abonnement Unibet Coolblue
pi_201798899
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uh ja, Je filmpje gaat over bescherming tegen besmetting. De bescherming tegen ziekenhuisopnames en sterfte is tot nu toe heel stabiel.
Dit is mijn topic en dit topic gaat over breakthrough infecties.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 19:55:24 #27
236264 crew  capricia
pi_201798913
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Niet gevaccineerd hier, maar wel gezond en jonger dan 50 jaar. Geen idee waarom ik het niet fijn zou vinden dat het virus lekker rond gaat. Als ik daar bang voor zou zijn, dan had ik me toch wel laten vaccineren?
Dat hoop ik wel voor je, dat je een bewuste afweging maakt.
Je weet dat de gemiddelde leeftijd op de NLse IC's 55 is, en ongevaccineerd.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 19:55:59 #28
236264 crew  capricia
pi_201798921
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit is mijn topic en dit topic gaat over breakthrough infecties.
Besmettingen toch?
Definitely not CIA
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:57:14 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201798941
TS zal wel blij zijn dat iedereen daar is gevaccineerd. Anders zou de uitbraak (én de uiteindelijke consequentie daarvan) nog groter zijn.
pi_201798947
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Niet gevaccineerd hier, maar wel gezond en jonger dan 50 jaar. Geen idee waarom ik het niet fijn zou vinden dat het virus lekker rond gaat. Als ik daar bang voor zou zijn, dan had ik me toch wel laten vaccineren?
De viral load van Delta is bizar hoog zoiets moet je niet in je lichaam willen (zowel gevaccineerd als ongevaccineerden)
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:58:19 #31
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201798948
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hoop ik wel voor je, dat je een bewuste afweging maakt.
Je weet dat de gemiddelde leeftijd op de NLse IC's 55 is, en ongevaccineerd.
Ik weet dat je als gezonde 50 minner zonder onderliggend lijden en zonder overgewicht 99% zeker NIET op de IC terecht komt na besmetting.
Plus als ik besmet ben geraakt en genezen ben, dan heb ik nog minder redenen om me te laten vaccineren.
pi_201798952
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ja mijn reactie blijft dan ook gewoon staan hoor. Het verminderd de kans om ziek te worden, het verminderd de kans dat je het doorgeeft en het verminderd de kans dat je in het ziekenhuis belandt. Niks aan gelogen.
Dit topic gaat over breakthrough infecties. Die zijn er veel meer dan eerst werd gezegd. En mensen maar volhouden dat alles goed is onderzocht en dat de experts heel goed weten wat ze doen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 20:01:04 #33
236264 crew  capricia
pi_201798983
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit topic gaat over breakthrough infecties. Die zijn er veel meer dan eerst werd gezegd. En mensen maar volhouden dat alles goed is onderzocht en dat de experts heel goed weten wat ze doen.
Bedoel je dat als je gevaccineerd bent, je nog steeds anderen kunt besmetten?
Dat weet echt iedereen hier wel.
Maar prima als je daar over wil praten natuurlijk.
Definitely not CIA
pi_201799015
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoeveel ziekenhuis- en IC-opnamen zijn er dan? Dat lijkt me nogal relevant. |:(
In het artikel van de Irish Times dat TS in het vorige topic postte welke werd gesloten staat dit daarover.

quote:
Despite the increase in cases, Dr McNamara said that, thanks to vaccination, the vast majority of infection were mild and it was only in “rare circumstances” that serious illness resulted.

He said he did not believe there was a need to “raise the alarm” though people needed to be careful about wearing masks, respiratory etiquette and about self-isolating from the moment they showed symptoms.

In some cases, people with mild virus symptoms were waiting for the results of a test before isolating themselves, he said.

