abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:26:46 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201813697
De besmettingen en de ziekenhuisopnames stijgen. Gisteren de grootste stijging in het aantal ziekenhuisopnames sinds april. Maar het OMT en kabinet doen niets. Is het niet tijd om de 1,5 meter en de mondkapjes weer terug te halen?
Heel opvallend gezien: NWS / Kritisch rapport: kabinet maakte veel fouten bij corona-aanpak . Gaan ze weer te laat ingrijpen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201813711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:26 schreef Starhopper het volgende:
De besmettingen en de ziekenhuisopnames stijgen. Gisteren de grootste stijging in het aantal ziekenhuisopnames sinds april. Maar het OMT en kabinet doen niets. Is het niet tijd om de 1,5 meter en de mondkapjes weer terug te halen?
Heel opvallend gezien: NWS / Kritisch rapport: kabinet maakte veel fouten bij corona-aanpak . Gaan ze weer te laat ingrijpen?
De manier waarop mondkapjes werden gebruikt (en nog steeds in het ov), maakt ze zinloos.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:33:03 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201813723
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:31 schreef babylon het volgende:

[..]
De manier waarop mondkapjes werden gebruikt (en nog steeds in het ov), maakt ze zinloos.
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201813728
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
pi_201813731
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Vooral de scholieren? Iedereen die niet thuis een nieuw mondkapje op heeft gedaan, na de handen te hebben gewassen en er dan niet meer aan zit. Oftewel, niemand.
pi_201813739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
Dit. We zitten nog steeds in deze ellende dankzij dit soort mensen die schijt aan alles hebben, en vooral tegen alles zijn, alleen maar om lekker tegendraads te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2021 07:36:03 ]
pi_201813752
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dit. We zitten nog steeds in deze ellende dankzij dit soort mensen die schijt aan alles hebben, en vooral tegen alles zijn, alleen maar om lekker tegendraads te zijn.
Bron voor overvolle IC's van gezonde mensen onder de pakweg 45?

En leuk jouw mening maar wat wil je er aan doen? Een soort tweedeling in de maatschapij creëeren en ongevaccineerden buitensluiten? Lijkt me discriminatie (ironie intended).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201813774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bron voor overvolle IC's van gezonde mensen onder de pakweg 45?

En leuk jouw mening maar wat wil je er aan doen? Een soort tweedeling in de maatschapij creëeren en ongevaccineerden buitensluiten? Lijkt me discriminatie (ironie intended).
Dat laatste doen vooral de anti's. Met normaal gedrag van iedereen was dit hele gedoe maanden geleden al achter de rug. En dat is iets wat de anti's wel weten maar ze zijn te angstig om dit te accepteren.

En schattig dat je nog steeds blijft doen alsof IC-opnames het enige probleem van een covid-infectie zijn.

Ik ben mijn halve leven kwijt omdat een wappie het niet nodig vond om zich te laten testen en met zo ongeveer alle symptomen toch gewoon naar het werk te komen.

En ik ben onder de 45, heb een gezonde BMI, en ik liep triatlons.

Maar goed, vertel me meer over hoe zielig jij jezelf wel niet vindt omdat je jezelf moet laten testen voordat je naar de kroeg kunt. Dat is vast veel erger dan het leed dat wappies mij hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven is aangedaan.


Sterkte man, ik leef echt met je mee.

:')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2021 07:45:08 ]
pi_201813788
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dat laatste doen vooral de anti's. Met normaal gedrag van iedereen was dit hele gedoe maanden geleden al achter de rug. En dat is iets wat de anti's wel weten maar ze zijn te angstig om dit te accepteren.

En schattig dat je nog steeds blijft doen alsof IC-opnames het enige probleem van een covid-infectie zijn.

Ik ben mijn halve leven kwijt omdat een wappie het niet nodig vond om zich te laten testen en met zo ongeveer alle symptomen toch gewoon naar het werk te komen.

En ik ben onder de 45, heb een gezonde BMI, en ik liep triatlons.

Maar goed, vertel me meer over hoe zielig jij jezelf wel niet vindt omdat je jezelf moet laten testen voordat je naar de kroeg kunt. Dat is vast veel erger dan het leed dat wappies mij hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven is aangedaan.


Sterkte man, ik leef echt met je mee.

:')
Nou, sterkte met je herstel, hoop dat je er bovenop komt.

En naar alle eerlijkheid denk ik dat je gewoon een extreem pechgeval bent maar okay.

Ik weet na 18 maanden pandemie nog steeds niet vanuit betrouwbare statistieken hoe alle cijfers zich tot influenza verhouden. Die vergelijking is op emotie "vergelijking non grata" verklaard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste debater 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:57:16 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201813854
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bron voor overvolle IC's van gezonde mensen onder de pakweg 45?

En leuk jouw mening maar wat wil je er aan doen? Een soort tweedeling in de maatschapij creëeren en ongevaccineerden buitensluiten? Lijkt me discriminatie (ironie intended).
boehoe, slachtofferrol. kap met zeiken en hou je gewoon aan de regels.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201813858
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, sterkte met je herstel, hoop dat je er bovenop komt.

En naar alle eerlijkheid denk ik dat je gewoon een extreem pechgeval bent maar okay.

Ik weet na 18 maanden pandemie nog steeds niet vanuit betrouwbare statistieken hoe alle cijfers zich tot influenza verhouden. Die vergelijking is op emotie "vergelijking non grata" verklaard.
Influenza zorgt er niet voor dat 37% van de besmette mensen (27% van de besmette mensen tussen de 16 en 24 jaar) drie maanden na besmetting nog klachten heeft.

https://www.rivm.nl/nieuw(...)sentijdse-resultaten

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2021 07:58:23 ]
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:59:02 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201813864
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:46 schreef ludovico het volgende:


Ik weet na 18 maanden pandemie nog steeds niet vanuit betrouwbare statistieken hoe alle cijfers zich tot influenza verhouden. Die vergelijking is op emotie "vergelijking non grata" verklaard.
als je het niet weet zou ik me aan de regels houden (en me laten vaccineren). Ik zou dan de adviezen van de wetenschap opvolgen en die van mijn dansleraar negeren. Pas als ik zelf kan beoordelen wat bepaalde risico's zijn zal ik er van afwijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Speekselklier op 19-10-2021 08:06:43 ]
Tot nooit .......
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:04:11 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201813905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:34 schreef babylon het volgende:

[..]
Vooral de scholieren? Iedereen die niet thuis een nieuw mondkapje op heeft gedaan, na de handen te hebben gewassen en er dan niet meer aan zit. Oftewel, niemand.
Dit is echt al zo vaak niet correct gebleken dat het knap is dat jij dat anno oktober 2021 nog durft te zeggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201813910
Omdat we geen mietjes meer zijn
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:07:35 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201813923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
"Omdat er mensen zijn die zich altijd als een debiel hebben gedragen, ben ik inmiddels ook bereid mij als een debiel gedragen."
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201813984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:38 schreef ludovico het volgende:

[..]
Bron voor overvolle IC's van gezonde mensen onder de pakweg 45?

En leuk jouw mening maar wat wil je er aan doen? Een soort tweedeling in de maatschapij creëeren en ongevaccineerden buitensluiten? Lijkt me discriminatie (ironie intended).
Hoe kom je bij die 45?

Boven die leeftijd is het niet erg om op de IC te liggen of te overlijden?
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:15:22 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201813996
Om de economie te ontzien. Anders betaalt de gewone man straks zijn hele hebben en houwen aan belasting.

Die crisis komt er toch wel, maar laten wij niet de eerste zijn die omvallen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201813998
Als antwoord op je laatste vraag: ja, duh...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201814265
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:07 schreef Dven het volgende:

[..]
"Omdat er mensen zijn die zich altijd als een debiel hebben gedragen, ben ik inmiddels ook bereid mij als een debiel gedragen."
Nee, want ik heb mij wel gevaccineerd, dus ik ben niet het probleem.
pi_201814335
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dat laatste doen vooral de anti's. Met normaal gedrag van iedereen was dit hele gedoe maanden geleden al achter de rug. En dat is iets wat de anti's wel weten maar ze zijn te angstig om dit te accepteren.

En schattig dat je nog steeds blijft doen alsof IC-opnames het enige probleem van een covid-infectie zijn.

Ik ben mijn halve leven kwijt omdat een wappie het niet nodig vond om zich te laten testen en met zo ongeveer alle symptomen toch gewoon naar het werk te komen.

En ik ben onder de 45, heb een gezonde BMI, en ik liep triatlons.

Maar goed, vertel me meer over hoe zielig jij jezelf wel niet vindt omdat je jezelf moet laten testen voordat je naar de kroeg kunt. Dat is vast veel erger dan het leed dat wappies mij hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven is aangedaan.


Sterkte man, ik leef echt met je mee.

:')
Een en ieder die dit nog durft te bagatelliseren vanwege een egoïstisch debiel angstsprookje moet zich de ogen uit de kop kapotschamen. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 19-10-2021 09:02:08 ]
pi_201814354
Ja man, laten we de boel vooral weer dicht gooien, alsof de economische problemen al niet groot genoeg zijn
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:06:01 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201814364
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, sterkte met je herstel, hoop dat je er bovenop komt.

En naar alle eerlijkheid denk ik dat je gewoon een extreem pechgeval bent maar okay.

Ik weet na 18 maanden pandemie nog steeds niet vanuit betrouwbare statistieken hoe alle cijfers zich tot influenza verhouden. Die vergelijking is op emotie "vergelijking non grata" verklaard.
Hoezo weet je dat nog steeds niet? Op het hoogtepunt (in een lockdown) zaten we op 1400+ IC-bedden met uitsluitend corona. In een zware griepgolf zit je nog niet eens op de helft. Misschien zelfs maar op een derde. Hoeveel meer cijfers heb je nodig als vergelijking?
pi_201814427
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:03 schreef Jappie81 het volgende:
Ja man, laten we de boel vooral weer dicht gooien, alsof de economische problemen al niet groot genoeg zijn
We gaan wel die kant weer op, maar zijn daar gelukkig nog niet, en het is de hoop dat we er niet gaan komen. Alles valt en staat met of de zorg het aan kan. Het isala ziekenhuis in Zwolle ligt voor de helft vol met ongevaccineerde corona zieken uit de bible belt en moet nood gedwongen mensen naar rotterdam verplaatsen omdat ze het niet meer aan knunen.

van de 500 man die nu in het ziekenhuis liggen met corona zijn er 375 ongevaccineerd (3 van de 4). Als je dat zelfde cijfer even door trekt hadden van die 375 er 280 niet in het ziekenhuis hoeven liggen als ze op tijd gevaccineerd waren.

Extrapoleer je dat naar 2200 bedden die bezet waren afgelopen december, dan zie je de volgende cijfers:
550 gevaccineerde mensen in het ziekenhuis
1650 ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis
waarvan er 1240 niet in het ziekenhuis hadden hoeven liggen als ze gevaccineerd waren.

Nu gaan we hopelijk die 2200 bedden bezet door covid patienten niet halen, en hopelijk valt het mee in de zorg, zo niet dan zitten we weer snel aan nieuwe maatregelen
pi_201814448
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo weet je dat nog steeds niet? Op het hoogtepunt (in een lockdown) zaten we op 1400+ IC-bedden met uitsluitend corona. In een zware griepgolf zit je nog niet eens op de helft. Misschien zelfs maar op een derde. Hoeveel meer cijfers heb je nodig als vergelijking?
Hij wil het gewoon niet zien.
pi_201814474
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo weet je dat nog steeds niet? Op het hoogtepunt (in een lockdown) zaten we op 1400+ IC-bedden met uitsluitend corona. In een zware griepgolf zit je nog niet eens op de helft. Misschien zelfs maar op een derde. Hoeveel meer cijfers heb je nodig als vergelijking?
op 5 januari lagen er 2159 mensen in het ziekenhuis in gewone bedden, daar boven op 731 mensen op de IC
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:33:46 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201814598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:13 schreef PS. het volgende:

[..]
Hoe kom je bij die 45?

Boven die leeftijd is het niet erg om op de IC te liggen of te overlijden?
Hij zal zal onder de 45 zijn. Wat daar boven zit zal hem niet boeien.
Tot nooit .......
pi_201814601
Waarom is er door Hugo de Jonge en/of het OMT niet geanticipeerd op plaatsen als Staphorst, Zwartewaterland, Nunspeet en dat soort gereformeerde dorpen en steden? Het was allang bekend dat de vaccinatiebereidheid laag is en dat kerkbezoek + grote gezinnen + veelal bij dezelfde bedrijven werken, grote risico's vormt.

Afgelopen winter was er sprake van lokale maatregelen treffen als toekomstig beleid. In dit soort gemeentes was en is dat nodig en daar is volledig aan voorbij gegaan. Je had prima vast kunnen houden aan maatregelen die voorheen van kracht waren zoals max. 30 mensen in een kerk en de anderhalve meter regel. Ook in Rotterdam, Den Haag waar in bepaalde wijken de vaccinatiegraad laag is en moskeebezoek plaatsvindt etc. had je maatregelen kunnen (moeten) vasthouden.
pi_201814834
Het vaccin was de enige mogelijke oplossing, de zorgcapaciteit mocht verder omlaag en met het vaccin zouden we in het voorjaar weer terug naar normaal beginnen gaan en van de zomer alle maatregelen stoppen.

