abonnement Unibet Coolblue
pi_201778004
Goedemorgen,

Sinds ongeveer 1 jaar is mijn conditie er drastisch op achteruit gegaan.
Vorig jaar rond deze tijd haalde ik met hardlopen met gemak 4.40km/m.
Nu is dat met pijn en moeite 5.40. Dus een minuut per kilometer langzamer.

Hoewel ik altijd wel redelijk fors ben geweest heeft mij dit (zeker vorig jaar) niet perse gehinderd gezien ik altijd die knop om kon zetten en gewoon mijzelf maximaal prikkelde. Nit lukt mij dit niet meer. Ik ben minder gemotiveerd en neem genoegen met minder (waar ik dat voorheen nooit deed).

Omstreeks een jaar geleden ben ik begonnen met vast te roken (ik heb 7 jaar lang alleen in het weekend gerookt). Ik merkte dat mijn codnitie daardoor waardeloos werd. Dus ik ben zo'n 2 a 3 maande geleden weer terug gegaan naar alleen weekend roken (1 pakje per 2 weekenden). Ik merkte dat mijn conditie ietsjes verbeterde, echter was die verbetering van korte duur.
Ik ren nu 2x per week 5km en doe 1 a 2x per week krachttraining, mijn conditie is nog steeds waardeloos.
Dit demotiveerd mij.

Wat kan ik hier mee doen? Ik heb zo geen plezier meer in het sporten en zie er telkens weer tegenop om te gaan, daar waar ik er eerst altijd veel plezier uit haalde :(
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:55:01 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201778108
Wat hardlopen betreft is het ook een kwestie van lange adem. 4:40 is redelijk vlot, dus kijk gewoon hoe het uiteindelijk gaat. Je kunt bijvoorbeeld met een schema voor de 10 km trainen. Je kunt kijken wat stoppen met roken je brengt. Zelf loop ik 5:20 per km en dat vind ik wel best.
  Spellchecker zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:57:10 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201778778
Je antwoord staat al in de op...
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:31:19 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_201786138
Als je een jaar lang vol gas hebt gerookt hebben je longen een flinke opdonder gehad. Stop helemaal met roken en hou er rekening mee dat herstel tijd kost. Succes!
disclaimer
pi_201797448
Dat is toch niet heel slecht? Ligt er wel aan hoelang je dat volhoud.
Maar opbouwen idd en zo weinig mogelijk roken.
pi_201797533
Je resultaten uit het verleden even vergeten en werken naar nieuwe doelen. 4'40 is ontzettend snel, dus de talenten heb je, die zijn niet zomaar weg.

Je bent ook weer wat ouder he, dat scheelt ook. En besef ook dat krachttraining juist averechts werkt.
pi_201797679
4.4 kilometer per minuut? Dat halen de meeste auto's niet eens!

Flauw natuurlijk, het antwoord is zoals al gezegd kappen met roken. Misschien moet je je training aanpassen, ipv 5km ook eens 10 of 15km lopen maar dan wel een stuk langzamer. Daar bouw je ook conditie van op. Als je elke keer korte stukjes van 5km boven je krachten aan het rennen bent, dat is niet perse goed voor je conditie.. En je moet daarnaast ook accepteren dat naarmate je ouder wordt het zeker niet sneller zal gaan.
pi_201827340
5.20/km vind ik al heel netjes. Ik heb moeite om op de 10km onder de 6.00/km te blijven (redelijk slanke man van 37, wel lang gerookt.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_201859376
quote:
11s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:20 schreef Farenji het volgende:
4.4 kilometer per minuut? Dat halen de meeste auto's niet eens!

Flauw natuurlijk, het antwoord is zoals al gezegd kappen met roken. Misschien moet je je training aanpassen, ipv 5km ook eens 10 of 15km lopen maar dan wel een stuk langzamer. Daar bouw je ook conditie van op. Als je elke keer korte stukjes van 5km boven je krachten aan het rennen bent, dat is niet perse goed voor je conditie.. En je moet daarnaast ook accepteren dat naarmate je ouder wordt het zeker niet sneller zal gaan.
Of wellicht juist flinke sprintjes, tussen de 15 en 25km per uur, afhankelijk van hoe snel je op 100% bent. En dan 1km verdeelt in 10x 50 meter, de rest van de meters gebruiken als tussenpauzes om vlot te lopen en bij te komen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:23:19 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201862468
TS begint met roken
"Waarom word m'n conditie slechter? Iemand tips?"

lol
pi_201898412
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:46 schreef Eiwitshake het volgende:
Wat kan ik hier mee doen? Ik heb zo geen plezier meer in het sporten en zie er telkens weer tegenop om te gaan, daar waar ik er eerst altijd veel plezier uit haalde :(
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2018 14:21 schreef Eiwitshake het volgende:
Tja aanleg kan een probleem zijn.
Deal with it.
Ik heb ook altijd overgewicht gehad, en kom nog steeds erg snel aan.
Dat is gewoon de zure realiteit van het leven. Mee dealen en afvallen, krijg je ook nog eens immense discipline van die op andere zaken in je leven toegepast kan worden.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:41:18 #13
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_201906576
Dank voor al jullie antwoorden.
Afgelopen vrijdag weer een stukje gerend, ging alweer een stuk beter.
Ik denk dat ik te veel te snel wil in plaats van inderdaad nu even genoegen nemen met minder en weer opbouwen naar mijn oude niveau maar me daar ook niet blind op staren.
Gewoon nu rennen naar mijn kunnen en van daaruit progressie bouwen naar meer ^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')