abonnement Unibet Coolblue
pi_201762019
https://www.google.com/am(...)cussie-oproepen.html

Wat vinden jullie er van?
Ik de biblebelt struikelen ze al over elkaar heen om kritiek te leveren.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:02:54 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201762682
In de Bible Belt kan dat niemand wat schelen joh. Het is niet zo dat hun bestaande bijbels die thuis in de kast staan spontaan een andere tekst hebben, en het gros zal echt niet steeds een nieuwe bijbel kopen. Die hebben gewoon hun eigen bijbel, met ongetwijfeld wat eigen aantekeningen en dergelijken. En ik zie de dominees hier ook niet zo snel een moderne bijbel gebruiken tijdens de preek, dus juist op de Bible Belt zal er bar weinig veranderen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:57:43 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201763402
Wat me nog het meest verbaast is dat er kennelijk een Theoloog des Vaderlands is.
pi_201764738
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:57 schreef herverwijderd het volgende:
Wat me nog het meest verbaast is dat er kennelijk een Theoloog des Vaderlands is.
Die zit in het kantoor naast de astroloog des Vaderlands :7
-
pi_201764763
Alweer een nieuwe? De laatste is nog maar 18 jaar oud.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:00:12 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201764864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Alweer een nieuwe? De laatste is nog maar 18 jaar oud.
Bij het Bijbelgenootschap moet de schoorsteen ook blijven roken natuurlijk.
pi_201765214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:02 schreef heywoodu het volgende:
In de Bible Belt kan dat niemand wat schelen joh. Het is niet zo dat hun bestaande bijbels die thuis in de kast staan spontaan een andere tekst hebben, en het gros zal echt niet steeds een nieuwe bijbel kopen. Die hebben gewoon hun eigen bijbel, met ongetwijfeld wat eigen aantekeningen en dergelijken. En ik zie de dominees hier ook niet zo snel een moderne bijbel gebruiken tijdens de preek, dus juist op de Bible Belt zal er bar weinig veranderen :+
Dit.
Daar hebben ze de Statenvertaling.
pi_201765433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:53 schreef -Sigaartje het volgende:
Alweer een nieuwe? De laatste is nog maar 18 jaar oud.
Deze is voor de 21e eeuw dus nu is het de komende 80 jaar even klaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201766478
Bij mijn ouwe in de kringloop
Staat een hele kast vol.
Ik kan er een atoombunker van bouwen. :7
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:14:03 #10
414785 sirdanilot
pi_201862397
Ze maken veel te vaak een nieuwe vertaling.

Toen ik opgroeide gebruikten wij de vertaling NBG 51. Die had redelijk ouderwetsch taalgebruik maar het was wel gewoon begrijpelijk voor ons, in tegenstelling tot de Statenvertaling. Die hebben wij nooit gebruikt in onze kerk, maar hij wordt wel gebruikt voor theologische studies omdat de SV het dichtste bij de brontekst staat. ik gebruikte de SV ook bij het studeren van Bijbels Hebreeuws.

Daarna moesten wij overgaan naar de NBV, maar er was erg veel kritiek op deze vertaling. Dus in de praktijk werd en wordt nog altijd vaka de NBG 51 vertaling gebruikt.

HSV is nooit gebruikt bij ons. Of deze allernieuwste gaat worden gebruikt betwijfel ik. Wie weet?

Daarnaast werd ook de Groot Nieuws Bijbel wel gebruikt, maar dat is een vrije vertaling en werd niet gezien als de échte bijbel bij ons. Willibrordvertaling werd nauwelijks tot niet gebruikt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201924959
Er is een hoop geknipt in de NBV21. Nieuwe bijbel vervalsing is wel een goede benaming. De statenvertaling is een product van de reformatie en de NBV21 een product voor de eucumene, je hoeft niet meer te geloven om je te laten dopen, want handelingen 8:37 is weg, nu is de weg vrij voor kinderdoop in iedere stroming.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_202187117
Pleepapier is waar je hem voor kan gebruiken en alleen de Statenvertaling is God's woord.
  dinsdag 16 november 2021 @ 09:22:41 #13
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_202197989
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
Pleepapier is waar je hem voor kan gebruiken en alleen de Statenvertaling is God's woord.
Ik kan het echt afraden, het papier is veels te dun.
pi_208974850
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
Pleepapier is waar je hem voor kan gebruiken en alleen de Statenvertaling is God's woord.
De bijbel is allerminst het woord van God. Tenzij je de verslagleggers deel van de drie eenheid zijn. En de statenvertaling is niet het dichtst op de oorspronkelijke teksten.

Dat moslims roepen dat de Koran het woord van God is en dat onderbouwen met dat God (jullie God de Vader) dit aan Mohammed zou hebben doorgegeven is imho sterker in directe lijnen.

