abonnement Unibet Coolblue
pi_201835478
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201842426
quote:
Ik heb de weerlegging van deze professor van computerwetenschappen inmiddels gelezen, de verschillende studies ingezien, gechecked op peer review en ge-crossreferenced met IVMmeta.com
De titel van dit lid van de eenheid tegen sexueel geweld op de universiteit waar hij werkzaam is en waar hij zich tevens inzet tegen AIDS- en klimaatontkenning, laat weinig aan de fantasie over.
Iets wat hij in zijn inleiding nog verder uitdikt. Hij is van mening dat alleen vaccinatie op gedegen onderzoek berust (terwijl dit juist wegens de spoedprocedures niet zo is) en dat zelfs als onderzoek voor andere behandelingen correct zou zijn uitgevoerd, dit een risico vormt wat betreft vaccinatiegraad. Hij heeft dus een missie, een ontzettende bias en zijn titel is misleidend (zijn analyze leidt niet tot die conclusie), maar ik stel het zeker op prijs dat hij daar zo open over is en het heeft geen invloed op zijn bevindingen aangezien hij deze goed heeft gemotiveerd. Het is belangrijk om stil te staan bij het feit dat zijn kritiek primair betrekking heeft op de compatibiliteit van de verzameling van studies in deze meta-analyze van Kory et al. Als je kijkt naar de individuele studies dan maakt hij een aantal valide observaties. Zo zijn er studies die HCQ als controle hebben gebruikt terwijl HCQ in veel gevallen tot meer sterfgevallen leidt. Deze studies zijn niet in IVMmeta opgenomen. Er zijn ook studies waarbij combinaties van medicatie wordt gegeven waardoor de meerwaarde van Ivermectine niet of nauwelijks vast te stellen valt. Daar ben ik het ook mee eens, en een enkel geval staat wel op IVMmeta zoals die van Carvallo et al. Een ander probleem met veel studies is dat er onvoldoende details zijn vermeld om een eventuele bias vast te stellen. Ook deze studies staan niet op IVMmeta. Op het moment van zijn betoog waren geen van de studies peer reviewed, dat is inmiddels voor de meesten wel het geval. Veel studies zijn te klein voor het maken van solide conclusies. Daar ben ik het mee eens, maar ze zijn zeker geschikt als voorzet voor grotere onderzoeken. Al met al ben ik het met de meeste van zijn bevindingen eens en ik vind ook dat er nogal wat mis is met de meta analyze van Kory et al. Ik vind het dan ook vreemd dat deze studie, al zij het in een aparte groep en niet opgenomen in de meta analyze van IVMmeta zelf, wel op IVMmeta staat.
De conclusie dat ik uit dit alles maak is dat er behoorlijk veel indicaties zijn dat Ivermectine nuttig kan zijn, maar dat er meer onderzoek nodig is om tot een gedegen eindconclusie te kunnen komen. Ivermectine heeft een zeer lage toxiciteit en mijn stelling 'baadt het niet dan schaadt het niet' blijft wat mij betreft gepast. Zijn analyze mondt niet uit in de conclusie dat Ivermectine niet werkt. Zelfs het NIH houdt een slag om de arm en heeft Ivermectine in hun lijst met mogelijke behandelingen staan https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/tables/table-2e/

[ Bericht 0% gewijzigd door primumnonnocere op 21-10-2021 09:04:54 ]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201842471
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201842676
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201842953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:37 schreef primumnonnocere het volgende:
De conclusie dat ik uit dit alles maak is dat er behoorlijk veel indicaties zijn dat Ivermectine nuttig kan zijn, maar dat er meer onderzoek nodig is om tot een gedegen eindconclusie te kunnen komen. Ivermectine heeft een zeer lage toxiciteit en mijn stelling 'baadt het niet dan schaadt het niet' blijft wat mij betreft gepast. Zijn analyze mondt niet uit in de conclusie dat Ivermectine niet werkt. Zelfs het NIH houdt een slag om de arm en heeft Ivermectine in hun lijst met mogelijke behandelingen staan https://www.covid19treatmentguidelines.nih.gov/tables/table-2e/
Wat vooral schaadt is dat het vaak ten koste gaat van wél bewezen effectieve zaken als vaccins en de middelen die inmiddels ook breed worden ingezet in de COVID-zorg.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201843155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat vooral schaadt is dat het vaak ten koste gaat van wél bewezen effectieve zaken als vaccins en de middelen die inmiddels ook breed worden ingezet in de COVID-zorg.
Klopt, om een of andere reden zijn voorstanders van ivermectine altijd tegenstander van vaccinaties..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201843314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, om een of andere reden zijn voorstanders van ivermectine altijd tegenstander van vaccinaties..
Ik ben geen tegenstander hoor van vaccinaties. Als Ivermectine blijkt te werken, dan is dat ook voor gevaccineerden zeer goed nieuws. Ik persoonlijk ben geen voorstander van middelen die naar mijn mening te vroeg op de markt zijn gebracht en in tegenstelling tot het zeer veilige ivermectine wel tot zeer ernstige complicaties kunnen leiden. Als over een paar jaar de kans op complicaties tot een acceptabel niveau is terug gebracht, de middelen toereikend effectief blijken te zijn en niet risicovoller zijn dan het virus zelf (voor mijn leeftijdsgroep) , dan neem ik ook zo'n spuit, maar tot die tijd zit ik in de controlegroep.
https://vaxcontrolgroup.com/ ;)
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201843436
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:16 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Ik ben geen tegenstander hoor van vaccinaties. Als Ivermectine blijkt te werken, dan is dat ook voor gevaccineerden zeer goed nieuws. Ik persoonlijk ben geen voorstander van middelen die naar mijn mening te vroeg op de markt zijn gebracht en in tegenstelling tot het zeer veilige ivermectine wel tot zeer ernstige complicaties kunnen leiden. Als over een paar jaar de kans op complicaties tot een acceptabel niveau is terug gebracht, de middelen toereikend effectief blijken te zijn en niet risicovoller zijn dan het virus zelf (voor mijn leeftijdsgroep) , dan neem ik ook zo'n spuit, maar tot die tijd zit ik in de controlegroep.
https://vaxcontrolgroup.com/ ;)
Ja, wappiegeleuter. Ook voor jouw doelgroep zijn die zeldzame ernstige complicaties nog steeds hoger bij een covidbesmetting dan bij een vaccinatie.
Je kunt ook water drinken. Superveilig, maar het helpt voor geen meter tegen COVID.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201843463
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, wappiegeleuter. Ook voor jouw doelgroep zijn die zeldzame ernstige complicaties nog steeds hoger bij een covidbesmetting dan bij een vaccinatie.
Je kunt ook water drinken. Superveilig, maar het helpt voor geen meter tegen COVID.
Laat maar zien dan, die cijfers. Leeftijdsgroep 45-50. (en hou eens op met dat op de man spelen. Wordt nu wel een beetje irritant)
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201843567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:16 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Ik ben geen tegenstander hoor van vaccinaties.
Toch vind je het goed dat je 80-jarige ouders niet voor vaccinatie kiezen, terwijl dat de meest kwetsbare groep is voor Covid.


