abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:56:16 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201756785
Tot een dik jaar geleden had ik nog nooit van deze man gehoord. Hij blijkt de voorzitter van een of ander discussieclubje dat zich de World Economic Forum (WEF) noemt en jaarlijks een beetje vrijblijvend komt socializen netwerken, en discussieren, waarschijnlijk onder het genot van fijne diners en rijkelijk vloeiende drank..

Maar sinds COVID losgebarsten is er ineens een grote groep mensen die deze hoogbejaarde Duitse professor schijnt te hebben als de machtigste man op aarde. Als een ware James Bond-schurk stuurt hij alle regeringen aan om een soort nieuwe wereldorde te stichten. Allemaal uit zijn brein ontsproten.



Dus zo'n extreem invloedrijke machtige figuur verdient wel een topic om hem te volgen. Dus wie kan er meer vertellen over Klaus? Wat voor prachtige dingen heeft hij de laatste tijd bereikt? En wat zijn nog meer mooie ideeen van hem?
pi_201757141
@Hexagon: Wat wil je met dit topic? Als je de waarheid wil is die vrij simpel: dit is een oudere man met ideeën en geld, maar praktisch 0 invloed. Topic kan weer dicht.

Maar dit topic zal vooral complotwappie's aantrekken die overal bewijzen zien van zijn verschrikkelijke invloed. En die zogenaamde bewijzen mag je niet weerleggen met feiten, want alle betrouwbare bronnen zijn natuurlijk gemanipuleerd. Ik zie niet hoe dit topic een meerwaarde kan zijn, eigenlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201757210
Wie zijn er eigenlijk betrokken bij het WEF en in hoeverre passen ze hun eigen beleid aan op wat ze daar bespreken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:21:16 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201757272
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:14 schreef Hanca het volgende:
@:Hexagon: Wat wil je met dit topic? Als je de waarheid wil is die vrij simpel: dit is een oudere man met ideeën en geld, maar praktisch 0 invloed. Topic kan weer dicht.

Maar dit topic zal vooral complotwappie's aantrekken die overal bewijzen zien van zijn verschrikkelijke invloed. En die zogenaamde bewijzen mag je niet weerleggen met feiten, want alle betrouwbare bronnen zijn natuurlijk gemanipuleerd. Ik zie niet hoe dit topic een meerwaarde kan zijn, eigenlijk.
Ach het is wat ironisch bedoeld. Maar doordat hij ineens zo in de aandacht staat ben ik wel nieuwsgiering geworden naar hem. Want het is bijzonder dat nu net deze grijze muis nu ineens zulke machten worden toegeschreven?

Bovendien wordt er in ander fora zoveel derrie over hem uitgestort dat hij en zijn ideeen ook een keer een normale discussie verdienen. Net als er wel meer mensen zonder formele macht met ideeen zijn. Met het topic wil ik duidelijk krijgen wat de visie van de man nu echt is.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:35:19 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201757496
Hij bepaalt alles. De Soros van dit decennium, zogezegd. Iedereen die in het openbaar op een website staat gelieerd aan hem, werkt in het geheim aan de opdracht van Schwab. Het is een ongelofelijke eindbaas derhalve, want elk gezicht op tv is een marionet van El Klauso. _O_

Wij het kritische volk hebben geluk dat er één grote fout in zijn plan zit: hij heeft al zijn ideeën uitgeschreven in consultancyrapporten en al zijn handlangers zijn in een database met naam, toenaam en foto te googlen. Een slordigheidje waardoor de wakkere Nederlander kan zien wie echt is en wie betaalt wordt.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:36:20 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201757511
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:36:50 #7
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201757521
Overigens is dit een belangrijk topic dat open moet blijven.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:43:59 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201757624
Is er hier iemand die The Great Reset echt gelezen heeft? Want de enige recensies die ik zie zijn van allerlei dubieuze websites.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:52:43 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201761191
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:36 schreef VoMy het volgende:
Overigens is dit een belangrijk topic dat open moet blijven.
In BNW zijn er meerdere topics open hierover.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:09:21 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201761373
Maar het idee is dus om in discussie te gaan over wat meneer Schwab nou werkelijk vind en er dus niet allerlei BNW onzin bij te halen.

