In D noemen ze hemquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Aha. Wel onduidelijk voor de consument.
[..]
Ze hebben inderdaad altijd woordgrappen. Vaak werken die ook nog wel redelijk als ze vertaald worden, maar niet altijd.
Wel grappig, peak versus peek. Misschien kunnen ze benadrukken dat de uitdrukking "sneak peak" fout gespeld is (wat veel mensen niet lijken te weten).
Dan doe je die kat toch weg? Opgelostquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef CoExist het volgende:
Heb die HomePod Mini nu een jaar. Leuk ding met goed geluid.
Enige nadeel is de touch bediening op de bovenkant.
Mijn Sphynx kat drukt er soms op en als ik dan thuis kom van het werk is het één grote disco.
Mijn vrouw wil dat ik de HomePod weg doe. Ze lag laatst vroeg op bed en ik had een avonddienst. Werd ze ook wakker omdat de kat op de HomePod had gedrukt en er ineens Happy Hardcore muziek door het huis knalde.
Ze was echt pislink!
Je kunt Touch gewoon uitschakelen of aanpassen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef CoExist het volgende:
Mijn Sphynx kat drukt er soms op en als ik dan thuis kom van het werk is het één grote disco.
Mijn vrouw wil dat ik de HomePod weg doe. Ze lag laatst vroeg op bed en ik had een avonddienst. Werd ze ook wakker omdat de kat op de HomePod had gedrukt en er ineens Happy Hardcore muziek door het huis knalde.
Ze was echt pislink!
iPhone SE 2 als werktelefoon, helemaal prima.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:14 schreef Bolasie het volgende:
Groene iPhone kleur is best mooi.
Overigens groot fan van de SE-modellen. Na de eerste twee komt de derde zeker in huis. Voor mij ideaal.
Heb zakelijk al een iPhone 12. Beter dan mijn privé iPhone SE 2 (lol)quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:15 schreef DKUp het volgende:
[..]
iPhone SE 2 als werktelefoon, helemaal prima.
Stereo speakersquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef DKUp het volgende:
Jeetje de iPad Pro 11 inch stelt nu helemaal niks meer voor
0,1 inch groter scherm, Promotion en een dubbele cameraquote:
Iedereen viel van hun stoel van de presentatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik schakel nu pas in maar is dit weer zo'n niet-in-een-zaal event?
Ik mis Stevequote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Iedereen viel van hun stoel van de presentatie.
Ik zet mijn iMac eigenlijk vrijwel nooit uit, gewoon naar de slaapstand.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Powerbutton op de achterkant, wie heeft dat verzonnen??
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Hebben alle iMacs en Mac Mini’s toch al jaren?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hebben alle iMacs en Mac Mini’s toch al jaren?
Nou ja, ik heb een Mac mini en twee iMacs gehad en ik moest het ook vragenquote:
Wow, alleen een 64 Core AMD Ryzen Threadripper 3990X is snellerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:49 schreef Aether het volgende:
GeekBench M1 Ultra
https://browser.geekbench.com/v5/cpu/13330272
Interessant. Ik heb nu een vrij oude Bose SoundTouch, maar niet helemaal tevreden over hoe makkelijk het koppelt met je telefoon, switchen naar andere gebruikers, etc.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:20 schreef Aether het volgende:
Apple brengt HomePod mini eind maart uit in Nederland en België voor 109 euro
https://tweakers.net/nieu(...)e-voor-109-euro.html
Cinebench is een wat slechte vergelijking. Die gebruikt een SSE->NEON vertaling van Intel die niet optimaal is op (Apple) ARM.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Benchmarks voor de geïnteresseerden
Nu ook met cinebench
Apple M1 Ultra (48-GPU) / 20C 20T @ 3,20 GHz
Cinebench R23 (Multi-Core): 23.566
Cinebench R23 (Single-Core): 1.562
Geekbench 5, 64bit (Multi-Core): 24.055
Geekbench 5, 64bit (Single-Core): 1.793
Apple M1 Ultra (64-GPU)
iGPU - FP32 Performance (Single-precision GFLOPS) 21.200
https://www.cpu-monkey.com/en/cpu-apple_m1_ultra_48_gpu
True.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Cinebench is een wat slechte vergelijking. Die gebruikt een SSE->NEON vertaling van Intel die niet optimaal is op (Apple) ARM.