quote:
Als Ivermectine blijkt te werken, dan is dat ook voor gevaccineerden zeer goed nieuws.
Waarom? Alleen gevaccineerden met verminderde weerstand zouden iets kunnen hebben aan een behandeling tegen Covid. De rest heeft geen medicatie nodig.


quote:
Ik persoonlijk ben geen voorstander van middelen die naar mijn mening te vroeg op de markt zijn gebracht en in tegenstelling tot het zeer veilige ivermectine wel tot zeer ernstige complicaties kunnen leiden.
Ik vind de complicaties die in de bijsluiter van ivermectine staan best ernstig.
Hydroxychlorycine werd een hak jaar geleden ook als uiterst veilig bestempeld.


quote:
Als over een paar jaar de kans op complicaties tot een acceptabel niveau is terug gebracht, de middelen toereikend effectief blijken te zijn en niet risicovoller zijn dan het virus zelf (voor mijn leeftijdsgroep) , dan neem ik ook zo'n spuit, maar tot die tijd zit ik in de controlegroep.
https://vaxcontrolgroup.com/ ;)
Er zijn andere vaccins in opkomst
De huidige vaccins worden niet veiliger.
Verder is acceptabel een subjectief begrip.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201843666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toch vind je het goed dat je 80-jarige ouders niet voor vaccinatie kiezen, terwijl dat de meest kwetsbare groep is voor Covid.
Er is inmiddels een negatieve effectiviteit voor die leeftijdsgroep, dus ja. Dat hebben ze verstandig besloten.

quote:
[..]
Waarom? Alleen gevaccineerden met verminderde weerstand zouden iets kunnen hebben aan een behandeling tegen Covid. De rest heeft geen medicatie nodig.
Mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook gewoon covid krijgen. Een middel dat de kans verkleint om in het ziekenhuis te belanden is ook voor hen nuttig.

quote:
[..]
Ik vind de complicaties die in de bijsluiter van ivermectine staan best ernstig.
Hydroxychlorycine werd een hak jaar geleden ook als uiterst veilig bestempeld.
Als je kijkt naar de gerapporteerde bijwerkingen van ivermectine op vigiaccess.org dan zijn dat doorgaans geen serieuze bijwerkingen.
HCQ wordt al jaren als zelfmoordmiddel gebruikt, albeit in een veel hogere dosis.
quote:
[..]
Er zijn andere vaccins in opkomst
De huidige vaccins worden niet veiliger.
Verder is acceptabel een subjectief begrip.
In ieder geval het Pfizer vaccin is meermaals van samenstelling veranderd. Van 2 gepatenteerde ingredienten naar 5.
(ik reageer vanavond weer op eventuele reacties)
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201843738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:55 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Er is inmiddels een negatieve effectiviteit voor die leeftijdsgroep, dus ja. Dat hebben ze verstandig besloten.
[..]
Onzin

quote:
Mensen die gevaccineerd zijn kunnen ook gewoon covid krijgen. Een middel dat de kans verkleint om in het ziekenhuis te belanden is ook voor hen nuttig.
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat dat niet gebeurt.
Daarom zien we veel lagere ziekenhuiscijfers, en dan vooral nog ongevaccineerden.

quote:
Als je kijkt naar de gerapporteerde bijwerkingen van ivermectine op vigiaccess.org dan zijn dat doorgaans geen serieuze bijwerkingen.
De bijsluiter bevat gerapporteerde bijwerkingen en hoe vaak die voor komen.
En dat is een beste lijst.


quote:
HCQ wordt al jaren als zelfmoordmiddel gebruikt, albeit in een veel hogere dosis.
[..]
In ieder geval het Pfizer vaccin is meermaals van samenstelling veranderd. Van 2 gepatenteerde ingredienten naar 5.
(ik reageer vanavond weer op eventuele reacties)
Laat eens beide ingrediënten lijsten zien.
Even los van het feit dat bijwerkingen worden veroorzaakt door de werkzame stof, niet door hulpstoffen.
Allergische reacties uitgezonderd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201844220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef Monolith het volgende:
Je kunt ook water drinken. Superveilig, maar het helpt voor geen meter tegen COVID.
Je hebt echt niet door hoe komisch slecht dit voorbeeld is hè?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201844244
Je zal maar zo een zelfbenoemd expert zijn. De arrogantie die je hebt om het wel even beter te weten dan de mensen die er daadwerkelijk voor geleerd hebben.

Beetje youtube filmpjes opzoeken en onderzoeken lezen die je eigenlijk niet snapt om vervolgens conclusies te trekken die toevallig bij je mening passen.
pi_201845001
Pointer zoekt Ivermectine-kopers om je verhaal te doen:

quote:
Oproep
Heb je ervaring met het gebruik van ivermectine? Kun je ons vertellen hoe je eraan bent gekomen? Heb je het medicijn via een online shop besteld? Of ben je een arts die te maken heeft met patiënten die ivermectine gebruiken? Dan komen we graag met je in contact.

https://pointer.kro-ncrv.(...)frbNugfHeH41GiGx8Zh0
pi_201846763
Kga mn dokter om ivermectine vragen
pi_201847356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:28 schreef jjfrmgreece het volgende:
Kga mn dokter om ivermectine vragen
Succes 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201847556
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:28 schreef jjfrmgreece het volgende:
Kga mn dokter om ivermectine vragen
Ik zou het gewoon bij een veearts halen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201847901
https://www.thelancet.com(...)(20)30464-8/fulltext

