abonnement Unibet Coolblue
pi_201811312
Pieter Omtzigt én slachtoffers toeslagenaffaire mogen meepraten over formatie

De formerende partijen VVD, D66, CDA en ChristenUnie willen binnenkort om tafel met Kamerlid Pieter Omtzigt, ouders van de toeslagenaffaire en de top van de Belastingdienst, het UWV en De Nederlandse Bank. Dat hebben informateurs Wouter Koolmees (D66) en Johan Remkes (VVD) vanmiddag gezegd op een persconferentie.

Een bonte stoet instanties en burgers krijgt een uitnodiging om mee te praten over de formatie. De top van het Centraal Planbureau, De Nederlandse Bank en de Belastingdienst komen langs, maar ook gedupeerden van de toeslagenaffaire en de Groningse gaswinning. ,,We hebben de bewuste keuze gemaakt om werk te maken van een nieuwe bestuurscultuur’’, zegt informateur Koolmees. Daar hoort volgens hem bij dat er allerlei gesprekken worden gevoerd. ,,Het is niet de bedoeling dat iedereen die een eerste ronde is langs geweest weer opnieuw langskomt’’, benadrukt Remkes wel. ,,We zijn hier heel selectief in.’’

Inmiddels zijn alle politieke onderwerpen al besproken in de formatie, stelt Koolmees. ,,Alle belangrijke onderwerpen zijn voor een eerste keer aan bod gekomen: stikstof, veiligheid, klimaat, bestaanszekerheid en wonen. We gaan een volgende fase in, die in het teken staat van verdiepen. Daarin worden politieke keuzes gemaakt die de grondslag gaan vormen voor het coalitieakkoord.’’ Die gesprekken worden niet alléén in Den Haag gevoerd: de leiders van VVD, D66, CDA en ChristenUnie wijken opnieuw uit naar landgoed De Zwaluwenberg in Hilversum. Ook gaan ze overleggen in het provinciehuis van Groningen.

Experimenteren met regeerprogramma

Remkes herhaalt dat deze formatie ‘een kwestie van pionieren en experimenteren’ is. De onderhandelende partijen willen eerst met een coalitieakkoord komen, ‘waarin de focus komt te liggen op het wat en het waarom’. ,,Vervolgens wordt een regeerprogramma opgesteld waarin de nadruk ligt op het hóé’’, zegt Remkes. Dat programma wordt geschreven door de nieuwe ministers, die eerst worden beëdigd door de koning. Die nieuwe ministers krijgen daarvoor een paar weken de tijd. Pas daarna gaat de Tweede Kamer in debat over de plannen van het nieuwe kabinet, zo is de planning.

Gaat verder:

https://www.ad.nl/politie(...)-formatie~a02d29c27/

Wat een prachtig gebaar! Stel je voor dat je 1 van de slachtoffers bent van de toeslagenaffaire en dan dit ineens te horen krijgt..... WAUW!!! Ik denk dat ze in 1 klap zullen vergeten dat hun levens kapot zijn gemaakt nu ze mogen meepraten! Joepie!

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201811362
Omtzigt gaat echt niet komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:09:56 #3
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201811378
Wat een bullshit :')
pi_201811538
Ja echt wat een debiele toestand, we hebben toch niet op 'de slachtoffers van' gestemd ?

Fucking idioten daar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201811579
Rutte neem je verlies. Je houdbaarheidsdatum is al een paar jaar verstreken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201811672
Dit kabinet gaat er nooit komen
pi_201813233
Niet echt nieuw. Balkenende had in 2007 zo'n periode van 100 dagen 'het land in' voor gesprekken over het regeerakkoord.

c_/
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:30:15 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201813279
:')

Kermis
We have always been at war with Eastasia.
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:14:16 #9
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201813989
Een act om zogenaamd een wit voetje te halen. Mij lijkt het relevanter om er gewoon voor te zorgen dat het niet meer gebeurt, om maar een dwarsstraat te noemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:18:24 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201814020
Hendig trucje om ze monddood te maken. Kun je achteraf zeggen dat ze mee mochten praten, en nu niet meer moeten zeuren. We nemen het echt serieus hoor!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:33:27 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201814153
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
Hendig trucje om ze monddood te maken. Kun je achteraf zeggen dat ze mee mochten praten, en nu niet meer moeten zeuren. We nemen het echt serieus hoor!
Daar lijkt het mij ook op. Inkapselen en onschadelijk maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201831918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
Hendig trucje om ze monddood te maken. Kun je achteraf zeggen dat ze mee mochten praten, en nu niet meer moeten zeuren. We nemen het echt serieus hoor!
Yep. Zou me niets verbazen als deze slachtoffers zorgvuldig geselecteerd zijn en nogal mild van aard zijn. De regering hoort ze even aan, lult ze met wollig taalgebruik onder tafel en het geweten is gesust.

Als ik Omtzigt was dan had ik wel geëist dat het gesprek opgenomen wordt. Voor je het weet verdraaien ze het.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2021 14:53:37 ]
pi_201832010
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep. Zou me niets verbazen als deze slachtoffers zorgvuldig geselecteerd zijn en nogal mild van aard zijn. De regering hoort ze even aan, lult ze met wollig taalgebruik onder tafel en het geweten is gesust.

Als ik Omtzigt was dan had ik wel geëist dat het gesprek opgenomen wordt. Voor je het weet verdraaien ze het.
Tapes verdwijnen ook regelmatig.
pi_201832039
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Tapes verdwijnen ook regelmatig.
Klopt. Dus gewoon ter plekke een kopie opvragen en meenemen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 15:02:52 #15
3542 Gia
User under construction
pi_201832075
Doekje voor het bloeden. Zoethoudertje. Meer niet.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 15:05:46 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201832114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:02 schreef Gia het volgende:
Doekje voor het bloeden. Zoethoudertje. Meer niet.
Daar ben ik ook bang voor. Plus dat het heel lastig is een vastgeroeste bedrijfscultuur die je in meerdere overheidsdiensten aantreft niet makkelijk te veranderen is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201832512
Ach, als ze bij het formeren geweigerd zouden hebben om met Omtzigt en de slachtoffers te praten dan was het ook niet goed.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 15:44:01 #18
3542 Gia
User under construction
pi_201832602
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:37 schreef Raw85 het volgende:
Ach, als ze bij het formeren geweigerd zouden hebben om met Omtzigt en de slachtoffers te praten dan was het ook niet goed.
Weigeren doe je als er om iets gevraagd wordt. Heeft Omtzigt hierom gevraagd of wordt het gewoon aangeboden?
In de schoot geworpen.
Moet het de slachtoffers de geruststelling geven dat er nu wel naar ze geluisterd wordt?
Verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.
pi_201832717
Dat krijg je met een Koolmees als informateur, net zo burgervreemd als Kaag.
Niet wereldvreemd maar burgervreemd.

Laat ze eerst dat geld eens overmaken. Ze hebben totaal niet door waar die mensen nu behoefte aan hebben.
pi_201833220
Wat een onzin.
pi_201833480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
Hendig trucje om ze monddood te maken. Kun je achteraf zeggen dat ze mee mochten praten, en nu niet meer moeten zeuren. We nemen het echt serieus hoor!
Repressieve tolerantie 2021
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')