Maar ondanks dat de vaccinatiegraad boven verwachting is werkt het vaccin niet zoals beloofd. Niettemin heeft wat er in de zorg aan de hand is niet zoveel te maken met covid en al helemaal niet met ongevaccineerden. De kabinetten Rutte hebben gewoon een puinhoop van de zorg gemaakt zoals ze van zo'n beetje alles een puinhoop hebben gemaakt. Er is niets aan de hand in de zorg dat ook niet aan de hand is bij politie, defensie, volkshuisvesting, onderwijs, jeugdzorg, justitie, CBR, UWV etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:19:32 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:34 schreef Tjoent het volgende:
Waarom is er door Hugo de Jonge en/of het OMT niet geanticipeerd op plaatsen als Staphorst, Zwartewaterland, Nunspeet en dat soort gereformeerde dorpen en steden? Het was allang bekend dat de vaccinatiebereidheid laag is en dat kerkbezoek + grote gezinnen + veelal bij dezelfde bedrijven werken, grote risico's vormt.
Ja, we hebben hoge muren besteld. We weten dat Biden wat muren naar Mexico wil afbreken.
Helaas komen die wat te laat. Zodra ze binnen zijn zullen we ze om de door jouw genoemde dorpen laten plaatsen.
Tot nooit .......
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:25:42 #30
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Het vaccin was de enige mogelijke oplossing, de zorgcapaciteit mocht verder omlaag en met het vaccin zouden we in het voorjaar weer terug naar normaal beginnen gaan en van de zomer alle maatregelen stoppen.
En dat is dan ook voor een groot deel van de maatregelen gelukt.
Restaurants, cafe's zijn weer voor een groot deel open.
Mondkapjes hoeven niet meer en alle winkels en bedrijven draaien weer volop.
Op enkele sectoren na.
quote:
Maar ondanks dat de vaccinatiegraad boven verwachting is werkt het vaccin niet zoals beloofd.
De vaccinatiegraad is niet boven verwachting. Het landelijk gemiddelde loopt aardig in de pas (dit mag je best boven verwachting noemen). Maar heel veel regio's, waaronder delen van grote steden, zitten ver onder de verwachting. Deze gebieden lopen nog steeds veel risico.
quote:
Niettemin heeft wat er in de zorg aan de hand is niet zoveel te maken met covid en al helemaal niet met ongevaccineerden. De kabinetten Rutte hebben gewoon een puinhoop van de zorg gemaakt zoals ze van zo'n beetje alles een puinhoop hebben gemaakt. Er is niets aan de hand in de zorg dat ook niet aan de hand is bij politie, defensie, volkshuisvesting, onderwijs, jeugdzorg, justitie, CBR, UWV etc.
De zorg is een puinhoop, ok.
Maar stel dat de zorg helemaal goed was ingeregeld:1400 1500 1800 2000 3000 iC-bedden is allemaal mogelijk. Hoeveel bedden wil je in normalle situatie leeg hebben staan. Bedenk je dat een leeg bed ook handen vol geld kost. Mag jouw zorgpremie naar 200 euro per maand omdat er 300 ic-bedden leegstaan?
naar 500 euro zodat we een overcapaciteit van 1000 bedden hebben? (en er dus 1000den ic-verpleegkundigen dag in dag uit zitten te klaverjassen?)
Tot nooit .......
pi_201815249
Overal alleen gevaccineerden toelaten. Supermarkten bezorgen ook thuis.

Mensen hebben genoeg van dat kleine asociale groepje wappies. :r Je ziet en hoort het overal van de normale mens die natuurlijk een prikje hebben gehaald. :)
  roze dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:41:01 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201815277
Ga weg met je maatregelen.
Your beauty never ever scared me.
pi_201815448
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoezo weet je dat nog steeds niet? Op het hoogtepunt (in een lockdown) zaten we op 1400+ IC-bedden met uitsluitend corona. In een zware griepgolf zit je nog niet eens op de helft. Misschien zelfs maar op een derde. Hoeveel meer cijfers heb je nodig als vergelijking?
Er zijn ook 3x zoveel mensen besmet geraakt in een jaar, netto risico om op de IC te komen na besmetting is dan gelijk, en na het opbouwen van antistoffen beduidend lager (?)!

Alle oversterfte in 2020 uitgerekend met extra sterfterisico t.o.v. sterfterisico's van 2019 bevinden zich in de 60+ groep. Is het een vreemde aanname dat er een duidelijke risicogroep is? Gemiddelde overledene was boven de 80....

Maar specifieker de vraag "long covid" hoe verhouden de ernstige langdurige symptomen na infectie zich tot ernstige langdurige symptomen na infectie met influenza? Mogen toch wel betrouwbare statistieken voor zijn voordat hoogstaande OMT leden ermee schermen dat het een probleem is voor jongeren? Het landsbeleid wordt mede gebaseerd op die informatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815481
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:13 schreef PS. het volgende:

[..]
Hoe kom je bij die 45?

Boven die leeftijd is het niet erg om op de IC te liggen of te overlijden?
Risico's lopen op met de leeftijd, mijn vermoeden - gevoed met heus weleens wat feitelijke statistieken - dat er onder de 45 niet zoveel te zien valt t.o.v. overige jaren qua IC opnames.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:09:02 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815533
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:00 schreef ludovico het volgende:
Maar specifieker de vraag "long covid" hoe verhouden de ernstige langdurige symptomen na infectie zich tot ernstige langdurige symptomen na infectie met influenza? Mogen toch wel betrouwbare statistieken voor zijn voordat hoogstaande OMT leden ermee schermen dat het een probleem is voor jongeren? Het landsbeleid wordt mede gebaseerd op die informatie.
Ineens moeten er allemaal hoogwaardige statsieken komen.
Als Thierry roeptoetert dat het allemaal onzin is dan geloven we hem direct.

Verder lees ik hier de hele dag dat de statitieken vooral leugens zijn.
Tot nooit .......
pi_201815554
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
als je het niet weet zou ik me aan de regels houden (en me laten vaccineren). Ik zou dan de adviezen van de wetenschap opvolgen en die van mijn dansleraar negeren. Pas als ik zelf kan beoordelen wat bepaalde risico's zijn zal ik er van afwijken.
Dat is prima, wat jij wilt.

Ik zie dat er een hoop propaganda gevoerd wordt anders overtuig je mensen gewoon met feitelijke statistieken, non?




Maar leuk die discussies maar waarom niet gewoon de statistieken delen waar het klaarblijkelijk uit blijkt? Dat kan toch wel na 18 maanden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Risico's lopen op met de leeftijd, mijn vermoeden - gevoed met heus weleens wat feitelijke statistieken - dat er onder de 45 niet zoveel te zien valt t.o.v. overige jaren qua IC opnames.
En hoeveel mensen denk je dat er leven in Nederland boven de 45?
pi_201815588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:10 schreef PS. het volgende:

[..]
En hoeveel mensen denk je dat er leven in Nederland boven de 45?
Genoeg, neem vooral VRIJWILLIG het vaccin. Doe lekker je ding.

Waar ik niet tegen kan is dat er gedaan wordt dat:
- lichamelijke integriteit wisselgeld is
- Discriminatie okay is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:12:22 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815591
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:10 schreef PS. het volgende:

[..]
En hoeveel mensen denk je dat er leven in Nederland boven de 45?
Een beetje egoist boeit dat niet die kijkt vooral naar zichzelf.
Er mogen 17 miljoen mensen morgen de pijp uit gaan, dat liever dan zelf 1 prikje nemen.
Tot nooit .......
pi_201815599
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ineens moeten er allemaal hoogwaardige statsieken komen.
Als Thierry roeptoetert dat het allemaal onzin is dan geloven we hem direct.

Verder lees ik hier de hele dag dat de statitieken vooral leugens zijn.
Na 18 maanden mogen er toch wel wat statistieken zijn die alles in perspectief zetten?

De beste motivator om mensen aan te wenden om een vaccin te nemen is ze overtuigen van de effectiviteit van het vaccin, dat wordt nu leuk relatief gedaan aan mensen zonder antistoffen - 33x lagere kans op IC opname.

Maar nihil * 33 is nog steeds nihil. En die vergelijking is niet helemaal fair omdat de groep helemaal niet homogeen is, leeftijd heeft nogal effect op de risico's (en wss efficacy van het vaccin).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815625
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dit. We zitten nog steeds in deze ellende dankzij dit soort mensen die schijt aan alles hebben, en vooral tegen alles zijn, alleen maar om lekker tegendraads te zijn.
24 miljoen vaccins verder, 84% gevaccineerd, ongevaccineerden verplicht testen... vierde golf in aantocht.

Aan wie ligt het?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:16:23 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Na 18 maanden mogen er toch wel wat statistieken zijn die alles in perspectief zetten?

De beste motivator om mensen aan te wenden om een vaccin te nemen is ze overtuigen van de effectiviteit van het vaccin, dat wordt nu leuk relatief gedaan aan mensen zonder antistoffen - 33x lagere kans op IC opname.

Maar nihil * 33 is nog steeds nihil. En die vergelijking is niet helemaal fair omdat de groep helemaal niet homogeen is, leeftijd heeft nogal effect op de risico's (en wss efficacy van het vaccin).
Ja want dat je zelf niet op de IC terecht komt is blijkbaar het enige waar je het voor doet.
In het ziekenhuis de zorg onnodig belasten is prima en Long-Covid krijgen vind je ook geen punt.


Er er op die plek die jij in het ziekenhuis inneemt iemand anders kan liggen vind je blijkbaar ook niet belangrijk.
Laat me raden. Je bent alleenstaand zonder kinderen en je ouders zijn beide overleden (of je hebt er geen contact meer mee). Er is dus niemand voor wie jij het bed zou willen vrijhouden.
Tot nooit .......
pi_201815682
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ja want dat je zelf niet op de IC terecht komt is blijkbaar het enige waar je het voor doet.
In het ziekenhuis de zorg onnodig belasten is prima en Long-Covid krijgen vind je ook geen punt.
Ik geloof prima dat je long-covid kan krijgen, of long-influenza, als je in het ziekenhuis kan komen vanwege effecten van een virusinfectie dan kom je daar niet omdat het goed is voor je gezondheid en is het logisch dat het tijd kan duren voor herstel.

Onnodig belasten? De kans is nihil. Als je mij kwalijk neemt dat ik geen vaccin neem vanwege risico het ziekenhuis daarmee te belasten ben je een hypocriet als je een stap buiten zet zonder een helm op te doen.
Je mag ook niet meer op wintersport.
Drinken is gevaarlijk.
Geen hamburger meer eten.
Geen autorijden.
Altijd een elektriciën bellen als je een lampje wilt vervangen.

En een vaccin neem je inderdaad om jezelf te beschermen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Maar nihil * 33 is nog steeds nihil.
Ik doe geen gordel om, want de kans dat ik een auto ongeluk krijg is toch nihil.

[ Bericht 3% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:03:33 ]
pi_201815695
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een beetje egoist boeit dat niet die kijkt vooral naar zichzelf.
Er mogen 17 miljoen mensen morgen de pijp uit gaan, dat liever dan zelf 1 prikje nemen.
Als dit nou nog raakvlakken had met de realiteit!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:21 schreef Alloch87 het volgende:

[..]


Ik doe geen gordel om, want de kans dat ik een auto ongeluk krijg is toch nihil.
Kosten baten, een gordel omdoen heb ik geen problemen mee. Maar de gordel is idd wel het klassieke paternalisme voorbeeld.

Maar gelukkig heeft een gordel niks te maken met lichamelijke integriteit.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:03:40 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:23:22 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:21 schreef ludovico het volgende:
En een vaccin neem je inderdaad om jezelf te beschermen.
ikke ikke ikke.....

tegen zoveel egoisma kan ik niet op.

:W

[ Bericht 14% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:04:04 ]
Tot nooit .......
pi_201815732
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:23 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Zucht... zie hier wederom het egoïsme van de gemiddelde wappie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
ikke ikke ikke.....
Mimimi.

Een vaccin neem je voor jezelf. Vaccineren met het vaccin "tegen" Covid helpt niet of nauwelijks tegen besmettingen.

Iemand opgevallen dat 95% antistoffen heeft en het R getal nog niet onder de 1 is?
Iemand opgevallen dat 20% op de IC mensen zijn die dubbel gevaccineerd zijn?

Groepsimmuniteit is een leugen. Missssssssschien dat circulatie van het virus vertraagd als je iedereen vaccineert, wat is dat waard?

Is dat het waard om de samenleving te segregeren en schijt te hebben aan mensen hun vrijheid om zelf te beslissen wat er gebeurt met hun lichaam?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:26:31 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:24 schreef ludovico het volgende:
Vaccineren met het vaccin "tegen" Covid helpt niet of nauwelijks tegen besmettingen.
Zoek dat nog maar eens na.
Niet altijd je dansleraar geloven.
Tot nooit .......
pi_201815775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Zoek dat nog maar eens na.
Niet altijd je dansleraar geloven.
Ja MaAr DaT hEb Op FaCeBoOk GeStAan!!@@!!
pi_201815777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Zoek dat nog maar eens na.
Niet altijd je dansleraar geloven.
Waarom is het R getal dan net zo hoog met 95% antistoffen als met 0-5%?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:30:41 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815818
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom is het R getal dan net zo hoog met 95% antistoffen als met 0-5%?
R is meer dan alleen antistoffen (waar haal je eigenlijk die 95% vandaan?).

R is ook gebaseerd op gedrag.
Toen we 0-5% antistoffen hadden zat de hele wereld op slot.
Nu staan we elkaar overal weer af te lebberen.
Tot nooit .......
pi_201815845
Groepsimmuniteit met de huidige mRNA therapie of gen therapie (Adenovirus vector) “vaccines” is inderdaad een leugen. Maar dat is dezelfde logica als we reizen met de fiets dus autos zijn een leugen.
pi_201815852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:31 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja want er zijn me toch een partij jongeren dood gegaan door dansen met Janssen.
Genocide.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815892
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02689-y

quote:
The study shows that people who become infected with the Delta variant are less likely to pass the virus to their close contacts if they have already had a COVID-19 vaccine than if they haven’t1. But that protective effect is relatively small, and dwindles alarmingly at three months after the receipt of the second shot.
Recent artikel van 5 oktober jongsleden.

