abonnement Unibet Coolblue
pi_201791909
quote:
Amsterdam gaat voor plantaardig met City Deal en wil snacks weren uit straatbeeld
In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan. De gemeente gaat daarom de komende jaren in meerdere wijken ongezonde voeding weren. ‘Het is wrang dat er op bijna elke hoek van de straat snacks en ongezond eten te verkrijgen is.’

Een extra shoarmatent op het Buikslotermeerplein in Noord? De kans is klein dat de gemeente hier nog een vergunning voor afgeeft. Wethouder Simone Kukenheim (Zorg) heeft vandaag namens de stad haar handtekening gezet onder de zogenoemde City Deal. Daarmee committeert Amsterdam zich officieel aan een ‘gezonde en duurzame voedselomgeving’.

Een van de doelstellingen is dat het dieet van Amsterdammers vaker uit plantaardig eten bestaat: minimaal 50 procent in 2030 en 60 procent in 2040. Dit ten opzichte van de huidige 39 procent. Dat moet onder meer gebeuren door het aanbod van gezond en duurzaam eten uit te breiden in kwetsbare wijken of rondom scholen en openbare gebouwen. Horecazaken en supermarkten moeten het aanbod van plantaardig voedsel ook verbeteren, ook moet er meer lokaal eten komen.
Linkje

Vooral de gedachte dat plantaardig voedsel zou helpen tegen overgewicht is natuurlijk hilarisch.
pi_201791923
Patat mayo, een broodje bami met satésaus en nog een liter cola erachteraan is inderdaad hartstikke gezond :Y

Waar kan ik inschrijven voor subsidie? B-)

quote:
Een extra shoarmatent op het Buikslotermeerplein in Noord? De kans is klein dat de gemeente hier nog een vergunning voor afgeeft.
En vegashoarma dan? :{w
pi_201791934
quote:
6s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:16 schreef Drxx het volgende:
Patat mayo, een broodje bami met satésaus en nog een liter cola erachteraan is inderdaad hartstikke gezond :Y

Waar kan ik inschrijven voor subsidie? B-)
Dit dus. Een 'lekkere' tofuburger met een halve liter veganistische smoothie erachteraan. Kun je beter een Whopper met milkshake achterover klappen.

Om heel veel redenen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het prima dat we met zijn alle wat minder vlees eten en zo, maar dan niet op zijn Amsterdams onder valse voorwendselen en op deze wijze afgedwongen.
pi_201791970
Gezond... En dan alles lekker bewerken en frituren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 oktober 2021 @ 08:40:23 #5
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_201792005
Krijgen we naast straathandel in lachgas en harddrugs ook nog handel in kroketten :D
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_201792006
moeten hun weten
U MAD?
pi_201792034
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:40 schreef Keukendrol het volgende:
Krijgen we naast straathandel in lachgas en harddrugs ook nog handel in kroketten :D
Scholieren met een illegaal handeltje die in hun kluisjes stiekem een frituurpan hebben staan. :D
pi_201792040
Wat een wereldvreemd idealisme.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201792047
Maar dat is dus eigenlijk niet aardig voor de plant.
pi_201792049
Binnenkort dus tenten met alleen vega pizza en kaas panini in de straat en dan illegaal om peperoni erop vragen _O-
.
pi_201792085
Psssst, bitterballen kopen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201792112
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Wat een wereldvreemd idealisme.
Dat krijg met een linkse "functie elders" burgemeester.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201792131
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:48 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Maar dat is dus eigenlijk niet aardig voor de plant.
Nou ja, om een stuk vlees te maken is nog meer plant nodig. Dus dat argument gaat nooit zo goed op.

Het is vooral onder valse voorwendselen de vega-agenda doordrukken.
pi_201792211
Wereldwijd is er een hoop fantastische vegetarische "street food" dat hier vrijwel niet te koop is. Maar of dit beleid hier echt verandering in gaat brengen vraag ik me af.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201792213
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Wat een wereldvreemd idealisme.
Wat een achterhaalde visie
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:22:48 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201792250
Nou en..amsterdam boeit toch niemand die gorestink vlek :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_201792265
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet???

Marktwerking is prima zolang het in de kraam te pas komt.
Binnenkort zal er wel een grote demonstratie zijn tegen deze vrijheidsinperking.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201792319
Lekker naar de VEBO met z'n allen
pi_201792340
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:40 schreef Keukendrol het volgende:
Krijgen we naast straathandel in lachgas en harddrugs ook nog handel in kroketten :D
_O-
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:39:52 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201792351
Wanneer worden wij eens verstandig en stemmen we die onzinpolitici een keer weg? Jeweetwel van dat wereldvreemde tuig wat maar continu blijft denken dat de maatschappij maakbaar is naar hun eigen ideaal, dat maar blijft opdringen en vooral niet de grote maatschappelijke problemen wil aanpakken.

Fuck. Off.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:41:04 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201792359
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:25 schreef Geerd het volgende:
Nou en..amsterdam boeit toch niemand die gorestink vlek :')
Niet alleen Amsterdam...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:42:57 #23
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201792371
quote:
In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan. De gemeente gaat daarom de komende jaren in meerdere wijken ongezonde voeding weren.
Deze gevolgtrekking gaat mij compleet de pet te boven.

Overigens zou ik het wel fijn vinden als er meer fatsoenlijk voedsel voor een betaalbare prijs aangeboden wordt, maar simpelweg geen vergunning afgeven voor een shoarmatent lijkt me niet dat effect te sorteren.
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:46:53 #24
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201792398
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Moet???

Marktwerking is prima zolang het in de kraam te pas komt.
Hoe wordt dit überhaupt gemeten? In volume of kcal? Gaat het dan per product of per maaltijd? Want ik zou het toch wel extreem vinden als meer dan de helft van alles wat Amsterdammers eten vlees is.
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:53:22 #25
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201792437
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:39 schreef Red_85 het volgende:
Wanneer worden wij eens verstandig en stemmen we die onzinpolitici een keer weg? Jeweetwel van dat wereldvreemde tuig wat maar continu blijft denken dat de maatschappij maakbaar is naar hun eigen ideaal, dat maar blijft opdringen en vooral niet de grote maatschappelijke problemen wil aanpakken.

Fuck. Off.
Dit is natuurlijk gewoon heel selectief beleid uitleggen. Alles wat je zelf belangrijk vindt is een groot maatschappelijk probleem, dat aangepakt moet worden, maar alles waarmee je niks hebt is de maakbare maatschappij.

Er valt natuurlijk prima te beargumenteren dat de uitputting van de planeet, verandering van het klimaat, toenemende vleesconsumptie en de nevenschade van toenemend overgewicht dé grote maatschappelijke problemen zijn. Het is ook niet voor niets dat er zoveel aandacht voor die zaken is.
pi_201792533
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gewoon heel selectief beleid uitleggen. Alles wat je zelf belangrijk vindt is een groot maatschappelijk probleem, dat aangepakt moet worden, maar alles waarmee je niks hebt is de maakbare maatschappij.

Er valt natuurlijk prima te beargumenteren dat de uitputting van de planeet, verandering van het klimaat, toenemende vleesconsumptie en de nevenschade van toenemend overgewicht dé grote maatschappelijke problemen zijn. Het is ook niet voor niets dat er zoveel aandacht voor die zaken is.
Die aandacht is terecht en inderdaad is het goed uit te leggen.