Dat de viral load verlaagd kan worden als je direct ivermectine neemt is toch een godswonder? Dat kan het verschil zijn tussen een herseninfectie of geen herseninfectie.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 21-10-2021 21:26:57 ]
pi_201851759
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:16 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Ik ben geen tegenstander hoor van vaccinaties. Als Ivermectine blijkt te werken, dan is dat ook voor gevaccineerden zeer goed nieuws. Ik persoonlijk ben geen voorstander van middelen die naar mijn mening te vroeg op de markt zijn gebracht en in tegenstelling tot het zeer veilige ivermectine wel tot zeer ernstige complicaties kunnen leiden. Als over een paar jaar de kans op complicaties tot een acceptabel niveau is terug gebracht, de middelen toereikend effectief blijken te zijn en niet risicovoller zijn dan het virus zelf (voor mijn leeftijdsgroep) , dan neem ik ook zo'n spuit, maar tot die tijd zit ik in de controlegroep.
https://vaxcontrolgroup.com/ ;)
Vaccin studies zijn, zeker tov medicijnenstudies, juist veel uitgebreider, vooral als het gaat om veiligheid. Hoe zeker wist men dat ivermectine veilig was op het moment dat het toegelaten werd? Had het volgens de criteria die jij nu op vaccins toepast, wel toegelaten mogen worden op het moment dat het toegelaten werd?
pi_201852134
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:03 schreef jjfrmgreece het volgende:

https://www.thelancet.com(...)(20)30464-8/fulltext

Dat de viral load verlaagd kan worden als je direct ivermectine neemt is toch een godswonder? Dat kan het verschil zijn tussen een herseninfectie of geen herseninfectie.
Ehm

quote:
The ivermectin group had non-statistically significant lower viral loads at day 4 (p = 0·24 for gene E; p = 0·18 for gene N) and day 7 (p = 0·16 for gene E; p = 0·18 for gene N) post treatment as well as lower IgG titers at day 21 post treatment (p = 0·24). Patients in the ivermectin group recovered earlier from hyposmia/anosmia (76 vs 158 patient-days; p < 0.001).
Dus ze hadden helemaal geen lagere viral loads, maar ze herstelden wel iets sneller. Alleen een rare manier om dat te berekenen, met zo'n kleine studie, met 12 deelnemers in elke groep kan het veel uitmaken als in de ene groep er toevallig 2 of 3 na 3 dagen beter zijn, terwijl in de andere groep er 2 met long covid zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 21-10-2021 21:27:11 ]
pi_201854800
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ehm
[..]
Dus ze hadden helemaal geen lagere viral loads, maar ze herstelden wel iets sneller. Alleen een rare manier om dat te berekenen, met zo'n kleine studie, met 12 deelnemers in elke groep kan het veel uitmaken als in de ene groep er toevallig 2 of 3 na 3 dagen beter zijn, terwijl in de andere groep er 2 met long covid zitten.
dus je zou het niet nemen na covid contact wetende dat het virus zich minder in je lichaam kan verspreiden en het minder bijwerkingen heeft dan aspirine?



Wat begrijp ik niet goed hier volgens jou?
pi_201856008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Onzin
Ontzettend jammer dat je duidelijk geen van mijn linkjes hebt ingezien en we daardoor nu weer in rondjes praten. Voor de goede orde nog één keer dan.
Dit filmpje kun je vast wel volgen
en vanaf het einde van dat filmpje vervolgt het traject:
39% https://www.gov.il/BlobFo(...)vaccination-data.pdf
20% https://www.gov.il/BlobFo(...)vaccination-data.pdf
-9.5% https://www.fil.ion.ucl.ac.uk/spm/covid-19/forecasting/
table 5: https://assets.publishing(...)fing_23_21_09_16.pdf
table 15 https://publichealthscotl(...)blication_report.pdf
table 2 +4 https://assets.publishing(...)report_-_week_36.pdf
table 2 +4
https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf

quote:
[..]
Het vaccin zorgt ervoor dat dat niet gebeurt.
Daarom zien we veel lagere ziekenhuiscijfers, en dan vooral nog ongevaccineerden.
table 4 https://assets.publishing(...)report_-_week_38.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8481107/
Kijk vooral ook even naar landen als Seychelles (het land dat samen met Gibraltar het snelste over ging tot massa vaccinatie) en Gibraltar waar vanaf mei 2021 iedereen volledig gevaccineerd is.
Als je kijkt naar cases per miljoen dan staat Seychelles op plaats nummer 2 met 220,928 cases per miljoen, en Gibraltar op plaats 4 met 172,932 cases per miljoen. Als je kijkt naar sterfte per miljoen dan staat Gibraltar op de zevende plaats met 2,910 sterfgevallen per miljoen en Seychelles tot mijn grote verbazing nu op plaats 64 met 1,200 sterfgevallen per miljoen (maanden lang stonden ze allebei in de top 5.)
https://www.worldometers.info/coronavirus/?
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

quote:
[..]
De bijsluiter bevat gerapporteerde bijwerkingen en hoe vaak die voor komen.
En dat is een beste lijst.
Laat eens zien? De bijsluiters die ik in huis heb zijn niet zo exact, en vigiaccess is van de WHO dus daar is niets mis mee. Ik heb reeds eerder samengevat wat er aan bijwerkingen het meest gerapporteerd is, en die lijst kwam niet uit mijn duim, maar heb ik samengesteld uit de informatie op vigiaccess.

quote:
[..]
Laat eens beide ingrediënten lijsten zien.
Even los van het feit dat bijwerkingen worden veroorzaakt door de werkzame stof, niet door hulpstoffen.
Allergische reacties uitgezonderd.
Wat hebben hulpstoffen hier nu weer mee te maken, die patenteer je toch niet.. Dat gezegd te hebben kan ik dit niet terug vinden. Ik meen me te herinneren dat of Joe Rogan of Steven Crowder hier mee aan kwam en inmiddels al weer maanden terug. Als ik er op google vind ik slechts factcheckers die stellen dat er niets aan de ingredienten is veranderd, maar ja, die zeggen ook dat je injectieplaats niet magnetisch kan zijn en daarvan heb ik zelf mogen vaststellen dat dit een maand na injectie, in ieder geval bij de persoon op wie ik dat getest heb, wel het geval was.(rabbelrabbelrabbel ;) *en ja, ik ken de factchecks van dat onderwerp en was mij bewust van de mogelijke pitfalls alvorens ik dit had getest, dus je hoeft niet met babypoeder aan te komen. test het zelf maar, ben wel benieuwt )

[ Bericht 0% gewijzigd door primumnonnocere op 22-10-2021 07:14:23 ]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201856042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Vaccin studies zijn, zeker tov medicijnenstudies, juist veel uitgebreider, vooral als het gaat om veiligheid. Hoe zeker wist men dat ivermectine veilig was op het moment dat het toegelaten werd? Had het volgens de criteria die jij nu op vaccins toepast, wel toegelaten mogen worden op het moment dat het toegelaten werd?
Er is nog nooit eerder een vaccin met zo weinig studie en zo snel op de markt gekomen als de huidige vaccins. Het heeft niet voor niets een spoed goedkeuring gekregen. Dat krijgt het omdat er dus nogal wat stappen zijn overgeslagen.
Het staat ook een beetje los van het feit dat Ivermectine al heel lang op de markt is en de risicos ervan goed bekend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door primumnonnocere op 22-10-2021 07:15:17 ]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201856046
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:00 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
dus je zou het niet nemen na covid contact wetende dat het virus zich minder in je lichaam kan verspreiden en het minder bijwerkingen heeft dan aspirine?