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 19-10-2021 11:41:35 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:35:08 #56
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815900
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:30 schreef ludovico het volgende:
Dat onderschrijven meerdere onderzoeken, waar we eerder over publiceerden. Wat bleek: door de deltavariant raken gevaccineerden vaker besmet, maar ze zijn wel wat minder besmettelijk dan niet-gevaccineerden.
En dit zei je in post 51:
Vaccineren met het vaccin "tegen" Covid helpt niet of nauwelijks tegen besmettingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:06:11 ]
Tot nooit .......
pi_201815927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En dit zei je in post 51:
Een vaccin neem je voor jezelf. Vaccineren met het vaccin "tegen" Covid helpt niet of nauwelijks tegen besmettingen.


Ja of jij snapt de Nederlandse taal niet, helpt niet of nauwelijks tegen besmettingen moet dus als je het heel strikt neemt "nauwelijks" tegen besmettingen. En nogal short-term, zie #62.

[ Bericht 1% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:06:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:36 schreef Alloch87 het volgende:
Groepsimmunitieit is minder van belang, waarmee wordt gezegd dat het dus wel een vorm van belang dient.
Definieer groepsimmuniteit want er worden nu zaken door elkaar heen gehaald.

Volgens mij definieerde men dat normaliter als een graad van antistoffen waarin een virus praktish geen voeten meer aan de aarde krijgt.

Dat is niet haalbaar.

Dat stuk tekst wat je aanhaalt gaat naar mijn idee veel meer over toenemende mate van antistoffen in de samenleving, dat dat van minder belang is op de verspreiding van Covid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815988
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Genocide.
Nee terrorisme. Ik maak de wetten niet.
quote:
Het Nederlandse Wetboek van Strafrecht beschouwt terrorisme als een misdrijf met een terroristisch oogmerk. Artikel 83a geeft de definitie van een terroristisch oogmerk: Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:41:05 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201815994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:39 schreef ludovico het volgende:
Dat stuk tekst wat je aanhaalt gaat naar mijn idee veel meer over toenemende mate van antistoffen in de samenleving, dat dat van minder belang is op de verspreiding van Covid.
naar mijn idee..

Die ideëen van jouw heb ik wel vaker moeite mee.

Ik zeg je nog maar een keer gedacht want we komen toch niet op 1 lijn.

:W
Tot nooit .......
pi_201816012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Prove me wrong. Als groepsimmuniteit geen effect heeft op de besmettingen, dan kan je het per definitie - volgens die definitie - geen groepsimmuniteit noemen.

Contradictio in terminis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201816020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:41 schreef Speekselklier het volgende:
Die ideëen van jouw heb ik wel vaker moeite mee.
Lastig hè, iemand die:
- voor persoonlijke vrijheden is.
- lichamelijke integriteit geen wisselgeld vindt.
- tegen discriminatie is.
- Wetenschappelijke / feitelijke onderbouwing belangrijk vindt

Maar prima moment om weer wat anders te doen inderdaad, succes ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201816051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Definieer groepsimmuniteit want er worden nu zaken door elkaar heen gehaald.

Volgens mij definieerde men dat normaliter als een graad van antistoffen waarin een virus praktish geen voeten meer aan de aarde krijgt.

Dat is niet haalbaar.

Dat stuk tekst wat je aanhaalt gaat naar mijn idee veel meer over toenemende mate van antistoffen in de samenleving, dat dat van minder belang is op de verspreiding van Covid.
"Groepsimmuniteit, kudde-immuniteit of collectieve immuniteit is een vorm van indirecte bescherming tegen infectieziektes die wordt bereikt doordat een groot deel van een populatie immuun is voor een infectie en deze zich niet of moeilijk kan verspreiden."

Eenvoudig uitgelegd betekent ​‘groepsimmuniteit’ dat een grote groep mensen weerstand opbouwt tegen een virus. Zo krijgt het virus het een flink pak lastiger om zich verder te verspreiden. Elke persoon met immuniteit werpt als het ware een dam op tegen het virus.

Als je tegen een ziekte bent ingeënt, dan ben je beter beschermd tegen deze ziekte. Hoe meer mensen in een groep ingeënt zijn, hoe beter ook de groep als geheel beschermd is tegen deze ziekte, dit noemen we groepsimmuniteit.

Zo kan ik nog wel even door gaan. Groepsimmuniteit betekent in definitie helemaal niet het compleet uitroeien van een ziekte (hetgeen natuurlijk wel een mooie uitkomst zou kunnen zijn).

Dat jij denkt dat dat wel het geval is, geeft alleen maar aan hoe onwetend je op dit gebied bent.
pi_201816055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En dat is dan ook voor een groot deel van de maatregelen gelukt.
Restaurants, cafe's zijn weer voor een groot deel open.
Mondkapjes hoeven niet meer en alle winkels en bedrijven draaien weer volop.
Op enkele sectoren na.
Te weinig, te laat. Overpromised, underdeliverd.
quote:
De vaccinatiegraad is niet boven verwachting. Het landelijk gemiddelde loopt aardig in de pas (dit mag je best boven verwachting noemen). Maar heel veel regio's, waaronder delen van grote steden, zitten ver onder de verwachting. Deze gebieden lopen nog steeds veel risico.
Het risico van de gevaccineerden is de tegenvaller.

quote:
De zorg is een puinhoop, ok.
Maar stel dat de zorg helemaal goed was ingeregeld:1400 1500 1800 2000 3000 iC-bedden is allemaal mogelijk. Hoeveel bedden wil je in normalle situatie leeg hebben staan. Bedenk je dat een leeg bed ook handen vol geld kost. Mag jouw zorgpremie naar 200 euro per maand omdat er 300 ic-bedden leegstaan?
naar 500 euro zodat we een overcapaciteit van 1000 bedden hebben? (en er dus 1000den ic-verpleegkundigen dag in dag uit zitten te klaverjassen?)
Duitsland kan het ook. Je moet nou eenmaal met piekbelastingen om kunnen gaan en dat kon het zorgstelsel na 10 jaar Rutte ook al niet bij een gewone griepgolf. Wij moeten nu van alles en mogen van alles niet door wanbeleid. Dat kan natuurlijk niet.

Ik ga het niet over de kosten hebben binnen het frame van de zorg als iets om zoveel mogelijk aan te verdienen doordat mensen het nodig hebben. Van alle zorgmedewerkers is een aanzienlijk deel bezig met het niet verlenen van zorg, en de mensen die wel zorg verlenen van hun werk afhouden met bureaucratische last zodat zij hun winst per patient kunnen berekenen. Als je je laat afpersen door de farmaceutische industrie betaal je ook veel te veel.

Op de lange termijn is er ook alleen maar beleid om de zorg zo duur mogelijk te maken. Het beleid is om mensen te bewegen, bijna dwingen, om zo oud mogelijk te worden, wat ze toch snel 20% meer zorgkosten per persoon oplevert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201816174
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is prima, wat jij wilt.

Ik zie dat er een hoop propaganda gevoerd wordt anders overtuig je mensen gewoon met feitelijke statistieken, non?

[ afbeelding ]

Maar leuk die discussies maar waarom niet gewoon de statistieken delen waar het klaarblijkelijk uit blijkt? Dat kan toch wel na 18 maanden?
Waarom stopt die grafiek op het moment dat de vaccinaties nog in volle gang zijn? Zoek even eentje die tot nu doorloopt om het wat inzichtelijker te maken a.u.b.

Statistieken zijn als bikini's, wat ze verhullen is interessanter dan wat ze tonen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:09:05 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201816337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarom stopt die grafiek op het moment dat de vaccinaties nog in volle gang zijn? Zoek even eentje die tot nu doorloopt om het wat inzichtelijker te maken a.u.b.

Statistieken zijn als bikini's, wat ze verhullen is interessanter dan wat ze tonen.
Hoe ironisch is het dan dat we hier al anderhalf jaar beleid op voeren?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201816338
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Er waren anders ook ruim voldoende volwassenen wat het mondkapje bijvoorbeeld even in de jaszak stoppen en later weer opdoen.
pi_201816383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol,
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)koorts-zon-en-warmte

Voor zover ik weet is dit echt common knowledge.
[..]
[..]
Fuck science, jwz.
Er zijn veel meer factoren zoals zodra het kouder weer wordt gaan mensen zich weer opsluiten in kleine ruimte,s waar veelal ook slecht geventileerd wordt, in de zomer hebben mensen de ramen nog open, dat gaat dicht en roosters worden ook regelmatig gesloten "omdat het tocht" en daardoor de ventilatie C ontregelt wordt.
pi_201816392
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dat laatste doen vooral de anti's. Met normaal gedrag van iedereen was dit hele gedoe maanden geleden al achter de rug. En dat is iets wat de anti's wel weten maar ze zijn te angstig om dit te accepteren.

En schattig dat je nog steeds blijft doen alsof IC-opnames het enige probleem van een covid-infectie zijn.

Ik ben mijn halve leven kwijt omdat een wappie het niet nodig vond om zich te laten testen en met zo ongeveer alle symptomen toch gewoon naar het werk te komen.

En ik ben onder de 45, heb een gezonde BMI, en ik liep triatlons.

Maar goed, vertel me meer over hoe zielig jij jezelf wel niet vindt omdat je jezelf moet laten testen voordat je naar de kroeg kunt. Dat is vast veel erger dan het leed dat wappies mij hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven is aangedaan.

Sterkte man, ik leef echt met je mee.

:')
Maar was jij gevaccineerd op het moment van je besmetting?

Iedereen heeft nu de kans gehad om zich te laten vaccineren. Vaccinatie maakt de kans op ernstige covid gewoon heel klein, tenzij bij een zeer beperkt aantal mensen met onderliggend lijden of mensen op hogere leeftijd.

Daarom is het nu gewoon tijd om corona lekker zijn gang te laten gaan zonder maatregelen te nemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201816438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:13 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Daarom is het nu gewoon tijd om corona lekker zijn gang te laten gaan zonder maatregelen te nemen.
en dat kan dus niet omdat je nu alweer ziet dan de ziekenhuis cijfers stijgen en er 75% van de mensen die daar liggen niet gevaccineerd zijn. Dankzij deze groep is de bezetting veel hoger dan wat ze aan kunnen en moet er zorg uitgesteld worden omdat de bedden bezet worden door mensen met covid. (met alle gevolgen van dien)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:17:21 #71
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201816443
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lastig hè, iemand die:
- voor persoonlijke vrijheden is.
- lichamelijke integriteit geen wisselgeld vindt.
- tegen discriminatie is.
- Wetenschappelijke / feitelijke onderbouwing belangrijk vindt

Maar prima moment om weer wat anders te doen inderdaad, succes ;)
Inderdaad erg lastig.
Je hebt hier tegen iemand die in een ziekenhuis werkt.
Die weken van 60 uur heeft gedraait, waarvan zijn aangevraagde vakantie verplaatst omdat het wat te druk was.
Ik zou graag in januari weer vakantie willen maar die is 'onder voorbehoud' goedgekeurd.

Ik heb niet veel zin om mijn vakantie opnieuw te verplaatsen omdat ludovico vind dat zijn vrijheden belangrijker zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Speekselklier op 19-10-2021 12:24:05 ]
Tot nooit .......
pi_201816468
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dat kan dus niet omdat je nu alweer ziet dan de ziekenhuis cijfers stijgen en er 75% van de mensen die daar liggen niet gevaccineerd zijn. Dankzij deze groep is de bezetting veel hoger dan wat ze aan kunnen en moet er zorg uitgesteld worden omdat de bedden bezet worden door mensen met covid. (met alle gevolgen van dien)
Daarom moet er een opnamestop worden ingevoerd voor ongevaccineerden. Als ze een coronapas verplicht stellen op andere locaties, mag dat van mij ook in het ziekenhuis. Een uitzondering moet dan wel worden gemaakt voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, maar die zouden wat mij betreft ook een geldige coronapas moeten kunnen krijgen.

Ze hadden al veel eerder een opnamestop in moeten stellen vorig jaar in plaats van die eindeloze lockdowns, die trouwens ook helemaal niet helpen. Dit is een seizoensvirus, dat zich toch wel verspreidt in de herfst en winter, ondanks lockdowns.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:21:53 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201816497
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Genoeg, neem vooral VRIJWILLIG het vaccin. Doe lekker je ding.

Waar ik niet tegen kan is dat er gedaan wordt dat:
- lichamelijke integriteit wisselgeld is
- Discriminatie okay is.
Tere zieltjes
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201816514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je hebt hier tegen iemand die in een ziekenhuis werkt.
Die weken van 60 uur heeft gedraait, waarvan zijn aangevraagde vakantie verplaatst omdat het wat te druk was.
Ik zou graag in januari weer vakantie willen maar die is 'onder voorbehoud' goedgekeurd.

Ik heb niet veel zin om mijn vakantie opnieuw te verplaatsen omdat ludovico vind dat zijn vrijheden belangrijker zijn.
Waarvoor heel hartelijk bedankt. Ik hoop oprecht dat je een leuke vakantie zult hebben en dat jij en je collega's weer lol in je werk gaan krijgen en het werk willen blijven doen.
  Beste debater 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:24:26 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201816527
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lastig hè, iemand die:
- voor persoonlijke vrijheden is.
- lichamelijke integriteit geen wisselgeld vindt.
- tegen discriminatie is.
- Wetenschappelijke / feitelijke onderbouwing belangrijk vindt

Maar prima moment om weer wat anders te doen inderdaad, succes ;)
Holle frasen om een ordinair egoïsme (en onuitroeibare slachtofferrol) te verhullen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:27:15 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201816559
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarvoor heel hartelijk bedankt. Ik hoop oprecht dat je een leuke vakantie zult hebben en dat jij en je collega's weer lol in je werk gaan krijgen en het werk willen blijven doen.
Je hoeft mij niet te bedanken hoor. Ik zit niet in de directe patientenzorg, loop niet in het wit.
Bedank de dames/heren in het wit maar je wil echt niet weten wat ik daar aan tref..

