abonnement Unibet Coolblue
pi_201759731
(ANP) - Demissionair premier Mark Rutte is fors in aanvaring gekomen met zijn Sloveense collega Janez Jan¨a. Rutte liet donderdag een "totaal ongepaste en smakeloze tweet" van Jan¨a over Nederlandse Europarlementariërs niet over zijn kant gaan en ontbood de Sloveense ambassadeur. Jan¨a vuurde vervolgens terug op Twitter.

"Verdoe je tijd niet met ambassadeurs en de persvrijheid in Slovenië", antwoordde Jan¨a op de tweet waarin Rutte zijn hart had gelucht. De Sloveense premier verwees opnieuw naar de moord op Peter R. de Vries, die zijn regering al vaker aanhaalde om aan te tonen dat Nederland zich beter op zijn eigen sores kan richten. "Bescherm liever je journalisten tegen omkomen op straat, samen met Europarlementariër Sophie in 't Veld."

De twee regeringsleiders botsten nadat Jan¨a onder meer een tweet had gedeeld van iemand anders waarin D66'er In 't Veld voor "marionet van George Soros" wordt uitgemaakt. Jan¨a beschouwt de rijke filantroop Soros, die bekendstaat om zijn donaties aan progressieve pro-EU-projecten, als grote aanjager van een linkse samenzwering. Vroegere en huidige Europarlementariërs van PvdA, GroenLinks en VVD en wijlen VVD-Europarlementariër Hans van Baalen zouden ook in Soros' zak zitten.

Zelfde fractie

In 't Veld is bekend pleitbezorger van nauwe Europese samenwerking. Jan¨a ruziede al vaker met de liberale Europarlementariër. Maar de Sloveense premier keert zich opnieuw tegen de Nederlandse nu zij een delegatie leidt van Europarlementariërs op inspectie in Slovenië. Ze komen nagaan of de Sloveense rechtsstaat onder Jan¨a inderdaad afglijdt. De premier ziet er ongewenste bemoeienis in van een linkse kliek die erop uit is hem beentje te lichten.

D66 en de VVD van Mark Rutte zitten in dezelfde fractie in het Europees Parlement. Jan¨a en geestverwanten als de Hongaarse premier Viktor Orbán kiezen Nederland, Rutte en Eurocommissaris Frans Timmermans vaker als mikpunt.

Voorzitter EU

De Sloveense regering is dit halfjaar voorzitter van de EU, van wie doorgaans een diplomatieke, bemiddelende opstelling wordt verwacht. Maar van die ongeschreven regel trekt Jan¨a zich niets aan. Terwijl voor een goede samenwerking toch echt "wederzijds vertrouwen en respect" nodig is, hield voorzitter David Sassoli van het Europees Parlement hem op Twitter nog eens voor.

"We roepen premier Jan¨a dringend op om te stoppen met de provocaties tegen leden van het Europees Parlement", twitterde Sassoli. Zulke aanvallen raken ook de EU-burgers die hen hebben gekozen, waarschuwt hij.

Europese top

Ook tegen Sassoli keert Jan¨a zich hoogstpersoonlijk. "Slovenië is geen kolonie" en Europarlementariërs zouden zich bezighouden met "politieke intriges" en "uit de lucht gegrepen aantijgingen", twitterde de premier.

Rutte en Jan¨a treffen elkaar volgende week bij een Europese top in Brussel.

https://www.msn.com/nl-nl(...)op-d66-er/ar-AAPwEKV
pi_201759775
De desbetreffende tweets moeten we er zelf bij zoeken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_201759791
twitter


twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 oktober 2021 @ 01:47:52 #4
408813 crew  trein2000
pi_201759811
Wat een totaaldebiel die Jansa. Boycotten die hap.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201759974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 01:47 schreef trein2000 het volgende:
Wat een totaaldebiel die Jansa. Boycotten die hap.
Hij heeft gewoon gelijk hoor.