Maar dat valt nog niet mee. Een normale bespreking of samenvatting van zijn boek heb ik nog niet gevonden.

Ik zal het toch een keer zelf moeten bestellen en doorworstelen. Al zie ik ene beetje op tegen een engelstalig boek vol gefilosofeer over een andere wereld. :')
pi_201761450
Volgens mij is wat hij wil toch vrij simpel uit te leggen: meer onderlinge samenwerking die volgens hem moet zorgen voor een betere verdeling van de welvaart. We moeten dan op 0 beginnen.

Hier een artikel van Volkskrant er over: https://www.volkskrant.nl(...)ingedrukt~b9d728eb1/

Hoe hij op 0 wil beginnen, daar heb ik geen idee van. Ik denk ook niet dat zijn Davosgangers allemaal alles willen inleveren.

Hier nog een beknopte uitleg in Elsevier: https://www.ewmagazine.nl(...)-great-reset-801888/


Maar vandaag is die dag van die reset volgens Baudet, heb alleen nog niemand in de straat gezien om alles op te halen. Of zouden ze wat komen brengen, zouden we onder de middellijn zitten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201761604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Maar het idee is dus om in discussie te gaan over wat meneer Schwab nou werkelijk vind en er dus niet allerlei BNW onzin bij te halen.

Maar dat valt nog niet mee. Een normale bespreking of samenvatting van zijn boek heb ik nog niet gevonden.
Rutte vond het "Een hoopvolle analyse voor een betere toekomst", maar die zei ook het boek niet te kennen en later het niet 'van kaft tot kaft' gelezen te hebben.

quote:
Ik zal het toch een keer zelf moeten bestellen en doorworstelen. Al zie ik ene beetje op tegen een engelstalig boek vol gefilosofeer over een andere wereld. :')
Wat vind jij er als democraat eigenlijk van dat meerdere van onze kabinetsleden lid zijn van een grote bedrijven lobbyclub die plannen lijkt te maken met onze democratie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:34:20 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201761606
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:17 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij is wat hij wil toch vrij simpel uit te leggen: meer onderlinge samenwerking die volgens hem moet zorgen voor een betere verdeling van de welvaart. We moeten dan op 0 beginnen.

Hier een artikel van Volkskrant er over: https://www.volkskrant.nl(...)ingedrukt~b9d728eb1/

Hoe hij op 0 wil beginnen, daar heb ik geen idee van. Ik denk ook niet dat zijn Davosgangers allemaal alles willen inleveren.

Hier nog een beknopte uitleg in Elsevier: https://www.ewmagazine.nl(...)-great-reset-801888/


Maar vandaag is die dag van die reset volgens Baudet, heb alleen nog niemand in de straat gezien om alles op te halen. Of zouden ze wat komen brengen, zouden we onder de middellijn zitten?
Die volkskrant column is het meest concrete dat er nu is, dank daarvoor.

Het lijken me vooral gemeenplaatsen waar niemand het mee oneens is. Weinig nieuws onder de zon.

Ik denk alleen dat Schwab iets teveel waarde ziet in het digitale gebeuren als vervanger voor van alles.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:37:13 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201761650
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Rutte vond het "Een hoopvolle analyse voor een betere toekomst", maar die zei ook het boek niet te kennen en later het niet 'van kaft tot kaft' gelezen te hebben.
Het lijkt me ook geen boek dat gemakkelijk door te komen is.

