het werk eerlijk gezegd.

Ik ga toch geen kinderen krijgen dus zodra ik 'genoeg' heb zal ik dat vieren in de vorm van meer vrije tijd nemen in plaats van nóg meer geld verzamelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201833610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Een miljoen hoef ik niet. Alles wat ik wil is een eigen koophuis en uiteindelijk de studieschuld afbetalen en dan vind ik het best. Dan hoef ik ook geen promoties meer op het werk eerlijk gezegd.

Ik ga toch geen kinderen krijgen dus zodra ik 'genoeg' heb zal ik dat vieren in de vorm van meer vrije tijd nemen in plaats van nóg meer geld verzamelen.
Een miljoen is zo op als je nog jong bent, helemaal als het Dollars zijn.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 17:12:35 #144
414785 sirdanilot
pi_201833653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een miljoen is zo op als je nog jong bent, helemaal als het Dollars zijn.
Niet bij mij want ik ben gewoon Zuunig. Ik kom namelijk uit zeeland.

Stel ik had 1 miljoen euro morgen op de bank. Dan zou ik het zo doen:

- Appartementje op een leuke locatie in dublin maar ook zeker niet in de beste wijk en niet heel groot, hooguit 2 slaapkamers. 600 duizend euro zonder hypotheek aankopen
- studieschuld laten we zeggen 15 duizend euro zoiets? Ik weet niet eens hoeveel het is.
- Lekker dikke vette vakantie rond de wereld om dit te vieren. Dat kan zo gek als je het zelf maakt. Als ik daar 10-20k voor zou reserveren zou ik het al absurd veel vinden.
- Mooie nette nieuwe kleren kopen. Ook dit kan zo gek als je het zelf maakt. Ik wil wel degelijke dingen zoals een giorgio armani pak, fatsoenlijke leren jassen uit Marokko, goede handgemaakte schoenen dat soort dingen, maar een achterlijk dure Gucci tas of rolex of zo interesseert me dan ook weer geen ene reet.
- De rest gaat worden belegd of elders geïnvesteerd zodat ik sneller met pensioen kan
- Ik zou ook meteen maar 3 dagen gaan werken ipv 5 want lage maandlasten als je in een afbetaald huis woont
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201833694
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

- De rest gaat worden belegd of elders geïnvesteerd zodat ik sneller met pensioen kan
Dit lijkt wat tegenstrijdig met wat je net zei.

Maar als je het toch gaat beleggen, kan je dat deel net zo goed in BTC houden.

quote:
- Ik zou ook meteen maar 3 dagen gaan werken ipv 5 want lage maandlasten als je in een afbetaald huis woont
Altijd slim. Je werkt om te leven, niet andersom.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 17:38:57 #146
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_201833913
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik moet mij bedwingen om niet meteen te verkopen :7 :D :D

Ik zie grote dollartekentjes in mijn ogen. Maar hey met crypto weet je het nooit, voor hetzelfde geld is die morgen weer naar nul gekelderd. Wel ben ik van plan om mijn bitcoin nog een tijdje aan te houden. Bijvoorbeeld voor een periode van 2-3 jaar.

Edit: mocht ik mijn streefbedrag halen dan verkoop ik het uieraard meteen. Dan wil ik dat wat ik heb boven de 10k waard is. Of dat ooit nog gaat gebeuren betwijfel ik ten zeerste.
Reken je zelf nou niet rijk, je hebt niet eens een woning...
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 17:48:32 #147
414785 sirdanilot
pi_201834013
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Reken je zelf nou niet rijk, je hebt niet eens een woning...
Nee en als ik die bitcoin nou verkoop heb ik een paar duizend extra maar alsnog niet genoeg voor de aanbetaling van een woning.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201834024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:45 schreef Billy-jazz het volgende:

De bitcoinprijs is $63.400 op het moment van schrijven. Graag dit topic over 2 maanden uppen, de prijs zou dan iets meer dan verdubbeld moeten zijn.
Waar is dat op gebaseerd? :`)
pi_201834046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:49 schreef 111210 het volgende:

Waar is dat op gebaseerd? :`)
On-chain analysis.
pi_201834215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:49 schreef 111210 het volgende:

[..]
Waar is dat op gebaseerd? :`)
Toen het op $5 stond en $10 voorspeld werd, kregen we die vraag ook al, toentertijd.
En niet veel later...

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
De koers van de Bitcoin staat inmiddels weer op ruim 10,70 Dollar :)

http://bitcoincharts.com/markets/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')