The risk now attaching to Covid-19 is dramatically less than it was nine months ago, before mass vaccination, and appears to approximate to that of flu in winter.
https://www.irishtimes.co(...)ays-doctor-1.4699531
pi_201799019
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit topic gaat over breakthrough infecties. Die zijn er veel meer dan eerst werd gezegd. En mensen maar volhouden dat alles goed is onderzocht en dat de experts heel goed weten wat ze doen.
De delta variant speelt heel een hele grote rol in. Die was er nog niet toen de eerste cijfers over effectiviteit naar buiten kwamen. Het belangrijkste is nog altijd dat ze werken tegen ziekenhuisopnames en sterfte. Dat lijkt vooralsnog het geval. Als dat ook afneemt dan hebben we een groot probleem en hebben we straks weer lockdowns en dergelijke nodig.
pi_201799052
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De delta variant speelt heel een hele grote rol in. Die was er nog niet toen de eerste cijfers over effectiviteit naar buiten kwamen. Het belangrijkste is nog altijd dat ze werken tegen ziekenhuisopnames en sterfte. Dat lijkt vooralsnog het geval. Als dat ook afneemt dan hebben we een groot probleem en hebben we straks weer lockdowns en dergelijke nodig.
Hartstikke mooi dat de vaccins nog goed werken tegen ernstige ziekte maar het wordt onderhand wel steeds duidelijker dat we vaccins nodig hebben die ook veel beter tegen verspreiding werken willen we echt van de ellende af komen.
pi_201799065
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Hartstikke mooi dat de vaccins nog goed werken tegen ernstige ziekte maar het wordt onderhand wel steeds duidelijker dat we vaccins nodig hebben die ook veel beter tegen verspreiding werken willen we echt van de ellende af komen.
Vraag is of dat wel haalbaar is.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:16:38 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_201799177
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Hartstikke mooi dat de vaccins nog goed werken tegen ernstige ziekte maar het wordt onderhand wel steeds duidelijker dat we vaccins nodig hebben die ook veel beter tegen verspreiding werken willen we echt van de ellende af komen.
Ze zijn bezig met vaccin neussprays, dat zou idealiter de verspreiding van Delta moeten voorkomen omdat dan de antistoffen op de plek zitten waar het de eerste infectie en verspreiding tegen kan houden, in plaats van dat je lichaam het eerst op moet merken voordat het antistoffen aanzwengelt.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2784523
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201799205
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:54 schreef gearfour het volgende:
Nou zo.
De vaccins blijken steeds vaker bullshit. Dus laten we gewoon stoppen met de QR maatschappij en alles opengooien. Kwetsbare mensen en ouderen moeten actief worden beschermd. En dikke mensen moet hun gezondheid beteren.
Wil je alsnog worden ingeent. Dat mag. Scheelt geld en frustraties. Ieder zijn eigen keuze. Opgelost toch.
Nog steeds niet weten hoe dit virus en het vaccin werkt. :')
pi_201799289
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:16 schreef speknek het volgende:

[..]
Ze zijn bezig met vaccin neussprays, dat zou idealiter de verspreiding van Delta moeten voorkomen omdat dan de antistoffen op de plek zitten waar het de eerste infectie en verspreiding tegen kan houden, in plaats van dat je lichaam het eerst op moet merken voordat het antistoffen aanzwengelt.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2784523
Dat klinkt positief als het werkt.

Kan je link helaas niet openen, gaat het hierover ?

https://www.trouw.nl/wete(...)cinwedloop~b2e2ed7f/
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 17 oktober 2021 @ 21:10:37 #41
408813 crew  trein2000
pi_201800210
Oproep aan een ieder om het hier niet te laten verzanden in BNW-knipsels en filmpjes. Laten we dit onderwerp gewoon op een goede manier bediscussiëren
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:38:49 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_201800754
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:26 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Dat klinkt positief als het werkt.

Kan je link helaas niet openen, gaat het hierover ?

https://www.trouw.nl/wete(...)cinwedloop~b2e2ed7f/
Niet specifiek deze, maar inderdaad zijn er meerdere op het moment in ontwikkeling.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201800909
Komt door die 1 procent ongevaccineerden 😠

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 17-10-2021 22:32:28 ]
pi_201802028
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Uh ja, Je filmpje gaat over bescherming tegen besmetting. De bescherming tegen ziekenhuisopnames en sterfte is tot nu toe heel stabiel.
Oke, maar wat is dan het nut voor jongeren. Dat er ipv 0 doden, een negatief aantal doden valt? In de groep van 20-24 jaar zijn er nog 0 corona doden gevallen.

Of dat de kans voor hen ipv 1 op 50000, 1 op 500000 wordt om in het ziekenhuis te belanden.