Maar kennelijk zijn er een hoop figuren op internet die het in de kast hebben staan en er allerlei duivelse spreuken in gelezen hebben.

quote:
Wat vind jij er als democraat eigenlijk van dat meerdere van onze kabinetsleden lid zijn van een grote bedrijven lobbyclub die plannen lijkt te maken met onze democratie?
Welke lobbyclub?
pi_201761737
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:09 schreef Hexagon het volgende:
Maar het idee is dus om in discussie te gaan over wat meneer Schwab nou werkelijk vind
is dat niet eerder iets van Filosofie en minder politiiek?
zijn ideen zijn een bepaald toekomstbeeld... hij roept wel op tot politiek handelen daartoe, maar niet zozeer vanuit een duidelijke politieke ideologie, maar eerder een toekomst-gerichte filosofie

zijn ideen bestaan voornamelijk uit Transhumanismus: https://de.wikipedia.org/wiki/Transhumanismus

Het omarmen van zo goed als alle nieuwe technologieen die een nieuw mensbeeld zouden scheppen, waarin de grens tussen techniek en menselijk wezen vervaagt..
zowel door de ontwikkeling van biotechnologie, physieke lichaamsenhancement (implants horen daarbij, wat bv veel mensen in de BNW-sector), maar ook mobiele devices en sensoren die een steeds verdere data-integratie mogelijk maken
http://www.changesurfer.com/Acad/DemocraticTranshumanism.htm

Ergens raar dat Baudetje loopt te roepen dat The Great Reset zou betekenen dat 'we' de buitenlanders binnenhalen... het gaat hierbij natuurlijk niet om buitenlanders die 'zomaar' alles krijgen (de rijke Davos-gangers zijn niet bepaald van het type 'eerlijk zullen we alles delen')...
Het draait er eigenlijk eerder om dat we de Machines 'binnenhalen'.. in ons lichaam en in ons leven..

Schwab heeft natuurlijk groot gelijk dat dat proces al lang begonnen is en al een behoorlijk eind op gang..
het is echter niets dat 'van bovenaf bepaald' wordt en ook niet te 'stoppen' is door er heel luid een mening over te verkondigen op Facebook of Twitter...
De persoo van Schwab is ook geen leider of besturend persoon... hooguit een boodschapper die ons verteld wat al aan de gang is.
Juist ook dat gebruik van sociale media voor groepsbindsing en -sturing een bewijs ervan hoe sterk deze 'reset' al aan de gang is en onze vroegere maatschappij aan het veranderen is.
Alle mensen die in een schijnwerkelijkheid verkiezen te leven (ik laat verder aan ieder vrij te gaan roepen dat dat 'op de ander' slaat)) van een fijne 'confirmation-bubble' bewijzen dat bijna dagelijks nu.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201761861
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het lijkt me ook geen boek dat gemakkelijk door te komen is.

Maar kennelijk zijn er een hoop figuren op internet die het in de kast hebben staan en er allerlei duivelse spreuken in gelezen hebben.
Zijn utopie is de ander zijn dystopie, wat ook niet zo raar is omdat in zijn utopie hij en zijn vriendjes de macht hebben en de rest machteloos. Daarvoor hoef je zijn boek niet van kaft tot kaft gelezen te hebben want hij openbaart zijn dromen ook op andere manieren.

quote:
Welke lobbyclub?
Het WEF. Dan krijg je bijvoorbeeld de situatie dat een strategische partner van het WEF werknemers om vaccinatiebewijzen gaat vragen, ik noem maar wat Leaseplan of Deloitte of zo, en dan moet Rutte daartegen optreden want tegen de wet, maar dan zou die in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen want ze kennen elkaar van hun lidmaatschap van het WEF, en dan zou hij weleens in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen.

Dat zou toch een schijn van belangenverstrengeling en een schijn van andere heren dienen dan het Nederlandse volk die je beter voor zou kunnen zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:12:42 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201762099
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zijn utopie is de ander zijn dystopie, wat ook niet zo raar is omdat in zijn utopie hij en zijn vriendjes de macht hebben en de rest machteloos. Daarvoor hoef je zijn boek niet van kaft tot kaft gelezen te hebben want hij openbaart zijn dromen ook op andere manieren.
En wat is precies zijn utopie? En waar openbaart hij dat dan? Ik heb nog nooit een direct interview met die man gelezen of een opiniestuk van hem in een krant gezien. Alles is uit de tweede hand verteld door allerlei conspiracy-figuren.

quote:
Het WEF. Dan krijg je bijvoorbeeld de situatie dat een strategische partner van het WEF werknemers om vaccinatiebewijzen gaat vragen, ik noem maar wat Leaseplan of Deloitte of zo, en dan moet Rutte daartegen optreden want tegen de wet, maar dan zou die in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen want ze kennen elkaar van hun lidmaatschap van het WEF, en dan zou hij weleens in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen.

