abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:26:53 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201808403
Thijs H, ofwel Thijs Hermans, heeft drie mensen neergestoken tijdens een psychotische episode. Vorig jaar of twee jaar geleden werd hij veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf en12 jaar TBS. de rechters vonden dat hij deels verantwoordelijk was omdat hij met zijn medicatie had geklooid en middelen heeft gebruikt. Ook vonden ze hem niet zo sympathiek, heb ik het idee. Of zijn daad was zo ernstig dat de rechters vonden dat hij hiervoor gestraft moest worden.

Hierin ging hij in hoger beroep tegen. Zijn advocaten vinden dat hij volledig ontoerekeningsvatbaar was en alles. TBS dient te krijgen. Deze zaak is deze maand behandeld. Wat vinden jullie? Verdient Thijs H. Een gevangenisstraf, of alleen TBS?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:28:35 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201808419
Is dit nog steeds omdat je vond dat je niet echt aan het stalken was omdat je psychotisch was? Of is het puur toeval dat je dit topic opent?
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 18:15:01 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201808810
quote:
81s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:28 schreef herverwijderd het volgende:
Is dit nog steeds omdat je vond dat je niet echt aan het stalken was omdat je psychotisch was? Of is het puur toeval dat je dit topic opent?
Lijkt erop dat K_W dit erg op zichzelf betrekt met een verleden van psychotische episodes en overtreden van de wet.
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:33:41 #4
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201808919
Als H een kliniek in gaat komt hij er nooit meer uit maargoed.

Maar wat wil je nu TS? Zou je niet eens werken aan je toekomst ipv met deze ellende te blijven rond lopen?

Hij (H) heeft tekenen van bewust handelen getoond, dus niet volledig. Simpel.

En hij gaat in beroep omdat de kans dat hij meer dan 18+12 jaar krijgt klein is, en elk jaartje minder er een is. Dat is trouwens ook een teken van niet volledig padje af te zijn.
Dum de dum
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:34:41 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_201808924
quote:
De rechtbank vond dat hij er blijk van heeft gegeven dat hij wel degelijk wist wat hij deed. Hij zocht na de moorden informatie op over psychoses, dikte symptomen aan en leidde zijn behandelaars om de tuin.
Vandaar een gevangenisstraf.
pi_201808939
Ziek of niet, toerekeningsvatbaar of niet, een beest die 3 volledig willekeurige mensen afslacht hoort nooit meer vrij te komen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201808992
Mensen die psychotisch zijn kunnen ze het best in een dwangbuis stoppen.
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 18:46:43 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201809031
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:15 schreef Momo het volgende:

[..]
Lijkt erop dat K_W dit erg op zichzelf betrekt met een verleden van psychotische episodes en overtreden van de wet.
K_W betrekt dit op zichzelf omdat hij een veroordeling heeft gekregen voor bedreiging van iemand, terwijl K_W van mening is dat hij ontoerekeningsvatbaar was op dat moment, en om die reden een andere straf zou moeten krijgen die in zijn ogen beter is. K_W wil namelijk alleen TBS.

Echter, de straf die K_W heeft gekregen is gebaseerd op dat hij NIET 'ontoerekeningsvatbaar' was, met andere woorden, men vond hem op het moment van plegen van het feit niet ontoerekeningsvatbaar.

K_W trekt om die reden nu een parallel met de zaak Thijs H. omdat als Thijs H. ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, K_W in zijn ogen ook kans van slagen heeft.

Waar het dus op neerkomt is dat K_W niet wil accepteren wat hij heeft gedaan, want hij wil zich verschuilen achter zijn aandoening en als dat lukt, hij dus 'alleen maar' TBS krijgt in plaats van het vonnis wat hij nu heeft gekregen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_201809064
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:46 schreef CoolGuy het volgende:
'alleen maar' TBS
Ik ben benieuwd of hij echt blij zou zijn met 'alleen maar' TBS en dan de TBS keer op keer verlengd ziet worden omdat hij tegenover zijn behandelaars dezelfde houding toont als hier.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201809091
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
Ziek of niet, toerekeningsvatbaar of niet, een beest die 3 volledig willekeurige mensen afslacht hoort nooit meer vrij te komen.
Deur mag toch best op een kiertje? Iedereen heeft wel eens een mindere dag.
pi_201809119
De deur naar de luchtruimte mag best op kier.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201809131
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
K_W betrekt dit op zichzelf omdat hij een veroordeling heeft gekregen voor bedreiging van iemand, terwijl K_W van mening is dat hij ontoerekeningsvatbaar was op dat moment, en om die reden een andere straf zou moeten krijgen die in zijn ogen beter is. K_W wil namelijk alleen TBS.