Die thread, omg, apple is prijzig omg omgquote:Op zondag 13 maart 2022 08:50 schreef Aether het volgende:
The A13 in the Studio Display has better single-thread perf than every Intel Mac ever shipped!
https://forums.macrumors.(...)sappointment.2337014
Dat komt in dat soort threads vaak voor.quote:Op zondag 13 maart 2022 09:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die thread, omg, apple is prijzig omg omg
We knutselen dan liever zelf iets in elkaar
Ik weet het, en het is altijd onzin,quote:Op zondag 13 maart 2022 09:48 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat komt in dat soort threads vaak voor.
Ik betwijfel trouwens dat je een HP of Dell kan kopen voor dezelfde prijs die dezelfde prestaties heeft op het gebied van media content creation, waar de Mac Studio voor bedoeld is.quote:
Ik dacht meer aan een laptop, maar voor de Mac Studio is dat ook zeker het geval.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik betwijfel trouwens dat je een HP of Dell kan kopen voor dezelfde prijs die dezelfde prestaties heeft op het gebied van media content creation, waar de Mac Studio voor bedoeld is.
Ik moet de eerste Laptop nog zien die net zo goed is op alle gebieden, maar duidelijk goedkoper, om over een betere voor dezelfde prijs maar te zwijgen.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan een laptop, maar voor de Mac Studio is dat ook zeker het geval.
Tja, de M1Max laptop was al duidelijk sneller in video editing dan een zware MacPro, ben heel nieuwsgierig hoe dat met de M1Max/M1 ultra studio is, daar deze een betere koeling hebben. Ik denk dat deze rondjes er om de Pro rennen als het om videobewerking gaat. Een MacPro met een 8Core Xeon, 32GB Geheugen, de default videokaart (W5500X) 512GB SSD en met Afterburner kaart kost 8799,10quote:Ook apart is dat de goedkoopste Mac Stdio ¤ 2300 kost en een vergelijkbare Mac Pro ¤ 7500.
https://support.apple.com/en-us/HT201222quote:Op maandag 14 maart 2022 18:46 schreef CoExist het volgende:
Vanavond release van:
iOS 15.4
iPadOS 15.4
TVOS 15.4
MacOS Monterey 12.3
WatchOS 8.5
HomePodOS 15.4
Dacht ik ook, maar sommigen hebben hem al. Coolblue bijvoorbeeld .quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die is toch pas eind maart te bestellen?
Dat kan al heel lang. De normale HomePod kan je ook nog kopen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar sommigen hebben hem al. Coolblue bijvoorbeeld .
En voor een paar honderd euro kun je een windows PC kopen, maar ik denk niet dat het punt is. Iets met usercase en andere eisen. Ik vind het knap hoe ze het allemaal relatief snel voor elkaar krijgen, en met redelijk succes ernaast. Een M1 mac mini is al rap, maar dit model is nog eens flink rapper in bepaalde zwaardere applicaties.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:24 schreef DKUp het volgende:
Studio Display is wel raar eigenlijk naast een iMac. Een iMac is wel kleiner qua formaat, maar je hebt wel een compleet pakket voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Mac Studio is ook zoiets, voor een vergelijkbaar koop je een Apple MacBook Pro 16 inch. Dan heb je geen scherm, toetsenbord en touchpad/muis
Helemaal het totaal pakket van de Studio line-up is een duur grapje, daar kan je een iMac en een MacBook Pro voor kopen![]()
Ik denk dat je de 'Studio line' eerder als een vervanging van de iMac Pro moet zien, die begon bij 5500. Probleem is vooral dat er eigenlijk geen goede vervanger van de iMac 27" is momenteel, in de 'losse desktop' categorie is de stap van een M1 Mini naar de M1 Studio nogal groot.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 23:24 schreef DKUp het volgende:
Helemaal het totaal pakket van de Studio line-up is een duur grapje, daar kan je een iMac en een MacBook Pro voor kopen![]()
In welke mate is die gebogen, en verder geen barsten of scheuren te zien?quote:Op maandag 28 maart 2022 11:55 schreef Moeraskat het volgende:
Hoi,
Mijn dochter heeft in een woedebui de iPad omgebogen. Nu doet hij het nog wel, alleen is hij behoorlijk krom.
