abonnement Unibet Coolblue
pi_201793759
quote:
Soulaymann A. H. (21) zou alleen zijn pinpas aan vrienden hebben uitgeleend, waarmee bij een tankstation een halve liter benzine is gekocht. Daarmee werd vervolgens het huis van de Hilversumse Marco en Vanessa in brand gestoken, met hun dood tot gevolg. "Ik heb nooit geweten dat dit stond te gebeuren. Ik voel me gebruikt", zei Soulaymann vandaag huilend in de rechtbank.


Zijn hechtenis is geschorst en hij mag het onderzoek in vrijheid afwachten. Dit besliste de rechter zojuist, meenemend dat het onderzoek naar de dodelijke brand nog lang kan duren en de Hilversummer geen strafblad heeft. Hij moet zich houden aan een avondklok en mag geen contact hebben met de medeverdachten.

De detentie van één van hen, een inmiddels 20-jarige stadgenoot, is namelijk inmiddels ook geschorst. De hoofdverdachte (17) moest vandaag ook voorkomen, maar die zitting is in verband met zijn leeftijd achter gesloten deuren afgehandeld. Zijn advocaat liet zojuist aan NH Nieuws weten dat hij ontkent iets met de brand te maken te hebben.

Fatale nacht begon bij vrienden
In de nacht van donderdag 27 op vrijdag 28 mei voltrekt zich een ramp in de volkse wijk Kerkelanden in Hilversum: de woning van Vanessa Vos (48) en Marco Witkamp (49) wordt in brand gestoken en ze overlijden. Soulaymann is op videobeelden te zien zijn bij de woning, maar volgens zijn advocaat loopt hij nog voordat de brand begint weg.

De Hilversummer, zwart dik haar, joggingbroek, zilveren pofjack en Balenciaga's aan, is zwaar geëmotioneerd. Hij vertelt hoe het die avond is gegaan. "Ik ging chillen met een groep vrienden."

Vervolgens werd er volgens advocaat van Soulaymann Christiaan Vingerling door de jongeren gesproken over een grapje. "Een grapje uithalen. Zo heeft mijn cliënt het destijds beleefd." Ze wilden geld van hem.

Daarover zegt hij zelf, met bibberende stem: "Ik heb mijn bankpas uitgeleend aan één van die jongens." Met een groep jongens zou hij in de auto naar een tankstation zijn gereden voor een halve liter benzine en vervolgens naar Marco en Vanessa aan de Lutherhof zijn gelopen.

Advocaat van Soulaymann Christiaan Vingerling vertelt dat er op videobeelden te zien is dat zijn cliënt dan met iemand anders lang de woning loopt, dit geeft hij ook toe, maar er nog niks gebeurd. "Een minuut later komt er één teruglopen naar de woning, maar dat is niet mijn cliënt."

Diegene zou rond 4.45 uur benzine door de brievenbus hebben gegoten, een steen naar het slaapkamerraam hebben gegooid en de brand hebben aangestoken, eindigend in een ramp. "Dat er twee mensen zijn omgekomen is verschrikkelijk", aldus Soulaymann. Toch meldde hij zich nooit zelf bij de politie.

En de officier vraagt zich vandaag af waarom, ondanks zijn verdriet over en spijt van het feit dat hij met vrienden mee is gegaan en zelfs nadat uitgebreid in de media was besproken hoeveel impact de dood van Marco en Vanessa had. Daarop zei Soulaymann: "Mijn hoofd zat vol. Ik was het wel van plan, maar..."

"Ik slaap er niet. Ik mis mijn familie, ik mis mijn klas"

VERDACHTE SOULAYMANN
Uiteindelijk is de Hilversummer in juli toch nog gearresteerd. In de 'volwassen gevangenis' zou hij volgens een reclasseringsrapport alleen helemaal niet op zijn plek zijn en bij niemand aansluiting vinden. En ook zelf zegt Soulaymann daarover: "Ik slaap er niet. Ik mis mijn familie, ik mis mijn klas." Zijn advocaat pleit voor het toepassen van het jeugdrecht.