Echter, ook de laboratoria draaien ook overuren en in die hoek zit ik.
Tot nooit .......
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:55:45 #77
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201816948
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Inderdaad erg lastig.
Je hebt hier tegen iemand die in een ziekenhuis werkt.
Die weken van 60 uur heeft gedraait, waarvan zijn aangevraagde vakantie verplaatst omdat het wat te druk was.
Ik zou graag in januari weer vakantie willen maar die is 'onder voorbehoud' goedgekeurd.

Ik heb niet veel zin om mijn vakantie opnieuw te verplaatsen omdat ludovico vind dat zijn vrijheden belangrijker zijn.
Boehoe, dan zoek je toch ander werk.

Omdat jij in een sector werkt (die te doen heeft met hoogconjunctuur vanwege een virus) denk jij dat je moreel verheven bent, en je reet kunt afvegen met andersmans grondrechten?

Nota bene omdat je niet met vakantie kunt? Man man man :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Beste debater 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:57:24 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201816971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Boehoe, dan zoek je toch ander werk.

Omdat jij in een sector werkt (die te doen heeft met hoogconjunctuur vanwege een virus) denk jij dat je moreel verheven bent, en je reet kunt afvegen met andersmans grondrechten?

Nota bene omdat je niet met vakantie kunt? Man man man :')
Moreel verheven...

Heb je het laatste anderhalf jaar een beetje op de spandoekjes en superlatieve commentaren der wappies gelet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:10:45 #79
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201817142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moreel verheven...

Heb je het laatste anderhalf jaar een beetje op de spandoekjes en superlatieve commentaren der wappies gelet?
Wappies, niet-wappies.

Ik ben allergisch voor elk mens die het nodig vindt om de 'moral high ground' in te nemen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_201817199
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:43 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dat laatste doen vooral de anti's. Met normaal gedrag van iedereen was dit hele gedoe maanden geleden al achter de rug. En dat is iets wat de anti's wel weten maar ze zijn te angstig om dit te accepteren.

En schattig dat je nog steeds blijft doen alsof IC-opnames het enige probleem van een covid-infectie zijn.

Ik ben mijn halve leven kwijt omdat een wappie het niet nodig vond om zich te laten testen en met zo ongeveer alle symptomen toch gewoon naar het werk te komen.

En ik ben onder de 45, heb een gezonde BMI, en ik liep triatlons.

Maar goed, vertel me meer over hoe zielig jij jezelf wel niet vindt omdat je jezelf moet laten testen voordat je naar de kroeg kunt. Dat is vast veel erger dan het leed dat wappies mij hoogstwaarschijnlijk voor de rest van mijn leven is aangedaan.

Sterkte man, ik leef echt met je mee.

:')
De kans dat iemand zoiets overkomt is héél laag, je hebt gewoon pech. Je weet toch dat gevaccineerde jou ook kunnen besmetten? Die hoeven nu helemaal niet te testen. En dan ben je boos en generaliseer je de kleine groep waar veel mensen zich wel aan de regels hebben gehouden en veel zelfs natuurlijke immuniteit hebben opgebouwd. Je probeert een hele grote groep de schuld te geven wat 1 persoon jou heeft aangedaan.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201817210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:19 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Daarom moet er een opnamestop worden ingevoerd voor ongevaccineerden. Als ze een coronapas verplicht stellen op andere locaties, mag dat van mij ook in het ziekenhuis. Een uitzondering moet dan wel worden gemaakt voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, maar die zouden wat mij betreft ook een geldige coronapas moeten kunnen krijgen.

Ze hadden al veel eerder een opnamestop in moeten stellen vorig jaar in plaats van die eindeloze lockdowns, die trouwens ook helemaal niet helpen. Dit is een seizoensvirus, dat zich toch wel verspreidt in de herfst en winter, ondanks lockdowns.
Dan ook opnamestop met mensen die in het zhs komen vanwege andere ziektes waarop ze zich kunnen vaccineren. En dikke mensen en rokers natuurlijk ook.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201818454
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zegt degene die niet op vakantie kan "omdat anderen geen spuitje willen".
Om eerlijk te zijn vind ik het best een punt dat een aantal mensen zo onmisbaar is dat ze niet eens hun wettelijk verdiende vakantiedagen kunnen opnemen.

Ik werk niet in de zorg of aanverwante sectoren en zelfs ik baal er van dat ik al twee jaar niet meer naar het buitenland ben geweest en in nl ook tegen allerlei extra regels aanliep o.a. t.a.v. vakantie. En ja, dat neem ik ergens wel de mensen kwalijk die niet willen vaccineren en vaak ook niet aan quarantaine regels en andere maatregelen wilden houden. Dat heeft de hele pandemie toch behoorlijk verergert en verlengt.

Maar ik zal niet pleiten voor geen zorg bieden aan vaccinatielozen en verplicht prikken ben ik ook al niet voor. Of dat testen op den duur gratis moet blijven ben ik nog niet over uit. Het testen kost de samenleving best geld en dat dan voor een kroegbezoek van iemand die mogelijk schijnt heeft aan de gezondheid van anderen?
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:51:27 #83
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201818806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Holle frasen om een ordinair egoïsme (en onuitroeibare slachtofferrol) te verhullen.
Echte altruïsten namen al jaren de griepprik om ouderen te beschermen, doneerden bloed, stonden in het donorregister en deden dit al die tijd zonder zich druk te maken of anderen dit wel of niet deden.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:59:42 #84
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_201818930
Omdat meer dan 80% zich heeft laten vaccineren en we de maatschappij niet steeds opslot kunnen houden en van die achterlijke maatregelen gaan verzinnen voor die dat niet doen.
Ik zeg gewoon nergens geen regels meer, en ben je niet gevaccineerd en je beland in het ziekenhuis, dan maar minimale zorg dat je net blijft leven.
Uiteraard als je om medische reden niet gevaccineerd kan worden is een uitzondering, maar de rest kan wat mij betreft de vinger krijgen

Zeker die om elke maatregel lopen te zeiken.
Ik ben gevaccineerd, ik ben ook tegen de QR code, en ben tegen die achterelijke tests.
En ik ken mensen die niet gevaccineerd zijn en daar bewust voor kiezen.
Maar die mensen zeiken niet als ze een test moeten doen om ergens binnen te kunnen.
Hun zien het als de concequentie van hun keuze.

Dus wat mij betreft nogmaals, nergens geen regels meer.
Iedereen heeft kans gehad voor het vaccin en voor die kleine groep vind ik het klets om achterlijke maatregelen instand te houden.
At the end Justice will prevail
pi_201819017
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
Deze man heeft zich laten vaccineren en houdt zich niet aan de regels. Wat nu?

COR / Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Niet de enige'

Het lijkt erop dat je emotionele zwart-wit verhaal niet overeenkomt met de realiteit. Wat een verrassing.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:09:03 #86
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_201819024
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 15:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het best een punt dat een aantal mensen zo onmisbaar is dat ze niet eens hun wettelijk verdiende vakantiedagen kunnen opnemen.

Ik werk niet in de zorg of aanverwante sectoren en zelfs ik baal er van dat ik al twee jaar niet meer naar het buitenland ben geweest en in nl ook tegen allerlei extra regels aanliep o.a. t.a.v. vakantie. En ja, dat neem ik ergens wel de mensen kwalijk die niet willen vaccineren en vaak ook niet aan quarantaine regels en andere maatregelen wilden houden. Dat heeft de hele pandemie toch behoorlijk verergert en verlengt.

Maar ik zal niet pleiten voor geen zorg bieden aan vaccinatielozen en verplicht prikken ben ik ook al niet voor. Of dat testen op den duur gratis moet blijven ben ik nog niet over uit. Het testen kost de samenleving best geld en dat dan voor een kroegbezoek van iemand die mogelijk schijnt heeft aan de gezondheid van anderen?
Niemand is onmisbaar.

En dan het zwartgedrukte. Iedereen maar even over 1 kam scheren. Niet iedere ongevaccineerde is hetzelfde en niet iedere gevaccineerde is hetzelfde. Gaan nu ook weer cowboyverhalen dat iemand met dubbel vaccinatie- QR doodleuk overal heen gaat terwijl die besmet is.

Terwijl ik iedere keer braaf test voor toegang, altijd negatief ben en bij klachten thuisblijf en zo'n zelftestje doe. Ben ik het eens met het QR-systreem? Nee. Maar het is blijkbaar de enige mogelijkheid om iets te doen. En voor mij betekent dat dus testen.

Bottom line is dat we een hekel hebben aan tokkies. En of die nu wel of geen vaccin hebben, die lopen toch overal de kantjes vanaf.

Maar trek me niet gelijk met dat soort volk puur en alleen omdat ik geen prikje hoef.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:10:01 #87
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201819031
Poffedikkie.. Het seizoen komt eraan waarin veel mensen ziek worden, laten we de boel "versoepelen".
Poffedikkie.. Mensen worden ziek, hoe zou dit toch komen?
We geven de schuld aan de "versoepeling".

Hoe serieus kan je die mensen in den haag nog nemen :')
pi_201819053
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Dit. We zitten nog steeds in deze ellende dankzij dit soort mensen die schijt aan alles hebben, en vooral tegen alles zijn, alleen maar om lekker tegendraads te zijn.
COR / Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Niet de enige'

En tien jaar geleden hadden we 1000 meer IC-bedden die zijn wegbezuinigd door Mark Rutte en zijn vriendjes. Dat terwijl de afgelopen 5 jaar de ICs continu vol lagen met mensen met griep en het rhino-virus, dus het is niet alsof de overheid geen signalen had dat misschien de capaciteit weer omhoog moet.

En daarbij heeft de WHO gewaarschuwd voor een mogelijke pandemie na de vogelgriep, mexicaanse griep, MERS, Ebola en nog steeds zijn er 1000 bedden verdwenen dankzij Mark.

[ Bericht 2% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:13:19 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201819088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
boehoe, slachtofferrol. kap met zeiken en hou je gewoon aan de regels.
Hou je aan de regels en help mee een nieuw probleem te creeren!!!

NWS / Aantal ziekmeldingen weer op oude niveau, vrees voor zware griepgolf
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201819096
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
COR / Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Niet de enige'

En tien jaar geleden hadden we 1000 meer IC-bedden die zijn wegbezuinigd door Mark Rutte en zijn vriendjes. Dat terwijl de afgelopen 5 jaar de ICs continu vol lagen met mensen met griep en het rhino-virus, dus het is niet alsof de overheid geen signalen had dat misschien de capaciteit weer omhoog moet.

En daarbij heeft de WHO gewaarschuwd voor een mogelijke pandemie na de vogelgriep, mexicaanse griep, MERS, Ebola en nog steeds zijn er 1000 bedden verdwenen dankzij Mark.

Maar ga jij vanuit je emoties maar lekker zwart-wit denken.
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.

Mensen zijn vooral tegen om het tegen zijn. Dure zorg? NEE KAN NIET BOE, MOET GOEDKOPER. Prima, bezuinigingen. Zorgcapaciteit tekort? NEE KAN NIET BOE, MOET MEER CAPACITEIT.

[ Bericht 7% gewijzigd door AlwaysHappy op 20-10-2021 12:13:57 ]
pi_201819118
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:51 schreef babylon het volgende:

[..]
Nee, want ik heb mij wel gevaccineerd, dus ik ben niet het probleem.
Jij kunt het virus gewoon bij je dragen en verspreiden he? Dat weet je?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201819119
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Je halve leven kwijt??? Je bent 3 jaar oud? :')

Waarom zitten hier zo veel mensen die hun emoties niet onder controle hebben en daardoor keihard gaan overdrijven en dingen zwart-wit neerzetten om zo hun gelijk te halen?
Ik kan nu al zo'n 10 maanden niet veel meer behalve een paar uur werken en slapen, heel misschien eens naar de bioscoop, maar dan is dat het wel. Misschien dat jij dat een leven vindt, maar ik niet.

Wel lekker makkelijk oordelen he, zo langs de zijlijn?

Maar goed, waarom zitten hier zoveel mensen die hun emoties niet onder controle hebben, en daardoor keihard mensen die long covid hebben persoonlijk aan proberen te vallen om zo maar hun gelijk te halen?

Maar goed, van iemand zoals jij die vooral tegen alles om maar lekker tegendraads te zijn kun je natuurlijk ook niet veel verwachten.

Terug op de blocklist met jou.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2021 16:23:31 ]
pi_201819123
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:03 schreef Jappie81 het volgende:
Ja man, laten we de boel vooral weer dicht gooien, alsof de economische problemen al niet groot genoeg zijn
Lekker alles weer dichtgooiten, kunnen we ook gelijk minder weerstand opbouwen tegen de griep, net zoals vorig jaar en dan krijgen we in 2022 een nog ergere griepgolf!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201819128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 13:17 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dan ook opnamestop met mensen die in het zhs komen vanwege andere ziektes waarop ze zich kunnen vaccineren. En dikke mensen en rokers natuurlijk ook.
Prima idee!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201819133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Niemand is onmisbaar.
Nah, als vakantie geweigerd wordt dan lijkt het daar wel een beetje op.
quote:
En dan het zwartgedrukte. Iedereen maar even over 1 kam scheren. Niet iedere ongevaccineerde is hetzelfde en niet iedere gevaccineerde is hetzelfde. Gaan nu ook weer cowboyverhalen dat iemand met dubbel vaccinatie- QR doodleuk overal heen gaat terwijl die besmet is.
Ik maakte al een subtiel onderscheid door het woord vaak te bezigen. Ik ben me er terdege van bewust dat er best wel mensen zijn die niet vaccineren, toch voorzichtig zijn en verder alle maatregels hanteren.

quote:
Terwijl ik iedere keer braaf test voor toegang, altijd negatief ben en bij klachten thuisblijf en zo'n zelftestje doe. Ben ik het eens met het QR-systreem? Nee. Maar het is blijkbaar de enige mogelijkheid om iets te doen. En voor mij betekent dat dus testen.
Netjes.
quote:
Bottom line is dat we een hekel hebben aan tokkies. En of die nu wel of geen vaccin hebben, die lopen toch overal de kantjes vanaf.