Buiten het feit dat zij voorlopig niet met haar tengels aan de iPad mag komen, vraag ik mij af of de kromming kwaad kan? de iPad werkt gewoon nog maar of er iets vanbinnen kapot is weet ik niet.
Moet ik bang zijn voor brandgevaar etc?
Iemand die mij iets kan adviseren voordat ik het ding naar een winkel breng en ze mij daar van alles gaan aanpraten?
Better safe than sorry zou ik zeggen,quote:Op maandag 28 maart 2022 11:55 schreef Moeraskat het volgende:
Hoi,
Mijn dochter heeft in een woedebui de iPad omgebogen. Nu doet hij het nog wel, alleen is hij behoorlijk krom.
Buiten het feit dat zij voorlopig niet met haar tengels aan de iPad mag komen, vraag ik mij af of de kromming kwaad kan? de iPad werkt gewoon nog maar of er iets vanbinnen kapot is weet ik niet.
Iemand die mij iets kan adviseren voordat ik het ding naar een winkel breng en ze mij daar van alles gaan aanpraten?
True...quote:Op maandag 28 maart 2022 12:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Better safe than sorry zou ik zeggen,
Geen scheuren geen barstenquote:Op maandag 28 maart 2022 12:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In welke mate is die gebogen, en verder geen barsten of scheuren te zien?
iig niet terug buigen, maakt het erger. En dochter duidelijk maken dat ze dit nooit moet doen.quote:
Ja, heb ik inderdaad ook niet gedaan.quote:Op maandag 28 maart 2022 13:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
iig niet terug buigen, maakt het erger. En dochter duidelijk maken dat ze dit nooit moet doen.
Zie de screenshot op het plaatje, en pas de Hold Duration aan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef CoExist het volgende:
Ze was echt pislink!
Al je documenten naar een externe schijf zettenquote:Op zaterdag 2 april 2022 17:54 schreef DaMook het volgende:
Wat is de beste manier / app om je mac op te schonen ? Want er staat her en der volgens mij van alles van programma's die er ooit opgestaan hebben ed. En de apps die ik ervoor tegen kom weet ik niet welke te vertrouwen zijn.
Herkenbaar. Hier meer gebogen iPads dan normale.quote:Op maandag 28 maart 2022 11:55 schreef Moeraskat het volgende:
Hoi,
Zou je denken?quote:Op zaterdag 2 april 2022 18:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier meer gebogen iPads dan normale.
M’n iPhone is ook ooit verbogen geweest. Overigens nooit problemen gehad. Die apparaten zijn behoorlijk robuust en en beetje buigen heeft weinig tot geen effect op de interne elektronica (schijnbaar).
Ik zou je adviseren om het apparaat niet meer ‘s nachts op te laden. Al zou ik dat sowieso proberen te vermijden, ook met nieuwe apparaten. Volgens mij ontstaan namelijk de meeste branden in huis echt door opladers die in brand vliegen.quote:Op maandag 4 april 2022 08:37 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zou je denken?
Hij voelt wel erg statisch
Dus dan ook de opladers er uitquote:Op maandag 4 april 2022 08:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zou je adviseren om het apparaat niet meer ‘s nachts op te laden. Al zou ik dat sowieso proberen te vermijden, ook met nieuwe apparaten. Volgens mij ontstaan namelijk de meeste branden in huis echt door opladers die in brand vliegen.
1 Stoken / Haardvuurquote:Op maandag 4 april 2022 08:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zou je adviseren om het apparaat niet meer ‘s nachts op te laden. Al zou ik dat sowieso proberen te vermijden, ook met nieuwe apparaten. Volgens mij ontstaan namelijk de meeste branden in huis echt door opladers die in brand vliegen.