Echter, de straf die K_W heeft gekregen is gebaseerd op dat hij NIET 'ontoerekeningsvatbaar' was, met andere woorden, men vond hem op het moment van plegen van het feit niet ontoerekeningsvatbaar.

K_W trekt om die reden nu een parallel met de zaak Thijs H. omdat als Thijs H. ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, K_W in zijn ogen ook kans van slagen heeft.

Waar het dus op neerkomt is dat K_W niet wil accepteren wat hij heeft gedaan, want hij wil zich verschuilen achter zijn aandoening en als dat lukt, hij dus 'alleen maar' TBS krijgt in plaats van het vonnis wat hij nu heeft gekregen.
_O_

Eigenlijk zou deze sticky mogen, als aanvulling op de OP, als notitie onderaan het topic en eventueel ook als sluitpost.
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:58:38 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201809141
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:54 schreef Nober het volgende:

[..]
Deur mag toch best op een kiertje? Iedereen heeft wel eens een mindere dag.
Precies, en als je het statistisch bekijkt heeft ie niet eens 0,001% van de bevolking doodgemaakt ^^
Dum de dum
pi_201810035
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:58 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Precies, en als je het statistisch bekijkt heeft ie niet eens 0,001% van de bevolking doodgemaakt ^^
Maar 3 mensen meer dan ik.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:25:18 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201810599
Ik ben fel tegen hoge gevangenisstraffen. Ik steun redemptie. Meteen in iemand investeren als hij vast komt te zitten, en uiteindelijk terugkeer naar de maatschappij zo snel mogelijk bevorderen.

Maar alleen als de persoon nog te helpen/genezen is. Bij geestelijke stoornissen gaat dat soms niet. Een blijvend gevaar voor jezelf en omgeving.

Als Thijs niet meer te helpen is dan moet de maatschappij tegen hem beschermd worden, en hem dus niet meer vrijlaten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201810994
Nee TS, er bleek eerder al een zekere berekendheid en welbewuste voorbereiding uit zijn daden (zo meen ik dat hij oa is gaan googelen hoe hij zo gek mogelijk kon overkomen). Als een rechter in hoger beroep dat ook constateert wordt hij waarschijnlijk niet (geheel) ontoerekeningsvatbaar verklaard.

In het verlengde daarvan, als iemand bijvoorbeeld een slachtoffer langdurig stalkt en bedreigt en ook daarna niet echt berouw toont, prikt een rechter wel door het excuus "ja whoeps, ik was effekes ontoerekeningsvatbaar" heen.
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:59:58 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811184
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
K_W betrekt dit op zichzelf omdat hij een veroordeling heeft gekregen voor bedreiging van iemand, terwijl K_W van mening is dat hij ontoerekeningsvatbaar was op dat moment, en om die reden een andere straf zou moeten krijgen die in zijn ogen beter is. K_W wil namelijk alleen TBS.

Echter, de straf die K_W heeft gekregen is gebaseerd op dat hij NIET 'ontoerekeningsvatbaar' was, met andere woorden, men vond hem op het moment van plegen van het feit niet ontoerekeningsvatbaar.

K_W trekt om die reden nu een parallel met de zaak Thijs H. omdat als Thijs H. ontoerekeningsvatbaar verklaard wordt, K_W in zijn ogen ook kans van slagen heeft.

Waar het dus op neerkomt is dat K_W niet wil accepteren wat hij heeft gedaan, want hij wil zich verschuilen achter zijn aandoening en als dat lukt, hij dus 'alleen maar' TBS krijgt in plaats van het vonnis wat hij nu heeft gekregen.
Je hebt bijna alles fout, CoolGuy. Ik heb nooit TBS gekregen en ook geen gevangenisstraf. Verder staat dit los van mijn eigen ervaring met justitie.

Maar blijf maar oordelen alsof je mij kent, ik denk toch dat je niks beters te doen hebt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:00:57 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811213
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of hij echt blij zou zijn met 'alleen maar' TBS en dan de TBS keer op keer verlengd ziet worden omdat hij tegenover zijn behandelaars dezelfde houding toont als hier.
Ik heb nooit TBS gehad. En mijn behandelaren in de reguliere GGZ vinden mij een hele prettige cliënt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:02:01 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811231
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
Ik ben fel tegen hoge gevangenisstraffen. Ik steun redemptie. Meteen in iemand investeren als hij vast komt te zitten, en uiteindelijk terugkeer naar de maatschappij zo snel mogelijk bevorderen.

