abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:12:08 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201808273
Hallo, ik ben 19 jaar dus nog redelijk jong maar aan het orienteren over de toekomst.

Maar ik werk bij een goed bedrijf in Nederland dichtbij de grens (Bergen op Zoom, 20km).

Ik heb het dus een beetje ingelezen en de huizenprijzen zijn in België (hoog maar alsnog) een stuk lager dan in Nederland.
In Nederland is de inkomstenbelasting dan weer een stuk lager en de zorgverzekering loopt ook via Nederland alleen wel toegang tot Belgische ziekenhuizen.
Fiscaal lijkt mij dit dus een goed idee, ook is de werksfeer in Nederland volgensmij een stuk beter dan België.

Iemand hier ervaring mee en tips?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201808395
Nee.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:37:21 #3
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_201808487
Dat is leuk als je een riant salaris hebt waar je een groot huis van kan kopen, maar op je 19e ben je nog lang niet zo ver gok ik.
En verder: als Nederlander een hypotheek in België krijgen is lastig, want veel Belgische hypotheekverstrekkers nemen je niet als je inkomsten in Nederland zijn.

en meer info:
https://grensinfo.nl/gip/nl/index.jsp
  maandag 18 oktober 2021 @ 17:48:38 #4
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201808592
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:37 schreef Jan_Lul het volgende:
Dat is leuk als je een riant salaris hebt waar je een groot huis van kan kopen, maar op je 19e ben je nog lang niet zo ver gok ik.
En verder: als Nederlander een hypotheek in België krijgen is lastig, want veel Belgische hypotheekverstrekkers nemen je niet als je inkomsten in Nederland zijn.

en meer info:
https://grensinfo.nl/gip/nl/index.jsp
Ik verdien zo'n 10 procent boven modaal, en bovendien wil ik pas op mezelf rond mn 23 maar alvast kijken kan geen kwaad, dus neem het met een korrel zout.

Maar jij bedoelt dus dat het eerste huis wat ik daar ga kopen eigenlijk onmogelijk is omdat Belgische banken lastig doen met een buitenlands inkomen?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201808764
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik verdien zo'n 10 procent boven modaal, en bovendien wil ik pas op mezelf rond mn 23 maar alvast kijken kan geen kwaad, dus neem het met een korrel zout.

Maar jij bedoelt dus dat het eerste huis wat ik daar ga kopen eigenlijk onmogelijk is omdat Belgische banken lastig doen met een buitenlands inkomen?
Prijzen stijgen ook zo'n 10% per jaar, schiet dus niet echt op zo.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201808934
Ben al 13 jaar grensarbeider, geen ptoblemen met woonkrediet gehad. Lijkt me straf dat dit moeilijk zou zijn voor Nederlanders. Hier wonen genoeg niet-rijke Nederlandse koppels, zijn heus niet enkel villawijken.
pi_201809073
Wij wonen ook al weer 15 jaar over de grens. Gaat probleemloos hoor.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_201813718
Super gunstig
pi_201813824
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:35 schreef Bieselke het volgende:
Ben al 13 jaar grensarbeider, geen ptoblemen met woonkrediet gehad. Lijkt me straf dat dit moeilijk zou zijn voor Nederlanders. Hier wonen genoeg niet-rijke Nederlandse koppels, zijn heus niet enkel villawijken.
Dacht al, zo communistisch is het ook weer niet in Vlaanderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201815103
Hier ook 15 jaar grensarbeider geweest. Krediet kan je gewoon in Nederland aanvragen (niet bij alle hypotheek verstrekkers maar ING en Rabobank doen niet moeilijk).

Er zijn wel wat dubbele kosten, je moet bijvoorbeeld zowel in Nederland als in Belgie jezelf aansluiten bij een zorgverzekering. En zo zijn er nog wat meer kleinigheden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Redactie Frontpage dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:28:50 #11
38148 crew  Innisdemon
pi_201815161
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:48 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ik verdien zo'n 10 procent boven modaal, en bovendien wil ik pas op mezelf rond mn 23 maar alvast kijken kan geen kwaad, dus neem het met een korrel zout.

Maar jij bedoelt dus dat het eerste huis wat ik daar ga kopen eigenlijk onmogelijk is omdat Belgische banken lastig doen met een buitenlands inkomen?
Je bent 19 jaar, en je salaris is zo'n 3200eu per maand met je uitzendbaantje?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:54:08 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201820553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:28 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
Je bent 19 jaar, en je salaris is zo'n 3200eu per maand met je uitzendbaantje?
Ploegentoeslag doet het meeste, en wegens personeelsgebrek geen jeugdschalen. Maar volgens mij was dit geen hemel op of bekritiseer een salaris maar een zoek een toekomst topic.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Redactie Frontpage dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:56:31 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_201820583
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 18:54 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Ploegentoeslag doet het meeste, en wegens personeelsgebrek geen jeugdschalen. Maar volgens mij was dit geen hemel op of bekritiseer een salaris maar een zoek een toekomst topic.
Heeft niets met bekritiseren te maken, maar vooral met aanvullende vragen stellen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')