Zou het onder 2 vallen?quote:Op maandag 4 april 2022 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1 Stoken / Haardvuur
2 Technisch defect apparaat
3 Koken / vlam in de pan
4 Brandstichting
5 Hittebronnen zoals lampen
6 Blikseminslag
7 Roken
8 Elektra
9 Klussen/werkzaamheden
10 Siervuur / Kaarsverlichting
ja, net als wasdrogers, als die niet schoon gehouden worden willen die ook nog wel eens fikkenquote:
De 16" heeft ook een duidelijk betere koeling, Als je wacht op de volgende generatie, dan ben je zo een jaar verder denk ik, en de M1pro en max zijn razend snel, en gaan met de verdere SW optimalisatie alleen maar sneller worden. Zou zelf wel minstens 32GB Geheugen nemen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:46 schreef KingRoland het volgende:
Wachten op de volgende macbook pro of de meest recente kopen? mijn voorkeur gaat uit voor een 16-inch. Mijn laptop is wel aan vervanging toe dit jaar, dus vandaar mijn vraag.
Wat heb je nog meer nodig dan wat je nu krijgt?quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:46 schreef KingRoland het volgende:
Wachten op de volgende macbook pro of de meest recente kopen? mijn voorkeur gaat uit voor een 16-inch. Mijn laptop is wel aan vervanging toe dit jaar, dus vandaar mijn vraag.
Ook aan het net werkt ie niet? Helemaal dood? Als je hem 24 uur aan de lader laat?quote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef J.Appleseed het volgende:
Huilen. Mijn MacBook Pro is er na twee jaar trouwe dienst spontaan mee opgehouden vandaag. Altijd heel voorzichtig mee geweest, ding is nog in nieuwstaat maar hij laadt met geen mogelijkheid meer op.
Twee jaar is ook niet echt langquote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef J.Appleseed het volgende:
Huilen. Mijn MacBook Pro is er na twee jaar trouwe dienst spontaan mee opgehouden vandaag. Altijd heel voorzichtig mee geweest, ding is nog in nieuwstaat maar hij laadt met geen mogelijkheid meer op.
Ik zou lekker naar een Apple Store binnenkort gaan en dan lossen ze het maar opquote:Op donderdag 7 april 2022 18:01 schreef J.Appleseed het volgende:
Nee, zeg dat wel. Ding is net buiten garantie ook. Maar ja, daar zit je dan.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Twee jaar is ook niet echt lang
Nee, ik heb drie verschillende opladers en kabels geprobeerd (allemaal origineel Apple) op de vier USB-C poorten die 't ding heeft, en helemaal niks. Ik zag het accupercentage steeds maar kelderen, en volgens coconutBattery zag de laptop helemaal niet dat er een oplader was aangesloten.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ook aan het net werkt ie niet? Helemaal dood? Als je hem 24 uur aan de lader laat?
Ja, ik ga 'm wel laten nakijken bij een AASP inderdaad. Ik heb dus al een nieuwe laptop, maar in deze staat levert de oude natuurlijk helemaal niks op. Dan is 't waarschijnlijk "voordeliger" om 'm te repareren en 'm daarna te verkopen.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:24 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik zou lekker naar een Apple Store binnenkort gaan en dan lossen ze het maar op
Zit er op dat model geen normale laad aansluiting?quote:Op donderdag 7 april 2022 18:27 schreef J.Appleseed het volgende:
Nee, ik heb drie verschillende opladers en kabels geprobeerd (allemaal origineel Apple) op de vier USB-C poorten die 't ding heeft, en helemaal niks. Ik zag het accupercentage steeds maar kelderen, en volgens coconutBattery zag de laptop helemaal niet dat er een oplader was aangesloten.
Ik vermoed dat er een of andere chip gefrituurd is of zo. En ik heb écht een computer nodig, dus in mijn lunchpauze ben ik toch maar even naar de Media Markt gegaan voor een andere. Goed excuus om op Apple silicon over te stappen.
