abonnement Unibet Coolblue
pi_201817244
Nee ik gebruik geen XP, maar vroeg mij af kun je Chrome 49 geforceerd upgraden en zonee waarom niet?
(kan er geen duidelijk antwoord op vinden)
pi_201817296
Ja, je kan XP makkelijk van afstand hacken en dan gewoon op het upgrade knopje klikken.
pi_201818016
Ja dat kan, gewoon naar Instellingen - Help - Over Google Chrome gaan.
pi_201818031
Kan zijn dat bepaalde APIs niet beschikbaar zijn in Windows XP. Je kan waarschijnlijk gewoon een portable Chrome downloaden en kijken wat die doet.

Windows XP moet je verder trouwens gewoon niet gebruiken.

Of upgraden naar Windows 10 of naar Ubuntu. Gok dat Ubuntu goed genoeg voor je is :s)
pi_201818048
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Of upgraden naar Windows 10 of naar Ubuntu.
Of Windows 11.
pi_201818057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:57 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Of Windows 11.
Gok dat TS geen TPM 2.0 hardware heeft en aankloten met registry hacks heeft geen zin. Denk niet dat TS het nieuwste van het nieuwste nodig heeft :')
pi_201819487
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Kan zijn dat bepaalde APIs niet beschikbaar zijn in Windows XP. Je kan waarschijnlijk gewoon een portable Chrome downloaden en kijken wat die doet.
Dat lijkt me inderdaad het meest praktisch om uit te proberen.
quote:
Windows XP moet je verder trouwens gewoon niet gebruiken.
Ik neem aan dat je dit advies bedoelt voor TS en dat is prima, maar in zijn algemeenheid zie ik niet in waarom je geen XP meer zou gebruiken als je dat zelf wil en weet wat je doet. Ik gebruik het zelf ook nog wel en er zijn veel applicaties die gewoon prima werken onder XP. Er wordt ook nog wel software ontwikkeld voor en getest op XP door kleine en onafhankelijke ontwikkelaars. Zo zag ik onlangs dat er recent nog een update voor XP is gemaakt van de Hathi Download Helper.
quote:
Of upgraden naar Windows 10 of naar Ubuntu. Gok dat Ubuntu goed genoeg voor je is :s)
Waarom raad je specifiek Ubuntu aan?
pi_201819780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:58 schreef Riparius het volgende:

Ik neem aan dat je dit advies bedoelt voor TS en dat is prima, maar in zijn algemeenheid zie ik niet in waarom je geen XP meer zou gebruiken als je dat zelf wil en weet wat je doet. Ik gebruik het zelf ook nog wel en er zijn veel applicaties die gewoon prima werken onder XP. Er wordt ook nog wel software ontwikkeld voor en getest op XP door kleine en onafhankelijke ontwikkelaars. Zo zag ik onlangs dat er recent nog een update voor XP is gemaakt van de Hathi Download Helper.
Kans op driveby aanval is gewoon een stuk groter op Windows XP. Je kan met Win XP onbewust lang deel uitmaken van een botnetwerk. Met een fully patched Win 10 is de kans daar een stuk kleiner op.

quote:
Waarom raad je specifiek Ubuntu aan?
1 van de meest bekende distro's. Veel support, makkelijk te Googlen bij problemen en over het algemeen vrij stabiel, zeker voor de huis, tuin en keuken gebruiker.
pi_201821111
Werkt niet

install:


copy portable app map:
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:09:48 #10
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_201821734
Je zou kunnen proberen Chromium te installeren. Ik weet dat die browser (gebaseerd op de sourcecode van Chrome) veel langer dan het originele Chrome ondersteuning heeft geboden voor Windows XP. Of dat nog zo is weet ik alleen niet.

