abonnement Unibet Coolblue
pi_201798572
Aantal ziekmeldingen weer op oude niveau, vrees voor zware griepgolf

Het aantal mensen dat zich ziek meldt op het werk is weer terug op het niveau van voor de coronacrisis. De griepprik laat nog op zich wachten. Deze en volgende week gaan uitnodigingen de deur uit. Dezer dagen worden de eerste vaccins bij de huisartsen geleverd.

Infectiologen verwachten een stevige griepgolf dit jaar. “Standaard is dat na een zwak griepjaar er een sterk griepjaar komt,” zegt hoogleraar infectieziekten Andreas Voss van het Nijmeegse Radboudumc. Eind vorig jaar en begin dit jaar kreeg amper iemand griep, vermoedelijk als gevolg van de coronamaatregelen waardoor het virus minder de kans kreeg zich te verspreiden.

Maar als mensen geen griep krijgen, bouwen ze er ook geen immuniteit tegen op. Gevolg: meer mensen zijn vatbaar. “Dus het kan nog lastig worden in de zorg,” zegt Voss. Ook omdat het aantal coronagevallen de komende tijd vermoedelijk zal oplopen. “Want mensen gaan nu meer naar binnen.”

Gaat verder:

Link Parool

We lossen 1 probleem op en creëren het volgende probleem! Gelukkig hebben we al die experts in de virologie die ons helpen en bijstaan door onder andere de bestaande pandemie-plannen te negeren en zomaar ineens een geheel nieuw beleid gaan volgen:

COR / Waarom heeft men de bestaande pandemie plannen aangepast?

Maar goed, hoeveel vertrouwen hebben jullie nog in de aanpak van de overheid en de door hen geraadpleegde experts die ons nu weer met een nieuw probleem hebben opgezadeld?

POLL
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201798582
"De ergste griep ooit, misschien nog wel erger dan Covid.."

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Redactie Sport zondag 17 oktober 2021 @ 19:53:39 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201798887
Media overdrijven voor kliks. Verwacht je toch ook niet!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201798987
Media azen op inkomsten door clickbait, wat een verassing!
pi_201798994
Alles maar weer in lockdown dan :')

Mietjes. Dan gaan we toch gewoon dood, gezeik aldoor.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:10:07 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201799094
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
"De ergste griep ooit, misschien nog wel erger dan Covid.."

[ afbeelding ]
Twindemic op komst toch?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:13:02 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201799132
Vorig jaar waren er 0 griepgevallen :o
pi_201799141
Mag je corona nou wel met de griep vergelijken of niet? Of mag het alleen als de msm het eerst zelf ook doet?
pi_201799192
Ben al griep geweest dank je.
afspraak tandarts verzetten
pi_201799200
Bloep bliep blap neusje swab.
afspraak tandarts verzetten
pi_201799217
FvD'ers be like 'ik heb heel weinig vertrouwen'.
pi_201799324
Het komt zoals het komt ik zie wel.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201799537
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De griepprik laat nog op zich wachten. Deze en volgende week gaan uitnodigingen de deur uit. Dezer dagen worden de eerste vaccins bij de huisartsen geleverd.
Dit lees en hoor ik vaker, maar ik heb de mijne toch echt al gehad van de week...

Wat heb ik dan gekregen? 🤨
pi_201799782
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:10 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Twindemic op komst toch?
Een wat ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201800246
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:13 schreef Sapstengel het volgende:
Mag je corona nou wel met de griep vergelijken of niet? Of mag het alleen als de msm het eerst zelf ook doet?
Als je facebookvrienden het doen mag het in principe.
Conscience do cost.
pi_201801528
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:13 schreef Sapstengel het volgende:
Mag je corona nou wel met de griep vergelijken of niet? Of mag het alleen als de msm het eerst zelf ook doet?
Het mag alleen om te laten zien hoe erg de aankomende griepgolf is. Covid vergelijken met griep om covid te relativeren resulteert in een verbanning naar het wappie-kamp.
pi_201802129
quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:37 schreef Drxx het volgende:
Dit lees en hoor ik vaker, maar ik heb de mijne toch echt al gehad van de week...
#metoo

Waarschijnlijk heb je dus een griepprik gehad. Denk ik.
pi_201802354
Ah. Mooi. Weer terug naar normaal.
Covid gehad. Nou allemaal weer aan de griep.
Zoals het hoort.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201807432
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:33 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
#metoo

Waarschijnlijk heb je dus een griepprik gehad. Denk ik.
Wie weet. Zullen we testen of we telepatisch kunnen communiceren?
pi_201807459
In de overheid: nul
In veel experts: veel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201807610
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
"De ergste griep ooit, misschien nog wel erger dan Covid.."

[ afbeelding ]
Cold is verkoudheid. Griep is flu.
pi_201808387
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Een wat ?
Dubbele epidemie

Zowel een griep als Covid epidemie die voor problemen gaan zorgen. De piek kan gelijktijdig plaatsvinden, maar ook achter elkaar.
pi_201808405
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Cold is verkoudheid. Griep is flu.
Griep is een verkoudheidsvirus.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201808427
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:26 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Griep is een verkoudheidsvirus.
Dus? In het Engels betekent common cold een besmetting met een rhino, RS of corona verkoudheidsvirus, niet een influenzavirus. Dat noemen ze the flu. Daar slaan die krantenkoppen dan ook op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 18-10-2021 17:36:58 ]
pi_201808465


[ Bericht 26% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2021 17:35:29 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201808576
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dus? In het Engels betekent common cold een besmetting met een rhino, RS of corona verkoudheidsvirus, niet een influenzavirus. Dat noemen ze the flu. Daar slaan die krantenkoppen dan ook op.
Hmm, ik heb het opgezocht en ze zijn daar (VS, CDC) gewoon het spoor bijster met hun terminologie binnen de virologie. Cold is een overkoepelende term van verscheidende verkoudsheidsvirussen maar met exclusie van influenza (waarvan parainfluenza weer geëxcludeerd is) en met de inclusie van coronavirussen met weer de uitzondering van nummer 19. In het dagelijks leven echter laat het verschil zich voornamelijk kenmerken door de mate van ernst (zonder te weten welk virus het betreft) waardoor het waarschijnlijk gewoonlijk is dat mensen een milde 'ervaring' met influenza eveneens als het hebben van een cold omschrijven. Anyho, ómdat de cold zich in ieder geval laat kenmerken als mild is het opvallend dat het in die artikelen wordt omschreven als ernstig ("erger dan ooit", "erger dan covid", etc). Ik ben dan wel heel benieuwd over welk virus ze het dan wél precies hebben, als het niet over influenza gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2021 19:06:04 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201915534
Het EDCD verwacht een zware griepgolf.
(nog niets van te zien btw!!!).

Het belangrijkste gemelde subtype van de gevallen die de afgelopen maand in de EU/EER zijn geregistreerd, is A(H3N2), dat onevenredig veel ouderen treft en in verband wordt gebracht met een lagere werkzaamheid van het vaccin.
https://portal.ieu-monito(...)-season-for-elderly/

Europees RIVM' waarschuwt voor zwaar griepseizoen, vooral voor ouderen
In het komende griepseizoen kunnen vooral ouderen het flink te verduren krijgen, en is de griepprik waarschijnlijk minder effectief dan anders.
https://nos.nl/artikel/24(...)-vooral-voor-ouderen

Meer over het type A(H3N2):

Het H3N2-griepsubtype is uitgebreid onderzocht vanwege de snelle mutatievariabiliteit, waardoor het kan ontsnappen aan een reeds bestaande immuunrespons, wat betekent dat de effectiviteit van het H3N2-vaccincomponent de afgelopen paar seizoenen extreem laag is geweest, sinds het seizoen 2014-15 . 1 Het is dan ook niet verwonderlijk dat in seizoenen waarin het H3N2-virus de overhand heeft, in veel landen de sterftecijfers aanzienlijk hoger zijn dan in andere seizoenen, vooral bij oudere mensen, vanwege hun verminderde immuunfuncties. 2 In pogingen om het probleem van immunosenescentie bij oudere volwassenen te overwinnen, worden nieuwe verbeterde griepvaccins ontwikkeld, zoals vaccins met een hoge dosis of vaccins die zijn geformuleerd met krachtige adjuvantia. Tot op zekere hoogte hebben deze benaderingen bijgedragen aan het vergroten van de reikwijdte van de immuunresponsen van antilichamen en het stimuleren van virusspecifieke T-celresponsen, waardoor de effectiviteit van het vaccin bij de oudere populatie is verbeterd.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00209-7/fulltext

Samenstelling griepvaccin:
A/Victoria/2570/2019 (H1N1)pdm09-like virus
A/Cambodia/e0826360/2020 (H3N2)-like virus
B/Washington/02/2019 (B/Victoria lineage)-like virus
B/Phuket/3073/2013 (B/Yamagata lineage)-like virus
https://www.snpg.nl/article/influenzavaccin/soort-vaccin/