Maar goed, ik laat zowel God als de drie-eenheid-God voor wat het is.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 2 mei 2023 @ 03:32:16 #15
414785 sirdanilot
pi_208975126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 00:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De bijbel is allerminst het woord van God. Tenzij je de verslagleggers deel van de drie eenheid zijn. En de statenvertaling is niet het dichtst op de oorspronkelijke teksten.

Dat moslims roepen dat de Koran het woord van God is en dat onderbouwen met dat God (jullie God de Vader) dit aan Mohammed zou hebben doorgegeven is imho sterker in directe lijnen.

Maar goed, ik laat zowel God als de drie-eenheid-God voor wat het is.
Binnen het christendom is de tekst van de bijbel als geheel inderdaad niet letterlijk gedicteerd door God. De term "woord van God" gaat veel dieper binnen het christendom. Johannes 1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

Het islamitische idee dat God in klassiek Arabisch letter voor letter het woord heeft gedicteerd bestaat in het christendom niet. God staat boven de menselijke taal.

Ook het oude testament (de Joodse Torah dus ) is niet letterlijk gedicteerd door God. Wel komt de Wet in de Torah van God denk daarbij aan de 10 geboden en de oud testamentische spijswetten. Deze wet is volgens de meeste christelijke stromingen vervuld door Jezus die gekruisigd vandaar dat de meeste christenen niet meer de Joodse spijswetten volgen. Sommige joodse stromingen denken daar anders over maar binnen vrijwel alle Joodse stromingen ligt er veel meer nadruk op mondelinge overlevering en traditie (halacha )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_208975356
Nieuwe beeldenstorm incoming :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208976290
Zitten er dit keer wel wat transgenders in verwerkt? Of sterke zwarte vrouwen die geen man nodig hebben.
Conscience do cost.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:01:47 #18
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_208977595
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 09:25 schreef ems. het volgende:
Zitten er dit keer wel wat transgenders in verwerkt? Of sterke zwarte vrouwen die geen man nodig hebben.
Het is geen Klokhuis of jeugdjournaal
pi_209006444
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 00:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De bijbel is allerminst het woord van God. Tenzij je de verslagleggers deel van de drie eenheid zijn. En de statenvertaling is niet het dichtst op de oorspronkelijke teksten.

Dat moslims roepen dat de Koran het woord van God is en dat onderbouwen met dat God (jullie God de Vader) dit aan Mohammed zou hebben doorgegeven is imho sterker in directe lijnen.

Maar goed, ik laat zowel God als de drie-eenheid-God voor wat het is.
Ja is dat sterker hmmm ik geloof dat Jezus heeft gezegd dat als iemand een ander evangelie verkondigt dan dat van mij die is verdoemd. En wat voor gospel brengt mohammed...juist een ander gospel en ook nog van een gevallen engel, want de bijbel leert dat engelen geen vleugels hebben alleen gevallen engelen hebben dat. En dan zie je gelijk van wie de koran komt en dat is de satan. En als God al een compleet boek heeft geschreven waarom dan nog een boek schrijven die ook nog heel tegenstrijdig is met zijn eerste boek. En omdat God Heilig is en dus niet liegen kan is het dus onmogelijk dat de auteur hetzelfde is. En het eerste boek kan nooit een vervalsing zijn is altijd het boek wat erop volgt. En de KJV blijft het enige juiste woord van God en de geschiedenis laat dat ook zien. De langst zittende koningin van Engeland had ook niet voor niets een KJV naast haar bed liggen en onze Statenvertaling is daarop gebaseerd.
pi_209007374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ja is dat sterker hmmm ik geloof dat Jezus heeft gezegd dat als iemand een ander evangelie verkondigt dan dat van mij die is verdoemd.
Even voor de goede orde. De Joden kennen 1 God. Dat is voor jullie Christenen 'God, de vader'. 1 God.

Omdat niemand Joods kan worden en er ergens in de tijd een populaire sjamaan rondliep is het Christendom ontstaan. Hier wordt een persoon in de spreekwoordelijke blender gegooid en heeft God ineens een zoon. En dan komt God zelf op een zijspoor en is het jezus die wordt aanbeden. Zelden wordt God de Vader genoemd.

De moslims bidden tot dezelfde God als de Joden en zetten Jezus op de plek van profeet die net als Mohammed een belangrijke bijrol vertolken als eenvoudige sterveling. Geen geklooi met een zoon en een moeilijke ingeprutste wederopstanding. Niet perfect maar als geloof veel beter verankert als het op weerstand aankomt.


quote:
En wat voor gospel brengt mohammed...juist een ander gospel en ook nog van een gevallen engel, want de bijbel leert dat engelen geen vleugels hebben alleen gevallen engelen hebben dat. En dan zie je gelijk van wie de koran komt en dat is de satan.
Ik pak even een Christelijke website als bron erbij voor je.



quote:
En als God al een compleet boek heeft geschreven waarom dan nog een boek schrijven die ook nog heel tegenstrijdig is met zijn eerste boek?
Klopt. Waarom nog een nieuw testament na de Torah? Waarom nog een zoon erbij? Allemaal vragen.

