abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 23:06:55 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_201758830
Ryan Babel heeft uitgelegd waarom hij in het nummer Open Letter sneert naar Ibrahim Afellay. De aanvaller van Galatasaray ging in een livestream op Instagram bij Kick ’t Net uitgebreid in op het verhaal achter zijn nieuwe track, die eind september veel stof deed opwaaien vanwege een passage over Afellay. Babel suggereert in zijn track dat Afellay met geldproblemen kampt. “Hoorde in de wandelgangen je bent broke, bro", rapt Babel onder meer.



In de track zegt Babel dat hij 'niet eens wil beginnen over mannen op tv', die hij 'lame' vindt. Er verschijnt een afbeelding van Veronica Inside-drietal Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp in beeld. Meteen daarna noemt hij ook Afellay en laat hij een foto zien waarop de oud-middenvelder op de bank zit bij Barcelona. "Bro ik ken je niet van Barça, misschien meer van PSV. Oh nu ben je analist? Hmm zo zo. Hoorde in de wandelgangen je bent broke bro. Je roept dingen je denkt niet meer aan die bro code. Maar ik snap het als je carrière doodloopt."

In de uitzending van Studio Voetbal van zondag 26 september werd aandacht besteed aan de rap van Babel. "Ja... met verbazing eigenlijk", reageerde Afellay op de vraag hoe hij keek naar de rap en dan met name de passage over zijn persoon. "Ik kan alleen maar positief over hem zijn. Ik heb hem alleen meegemaakt bij het Nederlands elftal en ik ken hem als een heel aardige jongen. Ik heb geen enkel slecht woord voor hem." Presentator Sjoerd van Ramshorst vroeg vervolgens of Afellay financiële problemen heeft. Theo Janssen zei gekscherend dat Afellay met twee auto’s naar de studio was gekomen; voordat Afellay er zelf iets over kon zeggen, werd het onderwerp door de presentator afgesloten. Daarvoor zei Janssen dat Babel als voetballer veel heeft bereikt voor zijn kunnen. "Ryan is gewoon een redelijke speler die een heel mooie carrière heeft gehad, een beetje zoals Dirk Kuyt. Daar moet je respect voor hebben. Maar als je inhoudelijk naar hem kijkt als voetballer, was het geen geweldenaar.”

"Weet wie vroeger je matties waren"
Donderdagavond sprak Babel tijdens de livestream over zijn nummer. De passage over Afellay kon niet onbesproken blijven. Gevraagd naar zijn relatie met Afellay, reageerde de 34-jarige aanvaller in eerste instantie terughoudend. Hij wilde niet al te diep ingaan op zijn woorden over Afellay, maar ging toch overstag en zei toen: “Laten we het gewoon real houden”, aldus Babel, die vervolgens benadrukte dat hij jarenlang met Afellay heeft gespeeld bij het Nederlands elftal. “Je bent eigenlijk van dezelfde generatie. Dus je ziet zo’n persoon als je voetbalmattie. Je deelt dingen die heel veel mensen niet weten. Je praat over dingen die mensen niet weten. Dus je bent met elkaar in vertrouwen, begrijp je? En heel veel voetballers die stoppen met voetbal worden analist. I don’t judge, maar ik heb wel zoiets van: blijf gewoon jezelf. Weet waar je vandaan komt, weet wie je collega’s waren en weet wie vroeger je matties waren.”

Babel vindt dat Afellay gewoon zijn werk als analist moet kunnen uitvoeren. “Want je hebt alle recht om analist te zijn. En er zijn ook gewoon voetballers die op dit moment analist zijn waarvan ik vind dat die hun werk eigenlijk heel goed doen. Khalid Boulahrouz doet het heel goed en Hedwiges Maduro was een van mijn beste voetbalcollega’s”, aldus Babel over de analisten van respectievelijk Ziggo Sport en ESPN. “Omdat zij mijn matties zijn of zijn geweest, wil dat niet zeggen dat zij hun werk niet moeten doen. Hedwiges Maduro heeft ook heel vaak kritiek op mij gehad. Maar ik denk dat er verschillende manieren zijn hoe je kritiek geeft. Helemáál als je zelf voetballer bent geweest. En vooral als je zelf een persoon bent die een bepaalde haat had naar de media. En dan heb ik het op dit moment over Ibrahim.”



Babel legde direct uit wat hij daarmee bedoelt. “Toen hij voetballer was en we bij het Nederlands elftal waren, en hij elke keer interviews moest doen, keek hij daar iedere keer tegenop en probeerde hij er elke keer onderuit te komen”, zo ging Babel verder over Afellay. “Begrijp je? Je bent zélf voetballer geweest. En dan ga je nu aan tafel zitten, draai je je tong en neem je een heel ander personage aan. Dan ben je gewoon niet meer herkenbaar. Niet alleen ik, hè! Ik praat voor heel veel voetbalcollega’s die nog steeds voetballen. Iedereen kijkt elkaar aan van: wat is er gebeurd met die man?”

“Het was niet de bedoeling om dit uit te leggen, want ik zie morgen al nieuwe headlines hierover”, gaf Babel aan. De 69-voudig international benadrukte dat zijn woorden over Afellay niet uit de lucht zijn komen vallen. Babel vertelde dat hij niet blij was met de manier waarop Afellay hem bekritiseerde in aanloop naar het recente EK. “Toen bespraken ze natuurlijk de spelers die mee moesten en die niet mee moesten. Luister: I don’t give a shit, ik ben niet meegegaan. Dat is voetbal, next time better. Ik loop lang genoeg mee om te weten dat die shit zo werkt. Alleen was ik in dit geval teleurgesteld in de manier waarop hij mee deed in de manier waarop analisten mij probeerden belachelijk te maken. Dat vond ik gewoon teleurstellend.”

In de aanloop naar het EK noemde Afellay bij Studio Voetbal zeven aanvallers die hij zou opnemen in de voorselectie en daar zat Babel niet tussen. Uiteindelijk viel de 69-voudig international daadwerkelijk buiten de boot. Eerder, in 2017, vertelde Babel aan de Volkskrant dat hij ervan baalde dat hij niet mee mocht naar het EK 2012 en Afellay wel. "Ik was fit en in vorm. Het is niets persoonlijks naar Ibrahim Afellay toe, maar hij was een jaar geblesseerd geweest en ging wel mee", blikte Babel circa vier jaar geleden terug. "Dat paste niet in het motto van bondscoach Bert van Marwijk. Hij zei nog tegen me: Ryan, jij moet aan spelen toekomen, anders kan ik je niet meer selecteren. Daarom ging ik van Liverpool naar TSG Hoffenheim, waar ik alles speelde. En toch werd ik niet opgenomen. Dat was een frustratie."

Johan Derksen 'ultiem voorbeeld'
Babel gaf donderdag tijdens de livestream aan dat Afellay vrij is om kritiek op hem te leveren. “Ik krijg mijn hele carrière kritiek, dat doet me geen moer. Maar het gaat mij om de manier waarop. Als ik kritiek krijg van een grootheid als Marco van Basten en hij onderbouwt zijn kritiek waarom hij bijvoorbeeld vindt dat ik niet mee moet: hé, het is Marco van Basten, begrijp je?” Babel noemt Johan Derksen het 'ultieme voorbeeld' van mensen die hem belachelijk maken. “Hij heeft een platform en mensen zijn gek genoeg om te luisteren naar wat hij allemaal uitkraamt. Maar dat neem je minder serieus. Maar als je ex-voetballer bent en je gaat Johan Derksen uithangen, dan verlies je het een beetje. Dat was het eigenlijk meer.”

De ex-speler van onder meer Ajax en Liverpool vindt dat Afellay hem eerder belachelijk maakte dan dat hij kritiek op hem leverde. “En dat vond ik niet nodig. Hij mag zijn kritiek geven, maar als ex-collega... We hebben samen shit meegemaakt, we hebben toernooien samengespeeld, we hebben gehangen op slaapkamers als we intern bleven, begrijp je? Dát was het meer”, aldus Babel, die het jammer vindt dat vooral de passage over Afellay veel aandacht kreeg in de media en niet de rest van zijn nummer. Toch begrijpt hij het ook wel. “Ik was niet verbaasd”, aldus Babel, die er wel rekening mee had gehouden dat de woorden over Afellay viraal zouden gaan. “Dat had ik al voorspeld. Ik kijk er niet raar van op.”

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=395032

Hier is iemand heel erg gefrustreerd en ontzettend dom aan het blaten.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201758866
Babel is een domme jongen. Dus je mag na afloop van je carriére geen analist worden omdat je je matties dan verraad? Lol whut. Lekker bekrompen. Ook niet vreemd voor iemand met een herseninhoud van een mandarijn.
U MAD?
  Forum Admin donderdag 14 oktober 2021 @ 23:13:40 #3
35723 crew  GGMM
pi_201758916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
Babel is een domme jongen. Dus je mag na afloop van je carriére geen analist worden omdat je je matties dan verraad? Lol whut. Lekker bekrompen. Ook niet vreemd voor iemand met een herseninhoud van een mandarijn.
verraadt
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201758924
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
Babel is een domme jongen. Dus je mag na afloop van je carriére geen analist worden omdat je je matties dan verraad? Lol whut. Lekker bekrompen. Ook niet vreemd voor iemand met een herseninhoud van een mandarijn.
Dat is niet helemaal wat hij zegt. Het gaat 'm meer om personen die ervoor een bepaalde haat had richting de media. En ook de manier waarop er kritiek wordt gegeven.

Maar goed... blijft dat ie wel erg gefrustreerd is :')
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_201758953
Lekker appartementjes verhuren
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201758956
Het is afwachten wat de meeste knaken gaat maken, dat slap gelul op TV of die gefrustreerde raps.
pi_201758968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:13 schreef GGMM het volgende:

[..]
verraadt
moet jij weten, met je culinaire tosties.
U MAD?
pi_201759008
Snap geen taffes van zijn uitleg. Dus Maduro mag wel kritiek uiten, maar Afellay niet?
pi_201759016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:16 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Lekker appartementjes verhuren
En ook dat :') Praten over je roots niet vergeten maar ondertussen huisjesmelker worden :')
pi_201759136
Als student aan de Erasmus Universiteit Rotterdam ben ik van mening dat dit allemaal gratis publiciteit is voor Babel en dat deze ruzie wordt gebruikt om hem aandacht te geven.

Erg triest.
pi_201759303
Babel heeft te veel vrije tijd :Y
pi_201759327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:44 schreef Catatafishh het volgende:
Babel heeft te veel vrije tijd :Y
Klopt wel, spelen doet ie toch niet.
pi_201759328
Babel is echt het voorbeeld van een ontzettend simpel figuur.
pi_201759356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:09 schreef de_boswachter het volgende:
Babel is een domme jongen. Dus je mag na afloop van je carriére geen analist worden omdat je je matties dan verraad? Lol whut. Lekker bekrompen. Ook niet vreemd voor iemand met een herseninhoud van een mandarijn.
Een domme jongen met aardig wat vermogen die vanuit de Bijlmer met niks is opgeklommen tot rijkdom.

Was ik maar zo dom.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:49:36 #15
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_201759358
Die Babel is echt net een pubertje van 13 in het lichaam van een dertigplusser
pi_201759401
Wat een lang verhaal voor een amoebe
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:35:21 #17
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201759641
Bij hax hebben we daar een woordje voor:

“DIEP!”
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_201759843
pi_201760046
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 02:04 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof Babel kan lezen :')
pi_201760056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:49 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een domme jongen met aardig wat vermogen die vanuit de Bijlmer met niks is opgeklommen tot rijkdom.

Was ik maar zo dom.
ben je toch al? alleen minder centjens.
U MAD?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:33 #21
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201760907
Babel :')
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:35:25 #22
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201761010
quote:
5s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:19 schreef Drxx het volgende:
Snap geen taffes van zijn uitleg. Dus Maduro mag wel kritiek uiten, maar Afellay niet?
--> Babelonische spraakverwarring.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:53:20 #23
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201761202
Wat een gelul allemaal. Babel is gevaarlijk dom.
pi_201761274
“Hij heeft een platform en mensen zijn gek genoeg om te luisteren naar wat hij allemaal uitkraamt. Maar dat neem je minder serieus. Maar als je ex-voetballer bent en je gaat Johan Derksen uithangen, dan verlies je het een beetje. Dat was het eigenlijk meer.”

Daarom een boycot. Omdat het je geen moer interesseert. _O-
pi_201761575
Babel is een zielig hoopje mens, geen aandacht geven.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:42:18 #26
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201763924
Hij kan beter voetballen dan praten en ik vind het geen goede voetballer...

Wat een woordendiaree om iets uit te leggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201777384
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:42 schreef thedeedster het volgende:
Hij kan beter voetballen dan praten en ik vind het geen goede voetballer...

Wat een woordendiaree om iets uit te leggen.
'Je bent broke bro' vind je geen literair hoogstandje?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:27:45 #28
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_201779243
Babel heeft wel gelijk hierin moet ik helaas toegeven.
AZ
ALKMAAR
pi_201780104
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:27 schreef Durmada het volgende:
Babel heeft wel gelijk hierin moet ik helaas toegeven.
Welk deel van zijn woordenaids vind je correct?
pi_201788898
Ik snap de hele ophef rond zijn persoon niet, er is zelfs een film over hem gemaakt met o.a. Brad Pitt en er schijnt zelfs ooit een enorm hoge toren ter ere van hem zijn gebouwd.

Naja het zal wel aan mij liggen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201789272
Babel is wel een van de meest overschatte voetballers die ik ken, nu denkt hij ook nog net zoals Depay dat hij kan rappen , van Affelay ben ik ook niet direct fan maar die heeft toch wel wat meer in zijn mars dan Babel ooit zal krijgen al speelt hij door tot zijn 45e
  zondag 17 oktober 2021 @ 09:09:01 #32
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_201792122
Dat deze man 69x het Oranje shirt mocht dragen :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_201792657
quote:
7s.gif Op zondag 17 oktober 2021 09:09 schreef SonicVolcano het volgende:
Dat deze man 69x het Oranje shirt mocht dragen :')
69 :9
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:17:35 #34
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_201792993
Laat dat praten maar achterwege.
  zondag 17 oktober 2021 @ 11:22:56 #35
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201793024
Vreselijk puberaal ook met zo'n glas whisky in zijn hand, echt super cool man :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')