Misschien weer wat extra bangmakerij, gezien in Azië de B variant (de minder erge) dominant is en daar het virus vandaan komt.
pi_201915805
Wat heeft dit met Corona te maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201916068
> FLU ;)
pi_201916084
Oud nieuws. Het is allang bekend dat een griepvaccin niet optimaal werkt. Mede vanwege het feit dat het altijd gokken is welke variant dominant wordt tijdens een golf.
pi_201916092
Laten we maar snel weer alle niet-essentiele activiteiten verbieden. :')
pi_201916196
Dat zeggen ze elk jaar.
pi_201916539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 07:51 schreef miss_sly het volgende:
Wat heeft dit met Corona te maken?
Het komt bovenop corona, dus mogelijk invloed op de maatregelen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201916569
Op zich is het goed dat we rekening houden met een zwaardere griepgolf dan normaal.
Anders zitten we straks met de gebakken peren als hij toch komt.

Of hij komt is nog afwachten. Zien we elders in de wereld de opkomst van griep, na afwezigheid door Covid?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201916583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 07:51 schreef miss_sly het volgende:
Wat heeft dit met Corona te maken?
Ziekenhuisbezetting.
pi_201916613
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:04 schreef Kolibri2014 het volgende:
Dat zeggen ze elk jaar.
Nee, niet elk jaar is er het subtype A(H3N2) zie links.

Nogmaals imo is het bangmakerij.
pi_201916629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:46 schreef Jaeger85 het volgende:
Oud nieuws. Het is allang bekend dat een griepvaccin niet optimaal werkt.
Maar dat is niet de strekking van de OP.

quote:
Mede vanwege het feit dat het altijd gokken is welke variant dominant wordt tijdens een golf.
Dat is waar, er wordt een half jaar van tevoren gegokt.
pi_201916663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:38 schreef Wantie het volgende:

Het komt bovenop corona, dus mogelijk invloed op de maatregelen.
Zeker in preventieve zin.

Men moet in geval van deze variant ouderen met Tamiflu en dergelijke gaan behandelen, rekenen op meer zorgvraag.
Ook is de variant betrekkelijk vroeg gesignaleerd, wat een overlap met de covid golf zou betekenen.

Maar ja, in Azië is de B variant dominant, en zover ik weet is dat toonaangevend.8
pi_201916773
Vooral voor mensen zonder een corona vaccin wordt het een zware winter.

Loop je tegelijk griep en corona op, dan kan je wel vast je verzekeringspolis gaan opzoeken.
pi_201916781
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:45 schreef Za het volgende:

[..]
Maar dat is niet de strekking van de OP.
[..]

Wat is de strekking van de OP?

Hoe dan ook, ik heb de griep al gehad, de zwaarste in 11 jaar in ieder geval, najaar 2010 was de vorige keer dat ik zo ziek ben geweest.

2 weken goed ziek van geweest, gekneusde ribben van het hoesten, voorhoofdsholteontsteking, het hele pakket.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:08:48 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201916859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat is de strekking van de OP?

Hoe dan ook, ik heb de griep al gehad, de zwaarste in 11 jaar in ieder geval, najaar 2010 was de vorige keer dat ik zo ziek ben geweest.

2 weken goed ziek van geweest, gekneusde ribben van het hoesten, voorhoofdsholteontsteking, het hele pakket.

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201916916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
M'n immuunsysteem heeft zich er mee gered :+

Maar kan me goed voorstellen dat als je dit samen met corona krijgt dat je ondanks je goede immuunsysteem het loodje zou kunnen leggen.
pi_201916918
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vooral voor mensen zonder een corona vaccin wordt het een zware winter.

Loop je tegelijk griep en corona op, dan kan je wel vast je verzekeringspolis gaan opzoeken.
Schijnt niet mogelijk te zijn of heel moeilijk om tegelijkertijd Influenza en Sars-cov-2 te hebben..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201916930
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Schijnt niet mogelijk te zijn of heel moeilijk om tegelijkertijd Influenza en Sars-cov-2 te hebben..
Dat is interessant, ga ik uitzoeken!

edit:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/veelgestelde-vragen-griepprik-pneumokokkenprik-en-coronavirus-covid-19

quote:
Kan ik tegelijkertijd ziek worden van het griepvirus en het coronavirus?

Het is mogelijk dat mensen griep en COVID-19 tegelijk krijgen. Het zijn twee verschillende infectieziekten die worden veroorzaakt door verschillende virussen. Het is onbekend hoe groot de kans is dat ze gelijktijdig bij iemand aanwezig zijn.