Dat zou toch een schijn van belangenverstrengeling en een schijn van andere heren dienen dan het Nederlandse volk die je beter voor zou kunnen zijn.
De WEF is niet meer dan een private netwerkclub zonder formele macht of bevelstructuur. Leuk voor bestuurders om elkaar jaarlijks eens ontmoeten en wat te netwerken,dineren en borrelen.

Ik heb er geen bewijs van gezien dat mensen die wel eens bij WEF-bijeenkomsten komen worden gedwongen dingen te doen of te laten op straffe van royement of iets dergelijks.

Het is hetzelfde als stellen dat een minister niet in de business-lounge van Feyenoord mag komen omdat die dan mogelijk zijn beleid aanpast aan de gasten in die lounge.
pi_201762140
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:43 schreef Hexagon het volgende:
Is er hier iemand die The Great Reset echt gelezen heeft? Want de enige recensies die ik zie zijn van allerlei dubieuze websites.
Ik kan het boek ook nergens vinden, en zodra ik iemand vraag of ik het mag lenen hebben ze het ook niet.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:22:41 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201762228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Zijn utopie is de ander zijn dystopie, wat ook niet zo raar is omdat in zijn utopie hij en zijn vriendjes de macht hebben en de rest machteloos. Daarvoor hoef je zijn boek niet van kaft tot kaft gelezen te hebben want hij openbaart zijn dromen ook op andere manieren.
[..]
Het WEF. Dan krijg je bijvoorbeeld de situatie dat een strategische partner van het WEF werknemers om vaccinatiebewijzen gaat vragen, ik noem maar wat Leaseplan of Deloitte of zo, en dan moet Rutte daartegen optreden want tegen de wet, maar dan zou die in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen want ze kennen elkaar van hun lidmaatschap van het WEF, en dan zou hij weleens in de verleiding kunnen komen om dat niet te doen.

Ik wist niet dat je bedrijven persoonlijk kunt ontmoeten, maar bij het WEF kan dat dus gewoon. En dan ben je ook automatisch coulant tegenover diezelfde bedrijven, omdat je ze een keer persoonlijk ergens ontmoet hebt? Heb je daar verder nog bewijzen voor of is het gewoon het gebruikelijke obscure lijntjes trekken? Wat heeft het verder met de plannen te maken die er zouden zijn voor onze democratie waar je 2 posts geleden nog over begon? Die zijn niet belangrijk meer nu het gaat over vaccinaties?

Kun je niet een van de volgende dingen concreet aantonen:
- Welke mensen allemaal hetzelfde doel (dat van het WEF, whatever it may be) nastreven?
- Bewijzen dat en hoe ze dat doen?
- Woord voor woord formuleren wat ze precies van plan zijn - met concrete uitspraken - en welke gevolgen dat gaan hebben voor mensen.

Een voorbeeldje:
Wie zijn ze?
Ik denk dat alle parlementariërs van de TK en de EK en daarnaast alle gewone leden van de gewone partijen, tenminste onderdeel zijn van het WEF. De enige partij waarvoor dit niet geldt zijn FvD'ers, die zijn zo achterlijk en volslagen geretardeerd dat zelfs het WEF geen functie meer voor ze kon verzinnen in hun wereldveroverende organisatie. Dat zijn dan alleen nog maar de Nederlandse politici en in totaal een stuk of 200.000 leden. Dan denk ik ook dat alle commissarissen van alle grote bedrijven (500 grootste bedrijven in NL) in principe onderdeel zijn van deze lobby. In het buitenland geldt in principe hetzelfde, ook daar zijn alle politici onderdeel van het complot, behalve diegenen die marionetten zijn van Poetin, die zijn wel onafhankelijk. Tevens zijn natuurlijk alle bestuurders van alle bedrijven ook in het buitenland onderdeel van de samenzwering. Ow, en alle rechters, uiteraard.