Maar dit is niet de oplossing. Want gaan we dan ook de avocado bannen? Gaan we dan in de vega-tenten ook alleen Nederlandse tomaten zien? Geen sperziebonen uit Venezuela? Geen kidneybonen uit Zuid-Amerika? Wordt er gecheckt of de gebruikte soya wel van verantwoorde plantages komt (en kijkt men dan verder dan een keurmerk van de branche)?

Gaan we dan ook controleren op calorieën? Want overgewicht wordt als reden aangedragen voor dit beleid. En plantaardig gaat niets veranderen daaraan. Ik ken namelijk behoorlijk wat veganisten die moddertjevet zijn. Ze zijn niet allemaal bleek en doorzichtig mager, ook al willen ze je dat laten geloven.

Het is allemaal gelul voor de bühne. Hoop getrap en gestamp met weinig resultaat, omdat de echte oorzaken van het probleem niet zo makkelijk aan te pakken zijn. Typische linkse symboolpolitiek met 0 effect.
pi_201792807
De lokale overheid die even gaat bepalen wat goed voor u is en hoe uw dieet eruit moet gaan zien. Vandaar dat ze met liefde zoveel mogelijk mensen de armoede indrukken. Dan wordt je afhankelijk van de voedselbank en kan de lokale overheid nog beter bepalen wat u eet. Beginnen ze in Amsterdam (en wat andere steden) over enige tijd ook met onaangekondigde koelkast en voorraad inspecties bij de inwoners thuis?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2021 10:48:59 ]
pi_201792895
Vega voor de prijs van vlees verkopen is behoorlijk lucratief.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201793237
quote:
10s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:40 schreef Keukendrol het volgende:
Krijgen we naast straathandel in lachgas en harddrugs ook nog handel in kroketten :D
Dat worden Nieuw-Zeelandse praktijken in Amsterdam:

quote:
En ondertussen jaagt de politie op criminelen die KFC Auckland in proberen te smokkelen _O-



https://www.rtlnieuws.nl/(...)00000-dollar-contant
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201793257
In Amsterdam hebben ze ook al jaren Snickerpolitie die de ambtenaren in het stadhuis de Stopera controleert:
NWS / Snicker-politie in stadhuis
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201793305
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit dus. Een 'lekkere' tofuburger met een halve liter veganistische smoothie erachteraan. Kun je beter een Whopper met milkshake achterover klappen.

Om heel veel redenen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het prima dat we met zijn alle wat minder vlees eten en zo, maar dan niet op zijn Amsterdams onder valse voorwendselen en op deze wijze afgedwongen.
Niet echt. Los van de calorieën is tofu over het algemeen gezonder als 90% van het vlees wat we eten en over het algemeen zitten smoothies (naast suikers) ook vol met goede micro voedingsstoffen. Iets wat bij de gemiddelde milkshake natuurlijk niet zo is.
pi_201793341
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Wat een wereldvreemd idealisme.
Wat argumentatie zou best goed staan bij zo een claim.
pi_201793363
Plantaardig in de zin van vlees weglaten? Prima.

Maar het zal wel zo zijn dat “hippe bedrijven” die nieuwe burgers en weet ik het bedacht hebben de grote winnaars zijn. Die vegetarische/vegan namaakdingen zitten vaak vol met exotische rotzooi waar ik juist galbulten van krijg. En erg gezond is een vegading vol met toegevoegde suiker en vet ook niet.
pi_201793452
:')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_201794016
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:13 schreef Kerk het volgende:
Plantaardig in de zin van vlees weglaten? Prima.

Maar het zal wel zo zijn dat “hippe bedrijven” die nieuwe burgers en weet ik het bedacht hebben de grote winnaars zijn. Die vegetarische/vegan namaakdingen zitten vaak vol met exotische rotzooi waar ik juist galbulten van krijg. En erg gezond is een vegading vol met toegevoegde suiker en vet ook niet.
Dat is mijn probleem met het populairder worden van ‘het vega dieet’. Op dit moment laat de wetenschap zien dat een gebalanceerd ‘whole foods’ vega dieet zeer veel gezondheidsvoordelen heeft. Wanneer steeds meer mensen vega gaan maar zich alleen volstoppen met bewerkte zooi dan zie ik de koppen al voor me waar uit blijkt dat plant-based gaan helemaal niet gezonder is.
pi_201794183
Mooi, meer vleesch voor de rest van Nederland.

Laat ze maar kakkerlakken knagen in Mokum.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201794280
Dan maar een vleeskamer aanleggen achter de boekenkast en hopen dat je veganistische buren je niet aangeven bij de vleesgestapo.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 13:40:00 #38
74056 crew  ToT
pi_201794284
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:47 schreef Isabeau het volgende:
Wat een wereldvreemd idealisme.
Ach Amsterdam is toch aardig overbevolkt. Zo krijg je de mensen wel de stad uit! _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 13:42:40 #39
74056 crew  ToT
pi_201794310
Amsterdam gaat hard op weg naar een vegan islamitische LGBTQ+ community te worden voor rijke communistische BLM- en Antifa-yuppen die vinden dat iedereen welkom moet zijn, behalve oorspronkelijke bewoners die aan "wrong-think" doen.
pi_201794401
Als ik honger heb zou ik liever even snel een gezonde soep to go afhalen dan ongezond voer, dat laatste zie je helaas overal.
pi_201794508
U hoeft niet meer te denken, het bestuur van Amsterdam doet dat voor u.

Alles wel halal neem ik aan?
pi_201794611
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:06 schreef Intint het volgende:

[..]
Niet echt. Los van de calorieën is tofu over het algemeen gezonder als 90% van het vlees wat we eten en over het algemeen zitten smoothies (naast suikers) ook vol met goede micro voedingsstoffen. Iets wat bij de gemiddelde milkshake natuurlijk niet zo is.
Gezonder dan.

Verder praat je best veel onzin voor iemand die denkt verstandig over voeding te praten.
pi_201794638
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:42 schreef ToT het volgende:
Amsterdam gaat hard op weg naar een vegan islamitische LGBTQ+ community te worden voor rijke communistische BLM- en Antifa-yuppen die vinden dat iedereen welkom moet zijn, behalve oorspronkelijke bewoners die aan "wrong-think" doen.

Eigenlijk zouden we hier een tegeltje van moeten maken en aan de hand van dit tegeltje elke 5 jaar eens naar de status Amsterdam kijken.
pi_201794643
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Gezonder dan.

Verder praat je best veel onzin voor iemand die denkt verstandig over voeding te praten.
Waar is het deel van je post waar je uitleg doet over waarom dit onzin zou zijn?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 14:18:05 #45
74056 crew  ToT
pi_201794676
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden we hier een tegeltje van moeten maken en aan de hand van dit tegeltje elke 5 jaar eens naar de status Amsterdam kijken.
Over 30 jaar is in islamsterdam al die malligheid illegaal verklaard en heerst de sharia daar.
  Beste debater 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 14:20:42 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201794701
Nog een reden om fijn beneden de rivieren te blijven...

Jammer alleen dat die grachtengordel-hipster tendens ook hier voet aan de grond begint te krijgen...

