abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:03:27 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201820092
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 17:51 schreef PS. het volgende:

[..]
Mwa iemand die hier een goede advocaat tegen in zet en het houdt waarschijnlijk geen stand.

Daarbij, hoeveel parkeerwachters zullen hier nou echt moeilijk om doen? Als ze het al in de gaten hebben.
Mwah, ze schaffen dit soort bonnetjes toch helemaal af. Hier gaat alles op kenteken en er rijden alleen nog scanauto’s rond.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201820224
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mwah, ze schaffen dit soort bonnetjes toch helemaal af. Hier gaat alles op kenteken en er rijden alleen nog scanauto’s rond.
Hoe doen ze het dan met geparkeerde auto's waarvan de bestuurder een gehandicaptenparkeerkaart heeft?
Want in veel, oa de gemeente waar ik woon, hoeft er voor parkeren niet betaald te worden.
En aangezien zo'n kaart op naam staat en niet op kenteken kan er ook geen uitzondering(svoertuig) in het systeem ingevoerd worden.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:42:11 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201820420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:24 schreef vannelle het volgende:

[..]
Hoe doen ze het dan met geparkeerde auto's waarvan de bestuurder een gehandicaptenparkeerkaart heeft?
Want in veel, oa de gemeente waar ik woon, hoeft er voor parkeren niet betaald te worden.
En aangezien zo'n kaart op naam staat en niet op kenteken kan er ook geen uitzondering(svoertuig) in het systeem ingevoerd worden.
Ik zal het eens vragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201821042
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:24 schreef vannelle het volgende:

[..]
Hoe doen ze het dan met geparkeerde auto's waarvan de bestuurder een gehandicaptenparkeerkaart heeft?
Want in veel, oa de gemeente waar ik woon, hoeft er voor parkeren niet betaald te worden.
En aangezien zo'n kaart op naam staat en niet op kenteken kan er ook geen uitzondering(svoertuig) in het systeem ingevoerd worden.
Nadat de scanauto is geweest komt er nog een scooter met een medewerker
pi_201821403
Was vergeten het kenteken aan te passen, omdat ik in een tijdelijke leenauto reed. Bezwaar gemaakt met afschrift parkline en het leen contract, kwijtgescholden.

Ze kijken er echt wel naar, als je een goede zaak hebt.
.
pi_201821808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:09 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik denk ook wel dat het kwijtgescholden wordt, heb een collega gehad die z'n Parkmobile aan had gezet maar in een andere zone als waar hij geparkeerd stond omdat de GPS op z'n telefoon blijkbaar niet helemaal accuraat was. Werd ook kwijtgescholden toen hij daar een boete voor kreeg.
Alleen als het uurtarief hetzelfde of hoger is. Die van mij had een locatie geselecteerd dat een paar cent goedkoper was.. werd helaas niet kwijtgescholden.
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:48:04 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201825965
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:33 schreef goed_volk het volgende:
Je kut in bezwaar gaan
Hihi :@
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201827276
Jazeker kun je bezwaar maken :)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:22:08 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201828103
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:24 schreef vannelle het volgende:

[..]
Hoe doen ze het dan met geparkeerde auto's waarvan de bestuurder een gehandicaptenparkeerkaart heeft?
Want in veel, oa de gemeente waar ik woon, hoeft er voor parkeren niet betaald te worden.
En aangezien zo'n kaart op naam staat en niet op kenteken kan er ook geen uitzondering(svoertuig) in het systeem ingevoerd worden.
Even uitstappen ... het zijn BOAs maar zelfs dat moet nog wel lukken :D Ze moeten er sowieso uit om de invalidenkaart te checken.

De kaartjes zijn niet overdraagbaar omdat het belasting is. Je kan niet de belasting betalen voor een ander. In theorie moet je dan wel het teveel betaalde terug kunnen vragen ... es googlen.
Dum de dum
pi_201828567
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:22 schreef Fe2O3 het volgende:
De kaartjes zijn niet overdraagbaar omdat het belasting is. Je kan niet de belasting betalen voor een ander. In theorie moet je dan wel het teveel betaalde terug kunnen vragen ... es googlen.
Nah, het mag misschien niet, maar zolang de parkeerbelasting niet op kenteken is, is het vrij lastig te controleren/handhaven, is het niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 07:38 schreef Twintig het volgende:
Jazeker kun je bezwaar maken :)
Dezelfde 'grap' als in #2 :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201830575
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:22 schreef Fe2O3 het volgende:
De kaartjes zijn niet overdraagbaar omdat het belasting is. Je kan niet de belasting betalen voor een ander
In de app kan ik gewoon een ander kenteken invullen en dat doe ik ook regelmatig als we samen wandelen rijdt iemand anders en betaal het parkeren. Als het verboden zou zijn dan kunnen alle parkeerapps aangesproken op aanzetten tot misdrijf.

