abonnement Unibet Coolblue
pi_201777760
quote:
Rijksambtenaren krijgen met terugwerkende kracht vanaf juli 2021 een loonsverhoging van 2 procent. Ook ontvangen ze eind dit jaar een eenmalige uitkering van 300 euro bruto en komt er een structurele thuiswerkvergoeding, kondigt vakbond CNV Overheid vrijdag aan.

De vakbonden en werkgevers hebben vrijdag een akkoord bereikt over de cao voor Rijksambtenaren van 2021 en de eerste drie maanden van 2022. De grootste nieuwigheid is een thuiswerkvergoeding. Voor dit jaar komt die uit op 430 euro netto. Vanaf volgend jaar krijgen de ambtenaren 2 euro per dag en elke vijf jaar een vergoeding van 750 euro voor de inrichting van een werkplek in huis.

Daarnaast wordt de toelage voor onregelmatige diensten verdubbeld naar 75 euro over het jaar 2021 en wordt het verlofsparen verruimd van vijftig naar maximaal honderd weken. Tot slot krijgen werknemers van de Rijksoverheid een eenmalige uitkering van 300 euro bruto en hebben ze het recht om buiten hun werkuren onbereikbaar te zijn.

CNV-onderhandelaar Bart Schnoor is blij dat er een akkoord over de thuiswerkvergoeding is, maar had graag een hogere loonsverhoging gezien. "Het kabinet moet volgend jaar meer geld gaan vrijmaken voor loonstijging. De prioriteit lag dit jaar blijkbaar bij andere onderwerpen. Wij merkten dat de geboden 2 procent op dit moment echt het maximaal haalbare is", zegt hij.

CNV legt de cao nu voor aan zijn leden. Die hebben tot 31 oktober de tijd om te stemmen.
Bron.
Nice. :) Gun het ze van harte.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201777811
Mooi en laat dit een opmaat zijn voor de rest van Nederland waar veel Cao's al 2 jaar verlopen zijn.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:44:38 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201777989
Lekker hoor, ik kreeg gewoon een mail dat ik weer op kantoor word verwacht.
pi_201778042
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:44 schreef Nobu het volgende:
Lekker hoor, ik kreeg gewoon een mail dat ik weer op kantoor word verwacht.
Dan weet je nu waar je moet solliciteren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201778129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan weet je nu waar je moet solliciteren
Er zijn nog genoeg bedrijven waar je wel gewoon thuis mag blijven werken.
Een aantal kennissen van mij moesten ook weer naar kantoor komen (verschillende werkgevers overigens) en die hebben allemaal elders gesolliciteerd, met succes.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:03:43 #6
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_201778211
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er zijn nog genoeg bedrijven waar je wel gewoon thuis mag blijven werken.
Op basis van wat ik heb gehoord in mijn omgeving willen een aantal werkgevers dat je minimaal twee keer op kantoor komt, maar dat de rest van de week gewoon thuiswerken is. De enige uitzondering die ik heb gehoord bij een werkgever is dat je niet verplicht bent om op kantoor te komen werken als je voor een enkele reis meer dan 1,5 uur reistijd hebt.
pi_201778243
Scheelt enorm veel reistijd en kosten. En we hebben de ultieme test gehad van thuiswerken. Dus iedere werkgever kan zijn conclusies trekken (over ieder van zijn werknemers. Als hij eist dat je op kantoor komt is dat niet bepaald een compliment).
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:09:40 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201778262
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:07 schreef -Sigaartje het volgende:
Scheelt enorm veel reistijd en kosten. En we hebben de ultieme test gehad van thuiswerken. Dus iedere werkgever kan zijn conclusies trekken (over ieder van zijn werknemers. Als hij eist dat je op kantoor komt is dat niet bepaald een compliment).
Het is algemeen bekend dat je binding met je bedrijf minder wordt als je langere tijd niet op je werk komt. Dat alleen is al een reden voor bedrijven om nu even iedereen terug te roepen naar kantoor en dan vervolgens nieuwe afspraken te gaan maken. Zeer begrijpelijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201778329
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat je binding met je bedrijf minder wordt als je langere tijd niet op je werk komt. Dat alleen is al een reden voor bedrijven om nu even iedereen terug te roepen naar kantoor en dan vervolgens nieuwe afspraken te gaan maken. Zeer begrijpelijk.
Dat is bij mij absoluut niet het geval.
pi_201778338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.
Nice. :) Gun het ze van harte.
Wim-lex krijgt dus met terug werkende kracht 2% erbij, en een premie van 300 euro. Hij zal wel blij zijn met de premie van 300 euro *O*
pi_201778855
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:15 schreef zweefbij het volgende:

[..]
Wim-lex krijgt dus met terug werkende kracht 2% erbij, en een premie van 300 euro. Hij zal wel blij zijn met de premie van 300 euro *O*
Kan die eindelijk een scheermes aanschaffen. En Hugo ook.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201779171
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat je binding met je bedrijf minder wordt als je langere tijd niet op je werk komt. Dat alleen is al een reden voor bedrijven om nu even iedereen terug te roepen naar kantoor en dan vervolgens nieuwe afspraken te gaan maken. Zeer begrijpelijk.
ik ben gestopt met het zogenaamde "algemeen bekend"
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201779548
Op dit soort momenten worden de militairen natuurlijk weer eens niet als rijksambtenaar gezien... :')

quote:
Uitkomst SOD: Lastige keuzes zijn gemaakt

Het Sectoroverleg Defensie (SOD) heeft niet geleid tot een onderhandelaarsresulaat. Wel is vastgesteld wat er op dit moment maximaal haalbaar is. De bonden gaan dat voorleggen aan hun leden en vragen wat zij daarvan vinden.

De onderhandelaars hebben op 30 september het SOD geïnformeerd over de stand van zaken arbeidsvoorwaarden. Hierbij zijn een aantal lastige keuzes voorgelegd. Op 14 oktober heeft een SOD plaatsgevonden en is hierover gesproken.

De bonden en Defensie hebben uiteindelijk vastgesteld dat een onderhandelaarsresultaat binnen de beschikbare arbeidsvoorwaardenruimte niet mogelijk is. Er is besproken wat daarbinnen wel maximaal haalbaar is, waarbij zoveel mogelijk geld naar het defensiepersoneel gaat. Defensie en de bonden hebben lang onderhandeld. Zij vinden dat het personeel duidelijkheid verdient en haar mening moet kunnen geven. Daarom gaan de bonden het maximaal haalbare voorleggen voor een eindoordeel.

De tekst daarvan zal vrijdag 22 oktober bekend worden gemaakt. De ledenraadpleging start daarna. Op 2 december zullen de vakbonden, Defensie in een SOD informeren over de uitkomsten.
We zijn natuurlijk alleen rijksambtenaar wanneer dat uitkomt... Dat is vaak als het goedkoper kan of er weer regelgeving opgetuigd gaat worden die in het nadeel werkt... :')
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:06:25 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201779670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:55 schreef AchJa het volgende:
Op dit soort momenten worden de militairen natuurlijk weer eens niet als rijksambtenaar gezien... :')
[..]
We zijn natuurlijk alleen rijksambtenaar wanneer dat uitkomt... Dat is vaak als het goedkoper kan of er weer regelgeving opgetuigd gaat worden die in het nadeel werkt... :')
Je bent ook wel gek als je nu nog bij Defensie werkt na jaren en jaren van kaalslag.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201780183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:15 schreef zweefbij het volgende:

[..]
Wim-lex krijgt dus met terug werkende kracht 2% erbij, en een premie van 300 euro. Hij zal wel blij zijn met de premie van 300 euro *O*
Denken dat de koning een rijksambtenaar is. :')

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:06 schreef fathank het volgende:

[..]
Je bent ook wel gek als je nu nog bij Defensie werkt na jaren en jaren van kaalslag.
Hetzelfde als met het onderwijs.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201780238
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:06 schreef fathank het volgende:
Je bent ook wel gek als je nu nog bij Defensie werkt na jaren en jaren van kaalslag.
Ach joh, 30 jaar lang bezuinigen en het personeel op plaats 45 begint te wennen he...

Het is ondertussen vreemder dat militairen wel een CAO hebben ipv geen... _O-

Maar goed, ik heb het opzich prima, niet dat ik nog veel anders kan... :')
pi_201782591
Onterecht!!!!!!!!
U MAD?
pi_201782735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:23 schreef de_boswachter het volgende:
Onterecht!!!!!!!!
Reden? :D
pi_201790819
Goh. Ik was tot enkele maanden terug nog Rijksambtenaar en we zaten onderling alleen maar te bellen.
Vaak over werk. Vaak ging het ook over hoe collega’s van geld nog meer geld willen maken want hun schaal 10 salaris vinden ze te weinig en solliciteren naar iets beters doen ze niet want dan krijgen ze misschien wel HOOFDPIJN

Ik werk door mijn keuze om te vertrekken nu wel weer opnieuw op de laagste trede. :r
pi_201791247
Toen ik ooit bij de Rijksoverheid een baan had, werd verteld dat de overheid het goede voorbeeld moest geven. Dat is bij de toeslagenaffaire goed misgegaan, maar qua salarisverhogingen gebeurt er toch iets.
pi_201791275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat je binding met je bedrijf minder wordt als je langere tijd niet op je werk komt. Dat alleen is al een reden voor bedrijven om nu even iedereen terug te roepen naar kantoor en dan vervolgens nieuwe afspraken te gaan maken. Zeer begrijpelijk.
De meeste bedrijven in mijn sector zijn al volledig over op flexwerken. Twee dagen naar kantoor en drie dagen thuis is de ideale balans. Bedrijven die nu nog verwachten dat het personeel de hele week naar kantoor komt worden gerund door micromanagers en gaan het dus niet redden.
pi_201791278
De overheid is machtig en dan moet je je leger wel tevreden houden met geld dat geprint wordt uit niets. Je moet wat met al die miljarden en luie rijksambtenaren die de hele dag niks doen.

Geldt dit ook voor de honderden mensen die zijn aangenomen voor al die CAF zaken waar bijna niks aan is gedaan? #DTV
  zondag 17 oktober 2021 @ 01:22:55 #23
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201791312
Ik snap echt niet hoe zoveel mensen thuis kunnen werken, wat heb je dan voor baan mails lezen en terug schrijven enzo? want veel fysiek werk kan je niet doen als je thuis zit
pi_201791620
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:55 schreef AchJa het volgende:
Op dit soort momenten worden de militairen natuurlijk weer eens niet als rijksambtenaar gezien... :')
[..]
We zijn natuurlijk alleen rijksambtenaar wanneer dat uitkomt... Dat is vaak als het goedkoper kan of er weer regelgeving opgetuigd gaat worden die in het nadeel werkt... :')
Lijkt me logisch dat een militair - die ook op missie gaat en soms zeer gevaarlijke werkzaamheden doet - een totaal andere CAO heeft dan een rijksambtenaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201791621
Overigens is zo'n thuiswerkvergoeding peanuts vergeleken met wat de rijksoverheid bespaart aan O-kosten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')