quote:
Op maandag 1 november 2021 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:[..]
Leuke auto, ooit ook overwogen. Maar durfde het niet aan naar aanleiding van de vele horrorverhalen die ik erover heb gelezen. Schijnt over het algemeen niet zo'n storingsvrije auto te zijn helaas.
Grappig, dat is juist niet wat ik ben tegengekomen haha! Heb een aantal jaar terug weleens gereden met zo een A2 omdat m'n ouders er toen wel interesse in hadden en was wel verrast hoe fijn dat rijdt, zeker voor een lichte wagen. Dus nu ik opzoek was naar een auto voor vooral naar het werk, maar wel eentje waar ik ook makkelijk de maxi-cosi in kan zetten (dus achterdeuren) kwam ik weer uit op de A2. Ik betaal 25 euro aan MRB in de maand, verzekering laag en brandstofverbruik ook.
Van te voren wel gezocht naar de bekende problemen maar kwam juist niet zoveel tegen. De gerobotiseerde handbak van de 1.2 TDI schijnt inderdaad niet al te best te zijn en de 1.6 FSI schijnt ook wel wat meer zorg nodig te hebben (en Euro 98), maar de 1.4 benzine en diesels schijnen wel goed te zijn. De 1.4 benzine is in zowat elke VAG auto geleverd in die tijd. Geloof dat ze wel wat olie kunnen verbruiken en de penbobines willen wat sneller kapot gaan (bekende VAG problemen dus). Schrok verder niet echt van het lijstje wat ik op het A2 forum zag. Maar we gaan het zien! Mijne heeft nog maar 130.000km NAP dus kan hopelijk nog wel een tijdje voort. Prijs was ook gunstig, want de lak is niet zo mooi meer. Maar goed, dat maakte mij niet zoveel uit. Voor de leuk heb ik altijd de BMW E34 540i Touring nog staan, de A2 is gewoon puur om goedkoop naar het werk te rijden.