SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Kilometerstand: 333.022km
Kunnen de oude 6-cilinders van BMW wel aan. Olie op peil houden en GOAN!quote:
Ik geloof je hoor, ik heb BMW's uit Polen voorbij zien komen met 500.000+ op de tellerquote:Op zondag 17 oktober 2021 22:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Kunnen de oude 6-cilinders van BMW wel aan. Olie op peil houden en GOAN!
Maar even serieus. Dit is nog uit de tijd dat een auto voor langer dan 150.000km werd gemaakt. 2.8 motor met niet enorm veel vermogen voor z’n inhoud, geleverd in bijna alle BMW’s uit dat tijdperk. Zijn goede blokken.
Altijd welkom om het te proberen natuurlijk. Motor loopt nog erg mooi.
Haha ja ze kunnen het wel aan! Ligt ook een beetje aan hoe hij onderhouden is natuurlijk. Deze lijkt vooralsnog een aardig goed leven te hebben gehad. 150.000km is erg weinig voor die leeftijd inderdaad, die kan nog wel even voort!quote:Op zondag 17 oktober 2021 22:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor, ik heb BMW's uit Polen voorbij zien komen met 500.000+ op de teller
Ik rij zelf (zeer gelukkig) rond in een VW Lupo 1.4 16v uit '99 met 150.000 op de teller
Thanks! Dikke waggie weetog! Tja, in deze tijd kun je juist beter met een Paseo kilometers maken en de 728i alleen voor plezier ritjes Zelfs de 540i op LPG wordt al duur, net nog voor 86ct per liter getanktquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 00:16 schreef dick_laurent het volgende:
Kei mooie wagen jonguh
Nee maar serieus wel. Alleen niet voor mij vrees ik aangezien ik bijna geen kms maak en tevens een Paseo bezit die inmiddels legendarisch is. Dus hierbij dan maar een gratis kickje
De V8 of zelfs de V12 is helemaal top. Let wel op kettinggeleiders bij de V8, deze zijn van plastic en willen nog weleens kapot gaan. Daarom heb ik zelf voor de 2.8 gekozen (maar ook omdat ik al een E34 V8 heb, deze heeft nog stalen geleiders overigens). Hele vroege E38’s hebben nog het oude V8 blok (de M60) met de stalen geleiders.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:25 schreef ChrisCross het volgende:
Oef prachtige auto, ik heb altijd een zwak gehad voor dit model. Hij staat in principe zelfs nog altijd op mijn verlanglijstje, maar de timing is helaas niet zo handig. Al m'n spaargeld op dit moment gereserveerd voor groot dak-onderhoud, vrees ik. En als ik nog eens zo'n wagen ga rijden, dan ga ik misschien meteen voor de achtcylinder...
Succes met de verkoop in ieder geval!
Thanks!quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 12:01 schreef LethalNinja het volgende:
Mooie advertentie.
Lekker veel informatie, mooie foto's etc.....
Hoeveel olie drinkt hij? dat mis ik, dus ook het olieverbruik in het algemeen rekening houdende met de lekkage. Als hiervoor meerdere pakkingen moeten worden vervangen kan het op de korte termijn voor de koper nog een pittige rekening opleveren.
Succes met de verkoop
Ik bedoel niks negatiefs. Ik vind jouw advertentie heel eerlijk. Je post hem hier via je hoofd account en je meld echt alle sterke punten en de aandachtspunten. Je had ook even het blok kunnen spuiten en doen alsof alles perfect was.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 19:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks!
Geen idee, met vakantie niet hoeven bijvullen. Ik heb het idee dat ‘ie alleen lekt als ‘ie net stil is gezet. Ik rijd er nu al een paar weken niet mee. Als ik wat meer tijd heb ga ik er nog even naar kijken of ik laat m’n garage even zoeken.
To be fair: een auto met ruim 330.000km heeft altijd wel wat. Iemand die een verstandige daily zoekt zal deze ook niet kopen. Ik zet het er bij, kan ‘m ook gewoon een paar meter naar voren rollen als er iemand komt kijken
Ooh nee snap ik hoor! Was meer een algemene reactie voor als misschien een geïnteresseerde het topic leest Ik heb wel vaker contact gehad met je natuurlijk. Maar krijg op marktplaats ook weleens reacties als: Nou ik bied dit en dat want hij lekt olie. Eeeh ja dat weet ik, want dat staat in de advertentie en daar baseer ik de prijs ook op. Ja maar die auto die daar en daar te koop staat heeft dat niet en die kost dit. Dat het er niet bij staat betekent niet dat hij geen olie lekt, maar koop dan lekker die autoquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:14 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik bedoel niks negatiefs. Ik vind jouw advertentie heel eerlijk. Je post hem hier via je hoofd account en je meld echt alle sterke punten en de aandachtspunten. Je had ook even het blok kunnen spuiten en doen alsof alles perfect was.
Ik ben benieuwd wanneer hij van je wordt overgenomen. DIt is een goede tijd om te verkopen. De vraag naar occassions is ontzettend hoog.
Lijkt mij in het algemeen toch best een uitdaging om een auto aan particulieren te verkoop. Helemaal BMW. Hopelijk lukt het en anders kan je natuurlijk nog één van de bekende auto inkoop bedrijven proberen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh nee snap ik hoor! Was meer een algemene reactie voor als misschien een geïnteresseerde het topic leest Ik heb wel vaker contact gehad met je natuurlijk. Maar krijg op marktplaats ook weleens reacties als: Nou ik bied dit en dat want hij lekt olie. Eeeh ja dat weet ik, want dat staat in de advertentie en daar baseer ik de prijs ook op. Ja maar die auto die daar en daar te koop staat heeft dat niet en die kost dit. Dat het er niet bij staat betekent niet dat hij geen olie lekt, maar koop dan lekker die auto
Ik verlaag de vraagprijs naar 3500 euro, heb nu een pekelbak gekocht dus wil weer wat ruimte vrij maken bij de verzekering. Anders zal ik ‘m binnenkort gaan schorsen.
Valt wel mee hoor, zeker in deze prijsklasse. Alleen het is momenteel niet de beste tijd voor grotere en dus wat onzuinige auto’squote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lijkt mij in het algemeen toch best een uitdaging om een auto aan particulieren te verkoop. Helemaal BMW. Hopelijk lukt het en anders kan je natuurlijk nog één van de bekende auto inkoop bedrijven proberen.
Ik mis het rijden met een BMW nog best vaak. Vandaag ook weer een paar mooie gezien. Maarja ik ben niet handig met onderhoud en ik wil een jonger model dus ik moet nog even sparen!
In mijn ervaring is particulier eigenlijk beter dan via een dealer of handelaar.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 22:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Lijkt mij in het algemeen toch best een uitdaging om een auto aan particulieren te verkoop. Helemaal BMW. Hopelijk lukt het en anders kan je natuurlijk nog één van de bekende auto inkoop bedrijven proberen.
Ik mis het rijden met een BMW nog best vaak. Vandaag ook weer een paar mooie gezien. Maarja ik ben niet handig met onderhoud en ik wil een jonger model dus ik moet nog even sparen!
Zoals ik het zie is het een "lotto" een kwestie van geluk of pech. Heb vaker gehoord dat je niet moet kopen bij de dealer. Want de garantie zou lopen zolang als dat er niks gebeurd met de auto. En als de garantie voorbij is komen de kosten ineens.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
In mijn ervaring is particulier eigenlijk beter dan via een dealer of handelaar.
Bij een bedrijf zijn de garantievoorwaarden zo enorm dichtgetimmerd dat je eigenlijk geen enkele garantie hebt ook al treed er een defect op.
Maar je betaalt er wél voor, naast de afleveringskosten bij vele commerciëlen en uiteraard moet bij een bedrijf ook de schoorsteen blijven roken (logisch natuurlijk) en elke klant en verkoop draagt daar aan bij.
Zelf hou ik van oudere auto's en koop ik liever van een particulier die de auto kent en er eerlijk over is dan bij een bedrijf die de auto helemaal niet kent en alleen maar in de bedrijfsvoorraad heeft staan en dat ding helemaal ophemelt. Terwijl hij de auto helemaal niet kent.
Iemand die verstand van auto's heeft of een kundig iemand mee kan nemen voor een bezichtiging en proefrit is gegarandeerd goedkoper af bij een particulier.
Tuurlijk gaat dat ook wel eens mis maar dat gebeurt bij een aankoop bij een bedrijf ook vaak zat.
Mee eens, koop het liefst ook van een particulier (liefhebber). Het ligt ook een beetje aan de prijs. Ik snap wel dat als je een auto van 50k gaat kopen je graag bij een gerenommeerde garage met goede garantie koop. Maar een auto zoals deze E38 is garantie al wat minder van belang. Op een auto met deze kmstand garantie geven is misschien zelfs niet eens te doen (lees: rendabel).quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
In mijn ervaring is particulier eigenlijk beter dan via een dealer of handelaar.
Bij een bedrijf zijn de garantievoorwaarden zo enorm dichtgetimmerd dat je eigenlijk geen enkele garantie hebt ook al treed er een defect op.
Maar je betaalt er wél voor, naast de afleveringskosten bij vele commerciëlen en uiteraard moet bij een bedrijf ook de schoorsteen blijven roken (logisch natuurlijk) en elke klant en verkoop draagt daar aan bij.
Zelf hou ik van oudere auto's en koop ik liever van een particulier die de auto kent en er eerlijk over is dan bij een bedrijf die de auto helemaal niet kent en alleen maar in de bedrijfsvoorraad heeft staan en dat ding helemaal ophemelt. Terwijl hij de auto helemaal niet kent.
Iemand die verstand van auto's heeft of een kundig iemand mee kan nemen voor een bezichtiging en proefrit is gegarandeerd goedkoper af bij een particulier.
Tuurlijk gaat dat ook wel eens mis maar dat gebeurt bij een aankoop bij een bedrijf ook vaak zat.
Geluk is bij elke auto inderdaad van belang. Ook een gloednieuwe auto kan stuk gaan. Maar als je goede garantie hebt en je hebt daadwerkelijk problemen dan is het zeker handig. Mijn ouders hebben er ook een keer goed gebruik van kunnen maken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is het een "lotto" een kwestie van geluk of pech. Heb vaker gehoord dat je niet moet kopen bij de dealer. Want de garantie zou lopen zolang als dat er niks gebeurd met de auto. En als de garantie voorbij is komen de kosten ineens.
Een dealer maakt een inschatting. Mijn ouders hebben een auto gekocht met een half jaar garantie. Al na een paar weken gingen dingen kapot, garagebeurten van 2k- 4k per keer. Al heel snel waren de kosten voor de garantie eruit gehaald. Na al die reparaties jaren zonder onderhoudskosten ermee gereden. De dealer zal er nog wel van balen hoe dat gegaan is. Achja soms wint de koper, soms de verkoper.
Ja klopt, bij (oudere) gebruikte auto's is het idd net een Lotto.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:09 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is het een "lotto" een kwestie van geluk of pech. Heb vaker gehoord dat je niet moet kopen bij de dealer. Want de garantie zou lopen zolang als dat er niks gebeurd met de auto. En als de garantie voorbij is komen de kosten ineens.
Een dealer maakt een inschatting. Mijn ouders hebben een auto gekocht met een half jaar garantie. Al na een paar weken gingen dingen kapot, garagebeurten van 2k- 4k per keer. Al heel snel waren de kosten voor de garantie eruit gehaald. Na al die reparaties jaren zonder onderhoudskosten ermee gereden. De dealer zal er nog wel van balen hoe dat gegaan is. Achja soms wint de koper, soms de verkoper.
Dat is dus het punt idd, de zogenoemde garantie is niet echt een garantie dat het ook goed blijft werken. Laat staan dat ze wel iets doen bij evt. storingen. Vaak genoeg meegemaakt: De garantie geldt alleen niet voor slijtage artikelen maar ook niet voor draaiende delen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mee eens, koop het liefst ook van een particulier (liefhebber). Het ligt ook een beetje aan de prijs. Ik snap wel dat als je een auto van 50k gaat kopen je graag bij een gerenommeerde garage met goede garantie koop. Maar een auto zoals deze E38 is garantie al wat minder van belang. Op een auto met deze kmstand garantie geven is misschien zelfs niet eens te doen (lees: rendabel).
[..]
Geluk is bij elke auto inderdaad van belang. Ook een gloednieuwe auto kan stuk gaan. Maar als je goede garantie hebt en je hebt daadwerkelijk problemen dan is het zeker handig. Mijn ouders hebben er ook een keer goed gebruik van kunnen maken.
Wat gebruik je dan als pekelbak?quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Thanks dudes! Het is inderdaad een lotto. Zeker met 330k op de teller is het gewoon een goed gebruikte auto. Maar je kunt aan deze auto wel zien dat 'ie netjes behandeld is.
Inmiddels is de pekelbak binnen en ik laat de E38 nog even in de MRB en verzekering, maar zal niet al te lang zijn want een stilstaande auto kost gewoon flink geld. Hopelijk komt er snel een liefhebber voor die 'm nog even aanpakt en er van gaat genieten!
Audi A2 1.4 heb ik gekocht. Van aluminium, misschien wel de ultieme pekelbak (en een A8 is dat dan ook)quote:Op zondag 31 oktober 2021 23:34 schreef dexamfetamine het volgende:
[..]
Wat gebruik je dan als pekelbak?
Leuke auto, ooit ook overwogen. Maar durfde het niet aan naar aanleiding van de vele horrorverhalen die ik erover heb gelezen. Schijnt over het algemeen niet zo'n storingsvrije auto te zijn helaas.quote:Op maandag 1 november 2021 00:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Audi A2 1.4 heb ik gekocht. Van aluminium, misschien wel de ultieme pekelbak (en een A8 is dat dan ook)
Grappig, dat is juist niet wat ik ben tegengekomen haha! Heb een aantal jaar terug weleens gereden met zo een A2 omdat m'n ouders er toen wel interesse in hadden en was wel verrast hoe fijn dat rijdt, zeker voor een lichte wagen. Dus nu ik opzoek was naar een auto voor vooral naar het werk, maar wel eentje waar ik ook makkelijk de maxi-cosi in kan zetten (dus achterdeuren) kwam ik weer uit op de A2. Ik betaal 25 euro aan MRB in de maand, verzekering laag en brandstofverbruik ook.quote:Op maandag 1 november 2021 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuke auto, ooit ook overwogen. Maar durfde het niet aan naar aanleiding van de vele horrorverhalen die ik erover heb gelezen. Schijnt over het algemeen niet zo'n storingsvrije auto te zijn helaas.
Niet echt nee, dat merk je wel in dit soort auto's. M'n andere BMW rijdt op LPG, dat is ook al flink duurder geworden maar dat valt dan nog wel mee met de benzine.quote:
Ik ken het. Ik heb ook een auto uit die periode (2000 GS300). 3 liter zes-in-lijn, zou volgens het boekje een op 9 moeten halen. Aangezien hij ook regelmatig als een boodschappenauto gebruikt wordt, is het eerder 1 op 7. Als ik een beetje rustig aan doe... Benzinekosten tegen de 30 cent per kilometer.quote:Op maandag 1 november 2021 11:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Niet echt nee, dat merk je wel in dit soort auto's. M'n andere BMW rijdt op LPG, dat is ook al flink duurder geworden maar dat valt dan nog wel mee met de benzine.
Oei, die lust het ook wel ja haha! Nu met de A2 voor het eerst getankt: 1 op 16,7 gemiddeld, dat is in deze tijd wel fijnquote:Op zaterdag 13 november 2021 15:30 schreef ChrisCross het volgende:
[..]
Ik ken het. Ik heb ook een auto uit die periode (2000 GS300). 3 liter zes-in-lijn, zou volgens het boekje een op 9 moeten halen. Aangezien hij ook regelmatig als een boodschappenauto gebruikt wordt, is het eerder 1 op 7. Als ik een beetje rustig aan doe... Benzinekosten tegen de 30 cent per kilometer.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |