abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:29 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201763898
https://nos.nl/artikel/24(...)-mond-voorbijpraatte

De 78-jarige Amerikaanse miljonair Robert Durst is in Californië veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf, zonder kans op vervroegde vrijlating. Vorige maand werd hij door een jury schuldig bevonden aan de moord op een goede vriendin van hem in 2000.

De vriendin, Susan Berman, is volgens de rechtbank door Durst doodgeschoten omdat ze de politie wilde vertellen dat ze had meegeholpen de moord op Dursts vrouw in 1982 te verdoezelen. Na de verdwijning van Kathleen Durst zou ze hem een alibi hebben verschaft.



Microfoon aan
Durst, een telg van een rijk Amerikaans vastgoedgeslacht, werd in 2015 gearresteerd in een hotel in New Orleans, naar aanleiding van de HBO-documentaire The Jinx, the Life and Deaths of Robert Durst.

Tijdens een interview voor de serie was Durst naar het toilet gegaan zonder te beseffen dat zijn opgespelde microfoon nog aanstond. Voor de spiegel mompelde hij tegen zichzelf: "Wat heb ik in hemelsnaam gedaan? Ze allemaal vermoord, natuurlijk."

Volgens de aanklagers kwam dat neer op een bekentenis. Ook een brief van Durst aan zijn vriendin Berman uit 1999 leverde bewijsmateriaal op.

Meedogenloos
De aanklagers schilderden Durst tijdens de rechtszaak af als een rijke narcist die vindt dat de wet niet voor hem geldt en die meedogenloos mensen laat verdwijnen die hem in de weg staan.

De aanklagers onderstreepten eerder het belang van de HBO-documentaire voor de vervolging van Durst. "Als zij die interviews niet hadden afgenomen, zouden we niet zijn waar we zijn", zei hoofdaanklager John Lewin.

De documentaire toont het zeven jaar durende onderzoek over drie onopgeloste moorden en werd gemaakt met de volledige medewerking van Durst. Ook de film All Good Things gaat over het excentrieke leven van de miljonair.

De advocaten van Durst gaan in hoger beroep tegen de opgelegde levenslange celstraf.
pi_201764584
Dan voel je je wel echt onaantastbaar als je zoiets gaat mompelen bij een microfoon :D Goed dat ie de gevangenis in mag, ook al had hij het niet door natuurlijk maar toch, je gaat zoiets überhaupt nooit zo zeggen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2021 14:37:07 ]
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:21:04 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201765140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:36 schreef Phoenyx-God het volgende:
Dan voel je je wel echt onaantastbaar als je zoiets gaat mompelen bij een microfoon :D Goed dat ie de gevangenis in mag, ook al had hij het niet door natuurlijk maar toch, je gaat zoiets überhaupt nooit zo zeggen
Mwa, ik zeg ook genoeg dingen tegen mezelf in de spiegel als niemand in de buurt is.
Geen moordbekentenissen, dat dan weer niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:44:35 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201765494
https://www.reddit.com/r/(...)_in_prison_for_2000/

Everything he does is weirder than the last thing he did.

TLDR: Killed his wife (body never discovered). Got fake alibi from a friend. Friend was scheduled to talk to the police about that, but was mysteriously shot in the back of the head. (This is the one he just got convicted for)

Ran off and lived as a woman for ~20 years. Killed and dismembered his neighbor. Acquitted: "self-defense"

New York real estate heir Robert Durst on Thursday was sentenced to life in prison for murdering a friend more than 20 years ago, in a slaying possibly tied to the killer's missing wife.

L.A. Superior Court Judge Mark Windham handed down that punishment one month after jurors convicted Durst of first-degree murder for the Dec. 23, 2000, death of Susan Berman, who was shot at point-blank range in the back of the head inside her Benedict Canyon home.

Berman had been scheduled to speak to police about a fake alibi she allegedly gave Durst when his wife disappeared in New York in 1982, prosecutors said.

Kathie Durst has never been found and no charges have ever been brought in connection with her disappearance.

After Berman was killed, Durst fell off the grid and landed in Galveston, Texas, where he assumed the name Dorothy Ciner and regularly wore a woman's wig, dresses and high heels.

Durst's neighbor Morris Black was killed and dismembered by Durst in September 2001, but he was acquitted, claiming self-defense.

Then in a 2015 HBO documentary series, "The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst," Durst appeared to confess to the slayings.

He went to the bathroom while still wearing a hot microphone, which recorded him whispering to himself: "You're caught! What the hell did I do? Killed them all, of course."
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:14:24 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_201765857
quote:
Iemand doodmaken en in stukken snijden en dan zeggen dat het 'self defence' was. Amerika. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:12:42 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201767346
Toch denk ik dat hij er redelijk goed ermee is weggekomen. Hij heeft 40 jaar vrijheid gewonnen. Moord op z'n vrouw in 1982. Moord op die vriendin in 2000, moord op buurman in 2001

Hij is nu 79 wat boeit die levenslang straf als het in de praktijk neerkomt op 10 jaar ofzo (en dan is ie dood).

Maar ben wel benieuwd wat die moord op z'n vrouw nu heeft opgelost wat een simpele scheiding niet heeft kunnen doen? De helft van z'n bezit kwijtraken?
pi_201767497
quote:
Voor de spiegel mompelde hij tegen zichzelf: "Wat heb ik in hemelsnaam gedaan? Ze allemaal vermoord, natuurlijk."
De fuck? :')

Als ik staf opgelegd zou krijgen voor alles shit die ik tegen mezelf zeg dan zou ik tot ergens volgende eeuw vastzitten :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_201767819
Ondanks dat ik wel denk dat hij schuldig is.. hoe kun je praten tegen jezelf als een soort ultiem bewijs zien cq een of andere bekentenis?

Moet toch meer bij kijken lijkt mij qua bewijslast.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')