Maar alleen als de persoon nog te helpen/genezen is. Bij geestelijke stoornissen gaat dat soms niet. Een blijvend gevaar voor jezelf en omgeving.

Als Thijs niet meer te helpen is dan moet de maatschappij tegen hem beschermd worden, en hem dus niet meer vrijlaten.
Dank je wel voor een inhoudelijke reactie, in plaats van de anderen die doen of ze mij kennen of snappen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_201811238
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je hebt bijna alles fout, CoolGuy. Ik heb nooit TBS gekregen en ook geen gevangenisstraf. Verder staat dit los van mijn eigen ervaring met justitie.

Maar blijf maar oordelen alsof je mij kent, ik denk toch dat je niks beters te doen hebt.
Dit had je gewoon in NWS kunnen bespreken als het toch niet om jou gaat
pi_201811251
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je hebt bijna alles fout, CoolGuy. Ik heb nooit TBS gekregen en ook geen gevangenisstraf. Verder staat dit los van mijn eigen ervaring met justitie.

Maar blijf maar oordelen alsof je mij kent, ik denk toch dat je niks beters te doen hebt.
Ik zie CoolGuy nergens beweren dat je TBS en/of gevangenisstraf hebt gekregen. Dikgedrukte lijkt me trouwens een aanzet om ook dit topic weer op eenzelfde wijze als je al je eerdere hierover te laten eindigen.
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:04:31 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811280
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nee TS, er bleek eerder al een zekere berekendheid en welbewuste voorbereiding uit zijn daden (zo meen ik dat hij oa is gaan googelen hoe hij zo gek mogelijk kon overkomen). Als een rechter in hoger beroep dat ook constateert wordt hij waarschijnlijk niet (geheel) ontoerekeningsvatbaar verklaard.

In het verlengde daarvan, als iemand bijvoorbeeld een slachtoffer langdurig stalkt en bedreigt en ook daarna niet echt berouw toont, prikt een rechter wel door het excuus "ja whoeps, ik was effekes ontoerekeningsvatbaar" heen.
Als Thijs (deels) toerekeningsvatbaar was, waarom heeft hij het überhaupt gedaan? Waarom zou in student op de technische universiteit uit een lieve gezin opeens drie mensen neersteken? Gewoon voor de lol? :{
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:04:50 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201811288
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Je hebt bijna alles fout, CoolGuy. Ik heb nooit TBS gekregen en ook geen gevangenisstraf. Verder staat dit los van mijn eigen ervaring met justitie.

Maar blijf maar oordelen alsof je mij kent, ik denk toch dat je niks beters te doen hebt.
Hij zegt niet dat je gevangenisstraf hebt gekregen en hij zegt niet dat je TBS hebt gekregen. Hij zegt dat je veroordeeld bent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201811302
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Als Thijs (deels) toerekeningsvatbaar was, waarom heeft hij het überhaupt gedaan? Waarom zou in student op de technische universiteit uit een lieve gezin opeens drie mensen neersteken? Gewoon voor de lol? :{
Zat seriemoordenaars die handelen uit een soort van pervers genot natuurlijk...
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:07:32 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811340
Cool
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik zie CoolGuy nergens beweren dat je TBS en/of gevangenisstraf hebt gekregen. Dikgedrukte lijkt me trouwens een aanzet om ook dit topic weer op eenzelfde wijze als je al je eerdere hierover te laten eindigen.
CoolGuy beweert dat ik ‘alleen maar’ TBS wil krijgen. Dat is sowieso fout en een beledigende aanname die hij maakt over mij, omdat CoolGuy eenmaal een oordelende betweter is die denkt dat hij alles beter weet. Ik wil en verwacht geen TBS, en heb ook nooit een gevangenisstraf gekregen.

Mijn mening dan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:09:14 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811369
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hij zegt niet dat je gevangenisstraf hebt gekregen en hij zegt niet dat je TBS hebt gekregen. Hij zegt dat je veroordeeld bent.
Hij zegt dat ik TBS wil.

Maar hoe dan ook, waarom moet dit topic persoonlijk worden over mij? Ik zit in de juiste subforum om een juridische kwestie te discussiëren toch?