Nee, dit model heeft vier multifunctionele USB-C poorten die kunnen dienen als oplaadpoort of data/videopoort (of allebei tegelijkertijd).quote:Op donderdag 7 april 2022 18:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zit er op dat model geen normale laad aansluiting?
https://purplecomputing.c(...)nagement-controller/
Ik had bij mijn externe harde schijven het probleem dat ze telkens de verbinding verloren, werd er gek van, tot ik er achter kwam dat de schijt dure verlengkabel het sap uitzette als er weinig tot geen stroom verbruikt werd. Met een doodgewone stekkerlijst was het opgelost. Soms zijn problemen anders dan je denkt wil ik hiermee zeggen.
https://purplecomputing.c(...)nagement-controller/
Twee jaar is mijns inziens wel binnen de te verwachten levensverwachting en zou ook "buiten" garantie nog gratis gerepareerd moeten worden.quote:Op donderdag 7 april 2022 18:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, zeg dat wel. Ding is net buiten garantie ook. Maar ja, daar zit je dan.
[..]
Nee, ik heb drie verschillende opladers en kabels geprobeerd (allemaal origineel Apple) op de vier USB-C poorten die 't ding heeft, en helemaal niks. Ik zag het accupercentage steeds maar kelderen, en volgens coconutBattery zag de laptop helemaal niet dat er een oplader was aangesloten.
Ik vermoed dat er een of andere chip gefrituurd is of zo. En ik heb écht een computer nodig, dus in mijn lunchpauze ben ik toch maar even naar de Media Markt gegaan voor een andere. Goed excuus om op Apple silicon over te stappen.
[..]
Ja, ik ga 'm wel laten nakijken bij een AASP inderdaad. Ik heb dus al een nieuwe laptop, maar in deze staat levert de oude natuurlijk helemaal niks op. Dan is 't waarschijnlijk "voordeliger" om 'm te repareren en 'm daarna te verkopen.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Kleine update wel, want ik heb net bericht terug van Amac waar ik de laptop ter reparatie had aangeboden; na het fysiek af- en terugkoppelen van de batterij lijkt de Mac weer op te laden en aan te gaan. Omdat er verder niets mis leek met de laptop werd de bètaversie van macOS die ik draaide geopperd als mogelijke boosdoener van dit probleemquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:32 schreef DaMook het volgende:
[..]
Twee jaar is mijns inziens wel binnen de te verwachten levensverwachting en zou ook "buiten" garantie nog gratis gerepareerd moeten worden.
Ah kijk, als dat het was helemaal mooi. En hoe meer Apple hoe beterquote:Op maandag 11 april 2022 15:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Kleine update wel, want ik heb net bericht terug van Amac waar ik de laptop ter reparatie had aangeboden; na het fysiek af- en terugkoppelen van de batterij lijkt de Mac weer op te laden en aan te gaan. Omdat er verder niets mis leek met de laptop werd de bètaversie van macOS die ik draaide geopperd als mogelijke boosdoener van dit probleem![]()
Ondanks dat de upgrade niet helemaal nodig blijkt en ik de 14-inch MacBook Pro die ik inmiddels heb gekocht nog prima kan terugbrengen ga ik 'm toch houden - uiteindelijk is die veel toekomstbestendiger met de Apple silicon chip. Zónder bètasoftware, want daar ben ik inmiddels wel van genezen.
Waardeloze review. Paar luie benchmarks laten lopen en jammeren over dat je hem niet kan uitbreiden.quote:Op maandag 11 april 2022 16:53 schreef Tourniquet het volgende:
Review van de Mac Studio op Tweakers:
https://tweakers.net/revi(...)-ultra-niet-pro.html
Denk niet dat je daar op moet gaan wachten.quote:Ik hoop toch echt dat de 27" (of 30") iMac nog wel komt, wacht daar al 3 jaar op.
Ga dan denk ik voor de volgende versie van de 24". Ik wil wel persé een all-in-one.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Denk niet dat je daar op moet gaan wachten.
Ik begrijp je volkomen, ik heb een iMac met een i9 en 128GB geheugen, die ga ik voorlopig niet vervangen. dat 5K scherm is geweldig, en voor wat ik er mee doe is ie snel genoeg. Het lijkt er op dat Apple niet meer met een all in one 27" gaat komen, of groter, en ik vind het all in one belangrijker.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ga dan denk ik voor de volgende versie van de 24". Ik wil wel persé een all-in-one.