Bubbly tea en Latte Frappuccino... hoe verzin je het
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201794735
Enige goede is dat die witwaskebab geweerd wordt. Verder is het een ongelofelijk naïef plan. Verminder dan gewoon algeheel al die vreettenten die niets toevoegen.
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:28:06 #48
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201794762
Groen Links lijkt wel een soort van communisme.

'in kwetsbare wijken gaan mensen maar vega eten'

Nou ik zal je wat vertellen, die tenten zullen geen volk trekken, dus die tentjes zijn weg binnen no time, en wat bereik je uiteindelijk ermee? Leegstand want normale eetzaakjes krijgen geen vergunning.

Je kunt geen mensen dwingen iets te eten.
Dit is nog achterlijker dan alle coffeeshops sluiten en denken dat daarmee de problemen zijn opgelost
pi_201794763
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nog een reden om fijn beneden de rivieren te blijven...

Jammer alleen dat die grachtengordel-hipster tendens ook hier voet aan de grond begint te krijgen...

Bubbly tea en Latte Frappuccino... hoe verzin je het
Hoe heb jij last van een type koffie dat je niet hoeft te kiezen?
pi_201794955
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:28 schreef BMW1993 het volgende:
Groen Links lijkt wel een soort van communisme.

'in kwetsbare wijken gaan mensen maar vega eten'

Nou ik zal je wat vertellen, die tenten zullen geen volk trekken, dus die tentjes zijn weg binnen no time, en wat bereik je uiteindelijk ermee? Leegstand want normale eetzaakjes krijgen geen vergunning.

Je kunt geen mensen dwingen iets te eten.
Dit is nog achterlijker dan alle coffeeshops sluiten en denken dat daarmee de problemen zijn opgelost
Nou ja, je kunt als bakfietser/grachtengordel het wel moeilijk maken voor Jan met de Pet die de stad dan maar verlaat. Want allemaal zijn die bakfietsers zo bezig met hun levensvisie dat alles wat daarvan afwijkt en niet aan de eisen voldoet als een labbekakker word gezien. Maar ondertussen wel profiteren van economische groei. En dan roepen wat zijn wij klimaat bewust en gezond bezig.

Ze geven je wel goed advies. De minima moet de verwarming niet meer gaan gebruiken. Ze hebben ook nog een deken om het warm te houden als gas onbetaalbaar word. Dan ben je ook klimaat bewust bezig.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherni op 17-10-2021 14:59:02 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2021 @ 14:52:59 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201794963
Waar blijft die muur
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 oktober 2021 @ 14:53:59 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201794973
Amsterdam moet echt oprecht in meerdere gemeentes opgedeeld worden :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201795015
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:42 schreef ToT het volgende:
Amsterdam gaat hard op weg naar een vegan islamitische LGBTQ+ community te worden voor rijke communistische BLM- en Antifa-yuppen die vinden dat iedereen welkom moet zijn, behalve oorspronkelijke bewoners die aan "wrong-think" doen.

Ik wens ze veel succes met 2 van de kenmerken, daar gaan regenboogfietspaden niets tegen helpen.
pi_201795041
Een broodje zeewier na een avondje stappen, zal dat lekker zijn ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201795052
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:02 schreef Pedroso het volgende:
Een broodje zeewier na een avondje stappen, zal dat lekker zijn ?
Het is in iedergeval hip. Of het smaakt doet er niet toe.
pi_201795053
Ach..zet je als bedrijf wat vega meuk op het menu wat toevallig net is uitverkocht.

Als er een markt voor was zaten die gezonde tenten er wel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:04:24 #57
74056 crew  ToT
pi_201795055
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:02 schreef Pedroso het volgende:
Een broodje zeewier na een avondje stappen, zal dat lekker zijn ?
Of soyboy worden met zwaar vergiftigde sojaproducten die je gezondheid ernstig kunnen schaden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:05:39 #58
74056 crew  ToT
pi_201795063
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:04 schreef descon het volgende:
Ach..zet je als bedrijf wat vega meuk op het menu wat toevallig net is uitverkocht.

Als er een markt voor was zaten die gezonde tenten er wel
De burger moet en zal gezonder eten zodat we allemaal langer zullen leven zodat de pensioengerechtigde leeftijd omhoog kan, zodat de economie kan blijven groeien! ^O^
pi_201795209
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:04 schreef ToT het volgende:

[..]
Of soyboy worden met zwaar vergiftigde sojaproducten die je gezondheid ernstig kunnen schaden?
Bron? En over welke gezondheidsproblemen heb je het precies?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:21:36 #60
74056 crew  ToT
pi_201795213
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:21 schreef Intint het volgende:

[..]
Bron?
Google maar naar "soy fields poison".
pi_201795237
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:21 schreef ToT het volgende:

[..]
Google maar naar "soy fields poison".
Ah de bekende ‘doe zelf je onderzoek’. Ik wil graag peer reviewd meta analyses die specifieke gezondheidsproblemen van soja consumptie laten zien.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:24:55 #62
74056 crew  ToT
pi_201795246
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:24 schreef Intint het volgende:

[..]
Ah de bekende ‘doe zelf je onderzoek’. Ik wil graag peer reviewd meta analyses die specifieke gezondheidsproblemen van soja consumptie laten zien.
^p^
pi_201795258
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Over 30 jaar is in islamsterdam al die malligheid illegaal verklaard en heerst de sharia daar.
Wat grappig zou dat zijn. En dan sommige partijen zich maar afvragen hoe het toch zo ver gekomen is.
pi_201795259
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:24 schreef ToT het volgende:

[..]
^p^
Ok dus je lulde maar iets wat op feesboek hep gestaan. Got it.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:27:50 #65
74056 crew  ToT
pi_201795271
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:26 schreef Intint het volgende:

[..]
Ok dus je lulde maar iets wat op feesboek hep gestaan. Got it.
Nee, gegoogled. Maar geen zin om het voor jou te doen.
pi_201795285
quote:
Een van de doelstellingen is dat het dieet van Amsterdammers vaker uit plantaardig eten bestaat: minimaal 50 procent in 2030 en 60 procent in 2040.
Laat dat fatsoenlijk besturen van de overheid maar zitten, we gaan gewoon de mensen besturen. Wij maken gewoon plannetjes met wat jij gaat eten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201795291
Lekker man, al dat highly processed plantaardig spul vol met palmolie en andere troep.
pi_201795322
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Nee, gegoogled. Maar geen zin om het voor jou te doen.
Dus als iets op Google staat is het een onomstotelijke waarheid?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:41:40 #69
74056 crew  ToT
pi_201795412
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:31 schreef Intint het volgende:

[..]
Dus als iets op Google staat is het een onomstotelijke waarheid?
Ligt aan de bron.

Maar goed, ik mag aannemen dat jij vegan bent, aangezien je er zo enorm gevoelig over doet?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:42:00 #70
74056 crew  ToT
pi_201795415
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:29 schreef Sapstengel het volgende:
Lekker man, al dat highly processed plantaardig spul vol met palmolie en andere troep.
Oh jee, oppassen met je uitspraken; straks moet je met een bronvermelding komen! _O-
pi_201795437
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:29 schreef Sapstengel het volgende:
Lekker man, al dat highly processed plantaardig spul vol met palmolie en andere troep.
En mensen zeggen dan dat het nog altijd milieuvriendelijker is dan een koe die soja eet… Je hoeft al die troep die met boten en vliegtuigen hierheen komt niet eens te eten maar het is gewoon polarisatie.
pi_201795496
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:30 schreef Het_Bokje het volgende:
Mooi, meer vleesch voor de rest van Nederland.
Ja, want nu is het inderdaad onmogelijk om je de hele dag vol te proppen met dierlijke zooi.
pi_201795548
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:41 schreef ToT het volgende:

[..]
Ligt aan de bron.

