abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:45:22 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201761713
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:42 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Straks ook maar ziekenhuiszorg weigeren?
Doen ze in Frankrijk al.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:45:38 #102
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201761716
-gevonden-
Weisst
pi_201761748
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:45 schreef Tijn het volgende:

[..]
Doen ze in Frankrijk al.
Dood normaal toch? Dat je geen zorg meer ontvangt omdat je een prik geweigerd hebt?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:48:02 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201761753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:45 schreef erkel het volgende:

[..]

Wie en waar mogen mensen geen supermarkt meer binnen?
Stukje naar boven scrollen, dan vind je deze post:

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 04:11 schreef Za het volgende:
Supermarkten mogen ongevaccineerden weigeren.

In de Duitse deelstaat Hessen (6 miljoen inwoners) kunnen alle retailers, inclusief de supermarkten, nu zelf beslissen of ze de 3G-regel (gevaccineerd, getest, hersteld) of de 2G-regel willen implementeren - tot nu toe waren er geen toegangsbeperkingen in supermarkten om iedereen de mogelijkheid te geven subsidie ​​basisvoorzieningen.
De Hessische Staatskanselarij bevestigt aan BILD dat het “2G-optiemodel” ook van toepassing is op de foodretailsector.

Dit betekent: Zelfs supermarkten mogen nu degenen die niet zijn gevaccineerd buitensluiten en alleen degenen die zijn ingeënt en hersteld, toestaan ​​​​voedsel te kopen. In extreme gevallen zouden niet-gevaccineerde mensen moeten zien hoe ze aan eten kunnen komen, vrienden of familieleden kunnen sturen om te gaan winkelen.

https://m.bild.de/politik(...)F&wt_t=1634262147357
Het gaat dus om een specifieke deelstaat waar winkels de mogelijkheid hebben om een vaccinatie- of herstelbewijs te vragen. Of er ook daadwerkelijk supermarkten zijn die dat doen weet ik niet.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:49:52 #105
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201761780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:36 schreef erkel het volgende:

[..]
Dank voor je uitleg. Het klappen in 2020 was voor de zorgverlener op de vloer en niet zozeer voor de managers, vandaar dat ik het niet helemaal kon plaatsen. De mensen op de vloer doen wat ze kunnen en verdien(d)en zeker een schouderklop, ook al doet het wat gekunsteld aan.
En vervolgens wordt aan de bovenkant een motie voor structureel betere arbeidsvoorwaarden gewoon afgeschoten/halve bak uitgevoerd. En dat is een beetje het ding wat ik heb met het klappen. Leuk gebaar hoor maar je helpt er uiteindelijk helemaal niemand mee en is vooral lekker symbolisch. En dat geldt, wat mij betreft, ook voor die ambitie voor een coronaziekenhuis. Want dan kunnen we over een maand of twee ook wel plannen gaan maken voor een griepziekenhuis.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:50:08 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201761782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dood normaal toch? Dat je geen zorg meer ontvangt omdat je een prik geweigerd hebt?
Zo zwart/wit is het ook weer niet. Spoedeisende hulp wordt sowieso altijd gegeven. Wat ik over Frankrijk las is dat ze een QR-code vragen voor reguliere afspraken en controles enzo.
pi_201761809
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:50 schreef Tijn het volgende:

[..]
Zo zwart/wit is het ook weer niet. Spoedeisende hulp wordt sowieso altijd gegeven. Wat ik over Frankrijk las is dat ze een QR-code vragen voor reguliere afspraken en controles enzo.
Dat is toch ook niet normaal? Dat je een afspraak hebt voor je hart of kanker of weet ik veel en dat je dan ook een QR-pas moet laten zien en anders die zorg niet krijgt?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:53:25 #108
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201761826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:52 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat is toch ook niet normaal? Dat je een afspraak hebt voor je hart of kanker of weet ik veel en dat je dan ook een QR-pas moet laten zien en anders die zorg niet krijgt?
Nee, er is daar ook veel protest tegen (geweest).
pi_201761865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Dood normaal toch? Dat je geen zorg meer ontvangt omdat je een prik geweigerd hebt?
Kan onze ziekenhuiszorg nu nog overspoeld raken met de huidige vaccinatiegraad? Nog elke dag worden mensen voor de eerste keer besmet met corona, die daarna tot zeker 6 maanden beschermd zijn tegen een nieuwe infectie.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:56:21 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201761878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:48 schreef Janneke141 het volgende:
Niet meer de supermarkt in mogen, dat was BNW toch?
'Je hebt nog steeds een keuze hoorrRRRrRRrr'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201761909
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:55 schreef Nia het volgende:

[..]
Kan onze ziekenhuiszorg nu nog overspoeld raken met de huidige vaccinatiegraad? Nog elke dag worden mensen voor de eerste keer besmet met corona, die daarna tot zeker 6 maanden beschermd zijn tegen een nieuwe infectie.
Als de prik werkt volgens mij niet, als de prik niet werkt. Ja, dan wel
pi_201761917
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:53 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nee, er is daar ook veel protest tegen (geweest).
En hebben ze er wat tegen gedaan?
pi_201761925
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Geen idee, maar één van de aanbevelingen vanuit de zorg zelf was om de coronazorg te centraliseren. Dat was geen opgelegd iets van VWS.
"de zorg"

Wie is dat?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:59:20 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201761926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:55 schreef Nia het volgende:

[..]
Kan onze ziekenhuiszorg nu nog overspoeld raken met de huidige vaccinatiegraad? Nog elke dag worden mensen voor de eerste keer besmet met corona, die daarna tot zeker 6 maanden beschermd zijn tegen een nieuwe infectie.
Alleen in het meest beroerde scenario dat iedereen tegelijkertijd besmet raakt.
Weinig kans.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:59:54 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201761936
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:57 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Als de prik werkt volgens mij niet, als de prik niet werkt. Ja, dan wel
Prik werkt, schijnbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201762045
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
"de zorg"

Wie is dat?
Ik heb al meerdere evaluaties gelezen die dat geopperd hebben. Ook het tegenovergestelde, dat je juist bepaalde reguliere zorg (meer) moet centraliseren.

Los van of men erop zit te wachten, tja, we zitten nergens op te wachten. En als het, zoals volgens sommigen hier, toch geen problemen meer kan opleveren ('want de vaccinatiegraad is zo hoog') maakt het allemaal niet meer uit toch?

Tegelijkertijd vind ik het niet vreemd dat VWS zich gereed maakt (of beter: vraagt ziekenhuizen zich gereed te maken) voor een potentieel vervelende winter. Onder druk wordt alles vloeibaar. De toon van het bericht bevreemd mij wel overigens. Maar misschien is dat normaal in dit soort brieven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:10:04 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201762061
Wel bijzonder die tweedeling in Europa. Sommige landen vrijwel helemaal zonder regels (Denemarken en Noorwegen) en landen als Frankrijk en Italië die behoorlijk ver gaan met hun QR pas. Voor grote evenementen en internationale vluchten kan ik het wel begrijpen. Maar het willen invoeren voor supermarkten is gewoon om mensen over te halen om alsnog een prik te halen. Wat zo niet echt gaat lukken. Ik zou nog eerder gaan voor een positieve incentive als een geldbedrag. Dan komt die groep die onbereikbaar is misschien wel opdagen.
pi_201762090
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder die tweedeling in Europa. Sommige landen vrijwel helemaal zonder regels (Denemarken en Noorwegen) en landen als Frankrijk en Italië die behoorlijk ver gaan met hun QR pas. Voor grote evenementen en internationale vluchten kan ik het wel begrijpen. Maar het willen invoeren voor supermarkten is gewoon om mensen over te halen om alsnog een prik te halen. Wat zo niet echt gaat lukken. Ik zou nog eerder gaan voor een positieve incentive als een geldbedrag. Dan komt die groep die onbereikbaar is misschien wel opdagen.
Ook voor een geldbedrag kom ik niet opdagen. Ik heb Corona gehad (getest via GGD), nauwelijks ziek en vind het wel mooi.

Bijzonder trouwens dat ik met een antigeentest getest ben en de QR-code daardoor alleen in NL geldig is en niet in de landen om ons heen.
pi_201762107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
Maar het willen invoeren voor supermarkten is gewoon om mensen over te halen om alsnog een prik te halen.
Zoals ik het lees is het eerder een logisch (onbedoeld?) gevolg van het 2G-systeem dan dat men het daadwerkelijk in wil voeren voor supermarkten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201762122
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder die tweedeling in Europa. Sommige landen vrijwel helemaal zonder regels (Denemarken en Noorwegen) en landen als Frankrijk en Italië die behoorlijk ver gaan met hun QR pas. Voor grote evenementen en internationale vluchten kan ik het wel begrijpen. Maar het willen invoeren voor supermarkten is gewoon om mensen over te halen om alsnog een prik te halen. Wat zo niet echt gaat lukken. Ik zou nog eerder gaan voor een positieve incentive als een geldbedrag. Dan komt die groep die onbereikbaar is misschien wel opdagen.
Hebben Denemarken en Noorwegen dan ook niet gewoon een heel hoge vaccinatiegraad zonder daar veel moeite voor hoeven te doen?

Overigens ken ik persoonlijk wel iemand in Italië die uiteindelijk toch maar de prik is gaan halen omdat hij niet meer naar kantoor mocht en thuiswerken ook niet mocht. Oftewel het was dit of geen geld. Gaat ver hoor.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:14:43 #122
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201762141
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees is het eerder een logisch (onbedoeld?) gevolg van het 2G-systeem dan dat men het daadwerkelijk in wil voeren voor supermarkten.
Sowieso betekent het feit dat de juridische mogelijkheid bestaat niet dat supermarkten staan te dringen om het ook daadwerkelijk in te voeren.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:14:58 #123
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201762146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:51 schreef galantis het volgende:

[..]
Wat voorspeld wordt is BNW. Zodra ingevoerd is het noodzakelijk.
Precies, als je er op wijst dat het die kant op gaat is het BNW! Niemand zegt dat! Bron?!
Vervolgens gebeurt het om ons heen; Dan krijg je de 'maar niet in NL!' en 'niet te vergelijken' reacties..
Dan krijgen we onze variant en is het maar goed ook; kleine moeite; noodzakelijk voor die wappies etc

Dit soort voortborduursels zijn de reden dat ik in beginsel sterk tegen een conditioneel toegangsysteem ben in welke vorm dan ook.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:17:31 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201762180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]
Ook voor een geldbedrag kom ik niet opdagen. Ik heb Corona gehad (getest via GGD), nauwelijks ziek en vind het wel mooi.

Bijzonder trouwens dat ik met een antigeentest getest ben en de QR-code daardoor alleen in NL geldig is en niet in de landen om ons heen.
Je hebt natuurlijk best een diverse groep die nog geen prik heeft gehaald. Mensen stoppen alles graag in hokjes. Anti-vaxxers versus pro-vaxxers, wappies versus schapen. Bij die mensen die nog geen prik hebben gehaald zijn mensen die prikangst hebben, zweverige types helemaal tegen elke vaccinatie zijn, pubers, mensen die overtuigd zijn dat het van hun geloof niet mag, mensen uit de onderkant van de samenleving die niet uit zichzelf ooit iets doen, en nog veel andere groepen. Ik denk dat er nog best wat mensen in Nederland de prikken zouden halen voor 1000 euro bijvoorbeeld.
pi_201762184
Stel dat je nu tot twee keer een besmetting doormaakt hebt maar niet gevaccineerd bent, bijvoorbeeld jonge kinderen. Ben je dan net zo beschermd als een volledig gevaccineerde?
pi_201762196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder die tweedeling in Europa. Sommige landen vrijwel helemaal zonder regels (Denemarken en Noorwegen) en landen als Frankrijk en Italië die behoorlijk ver gaan met hun QR pas.
Opgenomen op de ic in Noorwegen in de laatste zeven dagen: 12.

Zelfs naar rato is dat veel minder dan in Frankrijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:22:29 #127
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201762220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Opgenomen op de ic in Noorwegen in de laatste zeven dagen: 12.

Zelfs naar rato is dat veel minder dan in Frankrijk.
Zit het verschil; in vaccinatiegraad, een gezondere en jongere bevolking, meer gespreide bevolking?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:24:00 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201762249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Zit het verschil; in vaccinatiegraad, een gezondere en jongere bevolking, meer gespreide bevolking?
Volgens ourworldindata.org ontloopt de vaccinatiegraad van Noorwegen en Frankrijk elkaar niet veel in elk geval.
pi_201762261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Zit het verschil; in vaccinatiegraad, een gezondere en jongere bevolking, meer gespreide bevolking?
De urbanisatiegraad in Noorwegen is net zo hoog als in Frankrijk.

Ik denk, maar dat is puur speculatie, dat ze in Noorwegen gewoon veel beter doorhebben dat de enige juiste tactiek is de verspreiding laag houden. Dat hebben ze namelijk vanaf het begin goed door gehad (itt het befaamde Zweden).

Verder kan ik me voorstellen dat je in Frankrijk veel pockets ongevaccineerden hebt (vgl. hier de bible belt of de buitenwijken van de grote steden). Of dat in Noorwegen ook zo is weet ik niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201762274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb al meerdere evaluaties gelezen die dat geopperd hebben. Ook het tegenovergestelde, dat je juist bepaalde reguliere zorg (meer) moet centraliseren.

Los van of men erop zit te wachten, tja, we zitten nergens op te wachten. En als het, zoals volgens sommigen hier, toch geen problemen meer kan opleveren ('want de vaccinatiegraad is zo hoog') maakt het allemaal niet meer uit toch?

Tegelijkertijd vind ik het niet vreemd dat VWS zich gereed maakt (of beter: vraagt ziekenhuizen zich gereed te maken) voor een potentieel vervelende winter. Onder druk wordt alles vloeibaar. De toon van het bericht bevreemd mij wel overigens. Maar misschien is dat normaal in dit soort brieven.
Ik heb ook wel wat gezien, maar het blijft theoretisch gelul van bestuurders/adviseurs die ver van de praktijk staan.

Als ik zelf voor "de zorg" spreek (ik ben ook een zorgmedewerker, dus dan mag dat toch? :7 ):

We kunnen nog steeds niet volledig onze OK draaien. Deels doordat medewerkers gemiddeld zo'n 40-45 dagen overwerk (in jusuren) hebben staan, deels door verzuim. Maar zelfs al ik mijn OK volledig draai, dan heb ik er nog niks aan aangezien ik de bedden niet heb. De kliniek is overbelast en ik heb 40-45 bedden (serieus zo'n aantal trouwens :D ) minder open dan normaal. Hoog verzuim, personeel dat wegloopt van de zorg, vacatures die open blijven staan, etc.)

Je meest schaarse goed, je personeel, ga je dan vragen om iets wat als enorm kut en belastend wordt ervaren? Om in een corona ziekenhuis te gaan werken, verder van je huis, zonder je vaste team. Want tjah, we zitten nergens op te wachten. Dus doe maar gewoon.

Ik ben overigens niet per se tegen bepaalde vormen van centralisatie. Ik vind dat de topklinische ziekenhuizen zich moeten richten op hun profiel. De algemene streekziekenhuizen meer op de regiofunctie en de relatief simpele zorg die niet in een topklinisch of academisch ziekenhuis hoeft.