Tegen de wens van de officier besliste de rechter dus dat de 21-jarige het verdere onderzoek in vrijheid mag afwachten: zijn rol wordt wel nog verder onderzocht. Maar er moet nog veel meer duidelijk worden, want het openbaar ministerie schat in dat er zeker niet binnen drie maanden duidelijkheid komt.

Camerabeelden
Zo zouden bepaalde camerabeelden niet erg duidelijk zijn en ook over het motief van de brand zijn nog veel vragen. Het stel werd volgens buurtbewoners al langer getreiterd in de wijk, maar waarom of deze brandstichting ook daarmee te maken had is nog niet helemaal duidelijk.

De hoofdverdachte van de brand, een Hilversumse tiener (17), blijft wel vastzitten, ondanks het verzoek van de advocaat om zijn hechtenis te schorsen. Dit bleek uit de besloten zitting vandaag.

De jongen kent de andere verdachten wel. "In Hilversum kennen jongens van die leeftijd elkaar allemaal"", zei zijn advocaat daarover tegen NH Nieuws. Hij zou volgens justitie op camerabeelden te zien zijn, maar zelf zegt hij verward zijn met iemand anders. De derde verdachte (20) is in september al geschorst, maar nog wel verdachte. Ook hij moet zich houden aan een avondklok.
Dus meneer gaat met 3 vrienden in een auto naar een benzinepomp. Iemand tankt daar benzine met zijn pas. Ze gaan naar het huis. Hij en een vriend lopen 1x langs het target. Dan komt de vriend terug en verricht de daad. 2 dooien.

Die man is na 3 maanden zitten vrij! Toch vreemd voor 1 vd zwaarst straffende landen van europa :')

Mooie verzonnen verhalen ook :D

https://www.nhnieuws.nl/n(...)bij-marco-en-vanessa
pi_201793903
Was een grapje zeiden ze…
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:03:08 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201793918
"Het was maar een grapje, ik ben echt een goede jongen, ik zal het nooit meer doen"

Taakstrafje en klaar zijn we weer. Misschien dit soort gewetenloze moordenaars eens een keer opsluiten?
pi_201793927
Grapje moet kunnen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201793943
Soulaymann A. We hebben hier weer met een dekselse Hollandse jongen te maken.
pi_201793952
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Was een grapje zeiden ze…
Ik ken ook nog wel wat grapjes, die ik graag met deze ratten wil uithalen :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201794021
Smerig tuig, waren al maanden bezig met treiteren van dit op stel met stenen door de ruiten en eieren gooien. Zelfs een dode rat werd door de brievenbus gegooid. Niemand weet waarom, het stel leefde weliswaar teruggetrokken maar deed geen vlieg kwaad.
Maar dat zullen deze lieve jongens wel niet gedaan hebben, ik krijg steeds meer een hekel aan al die overbetaalde kut advocaten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201794043
Ach. Kan gebeuren. Maar volgend keer niet meer doen he !
pi_201794058
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:13 schreef Pedroso het volgende:
Smerig tuig, waren al maanden bezig met treiteren van dit op stel met stenen door de ruiten en eieren gooien. Zelfs een dode rat werd door de brievenbus gegooid. Niemand weet waarom, het stel leefde weliswaar teruggetrokken maar deed geen vlieg kwaad.
Maar dat zullen deze lieve jongens wel niet gedaan hebben, ik krijg steeds meer een hekel aan al die overbetaalde kut advocaten.
Denkfout. Advocaten doen gewoon hun werk. Als deze advocaat het voor elkaar weet te krijgen dit tuig vrij te pleiten of weet te zorgen voor strafvermindering, dan is er iets mis met ons rechtssysteem. De advocaat heeft slechts de gaten gevonden.
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:17:55 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201794065
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:13 schreef Pedroso het volgende:
Smerig tuig, waren al maanden bezig met treiteren van dit op stel met stenen door de ruiten en eieren gooien. Zelfs een dode rat werd door de brievenbus gegooid. Niemand weet waarom, het stel leefde weliswaar teruggetrokken maar deed geen vlieg kwaad.
Maar dat zullen deze lieve jongens wel niet gedaan hebben, ik krijg steeds meer een hekel aan al die overbetaalde kut advocaten.
Ook dat mijn waarde heer, waren net als het in brand steken van een huis, slechts grapjes en grollen :)

Al zijn er grapjes en grollen waar ik harder om heb moeten lachen de laatste paar jaren :(
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:19:20 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201794071
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Denkfout. Advocaten doen gewoon hun werk. Als deze advocaat het voor elkaar weet te krijgen dit tuig vrij te pleiten of weet te zorgen voor strafvermindering, dan is er iets mis met ons rechtssysteem. De advocaat heeft slechts de gaten gevonden.
Er is zeker iets mis met ons rechtssysteem, beter nog, met onze maatschappij in het geheel die dit soort zaken afdoen als "een grapje".
pi_201794107
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Denkfout. Advocaten doen gewoon hun werk. Als deze advocaat het voor elkaar weet te krijgen dit tuig vrij te pleiten of weet te zorgen voor strafvermindering, dan is er iets mis met ons rechtssysteem. De advocaat heeft slechts de gaten gevonden.
Advocaten worden in de media op een schild geheven maar mogen best eens aangepakt worden op hun moreel kompas in sommige zaken. Prima dat ze pleiten voor lagere straffen etc. maar glashard ontkennen van de schuld van hun cliënt terwijl ze zelf ook wel weten dat ze zo schuldig als wat zijn blijft een rattenstreek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 17-10-2021 13:28:34 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:27:14 #13
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201794153
Just a prank bro. Hebben ze er wel een vlog van gemaakt? Bijvoorbeeld door de verkoolde lichamen van Marco en Vanessa in beeld te brengen nu deze witmensen lekker zwart zijn gemaakt?

Wellicht dat hij zichzelf ook in de fik kan zetten voor zijn volgende prank.
  zondag 17 oktober 2021 @ 13:32:30 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201794209
Minimale afname 5 liter toch?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201794277
Dubbelvoudige moord op onschuldigen met voorbedachte rade, minimaal 30 jaar lijkt me.
Al zou verplichte euthanasie voor dit soort ratten voor iedereen beter zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201794279
Hilversum is ook behoorlijk ghetto, helaas moet je er uit de trein stappen als je naar Laren danwel Blaricum gaat met het OV vanuit Amsterdam.
pi_201794303
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:32 schreef Tyr80 het volgende:
Minimale afname 5 liter toch?
Dacht ik ook, hier kun je geen halve liter tanken.
pi_201794339
Eigenlijk keur je als maatschappij treiteren en betrokkenheid bij moord goed op deze manier.
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:27:13 #19
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201794751
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:41 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Dacht ik ook, hier kun je geen halve liter tanken.
Iedere morgen bij het opstaan, rond 11 uur, tank ik een halve liter schultenbrau :7 daarna even lekker roken en 's middags voor m'n sociale huurwoning de werkende losers uitlachen :D

8-) werken kan altijd nog, zei m'n opa altijd.
pi_201795779
Wollah. Goed om te zien dat een stel gewoon maandenlang getreiterd kan worden en de politie niets doet. Uiteindelijk leidt het tot hun dood. Ze hadden meer verdraagzaamheid moeten tonen.
pi_201795828
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:27 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Iedere morgen bij het opstaan, rond 11 uur, tank ik een halve liter schultenbrau :7 daarna even lekker roken en 's middags voor m'n sociale huurwoning de werkende losers uitlachen :D

8-) werken kan altijd nog, zei m'n opa altijd.
Waarom beschrijf je mijn morgen? Ik drink er alleen 2.
pi_201796087
Je bent welkom, welkom in ons land, je bent ... enz
pi_201796204
Straatnaam? Zal ik eens kijken hoe het er op Google Streetview uit ziet.
pi_201796530
Jeugdstrafrecht.
Maximaal 1 jaar in een jeugdgevangenis dus. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201796603
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:11 schreef TheJanitor het volgende:
Wollah. Goed om te zien dat een stel gewoon maandenlang getreiterd kan worden en de politie niets doet. Uiteindelijk leidt het tot hun dood. Ze hadden meer verdraagzaamheid moeten tonen.
Bij Kaag, Rutte of Klaver zou het geen maanden duren.
  Spellchecker zondag 17 oktober 2021 @ 18:35:58 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201797831
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:42 schreef Alpha0 het volgende:
Straatnaam? Zal ik eens kijken hoe het er op Google Streetview uit ziet.
Google het nieuwsbericht even. Staat vast de straat bij
pi_201797845
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:13 schreef Pedroso het volgende:
Smerig tuig, waren al maanden bezig met treiteren van dit op stel met stenen door de ruiten en eieren gooien. Zelfs een dode rat werd door de brievenbus gegooid. Niemand weet waarom, het stel leefde weliswaar teruggetrokken maar deed geen vlieg kwaad.
Maar dat zullen deze lieve jongens wel niet gedaan hebben, ik krijg steeds meer een hekel aan al die overbetaalde kut advocaten.
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:22 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Advocaten worden in de media op een schild geheven maar mogen best eens aangepakt worden op hun moreel kompas in sommige zaken. Prima dat ze pleiten voor lagere straffen etc. maar glashard ontkennen van de schuld van hun cliënt terwijl ze zelf ook wel weten dat ze zo schuldig als wat zijn blijft een rattenstreek.
Jullie beseffen echt niet wat je zegt.

Advocaten doen gewoon hun werk, en gelukkig maar.
pi_201798440
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:35 schreef maily het volgende:

[..]
Google het nieuwsbericht even. Staat vast de straat bij
Vast niet. Desondanks dat toch gevonden. Lutherhof. Ziet er niet uit als een volkswijk. Gewoon een hele normale buurt.
pi_201798493
Waarom ze nou juist dat stel te grazen namen is nog steeds onduidelijk.
De buren hebben geen gevoel van onveiligheid gehad omdat ze specifiek dat ene stel moesten hebben.
Overigens geven de buren wel degelijk aan dat er dingen voorgevallen zijn, het stel was zelf niet bepaald de allerliefste. Maargoed dat betekent nog niet dat je danmaar voor eigen rechter kunt gaan spelen. tering tuig...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201798632
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Waarom ze nou juist dat stel te grazen namen is nog steeds onduidelijk.
De buren hebben geen gevoel van onveiligheid gehad omdat ze specifiek dat ene stel moesten hebben.
Overigens geven de buren wel degelijk aan dat er dingen voorgevallen zijn, het stel was zelf niet bepaald de allerliefste. Maargoed dat betekent nog niet dat je danmaar voor eigen rechter kunt gaan spelen. tering tuig...
Vooraf spreekt het vanzelf dat dit een schandalige actie geweest is.
Maar dan het verklaren van de gang van zaken. Met pesterijen zie je dat ze vaak erger en erger worden, totdat de pester er genoeg van heeft of iets zo uit de hand loopt, dat iedereen zich rot schrikt. Dat laatste is dus hier ook gebeurd.
Tot die tijd wordt pesten voor de pestkop een fascinatie, die nog verder gevoed wordt door de reacties van het slachtoffer. Ook dat zie je in deze situatie terug: het koppel hapte elke keer toe (zoals zovelen zouden doen) en de pesters hadden in hen een gemeenschappelijk doelwit.
Helaas heeft de grote meute het pesten pas in de gaten als het te laat is...
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:43:54 #31
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201798742
Mensen die denken dat iemands woning in brand steken terwijl de bewoners thuis zijn een grapje is, verdienen het zelfde grapje retour. Of kan Suleymann dan opeens niet meer tegen een geintje?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201799126
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mensen die denken dat iemands woning in brand steken terwijl de bewoners thuis zijn een grapje is, verdienen het zelfde grapje retour. Of kan Suleymann dan opeens niet meer tegen een geintje?
Zo zie je maar: soms heeft de Shariah bijzonder veel nut :Y
pi_201800025
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
Mensen die denken dat iemands woning in brand steken terwijl de bewoners thuis zijn een grapje is, verdienen het zelfde grapje retour. Of kan Suleymann dan opeens niet meer tegen een geintje?
Dacht ook al zoiets.

Het zou je vader en moeder ofzoiets maar zijn geweest.

Even die gozer afknallen en dan zeggen tegen de rechter, wilde hem gewoon bang maken, was maar een grapje.. ik mis slapen in mijn eigen huis, mijn vrienden en school.

Maar goed, dat soort bullshit werkt bij de rechters in Nederland alleen als je bruin bent blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')