Maar goed, ik mag aannemen dat jij vegan bent, aangezien je er zo enorm gevoelig over doet?
Nope. Ik ben gevoelig voor mensen die onzin verkopen omdat ze een emotionele attitude ten opzichte van een bepaald onderwerp hebben en zich vervolgens in alle bochten wringen om maar niet te hoeven toegeven dat ze wanneer het op feiten aankomt, ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan.
pi_201795563
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:42 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh jee, oppassen met je uitspraken; straks moet je met een bronvermelding komen! _O-
Hahaha ja stel je voor, iets onderbouwen met feiten!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 15:57:40 #75
74056 crew  ToT
pi_201795600
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:53 schreef Intint het volgende:

[..]
Hahaha ja stel je voor, iets onderbouwen met feiten!
Use the fucking Google. Ik kan wel allerlei bronnen aankomen, maar dan krijg je weer van dat gezeik van: "Haha, gebruik je die bron? Dat is helemaal geen vaststaande wetenschappelijke instantie! Jij gelooft ook alles!"

Er zijn genoeg sites te vinden die het hebben over zwaar gebruik van landbouwgif op sojaplantages en dat dat gif ook in de voedselketen terecht komt, maar jij zult vast altijd wel wat te zeiken hebben, dus: ^p^ Do your own goddamned reseach!
pi_201795699
Ach arme, als je op je 42e nog de naïviteit hebt dat dit soort micromanagement in de marge effect gaat sorteren. Commissietje hier, rapportje daar, wijkinspraak erbij en de maakbare samenleving is weer een stukje dichterbij hoor mop.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201795727
quote:
Amsterdam gaat voor plantaardig met City Deal en wil snacks weren uit straatbeeld
In 2030 moet het dieet voor Amsterdammers voor de helft uit plantaardige voeding bestaan. De gemeente gaat daarom de komende jaren in meerdere wijken ongezonde voeding weren. ‘Het is wrang dat er op bijna elke hoek van de straat snacks en ongezond eten te verkrijgen is.’

Een extra shoarmatent op het Buikslotermeerplein in Noord? De kans is klein dat de gemeente hier nog een vergunning voor afgeeft. Wethouder Simone Kukenheim (Zorg) heeft vandaag namens de stad haar handtekening gezet onder de zogenoemde City Deal. Daarmee committeert Amsterdam zich officieel aan een ‘gezonde en duurzame voedselomgeving’.

Een van de doelstellingen is dat het dieet van Amsterdammers vaker uit plantaardig eten bestaat: minimaal 50 procent in 2030 en 60 procent in 2040. Dit ten opzichte van de huidige 39 procent. Dat moet onder meer gebeuren door het aanbod van gezond en duurzaam eten uit te breiden in kwetsbare wijken of rondom scholen en openbare gebouwen. Horecazaken en supermarkten moeten het aanbod van plantaardig voedsel ook verbeteren, ook moet er meer lokaal eten komen.
Ten eerste: willen ze nu meer plantaardig voedsel of meer 'gezond' voedsel? Of beide? Het artikel haalt het continu door elkaar. Ik krijg sterk de indruk dat er ergens iemand in de waan is dat plantaardig per definitie gezonder is dan dierlijk.

Ten tweede: Waar slaan die percentages op mbt plantaardig dieet. Is dat gemeten in gewicht? Zelfs als verstokt vleeseter moet minimaal 60 procent plantaardig makkelijk lukken. Een doorsnee avg'tje voldoet daar namelijk al ruimschoots aan.

Ten derde: Er moet meer lokaal voedsel komen. Ja, en dat is nu juist waar je met meer vegahipstervoedsel het tegenovergestelde bereikt. Want het betekent minder avocado's, soja, quinoa, glutenvrije vervangers, exotische paddenstoelen en bonen, kikkererwten, etc. Waarschijnlijk vinden deze voorstanders van dit plan overigens ook dat hier de landbouw afgeschaald moet worden. Cognitieve dissonantie in optima forma.
pi_201795758
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Use the fucking Google. Ik kan wel allerlei bronnen aankomen, maar dan krijg je weer van dat gezeik van: "Haha, gebruik je die bron? Dat is helemaal geen vaststaande wetenschappelijke instantie! Jij gelooft ook alles!"

Er zijn genoeg sites te vinden die het hebben over zwaar gebruik van landbouwgif op sojaplantages en dat dat gif ook in de voedselketen terecht komt, maar jij zult vast altijd wel wat te zeiken hebben, dus: ^p^ Do your own goddamned reseach!
Iedereen kan een site maken en daar alles op zetten wat hij/zij wil. Daarom bestaat er onderzoek. Zodat mensen met kritisch denkvermogen onderscheid kunnen maken tussen betrouwbare en niet betrouwbare informatie.

Maar goed. Je hebt al toegegeven dat je maar wat zat te lullen en komt qua bronnen niet verder dan ‘dat hep op google gestaan’ dus voor mij is het prima zo.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 16:28:01 #79
74056 crew  ToT
pi_201796019
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:10 schreef Intint het volgende:

[..]
Iedereen kan een site maken en daar alles op zetten wat hij/zij wil. Daarom bestaat er onderzoek. Zodat mensen met kritisch denkvermogen onderscheid kunnen maken tussen betrouwbare en niet betrouwbare informatie.

Maar goed. Je hebt al toegegeven dat je maar wat zat te lullen en komt qua bronnen niet verder dan ‘dat hep op google gestaan’ dus voor mij is het prima zo.
Zeik niet zo achterlijk.
pi_201796041
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:28 schreef ToT het volgende:

[..]
Zeik niet zo achterlijk.
Wederom een sterk argument zeg. Geen speld tussen te krijgen.
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:54:37 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:09:52 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201796667
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:07 schreef silverhill het volgende:
Ten eerste: willen ze nu meer plantaardig voedsel of meer 'gezond' voedsel? Of beide? Het artikel haalt het continu door elkaar. Ik krijg sterk de indruk dat er ergens iemand in de waan is dat plantaardig per definitie gezonder is dan dierlijk.

Ten tweede: Waar slaan die percentages op mbt plantaardig dieet. Is dat gemeten in gewicht? Zelfs als verstokt vleeseter moet minimaal 60 procent plantaardig makkelijk lukken. Een doorsnee avg'tje voldoet daar namelijk al ruimschoots aan.