Maar trek me niet gelijk met dat soort volk puur en alleen omdat ik geen prikje hoef.
Nogmaals sorry, jij neemt wel je verantwoording.

Inderdaad zijn er ook debielen die besmet zijn en dan doodleuk andere mensen besmetten. Dat kan je dan aan de IT wijten maar mensen hebben ook een eigen verantwoording.

Voor mij mogen mensen die besmet bewust zich mengen onder andere mensen aangeklaagd worden wegens poging tot mishandling of iets dergelijks. Want iemand ziek maken is gewoon mishandeling vind ik.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:21:03 #96
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201819136
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:16 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt.

Mensen zijn vooral tegen om het tegen zijn. Dure zorg? NEE KAN NIET BOE, MOET GOEDKOPER. Prima, bezuinigingen. Zorgcapaciteit tekort? NEE KAN NIET BOE, MOET MEER CAPACITEIT.

Maar ga jij vanuit je emoties maar lekker tegen alles zijn, en alles wat met corona te maken heeft tegen werken.

Goed bezig ^O^
Moeten we niet blij zijn dat elk dilemma of gevecht voor- en tegenstanders heeft?
pi_201819141
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:21 schreef Duzzy het volgende:

[..]
Moeten we niet blij zijn dat elk dilemma of gevecht voor- en tegenstanders heeft?
Prima, als die dan ook eens een keertje consequent kunnen zijn, en de gevolgen van hun acties kunnen accepteren.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:27:39 #98
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_201819215
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:21 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Prima, als die dan ook eens een keertje consequent kunnen zijn, en de gevolgen van hun acties kunnen accepteren.
Denk dat er veel zijn die niet eens weten wat de gevolgen zijn, beide kanten overigens.
pi_201820500
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:26 schreef Starhopper het volgende:
Gaan ze weer te laat ingrijpen?
Ehmmmm zou de insteek niet kunnen zijn dat ze NIET willen ingrijpen?
We moeten ermee leven! :Y
pi_201830777
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Zijn jullie hier nou nog steeds bezig met Corona en het verwijten maken richting mensen die gewoon een normaal leven proberen te leiden?

Ik kijk af en toe eens hier, maar jullie blijven erin hangen.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_201830799
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:26 schreef Starhopper het volgende:
De besmettingen en de ziekenhuisopnames stijgen. Gisteren de grootste stijging in het aantal ziekenhuisopnames sinds april. Maar het OMT en kabinet doen niets. Is het niet tijd om de 1,5 meter en de mondkapjes weer terug te halen?
Heel opvallend gezien: NWS / Kritisch rapport: kabinet maakte veel fouten bij corona-aanpak . Gaan ze weer te laat ingrijpen?
De mensen die willen zijn gevaccineerd. Het vaccin is veilig en effectief (zo zeggen ze). De mensen die niet gevaccineerd zijn en wel de kans hebben gekregen, nemen dus gewoon het risico.

Het is voorbij. Ga naar buiten. Probeer te genieten van het leven. Gooi de angst van je af! :)

En vooral: blijf rationeel.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_201831683
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:16 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
De mensen die willen zijn gevaccineerd. Het vaccin is veilig en effectief (zo zeggen ze). De mensen die niet gevaccineerd zijn en wel de kans hebben gekregen, nemen dus gewoon het risico.
De vaccins werken best heel goed maar zijn helaas niet zalig makend.
quote:
En vooral: blijf rationeel.
Als jij dat nu ook doet dan zijn we allemaal tevreden.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 07:21:42 #103
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201894141
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201894171
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Letterlijk iedereen gebruikt ze verkeerd, wegwerp mondkapjes mag je 1x gebruiken en dan niet meer aanraken, iedereen die ik ken doet er dagen mee.

Vorig jaar zag ik nog iemand die deed m ff af om te niesen, en daarna dat ding weer over dr neus :`)
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 07:31:41 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201894177
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:30 schreef 111210 het volgende:

[..]
Letterlijk iedereen gebruikt ze verkeerd, wegwerp mondkapjes mag je 1x gebruiken en dan niet meer aanraken, iedereen die ik ken doet er dagen mee.

Vorig jaar zag ik nog iemand die deed m ff af om te niesen, en daarna dat ding weer over dr neus :`)
Serieus? :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201894434
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:16 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]
De mensen die willen zijn gevaccineerd. Het vaccin is veilig en effectief (zo zeggen ze). De mensen die niet gevaccineerd zijn en wel de kans hebben gekregen, nemen dus gewoon het risico.

Het is voorbij. Ga naar buiten. Probeer te genieten van het leven. Gooi de angst van je af! :)

En vooral: blijf rationeel.
En de zorg, mag eventuele ellende oplossen.
Iemand die een geplande operatie had staan, due wegens corona geannuleerd wordt, heeft maar pech?
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:29:01 #108
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_201894701
NIET!

Het hoort erbij, klaar.

Neem je wel of geen vaccinatie maakt niet uit, eigen keuze maar die regels hebben geen draagkracht meer.

Corona, sars etc hoort nou eenmaal bij de dagelijkse gang van zaken :)
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 09:41:24 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201894809
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:47 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En de zorg, mag eventuele ellende oplossen.
Iemand die een geplande operatie had staan, due wegens corona geannuleerd wordt, heeft maar pech?
Dit ja...
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 09:41:59 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201894816
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:04 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
:') Vlug allemaal de mondkapjes op
Dat zou wel verstandig zijn inderdaad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201894946
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:04 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
:') Vlug allemaal de mondkapjes op
Dat zal waarschijnlijk wel 1 van de eerste maatregelen zijn, eenvoudig en limited impact op de samen leving.

Is trouwens heel normaal in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk. Daar doet niemand daar echt lastig over.
pi_201894968
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:29 schreef Rozevla het volgende:
NIET!

Het hoort erbij, klaar.

Neem je wel of geen vaccinatie maakt niet uit, eigen keuze maar die regels hebben geen draagkracht meer.

Corona, sars etc hoort nou eenmaal bij de dagelijkse gang van zaken :)
En de zorg? Die mag de ellende oplossen.
Iemand die planbare zorg nodig heeft, mag ook maar wachten?

Hoe zie jij dit precies? Dat is namelijk wel een eigenschap van jouw oplossing.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:01:08 #113
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_201895432
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
En de zorg? Die mag de ellende oplossen.
Iemand die planbare zorg nodig heeft, mag ook maar wachten?

Hoe zie jij dit precies? Dat is namelijk wel een eigenschap van jouw oplossing.
Schuld van het kabinet.

Heeft een jaar de tijd gehad om de zorg op te schalen, schijnbaar heeft dat geen prioriteit maar het opleiden van 5000 extra ambtenaren om het mkb te controleren op het scannen van QR codes wel.

Wereld op z’n kop hoe er besluiten in Den Haag worden genomen!!!
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 11:07:40 #114
5428 crew  miss_sly
pi_201895481
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:01 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Schuld van het kabinet.

Heeft een jaar de tijd gehad om de zorg op te schalen, schijnbaar heeft dat geen prioriteit maar het opleiden van 5000 extra ambtenaren om het mkb te controleren op het scannen van QR codes wel.

Wereld op z’n kop hoe er besluiten in Den Haag worden genomen!!!
Opleiden handhavers: 6 weken
Opleiden ic-verpleegkundigen: minstens 18 maanden, met een beetje pecht 4 jaar + 18 maanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201895769
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:01 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Schuld van het kabinet.

Heeft een jaar de tijd gehad om de zorg op te schalen, schijnbaar heeft dat geen prioriteit maar het opleiden van 5000 extra ambtenaren om het mkb te controleren op het scannen van QR codes wel.

Wereld op z’n kop hoe er besluiten in Den Haag worden genomen!!!
We hebben al jaren een personeel te kort in de zorg.

Zoals hierboven zie je ook de opleiding tijdlijnen.

Maar tijdens de piek is 10% meer zorg, 1 dag aan opnames. 100% meer zorg is 1-2 weken opnames.
Neem Duitsland, veel meer zorg en doet eigen ongeveer hetzelfde aan maatregelen.

Zie je nu het probleem met je opmerkingen?
pi_201896000
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat zal waarschijnlijk wel 1 van de eerste maatregelen zijn, eenvoudig en limited impact op de samen leving.

Is trouwens heel normaal in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk. Daar doet niemand daar echt lastig over.
Dat mondkapjes niet werken is gelukkig geen belemmering. En met 84% gevaccineerd moet je wel.

Het houdt niet op niet vanzelf.

twitter
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:24:14 #117
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_201896232
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:39 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
We hebben al jaren een personeel te kort in de zorg.

Zoals hierboven zie je ook de opleiding tijdlijnen.

Maar tijdens de piek is 10% meer zorg, 1 dag aan opnames. 100% meer zorg is 1-2 weken opnames.
Neem Duitsland, veel meer zorg en doet eigen ongeveer hetzelfde aan maatregelen.

Zie je nu het probleem met je opmerkingen?
Al jaren struisvogel politiek gaande dus.

Die maatregelen zijn maar korte termijn lapmiddelen, of wil jij 4 tot 5 jaar lang mondkapjes dragen, beperkende regels omtrent bewegingsvrijheid en door opgelegde regels verstrekkende gevolgen voor een wereld economie ?

Ik niet, open de wereld :)
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:45:55 #118
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201896485
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Al jaren struisvogel politiek gaande dus.

Die maatregelen zijn maar korte termijn lapmiddelen, of wil jij 4 tot 5 jaar lang mondkapjes dragen, beperkende regels omtrent bewegingsvrijheid en door opgelegde regels verstrekkende gevolgen voor een wereld economie ?

Ik niet, open de wereld :)
Niet alleen de maatregelen maar ook de zorg zelf, we zijn inmiddels behoorlijk ver in symptoom bestrijding maar genezen ho maar. Tijd dat we meer waarde gaan hechten aan holistische geneeskunde.
pi_201896551
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:24 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Al jaren struisvogel politiek gaande dus.

Die maatregelen zijn maar korte termijn lapmiddelen, of wil jij 4 tot 5 jaar lang mondkapjes dragen, beperkende regels omtrent bewegingsvrijheid en door opgelegde regels verstrekkende gevolgen voor een wereld economie ?

Ik niet, open de wereld :)
Je gaat nooit voldoende zorg kunnen regelen.

Vaccins zijn veel effectiever.
pi_201896568
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:45 schreef Jappie het volgende:

[..]
Niet alleen de maatregelen maar ook de zorg zelf, we zijn inmiddels behoorlijk ver in symptoom bestrijding maar genezen ho maar. Tijd dat we meer waarde gaan hechten aan holistische geneeskunde.
Er is ook niet echt heel veel genezing mogelijk. Wat mogelijk us gebruiken we al.
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:54:23 #121
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201896590
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:45 schreef Jappie het volgende:

[..]
Tijd dat we meer waarde gaan hechten aan holistische geneeskunde.
Als je doelt op leefstijlinterventies e.d.: eens. Als je doelt op debiele rommel als homeopathie en acupunctuur: oneens. Het woord 'holistisch' wordt bij beide dingen wel gebruikt.
pi_201896606
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:03 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat mondkapjes niet werken is gelukkig geen belemmering. En met 84% gevaccineerd moet je wel.
ze hebben wel enige nut.

quote:
Het houdt niet op niet vanzelf.

[ twitter ]
Prachtig wappie. De intelligentie straalt er vanaf. Hij heeft er echt voor gestuurd. Overduidelijk te zien.
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:58:13 #123
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201896642
Overigens hebben we wmb maar 1 maatregel nodig nu iedereen een kans heeft gehad zich te laten vaccineren.

Zolang de IC-bezetting met coronapatiënten onder een bepaalde kritische waarde blijft, laten we zeggen 400, zijn er geen maatregelen nodig. Komt die daarboven, dan vindt er triage plaats waarbij gevaccineerden voorrang krijgen. De rest heeft pech. De zorg blijft overeind, er zullen iets meer mensen sterven maar die hebben daar in zekere zin zelf voor gekozen. Misschien idd nog uitzonderingen aanbieden voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd konden worden.
pi_201896672
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Overigens hebben we wmb maar 1 maatregel nodig nu iedereen een kans heeft gehad zich te laten vaccineren.

Zolang de IC-bezetting met coronapatiënten onder een bepaalde kritische waarde blijft, laten we zeggen 400, zijn er geen maatregelen nodig. Komt die daarboven, dan vindt er triage plaats waarbij gevaccineerden voorrang krijgen. De rest heeft pech. De zorg blijft overeind, er zullen iets meer mensen sterven maar die hebben daar in zekere zin zelf voor gekozen. Misschien idd nog uitzonderingen aanbieden voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd konden worden.
En als (al is het maar een deel van de) gevaccineerden achteraf ziek blijken te worden dankzij het vaccin, doen we het dan andersom?
Kansloos idee dus, iedereen verdient dezelfde goede zorg; dat is 1 van de uitgangspunten van ons zorgstelsel.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:01:40 #125
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_201896678
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:51 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je gaat nooit voldoende zorg kunnen regelen.

