abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 22:43:50 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_201801625
quote:
Trouw heeft nu een redelijk filosofische radioreclame met daaronder een stemmig pianomuziekje. Als ik het goed heb is dat pianodeuntje een cover van Blue (da-ba-dee) van Eiffel 65 :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 22:45:04 #102
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801641
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:26 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Het is geen hartoperatie en niet zo urgent in die zin, maar wel iets vervelends wat moet en ik wil het gewoon achter de rug hebben idd.
De zorg krijgt het de komende jaren heel zwaar, en daar gaat de Nederlandse bevolking veel last van krijgen. De groep mensen die sterft omdat zorg te lang op zich moet laten wachten of dat niet goed wordt ingeschat/gezien door hulpverleners wordt enkel groter vrees ik.
Dat was sowieso altijd al een spannend vlak, maar nu komt het echt in een stroomversnelling.
Daar ben ik ook bang voor ja, zeker nu dat we de inhaalslag nog niet eens goed begonnen zijn en alles al weer vol loopt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201801649
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:43 schreef H_T het volgende:

[..]
Trouw heeft nu een redelijk filosofische radioreclame met daaronder een stemmig pianomuziekje. Als ik het goed heb is dat pianodeuntje een cover van Blue (da-ba-dee) van Eiffel 65 :D
Dat is ook een goed feitje :D Even opzoeken
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 22:46:40 #104
39237 crew  H_T
2733
pi_201801662
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:45 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Dat is ook een goed feitje :D Even opzoeken
Ik wilde eerst een ander feitje noemen, maar dat stond ook gewoon in het artikel waar je naar linkt. Dus dat had weinig zin :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_201801729
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:45 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Daar ben ik ook bang voor ja, zeker nu dat we de inhaalslag nog niet eens goed begonnen zijn en alles al weer vol loopt.
Nu ben ik wat bevooroordeeld (ik was verpleegkundige in een ziekenhuis tot een paar maanden terug), maar het is ook echt niet heel leuk werken soms. In de 8 jaar dat ik het heb gedaan werden patiënten en mensen echt brutaler, de vervolgzorg ook steeds moeilijker te regelen voor thuis waardoor mensen onnodig lang een bed bezet hielden, je werkte enerzijds heel geprotocolleerd maar anderzijds was er voor elke patiënt wel weer wat anders bedacht etc. Ik was soms meer een vergaderaar omdat ik allerlei doktoren en fyio's en weetikhetwat te woord moest staan, want ja, de vpk weet het meest over de patiënt, maar daardoor kwam ik op andere vlakken in de knoei.
Tijdmanagement mogen ze wel actief in de opleiding implementeren.

En er gaat gewoon een hoop loos. Het concept marktwerking had er overigens nooit geïntroduceerd moeten worden. De politiek schuift het voor zich uit. Telkens grote plannen die echt ondoordacht lijken (alle ouderen thuis laten wonen, oh nee toch in bejaardencentra, nee laten we die slopen want mensen zijn thuis het beste af etc.).

Daarnaast denk ik wel eens na over de kwaliteit van leven als je oud bent. Ik vraag mij af of je dat allemaal wel zou moeten willen. Ik ga het in elk geval niet zo ver moeten laten komen.

Maar goed, dat is wellicht nu wat ongenuanceerd van mij gezegd en ik heb er geen god/God tussen zitten die mijn geweten zou kunnen belemmeren.
pi_201801743
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:46 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik wilde eerst een ander feitje noemen, maar dat stond ook gewoon in het artikel waar je naar linkt. Dus dat had weinig zin :P
Welke?

Ik moest hier hardop om lachen trouwens :')

quote:
Een judoka kan bij het betreden van de tatami als schietgebedje ‘God zegene de greep’ doen, maar ‘God zegene de grip’ is meer iets voor Max Verstappen als hij met nieuwe banden het circuit opgaat. (En ‘God zegene de grid’ is dan weer voor de mensen die hopen dat er bij de start van die Formule 1 niets fout gaat.)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 22:53:45 #107
39237 crew  H_T
2733
pi_201801750
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:52 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Welke?

Ik moest hier hardop om lachen trouwens :')
[..]