quote:
En omdat God Heilig is en dus niet liegen kan is het dus onmogelijk dat de auteur hetzelfde is. En het eerste boek kan nooit een vervalsing zijn is altijd het boek wat erop volgt. En de KJV blijft het enige juiste woord van God en de geschiedenis laat dat ook zien. De langst zittende koningin van Engeland had ook niet voor niets een KJV naast haar bed liggen en onze Statenvertaling is daarop gebaseerd.
Dus de King James bijbel uit 1611 jaren na Christus en de recentere statenvertaling zijn beter dan de vroegere varianten van dezelfde teksten die de blauwdrukken zijn geweest of het dichtst op deze blauwdrukken stonden.

Interessant allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-05-2023 21:45:32 ]
pi_209007749
Ik heb die uit 2004.
pi_209007778
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 16:14 schreef sirdanilot het volgende:
Ze maken veel te vaak een nieuwe vertaling.

Toen ik opgroeide gebruikten wij de vertaling NBG 51. Die had redelijk ouderwetsch taalgebruik maar het was wel gewoon begrijpelijk voor ons, in tegenstelling tot de Statenvertaling. Die hebben wij nooit gebruikt in onze kerk, maar hij wordt wel gebruikt voor theologische studies omdat de SV het dichtste bij de brontekst staat. ik gebruikte de SV ook bij het studeren van Bijbels Hebreeuws.

Daarna moesten wij overgaan naar de NBV, maar er was erg veel kritiek op deze vertaling. Dus in de praktijk werd en wordt nog altijd vaka de NBG 51 vertaling gebruikt.

HSV is nooit gebruikt bij ons. Of deze allernieuwste gaat worden gebruikt betwijfel ik. Wie weet?

Daarnaast werd ook de Groot Nieuws Bijbel wel gebruikt, maar dat is een vrije vertaling en werd niet gezien als de échte bijbel bij ons. Willibrordvertaling werd nauwelijks tot niet gebruikt.
De Groot Nieuws Bijbel werd veel op middelbare scholen gebruikt.
pi_209008094
De eerste bijbel die ik volledig heb gelezen was een kleine maar fijne Gideons bijbel. Uitgegeven door die mannekes die 'm in ieder hotel wilden hebben.

Ik had geen oversized letters nodig. Eerste bijbelverhaal wat ik ooit meegekregen heb was Ruth. Volgens mij het minst populaire uit de hele canon.
pi_209008902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ja is dat sterker hmmm ik geloof dat Jezus heeft gezegd dat als iemand een ander evangelie verkondigt dan dat van mij die is verdoemd. En wat voor gospel brengt mohammed...juist een ander gospel en ook nog van een gevallen engel, want de bijbel leert dat engelen geen vleugels hebben alleen gevallen engelen hebben dat. En dan zie je gelijk van wie de koran komt en dat is de satan. En als God al een compleet boek heeft geschreven waarom dan nog een boek schrijven die ook nog heel tegenstrijdig is met zijn eerste boek. En omdat God Heilig is en dus niet liegen kan is het dus onmogelijk dat de auteur hetzelfde is. En het eerste boek kan nooit een vervalsing zijn is altijd het boek wat erop volgt. En de KJV blijft het enige juiste woord van God en de geschiedenis laat dat ook zien. De langst zittende koningin van Engeland had ook niet voor niets een KJV naast haar bed liggen en onze Statenvertaling is daarop gebaseerd.
Vriend, dat was Paulus. Die zei "of een engel komt met een ander evangelie, of een mens, die zij vervloekt".. Want zo was Paulus.

En waar leert de bijbel dat er verschillende engelen zijn? En dat de gevallen engelen vleugels hebben en de anderen niet? In de "Bijbel in Straattaal" zeker?
pi_209009108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:59 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ja is dat sterker hmmm ik geloof dat Jezus heeft gezegd dat als iemand een ander evangelie verkondigt dan dat van mij die is verdoemd. En wat voor gospel brengt mohammed...juist een ander gospel en ook nog van een gevallen engel, want de bijbel leert dat engelen geen vleugels hebben alleen gevallen engelen hebben dat. En dan zie je gelijk van wie de koran komt en dat is de satan. En als God al een compleet boek heeft geschreven waarom dan nog een boek schrijven die ook nog heel tegenstrijdig is met zijn eerste boek. En omdat God Heilig is en dus niet liegen kan is het dus onmogelijk dat de auteur hetzelfde is. En het eerste boek kan nooit een vervalsing zijn is altijd het boek wat erop volgt. En de KJV blijft het enige juiste woord van God en de geschiedenis laat dat ook zien. De langst zittende koningin van Engeland had ook niet voor niets een KJV naast haar bed liggen en onze Statenvertaling is daarop gebaseerd.
Misschien was zij de of een weerhouder.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')