Wat moet je met een smart monitor aan een mac? Kost 929,00¤ Voor dat geld heb je een duidelijk beter beeldscherm van Dell of ViewSonic zonder al die Smart Ellendequote:Op dinsdag 12 april 2022 18:08 schreef DKUp het volgende:
Prima scherm voor je Mac Mini, Macbook of Mac Studio.
Ik ben echt waanzinnig verrast over de batterijduur van ‘t ding; ik heb gisteren de hele ochtend zonder oplader met een extern scherm gewerkt en tegen de middag had ik nog 92% accu over.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ah kijk, als dat het was helemaal mooi. En hoe meer Apple hoe beter. Ik heb er ook 2 hier op bureau staan
.
Rond de ¤639,- met ING puntenquote:Op dinsdag 12 april 2022 22:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat moet je met een smart monitor aan een mac? Kost 929,00¤ Voor dat geld heb je een duidelijk beter beeldscherm van Dell of ViewSonic zonder al die Smart Ellende
Ik vraag me af wat het nut daarvan isquote:Op woensdag 13 april 2022 08:49 schreef DKUp het volgende:
[..]
Rond de ¤639,- met ING punten![]()
Ja er zijn betere schermen, maar het is ook een soort van kleine Smart TV.
Niet bepaald een selling pointquote:Daarnaast ziet het eruit als een goedkope plastic iMac
Begrijpelijk maar op zich wel een grappig ding als alternatief.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat het nut daarvan is
[..]
Niet bepaald een selling point
Tiep dit op een 11 jaar oude MacBook Pro, heb er wel een SSD ingezet en wat meer geheugen. Doet het prima voor wat bureauwerk of internetquote:Op vrijdag 15 april 2022 20:53 schreef Rene het volgende:
Zat 'es te kijken. Heb mn macbook air nu al 6,5 jaar.
Vond het wel grappig te zien. Draait nog heeel prima. Mn oudere microsoft apparaatjes hielden het max 2 jaar vol. Soms 3.
Alleen houdt een huidige windowsmachine uit dat prijssegment van 8 jaar oud het ook nog prima vol.quote:Op vrijdag 15 april 2022 20:53 schreef Rene het volgende:
Zat 'es te kijken. Heb mn macbook air nu al 6,5 jaar.
Vond het wel grappig te zien. Draait nog heeel prima. Mn oudere microsoft apparaatjes hielden het max 2 jaar vol. Soms 3.
quote:We first bought the base model MacBook Air with the M1 processor, 7 GPU cores, 8GB of RAM, and 256GB of storage. It may not sound like much, but thanks to built-in H.264 and H.265 video encoding, faster unified memory, and DaVinci Resolve's optimizations for the M1 processor, the Air can happily edit 4K video like a far more powerful computer.
We've produced about 40 videos with the MacBook Air so far and can attest to its merits as a video editing computer. While it's not as easily quantifiable as speed, it's its stability and reliability that have made the biggest impression on us. For some reason, we haven't had the best of luck with Windows-based PCs and have grown accustomed to the occasional crash that while not showstopping, is certainly hugely irritating.
The Air just works, pardon the cliche, and we've had no crashes with DaVinci Resolve since moving to macOS.
https://www.gsmarena.com/(...)annel-news-53956.phpquote:During our time working on the Mac Studio, we haven't experienced a single hiccup. Videos run smoothly in their native 4K resolution, adding color correction or animations and titles doesn't cause any noticeable issues.
Ik heb een mobiele elektronicaverzekering dus ik heb voor mijn nieuwe 14-inch MacBook Pro besloten om niet voor AppleCare+ te gaan. Mijn eerdere Macs heb ik grotendeels tweedehands gekocht maar mijn huidige heb ik ‘m bij MediaMarkt gekocht. Daar was ‘ie iets van ¤200 goedkoper dan andere winkels.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:16 schreef KingRoland het volgende:
Hebben jullie trouwens een voorkeur waar jullie je macbook vandaan kopen, zo ja waarom? en kwa verzekering is applecare+ het best als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een coolblue?
Met een Lightning kabel bedoel je?quote:Op donderdag 28 april 2022 22:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Kun je de magsafe case van de airpod pro ook gewoon opladen?
Dat bedoel ik jaquote:Op vrijdag 29 april 2022 07:39 schreef CoExist het volgende:
[..]
Met een Lightning kabel bedoel je?
Ja dat kan.
10 lijkt me wel een mooi jaar om naar een andere machine te kijken toch?quote:Op zaterdag 16 april 2022 07:17 schreef XL het volgende:
[..]
Alleen houdt een huidige windowsmachine uit dat prijssegment van 8 jaar oud het ook nog prima vol.
Goede ontwikkeling. Ik klaag niet, mijn mac is 9
Vrachtwagen beste.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:16 schreef KingRoland het volgende:
Hebben jullie trouwens een voorkeur waar jullie je macbook vandaan kopen, zo ja waarom? en kwa verzekering is applecare+ het best als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een coolblue?
Daar waar de beste aanbieding is!quote:Op donderdag 21 april 2022 18:16 schreef KingRoland het volgende:
De prijzen voor de tools zijn dan weer opmerkelijk laagquote:Op dinsdag 10 mei 2022 19:31 schreef Tourniquet het volgende:
Hoe werkt het repareren van een iPhone in de praktijk na het huren van de Apple Self Service Repair kit? Nou, zo:
Best bizar en grappig dat ze dit alleen maar doen omdat ze gedwongen zijn.
Dat de tools ook los te koop zijn is wel handig voor repair-shops. In principe kun je dus voor <$1000 alle tools kopen die je nodig hebt om een iPhone te repareren met dezelfde tools die Apple zelf gebruikt.
Dat kan niet als het om Apple gaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De prijzen voor de tools zijn dan weer opmerkelijk laag
Ja, gewoon geen macbook kopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:16 schreef KingRoland het volgende:
jaquote:Op dinsdag 10 mei 2022 22:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De prijzen voor de tools zijn dan weer opmerkelijk laag
De iPod touch om precies te zijn, de andere iPods zijn al jaren uit productie, ben blij dat ik nog twee goed functionerende iPod Classics heb, 1 80GB en 1 160GB.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:49 schreef Aether het volgende:
Apple stopt met iPod
https://www.apple.com/newsroom/2022/05/the-music-lives-on/
Kan er niet om rouwen eerlijk gezegd. Waarom zou ik twee apparaten meeslepen terwijl het ook allemaal prima met je iPhone kan? Vroegâh wel eentje gehad trouwens, maar die is dus al lang vervangen door de telefoon zelf.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De iPod touch om precies te zijn, de andere iPods zijn al jaren uit productie, ben blij dat ik nog twee goed functionerende iPod Classics heb, 1 80GB en 1 160GB.
Lange accuduur, aansluiten van mijn Sennheiser koptelefoon. Hoewel ik tegenwoordig meestal mijn iPhone gebruikquote:Op woensdag 11 mei 2022 10:52 schreef Nine. het volgende:
[..]
Kan er niet om rouwen eerlijk gezegd. Waarom zou ik twee apparaten meeslepen terwijl het ook allemaal prima met je iPhone kan? Vroegâh wel eentje gehad trouwens, maar die is dus al lang vervangen door de telefoon zelf.
Enige voordeel is idd de accuduur. Voor mijn 3,5mm jack koptelefoons heb ik een verloopstukje en dat werkt prima.quote:Op woensdag 11 mei 2022 11:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lange accuduur, aansluiten van mijn Sennheiser koptelefoon. Hoewel ik tegenwoordig meestal mijn iPhone gebruik
Al geprobeerd om iCloud uit te zetten voor Safari?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Na jarenlang een IPhone, Ipad en Apple TV al in gebruik te hebben heb ik van mijn man een MacBook gekregen.
Maar op mijn telefoon heb ik heel veel tabs openstaan in Safari. En nu dus op mijn MacBook ook. Ik heb handsoff aan beide zijden al uitgeschakeld maar nog is het niet weg. Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen om te zorgen dat ik niet die tabs heb op mijn Mac?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |