abonnement Unibet Coolblue
pi_201780774
Schijt irritant word ik ervan. Geef je beest fatsoenlijk aandacht ofzo of wat maakt mij het uit....

Dat beest is normaal stil. Durf ook niet echt aanbellen wat er aan de hand is. straks heb ik ruzie met de buren ofzo

Verder zie ik geen abnormale dingen.
pi_201780801
chocola door de brievenbus voor "sinterklaas"
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
pi_201780859
Misschien liggen ze gewond of dood in huis en blaft de hond om hulp. :o
pi_201781055
Bij mij in de buurt elke dag hetzelfde (maar niet in het weekend, dan zijn ze waarschijnlijk uit of zo, dan heeftie eindelijk rust), eeuwig geblaf. Dan aan het einde van de dag hoor ik plotseling gepiep en gejank en dan is het in één keer stil. Waarschijnlijk heeftie dan een paar flinke rotschoppen gehad.
pi_201781137
Wat is een hond...
Ik zwaai naar dieren.
pi_201781217
Ik heb vannacht je zusje volgeblaft
pi_201781344
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:21 schreef puddingman het volgende:
chocola door de brievenbus voor "sinterklaas"
Kon mijn lach niet bedwingen.
pi_201781395
Het is trouwens hont.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:06:07 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201781438
Kutbeesten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201781468
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:21 schreef puddingman het volgende:
chocola door de brievenbus voor "sinterklaas"
Lol, ff strooien met chocolade kruidnoten. Voor een paar cent van t probleem af en de rest opknabbelen onder t genot van een balkonjonko en een bakkie thee. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:52:11 #11
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_201782082
Even aanbellen en vragen of het goed met ze gaat omdat de hond gewoon zo veel blaft, weet je in elk geval zeker dat er niemand dood in huis ligt. Het is niet ondenkbaar. Komt er regelmatig visite bij de buren? Slechter kun je er niet van worden.

Je slaat twee vliegen in 1 klap:
- Je toont bezorgdheid (ook al is het dikke fake) maar de buren kunnen het vast waarderen. Dat heet dan sociale controle.
- Tegelijkertijd kun je gelijk leren waarom de hond zo blaft, want dat is gewoon je aanleiding geweest om toch even aan te bellen om te checken of alles goed was met de buren (niet kenbaar maken dat je blauw ergerde aan die hond). Maar door het vriendelijk te vragen of alles goed is weet je in elk geval waarom de hond zo blaft.

Mochten de buren geen redelijk antwoord hebben dan zou je nog altijd vriendelijk kunnen vragen of er misschien iets met de hond zelf is, omdat het geblaf wel je aandacht trok.

Onthoud 1 ding met buren: Schelden, dreigen etc, het werkt juist averechts. Juist met een beetje begrip en netjes blijven kun je veel meer bereiken.
pi_201783310
Onthoud een tweede ding: je kunt ze altijd in de kont plassen.

Beter een goeden hont dan een zeikende buurman.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201784224
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 16:52 schreef TechnoCat het volgende:
Even aanbellen en vragen of het goed met ze gaat omdat de hond gewoon zo veel blaft, weet je in elk geval zeker dat er niemand dood in huis ligt. Het is niet ondenkbaar. Komt er regelmatig visite bij de buren? Slechter kun je er niet van worden.

Je slaat twee vliegen in 1 klap:
- Je toont bezorgdheid (ook al is het dikke fake) maar de buren kunnen het vast waarderen. Dat heet dan sociale controle.
- Tegelijkertijd kun je gelijk leren waarom de hond zo blaft, want dat is gewoon je aanleiding geweest om toch even aan te bellen om te checken of alles goed was met de buren (niet kenbaar maken dat je blauw ergerde aan die hond). Maar door het vriendelijk te vragen of alles goed is weet je in elk geval waarom de hond zo blaft.

Mochten de buren geen redelijk antwoord hebben dan zou je nog altijd vriendelijk kunnen vragen of er misschien iets met de hond zelf is, omdat het geblaf wel je aandacht trok.

Onthoud 1 ding met buren: Schelden, dreigen etc, het werkt juist averechts. Juist met een beetje begrip en netjes blijven kun je veel meer bereiken.
Klopt en dat heb ik ook gedaan. Hond vertoonde rare gedrag en ze zijn er mee naar de dierenarts geweest.

Ze vonden het wel tof dat ik bezorgd was. O+
pi_201790525
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:45 schreef Geerd het volgende:
Wat is een hond...
Dat is een geëvolueerde versie van een hont.
pi_201790531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:39 schreef -Sigaartje het volgende:
Bij mij in de buurt elke dag hetzelfde (maar niet in het weekend, dan zijn ze waarschijnlijk uit of zo, dan heeftie eindelijk rust), eeuwig geblaf. Dan aan het einde van de dag hoor ik plotseling gepiep en gejank en dan is het in één keer stil. Waarschijnlijk heeftie dan een paar flinke rotschoppen gehad.
Hier in de buurt was er ook altijd een hond die stipt 20:00 uur altijd ging blaffen. En zijn baasje dan de hond uitschelden en waarschijnlijk een paar tikken/trappen geven ja want daarna was het gelijk stil.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')