Natuurlijk mag je belasting voor een ander betalen. Alleen als het heel veel is kun je het als gift moeten aanmerken.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 13:11:44 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201830738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:24 schreef vannelle het volgende:

[..]
Hoe doen ze het dan met geparkeerde auto's waarvan de bestuurder een gehandicaptenparkeerkaart heeft?
Want in veel, oa de gemeente waar ik woon, hoeft er voor parkeren niet betaald te worden.
En aangezien zo'n kaart op naam staat en niet op kenteken kan er ook geen uitzondering(svoertuig) in het systeem ingevoerd worden.
Bij veel gemeentes moet je je gehandicaptenkaart online aanmelden. Dan wordt er automatisch rekening mee gehouden door scanautos.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 oktober 2021 @ 13:18:18 #38
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201830824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:04 schreef baskick het volgende:

[..]
Nah, het mag misschien niet, maar zolang de parkeerbelasting niet op kenteken is, is het vrij lastig te controleren/handhaven, is het niet?
[..]
Dezelfde 'grap' als in #2 :')
Daarom is het nu op kenteken natuurlijk (en scanautos kunnen veel meer boetes schrijven dan lopende boa's , plus je kan gratis ook op verzekering + APK meeschrijven als je wilt .... maar dat zal vast de motivatie niet zijn geweest :))

An sich kan je ook wel bewijzen als het met pin is afgerekend, maar idd, bonnetje overgeven handhaven is lastig.
Dum de dum
pi_201832109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:18 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Daarom is het nu op kenteken natuurlijk (en scanautos kunnen veel meer boetes schrijven dan lopende boa's , plus je kan gratis ook op verzekering + APK meeschrijven als je wilt .... maar dat zal vast de motivatie niet zijn geweest :))

An sich kan je ook wel bewijzen als het met pin is afgerekend, maar idd, bonnetje overgeven handhaven is lastig.
Ik gebruik al lang een app. Kan er nergens meer betaald parkeerd worden door een bonnetje uit de automaat te trekken zonder dat er een kenteken ingevoerd hoeft te worden? Los daarvan, het invoeren van een correct kenteken is helemaal niet verplicht, als ik https://nos.nl/artikel/20(...)artje-niet-verplicht zo lees. Of toont het bonnetje waarop staat dat er ¤x betaald is, niet aan dat de parkeerder betaald heeft?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201832186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:18 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Daarom is het nu op kenteken natuurlijk (en scanautos kunnen veel meer boetes schrijven dan lopende boa's , plus je kan gratis ook op verzekering + APK meeschrijven als je wilt .... maar dat zal vast de motivatie niet zijn geweest :))

An sich kan je ook wel bewijzen als het met pin is afgerekend, maar idd, bonnetje overgeven handhaven is lastig.
Je kan niet zomaar schrijven op verzekering, plus dat je dat dan als BOA doet waarbij het nogal ellendig is voor de WAM vordering. De APK is uberhaupt een niet bekeuren beleid voor.

Dan nog even te negeren dat de scanauto uberhaupt niet bekeuren doet ;-)
pi_201833352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:22 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Even uitstappen ... het zijn BOAs maar zelfs dat moet nog wel lukken :D Ze moeten er sowieso uit om de invalidenkaart te checken.
Doen ze vast niet bij elke auto en al helemaal niet als het slecht weer is lijkt mij.
Want mét kaart hoef je hier ook niet te betalen als je in een "gewoon" vak geparkeerd staat en die kaart is niet (goed) te zien vanuit een andere auto en al helemaal niet als de geparkeerde auto vooruit het parkeervak is ingereden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 19:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nadat de scanauto is geweest komt er nog een scooter met een medewerker
Lijkt me stug, veel te veel werk voor een ambtenaar. En totaal niet efficiënt natuurlijk wat dan weer wél bij ambtenaren past.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Bij veel gemeentes moet je je gehandicaptenkaart online aanmelden. Dan wordt er automatisch rekening mee gehouden door scanautos.
Ik kán niet eens online als ik met de auto op pad ben, heb ook nog nooit met dat digitale parkeren te maken gehad.
Dan zou ik het alvast thuis moeten doen maar dan weet ik natuurlijk nog niet waar ik precies ga parkeren....
pi_201833366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:41 schreef vannelle het volgende:

[..]
Doen ze vast niet bij elke auto en al helemaal niet als het slecht weer is lijkt mij.
Want mét kaart hoef je hier ook niet te betalen als je in een "gewoon" vak geparkeerd staat en die kaart is niet (goed) te zien vanuit een andere auto en al helemaal niet als de geparkeerde auto vooruit het parkeervak is ingereden.
[..]
Lijkt me stug, veel te veel werk voor een ambtenaar. En totaal niet efficiënt natuurlijk wat dan weer wél bij ambtenaren past.
[..]
Ik kán niet eens online als ik met de auto op pad ben, heb ook nog nooit met dat digitale parkeren te maken gehad.
Dan zou ik het alvast thuis moeten doen maar dan weet ik natuurlijk nog niet waar ik precies ga parkeren....
Het lijkt je stug, toch is het zo.
pi_201833404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het lijkt je stug, toch is het zo.
Oh, oké. Weer wat geleerd, thanks! :)
  woensdag 20 oktober 2021 @ 17:04:11 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201833573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:41 schreef vannelle het volgende:

[..]
Doen ze vast niet bij elke auto en al helemaal niet als het slecht weer is lijkt mij.
Want mét kaart hoef je hier ook niet te betalen als je in een "gewoon" vak geparkeerd staat en die kaart is niet (goed) te zien vanuit een andere auto en al helemaal niet als de geparkeerde auto vooruit het parkeervak is ingereden.
[..]
Lijkt me stug, veel te veel werk voor een ambtenaar. En totaal niet efficiënt natuurlijk wat dan weer wél bij ambtenaren past.
[..]
Ik kán niet eens online als ik met de auto op pad ben, heb ook nog nooit met dat digitale parkeren te maken gehad.
Dan zou ik het alvast thuis moeten doen maar dan weet ik natuurlijk nog niet waar ik precies ga parkeren....
Bijvoorbeeld in Delft: https://parkerendelft.com(...)erkaart-registreren/

Geen idee of je ook in beroep kunt overigens als je dit proces niet hebt doorlopen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 17:59:03 #45
414785 sirdanilot
pi_201834108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:26 schreef Vuurvonkje het volgende:
Hallo,

Vandaag heb ik mijn auto geparkeerd op een betaalde parkeerplaats. Ik heb een parkeerkaartje gekocht, maar helaas was ik vergeten om mijn kaartje op het dashboard te leggen en had ik hem in mijn portemonnee gedaan. Toen ik op tijd terugkwam zag ik de parkeerbon. Is het nog mogelijk om via bezwaar je geld terug te krijgen of zit dit er niet meer in?
Je hebt geen boete, je hebt een naheffing parkeerbelasting. Dat is wat anders.

Bezwaar indienen kan altijd, nee heb je ja kun je krijgen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201836635
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:22 schreef Fe2O3 het volgende:
De kaartjes zijn niet overdraagbaar omdat het belasting is. Je kan niet de belasting betalen voor een ander. In theorie moet je dan wel het teveel betaalde terug kunnen vragen ... es googlen.
Waarom zou dat niet kunnen? Het is geen belasting die je als persoon moet betalen, maar per voertuig. Wie dat bonnetje dan betaald maakt niet uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Daarom is het nu op kenteken natuurlijk (en scanautos kunnen veel meer boetes schrijven dan lopende boa's , plus je kan gratis ook op verzekering + APK meeschrijven als je wilt .... maar dat zal vast de motivatie niet zijn geweest :))
Controle op verzekering en geldige APK gaat al volledig automatisch op basis van de RDW database. Die krijg je gewoon netjes binnen thuis. Daar hoeft men je auto niet voor tegen te komen.
pi_201862944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld in Delft: https://parkerendelft.com(...)erkaart-registreren/

Geen idee of je ook in beroep kunt overigens als je dit proces niet hebt doorlopen.
Ik weet dat de regels omtrent zo'n kaart per gemeente verschillen maar dit is wel nodeloos ingewikkeld vind ik.
Even spontaan naar Delft zit er dus niet in mocht je persé zo'n parkeerplek nodig hebben.
En je moet het ook maar net weten ook al wordt er bij het verstrekken van de kaart op gewezen dat de regels per gemeente kunnen verschillen. Wat een gedoe.....
pi_201881254
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:33 schreef goed_volk het volgende:
Je kut in bezwaar gaan, maar de regels zijn dat het kaartje zichtbaar achter de voorruit geplaatst moet zijn. Weinig kans dus.
Maken ze fotos dan van iedere auto die ze checken?

Als je het bonnetje hebt dan is je bezwaar gewoon gegrond
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 oktober 2021 @ 09:48:30 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201881609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:22 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat de regels omtrent zo'n kaart per gemeente verschillen maar dit is wel nodeloos ingewikkeld vind ik.
Even spontaan naar Delft zit er dus niet in mocht je persé zo'n parkeerplek nodig hebben.
En je moet het ook maar net weten ook al wordt er bij het verstrekken van de kaart op gewezen dat de regels per gemeente kunnen verschillen. Wat een gedoe.....
Kwestie van even iets verder lezen op dezelfde site:

quote:
Bezoekers van buiten Delft
Woont u niet in Delft? Of heeft u een gehandicaptenparkeerkaart die niet door de gemeente Delft is afgegeven? Dan heeft u een gratis jaarvergunning nodig om te parkeren in de betaald parkeergebieden in Delft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201881635
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Kwestie van even iets verder lezen op dezelfde site:
[..]

Okay even een jaarvergunning aanvragen voor een spontaan tripje naar Delft ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')