edit: de site waar ik trouwens naar verwees bevat geen gecompileerde versies, maar die zouden makkelijk te vinden moeten zijn via een zoekmachine.
pi_201825389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:22 schreef zoey27 het volgende:
Nee ik gebruik geen XP, maar vroeg mij af kun je Chrome 49 geforceerd upgraden en zonee waarom niet?
Nee, omdat de ondersteuning van Google Chrome op Windows XP al sinds het jaar 2016 is gestopt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_201825664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 20:09 schreef beantherio het volgende:
Je zou kunnen proberen Chromium te installeren. Ik weet dat die browser (gebaseerd op de sourcecode van Chrome) veel langer dan het originele Chrome ondersteuning heeft geboden voor Windows XP. Of dat nog zo is weet ik alleen niet.

edit: de site waar ik trouwens naar verwees bevat geen gecompileerde versies, maar die zouden makkelijk te vinden moeten zijn via een zoekmachine.
Ik zie hier toch wat anders, namelijk dat de ontwikkelaars van Chromium gewoon Chrome zijn gevolgd en sinds versie 50 geen ondersteuning meer bieden voor XP en Vista.
pi_201826138
Tada, Chromium 87 op XP SP3.



  woensdag 20 oktober 2021 @ 07:06:45 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201827102
Wellicht heb je hier wat aan TS?

Top ten browsers Windows XP
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201832210
En als je het mij vraagt is dat "gewoon" Chrome/Chromium.

Buiten dat zullen de meeste/alle browser in jouw lijstje ook niet meer geupdate worden op XP.
pi_201835231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:14 schreef zoey27 het volgende:
En als je het mij vraagt is dat "gewoon" Chrome/Chromium.

Buiten dat zullen de meeste/alle browser in jouw lijstje ook niet meer geupdate worden op XP.
Leuk dat je het geīnstalleerd hebt gekregen. Waarom trouwens versie 87? Ondersteunt je CPU soms geen SSE3? Maar ik denk dat je bij het browsen tegen veel problemen aan gaat lopen. Onlangs was er nog een probleem met een verlopen certificaat dat o.a. gebruikers van Windows 7 trof die met een browser zoals Chrome werken omdat die browser (evenals Chromium) vertrouwt op de certificaten van het OS en anders dan bijv. Firefox geen eigen certificate store gebruikt. Ik veronderstel dat dit ook een probleem zou kunnen zijn onder Windows XP. Probeer eens of bijvoorbeeld de site ad.nl werkt op dat systeem. Je kunt trouwens ook in XP nieuwe certificaten importeren. Maar dan nog zullen bijvoorbeeld sites als npostart.nl niet werken.
pi_201839629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:19 schreef Riparius het volgende:

[..]
Leuk dat je het geīnstalleerd hebt gekregen. Waarom trouwens versie 87? Ondersteunt je CPU soms geen SSE3? Maar ik denk dat je bij het browsen tegen veel problemen aan gaat lopen. Onlangs was er nog een probleem met een verlopen certificaat dat o.a. gebruikers van Windows 7 trof die met een browser zoals Chrome werken omdat die browser (evenals Chromium) vertrouwt op de certificaten van het OS en anders dan bijv. Firefox geen eigen certificate store gebruikt. Ik veronderstel dat dit ook een probleem zou kunnen zijn onder Windows XP. Probeer eens of bijvoorbeeld de site ad.nl werkt op dat systeem. Je kunt trouwens ook in XP nieuwe certificaten importeren. Maar dan nog zullen bijvoorbeeld sites als npostart.nl niet werken.
87 zou de laatste versie op XP zijn, die certificaal controle kun je omzeilen, "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --ignore-certificate-errors
SSE3 geen idee is Virtual machine Virtualbox, denk het wel PC is modern BIOS Main PC 10/09/2017
npostart werkt sowiezo niet meer ivm. de DRM, alleen nog hele oude streams en weinige clips waar geen DRM opzit.

Zowel Chrome 49 als Chromium 87 laden AD.nl



[ Bericht 2% gewijzigd door zoey27 op 21-10-2021 21:15:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')