Jongeren zijn niet de mensen die de ziekenhuizen overbelasten, maar ze worden wel gedwongen het vaccin te nemen. Maar het virus blijft zich verspreiden.

Wat is dan het nut voor die doelgroep om zich verplicht te vaccineren? Iedereen die ik ken doet het om naar Ajax te kunnen of om op vakantie te kunnen of lekker een biertje te kunnen drinken. Dat kan en mag toch niet de reden zijn.
  maandag 18 oktober 2021 @ 07:33:50 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201802853
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 23:20 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Oke, maar wat is dan het nut voor jongeren. Dat er ipv 0 doden, een negatief aantal doden valt? In de groep van 20-24 jaar zijn er nog 0 corona doden gevallen.

Of dat de kans voor hen ipv 1 op 50000, 1 op 500000 wordt om in het ziekenhuis te belanden.

Jongeren zijn niet de mensen die de ziekenhuizen overbelasten, maar ze worden wel gedwongen het vaccin te nemen. Maar het virus blijft zich verspreiden.

Wat is dan het nut voor die doelgroep om zich verplicht te vaccineren? Iedereen die ik ken doet het om naar Ajax te kunnen of om op vakantie te kunnen of lekker een biertje te kunnen drinken. Dat kan en mag toch niet de reden zijn.
Ik ben niet voor verplicht vaccineren van jongeren, maar het heeft wel nut als de jeugd zich laat vaccineren voor het bestrijden van de pandemie. Een gevaccineerde verspreidt het virus veel minder goed dan een niet-gevaccineerde. In een ander topic heb ik TS al eens een linkje gegeten, volgens mij ging het om 60% minder.

Edit voor het linkje: https://zorgkrant.nl/ande(...)dracht-van-het-virus

[ Bericht 7% gewijzigd door Zwansen op 18-10-2021 07:39:45 ]
pi_201802906
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit is mijn topic en dit topic gaat over breakthrough infecties.
Korte samenvatting: Heel Waterford is snotverkouden maar de ziekenhuizen hebben er niet zo veel te doen.

En door...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 18 oktober 2021 @ 07:46:45 #47
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201802920
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Korte samenvatting: Heel Waterford is snotverkouden maar de ziekenhuizen hebben er niet zo veel te doen.

En door...
TS: JA MAAR DAAR GAAT HET TOPIC NIET OVER! :D
pi_201802955
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben niet voor verplicht vaccineren van jongeren, maar het heeft wel nut als de jeugd zich laat vaccineren voor het bestrijden van de pandemie. Een gevaccineerde verspreidt het virus veel minder goed dan een niet-gevaccineerde. In een ander topic heb ik TS al eens een linkje gegeten, volgens mij ging het om 60% minder.

Edit voor het linkje: https://zorgkrant.nl/ande(...)dracht-van-het-virus
Dus je bent het er mee eens dat het niet noodzakelijk is, gezien er bijv 0 doden en weinig ziekenhuisopnames zijn in die leeftijdsgroep. Ze overbelasten de zorg iig niet.

Ze moeten vaxxen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

Lees nu de topictitel nog eens. 99.7% gevaccineerd, en nog steeds veel besmettingen .

Nogmaals wat is het nut voor die doelgroep om zich verplicht in te enten.
  maandag 18 oktober 2021 @ 08:54:57 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_201803353
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:55 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Dus je bent het er mee eens dat het niet noodzakelijk is, gezien er bijv 0 doden en weinig ziekenhuisopnames zijn in die leeftijdsgroep. Ze overbelasten de zorg iig niet.

Ze moeten vaxxen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

Lees nu de topictitel nog eens. 99.7% gevaccineerd, en nog steeds veel besmettingen .

Nogmaals wat is het nut voor die doelgroep om zich verplicht in te enten.
Zodat de besmettingen minder plaats vinden? Je gaat er vanuit dat het vooral de gevaccineerde volwassenen zijn die besmet raken, en niet de ongevaccineerde kinderen. Hier gaat het nu ook vooral rond op de scholen, en zo nu en dan raken er dan ook gevaccineerde ouders besmet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 09:20:12 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201803618
Heeft TS al nagedacht over het feit dat de testbereidheid daar ook automatisch hoger zal liggen? Een tokkiedorp als Urk zal vast zelden hoog scoren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')