Vaccins zijn veel effectiever.
Dus wat moet er dan gebeuren voor nu? Verplichte vaccinatie is er niet dus moeten we dan maar wéér met allerlei slopende maatregelen gaan werken?

En dan weer even een maand de teugels losser en dan wéér aantrekken ?

Mooi zooitje wordt het dan komende jaren.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:05:32 #126
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201896710
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:01 schreef andatura het volgende:

[..]
En als (al is het maar een deel van de) gevaccineerden achteraf ziek blijken te worden dankzij het vaccin, doen we het dan andersom?
Kansloos idee dus, iedereen verdient dezelfde goede zorg; dat is 1 van de uitgangspunten van ons zorgstelsel.
Iedereen verdient het, maar in de zorg geven ze aan dat ze het niet veel langer kunnen bieden. Dan kun je wel zeggen 'hadden ze maar meer mensen moeten opleiden', 'hadden ze maar minder bureaucratisch moeten zijn', 'hadden ze minder marktwerking moeten hebben', en met al die dingen ben ik het eens. Maar daar heb je nu weinig aan, momenteel is de zorg naar de kloten en moet je met noodoplossingen komen.

Dan zijn er 2 mogelijkheden, het hele volk weer in lockdown gooien zoals ze afgelopen 2 jaar hebben gedaan. Daar ben ik steeds op tegen geweest, dat heeft zo onmetelijk veel lijden veroorzaakt dat corona zelf er totaal bij in het niet valt, als je het op populatieniveau bekijkt. De enige andere optie die er dan nog is is kijken wie je wel of niet kan helpen. In sommige landen zoals Italië is dat al een tijdje gedaan tijdens de eerste fase van de pandemie, maar dan op basis van leeftijd. Eerlijk is dat natuurlijk niet, je kan er niets aan doen of je oud bent. Maar een vaccin wel of niet nemen is een eigen keuze. Je moet toch iets...
pi_201896730
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:01 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Dus wat moet er dan gebeuren voor nu? Verplichte vaccinatie is er niet dus moeten we dan maar wéér met allerlei slopende maatregelen gaan werken?

En dan weer even een maand de teugels losser en dan wéér aantrekken ?

Mooi zooitje wordt het dan komende jaren.
Alternatief is?
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:23:47 #128
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201896842
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:54 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Als je doelt op leefstijlinterventies e.d.: eens. Als je doelt op debiele rommel als homeopathie en acupunctuur: oneens. Het woord 'holistisch' wordt bij beide dingen wel gebruikt.
Ik doelde niet specifiek op die "debiele rommel" (al vind ik het een uiterst onvriendelijk benaming) immers ook homeopathie en acupunctuur ingezet als symptoombestrijders zijn uiteindelijk niet meer dan dat.

Tegelijkertijd maakt de meest gehoorde klacht tegen homeopathie m.i. wel duidelijk in welke richting je daadwerkelijke genezing zou moeten zoeken nl het zelfgenezend vermogen. Zorg voor een emotionele/mentale balans zowel in de mens zelf als in haar omgeving en je kunt er vergif op innemen dat de zorg weldra onderbelast raakt.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:27:30 #129
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201896887
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:23 schreef Jappie het volgende:

[..]
Zorg voor een emotionele/mentale balans zowel in de mens zelf als in haar omgeving en je kunt er vergif op innemen dat de zorg weldra onderbelast raakt.
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:29:26 #130
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201896914
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Overigens hebben we wmb maar 1 maatregel nodig nu iedereen een kans heeft gehad zich te laten vaccineren.

Zolang de IC-bezetting met coronapatiënten onder een bepaalde kritische waarde blijft, laten we zeggen 400, zijn er geen maatregelen nodig. Komt die daarboven, dan vindt er triage plaats waarbij gevaccineerden voorrang krijgen. De rest heeft pech. De zorg blijft overeind, er zullen iets meer mensen sterven maar die hebben daar in zekere zin zelf voor gekozen. Misschien idd nog uitzonderingen aanbieden voor mensen die om medische redenen niet gevaccineerd konden worden.
Neh..de hoofdmoot van de IC klanten bestaat uit een grote varieteit aan mensen met allerlei te verhelpen klachten die uiteindelijk allemaal terug te herleiden zijn aan risico's die mensen met hun eigen leven nemen.
Of dit nu ongezond leven, hard rijden; zelfbeschikkingsrecht of wat dan ook als achtergrond heeft zou niet mogen bepalen wie wel of wie niet geholpen mag worden.
pi_201897150
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou, sterkte met je herstel, hoop dat je er bovenop komt.

En naar alle eerlijkheid denk ik dat je gewoon een extreem pechgeval bent maar okay.
Echt een sympathieke reactie hoor. Je had je de woorden kunnen besparen.

Ga er nou eens van uit dat alleen mensen met COVID19 andere mensen kunnen aansteken?

Dan is JochemSjakie helemaal geen extreem pechgeval. Hij is aangestoken door een wappie die het niet nodig vond om voorzichtig om te gaan met de ziekte. De ziekte is niet zomaar uit de lucht komen vallen.
pi_201897531
iedereen heeft de kans gehad op de prik. Maatschappij kan niet weer op slot gaan. Volgend jaar een griepgolf of het jaar erop transgenders met piemelinfectie.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:24:04 #133
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_201897659
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:29 schreef Jappie het volgende:

[..]
Neh..de hoofdmoot van de IC klanten bestaat uit een grote varieteit aan mensen met allerlei te verhelpen klachten die uiteindelijk allemaal terug te herleiden zijn aan risico's die mensen met hun eigen leven nemen.
Of dit nu ongezond leven, hard rijden; zelfbeschikkingsrecht of wat dan ook als achtergrond heeft zou niet mogen bepalen wie wel of wie niet geholpen mag worden.
Oké. Wat stel jij dan voor? Nieuwe lockdown, of de zorg dusdanig overbelast laten worden dat niemand meer fatsoenlijk behandeld kan worden? Of gaan we loten wie er op de IC mogen en wie er sterven? Geen van die opties vind ik beter.
pi_201897797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:03 schreef Jappie81 het volgende:
Ja man, laten we de boel vooral weer dicht gooien, alsof de economische problemen al niet groot genoeg zijn
laten de zorg problemen al niet groot genoeg zijn.....

Economie doet het in de meeste sectoren verbazend goed.
pi_201897821
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt een sympathieke reactie hoor. Je had je de woorden kunnen besparen.

Ga er nou eens van uit dat alleen mensen met COVID19 andere mensen kunnen aansteken?

Dan is JochemSjakie helemaal geen extreem pechgeval. Hij is aangestoken door een wappie die het niet nodig vond om voorzichtig om te gaan met de ziekte. De ziekte is niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Ik herken mij er perfect in. Gewoon. Gezond,tot de eerste golf. Na 1,5 jaar hijg ik nog steeds als ik trap oploop.

Welkom bij long covid.
pi_201897885
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:24 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Oké. Wat stel jij dan voor? Nieuwe lockdown, of de zorg dusdanig overbelast laten worden dat niemand meer fatsoenlijk behandeld kan worden? Of gaan we loten wie er op de IC mogen en wie er sterven? Geen van die opties vind ik beter.
Maatregelen alleen voor ongevaccineerden zodat de burgers die wel om de samenleving/gezondheidszorg geven, niet dubbel genaaid worden door de prikweigeraars:

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:02:53 #137
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201898162
Dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
Is ook wel hoe ik erin sta op het moment. Tot nu toe alles netjes gedaan en get levert niets op door de snowflakes :N
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:16:19 #138
194233 Friday12
Originele kloon
pi_201898354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 16:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Deze man heeft zich laten vaccineren en houdt zich niet aan de regels. Wat nu?

COR / Besmette man gaat dankzij QR-code toch overal naartoe: 'Niet de enige'

Het lijkt erop dat je emotionele zwart-wit verhaal niet overeenkomt met de realiteit. Wat een verrassing.
Met symptomen test je en thuisblijven staat nog steeds. Dat mensen zo triest zijn :N
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:16:43 #139
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898361
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Zolang de IC-bezetting met coronapatiënten onder een bepaalde kritische waarde blijft, laten we zeggen 400, zijn er geen maatregelen nodig. Komt die daarboven, dan vindt er triage plaats waarbij gevaccineerden voorrang krijgen
Triage staat al lang in de draaiboeken van code zwart.
Door triage zullen indirect veel corona-ic-patienten worden uitgesloten.
Tot nooit .......
pi_201898782
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
laten de zorg problemen al niet groot genoeg zijn.....

Economie doet het in de meeste sectoren verbazend goed.
Dan moeten die slapjanussen maar harder werken. Of zoek het even in eigen gelederen.. Al die OMT leden maar laten werken ipv dat onzinnige gepraat van ze.

Na 1,5 jaar gewoon doorgaan met versoepelen. Laat de natuur nu maar zijn gang gaan.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:59:06 #141
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201898925
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dan moeten die slapjanussen maar harder werken. Of zoek het even in eigen gelederen.. Al die OMT leden maar laten werken ipv dat onzinnige gepraat van ze.

Na 1,5 jaar gewoon doorgaan met versoepelen. Laat de natuur nu maar zijn gang gaan.
Inderdaad! alle ziekenhuizen kunnen dicht *O* Want in de natuur ga je gewoon dood als je iets mankeert. Ik zeg prima plan :Y
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:03:56 #142
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898982
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:59 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Inderdaad! alle ziekenhuizen kunnen dicht *O* Want in de natuur ga je gewoon dood als je iets mankeert. Ik zeg prima plan :Y
Ziekenhuizen zijn zinlose systemen. Ze kosten handen vol geld en ze vertragen alleen maar het moment waarop je dood gaat. Of je nou wel op niet in het ziekenhuis hebt gelegen, uiteindelijk ga je dood.
Tot nooit .......
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:04:56 #143
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201898995
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ziekenhuizen zijn zinlose systemen. Ze kosten handen vol geld en ze vertragen alleen maar het moment waarop je dood gaat.
wellicht offtopic maar medische wetenschap is mede verantwoordelijk voor de klimaatproblemen heden ten dage. net als technologische vooruitgang, de ontdekking van vuur etc etc
pi_201899138
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dan moeten die slapjanussen maar harder werken. Of zoek het even in eigen gelederen.. Al die OMT leden maar laten werken ipv dat onzinnige gepraat van ze.

Na 1,5 jaar gewoon doorgaan met versoepelen. Laat de natuur nu maar zijn gang gaan.
Wappie spotted. Of gewoon een dom iemand
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:28:10 #145
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_201899325
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Voorlichting is het probleem niet, al anderhalf jaar wordt overal in het ov gezegd en geroepen hoe ze te dragen, als mensen het nu NOG niet weten zijn ze gewoon bewust bezig om het niet te willen weten. Het probleem is de' ik heb er schijt aan'-houding van die idioten.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:40:49 #146
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201899470
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Zoek dat nog maar eens na.
Niet altijd je dansleraar geloven.
Ik heb een rothekel aan dansen, maar het ligt er aan hoe je het bekijkt, het levert wel winst op doordat gevaccineerden minder lang en in mindere mate zouden bijdragen aan de verspreiding. Maar dat voordeel wordt door andere ontwikkelingen, zoals het loslaten van alle regels, weer teniet gedaan. Het zijn nu écht niet alleen ongevaccineerden die verspreiden, het zijn wel relatief veel ongevaccineerden die in de zorg terrecht komen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201899664
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Dan moeten die slapjanussen maar harder werken. Of zoek het even in eigen gelederen.. Al die OMT leden maar laten werken ipv dat onzinnige gepraat van ze.

Na 1,5 jaar gewoon doorgaan met versoepelen. Laat de natuur nu maar zijn gang gaan.
Waarom zo egoïstisch?
pi_201899768
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:33 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
laten de zorg problemen al niet groot genoeg zijn.....

Economie doet het in de meeste sectoren verbazend goed.
Ambtenaar gespot. Of gewoon een dom iemand
pi_201899806
Gewoon per 1-11-21 een zware lockdown tot maart 2022, wie negeert het galg... zou dat werken?
Interessant he ?
pi_201899833
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:47 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt een sympathieke reactie hoor. Je had je de woorden kunnen besparen.

Ga er nou eens van uit dat alleen mensen met COVID19 andere mensen kunnen aansteken?

Dan is JochemSjakie helemaal geen extreem pechgeval. Hij is aangestoken door een wappie die het niet nodig vond om voorzichtig om te gaan met de ziekte. De ziekte is niet zomaar uit de lucht komen vallen.
Ach kom nou, ik wil gewoon op een normale rationele voet in discussie kunnen gaan, ik heb niet zoveel zin in emotionele chantage om mij maar stil te krijgen. Ik wil gewoon op feiten in discussie. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel de huidige tendens van die moralisten - Cancel culture figuren.

Wat wil je dat ik doe? Mensen die besmet raken schuldig ga maken dat ze niet zorgvuldig waren? Ik denk dat het verhaal helemaal niet zo simpel hoeft te zijn, het is praktisch onmogelijk om virussen uit te schakelen aan de hand van gedrag. Was het maar makkelijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201899843
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vooral de scholieren merk ik. De mondkapjes gaan op de kin of onder de neus zodra ze de chauffeur gepasseerd zijn :') Lijkt mij vooral een gebrek aan voorlichting.
Voorlichting dat ze niet werken? :')

Op de medische mondkapjes na natuurlijk. :)
  maandag 25 oktober 2021 @ 19:10:26 #152
16305 Jappie
parttime reverend
pi_201900934
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:24 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Oké. Wat stel jij dan voor? Nieuwe lockdown, of de zorg dusdanig overbelast laten worden dat niemand meer fatsoenlijk behandeld kan worden? Of gaan we loten wie er op de IC mogen en wie er sterven? Geen van die opties vind ik beter.
Lastige vraag, dat maakt een slecht antwoord echter nog niet opeens een goed antwoord.