Dit is WGR, mijn topic zit hier gewoon goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:11:22 #27
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811402
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Zat seriemoordenaars die handelen uit een soort van pervers genot natuurlijk...
Maar Thijs valt niet onder die groep, dat zie je toch ook wel als je een beetje onderzoek doet? Lieve jongen, nooit eerder een strafbaar feit gepleegd, lieve student met veel vrienden en familie…

Hoezo is hij opeens een psychopatische seriemoordenaar en waarom zou hij het dan zo op deze manier doen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 21:11:29 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201811405
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Cool
[..]
CoolGuy beweert dat ik ‘alleen maar’ TBS wil krijgen. Dat is sowieso fout en een beledigende aanname die hij maakt over mij, omdat CoolGuy eenmaal een oordelende betweter is die denkt dat hij alles beter weet. Ik wil en verwacht geen TBS, en heb ook nooit een gevangenisstraf gekregen.

Mijn mening dan.
Dat is niet fout, dat heb je namelijk in je eerdere topic met een omweg gezegd. Dat was voor iedereen in dat topic duidelijk, en een aantal van die mensen reageren ook weer in dit topic. Dat is ook geen belediging, dat is gewoon een waarheid die jij liever niet hoort. Ik heb ook niet beweerd dat je gevangenisstraf hebt gekregen.

Daarnaast ben jij de allerlaatste die iets moet zeggen over beledigingen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:22:11 #29
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811560
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is niet fout, dat heb je namelijk in je eerdere topic met een omweg gezegd. Dat was voor iedereen in dat topic duidelijk, en een aantal van die mensen reageren ook weer in dit topic. Dat is ook geen belediging, dat is gewoon een waarheid die jij liever niet hoort. Ik heb ook niet beweerd dat je gevangenisstraf hebt gekregen.

Daarnaast ben jij de allerlaatste die iets moet zeggen over beledigingen.
Welke andere topic dan? Citeer me graag?

Dit topic is ook niet omdat ik het op mezelf betrek. Ik maak me oprecht druk over hoe mensen met Psychosegevoeligheid behandeld worden, zowel door justitie als de samenleving in het algemeen.

Ik doe veel burgerrechten activiteiten voor GGZ patiënten en kom binnenkort op TV. Als je wil kan je kijken, misschien verandert je oordeel van me,
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:38:11 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201811766
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Welke andere topic dan? Citeer me graag?

Dit topic is ook niet omdat ik het op mezelf betrek. Ik maak me oprecht druk over hoe mensen met Psychosegevoeligheid behandeld worden, zowel door justitie als de samenleving in het algemeen.

Ik doe veel burgerrechten activiteiten voor GGZ patiënten en kom binnenkort op TV. Als je wil kan je kijken, misschien verandert je oordeel van me,
Ja, je bent zo geïnteresseerd in dit verhaal omdat je zelf ook psychoses hebt en je bent (of was) benieuwd of je zelf nog een kans maakt om ontoerekeningsvatbaar te worden verklaard. Ik snap niet waarom je dat ontkent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201811784
Dit is weer een topic dat binnen enkele posts weer om TS draait, zoals hij het wil :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:53:28 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201811989
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, je bent zo geïnteresseerd in dit verhaal omdat je zelf ook psychoses hebt en je bent (of was) benieuwd of je zelf nog een kans maakt om ontoerekeningsvatbaar te worden verklaard. Ik snap niet waarom je dat ontkent.
Dat is dus totaal niet waar. Ik was geïnteresseerd in dit verhaal voordat ik überhaupt een veroordeling had. Heeft weinig te maken met mijn huidige recente veroordeling, ondanks dat ik wel een vergelijking zie met mijn verhaal en zijn verhaal.

Ik heb ook topics geopend over Thijs H, jaren geleden voordat ik überhaupt een veroordeling had.

Waarom snap jij dat niet? Jullie halen wel oude topics van mij erbij als het jullie standpunt bevestigd, maar vergeten de topics die juist laat zien dat jullie het verkeerd hebben. ;)
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 oktober 2021 @ 21:54:25 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201812006
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:39 schreef El_Thijs het volgende:
Dit is weer een topic dat binnen enkele posts weer om TS draait, zoals hij het wil :')
Nee hoor, jullie maken het persoonlijk, niet ik. Geef anders een inhoudelijke reactie op de topic zelf? Ik heb persoonlijk liever dat we mijn eigen situatie buiten beschouwing laten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:12:37 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201813972
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:04 schreef Keep_Walking het volgende:
Als Thijs (deels) toerekeningsvatbaar was, waarom heeft hij het überhaupt gedaan? Waarom zou in student op de technische universiteit uit een lieve gezin opeens drie mensen neersteken? Gewoon voor de lol?
Omdat mensen, ook al zijn ze toerekeningsvatbaar, gewoon idioten kunnen zijn die domme rare dingen doen.
Simple as that.

En volgens mij is alleen TBS krijgen helemaal geen pretje. Volgens mij zit je dan met een beetje pech eeuwig 'opgesloten'
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:22:58 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_201814059
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]
Omdat mensen, ook al zijn ze toerekeningsvatbaar, gewoon idioten kunnen zijn die domme rare dingen doen.
Simple as that.

En volgens mij is alleen TBS krijgen helemaal geen pretje. Volgens mij zit je dan met een beetje pech eeuwig 'opgesloten'
Toch beter dan de gevangenis hoor. Ik gun Thijs H. liever TBS dan gevangenis. Wordt hij ook buiten de maatschappij gehouden, maar ook geholpen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_201814074
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
Ook vonden ze hem niet zo sympathiek, heb ik het idee. Of zijn daad was zo ernstig dat de rechters vonden dat hij hiervoor gestraft moest worden.
Ik denk inderdaad dat ze hem hebben gestraft omdat hij niet zo sympathiek over kwam, i.p.v. naar de daad te hebben gekeken...

_O- _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Alloch87 op 19-10-2021 08:33:39 ]
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:26:15 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201814086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:24 schreef Alloch87 het volgende:

Ik denk inderdaad dat ze hem hebben gestraft omdat hij niet zo sympathiek over kwam, i.p.v. naar de daat te hebben gekeken...

_O- _O- _O-
daat ? :o ;(
pi_201814270
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:26 schreef Keep_Walking het volgende:
Thijs H, ofwel Thijs Hermans, heeft drie mensen neergestoken tijdens een psychotische episode. Vorig jaar of twee jaar geleden werd hij veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf en12 jaar TBS. de rechters vonden dat hij deels verantwoordelijk was omdat hij met zijn medicatie had geklooid en middelen heeft gebruikt. Ook vonden ze hem niet zo sympathiek, heb ik het idee. Of zijn daad was zo ernstig dat de rechters vonden dat hij hiervoor gestraft moest worden.

Hierin ging hij in hoger beroep tegen. Zijn advocaten vinden dat hij volledig ontoerekeningsvatbaar was en alles. TBS dient te krijgen. Deze zaak is deze maand behandeld. Wat vinden jullie? Verdient Thijs H. Een gevangenisstraf, of alleen TBS?
Op basis van deze paar zinnen, valt er niks over een eventuele strafmaat, TBS, of wat dan ook te zeggen.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:18:07 #39
408813 crew  trein2000
pi_201820176
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Op basis van deze paar zinnen, valt er niks over een eventuele strafmaat, TBS, of wat dan ook te zeggen.....
Nou ja dat dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:23:34 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201820218
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]
daat ? :o ;(
Zusje van Deese.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_201824403
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar Thijs valt niet onder die groep, dat zie je toch ook wel als je een beetje onderzoek doet? Lieve jongen, nooit eerder een strafbaar feit gepleegd, lieve student met veel vrienden en familie…

Hoezo is hij opeens een psychopatische seriemoordenaar en waarom zou hij het dan zo op deze manier doen?
T is maar wat je lief noemt
pi_201829399
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Maar Thijs valt niet onder die groep, dat zie je toch ook wel als je een beetje onderzoek doet? Lieve jongen, nooit eerder een strafbaar feit gepleegd, lieve student met veel vrienden en familie…

Hoezo is hij opeens een psychopatische seriemoordenaar en waarom zou hij het dan zo op deze manier doen?
Ted Bundy was eigenlijk ook wel een toffe gast met charisma. Je punt?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:38:07 #43
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201829562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:22 schreef Questular het volgende:

[..]
Ted Bundy was eigenlijk ook wel een toffe gast met charisma. Je punt?
TS kan het verschil tussen compleet geschift en compleet ontoerekeningsvatbaar niet bevatten. Het ene sluit het andere niet uit, het ene impliceert niet het andere. het is een en/of niet een en/en. En natuurlijk gaan ze wel hand in hand, maar het ene impliceert niet 100% het andere. Vandaar dat er ook gradaties van beiden zijn.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')