abonnement Unibet Coolblue
pi_201825882
Geen paniek, Rogee gaat dit oplossen

@Sfancta
U MAD?
pi_201826950
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Twee extra rustdagen voor Ajax en een uitwedstrijd voor PSV

Dat dit kan in Nederland.
Roger gaat weer spelers sparen zondag want ze zijn moe.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_201826951
Zo'n westrijd van ajax haalt wel lekker de druk er af voor zondag.

Met 12(!) keer het eigen vermogen dat psv heeft, 2 dagen meer rust na een zware Europese wedstrijd en dankzij dat eigen vermogen een veel bredere bank, is ajax het verplicht om te winnen tegen psv. Elk ander resultaat zou een schande van ongekende grootte zijn.

We kunnen dus alleen maar winnen ^O^
  woensdag 20 oktober 2021 @ 06:43:41 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201827008
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:26 schreef Gutanoth het volgende:
Zo'n westrijd van ajax haalt wel lekker de druk er af voor zondag.

Met 12(!) keer het eigen vermogen dat psv heeft, 2 dagen meer rust na een zware Europese wedstrijd en dankzij dat eigen vermogen een veel bredere bank, is ajax het verplicht om te winnen tegen psv. Elk ander resultaat zou een schande van ongekende grootte zijn.

We kunnen dus alleen maar winnen ^O^
Een donderdagavondwedstrijdje tegen de nr. 10 van de Franse competitie een zware wedstrijd. Wat? :?

Leuk weetje: verschil in omzet tussen PSV en Ajax is absoluut en relatief gezien kleiner dan tussen Ajax en BVB. Buiten dat is PSV over de afgelopen 15, 29 en 36 jaar verreweg de best presterende club van Nederland (met dank aan @PSVCL voor de data) en hebben ze in de competitie vaker van Ajax gewonnen in de Arena dan andersom.

PSV is het aan zijn stand dus verplicht met een ruime overwinning terug baar huis te keren. Sowieso zijn de spelers met dank aan het wisselbeleid van Schmidt ook gewoon superfris.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201827021
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:26 schreef Gutanoth het volgende:
Zo'n westrijd van ajax haalt wel lekker de druk er af voor zondag.

Met 12(!) keer het eigen vermogen dat psv heeft, 2 dagen meer rust na een zware Europese wedstrijd en dankzij dat eigen vermogen een veel bredere bank, is ajax het verplicht om te winnen tegen psv. Elk ander resultaat zou een schande van ongekende grootte zijn.

We kunnen dus alleen maar winnen ^O^
Soms vergeet ik weleens waarom Calimero vaak werd/wordt vergeleken met PSV-supporters en dan lees je zo'n post _O_
pi_201827069
Heerlijk weer om te vissen vandaag, jammer dat er in de fokvijver alleen maar dikke blobvissen zwemmen
  woensdag 20 oktober 2021 @ 07:05:12 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201827091
Ah, de visser belandt zelf in het net. Een komische tragedie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201827443
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 06:26 schreef Gutanoth het volgende:
Zo'n westrijd van ajax haalt wel lekker de druk er af voor zondag.

Met 12(!) keer het eigen vermogen dat psv heeft, 2 dagen meer rust na een zware Europese wedstrijd en dankzij dat eigen vermogen een veel bredere bank, is ajax het verplicht om te winnen tegen psv. Elk ander resultaat zou een schande van ongekende grootte zijn.

We kunnen dus alleen maar winnen ^O^
Maak je geen zorgen. Gaat dubbele cijfers worden.
Gino ♥
pi_201827483
Kunnen mensen nou niet gewoon eens blij zijn vanwege een galavoorstelling op het allerhoogste niveau van een Eredivisieclub, in plaats van er weer zo'n zielige Ajax-PSV discussie van te maken.