De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus helpen ook tegen de verspreiding van griep.
bron: https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/3037471/twee-keer-zo-hoge-sterftekans-bij-griep-en-corona-tegelijk.html

quote:
Mensen die tegelijk griep en Covid krijgen deze winter hebben twee keer zoveel kans om te overlijden dan wie alleen het coronavirus oploopt. Dat zegt dr. Jenny Harries, baas bij de Britse Health Security Agency.
bron: https://edition.cnn.com/2021/09/29/health/covid-flu-same-time/index.html

quote:
Dr. Adrian Burrowes has seen hundreds of Covid-19 patients. But he's especially worried about what will happen this flu season -- even more so than last year.

This fall and winter could mark the first surge of patients infected with both the flu and the Delta variant -- the most contagious strain of coronavirus to hit the US.
"You can certainly get both the flu and Covid-19 at the same time, which could be catastrophic to your immune system," said Burrowes, a family medicine physician and assistant professor of family medicine at the University of Central Florida.
pi_201916945
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is interessant, ga ik uitzoeken!
[..]

Trefwoorden: viral interference 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201916994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Trefwoorden: viral interference 👍
Thanks!

Dit is wel leesbaar (sommige artikelen gaan mij te diep en ver voorbij m'n kennis / denkvermogen):

bron: https://www.statnews.com/2021/01/31/a-viral-mystery-can-one-infection-prevent-another/
pi_201917024
quote:
Ja, lancet heeft ook artikel erover en zijn ook video's die er meer over uitleggen.
Het viel onderzoekers op dat zware griepgolven afgezwakt werden door het Rhino virus.
Uit tests bleek dat iemand die recent geïnfecteerd was geweest met Rhino bijna niet te besmetten was met Influenza.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201917037
De zwaarte van de golf en de werking van het vaccin hangen samen. Elk jaar stopt men 4-subtypes waarvan men denkt dat die veel rond gaan waren het komende seizoen in het vaccin. Maar als een ander subtype virus rondwaart krijg je dus dat het vaccin minder werkt, en is de kans op een flinke griepgolf ook gelijk een stuk hoger.
pi_201917096
Er zijn vaccins in ontwikkeling die zich richten op een deel van het virus dat minder muteert, waardoor het vaccin tot wel 10 jaar bescherming kan bieden.
Wellicht zou de wereld daar evenveel resources in moeten stoppen als in het coronavaccin en de ontwikkeling ervan versnellen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201918551
zelfde truukje

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-griepprik

griepvaccines bestaan al meer dan 50 jaar, elk jaar gaan er mensen dood aan griep, ook gevaccineerd., vooral ouderen .
pi_201918790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:39 schreef Mytho het volgende:
zelfde truukje

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-griepprik

griepvaccines bestaan al meer dan 50 jaar, elk jaar gaan er mensen dood aan griep, ook gevaccineerd., vooral ouderen .
Probleem bij griepvaccines is vooral het aantal varianten dat er rond gaat.
Dat heb je bij Corona vooralsnog niet, tenminste niet zover dat het vaccin aangepast moet worden.
pi_201918860
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
M'n immuunsysteem heeft zich er mee gered :+

Maar kan me goed voorstellen dat als je dit samen met corona krijgt dat je ondanks je goede immuunsysteem het loodje zou kunnen leggen.
Nee joh. Onderliggende ziektes zijn nog steeds de grootste factor waarom mensen overlijden aan de griep of corona.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 13:11:46 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201918878
Ik heb het al gehad, immuniteit _O_
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201918898
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Schijnt niet mogelijk te zijn of heel moeilijk om tegelijkertijd Influenza en Sars-cov-2 te hebben..
It's big brain time.

Dan moeten we ervoor zorgen dat iedereen de griep heeft. Dan hebben we Corona zo onder de knie.
pi_201920277
quote:
6s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:14 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
It's big brain time.

Dan moeten we ervoor zorgen dat iedereen de griep heeft. Dan hebben we Corona zo onder de knie.
Dan liever Rhino virus, die heeft minder ziekteverschijnselen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201920281
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nee joh. Onderliggende ziektes zijn nog steeds de grootste factor waarom mensen overlijden aan de griep of corona.
Wat als Covid de onderliggende ziekte is...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201920818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan liever Rhino virus, die heeft minder ziekteverschijnselen...
Wanneer beginnen we

  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:49:03 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201920868
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb het al gehad, immuniteit _O_
De griep? Knappe jongen die immuun is voor de griep.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 16:16:10 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201921183
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:49 schreef Twiitch het volgende:

[..]
De griep? Knappe jongen die immuun is voor de griep.
:')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201921611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:39 schreef Mytho het volgende:
zelfde truukje

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/de-overbodige-griepprik

griepvaccines bestaan al meer dan 50 jaar, elk jaar gaan er mensen dood aan griep, ook gevaccineerd., vooral ouderen .
Yup, er is dan ook niemand die beweert dat de griepprik 100% bescherming biedt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')