Mijn bewijs hiervoor laat ik even achterwege, maar als je ziet hoe ze doen, is dat eigenlijk wel genoeg bewijs.

Wat willen ze?
Ze willen graag de inkomstenbelasting en erfbelasting verhogen naar 75%, de autonomie van het lichaam opheffen zodat ze onze organen kunnen jatten, de 60-urige werkweek invoeren en komkommers verbieden.

Dit zijn min of meer concrete uitspraken, ik verwijs letterlijk naar (groepen van) personen en wat 'ze' willen is ook nog wel in cijfers en wetten uit te drukken. De vraag om concreetheid, is omdat ook nu al weer - je hebt 2 posts geplaatst - je nog niets concreets gezegd hebt, behalve vage toespelingen, ongecontroleerd gezever over belangenverstrengeling zonder een bewijs te leveren dat er belangen verstrengeld zijn, te klagen over 'plannen voor onze democratie' zonder te zeggen wat die plannen zijn of ook maar enige vorm van bewijs te leveren dat er plannen zijn. Je zegt letterlijk niets. Gebakken lucht heeft nog meer substantie dan je beschuldigingen in dit topic.

Kom gewoon to the point. Over wie gaat het, wat willen ze exact, welke bewijzen zijn daar voor. Niet van die vage 'Jantje was daar en Pietje was daar ook dus dit bewijst dat het allemaal oplichters zijn die een wereldomvattend complot bestieren om de mensen te knechten', gewoon namen, rugnummers, doelpalen en waar ze staan.

Mark Rutte, is die onderdeel van het WEF? Levert hij input en zo ja, welke dan? Of voert hij 'slechts uit'? En zo ja, waarom dan? En welk bewijs heb je daarvoor? En als Mark Rutte uitvoert, wie bepaalt dan? Je begint over Deloitte, hoe werkt dat precies dan, met die Mark Rutte connectie? Staat Deloitte boven of onder Mark Rutte in de piramide van de macht? Bellen ze eerst met Mark Rutte voordat ze iets doen met vaccinaties of niet? Of zegt Mark Rutte zelf tegen Deloitte dat ze naar vaccinatie moeten vragen? En waarom zegt Mark Rutte dat dan? En tegen wie zegt Mark Rutte dat dan, tegen Chantal van achter de balie, of tegen een of andere commissaris? En tegen welke commissaris dan? Of tegen alle commissarissen? Zitten die dan ook allemaal in het WEF-complot, of maar een deel, en zo ja, welk deel wel en welk deel niet? En deze zelfde vragen, maar dan met Leaseplan. Dus hoe verhoudt Leaseplan zich tot Mark Rutte. Is Mark Rutte de baas bij Leaseplan? En Hugo de Jonge trouwens, die is toch meer met het vaccineren bezig dan Mark Rutte, welke rol speelt Hugo de Jonge? Staat die boven Mark Rutte? Of gelijk aan? Zijn het allemaal poppen van een ander? Hoe lopen de lijnen dan precies? Was Hugo de Jonge ook al een stroman toen hij nog in Rotterdam wethouder was? En welke rol vervulde hij toen dan voor de organisatie, waarom hadden ze een wethouder in Rotterdam nodig? Hebben ze nu ook een wethouder in Rotterdam in hun broekzak zitten, en in welke andere steden nog meer? En wat doen die precies voor de organisatie?

Dit zijn gewoon vrij simpele vragen. Jij hebt daar vast een antwoord op.
pi_201762319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En wat is precies zijn utopie? En waar openbaart hij dat dan? Ik heb nog nooit een direct interview met die man gelezen of een opiniestuk van hem in een krant gezien.
Dat lijkt me ook een rare redactionele beslissing. Volgens mij wil die man graag praten.

quote:
Alles is uit de tweede hand verteld door allerlei conspiracy-figuren.
Ik ben zelf niet zo krampachtig om te doen alsof er nooit samenzweringen zijn tenzij de overheid of een andere autoriteit die als feit presenteert en dan is het ineens geen samenzweringstheorie meer. Maar een definierend onderdeel van een samenzweringtheorie lijkt me toch wel dat die samenzwering geheim is, en Herr Professor Schwab windt er nou niet bepaald doekjes om.