Super gespeeld, top wedstrijd en dan zo voor de dag komen. Geweldig.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:14:36 #135
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201828035
Hulde voor wat Ajax gisteren liet zien, dat was echt goed.
Dit jaar en komende jaren nog flink wat punten schrapen zodat Portugal en Frankrijk te pakken zijn in de strijd om UEFA punten, maar moet gewoon mogelijk zijn als ook PSV Europees voetbal serieus neemt.
pi_201828106
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:14 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor wat Ajax gisteren liet zien, dat was echt goed.
Dit jaar en komende jaren nog flink wat punten schrapen zodat Portugal en Frankrijk te pakken zijn in de strijd om UEFA punten, maar moet gewoon mogelijk zijn als ook PSV Europees voetbal serieus neemt.
Ik denk dat ze dat wel doen bij PSV, maar het wordt wel lastig gemaakt als je steeds kort na een Europees duel een topper in de Eredivisie hebt staan.

Uiteindelijk is voor PSV plek 2 veilig stellen en mogelijk kampioen worden toch belangrijker dan ver komen in de EL. Op de korte termijn althans. Op de lange termijn is die tweede CL plek natuurlijk essentieel voor het Nederlands voetbal.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:23:30 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201828119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Kunnen mensen nou niet gewoon eens blij zijn vanwege een galavoorstelling op het allerhoogste niveau van een Eredivisieclub, in plaats van er weer zo'n zielige Ajax-PSV discussie van te maken.

Super gespeeld, top wedstrijd en dan zo voor de dag komen. Geweldig.
Was geweldig inderdaad, wat wel jammer is voor zondag is dat het dan weer over het (korte) herstel moet gaan, ik begrijp ook wel dat de competitie al gepland was voordat vaststond dat PSV EL zou spelen maar die paar topwedstrijden in NL zouden toch wel te plannen moeten zijn in een weekend na geen Europees voetbal.
pi_201828223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Was geweldig inderdaad, wat wel jammer is voor zondag is dat het dan weer over het (korte) herstel moet gaan, ik begrijp ook wel dat de competitie al gepland was voordat vaststond dat PSV EL zou spelen maar die paar topwedstrijden in NL zouden toch wel te plannen moeten zijn in een weekend na geen Europees voetbal.
Ja, dat lijkt me ook. Als je gewoon de top 5 van voorgaand seizoen niet tegen elkaar laat in zo'n week dan is dat prima.

Nu denk ik dat Ajax in deze vorm gewoon te sterk is, ook met een week rust. Maar we weten ook dat Ajax nog wat onstabiel is. Dat je dan minder hersteltijd hebt is jammer.

En dan kun je zeggen:'had PSV maar CL moeten halen', maar dan erken je de vicieuze cirkel die er voor zorgt dat succes meer succes brengt. Niet omdat je beter wordt, maar omdat het speelschema dan in je voordeel is. Dat is een soort van reverse sandbagging die niet binnen sport past.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:47:32 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201828384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ja, dat lijkt me ook. Als je gewoon de top 5 van voorgaand seizoen niet tegen elkaar laat in zo'n week dan is dat prima.

top 5 onderling zijn toch wel veel wedstrijden, dat is bijna onmogelijk met die drukke schema's
pi_201828478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:47 schreef Tarado het volgende:

[..]
top 5 onderling zijn toch wel veel wedstrijden, dat is bijna onmogelijk met die drukke schema's
Niet als je je speelschema pas maakt als de speeldata Europees bekend zijn, lijkt me.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:08:55 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201828615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Niet als je je speelschema pas maakt als de speeldata Europees bekend zijn, lijkt me.
Dan ben je gedwongen tot topwedstrijden in eerste paar Eredivisie-wedstrijden denk ik wanneer selecties nog niet compleet zijn en de spelers binnendruppelen na vakanties. Transfermarkt is dan ook nog open.

Dat zijn overwegingen van KNVB denk ik om het later in programma te stoppen.