Ik ben bang dat je op de korte termijn toch op mate van urgentie mensen zal moeten behandelen op de IC.
M.a.w. zorg die uit te stellen is uitstellen en in de tussentijd werken aan een algeheel herstelplan voor de bv Holland in al zijn hoedanigheden.

Laten we wel wezen op de top van Corona werden de maatregelen ook slecht nageleefd dus zo heel veel verschil met vorig jaar toen er nog niemand gevaccineerd was is er nu ook weer niet. Lijkt mij kalipittig dat we dit jaar eenzelfde IC bezetting voor Corona patienten nodig zullen hebben.

Ik zou eventuele maatregelen ook meer zoeken in de hoek van het gezonde verstand, ben je ziek is je kind ziek..blijf thuis en ziek het uit. Als er iets is wat de afgelopen 2 jaar hebben bewezen dan is het wel dat de maatschappij ook prima doordraait als je even niet aanwezig bent op het werk. Blijf het thuiswerken ook vanuit regeringswijze stimuleren totdat iedereen de ziekte links of rechtsom heeft doorlopen. Sowieso is thuiswerken daar waar mogelijk een prima verhaal ook met het oog op global warming.

Grote evenementen hebben wat mij betreft ook geen prioriteit..hoe kan het zijn dat de vermaak industrie voorrang krijgt boven iets wezenlijks als zelfbeschikking vraag ik mij af ?

Voor de langere termijn zullen we ons moeten bezinnen op de wijze waarop we onze samenleving nu hebben vormgegeven en wat onze plek in de natuur zou moeten zijn om alles op een meer natuurlijke manier gezond te laten verlopen. Dat is geen kwestie van regelgeving maar bewustwording, de taak van de overheid zou er in moeten bestaan die bewustwording tot stand te brengen. Stoppen met de ziekmakende ratrace en kijken hoe je de mooie verworvenheden uit de hedendaagse maatschappij kunt behouden tijdens het genezingsproces...want een ding is zeker....het is geen covid maar we zijn wel degelijk ziek met zijn allen en niet zo'n klein beetje ook.....daar helpen geen 2 prikjes en een boostershot aan. ;)
pi_201920827
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:13 schreef ludovico het volgende:
Ach kom nou, ik wil gewoon op een normale rationele voet in discussie kunnen gaan,
[...]
Ik wil gewoon op feiten in discussie.
Het rationele feit is dat als meer mensen laten vaccineren dat we dan onze vrijheid terug krijgen.
pi_201922521
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het rationele feit is dat als meer mensen laten vaccineren dat we dan onze vrijheid terug krijgen.
Oh ben je daar voor gevallen, false beloftes van Hugo de Jonge.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201922836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
bedoel je al die (gevaccineerde) oudjes in het bejaardenhuis?
Plaats hier uw advertentie
pi_201922849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:45 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het rationele feit is dat als meer mensen laten vaccineren dat we dan onze vrijheid terug krijgen.
Hugo en co verplaatst al 2 jaar de doelpalen. waarom zou dat nu anders zijn?
Plaats hier uw advertentie
pi_201923013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:31 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
bedoel je al die (gevaccineerde) oudjes in het bejaardenhuis?
Nee
pi_201923032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:44 schreef babylon het volgende:

[..]
Nee
ah je bent selectief over wie t verspreid.
Plaats hier uw advertentie
pi_201923057
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
ah je bent selectief over wie t verspreid.
Ga weg.
pi_201923103
Ze zijn zoals gewoonlijk weer te laat met maatregelen, 7300 besmettingen en alles nog vol open _O-
een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen, onze regering 10x......
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 oktober 2021 @ 19:16:06 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201923441
Vanaf volgende week weer verplicht thuiswerken en mondkapjes dragen in winkels en publieke gebouwen ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201923616
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh ben je daar voor gevallen, false beloftes van Hugo de Jonge.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:32 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Hugo en co verplaatst al 2 jaar de doelpalen. waarom zou dat nu anders zijn?
Misschien wel omdat het virus de kans heeft gekregen te muteren. Als het tij verloopt dan verzet men de bakens.

Niet om het een of ander maar de ziekenhuizen worden voornamelijk overbelast door niet revaccineerden.

Ik wil mijn vrijheid terug. Daarvoor is het nodig dat zo veel mogelijk mensen rationeel gaan handelen en een vaccin gaan halen.
pi_201923850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Misschien wel omdat het virus de kans heeft gekregen te muteren. Als het tij verloopt dan verzet men de bakens.

Niet om het een of ander maar de ziekenhuizen worden voornamelijk overbelast door niet revaccineerden.

Ik wil mijn vrijheid terug. Daarvoor is het nodig dat zo veel mogelijk mensen rationeel gaan handelen en een vaccin gaan halen.
De overheid pakt onze vrijheid af, die gaan die macht echt niet zomaar weer terug geven. Vorig jaar was er weken lang een avondklok terwijl er bijna niemand in t ziekenhuis lag, complete willekeur.
Plaats hier uw advertentie
pi_201923913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De overheid pakt onze vrijheid af, die gaan die macht echt niet zomaar weer terug geven. Vorig jaar was er weken lang een avondklok terwijl er bijna niemand in t ziekenhuis lag, complete willekeur.
_O- _O- _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201923933
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De overheid pakt onze vrijheid af, die gaan die macht echt niet zomaar weer terug geven. Vorig jaar was er weken lang een avondklok terwijl er bijna niemand in t ziekenhuis lag, complete willekeur.
vreemd dat ik de afgelopen maanden 4500 kilometer door europa heb gereisd, uit eten ben geweest en alles kon doen wat ik wilde.

zijn ze vergeten om bij mij de vrijheid af te pakken ofzo ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201924200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]
vreemd dat ik de afgelopen maanden 4500 kilometer door europa heb gereisd, uit eten ben geweest en alles kon doen wat ik wilde.

zijn ze vergeten om bij mij de vrijheid af te pakken ofzo ?
zonder negatieve test of vaccin kom jij t land niet binnen. dat gaat in tegen de grondwet. plus de coronawet kan zo weer van stal gehaald worden en dat gaat ook gebeuren.
Plaats hier uw advertentie
pi_201924517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
zonder negatieve test of vaccin kom jij t land niet binnen.
Jawel hoor maar je moet dan in quarantaine. Volkomen terecht want als je geen vaccin hebt en ook niet negatief getest dan willen we je gewoon niet in de samenleving loslaten.
quote:
dat gaat in tegen de grondwet.
Lul niet zo dom
quote:
plus de coronawet kan zo weer van stal gehaald worden en dat gaat ook gebeuren.
Ja, je bent zielig. Maar erger is dat het welwillende deel van de bevolking ook te lijden heeft onder de vaccinweigeraars. Dat vind ik eigenlijk veel kwalijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 27-10-2021 20:41:37 (typo) ]
pi_201924643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:06 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
zonder negatieve test of vaccin kom jij t land niet binnen. dat gaat in tegen de grondwet. plus de coronawet kan zo weer van stal gehaald worden en dat gaat ook gebeuren.
we zijn gewoon gevaccineerd......ik als mantelzorger en zij als kwetsbare
wij hebben gewoon vrijheid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201926961
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Misschien wel omdat het virus de kans heeft gekregen te muteren. Als het tij verloopt dan verzet men de bakens.

Niet om het een of ander maar de ziekenhuizen worden voornamelijk overbelast door niet revaccineerden.

Ik wil mijn vrijheid terug. Daarvoor is het nodig dat zo veel mogelijk mensen rationeel gaan handelen en een vaccin gaan halen.
Wat naïef verschrikkelijk dat veel mensen straks gediscrimineerd worden op basis van die giftige drijfzand gedachtes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201926969
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:26 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Jawel hoor maar je moet dan in quarantaine. Volkomen terecht want als je geen vaccin hebt en ook niet negatief getest dan willen we je gewoon niet in de samenleving loslaten.
[..]
Lul niet zo dom
[..]
Ja, je bent zielig. Maar erger is dat het welwillende deel van de bevolking ook te lijden heeft onder de vaccinweigeraars. Dat vind ik eigenlijk veel kwalijker.
Kwalijk dat er een beetje druk op de IC 's is wat iets lager zou kunnen zijn?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201927063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:33 schreef babylon het volgende:
Daarbij komt, waarom zou ik, volledig gevaccineerd, altijd testbereid, mij nog aan de regels houden, terwijl het probleem nu veroorzaakt wordt door mensen die niet willen en die zich nog nooit aan de regels hebben gehouden. Fuck dat.
_O_
pi_201927182
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:16 schreef Ringo het volgende:
Vanaf volgende week weer verplicht thuiswerken en mondkapjes dragen in winkels en publieke gebouwen ^O^
Dat verplicht thuiswerken legt ons en het bedrijf echt geen windeieren, mondkapje op bij ziekenhuizen en consultatiebureau’s prima. Winkels ook goed.

Maar die viezerikken elke winter, met hun geblaf en genies in je aura zitten :r in de supermarkt, die zetten die dingen juist niet op en houden geen afstand. Met of zonder Corona, je hebt schone mensen en smerige.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 06:52:48 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201927528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat verplicht thuiswerken legt ons en het bedrijf echt geen windeieren, mondkapje op bij ziekenhuizen en consultatiebureau’s prima. Winkels ook goed.

Maar die viezerikken elke winter, met hun geblaf en genies in je aura zitten :r in de supermarkt, die zetten die dingen juist niet op en houden geen afstand. Met of zonder Corona, je hebt schone mensen en smerige.
Zeer eens met dat laatste.
Sinds die maatregelen zijn afgeschaft, lijken mensen het ook weer normaal te vinden om wild om zich heen te proesten.

Stelletje varkens, hoesten in je elleboog is altijd een goed idee en beleefd bovendien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201928195
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 07:26 schreef Starhopper het volgende:
De besmettingen en de ziekenhuisopnames stijgen. Gisteren de grootste stijging in het aantal ziekenhuisopnames sinds april. Maar het OMT en kabinet doen niets. Is het niet tijd om de 1,5 meter en de mondkapjes weer terug te halen?
Heel opvallend gezien: NWS / Kritisch rapport: kabinet maakte veel fouten bij corona-aanpak . Gaan ze weer te laat ingrijpen?
De opnames betreft vooral ongevaccineerden die allen de kans hebben gehad om zich te vaccineren.
Waarom het hele land op slot vanwege de keuze van enkelen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201928208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat verplicht thuiswerken legt ons en het bedrijf echt geen windeieren, mondkapje op bij ziekenhuizen en consultatiebureau’s prima. Winkels ook goed.

Maar die viezerikken elke winter, met hun geblaf en genies in je aura zitten :r in de supermarkt, die zetten die dingen juist niet op en houden geen afstand. Met of zonder Corona, je hebt schone mensen en smerige.
Je hebt ook een immuunsysteem dat zich tegen je keert als je een steriel leven leidt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201928234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De overheid pakt onze vrijheid af, die gaan die macht echt niet zomaar weer terug geven. Vorig jaar was er weken lang een avondklok terwijl er bijna niemand in t ziekenhuis lag, complete willekeur.
Die avondklok is weer weg.
De overheid heeft die macht weer terug gegeven.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201928268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt ook een immuunsysteem dat zich tegen je keert als je een steriel leven leidt...
Daar is anders weinig van te zien bij die smeerlappen.
pi_201928718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar is anders weinig van te zien bij die smeerlappen.
Die laten hun immuunsysteem werken 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201928995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die laten hun immuunsysteem werken 👍
Ben jij er ook zo een met zo’n vieze stoffen zakdoek? :@
pi_201929007
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ben jij er ook zo een met zo’n vieze stoffen zakdoek? :@
Yup, maar die gebruik ik eenmalig 👍
En alleen binnenshuis.
Kan die meteen de wasmand in...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 oktober 2021 @ 13:52:03 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201930971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt ook een immuunsysteem dat zich tegen je keert als je een steriel leven leidt...
Echt zo’n Nederlands antwoord, gore onbeschofte smeerlapperij heet daar “je immuunsysteem laten werken”.
En basale hygiëne “steriel leven”, :').

Serieus, Neanderthalers, blijf weg van mij en de rest der beschaving. Jullie vegen zeker ook je reet af met je hand en weigeren die daarna te wassen onder het mom van “nooit ziek geweest”.

Only in the Netherlands, :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201931108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:23 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
ikke ikke ikke.....

tegen zoveel egoisma kan ik niet op.

:W
Want jij hebt je zeker voor je medemens laten vaccineren? :O Kom op zeg, dat geloof je zelf toch niet.

Ik ben wel gevaccinneerd omdat ik graag ga shoppen in de buurlanden en omdat ik ook wel eens uit eten wil en dat QR geneuzel al mijlenver aan zag komen.

Iedereen maakt keuzes uit eigenbelang. Dus doen alsof het voor je medemens is of voor de zorg vind ik erg hypocriet.

Als hij geen prik wil is dat zijn goed recht, net als dat het mijn recht is om die prik wel te nemen. (een recht, geen plicht dus)
pi_201931114
quote:
13s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:52 schreef Ringo het volgende:

[..]
Echt zo’n Nederlands antwoord, gore onbeschofte smeerlapperij heet daar “je immuunsysteem laten werken”.
En basale hygiëne “steriel leven”, :').

Serieus, Neanderthalers, blijf weg van mij en de rest der beschaving. Jullie vegen zeker ook je reet af met je hand en weigeren die daarna te wassen onder het mom van “nooit ziek geweest”.