Dat Simon Stevin voor de term verantwoordelijk is
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 22:55:34 #108
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801771
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:43 schreef H_T het volgende:

[..]
Trouw heeft nu een redelijk filosofische radioreclame met daaronder een stemmig pianomuziekje. Als ik het goed heb is dat pianodeuntje een cover van Blue (da-ba-dee) van Eiffel 65 :D
quote:
Daaronder klinkt een vrolijk pianodeuntje dat afgeleid is van de wereldwijde hit ‘Blue’ uit 1999 van de Italiaanse dance-act Eiffel 65. Toch weer iets anders dan de gebruikelijke violen die de Trouw-commercials begeleidden.
https://www.trouw.nl/opin(...)tiek-maken~baba9690/
Klopt dus. ^O^

De reclame zelf kan ik dan weer niet vinden. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201801774
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:53 schreef H_T het volgende:

[..]
Dat Simon Stevin voor de term verantwoordelijk is
Nice! De sluis bij de Noord-Hollandse kant van de Afsluitdijk draagt zijn naam.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 22:58:29 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_201801801
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:55 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Nice! De sluis bij de Noord-Hollandse kant van de Afsluitdijk draagt zijn naam.
Ik denk dat ik dat geleerd heb bij het Muiderslot, waar ze ook een paar echte pottenkijkers hadden staan :Y Kleine vuurtjes naast de kookpot, zodat je kon zien hoe het stond met het eten.

Het was daar of anders de Donald Duck :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:00:06 #111
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801819
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:51 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Nu ben ik wat bevooroordeeld (ik was verpleegkundige in een ziekenhuis tot een paar maanden terug), maar het is ook echt niet heel leuk werken soms. In de 8 jaar dat ik het heb gedaan werden patiënten en mensen echt brutaler, de vervolgzorg ook steeds moeilijker te regelen voor thuis waardoor mensen onnodig lang een bed bezet hielden, je werkte enerzijds heel geprotocolleerd maar anderzijds was er voor elke patiënt wel weer wat anders bedacht etc. Ik was soms meer een vergaderaar omdat ik allerlei doktoren en fyio's en weetikhetwat te woord moest staan, want ja, de vpk weet het meest over de patiënt, maar daardoor kwam ik op andere vlakken in de knoei.
Tijdmanagement mogen ze wel actief in de opleiding implementeren.

En er gaat gewoon een hoop loos. Het concept marktwerking had er overigens nooit geïntroduceerd moeten worden. De politiek schuift het voor zich uit. Telkens grote plannen die echt ondoordacht lijken (alle ouderen thuis laten wonen, oh nee toch in bejaardencentra, nee laten we die slopen want mensen zijn thuis het beste af etc.).

Daarnaast denk ik wel eens na over de kwaliteit van leven als je oud bent. Ik vraag mij af of je dat allemaal wel zou moeten willen. Ik ga het in elk geval niet zo ver moeten laten komen.

Maar goed, dat is wellicht nu wat ongenuanceerd van mij gezegd en ik heb er geen god/God tussen zitten die mijn geweten zou kunnen belemmeren.
Groot deel van mijn familie werkt/werkte ook in de zorg en dit zijn geluiden die ik vaker gehoord heb idd.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:02:21 #112
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801836
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:58 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dat geleerd heb bij het Muiderslot, waar ze ook een paar echte pottenkijkers hadden staan :Y Kleine vuurtjes naast de kookpot, zodat je kon zien hoe het stond met het eten.

Het was daar of anders de Donald Duck :P
Altijd een mooie bron voor losse feitjes, pagina 43 :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:02:49 #113
39237 crew  H_T
2733
pi_201801844
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:52 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Welke?

Ik moest hier hardop om lachen trouwens :')
[..]

In de combinatie 'God zegene de grid' en nutteloze feitjes: de Amerikaanse Indycar-serie heeft een officiële geestelijke afdeling. Voor de Indy 500 loopt de dominee/priester langs alle coureurs om ze te zegenen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:04:41 #114
39237 crew  H_T
2733
pi_201801860
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:02 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Altijd een mooie bron voor losse feitjes, pagina 43 :7
Ik heb genoeg dingen geleerd uit Donald Duck, Asterix, Dommel en tekenfilms :D Daar zitten nog aardig vaak dingen in die waar zijn of verwijzingen die je misschien niet snapt als je ze voor het eerst leest, maar later wel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:05:39 #115
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801873
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:02 schreef H_T het volgende:

[..]
In de combinatie 'God zegene de grid' en nutteloze feitjes: de Amerikaanse Indycar-serie heeft een officiële geestelijke afdeling. Voor de Indy 500 loopt de dominee/priester langs alle coureurs om ze te zegenen
Wat zal die man moe zijn na afloop, die auto's gaan altijd best hard.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:07:52 #116
39237 crew  H_T
2733
pi_201801896
quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:05 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Wat zal die man moe zijn na afloop, die auto's gaan altijd best hard.
Zeker tijdens de Indy 500! Tijdens de kwalificatie staat het record op meer dan 370 km/u over vier rondes, dus dat schiet best op!

Als sluwe list hebben die pientere snaken bedacht om de zegeningen te doen voor de race is gestart.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:10:23 #117
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801919
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:04 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik heb genoeg dingen geleerd uit Donald Duck, Asterix, Dommel en tekenfilms :D Daar zitten nog aardig vaak dingen in die waar zijn of verwijzingen die je misschien niet snapt als je ze voor het eerst leest, maar later wel
Buiten die verwijzingen heeft de Donald Duck ook al jaren regelmatig een informatiepagina. Een blad uit het woudlopersboek met info over een bepaald iets in de natuur, of een weet wat je zegt over gezegdes ed en waar die vandaan komen, of gewoon wat random trivia. Allemaal dat soort dingen, leuk gedaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:13:10 #118
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201801945
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:07 schreef H_T het volgende:

[..]
Zeker tijdens de Indy 500! Tijdens de kwalificatie staat het record op meer dan 370 km/u over vier rondes, dus dat schiet best op!

Als sluwe list hebben die pientere snaken bedacht om de zegeningen te doen voor de race is gestart.
Hm, ik weet niet of ik dat zou vertrouwen als coureur zijnde. Je moet niet hebben dat zo'n zegen halverwege de race ineens uitgewerkt raakt oid. Nee hoor, ik zou er op staan dat die priester meeloopt. :{w
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:15:14 #119
39237 crew  H_T
2733
pi_201801971
quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:13 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Hm, ik weet niet of ik dat zou vertrouwen als coureur zijnde. Je moet niet hebben dat zo'n zegen halverwege de race ineens uitgewerkt raakt oid. Nee hoor, ik zou er op staan dat die priester meeloopt. :{w
In de Formule 1 heeft een priester zoiets ooit geprobeerd, geheel op eigen initiatief


Werd niet bepaald gewaardeerd
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:19:33 #120
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201802012
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:15 schreef H_T het volgende:

[..]
In de Formule 1 heeft een priester zoiets ooit geprobeerd, geheel op eigen initiatief


Werd niet bepaald gewaardeerd
Damn, die gast heeft een paar keer flink geluk gehad zo te zien. Meerdere auto's die al zijn kant op stuurden.
Mooi hoe hij uiteindelijk werd neergekwakt ook. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_201802065
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:15 schreef H_T het volgende:

[..]
In de Formule 1 heeft een priester zoiets ooit geprobeerd, geheel op eigen initiatief


Werd niet bepaald gewaardeerd
Wat een idioot :o
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:24:50 #122
39237 crew  H_T
2733
pi_201802070
quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Damn, die gast heeft een paar keer flink geluk gehad zo te zien. Meerdere auto's die al zijn kant op stuurden.
Mooi hoe hij uiteindelijk werd neergekwakt ook. :P
Een jaar later deed hij wat voorzichtiger en verstoorde de Olympische marathon. Hij heeft nog meer gekke dingen gedaan en is de kerk uitgezet, dus die zaten ook niet meer op hem te wachten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:27:22 #123
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_201802095
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:24 schreef H_T het volgende:

[..]
Een jaar later deed hij wat voorzichtiger en verstoorde de Olympische marathon. Hij heeft nog meer gekke dingen gedaan en is de kerk uitgezet, dus die zaten ook niet meer op hem te wachten
Was dit die gast die toen (weet niet of het dat jaar was) de koploper tegen de grond duwde, of was dat een andere idioot?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 17 oktober 2021 @ 23:31:06 #124
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_201802112
Ok, nu tijd voor bedje. Lekker slapen O+
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 oktober 2021 @ 23:32:30 #125
39237 crew  H_T
2733
pi_201802120
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:27 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Was dit die gast die toen (weet niet of het dat jaar was) de koploper tegen de grond duwde, of was dat een andere idioot?
Ik denk het wel :Y
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')