En "Onder druk wordt alles vloeibaar"?. Lekkere management uitspraak. We bereiden ons uiteraard voor op een potentieel vervelende winter. Dat doen we door ons beddenhuis totaal anders in te richten. Wij zijn, tot een bepaalde hoogte, goed voorbereid op influenza en covid zonder dat dit direct ons huidige OK-rooster raakt. Die druk hebben we niet nodig. We kijken altijd hoe we kunnen optimaliseren en hoe we ons kunnen voorbereiden op wat er gaat komen zodat we optimaal gebruik kunnen maken van onze capaciteiten. Sterker nog; dat is eigenlijk precies wat ik in het ziekenhuis doe.
pi_201762367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:10 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder die tweedeling in Europa. Sommige landen vrijwel helemaal zonder regels (Denemarken en Noorwegen) en landen als Frankrijk en Italië die behoorlijk ver gaan met hun QR pas. Voor grote evenementen en internationale vluchten kan ik het wel begrijpen. Maar het willen invoeren voor supermarkten is gewoon om mensen over te halen om alsnog een prik te halen. Wat zo niet echt gaat lukken. Ik zou nog eerder gaan voor een positieve incentive als een geldbedrag. Dan komt die groep die onbereikbaar is misschien wel opdagen.
De coronapas of hoe je dat ding ook wilt noemen werkt dan ook totaal niet. Het is totale onzin.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201762374
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
En "Onder druk wordt alles vloeibaar"?. Lekkere management uitspraak. We bereiden ons uiteraard voor op een potentieel vervelende winter. Dat doen we door ons beddenhuis totaal anders in te richten. Wij zijn, tot een bepaalde hoogte, goed voorbereid op influenza en covid zonder dat dit direct ons huidige OK-rooster raakt. Die druk hebben we niet nodig. We kijken altijd hoe we kunnen optimaliseren en hoe we ons kunnen voorbereiden op wat er gaat komen zodat we optimaal gebruik kunnen maken van onze capaciteiten. Sterker nog; dat is eigenlijk precies wat ik in het ziekenhuis doe.
Dit illustreert toch wel een beetje de tweespalt die ik merk in de zorgsector. Enerzijds wordt er geroepen om meer centrale sturing, tegelijkertijd wordt er vooral geroepen dat er minder bemoeienis vanuit Den Haag moet komen. Een beetje ihkv 'anderen hebben sturing nodig, niet ik'.

Verder hoef je mij niet te overtuigen dat het druk is in de zorg, en (veel) te druk ook. Tegelijkertijd zul je ook herkennen (en je hoeft de berichten op dit forum maar te lezen) dat er meer speelt dan een druk in de zorg. Het wordt zo langzamerhand een lelijke armdrukwedstrijd tussen drie belangen.

We willen daarnaast:
- Dat alles weer open gaat, en blijft ('want we zijn er klaar mee')
- Dat er geen vaccinatiedwang/-drang komt ('want het moet wel vrijwillig zijn')
- Dat alle zorg geleverd wordt

Als er één ding duidelijk is, is het dat deze drie niet samengaan. En aangezien ik geen verandering zie komen in 1 en 2 zul je toch echt (ook) naar 3 moeten kijken.

Overigens wel lof voor je uitgebreide bericht. ^O^

(En voor de duidelijkheid: ik ben steeds meer voorstander van punt 2; ben wel klaar met die lulsmoezen van lapzwansen)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201762404
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:17 schreef Nia het volgende:
Stel dat je nu tot twee keer een besmetting doormaakt hebt maar niet gevaccineerd bent, bijvoorbeeld jonge kinderen. Ben je dan net zo beschermd als een volledig gevaccineerde?
Met 1 besmetting ben je al beter beschermd dan een gevaccineerde
pi_201762419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:36 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Met 1 besmetting ben je al beter beschermd dan een gevaccineerde
Hoeft helemaal niet zo te zijn.

Mensen die een besmetting doorgemaakt hebben krijgen niet voor niets een extra prik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201762461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoeft helemaal niet zo te zijn.

Mensen die een besmetting doorgemaakt hebben krijgen niet voor niets een extra prik.
Die extra prik is dus niet nodig.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:42:15 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201762471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:36 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Met 1 besmetting ben je al beter beschermd dan een gevaccineerde
Omdat het nogal risicovol is om op natuurlijke wijze weerstand op te bouwen hebben de wetenschappers een middel ontwikkeld dat een besmetting simuleert. Zodoende bouw je met aanzienlijke mindere risico een redelijke graad van weerstand op.

Vrij vertaald, de bevolking op natuurlijk wijze weerstand laten opbouwen is ongeveer 30x risicovoller dan kunstmatig.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201762491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:

[..]
Omdat het nogal risicovol is om op natuurlijke wijze weerstand op te bouwen hebben de wetenschappers een middel ontwikkeld dat een besmetting simuleert. Zodoende bouw je met aanzienlijke mindere risico een redelijke graad van weerstand op.

Vrij vertaald, de bevolking op natuurlijk wijze weerstand laten opbouwen is ongeveer 30x risicovoller dan kunstmatig.
"Risicovol" :')

Dikke mensen en 65+ moeten zeker een prik gaan halen. Maar dat een besmetting beter beschermd dan een prik lijkt me evident.
pi_201762529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
"Risicovol" :')

Dikke mensen en 65+ moeten zeker een prik gaan halen. Maar dat een besmetting beter beschermd dan een prik lijkt me evident.
Bovendien is het toch ook beter om zo zuinig mogelijk met de dure vaccins om te springen en die alleen toe te dienen aan de risicogroepen? Mijn mening is om jongeren zoveel mogelijk langs natuurlijke weg bescherming op te laten bouwen.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:49:42 #139
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201762531
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:44 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
"Risicovol" :')

Dikke mensen en 65+ moeten zeker een prik gaan halen. Maar dat een besmetting beter beschermd dan een prik lijkt me evident.
Je snapt toch zelf wel dat de gedachtekronkel onlogisch is?
Je beschermt jezelf alleen tegen iets wat erger is. je hebt er toch niks aan om iets door te maken zodat je het niet door hoeft te maken?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201762581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit illustreert toch wel een beetje de tweespalt die ik merk in de zorgsector. Enerzijds wordt er geroepen om meer centrale sturing, tegelijkertijd wordt er vooral geroepen dat er minder bemoeienis vanuit Den Haag moet komen. Een beetje ihkv 'anderen hebben sturing nodig, niet ik'.

Verder hoef je mij niet te overtuigen dat het druk is in de zorg, en (veel) te druk ook. Tegelijkertijd zul je ook herkennen (en je hoeft de berichten op dit forum maar te lezen) dat er meer speelt dan een druk in de zorg.

We willen daarnaast:
- Dat alles weer open gaat, en blijft ('want we zijn er klaar mee')
- Dat er geen vaccinatiedwang/-drang komt ('want het moet wel vrijwillig zijn')
- Dat alle zorg geleverd wordt

Als er één ding duidelijk is, is het dat deze drie niet samengaan. En aangezien ik geen verandering zie komen in 1 en 2 zul je toch echt (ook) naar 3 moeten kijken.

Overigens wel lof voor je uitgebreide bericht. ^O^
Die roep om centrale sturing komt juist niet van de groepen die ze willen centraliseren. Hetzelfde met die spreiding over het land. We hadden al best een prima systeem, maar ineens is er een hele kerstboom met LCPS, RCPS, 2TNWTY4, LPZ, etc. Hoe achterlijk veel geld daar is verspild. :')
En dan willen we straks wellicht zelfs influenza patiënten door het land heen gaan verplaatsen? Waar hebben we het over? Moet ik straks een influenza patiënt naar Groningen verplaatsen omdat het dan eerlijker verdeeld is? :')

En dan ingaand op je derde punt, want wel eens dat we daar naar moeten kijken. Dat alle zorg geleverd wordt is een behoorlijke illusie in deze situatie. Hetzelfde met de plannen voor inhaalzorg. Allemaal leuk weer die theorie. En ziekenhuizen zonder IC-gerelateerde electieve zorg redden het vast wel. Maar de CTC, neuro, onco, cardio, vaat, etc. die wel naar de IC moet die staat enorm onder druk. Centralisatie van COVID is hierbij niet de oplossing aangezien het praktisch onhaalbaar is.

Wat mij betreft hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Alle zorg leveren kan toch niet. Spreid lekker binnen je netwerk, zoals we altijd al deden, als je overloopt. Stuur meer aan de voorkant (met de RAV is nu ook echt totaal geen zaken te doen, die rijden gewoon naar een random ziekenhuis :') ) en pas je triage aan. COVID gaat voor op electieve OK omdat het via de SEH je ziekenhuis in wordt gereden. Dat is niet oke. We kunnen niet bij iedereen tot het uiterste gaan om een leven te redden. Daarin moeten we keuzes maken. Normaalgesproken maken we die keuzes al, bijvoorbeeld door wie er het eerst op een OK moet. Maar als we iets verder moeten kijken (bv door opnamebeleid op SEH) dan kan dat ineens niet meer.
pi_201762681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:

(En voor de duidelijkheid: ik ben steeds meer voorstander van punt 2; ben wel klaar met die lulsmoezen van lapzwansen)
Persoonlijk vind ik het ronduit stuitend hoeveel mensen er gewoon openlijk voor uit komen voorstander te zijn van vaccinatiedwang.

Ik laat mij niet dwingen. Niet door jou, niet door Rutte, niet door Hugo en door helemaal niemand.

Ik heb COVID-19 gehad en behoor daarmee exact net zo veel vrije toegang te krijgen als ieder ander tot het openbaar leven in al haar facetten zonder mij keer op keer te hoeven testen.

Ik wens degene die mij onder dwang een spuit in mijn arm wil zetten alvast heel veel succes, wijsheid en kracht toe, want die gaat neer. Ongeacht wie het is en met hoeveel ze zijn.

Echt totaal onbegrijpelijk dat mensen voor dwang zijn. Het is hier verdomme noord Korea niet }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201762765
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:49 schreef Nia het volgende:

[..]
Bovendien is het toch ook beter om zo zuinig mogelijk met de dure vaccins om te springen en die alleen toe te dienen aan de risicogroepen? Mijn mening is om jongeren zoveel mogelijk langs natuurlijke weg bescherming op te laten bouwen.
Dat duurt veel te lang. We willen er zo snel mogelijk van af. Nu eigenlijk.
pi_201762782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je snapt toch zelf wel dat de gedachtekronkel onlogisch is?
Je beschermt jezelf alleen tegen iets wat erger is. je hebt er toch niks aan om iets door te maken zodat je het niet door hoeft te maken?
Door corona te krijgen bouw je immuniteit op zodat je beschermd bent tegen een besmetting! _O-
I'll give you something to do
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:12:03 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201762789
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik het ronduit stuitend hoeveel mensen er gewoon openlijk voor uit komen voorstander te zijn van vaccinatiedwang.

Ik laat mij niet dwingen. Niet door jou, niet door Rutte, niet door Hugo en door helemaal niemand.

Ik heb COVID-19 gehad en behoor daarmee exact net zo veel vrije toegang te krijgen als ieder ander tot het openbaar leven in al haar facetten zonder mij keer op keer te hoeven testen.

Ik wens degene die mij onder dwang een spuit in mijn arm wil zetten alvast heel veel succes, wijsheid en kracht toe, want die gaat neer. Ongeacht wie het is en met hoeveel ze zijn.

Echt totaal onbegrijpelijk dat mensen voor dwang zijn. Het is hier verdomme noord Korea niet }:|
nou nou, ik weet niet hoe groot je bent maar 3 man lijkt me toch meer dan genoeg om jou helemaal vol te prikken. Je hebt dan toch een herstelbewijs als je het gehad hebt of hoe werkt dat?
pi_201762810
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:12 schreef Tarado het volgende:

[..]
nou nou, ik weet niet hoe groot je bent maar 3 man lijkt me toch meer dan genoeg om jou helemaal vol te prikken.
Succes :)

quote:
Je hebt dan toch een herstelbewijs als je het gehad hebt of hoe werkt dat?
Nee, want langer dan een half jaar geleden telt niet en dat is zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201762825
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:11 schreef galantis het volgende:

[..]
Door corona te krijgen of een vaccin te nemen bouw je immuniteit op zodat je beschermd bent tegen een besmetting! _O-
Fixed.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201762841
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:15 schreef vosss het volgende:

[..]
Fixed.
Dat was mij bekend ja, het ging me om de ironie.
I'll give you something to do
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:16:44 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201762849
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:14 schreef vosss het volgende:

[..]
Succes :)
[..]
Nee, want langer dan een half jaar geleden telt niet en dat is zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Ik hoef het niet te doen maar er zijn altijd oplossingen



dat herstelbewijs gaan ze toch verlengen?
pi_201762851
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:

[..]
Je snapt toch zelf wel dat de gedachtekronkel onlogisch is?
Je beschermt jezelf alleen tegen iets wat erger is. je hebt er toch niks aan om iets door te maken zodat je het niet door hoeft te maken?
Welke gedachtekronkel? Ik zeg alleen dat een besmetting beter beschermd dan een prik.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:17:56 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201762866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:16 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Welke gedachtekronkel? Ik zeg alleen dat een besmetting beter beschermd dan een prik.
dat is helemaal nog niet bewezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')