Only in the Netherlands, :r.
Mmm ja en daarna lik ik mijn handen schoon mmmm mm aaah

Ongevaccineerde varkens _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:10:03 #184
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201931181
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
De overheid pakt onze vrijheid af, die gaan die macht echt niet zomaar weer terug geven. Vorig jaar was er weken lang een avondklok terwijl er bijna niemand in t ziekenhuis lag, complete willekeur.
Ach ik was er wel blij mee. Minder dronken idioten en dergelijke op straat ik zou haast zeggen weer invoeren die avondklok. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:41:16 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201931430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Mmm ja en daarna lik ik mijn handen schoon mmmm mm aaah

Ongevaccineerde varkens _O_
Gevaccineerd of ongevaccineerd, gedraag je gewoon in de publieke ruimte.

Maar ook dat is te veel gevraagd van Nederlanders want vRiJhEiDDdddDdd enzo :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201931440
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:41 schreef Ringo het volgende:

[..]
Gevaccineerd of ongevaccineerd, gedraag je gewoon in de publieke ruimte.

Maar ook dat is te veel gevraagd van Nederlanders want vRiJhEiDDdddDdd enzo :').
Altijd die Nederlanders :(
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 28 oktober 2021 @ 15:32:06 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201931870
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:42 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Altijd die Nederlanders :(
Het tuig van Europa.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201932314
quote:
13s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:52 schreef Ringo het volgende:

[..]
Echt zo’n Nederlands antwoord, gore onbeschofte smeerlapperij heet daar “je immuunsysteem laten werken”.
En basale hygiëne “steriel leven”, :').

Serieus, Neanderthalers, blijf weg van mij en de rest der beschaving. Jullie vegen zeker ook je reet af met je hand en weigeren die daarna te wassen onder het mom van “nooit ziek geweest”.

Only in the Netherlands, :r.
Nooit in India geweest zekers :')
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 28 oktober 2021 @ 16:28:37 #189
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201932369
Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
Jesaja 53:3

Zijn gelaat verborg achter een mondkapje, verguisd en geminacht, onrein.
De ongevaccineerde mede (mens?)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201933011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is prima, wat jij wilt.

Ik zie dat er een hoop propaganda gevoerd wordt anders overtuig je mensen gewoon met feitelijke statistieken, non?

[ afbeelding ]

Maar leuk die discussies maar waarom niet gewoon de statistieken delen waar het klaarblijkelijk uit blijkt? Dat kan toch wel na 18 maanden?
Gegeven deze statistieken: waarom zou je de groep < 19 jaar gaan vaccineren?
Met een vaccinatie gaat de kans op IC opname omlaag, wat prima is voor de wat oudere medemens.
Maar jongeren kunnen dit virus blijkbaar prima zelf de baas en hoeven geen onnodig risico op myocarditis te lopen.
pi_201933118
Hoofdtitel is wat onhandig gekozen, haal het er niet echt uit, maar vind het wel een goed stuk.

quote:
Waarom ik, longarts, aan de kant van de ongevaccineerden sta

Op de vraag waarom ze nog geen coronavaccinatie heeft gehad, barst ze in tranen uit. Met mijn ziekte… een vaccinatie? En al die bijwerkingen dan? Het zou waarschijnlijk gemakkelijker zijn het gesprek te vermijden en het alleen te hebben over de pufjes en pillen die ze in moet nemen als ze straks van de afdeling naar huis wordt ontslagen. Veel van mijn collega’s vermijden gesprekken over vaccinaties en leefgewoontes om conflicten te voorkomen of gewoon om wat eerder met de patiënt klaar te zijn. Er zijn ook collega’s die de hoop hebben opgegeven, jaren geleden al, in een stil cynisme vervolgen ze hun carrière of in het beste geval in de hoop dat op den duur voor alle kwalen een tabletje wordt uitgevonden.

Sinds het voorjaar, toen de coronavaccinatie op gang kwam, vraag ik mijn patiënten naar hun vaccinatiestatus, net zoals ik ze altijd al vraag naar roken en alcoholgebruik en ik ernstig overgewicht nooit onbesproken laat. De angst voor een conflict is onterecht als je meer geïnteresseerd bent in het verhaal van de patiënt dan in je eigen wijsheid. Zo kwam ik erachter dat bijna elke roker op mijn poli er eigenlijk al lang geleden mee had willen stoppen. Met ernstig overgewicht ligt dat iets anders, waarschijnlijk omdat men het niet in de eerste plaats als een medisch probleem ziet, ook al is uit onderzoek gebleken dat overgewicht in sommige westerse landen inmiddels een grotere moordenaar is dan de sigaret. De meeste mensen willen wel wat gewicht kwijt en veel hebben daar zelfs een poging toe ondernomen, maar met name onder mannen leeft het idee dat er met wat extra kilootjes niets mis is.

Met betrekking tot vaccinatie sta ik vrijwel dagelijks versteld. Ten eerste zijn meer van mijn patiënten ongevaccineerd dan ik op basis van de statistieken had verwacht. Wat me verontrust, is dat juist veel mensen die vanwege onderliggende ziekten een sterk verhoogd risico hebben om met een corona-infectie in het ziekenhuis te belanden, zoals overgewicht, slaapapneu, diabetes of een chronische longziekte, zich nog niet hebben laten vaccineren. Veel van hen zijn bang voor bijwerkingen, juist vanwege hun onderliggende ziektes of omdat ze zelf negatieve ervaringen van vaccinaties hebben of erover hebben gehoord. Vanwege een eigen wetenschappelijke publicatie, waarin we als eersten slaapapneu beschreven als een risicofactor voor ernstige corona-infectie, krijg ik ook nog zo nu en dan mailtjes van mensen die zich zorgen maken. Ik kan je vertellen dat ik met mijn oren sta te klapperen van de verhalen die er rondgaan. Via-via horen mensen over iemand die kort na de vaccinatie ernstige gezondheidsklachten kreeg of zelfs is overleden. Meestal gaat het niet om één verhaal, maar stapelen ze op. En dat de overheid niet altijd te vertrouwen is, is een gegeven. Geen wonder dat mensen doodsbang worden en dat ze anderen gaan waarschuwen. Heel wat mensen weten gewoon niet wat er waar is van die verhalen en gaan graag in gesprek met een arts die ze vertrouwen. Ze hebben zich voorlopig niet gevaccineerd en kijken de kat uit de boom.

Natuurlijk is mijn patiëntenpopulatie niet representatief voor de hele bevolking, maar ik denk wel dat veel mensen onterecht aannemen dat de mensen die nog niet gevaccineerd zijn er allemaal op uit zijn om de samenleving te saboteren. Het is belangrijk om elkaar en elkaars zorgen serieus te nemen. Ieder woord in de media waarmee de zogenaamde ongevaccineerden over een kam worden geschoren, belachelijk worden gemaakt of vervloekt, is niet alleen een aanslag op onze open samenleving, maar ook daad van polarisatie waarmee het alleen maar moeilijker wordt om de juiste en uitgebalanceerde informatie terecht te laten komen bij de mensen die die informatie het hardst nodig hebben. Het doel daarvan moet niet zijn om mensen aan de vaccinatie te krijgen, maar om ze tot een weloverwogen keuze te laten komen. Uiteindelijk wil bijna iedereen alleen maar het beste voor zichzelf en zijn of haar naasten.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 29-10-2021 16:38:04 ]
  donderdag 28 oktober 2021 @ 17:51:04 #192
3542 Gia
User under construction
pi_201933258
Voordat de QR-code werd ingevoerd, bestond de anderhalve meter maatregel nog. De cijfers daalden.
Toen kwam de QR-code, waardoor de anderhalve meter werd afgeschaft.
De cijfers stegen.

Als dan nu die anderhalve meter terugkomt, kan die QR-code toch weer weg! Die code is alleen geaccepteerd omdat de anderhalve meter wegging.
  Beste debater 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 19:12:52 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201934130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:28 schreef GemMagic het volgende:
Hij werd veracht, door mensen gemeden,
hij was een man die het lijden kende
en met ziekte vertrouwd was,
een man die zijn gelaat voor ons verborg,
veracht, door ons verguisd en geminacht.
Jesaja 53:3

Zijn gelaat verborg achter een mondkapje, verguisd en geminacht, onrein.
De ongevaccineerde mede (mens?)
Nee, de lijdende dienaar van de God van Abraham, Isaak en Jakob.

En in christelijke lezingen een vooruitblik op Christus.

Heeft niets met ongevaccineerden te maken. Daarbij, doorgaans dragen anti-vaxxers ook geen mondkapjes.

Moet men toch eens laten, dat de bijbel erbij slepen steeds.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:58:14 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201935725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 16:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nooit in India geweest zekers :')
Het land waar kinderen nog massaal aan diarree sterven? Laten we vooral dat land als voorbeeld stellen, en dan concluderen “dat het hier wel meevalt”.
Echt, Nederlanders :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_201937018
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:58 schreef Ringo het volgende:

[..]
Het land waar kinderen nog massaal aan diarree sterven? Laten we vooral dat land als voorbeeld stellen, en dan concluderen “dat het hier wel meevalt”.
Echt, Nederlanders :').
Er zijn Fokkers die de gezondheidszorg daar hoog in aanzien hebben...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201940722
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:58 schreef Ringo het volgende:

[..]
Het land waar kinderen nog massaal aan diarree sterven? Laten we vooral dat land als voorbeeld stellen, en dan concluderen “dat het hier wel meevalt”.
Echt, Nederlanders :').
Lekker elitair uit de hoogte aan het doen? Ik weet niet in wat voor tokkie-"het heb op feesboek gestaon"-kringen jij je begeeft en met wat voor aso-volk jij 's avonds jonko's zit te klappen, maar de meeste mensen die ik ken, zijn gewoon welopgevoede mensen mét manieren die echt niet de supermarkt vol lopen te blaffen of hun wijs- en middelvinger gebruiken om de laatste paar tarrels los te pulken. In aso-wijken, waar bovenstaand volk natuurlijk wel wat prominenter aanwezig is, begeef ik me overigens niet, maar dat is niet het overgrote deel van de samenleving.
pi_201943579
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:30 schreef apenoot het volgende:
Maar jongeren kunnen dit virus blijkbaar prima zelf de baas en hoeven geen onnodig risico op myocarditis te lopen.
Die kans is met een virus infectie nog steeds veel hoger hoor.
pi_201943654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:37 schreef Mylene het volgende:
Hoofdtitel is wat onhandig gekozen, haal het er niet echt uit, maar vind het wel een goed stuk..
[..]
bron
Wat een ongelooflijk goed genuanceerd verhaal met een totaal misplaatste titel.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:38:34 #199
451005 Grems
Clown World
pi_201943828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:51 schreef Gia het volgende:
Voordat de QR-code werd ingevoerd, bestond de anderhalve meter maatregel nog. De cijfers daalden.
Toen kwam de QR-code, waardoor de anderhalve meter werd afgeschaft.
De cijfers stegen.

Als dan nu die anderhalve meter terugkomt, kan die QR-code toch weer weg! Die code is alleen geaccepteerd omdat de anderhalve meter wegging.
Die biomedische pas die al jaren op de planning stond maar waar geen draagvlak voor was?

Nee, die blijft.
pi_201944126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:38 schreef Grems het volgende:
biomedische pas
Google kent dat woord niet.

Maar als het is wat ik denk dat je bedoelt dan sla je behoorlijk de plank mis.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:18:30 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_201944380
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 12:12 schreef DjVero het volgende:

[..]
Lekker elitair uit de hoogte aan het doen? Ik weet niet in wat voor tokkie-"het heb op feesboek gestaon"-kringen jij je begeeft en met wat voor aso-volk jij 's avonds jonko's zit te klappen, maar de meeste mensen die ik ken, zijn gewoon welopgevoede mensen mét manieren die echt niet de supermarkt vol lopen te blaffen of hun wijs- en middelvinger gebruiken om de laatste paar tarrels los te pulken. In aso-wijken, waar bovenstaand volk natuurlijk wel wat prominenter aanwezig is, begeef ik me overigens niet, maar dat is niet het overgrote deel van de samenleving.
Over elitair gesproken.
Mijn weerzin tegen de Nederlandse mentaliteit gaat over alle rangen en standen heen.
Van Wassenaar tot Woensel-West, we zijn een ongemanierd volkje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:24:58 #202
451005 Grems
Clown World
pi_201944450
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 16:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Google kent dat woord niet.

Maar als het is wat ik denk dat je bedoelt dan sla je behoorlijk de plank mis.
Ok, hij blijft in ieder geval wel.
pi_201950921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:24 schreef Grems het volgende:

[..]
Ok, hij blijft in ieder geval wel.
Leg even uit wat er blijft. Ik snap helemaal niet meer van je redenering (voor zover aanwezig)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:34:11 #204
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_201951735
Men wacht zoals gewoonlijk weer tot het echt uit de hand loopt alvorens men maatregelen neemt. Dus je bereid je maar voor op een lockdown en als we een beetje geluk hebben weer een avondklok.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201951755
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:34 schreef PzKpfw het volgende:
Men wacht zoals gewoonlijk weer tot het echt uit de hand loopt alvorens men maatregelen neemt. Dus je bereid je maar voor op een lockdown en als we een beetje geluk hebben weer een avondklok.
Tja, doe je het eerder, dan schreeuwt iedereen moord en brand...

Verder is er nu wel meer polarisatie.
Eventuele strengere maatregelen zal geschoven worden op de niet-gevaccineerden, die niet mee willen doen met het oplossen van deze crisis en daardoor de crisis oprekken...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:41:36 #206
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_201951777
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Verder is er nu wel meer polarisatie.
Eventuele strengere maatregelen zal geschoven worden op de niet-gevaccineerden
Wellicht dat dat ook precies het doel is van het zo laat mogelijk invoeren van nieuwe regels.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201951799
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Wellicht dat dat ook precies het doel is van het zo laat mogelijk invoeren van nieuwe regels.
Denk dat dat weinig uitmaakt.
Bij laat invoeren is de noodzaak duidelijker.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')