abonnement Unibet Coolblue
pi_201798671
Ik wil een dashcamfilmpje verkorten en inzoomen op een gebeurtenis. Tot nu toe Blender uitgeprobeerd wat meer voor raketgeleerden lijkt te zijn en veel te ingewikkeld is voor een onervaren iemand als ik. Verder Openshot, Free cutter video, avidemux uitgeprobeerd maar na uren prutsen ben ik nauwelijks verder gekomen. Het inkorten is niet zo moeilijk maar het is eerder het inzoomen terwijl dat filmpje verder speelt. Dat blijkt minder simpel te zijn dan gedacht.

De formaat van wat mijn dashcam levert is .ts en het hernoemen naar .mpg of .mp4 lijkt geen probleem op te leveren. Neem aan dat ze alle 3 hetzelfde formaat zijn?

Wie heeft de gouden tip?
pi_201799074
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:38 schreef SolidasRock het volgende:
Ik wil een dashcamfilmpje verkorten en inzoomen op een gebeurtenis. Tot nu toe Blender uitgeprobeerd wat meer voor raketgeleerden lijkt te zijn en veel te ingewikkeld is voor een onervaren iemand als ik. Verder Openshot, Free cutter video, avidemux uitgeprobeerd maar na uren prutsen ben ik nauwelijks verder gekomen. Het inkorten is niet zo moeilijk maar het is eerder het inzoomen terwijl dat filmpje verder speelt. Dat blijkt minder simpel te zijn dan gedacht.
Nee, dat is inderdaad niet simpel. Lees ook dit recente topic over min of meer dezelfde vraag eens goed door.
quote:
Het formaat van wat mijn dashcam levert is .ts en het hernoemen naar .mpg of .mp4 lijkt geen probleem op te leveren. Neem aan dat ze alle 3 hetzelfde formaat zijn?
Nee, dat is pertinent niet zo. Het is wel zo dat een videobestand met een verkeerde (door jouzelf hernoemde) extensie wel wil spelen als je een speler gebruikt die de werkelijke bestandsindeling van dat bestand aankan of als je OS de juiste codecs heeft.
quote:
Wie heeft de gouden tip?
Niemand. Je zult je echt in de materie moeten verdiepen.
pi_201800027
Tis uiteindelijk gelukt met Openshot. *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')