Slovenië is lang niet perfect natuurlijk, maar de corruptie en dictatoriale trekjes van onze regering plus het land wat afglijdt naar een narco staat, zou ons meer zorgen moeten baren.
pi_201759985
Leuke tweets van Janez.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 05:57:15 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201759997
Twitter :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:23:28 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201760008
pi_201760016
Als ik die tweets zie, dan lijkt het wel alsof de EP is begonnen met verwijten te plaatsen. De reacties zijn misschien escalerende toon, maar het had het ANP gesierd om feitelijk te schrijven dat de aanvaring was begonnen met dat bericht over het onbeschikbaar zijn voor vragen van EP. De huidige kanttekening onder het kopje EU voorzitter dekt de lading niet.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:47:28 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201760043
Jansa _O_ fucking held
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201760090
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:29 schreef snabbi het volgende:
Als ik die tweets zie, dan lijkt het wel alsof de EP is begonnen met verwijten te plaatsen. De reacties zijn misschien escalerende toon, maar het had het ANP gesierd om feitelijk te schrijven dat de aanvaring was begonnen met dat bericht over het onbeschikbaar zijn voor vragen van EP. De huidige kanttekening onder het kopje EU voorzitter dekt de lading niet.
Dit, dus het is weer een actie-reactie waarmee jansa de aandacht afleid van het eigen falen en het eurosceptisch gepeupel trapt er met blote voeten in.
pi_201760092
Treurige sneer over Peter R de Vries zeg
pi_201760222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:07 schreef Raw85 het volgende:
Treurige sneer over Peter R de Vries zeg
hij heeft wel een punt onze Sloveense vriend. Peter is dood vermoord en wat doen ze er nou werkelijk aan? Geen fuck.
U MAD?
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:55:14 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201760313
Je zou denken dat Rutte wat anders aan zijn hoofd heeft atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201760352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:55 schreef sp3c het volgende:
Je zou denken dat Rutte wat anders aan zijn hoofd heeft atm
Ja, zorgen dat ook niet hij dezelfde kant opgaat als de Vries. :Y

Vind dat 'in de zak zitten' van Soros misschien ook wel een dingetje... :') (Ministers/parlementariërs zou je niet moeten kunnen kopen met een zak geld!)
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:49:05 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201760558
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, zorgen dat ook niet hij dezelfde kant opgaat als de Vries. :Y

Vind dat 'in de zak zitten' van Soros misschien ook wel een dingetje... :') (Ministers/parlementariërs zou je niet moeten kunnen kopen met een zak geld!)
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:06 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ja, zorgen dat ook niet hij dezelfde kant opgaat als de Vries. :Y

Vind dat 'in de zak zitten' van Soros misschien ook wel een dingetje... :') (Ministers/parlementariërs zou je niet moeten kunnen kopen met een zak geld!)
Ik geloof daar niet zo heul erg in tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201760629
Zelfs een of andere nono uit fucking Slovenië heeft meer realisme dan markiemark.
Prachtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201760660
Er is een delegatie linkse poppetjes met Sophie in het veld momenteel aan het zoeken in Slovenië namens de EU om allerlei woke dingetjes te onderzoeken.

Vind dat de man wel even mag losgaan
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:42:18 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201761078
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Er is een delegatie linkse poppetjes met Sophie in het veld momenteel aan het zoeken in Slovenië namens de EU om allerlei woke dingetjes te onderzoeken.

Vind dat de man wel even mag losgaan
Onderzoek naar een al dan niet afglijdende rechtstaat is een woke dingetje tegenwoordig???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201761238
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Onderzoek naar een al dan niet afglijdende rechtstaat is een woke dingetje tegenwoordig???
Blijkbaar is het heel stoer voor de populisten om een halve dictatuur na te streven. Hoe men denkt dat dit beter zou zijn voor de gehele maatschappij mogen ze wel eens gaan uitleggen.
pi_201761250
De Sloveense premier is dus een complotwoppie, gezien z'n bizarre tweet over George Soros. We hadden die Oost-Europese pauperlanden nooit toe moeten laten tot de EU.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:01:42 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201761312
Heel veel Oost-Europeanen begrijpen het verschil tussen het handelen van statelijke actoren en niet-statelijke actoren totaal niet, dat valt me vaker op. Ook op Reddit valt dat ze niet uit te leggen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201761359
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
hij heeft wel een punt onze Sloveense vriend. Peter is dood vermoord en wat doen ze er nou werkelijk aan? Geen fuck.
Eens even kijken. De uitvoerders van de aanslag zitten momenteel vast en moeten op 18 oktober voor de rechter verschijnen. De vermoedelijke opdrachtgever zit ook vast. Wat moet er nog meer gedaan worden?
pi_201761412
En dan de nieuwskoppen ‘Nederland is boos!’

Rot op Mark :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')