Ten derde: Er moet meer lokaal voedsel komen. Ja, en dat is nu juist waar je met meer vegahipstervoedsel het tegenovergestelde bereikt. Want het betekent minder avocado's, soja, quinoa, glutenvrije vervangers, exotische paddenstoelen en bonen, kikkererwten, etc. Waarschijnlijk vinden deze voorstanders van dit plan overigens ook dat hier de landbouw afgeschaald moet worden. Cognitieve dissonantie in optima forma.
Ik zit dat "City Deal" verhaal eens door te lezen...

quote:
Een gezond eetpatroon bestaat uit veel groente, fruit, volkoren graanproducten, bonen, olie, noten, kraanwater, een beperkt aandeel vlees, zuivel en af en toe een snacks of frisdrank. Bewerkt en kant-en-klaar voedsel bevat over het algemeen te veel suiker, zout en verzadigd vet en mist belangrijke voedingsstoffen, zoals vitaminen, mineralen en vezels.
En meer van dat geouwehoer... Als ik buiten de deur ga eten moet het gewoon lekker zijn en wil ik verder geen bullshit aan mijn hoofd of het nou wel of niet gezond is.

Men doet net alsof iedereen alleen maar op zijn Amerikaans buiten de deur eet en sporadisch thuis kookt... Aan de andere kant, huizen zonder keuken verkopen is het nieuwe normaal begreep ik... :')

quote:
Vastgoedborrelaars geven tips aan woningkopers: 'Een keuken heb je bijna niet meer nodig'

Geen keuken nodig

Robert Steenbergen geeft als tip mee: ga gemeenschappelijk bouwen en wonen, of ga kleiner wonen. Dat scheelt ook in de kosten. "Die jonge mensen: ze ontbijten buiten de deur, ze lunchen buiten de deur. Dus een keuken heb je bijna niet meer nodig. Ze komen alleen thuis om te slapen. Het kan allemaal best kleiner. In Japan en Hong Kong doen ze niet anders. Daar wonen ze ook op een paar vierkante meter en dat gaat ook goed. Misschien is dat een idee."
Ook een D66 brainfart overigens...

twitter


[ Bericht 13% gewijzigd door AchJa op 17-10-2021 17:30:13 ]
pi_201797268
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zit dat "City Deal" verhaal eens door te lezen...
[..]
En meer van dat geouwehoer... Als ik buiten de deur ga eten moet het gewoon lekker zijn en wil ik verder geen bullshit aan mijn hoofd of het nou wel of niet gezond is.

Men doet net alsof iedereen alleen maar op zijn Amerikaans buiten de deur eet en sporadisch thuis kookt... Aan de andere kant, huizen zonder keuken verkopen is het nieuwe normaal begreep ik... :')
[..]
Ook een D66 brainfart overigens...

[ twitter ]
Huizen zonder keuken... Wat D66 wil is communes oprichten voor de armen, waar men in gezamenlijke gaarkeukens maar moet uitvechten wanneer iemand wat mag koken. Troosteloze communistische blokken van flats met gezamenlijk binnenterrein. Het D66 kiesvolk zal er niet tot veroordeeld zijn, die hebben een aardig gevulde portemonnee.
pi_201797348
Die focus op plantaardige voeding vind ik nogal onzinnig. Er kan beter eens wat gedaan worden aan het overmatige aanbod van suikerproducten. Je hoeft alleen maar naar de VS te kijken om te zien wat al die suiker consumptie voor een destructieve gevolgen kan hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2021 17:51:15 ]
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:51:20 #85
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201797352
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

Huizen zonder keuken... Wat D66 wil is communes oprichten voor de armen, waar men in gezamenlijke gaarkeukens maar moet uitvechten wanneer iemand wat mag koken. Troosteloze communistische blokken van flats met gezamenlijk binnenterrein. Het D66 kiesvolk zal er niet tot veroordeeld zijn, die hebben een aardig gevulde portemonnee.
Exact, het plebs moet uitvoeren wat D66 cs verzinnen... Dat ze zelf riant wonen is natuurlijk bijzaak...
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:52:49 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201797371
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:50 schreef Gehrman het volgende:
Die focus op plantaardige voeding vind ik nogal onzinnig. Er kan beter eens wat gedaan worden aan het overmatige aanbod van suikerproducten. Je hoeft alleen maar naar de VS te kijken om te zien wat al die suiker consumptie voor een destructieve gevolgen kan hebben.
Mogen wij dat zelf bepalen? Daar ben je zelf bij.
pi_201797376
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:07 schreef silverhill het volgende:

[..]
Ten eerste: willen ze nu meer plantaardig voedsel of meer 'gezond' voedsel? Of beide? Het artikel haalt het continu door elkaar. Ik krijg sterk de indruk dat er ergens iemand in de waan is dat plantaardig per definitie gezonder is dan dierlijk.

Ten tweede: Waar slaan die percentages op mbt plantaardig dieet. Is dat gemeten in gewicht? Zelfs als verstokt vleeseter moet minimaal 60 procent plantaardig makkelijk lukken. Een doorsnee avg'tje voldoet daar namelijk al ruimschoots aan.

Ten derde: Er moet meer lokaal voedsel komen. Ja, en dat is nu juist waar je met meer vegahipstervoedsel het tegenovergestelde bereikt. Want het betekent minder avocado's, soja, quinoa, glutenvrije vervangers, exotische paddenstoelen en bonen, kikkererwten, etc. Waarschijnlijk vinden deze voorstanders van dit plan overigens ook dat hier de landbouw afgeschaald moet worden. Cognitieve dissonantie in optima forma.
Nou ja, dat is dus het ding. Het artikel, en vermoedelijk ook de hele beleidsgedachte erachter, slaat als een frikandel op een trombone. Ze proberen iets te schrijven waarmee direct alle problemen opgelost zijn, zich niet realiserende dat een aantal van die onderwerpen elkaar gewoon tegenspreken.

Ik wens je namelijk heel veel succes met het bij elkaar verzinnen van een gevarieerd en gezond weekmenu met lokaal geteeld, plantaardig voedsel. Gaat gewoon niet lukken.
pi_201797389
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Mogen wij dat zelf bepalen? Daar ben je zelf bij.
Een hoop mensen zijn daar te dom voor. Er komen steeds meer mensen met obesitas bij.
https://nos.nl/artikel/22(...)vorm-van-overgewicht
pi_201797390
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:50 schreef Gehrman het volgende:
Die focus op plantaardige voeding vind ik nogal onzinnig. Er kan beter eens wat gedaan worden aan het overmatige aanbod van suikerproducten. Je hoeft alleen maar naar de VS te kijken om te zien wat al die suiker consumptie voor een destructieve gevolgen kan hebben.
Er hoeft helemaal niets te gebeuren aan het aanbod. Er moet wat gebeuren aan de vraag. Door middel van opvoeding, bijvoorbeeld.

En door mensen te laten zien dat je heel goed, gezond en goedkoop kunt koken met pure onbewerkte producten (of die nou plantaardig zijn of niet).
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:56:05 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201797431
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou en?
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken.

Vetkleppen zijn een van de duurste kostenposten in de gezondheidszorg.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:04:48 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201797504
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken.

Vetkleppen zijn een van de duurste kostenposten in de gezondheidszorg.
Ouderen zijn de grootste kostenpost.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:11:03 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201797659
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Juist niet.
Ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing hiervan.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:18:52 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 18:26:17 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201797732
Dit moet Amsterdam lekker zelf weten hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201797999
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 08:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Linkje

Vooral de gedachte dat plantaardig voedsel zou helpen tegen overgewicht is natuurlijk hilarisch.
dat zullen onze medelanders in de Bijlmer prettig vinden. Krijgen ze misschien wat minder grote konten door al dat kip nuggest and whatever wat destructieve werking heeft op hun gestel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201798021
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:49 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
dat zullen onze medelanders in de Bijlmer prettig vinden. Krijgen ze misschien wat minder grote konten door al dat kip nuggest and whatever wat destructieve werking heeft op hun gestel
Wat is er mis met een lekkere dikke kont (wel bij dames uiteraard) ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:51:31 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201798026
Mmmm tofu-burger, jummie! :9~ :9~ :9~ :9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201798051
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Wat is er mis met een lekkere dikke kont (wel bij dames uiteraard) ?
met een kleine piemel raak je moeilijk je target
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201798101
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:52 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
met een kleine piemel raak je moeilijk je target
:D
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 18 oktober 2021 @ 00:20:13 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201802388
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:13 schreef Kerk het volgende:
Plantaardig in de zin van vlees weglaten? Prima.

Maar het zal wel zo zijn dat “hippe bedrijven” die nieuwe burgers en weet ik het bedacht hebben de grote winnaars zijn. Die vegetarische/vegan namaakdingen zitten vaak vol met exotische rotzooi waar ik juist galbulten van krijg. En erg gezond is een vegading vol met toegevoegde suiker en vet ook niet.
Plus of het nu echt milieuvreindelijker is???
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201802547
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 17:43 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Huizen zonder keuken... Wat D66 wil is communes oprichten voor de armen, waar men in gezamenlijke gaarkeukens maar moet uitvechten wanneer iemand wat mag koken. Troosteloze communistische blokken van flats met gezamenlijk binnenterrein. Het D66 kiesvolk zal er niet tot veroordeeld zijn, die hebben een aardig gevulde portemonnee.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_201802564
Thuisbezorgd ook alleen maar vette troep. Helemaal geen gezondere alternatieven aan de onderkant van het bezorg, eet en afhaalsegment.
pi_201802589
Ik zie mensen hier over tofu kraaien. Tofu is behoorlijk nieuw in NL. Chefkok, sterrenkokken of culturen waar het product een lange historie heeft kunnen lekkere maaltijden mee klaarmaken maar huis-tuin-keuken Ingrid en Harry totaal niet. Het heeft van zichzelf geen smaak dus moet je dat zelf aan toevoegen en dan komt het aan op talent en handigheid in de keuken.

[ Bericht 18% gewijzigd door Peppert op 18-10-2021 02:59:26 ]
pi_201802845
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 02:44 schreef Peppert het volgende:
Ik zie mensen hier over tofu kraaien. Tofu is behoorlijk nieuw in NL. Chefkok, sterrenkokken of culturen waar het product een lange historie heeft kunnen lekkere maaltijden mee klaarmaken maar huis-tuin-keuken Ingrid en Harry totaal niet. Het heeft van zichzelf geen smaak dus moet je dat zelf aan toevoegen en dan komt het aan op talent en handigheid in de keuken.
Tofu voeg je inderdaad puur toe voor de voedingsstoffen en de structuur. Van zichzelf is het niks, smaakloze soja rommel.

Overigens is veel tofu ook niet duurzaam, maar dat terzijde.
  maandag 18 oktober 2021 @ 07:38:32 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201802873
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 01:43 schreef Peppert het volgende:
Thuisbezorgd ook alleen maar vette troep. Helemaal geen gezondere alternatieven aan de onderkant van het bezorg, eet en afhaalsegment.
Dan bestel je daar niet, hoe ingewikkeld kan het zijn?
pi_201802891
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan bestel je daar niet, hoe ingewikkeld kan het zijn?
Schijnbaar heel moeilijk. Wellicht kan de gemeentelijke overheid gewoon de eettentjes overnemen om zo een gevarieerder en wenselijker aanbod te creëren? O wacht, iets met een C.
pi_201802904
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 01:43 schreef Peppert het volgende:
Thuisbezorgd ook alleen maar vette troep. Helemaal geen gezondere alternatieven aan de onderkant van het bezorg, eet en afhaalsegment.
Hier in de stad valt dat reuze mee. Maar ja, je kunt natuurlijk ook gewoon koken. Er is ook genoeg aanbod aan gezonde kant&klaar maaltijden in de betere supermarkt die veel goedkoper zijn dan Thuisbezorgd.

Dan bepaal je helemaal zelf hoe gezond het is.
  maandag 18 oktober 2021 @ 07:43:52 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201802905
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 02:44 schreef Peppert het volgende:
Ik zie mensen hier over tofu kraaien. Tofu is behoorlijk nieuw in NL.
Volgens mij liggen die tofu burgers etc al sinds de jaren '90 in de supermarkten als het al niet langer is...
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 08:39:40 #111
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201803171
Aardig.

Moeten zij verder weten, gelukkig woon ik niet in die wereldvreemde stad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201803172
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 02:44 schreef Peppert het volgende:
Ik zie mensen hier over tofu kraaien. Tofu is behoorlijk nieuw in NL. Chefkok, sterrenkokken of culturen waar het product een lange historie heeft kunnen lekkere maaltijden mee klaarmaken maar huis-tuin-keuken Ingrid en Harry totaal niet. Het heeft van zichzelf geen smaak dus moet je dat zelf aan toevoegen en dan komt het aan op talent en handigheid in de keuken.
Tofu is voor mij de reden dat ik jarenlang niks met vegetarisch spul te maken wilde hebben. Mijn moeder gebruikte dat met enige regelmaat in de jaren negentig en ik walg er nog steeds van (terwijl zij verder prima kon koken). Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik pas weer sinds enkele jaren vegetarisch 'vlees' kan waarderen.

Met als belangrijkste onderdeel:
als vervanger van vlees in sauzen en roerbakgerechten (dus gehakt en stukjes kip enzo): prima.
Als vervanger van los vlees: nee, dank je. Nog steeds niet lekker. Dan neem ik wel een kaassschnitzel ofzo, maar zeker geen vegetarische worst of hamburger meer o.i.d.
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 08:43:24 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201803219
Mensen niet thuis laten koken bevordert trouwens obesitas, dat lijkt me geen slimme zet.
Al staat dat een beetje los hiervan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201803293
Laat ze lekker doen in die klote stad wat ze niet laten kunnen. Amsterdammers wonen er al niet meer, het straatbeeld heeft al jaren niks meer met Nederland te maken en de kans dat je in winkels of horeca in het Nederlands aangesproken wordt is nihil.
pi_201803359
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen niet thuis laten koken bevordert trouwens obesitas, dat lijkt me geen slimme zet.
Al staat dat een beetje los hiervan.
Nou ja, het hangt samen. Geen keuken in je huis vergroot de drempel tot goedkoop en gezond eten. Zelfs met een gemeenschappelijke keuken wordt die drempel vergroot. En mensen die het al financieel al krap hebben zijn vatbaarder voor obesitas. D66 wil deze mensen in nieuwe ghetto's plaatsen als oplossing voor woningnood en daar hebben ze in het D66 ideaal dan in hun kleine woonunits geen keuken meer nodig.
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 08:58:04 #116
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201803381
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nou ja, het hangt samen. Geen keuken in je huis vergroot de drempel tot goedkoop en gezond eten. Zelfs met een gemeenschappelijke keuken wordt die drempel vergroot. En mensen die het al financieel al krap hebben zijn vatbaarder voor obesitas. D66 wil deze mensen in nieuwe ghetto's plaatsen als oplossing voor woningnood en daar hebben ze in het D66 ideaal dan in hun kleine woonunits geen keuken meer nodig.
Nouja, in de D66-realiteit gaat dit dan om yuppen die 50 uur per week draaien en dus elke avond op kantoor moeten eten, die hebben geen keuken meer nodig. In de realiteit hebben die genoeg geld voor een huis met tóch een keuken die niemand gebruikt, dus moeten er maar andere mensen in dat huis zonder keuken komen. En dat zullen de mensen zijn die alleen een postzegel kunnen betalen. Die pleuren er dan vervolgens toch maar een fornuisje neer, gewoon in de woonkamer. Als ze dat kunnen betalen. En anders elke dag friettent.

Slechte omstandigheden, wat mij betreft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201803405
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nou ja, het hangt samen. Geen keuken in je huis vergroot de drempel tot goedkoop en gezond eten. Zelfs met een gemeenschappelijke keuken wordt die drempel vergroot. En mensen die het al financieel al krap hebben zijn vatbaarder voor obesitas. D66 wil deze mensen in nieuwe ghetto's plaatsen als oplossing voor woningnood en daar hebben ze in het D66 ideaal dan in hun kleine woonunits geen keuken meer nodig.
Nu is het nadenken en ontwikkelen van 'nieuwe' woonconcepten onderdeel van mijn werk, dus ik vind dit een hele interessante voorgestelde ontwikkeling vanuit D66. Alleen dan niet gekoppeld aan inkomen of iets dergelijks, maar meer gekoppeld aan woon/zorg concepten.

We zien dat er steeds meer mensen die voorheen intramuraal werden gehuisvest nu naar de woonwijken worden gebracht en dat dat de nodige problemen met zich meebrengt. Om die reden wordt er door veel woningcorporaties en zorgpartijen nagedacht over gemengd wonen, complexen waar 'normale' huurders worden gehuisvest met mensen die een zorgvraag hebben. In volledige openheid zodat iedereen weet waar hij/zij aan begint.

In dit soort complexen kan ik me voorstellen dat je hiermee op kleine schaal experimenteert. Je zou de 'gewone' huurder een korting op de huur kunnen geven als hij in een gezamenlijke keuken kookt voor zijn verdieping, bijvoorbeeld. Ik zie hier nog best wel leuke dingen in ontstaan op sommige plekken die daar geschikt voor zijn.
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 09:08:30 #118
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201803476
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
We zien dat er steeds meer mensen die voorheen intramuraal werden gehuisvest nu naar de woonwijken worden gebracht en dat dat de nodige problemen met zich meebrengt. Om die reden wordt er door veel woningcorporaties en zorgpartijen nagedacht over gemengd wonen, complexen waar 'normale' huurders worden gehuisvest met mensen die een zorgvraag hebben. In volledige openheid zodat iedereen weet waar hij/zij aan begint.
Ik heb eigenlijk vooral het idee dat zorgpartijen veel minder bereid zijn om mensen die zorgvraag hebben op te nemen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201803623
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk vooral het idee dat zorgpartijen veel minder bereid zijn om mensen die zorgvraag hebben op te nemen.
Dat is vanuit overheidsbeleid het gevolg inderdaad. Zorgpartijen krijgen minder geld en moeten dus meer mensen in de wijken plaatsen. Daarnaast willen ze zich veel minder bezighouden met de huisvesting en zelf geen vastgoed meer bezitten omdat ze dat niet meer kunnen betalen en het niet als hun werk zien, wat natuurlijk ergens wel klopt. Dus huren ze bij de woningcorporaties. Soms hele complexen, maar steeds vaker clusters van woningen binnen een complex, zodat ze de zorg meer aan huis kunnen leveren.

Het is wat dubbel, want voor een deel kan dat ook prima. Alleen belast je een wooncomplex er nogal eens mee en is het zoeken naar oplossingen die voor iedereen werken of in elk geval het minst slecht zijn.
pi_201804016
Overigens is plantaardig helemaal niet aardig voor planten.
Die komen vaak met zeer bruut geweld aan hun einde :'(

Stel je voor, je staat daar met je mede gewassen gezellig te keuvelen op de akker over koetjes en kalfjes (die op het weiland daarnaast staan).

En opeens wordt dit gezellige tafereel verstoord door een oorverdovend lawaai van brute machines die onverstoord dichterbij komen.
Ontsnappen is niet mogelijk.
Met veel bruut en wreed geweld worden ze uit de grond gerukt en in stukken gehakt en gescheurd :'(

Als dit met dieren gebeurtis de wereld te klein, maar niemand die zich om deze slachtoffers bekommert -O-

*richt Partij voor de Plantjes op
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201804077
Die plek is echt verloren maar de rest zal wel volgen.

Na het roken gaat nu vlees in het verdomhoekje.

Dat iemand vegetarier of veganist is moeten ze natuurlijk lekker zelf weten, maar het religieuze fanatisme waarmee dit opgedrongen wordt aan iedereen is tenenkrommend. :r
pi_201804122
quote:
6s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:10 schreef StateOfMind het volgende:
Overigens is plantaardig helemaal niet aardig voor planten.
Die komen vaak met zeer bruut geweld aan hun einde :'(

Stel je voor, je staat daar met je mede gewassen gezellig te keuvelen op de akker over koetjes en kalfjes (die op het weiland daarnaast staan).

En opeens wordt dit gezellige tafereel verstoord door een oorverdovend lawaai van brute machines die onverstoord dichterbij komen.
Ontsnappen is niet mogelijk.
Met veel bruut en wreed geweld worden ze uit de grond gerukt en in stukken gehakt en gescheurd :'(

Als dit met dieren gebeurtis de wereld te klein, maar niemand die zich om deze slachtoffers bekommert -O-

*richt Partij voor de Plantjes op
Juist als je voor de plantjes op wilt komen, moet je veganist worden. Er sterven namelijk nog veel meer plantjes door toedoen van dieren die voor de slacht worden groot gebracht.

Door veganist te worden schakel je een zeer inefficiënte tussenstap uit, namelijk de conversie van plantaardig naar dierlijk materiaal.

Ik vind dit overigens geen argument voor veganisme/vegetariër, maar jouw argument om geen vegetariër te worden is nog slechter.

Helaas moeten we nu eenmaal eten. En vooralsnog is er geen reële andere optie dan plantaardig of dierlijk.
pi_201804149
Prachtig nieuws. Iedereen weet namelijk dat als je op een plantaardig dieet boven je kcal behoefte eet, je niet dik wordt. Je kunt zoveel niet-vlees achtige producten eten als je zelf wil.
pi_201804183
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:27 schreef theunderdog het volgende:
Prachtig nieuws. Iedereen weet namelijk dat als je op een plantaardig dieet boven je kcal behoefte eet, je niet dik wordt. Je kunt zoveel niet-vlees achtige producten eten als je zelf wil.
Exact. :')
pi_201804194
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Use the fucking Google. Ik kan wel allerlei bronnen aankomen, maar dan krijg je weer van dat gezeik van: "Haha, gebruik je die bron? Dat is helemaal geen vaststaande wetenschappelijke instantie! Jij gelooft ook alles!"

Er zijn genoeg sites te vinden die het hebben over zwaar gebruik van landbouwgif op sojaplantages en dat dat gif ook in de voedselketen terecht komt, maar jij zult vast altijd wel wat te zeiken hebben, dus: ^p^ Do your own goddamned reseach!
Als je lichaam niet tegen een beetje landbouwgif kan, was je sowieso al niet al te best qua gezondheid.
pi_201804271
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Ik vind dit overigens geen argument voor veganisme/vegetariër, maar jouw argument om geen vegetariër te worden is nog slechter.
Alsof mijn post serieus was _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201804284
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Alsof mijn post serieus was _O-
Zijn ze dat ooit wel dan? Ik vond deze voor jou best binnen een normaal spectrum.
pi_201804292
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nu is het nadenken en ontwikkelen van 'nieuwe' woonconcepten onderdeel van mijn werk, dus ik vind dit een hele interessante voorgestelde ontwikkeling vanuit D66. Alleen dan niet gekoppeld aan inkomen of iets dergelijks, maar meer gekoppeld aan woon/zorg concepten.

We zien dat er steeds meer mensen die voorheen intramuraal werden gehuisvest nu naar de woonwijken worden gebracht en dat dat de nodige problemen met zich meebrengt. Om die reden wordt er door veel woningcorporaties en zorgpartijen nagedacht over gemengd wonen, complexen waar 'normale' huurders worden gehuisvest met mensen die een zorgvraag hebben. In volledige openheid zodat iedereen weet waar hij/zij aan begint.

In dit soort complexen kan ik me voorstellen dat je hiermee op kleine schaal experimenteert. Je zou de 'gewone' huurder een korting op de huur kunnen geven als hij in een gezamenlijke keuken kookt voor zijn verdieping, bijvoorbeeld. Ik zie hier nog best wel leuke dingen in ontstaan op sommige plekken die daar geschikt voor zijn.
Toch is het vooral een dwaze paralelle schijnwerkelijkheid van politici die het besturen van de overheid op hebben gegegven omdat ze er niks van bakken, en dan maar de mensen gaan besturen. Omdat ze hun werk niet aankunnen gaan ze maar ander werk doen, met creatieve oplossingen voor de zelfgecreeerde problemen die wel een grens overgaan.

Wat we de laatste jaren op grote schaal hebben gezien is het verdwijnen van studentenhuizen ten bate van 'jongerenhuisvest', allemaal een eigen keukentje en badkamer want dan kunnen ze huurtoeslag aanvragen en heeft de huisjesmelker/woningbouwvereniging meer inkomsten. Maar wat studenten blijkbaar niet meer kunnen, een keuken delen, moeten gezinnen en mensen met een goede baan wel? Het is volkomen van de pot gerukt.

Je taak was zorgen voor voldoende woningaanbod, je verzaakt en dan ga je verzinnen hoe mensen anders moeten gaan leven. Dat deugt natuurlijk van geen kant.

We zien overigens een vergelijkbare ontwikkeling bij en via woningbouwverenigingen. Ze doen hun werk niet, zorgen voor woningaanbod en leveren als verhuurder in de zin van goed onderhoud enzo. Vervolgens gaan ze micromanagen wie wat voor huis mag huren en heeft de huurder niks meer te zeggen over welke woning bij hem past. Vervolgens gaan ze dan projectjes starten om de sociale cohesie te vergroten enzo onder de mensen in beschimmelde hutten die sowieso liever ergens anders hadden gewoon maar hun woning zo goed als toegewezen hebben gekregen.

Niet leveren, en dan wel bemoeien. Dat is de trend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201804412
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Toch is het vooral een dwaze paralelle schijnwerkelijkheid van politici die het besturen van de overheid op hebben gegegven omdat ze er niks van bakken, en dan maar de mensen gaan besturen. Omdat ze hun werk niet aankunnen gaan ze maar ander werk doen, met creatieve oplossingen voor de zelfgecreeerde problemen die wel een grens overgaan.

Wat we de laatste jaren op grote schaal hebben gezien is het verdwijnen van studentenhuizen ten bate van 'jongerenhuisvest', allemaal een eigen keukentje en badkamer want dan kunnen ze huurtoeslag aanvragen en heeft de huisjesmelker/woningbouwvereniging meer inkomsten. Maar wat studenten blijkbaar niet meer kunnen, een keuken delen, moeten gezinnen en mensen met een goede baan wel? Het is volkomen van de pot gerukt.

Je taak was zorgen voor voldoende woningaanbod, je verzaakt en dan ga je verzinnen hoe mensen anders moeten gaan leven. Dat deugt natuurlijk van geen kant.

We zien overigens een vergelijkbare ontwikkeling bij en via woningbouwverenigingen. Ze doen hun werk niet, zorgen voor woningaanbod en leveren als verhuurder in de zin van goed onderhoud enzo. Vervolgens gaan ze micromanagen wie wat voor huis mag huren en heeft de huurder niks meer te zeggen over welke woning bij hem past. Vervolgens gaan ze dan projectjes starten om de sociale cohesie te vergroten enzo onder de mensen in beschimmelde hutten die sowieso liever ergens anders hadden gewoon maar hun woning zo goed als toegewezen hebben gekregen.

Niet leveren, en dan wel bemoeien. Dat is de trend.
Ik herken het beeld dat je schetst van woningcorporaties totaal niet in mijn deel van het land. Mogelijk dat het in de Randstad of op andere plekken anders is dan hier. Hier is nog altijd op vrijwel alle plekken vrije keuze, er is alleen geen aanbod omdat er veel te weinig gebouwd wordt. En dat heeft helaas heel veel verschillende oorzaken die niet allemaal makkelijk weg te nemen zijn.
pi_201804633
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik herken het beeld dat je schetst van woningcorporaties totaal niet in mijn deel van het land. Mogelijk dat het in de Randstad of op andere plekken anders is dan hier. Hier is nog altijd op vrijwel alle plekken vrije keuze, er is alleen geen aanbod omdat er veel te weinig gebouwd wordt. En dat heeft helaas heel veel verschillende oorzaken die niet allemaal makkelijk weg te nemen zijn.
Ik weet ook niet of het landelijk beleid is en ik ben zelf geen sociaal huurder maar ik hoor van mensen die dat wel zijn dat de inkomenstoets steeds preciezer wordt en je dus precies een bepaald inkomen voor precies een bepaald soort huurwoning moet hebben. In combinatie met het lage aanbod blijft er dan geen keuze over.

Maar het is natuurlijk al veel langer zo dat de overheid (ja, ooit waren de wbv's particulier maar op een of andere dubieuze wijze heeft de overheid zich die woningvoorraad toegeeigend) bepaalt welk deel van je inkomen aan wonen opgaat. Mensen die te goedkoop wonen, mensen die te duur wonen, alsof de overheid dat bepaalt.

Met "scheefwoners" die weggepest worden en mensen die niet voor die plek hebben gekozen terwijl de verhuurder zijn verhuurderswerk niet doet moet dan de leefbaarheid verbeterd worden met gezamenlijke WBV/gemeente projectjes om al die huurders eens lekker te laten bemoederen met allerlei leuke cohesie-ideetjes van part time werkende empty nesters die de sociale academie nog hebben gedaan. Lekker 'verbinden' enzo. Kom gewoon de fucking schimmel verwijderen, de kraan repareren en dat tochtgat dichten in naam van het klimaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')