abonnement Unibet Coolblue
pi_201765418
De Britse politicus David Amess is neergestoken bij een bezoek aan zijn kiesdistrict. Dat meldt zijn lokale partijkantoor. Volgens omstanders werd de 69-jarige politicus meerdere keren gestoken door een man. Op dat moment was Amess in zijn lokale kieskantoor in een kerk in het plaatsje Leigh-on-Sea.

Kort na het steekincident hielden agenten een verdachte aan die een mes bij zich droeg. De politie gaat ervan uit dat de dader alleen handelde en is niet op zoek naar andere verdachten.

Volgens Sky News wordt Amess op het plaats delict behandeld door ambulancemedewerkers. Een lokale politicus zegt tegen persbureau Reuters dat het onduidelijk is hoe hij eraan toe is, "maar het ziet er niet goed uit".

Decennia in het Lagerhuis
Sir David Amess zit namens de Conservatieven in het Britse Lagerhuis. Hij behoort tot de langstzittende leden van het parlement: sinds 1983 is hij al lid van het Lagerhuis, aanvankelijk voor het kiesdistrict Basildon en sinds 1997 voor Southend West, ten noordoosten van Londen. Speerpunten van Amess zijn onder meer dierenwelzijn en het tegengaan van abortus. Ook was hij een fervent voorstander van de brexit.

In 2016 werd het Verenigd Koninkrijk opgeschrikt door de moord op Labour-parlementariër Jo Cox. Zij werd eveneens aangevallen bij een bezoek aan haar kiesdistrict.

Bron: https://nos.nl/artikel/24(...)erdachte-aangehouden

  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:04:44 #2
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201765738
ProAbortus activisten dan?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:05:49 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201765750
Hij is overleden zegt Sky News
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:12:35 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_201765827
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:05 schreef hollandia02 het volgende:
Hij is overleden zegt Sky News
NOS zegt dat ook.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:15:44 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201765870
Inmiddels overleden: Britse Tory-parlementariër doodgestoken, verdachte aangehouden - https://nos.nl/l/2401786
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:20:31 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201765918
quote:
Amess was bekend als een sterke voorstander van Brexit en van de Leave Means Leave-campagne. Hij was onder meer tegen verdergaande lhbti-wetgeving.
https://www.msn.com/nl-nl(...)5mc?ocid=mailsignout
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:21:27 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201765934
Hij is dood
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201766067
Op het moment van de steekpartij hield Amess een-op-eengesprekken met zijn kiezers. De verdachte zou het kantoor zijn binnengelopen en de politicus meerdere keren hebben gestoken.

https://www.nu.nl/buitenl(...)hte-aangehouden.html
pi_201766097
Verschrikkelijk. Een persoonlijk en democratisch drama.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:35:54 #11
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201766142
2x in 5 jaar dat een kamerlid is vermoord in het VK
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:36:14 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_201766145
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:21 schreef Starhopper het volgende:
Hij is dood
Beetje ongepaste PI.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_201766209
Familie van? @De_Kraam
pi_201766229
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:36 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Beetje ongepaste PI.
Temeer met zijn politieke voorkeur in acht genomen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201767537
Het is erg maar misschien toch niet onverwacht als je zo kijkt naar de problemen in Londen...
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:30:48 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201767651
Ik ben wel benieuwd wat het motief is.
pi_201767811
Opgeruimd staat netjes. Dit is een van de vele Britse politici die groen licht gaf voor de Irak invasie in 2003 dat resulteerde in honderdduizenden burgerdoden, enorme vluchtelingenstromen en destabilisatie van grote delen van de regio.
pi_201767879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:41 schreef Peppert het volgende:
Opgeruimd staat netjes.
Gast :')
Incelfrikandel
pi_201767973
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Gast :')
Wat is zo vreemd aan, beste kerel? We juichen als Bin Laden hardhandig wordt gedood vanwege 3000 doden. Laten we ook juichen als deze oorlogscriminelen in pak en goedgebekt die verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden doden deze aarde verlaten. Daar verlies je niet veel aan. Hij hield van zijn leven? Stond hij ook stil bij de levens van anderen toen hij 'groen licht' gaf voor neo-imperiale Britse projecten in een andere regio? Ik juich alle politici die dood en verderf zaaien een goede dood toe. Genoeg is genoeg na de kolossale verschrikkingen van de 20ste eeuw. Klaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 15-10-2021 19:16:02 ]
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:16:37 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201768348
Dit lijkt me overigens een totaal oninteressante backbencher. Ik ben wel benieuwd waarom je die zou willen vermoorden. Of het moet in de persoonlijke sfeer liggen.
pi_201768403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:16 schreef Hexagon het volgende:
Dit lijkt me overigens een totaal oninteressante backbencher. Ik ben wel benieuwd waarom je die zou willen vermoorden. Of het moet in de persoonlijke sfeer liggen.
Misschien wraak voor Jo Cox, Labour MP, nu een conservatieve MP.

* heb op feesboek gestaan
pi_201768471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat is zo vreemd aan, beste kerel? We juichen als Bin Laden hardhandig wordt gedood vanwege 3000 doden. Laten we ook juichen als deze oorlogscriminelen in pak en goedgebekt die verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden doden deze aarde verlaten. Daar verlies je niet veel aan. Hij hield van zijn leven? Stond hij ook stil bij de levens van anderen toen hij 'groen licht' gaf voor neo-imperiale Britse projecten in een andere regio? Ik juich alle politici die dood en verderf zaaien een goede dood toe. Genoeg is genoeg na de kolossale verschrikkingen van de 20ste eeuw. Klaar.
Op zich snap ik je sentiment.

We meten soms dingen met twee maten.
Een bin laden is het kwaad zelve en moeten we juichen als hij dood is, terwijl puur statistisch gezien hij weinig doden op zijn geweten heeft. (1 is al teveel natuurlijk)

Terwijl wij hier in het westen (ex)politici hebben rondlopen met inderdaad honderdduizenden doden, al zou het maar middels sancties zijn.. maar dan is er opeens selectieve verontwaardiging als je er niet om rouwt, nee sterker nog, je bent zowat vijand van het volk als het ware.

Dit komt omdat we nog steeds een stammen mentaliteit er op nahouden.
Al die technologie en ontwikkeling, het is maar een dun laagje saus op onze primitieve gedachtegang waar maar een enkeling boven uit kan stijgen, zoals yours truly uiteraard. :7
pi_201768499
Lijkt me niet chill om neergestoken te worden with a mess
pi_201768504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:27 schreef Raw85 het volgende:
Lijkt me niet chill om neergestoken te worden with a mess
Oh godver. :')
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:21 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_201768618
Van wat ik begrijp was het een ontiegelijke lul, maarja dat mag nooit een reden zijn om geweld te gebruiken. Twee MPs vermoord in vijf jaar tijd, land is compleet kapot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201768630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:34 schreef speknek het volgende:
Van wat ik begrijp was het een ontiegelijke lul, maarja dat mag nooit een reden zijn om geweld te gebruiken. Twee MPs vermoord in vijf jaar tijd, land is compleet kapot.
In 2010 werd een andere MP neergestoken maar overleefde het.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:47:24 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_201768839
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:41 schreef Peppert het volgende:
Opgeruimd staat netjes. Dit is een van de vele Britse politici die groen licht gaf voor de Irak invasie in 2003 dat resulteerde in honderdduizenden burgerdoden, enorme vluchtelingenstromen en destabilisatie van grote delen van de regio.
En natuurlijk niet vergeten een ander nieuwsfeitje van vandaag dat hierdoor overschaduwd wordt.
quote:
Austerity in England linked to more than 50,000 extra deaths in five years

Researchers looked at 2010-2015 when Cameron cuts to NHS and social care were starting to bite

Andrew Gregory Health editor

Thu 14 Oct 2021 23.30 BST

Austerity cuts to the NHS, public health and social care have killed tens of thousands more people in England than expected, according to the largest study of its kind.

Researchers who analysed the joint impact of cuts to healthcare, public health and social care since 2010 found that even in just the following four years the spending squeeze was linked with 57,550 more deaths than would have been expected. The findings, worse than previously thought, were revealed in the journal BMJ Open.

https://www.theguardian.c(...)deaths-in-five-years

En zulke bezuinigingen treffen vrijwel alleen de onderklasse, die het toch al zwaar te verduren heeft (de bezuiniging leidt immers gelijk tot doden). Er zijn genoeg mensen die een zeer gerechtvaardigd appeltje te schillen hebben met Tory MPs, zeker eentje met de voting record van Amess.

Maar het blijft een democratie, en daarbij hoort het respecteren van de politieke keuzes van de meerderheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:07:07 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201769246
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:47 schreef speknek het volgende:

[..]
En natuurlijk niet vergeten een ander nieuwsfeitje van vandaag dat hierdoor overschaduwd wordt.
[..]
https://www.theguardian.c(...)deaths-in-five-years

En zulke bezuinigingen treffen vrijwel alleen de onderklasse, die het toch al zwaar te verduren heeft (de bezuiniging leidt immers gelijk tot doden). Er zijn genoeg mensen die een zeer gerechtvaardigd appeltje te schillen hebben met Tory MPs, zeker eentje met de voting record van Amess.

Maar het blijft een democratie, en daarbij hoort het respecteren van de politieke keuzes van de meerderheid.
Maar is die Amess zo belangrijk dan? Hij is nooit minister geweest en is meer een stuk meubilair dan een toonaangevende politicus.
pi_201770834
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat is zo vreemd aan, beste kerel? We juichen als Bin Laden hardhandig wordt gedood vanwege 3000 doden. Laten we ook juichen als deze oorlogscriminelen in pak en goedgebekt die verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden doden deze aarde verlaten. Daar verlies je niet veel aan. Hij hield van zijn leven? Stond hij ook stil bij de levens van anderen toen hij 'groen licht' gaf voor neo-imperiale Britse projecten in een andere regio? Ik juich alle politici die dood en verderf zaaien een goede dood toe. Genoeg is genoeg na de kolossale verschrikkingen van de 20ste eeuw. Klaar.
pi_201771138
The motivations of the attacker are unknown. Counter-terrorist police officers are involved in the early stages of the investigation.[14] Essex Police said a "25-year-old man was quickly arrested after officers arrived at the scene on suspicion of murder and a knife was recovered".[14][15][16] At around 6:32 p.m. on 15 October, Essex Police announced that the investigation had been handed over to counterterrorist officers.[17]

https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_of_David_Amess
pi_201772487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:52 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wat is zo vreemd aan, beste kerel? We juichen als Bin Laden hardhandig wordt gedood vanwege 3000 doden. Laten we ook juichen als deze oorlogscriminelen in pak en goedgebekt die verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden doden deze aarde verlaten. Daar verlies je niet veel aan. Hij hield van zijn leven? Stond hij ook stil bij de levens van anderen toen hij 'groen licht' gaf voor neo-imperiale Britse projecten in een andere regio? Ik juich alle politici die dood en verderf zaaien een goede dood toe. Genoeg is genoeg na de kolossale verschrikkingen van de 20ste eeuw. Klaar.
Hij had beter moeten weten, maar is voor de gek gehouden door o.a. Cheney. Osama was de opdrachtgever en wist dus volledig wat hij deed.
Bovendien: je blijft met je handen af van democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
Incelfrikandel
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:49:43 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_201772573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar is die Amess zo belangrijk dan? Hij is nooit minister geweest en is meer een stuk meubilair dan een toonaangevende politicus.
Nee maar dat was Jo Cox ook niet toch? Het districtenstelsel maakt de gemiddelde Brit meer geënt op hun eigen MP.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201773439
https://www.volkskrant.nl(...)sche-daad~becdeb24e/

Volgens de Britse media is de dader van Somalische afkomst.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:54:30 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_201773489
Dat kan natuurlijk ook gewoon nog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 03:03:04 #35
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201774956
Somaliërs komen de laatste tijden wel vaker in het nieuws met steekpartijen, in Duitsland laatst ook terreur gerelateerd en op een pond in Amsterdam ...
pi_201776009
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 03:03 schreef BMW1993 het volgende:
Somaliërs komen de laatste tijden wel vaker in het nieuws met steekpartijen, in Duitsland laatst ook terreur gerelateerd en op een pond in Amsterdam ...
Pont.
pi_201776141
Gaat lekker daar in Engeland.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:56:07 #38
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201776155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 03:03 schreef BMW1993 het volgende:
Somaliërs komen de laatste tijden wel vaker in het nieuws met steekpartijen, in Duitsland laatst ook terreur gerelateerd en op een pond in Amsterdam ...
Het is dan ook de groep die het meest mislukt hier. 70% in de bijstand, voegen helaas niks toe, hebben vaak psychische problemen. Zijn (vaak door hun eigen instelling) kansloos voor een succesvol leven in een westers land. Tja dat gaat wringen. En dan gaan ze gekke dingen doen. Samen met eritreërs de meest nutteloze mensen in onze samenleving.
pi_201778201


Blanke mensheid maakt zichzelf kapot. Ook deze Somalische vluchteling is belangrijk, en hoe.
Import third world, become third world.

En the usual suspects zijn weer niet in dit topic te vinden, want het is geen rechts-extremist.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201778291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:34 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Pont.
Nee, het is hont.
pi_201785365
quote:
The suspected terrorist attack just after midday on Friday, at the constituency surgery of the backbencher for Southend West, has stunned Westminster and forced a review of MPs’ security.
https://www.theguardian.c(...)targeted-for-killing

Typisch Britse term, blijkbaar gebaseerd op de analogie met een "doctor's surgery" (Am: doctor's office). Net zoals een dokterspraktijk patienten ontvangt, ontvangt een politicus tijdens een surgery individuele kiezers met problemen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:53:07 #42
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201790080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:03 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Blanke mensheid maakt zichzelf kapot. Ook deze Somalische vluchteling is belangrijk, en hoe.
Import third world, become third world.

En the usual suspects zijn weer niet in dit topic te vinden, want het is geen rechts-extremist.
Ai ai ai :N

Triest voor de nabestaanden om dit te zien en te bedenken dat je geliefde door een asielzoeker kapotgestoken is :{
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 23:10:12 #43
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201790319
quote:
'Verdachte moord Amess heet Ali Harbi Ali, zit nu vast in Londen'

De naam van de man die verdacht wordt van de moord op de Britse parlementariër David Amess (69) is Ali Harbi Ali, bevestigen regeringsbronnen volgens de BBC. De 25-jarige Brit van Somalische afkomst is naar een politiebureau in Londen overgebracht. Op basis van de anti-terrorismewetgeving wordt hij daar voorlopig vastgehouden.

De man was volgens de zender Sky News voorheen niet bekend bij de veiligheidsdiensten. Wel was hij korte tijd betrokken bij een antiradicaliseringsproject van de overheid. Dat is een training waarvoor mensen worden voorgedragen door bijvoorbeeld docenten of maatschappelijk werk; deelname is op basis van vrijwilligheid.

Vermoord tijdens spreekuur

De verdachte werd vrijdag gearresteerd op de plaats van de aanslag, een kerk in Leigh-on-Sea in Essex waar Amess spreekuur hield voor de inwoners van zijn kiesdistrict. De politie zei eerder de aanval op Amess te beschouwen als een terreurdaad en "een verband" met islamitisch extremisme te zien.

Vandaag heeft de politie op drie adressen in de regio Londen huiszoeking gedaan. Het is niet bekend of dat iets heeft opgeleverd. Wel is duidelijk dat de verdachte alleen handelde. De politie is niet op zoek naar medeplichtigen.

In Leigh-on-Sea is vanavond een wake gehouden voor David Amess. Eerder vandaag brachten de Britse premier Johnson en Labourleider Starmer een bezoek aan de plek waar Amess werd aangevallen.
https://nos.nl/artikel/24(...)it-nu-vast-in-londen
pi_201793139
The 25 year-old killer, British born, was said to have travelled 50 miles by train to murder Amess.

He lied to the MP's staff that he had recently moved to Southend West, Amess's constituency.

According to a report by the Sun, Ali Harbi admitted fatally stabbing Amess 17 times at his constituency surgery at a church hall in Leigh-on-Sea, Essex.

The suspect had not been on MI5's "subject of interest" list. But he had been referred to the early stages of the Government Prevent anti-terror scheme.

The Mail on Sunday reported that Ali planned his murderous attack more than a week in advance.

His dad was a senior civil servant in the Somali government. He is thought to have been born in the UK after his family fled the war-torn East African nation in the 1990s.

Dad Harbi Ali Kullane, was a former Director of Media and Communication Dept. Office of The Prime Minister Federal Republic of Somalia.
https://pmnewsnigeria.com(...)-david-amess-killer/

Foto van de vader ipv de dader.
pi_201794315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het motief is.
Een geradicaliseerde Somalier dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201794805
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:03 schreef epicbeardman het volgende:
Import third world, become third world.
^O^
Zou dat ook kunnen gaan gelden voor Hollandia?
Het schijnt dat ons onderwijs al sterk achteruit gaat door alle migranten (allochtonen) die niet mee kunnen komen in de klas... Heeft effect op het hele onderwijs, in ieder geval al in de grote steden van Nederland.
pi_201864365
quote:
'Britse politicus Amess doodgestoken vanwege steun voor luchtaanval Syrië'
quote:
Volgens de aanklager had Ali een religieus en ideologisch motief en was hij aanhanger van Islamitische Staat. Twee jaar geleden zou hij zijn begonnen met het plannen van een moordaanslag op een parlementslid. Aanvankelijk had hij twee andere doelwitten dan Amess op het oog, zei de aanklager.
https://nos.nl/artikel/24(...)or-luchtaanval-syrie

Twee jaar al en er is niks opgemerkt?
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')