[ afbeelding ]

Wat begrijp ik niet goed hier volgens jou?
Uit welk onderzoek komt dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door primumnonnocere op 22-10-2021 07:14:38 ]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201856576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:34 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Ontzettend jammer dat je duidelijk geen van mijn linkjes hebt ingezien en we daardoor nu weer in rondjes praten. Voor de goede orde nog één keer dan.
Daaruit blijkt niet wat je stelt.

quote:
Kijk vooral ook even naar landen als Seychelles (het land dat samen met Gibraltar het snelste over ging tot massa vaccinatie) en Gibraltar waar vanaf mei 2021 iedereen volledig gevaccineerd is.
Als je kijkt naar cases per miljoen dan staat Seychelles op plaats nummer 2 met 220,928 cases per miljoen, en Gibraltar op plaats 4 met 172,932 cases per miljoen. Als je kijkt naar sterfte per miljoen dan staat Gibraltar op de zevende plaats met 2,910 sterfgevallen per miljoen en Seychelles tot mijn grote verbazing nu op plaats 64 met 1,200 sterfgevallen per miljoen (maanden lang stonden ze allebei in de top 5.)
https://www.worldometers.info/coronavirus/?
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
[..]
Waarom kijk je niet gewoon naar Nederland, waar het aantal ziekenhuisopnamen achterblijft op het aantal besmettingen, zoals de verwachting is.
Het vaccin dat wordt toegepast is zeer effectief tegen Wuhan.
Helaas zitten we nu met Delta.
Bij Delta is het vaccin minder effectief in het voorkomen van besmettingen, maar effectief genoeg om ernstig verloop van de ziekte te voorkomen.


quote:
Laat eens zien? De bijsluiters die ik in huis heb zijn niet zo exact, en vigiaccess is van de WHO dus daar is niets mis mee. Ik heb reeds eerder samengevat wat er aan bijwerkingen het meest gerapporteerd is, en die lijst kwam niet uit mijn duim, maar heb ik samengesteld uit de informatie op vigiaccess.
[..]
Als jij hoofdpijn krijgt van paracetamol, bel je dan met lareb om dat door te geven?

En verwacht je dat in derdewereldlanden iedereen die medicijnen gebruikt contact opneemt met het equivalent van Lareb in hun land om door te geven welke bijwerkingen ze hebben ervaren?

Dus hoezo is vigiaccess exact in hun metingen van hoe vaak een bijwerking zich voordoet?


quote:
Wat hebben hulpstoffen hier nu weer mee te maken, die patenteer je toch niet..
Jawel, letterlijk alles wordt gepatenteerd.
En de werkzame stof is de mRNA..
Dat is 1 ingrediënt.
De rest zijn stoffen die de mRNA helpen. Hulpstoffen dus.


quote:
Dat gezegd te hebben kan ik dit niet terug vinden. Ik meen me te herinneren dat of Joe Rogan of Steven Crowder hier mee aan kwam en inmiddels al weer maanden terug. Als ik er op google vind ik slechts factcheckers die stellen dat er niets aan de ingredienten is veranderd, maar ja, die zeggen ook dat je injectieplaats niet magnetisch kan zijn en daarvan heb ik zelf mogen vaststellen dat dit een maand na injectie, in ieder geval bij de persoon op wie ik dat getest heb, wel het geval was.(rabbelrabbelrabbel ;) *en ja, ik ken de factchecks van dat onderwerp en was mij bewust van de mogelijke pitfalls alvorens ik dit had getest, dus je hoeft niet met babypoeder aan te komen. test het zelf maar, ben wel benieuwt )
De ingrediënten staan gewoon op internet.
Snap dus niet waarom je afhankelijk bent van Rogan of whatever.

En nee, je wordt niet magnetisch van het vaccin.

En wie heeft het over babypoeder?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201856612
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:00 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
dus je zou het niet nemen na covid contact wetende dat het virus zich minder in je lichaam kan verspreiden en het minder bijwerkingen heeft dan aspirine?

[ afbeelding ]

Wat begrijp ik niet goed hier volgens jou?
De testgroep is te klein om toeval uit te sluiten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201856710
Waarom is die Amerikaanse idioterie toch zo komen overwaaien naar hier?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201856787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:56 schreef Monolith het volgende:
Waarom is die Amerikaanse idioterie toch zo komen overwaaien naar hier?
Oh, kijk bij BNW, daar zie je ook een sterke fixatie op Amerika..
Wellicht een uitvloeisel van de Amerikaanse eeuw.

En dit onderwerp is wel beetje BNW, er wordt zelfs gesteld dat het vaccin je een maand lang magnetisch maakt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201856812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, kijk bij BNW, daar zie je ook een sterke fixatie op Amerika..
Wellicht een uitvloeisel van de Amerikaanse eeuw.

En dit onderwerp is wel beetje BNW, er wordt zelfs gesteld dat het vaccin je een maand lang magnetisch maakt...
Ja, dan ben je wel af.
Ik zie ook wel een connectie met de voorliefde van de nieuwe politieke partijen voor Amerikaans conservatisme / alt-right, toch een enorme broedplaats voor anti- en pseudowetenschappelijk geneuzel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201856838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daaruit blijkt niet wat je stelt.
Jawel, als je bijvoorbeeld naar tabellen 2, 3, 4 kijkt in de laatste pdf https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf dan zie je dat het aantal cases, opnames en sterfgevallen voor gevaccineerden met leeftijd toeneemt en dit niet zo is voor ongevaccineerden.
Als je dan naar Nederland kijkt, waar ik je ook al een linkje van had gegeven https://maurice.nl/2021/1(...)n-vrijwel-verdwenen/ dan zien we hier hetzelfde.

quote:
[..]
Waarom kijk je niet gewoon naar Nederland, waar het aantal ziekenhuisopnamen achterblijft op het aantal besmettingen, zoals de verwachting is.
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.

quote:
Het vaccin dat wordt toegepast is zeer effectief tegen Wuhan.
Helaas zitten we nu met Delta.
Bij Delta is het vaccin minder effectief in het voorkomen van besmettingen, maar effectief genoeg om ernstig verloop van de ziekte te voorkomen.
De expert zal dan ook zeggen dat het waanzin is om een vaccinatieprogramma te beginnen in een pandemie.
niet alleen is dat een formule voor mutaties, maar mensen die gevaccineerd zijn kunnen asymptomatisch verspreiden terwijl ongevaccineerden dit niet kunnen. Het is dus ook nog eens een formule voor meer besmettingen.
quote:
[..]
Als jij hoofdpijn krijgt van paracetamol, bel je dan met lareb om dat door te geven?

En verwacht je dat in derdewereldlanden iedereen die medicijnen gebruikt contact opneemt met het equivalent van Lareb in hun land om door te geven welke bijwerkingen ze hebben ervaren?

Dus hoezo is vigiaccess exact in hun metingen van hoe vaak een bijwerking zich voordoet?
Zelfs als vele mensen dit niet rapporteren zijn de gerapporteerde verhoudingen representatief.

quote:
[..]
Jawel, letterlijk alles wordt gepatenteerd.
En de werkzame stof is de mRNA..
Dat is 1 ingrediënt.
De rest zijn stoffen die de mRNA helpen. Hulpstoffen dus.
[..]
De ingrediënten staan gewoon op internet.
Snap dus niet waarom je afhankelijk bent van Rogan of whatever.
Dat was toevallig voor die stelling mijn bron.
quote:
En nee, je wordt niet magnetisch van het vaccin.
Noem me maar een leugenaar, ik had niets anders verwacht. (het is dan ook nogal een bewering, dus ik neem je het niet kwalijk. ik geloofde het zelf ook niet tot ik het als grap bij een vriend uitprobeerde en het tot onze grote verbazing wel het geval bleek te zijn)
quote:
En wie heeft het over babypoeder?
Enkele factcheck paginas beweren dat die magneetjes blijven plakken vanwege vettigheid en dat dit niet meer plakt na wat babypoeder op de arm te doen.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201856936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:56 schreef Monolith het volgende:
Waarom is die Amerikaanse idioterie toch zo komen overwaaien naar hier?
Net als andere Amerikaanse idioterie, veel informatie op internet is in het Engels. Uiteraard ook in Spaans, maar ik heb een vermoeden dat er meer Nederlanders zijn die Engels kunnen dan Spaans.

Verder zijn we ook opgegroeid met Amerikaanse media, dus voor veel mensen voelt het als vertrouwd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, kijk bij BNW, daar zie je ook een sterke fixatie op Amerika..
Wellicht een uitvloeisel van de Amerikaanse eeuw.

En dit onderwerp is wel beetje BNW, er wordt zelfs gesteld dat het vaccin je een maand lang magnetisch maakt...
Ook een reden om niet meer BNW te bezoeken. Niet alleen zijn die Amerikaanse plaatjes erg ongrappig, het is voor ons ook niet bepaald van toepassing. Maar ja, mensen willen graaf zielig zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:16:56 #283
5428 crew  miss_sly
pi_201856949
Dit topic gaat over Ivermectine. Zullen we claims over magnetisch zijn na vaccinatie hier gewoon achterwege laten? Sowieso geen plaats voor in het COR-subforum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201856987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:16 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic gaat over Ivermectine. Zullen we claims over magnetisch zijn na vaccinatie hier gewoon achterwege laten? Sowieso geen plaats voor in het COR-subforum.
Soms vloeit het ene onderwerp nu eenmaal in het andere, maar ik zal er wat meer op letten en proberen on-topic te blijven.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201857006
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:07 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Jawel, als je bijvoorbeeld naar tabellen 2, 3, 4 kijkt in de laatste pdf https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf dan zie je dat het aantal cases, opnames en sterfgevallen voor gevaccineerden met leeftijd toeneemt en dit niet zo is voor ongevaccineerden.
Als je dan naar Nederland kijkt, waar ik je ook al een linkje van had gegeven https://maurice.nl/2021/1(...)n-vrijwel-verdwenen/ dan zien we hier hetzelfde.
[..]
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.
[..]
De expert zal dan ook zeggen dat het waanzin is om een vaccinatieprogramma te beginnen in een pandemie.
niet alleen is dat een formule voor mutaties, maar mensen die gevaccineerd zijn kunnen asymptomatisch verspreiden terwijl ongevaccineerden dit niet kunnen. Het is dus ook nog eens een formule voor meer besmettingen.
[..]
Zelfs als vele mensen dit niet rapporteren zijn de gerapporteerde verhoudingen representatief.
[..]
Dat was toevallig voor die stelling mijn bron.
[..]
Noem me maar een leugenaar, ik had niets anders verwacht. (het is dan ook nogal een bewering, dus ik neem je het niet kwalijk. ik geloofde het zelf ook niet tot ik het als grap bij een vriend uitprobeerde en het tot onze grote verbazing wel het geval bleek te zijn)
[..]
Enkele factcheck paginas beweren dat die magneetjes blijven plakken vanwege vettigheid en dat dit niet meer plakt na wat babypoeder op de arm te doen.
Gozer, heb je je op dit forum aangemeld om ivermectine te promoten of anti-vaccinatie.
Want als jij graag ivermectine slikt, moet je dat helemaal zelf weten. Echter lijk jij maar niet te accepteren dat veel mensen kiezen voor die vaccinaties.

En over magnetisch worden, was het maar zo’n feest. Volgens de BNW-lui zou ik nu de vrouwelijke versie van Magneto zijn, maar dat valt vies tegen. Uiteraard geprobeerd, maar ik voelde me eerder een idioot dat ik het überhaupt ging proberen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201857021
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Gozer, heb je je op dit forum aangemeld om ivermectine te promoten of anti-vaccinatie.
Want als jij graag ivermectine slikt, moet je dat helemaal zelf weten. Echter lijk jij maar niet te accepteren dat veel mensen kiezen voor die vaccinaties.

En over magnetisch worden, was het maar zo’n feest. Volgens de BNW-lui zou ik nu de vrouwelijke versie van Magneto zijn, maar dat valt vies tegen. Uiteraard geprobeerd, maar ik voelde me eerder een idioot dat ik het überhaupt ging proberen.
Sterker nog, ik heb ook een medische sensor op m'n arm zitten die niet zo best meer zou functioneren als je er een magneet bij zou houden. Deed het nog gewoon prima na de vaccinatie. Maar goed, als er nog iemand twijfelde aan het feit dat betreffende user lekker in BNW moet gaan posten, dan is die bij deze ook wel weggenomen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201857093
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Gozer, heb je je op dit forum aangemeld om ivermectine te promoten of anti-vaccinatie.
Want als jij graag ivermectine slikt, moet je dat helemaal zelf weten. Echter lijk jij maar niet te accepteren dat veel mensen kiezen voor die vaccinaties.

En over magnetisch worden, was het maar zo’n feest. Volgens de BNW-lui zou ik nu de vrouwelijke versie van Magneto zijn, maar dat valt vies tegen. Uiteraard geprobeerd, maar ik voelde me eerder een idioot dat ik het überhaupt ging proberen.
Hierna reageer ik, op dringend verzoek van Miss_sly niet meer op niet ivermectine gerelateerde reacties.
Wat betreft de vaccinatie efficientie, dat onderwerp kwam nu eenmaal ter sprake door de interactie op deze pagina. Wat betreft de magneetjes. Ik kan slechts spreken uit eigen ervaring. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar ik zou niet weten hoe ik dat kan delen zonder mijzelf en de ander daarmee te doxxen.

Als laatste nog even in reactie op Monolith. De claim is niet dat het zelf magnetisch is, maar dat magneetjes er aan blijven plakken.

Tot zover die onderwerpen.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201857157
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:00 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
dus je zou het niet nemen na covid contact wetende dat het virus zich minder in je lichaam kan verspreiden en het minder bijwerkingen heeft dan aspirine?

[ afbeelding ]

Wat begrijp ik niet goed hier volgens jou?
Ik zie in het plaatje flinke overlap tussen Ivermectine en Placebo, in elk stadium, oftewel: GEEN effect. Dus inderdaad, ik zou geen Ivermectine nemen, nadat ik besmet ben.
pi_201857259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik zie in het plaatje flinke overlap tussen Ivermectine en Placebo, in elk stadium, oftewel: GEEN effect. Dus inderdaad, ik zou geen Ivermectine nemen, nadat ik besmet ben.
Wat vind je van deze resultaten dan?
https://www.cureus.com/ar(...)pective-cohort-study
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem.
pi_201857316
Gestopt met lezen bij "retrospective cohort study"
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201857318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:51 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Er is nog nooit eerder een vaccin met zo weinig studie en zo snel op de markt gekomen als de huidige vaccins. Het heeft niet voor niets een spoed goedkeuring gekregen. Dat krijgt het omdat er dus nogal wat stappen zijn overgeslagen.
Het staat ook een beetje los van het feit dat Ivermectine al heel lang op de markt is en de risicos ervan goed bekend zijn.
Onzin. Met het Ebola vaccin is bijvoorbeeld veel minder getest voor het op de markt werd toegelaten. Er zijn geen stappen overgeslagen, men heeft een boel stappen alleen veel sneller uit kunnen voeren omdat er geen gebrek aan funding was, geen gebrek aan vrijwilligers, en geen gebrek aan rondgaand virus.
Welke specifieke stappen zijn volgens jou overgeslagen?
pi_201857451
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:32 schreef primumnonnocere het volgende:
. Wat betreft de magneetjes. Ik kan slechts spreken uit eigen ervaring. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar ik zou niet weten hoe ik dat kan delen zonder mijzelf en de ander daarmee te doxxen.

Toch ga ik door je kun het filmpje gewoon delen door op YouTube te zetten. Net zoals je alle willekeurige data die je toevallig welgevallig is met ons deelt en de users dan weer de relevante stukken die je bewust weglaat tonen en je je wederom van de domme houdt. Dat dit topic nog open is of niet naar BNW verplaatst is, is me werkelijk een raadsel. :')
pi_201857456
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:07 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Jawel, als je bijvoorbeeld naar tabellen 2, 3, 4 kijkt in de laatste pdf https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf dan zie je dat het aantal cases, opnames en sterfgevallen voor gevaccineerden met leeftijd toeneemt en dit niet zo is voor ongevaccineerden.
Als je dan naar Nederland kijkt, waar ik je ook al een linkje van had gegeven https://maurice.nl/2021/1(...)n-vrijwel-verdwenen/ dan zien we hier hetzelfde.
[..]
Nee, wat je doet is selectief shoppen.
Je stelt dat vaccinatie negatief uitpakt voor 80+.
Dus er belanden meer 80+ op de IC die gevaccineerd zijn per 1000 besmettingen dan het geval was toen er niet werd gevaccineerd.
En dat is niet het geval.


quote:
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.
[..]
Los van dat VK een ander vaccin gebruikt zie je daar ook niet dat het aantal 80+ nu hoger is dan voor de vaccinaties.

Verder was al bekend dat het vaccin minder bescherming biedt tegen Delta bij 80+, en om die reden volgt nu een booster voor die doelgroep.
En Delta is een flink stuk besmettelijker, waardoor meer besmettingen zijn te verwachten.
Bij dansen met Jansen was dat heel duidelijk zichtbaar.


quote:
De expert zal dan ook zeggen dat het waanzin is om een vaccinatieprogramma te beginnen in een pandemie.
Een expert is zelf een waanzinnige als hij bij een pandemie afwacht tot die voorbij is voordat een middel om die te bestrijden wordt ingezet.


quote:
niet alleen is dat een formule voor mutaties, maar mensen die gevaccineerd zijn kunnen asymptomatisch verspreiden terwijl ongevaccineerden dit niet kunnen.
Ook dikke onzin..
De meeste mensen zijn asymptomatisch. Gevaccineerd of ongevaccineerd.
En jij beweert dat een ongevaccineerde asymptomatisch besmet persoon dat niet kan doorgeven, maar een gevaccineerde wel?

En hoezo is het een formule voor mutaties?

Het probleem bij vaccineren tijdens een epidemie is dat je niet kunt voorkomen dat besmette personen ook gevaccineerd worden.

Het virus muteert sowieso, stel dat Australië 0 Covid had voordat ze 100% vaccinatie hadden bereikt.
Geloof jij dan dat er in dat land geen mutaties meer voorkomen als de grenzen open gaan?
Is onzin.

Het risico op mutaties door deze vaccins zit hem in het feit dat het niet volledig voorkomt dat er besmettingen plaatsvinden.
Een virus dat een gevaccineerde gemakkelijker besmet dan het huidige virus zak in een populatie waarbij de overgrote meerderheid de overhand krijgen.
Maar dat heeft niets te maken met het moment van vaccineren.


.
quote:
Het is dus ook nog eens een formule voor meer besmettingen.
[..]
Nee, en dat blijkt duidelijk uit de cijfers.


quote:
Zelfs als vele mensen dit niet rapporteren zijn de gerapporteerde verhoudingen representatief.
[..]
Dat is een aanname.

quote:
Dat was toevallig voor die stelling mijn bron.
[..]
Maar je hebt dus geen ingrediënten lijst, je weet het verschil niet tussen werkzame stof en hulpstof en kunt niet benoemen welke ingrediënten zijn gewijzigd.
Maar wel dat ze gepatenteerd zijn, en dat is kennelijk eng...

quote:
Noem me maar een leugenaar, ik had niets anders verwacht. (het is dan ook nogal een bewering, dus ik neem je het niet kwalijk. ik geloofde het zelf ook niet tot ik het als grap bij een vriend uitprobeerde en het tot onze grote verbazing wel het geval bleek te zijn)
[..]
Nou vertel, op welke wijze heb je gecontroleerd of die vriend van je magnetisch is ..

quote:
Enkele factcheck paginas beweren dat die magneetjes blijven plakken vanwege vettigheid en dat dit niet meer plakt na wat babypoeder op de arm te doen.
Of je zelf magnetisch bent controleer je niet met een magneet.
. anyway, wat voor magneet heb je gebruikt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201857470
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Onzin. Met het Ebola vaccin is bijvoorbeeld veel minder getest voor het op de markt werd toegelaten. Er zijn geen stappen overgeslagen, men heeft een boel stappen alleen veel sneller uit kunnen voeren omdat er geen gebrek aan funding was, geen gebrek aan vrijwilligers, en geen gebrek aan rondgaand virus.
Welke specifieke stappen zijn volgens jou overgeslagen?
Die vraag stel ik ook altijd, en krijg nooit antwoord.
Zelfde als de stelling dat het vaccin onder voorwaarden is toegelaten.
Welke voorwaarden?
Nooit antwoord...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201857495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:07 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Jawel, als je bijvoorbeeld naar tabellen 2, 3, 4 kijkt in de laatste pdf https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf dan zie je dat het aantal cases, opnames en sterfgevallen voor gevaccineerden met leeftijd toeneemt en dit niet zo is voor ongevaccineerden.
Als je dan naar Nederland kijkt, waar ik je ook al een linkje van had gegeven https://maurice.nl/2021/1(...)n-vrijwel-verdwenen/ dan zien we hier hetzelfde.
Gezien de verschillende groottes van de groepen, moet je naar de rates kijken, en dat bij ziekenhuisbezoeken en overlijden juist zien wat jij beweert wat het niet laat zien.

Voor besmettingen neemt het inderdaad niet toe per leeftijd, maar dat is zowel bij gevaccineerden als ongevaccineerden. Dat zal vooral te maken hebben met hoeveel sociale contacten elke groep heeft en welk deel gevaccineerd is. In het VK zijn nog weinig jongeren volledig gevaccineerd, maar gaan wel zonder maatregelen naar school (en 1/3 zit thuis omdat ze in quarantaine moeten omdat zij of een klasgenoot corona hebben).


Maar bij opnames wel degelijk, en het neemt een stuk harder toe bij ongevaccineerden.



En datzelfde zie je bij overledenen. Er overlijden 3-4x zoveel ouderen per 100.000 in de ongevaccineerde groep. En <60 is dat verschil nog groter, 4-8x. Maurice zwetst, dat doet hij de hele pandemie al.



quote:
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.
Klopt, het VK monitoort veel meer. En ook omdat ze 4x zoveel mensen hebben, hebben ze meer data en kunnen ze eerder conclusies trekken.

quote:
De expert zal dan ook zeggen dat het waanzin is om een vaccinatieprogramma te beginnen in een pandemie.
Nee! Sterker nog, vaak kunnen de grote phase III studies pas gedaan worden TIJDENS een pandemie. Het is geregeld voorgekomen dat een vaccin klaar was voor een phase III studie, maar dat men jaren moest wachten op een uitbraak, zodat de effectiviteit ervan ook echt getest kon worden.
De enige andere optie zijn challenge studies, maar daarvoor moet je eigenlijk een veilige en effectieve behandelmethode voor de ziekte hebben. Dan geef je een deel van de vrijwilligers het vaccin, een deel een placebo, en stel je ze vervolgens bloot aan de ziektekiem. Men zoekt in Oxford geloof ik nog vrijwilligers voor een challenge studie met een malaria vaccin, mocht je interesse hebben. Vergoeding geloof ik tot £7k.

quote:
niet alleen is dat een formule voor mutaties, maar mensen die gevaccineerd zijn kunnen asymptomatisch verspreiden terwijl ongevaccineerden dit niet kunnen. Het is dus ook nog eens een formule voor meer besmettingen.
Ook ongevaccineerde kunne asymptomatisch verspreiden, zeker als ze al eerder besmet zijn geweest.

quote:
Zelfs als vele mensen dit niet rapporteren zijn de gerapporteerde verhoudingen representatief.
[..]
Dat was toevallig voor die stelling mijn bron.
[..]
Noem me maar een leugenaar, ik had niets anders verwacht. (het is dan ook nogal een bewering, dus ik neem je het niet kwalijk. ik geloofde het zelf ook niet tot ik het als grap bij een vriend uitprobeerde en het tot onze grote verbazing wel het geval bleek te zijn)
Misschien geen leugenaar, maar je schrijft wel veel onzin op. Doe je dat bewust dan ben je inderdaad een leugenaar die desinformatie verspreid. Maar ik denk gewoon dat je niet beter weet. Je linkt naar tabellen die precies laten zien wat jij beweert dat ze niet laten zien. Dat is gewoon een beetje...dom.
pi_201857499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:46 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Wat vind je van deze resultaten dan?
https://www.cureus.com/ar(...)pective-cohort-study
Retrospective cohort studies are a type of observational research in which the investigator looks back in time at archived or self-report data to examine whether the risk of disease was different between exposed and non-exposed patients
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201857597
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:32 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Hierna reageer ik, op dringend verzoek van Miss_sly niet meer op niet ivermectine gerelateerde reacties.
Wat betreft de vaccinatie efficientie, dat onderwerp kwam nu eenmaal ter sprake door de interactie op deze pagina. Wat betreft de magneetjes. Ik kan slechts spreken uit eigen ervaring. Ik heb er een filmpje van gemaakt maar ik zou niet weten hoe ik dat kan delen zonder mijzelf en de ander daarmee te doxxen.

Als laatste nog even in reactie op Monolith. De claim is niet dat het zelf magnetisch is, maar dat magneetjes er aan blijven plakken.

Tot zover die onderwerpen.
Filmpje kun je op YouTube zetten en dan in BNW een onderwerp over starten.

Wat ivermectine betreft: je wijst er steeds op dat mutaties ervoor kunnen zorgen dat het virus ongevoelig wordt voor het vaccin.

Dat geldt ook voor ivermectine. Waarom ben je daar niet bang voor?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201857614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:46 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Wat vind je van deze resultaten dan?
https://www.cureus.com/ar(...)pective-cohort-study
Al eerder besproken. Slecht opgezette studie. Behandeling is niet random toegewezen, dus dan moet je voor factoren die van invloed kunnen zijn controleren. Zoals leeftijd bijvoorbeeld, of op welke afdeling deelnemers werken (dat kan invloed hebben op de kans dat ze in aanraking komen met het virus), of co-morbidities. Dat is allemaal niet gedaan.
Dan kun je eigenlijk geen conclusies trekken.
pi_201857650
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ehm
[..]
Dus ze hadden helemaal geen lagere viral loads, maar ze herstelden wel iets sneller. Alleen een rare manier om dat te berekenen, met zo'n kleine studie, met 12 deelnemers in elke groep kan het veel uitmaken als in de ene groep er toevallig 2 of 3 na 3 dagen beter zijn, terwijl in de andere groep er 2 met long covid zitten.
Nog even hierop terugkomen. Ze hadden natuurlijk moeten kijken naar de gemiddelde herstelduur in dagen van elke groep, en de spreiding erin, niet naar hoeveel dagen elke groep in totaal nodig had om te herstellen. Als je zou kijken naar de gemiddelde duur en spreiding, dan durf ik te wedden dat er flinke overlap was, en geen statistisch verschil. Dan zijn deze onderzoekers dus gaan dredgen om maar een resultaat te vinden, quite bizar.
pi_201857703
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:07 schreef primumnonnocere het volgende:

[..]
Jawel, als je bijvoorbeeld naar tabellen 2, 3, 4 kijkt in de laatste pdf https://assets.publishing(...)e-report-week-41.pdf dan zie je dat het aantal cases, opnames en sterfgevallen voor gevaccineerden met leeftijd toeneemt en dit niet zo is voor ongevaccineerden.

[...]
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.
Tja, zoals ik vorige week ook al zei tegen iemand anders over de Schotse cijfertjes en statistiekjes: je lijkt ze nogal verkeerd te interpreteren.

In de tabellen die jij hier opsomt staat exact het tegenovergestelde van wat jij zelf beweert.
Uiteindelijk zijn vooral de twee uiterst rechter kolommen van belang (rates among persons vaccinated/not vaccinated per 100,000).
Daaruit blijkt dat in elke leeftijdsgroep de kans voor een niet-gevaccineerde nog steeds veel groter is om bijvoorbeeld in het ziekenhuis te belanden of om te overlijden ten opzichte van een gevaccineerde.

Bijvoorbeeld, de kans om te overlijden is voor een 80-plusser voor een niet-gevaccineerde drie keer zo groot als voor een gevaccineerde (156 vs 49.5).
Voor iemand van 70-79 is de kans 5 keer zo groot (66 vs 13 per 100,000).
Voor iemand van 60-69 is die kans 5,5 keer zo groot en voor iemand van 50-59 zelfs 9 keer zo groot.
(tabel 4).

Kijk je naar tabel 3 (emergency care) zie je hetzelfde:
Voor een 80-plusser is de kans voor een niet-gevaccineerde bijna 3 keer zo groot dan voor een gevaccineerde.
Voor een 70-79-jarige eveneens. Voor iemand van 60-69 zelfs 5 keer zo groot, voor een 50-59 zelfs meer dan 6 keer zo groot.

Alleen bij de cases (besmettingen) zie je inderdaad een wat ander beeld. Maar goed, de vaccins zouden dan ook in eerste instantie tegen ziekenhuisopname en overlijden bescherming bieden.
Verder kun je allerlei eventuele verklaringen zoeken voor het feit dat er per 100.000 inwoners meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden besmet raken.
Misschien zijn ze wat minder voorzichtig (want gevaccineerd), komen ze meer in contact met anderen en gaan ze weer meer naar (drukke) plekken waar niet-gevaccineerden niet komen, zoals concerten, voetbalwedstrijden, etcetera. Weten wij het. Maar die mogelijkheid (voor andere verklaringen) is er altijd.

En bovendien, de vaccins lijken bescherming te bieden tegen ziekenhuisopname en overlijden. Wat dat betreft is het ook niet zo problematisch dat gevaccineerden besmet raken.

Verder staat op pagina 12 van dit rapport (vlak boven de door jou gehanteerde tabelletjes) van de Britse overheid het volgende (voor jou wel van belang denk ik):
quote:

Interpretation of the data

These data should be considered in the context of vaccination status of the population groups shown in the rest of this report. The vaccination status of cases, inpatients and deaths is not the most appropriate method to assess vaccine effectiveness and there is a high risk of misinterpretation. Vaccine effectiveness has been formally estimated from a number of different sources and is described earlier in this report.

In the context of very high vaccine coverage in the population, even with a highly effective vaccine, it is expected that a large proportion of cases, hospitalisations and deaths would occur in vaccinated individuals, simply because a larger proportion of the population are vaccinated than unvaccinated and no vaccine is 100% effective.
This is especially true because vaccination has been prioritised in individuals who are more susceptible or more at risk of severe disease. Individuals in risk groups may also be more at risk of hospitalisation or death due to non-COVID-19 causes, and thus may be hospitalised or die with COVID-19 rather than because of COVID-19.

Laat dat nog maar even inzinken. Hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe meer gevaccineerden op de IC belanden of overlijden. Dat is geen hogere wiskunde.
Verder: hoe ouder je wordt, hoe meer klachten je gemiddeld hebt en hoe hoger de kans om te overlijden. Met of zonder vaccin. En hoe kwetsbaarder je bent, hoge groter de kans om te overlijden of in het ziekenhuis te belanden.
Gevaccineerde kwetsbare ouderen zijn immers nog steeds....kwetsbaar en oud. Gevaccineerd betekent dan niet opeens dat ze a la Highlander het eeuwige leven hebben, ofzo.
Het lijkt aannemelijk dat juist deze ouderen en kwetsbaren eerder geneigd zijn het vaccin te nemen, want bescherming (maar dus nooit 100%).

En dan kom je uiteindelijk toch op het punt: is er dan sprake van correlatie of van causaliteit als een oudere kwetsbare gevaccineerde persoon toch komt te overlijden of op de IC komt te belanden?
Is het omdat ze gevaccineerd zijn of toch gewoon omdat ze, nou ja, kwetsbaar en oud zijn?

Denk daar maar eens over na.

quote:
[...]
Het grootste probleem van Nederland is dat wij nogal wat informatie missen om bepaalde conclusies te kunnen maken. Het VK blinkt juist uit in publieke informatie.
Zie boven. ;)

Het rapport waaruit jij put waarschuwt juist om niet te snel conclusies te trekken. ;)

O kak, is @George_of_the_Jungle me nou voor geweest?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')