Ajax speelt bijvoorbeeld na 6e CL-wedstrijd (dinsdag) in weekend tegen AZ en week daarop tegen Feyenoord. Na winter plannen lijkt me nog lastiger omdat je niet weet wie wel of niet door is en wanneer ze spelen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:13:45 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201828648
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Niet als je je speelschema pas maakt als de speeldata Europees bekend zijn, lijkt me.
in principe zijn die al bekend, qua speelweken dan
pi_201828689
Nah ja, dan de top 3. Maar dan maak je het weer lastig voor andere clubs om daar ooit tussen te komen.

In zijn algemeenheid vind ik dat er iets moet veranderen aan het aantal wedstrijden zodat 3 dagen rust gegarandeerd kan worden.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:26:43 #144
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_201828805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nah ja, dan de top 3. Maar dan maak je het weer lastig voor andere clubs om daar ooit tussen te komen.

In zijn algemeenheid vind ik dat er iets moet veranderen aan het aantal wedstrijden zodat 3 dagen rust gegarandeerd kan worden.
Je kwalificeren voor CL is de oplossing. Ze hebben het zelf weer verneukt he.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:32:36 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201828871
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nah ja, dan de top 3. Maar dan maak je het weer lastig voor andere clubs om daar ooit tussen te komen.

In zijn algemeenheid vind ik dat er iets moet veranderen aan het aantal wedstrijden zodat 3 dagen rust gegarandeerd kan worden.
Dat is sowieso moeilijk met een midweeks programma, vind dat onderzoek van VI/Verheijen ook wel wat outdated omdat de selecties nu in principe groter zijn en je 5 wissels hebt.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:35:16 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201828901
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nah ja, dan de top 3. Maar dan maak je het weer lastig voor andere clubs om daar ooit tussen te komen.

In zijn algemeenheid vind ik dat er iets moet veranderen aan het aantal wedstrijden zodat 3 dagen rust gegarandeerd kan worden.
Ik denk dat dat insteek zou moeten worden. Schema moet meer ruimte krijgen voor rustmomenten. Want met huidig opzet in competitie/Nations League/kwalificaties/Europese toernooien zit het propvol.

Er is altijd wel een argument om het niet in plek x in schema te zetten. Dan is het of weekend na interlandperiode, of te vroeg in seizoen of na Europese wedstrijd...
pi_201828953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je kwalificeren voor CL is de oplossing. Ze hebben het zelf weer verneukt he.
Dat is natuurlijk de grootst mogelijke flauwekul.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:41:49 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_201828956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Nah ja, dan de top 3. Maar dan maak je het weer lastig voor andere clubs om daar ooit tussen te komen.

In zijn algemeenheid vind ik dat er iets moet veranderen aan het aantal wedstrijden zodat 3 dagen rust gegarandeerd kan worden.
Dan ontkom je niet aan op de maandag gaan voetballen. Dan maar minder rust als je het mij vraagt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201828995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is sowieso moeilijk met een midweeks programma, vind dat onderzoek van VI/Verheijen ook wel wat outdated omdat de selecties nu in principe groter zijn en je 5 wissels hebt.
Dat verandert weinig, want je wisselt nog altijd niet je hele team. En daarbij zijn selecties kwalitatief helemaal niet breder dan een paar jaar terug. Ik zou bijna het tegendeel willen beweren voor het gros van de eredivisie clubs t/m de subtop van Europa.

Het is ook een misverstand dat het alleen om lichamelijke belasting gaat. Het zit hem ook in de mentale belasting en die heeft ook veel impact in hoe je een wedstrijd start en wat je kunt leveren. Zeker tijdens een Europese wedstrijd kan het zomaar zijn dat je met een invalbeurt van 20 minuten aan het einde, 2 dagen later nog niet scherp genoeg bent om 100% te geven.

En nu gaan er vast weer allerlei zijlijn-roeptoeters zeggen dat je dan niet geschikt bent voor topsport, maar het zijn onderzoeken onder topsporters die dat aantonen.
pi_201829008
Voorspelling voor zondag

5-0
Gino ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')