Dus waarom doe je alsof je van niks weet terwijl je ook gewoon internet kunt gebruiken om van zijn plannetjes kennis te nemen? En waarom noem je mensen die die kleine moeite wel hebben gedaan conspiracy-figuren?

quote:
De WEF is niet meer dan een private netwerkclub zonder formele macht of bevelstructuur.
Ja, en? Ga je nou alles opnoemen wat het niet is? Ik kan je alvast verklappen dat het ook geen arbeidersbeweging is van arme en modale mensen die met veel moeite de maandelijkse contributie ophoesten.

quote:
Leuk voor bestuurders om elkaar jaarlijks eens ontmoeten en wat te netwerken,dineren en borrelen.
Daar lijkt me dus een probleem te zitten. Als bestuurders van onze overheid en bestuurders van bedrijven zich als 'elkaar' zien en zich daarnaar gaan gedragen. Dat zijn gewoon geen netwerken waar onze ministers in horen te zitten.

quote:
Ik heb er geen bewijs van gezien dat mensen die wel eens bij WEF-bijeenkomsten komen worden gedwongen dingen te doen of te laten op straffe van royement of iets dergelijks.

Het is hetzelfde als stellen dat een minister niet in de business-lounge van Feyenoord mag komen omdat die dan mogelijk zijn beleid aanpast aan de gasten in die lounge.
'Onkreukbaarheid' is uit de mode inderdaad. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat bewindslieden of andere overheidsdienaren op leuke dingen getrakteerd worden om vervolgens eens informeel wat te babbelen over hoe het landsbelang en het bedrijfsbelang met elkaar verenigd kunnen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:43:35 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201762480
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook een rare redactionele beslissing. Volgens mij wil die man graag praten.
[..]
Ik ben zelf niet zo krampachtig om te doen alsof er nooit samenzweringen zijn tenzij de overheid of een andere autoriteit die als feit presenteert en dan is het ineens geen samenzweringstheorie meer. Maar een definierend onderdeel van een samenzweringtheorie lijkt me toch wel dat die samenzwering geheim is, en Herr Professor Schwab windt er nou niet bepaald doekjes om.

Dus waarom doe je alsof je van niks weet terwijl je ook gewoon internet kunt gebruiken om van zijn plannetjes kennis te nemen? En waarom noem je mensen die die kleine moeite wel hebben gedaan conspiracy-figuren?
Ik probeer van zijn plannen kennis te nemen en daar is dit topic ook deels voor bedoeld.

Alleen valt dat kennis nemen niet mee vanwege de grote hoeveelheid ruis die veroorzaakt wordt door allerlei complot-figuren die de man als de echt bestaande versie van Ernst-Stavro Blofeld zien. Dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.

quote:
Ja, en? Ga je nou alles opnoemen wat het niet is? Ik kan je alvast verklappen dat het ook geen arbeidersbeweging is van arme en modale mensen die met veel moeite de maandelijkse contributie ophoesten.
Ja en dus? Alleen mensen die geen geld hebben mogen een denktank oprichten en praten met de politiek?

quote:
Daar lijkt me dus een probleem te zitten. Als bestuurders van onze overheid en bestuurders van bedrijven zich als 'elkaar' zien en zich daarnaar gaan gedragen. Dat zijn gewoon geen netwerken waar onze ministers in horen te zitten.
[..]
'Onkreukbaarheid' is uit de mode inderdaad. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat bewindslieden of andere overheidsdienaren op leuke dingen getrakteerd worden om vervolgens eens informeel wat te babbelen over hoe het landsbelang en het bedrijfsbelang met elkaar verenigd kunnen worden.
Je wilt dus eigenlijk een contactverbod tussen ministers en bestuurders uit het bedrijfsleven? Omdat ze kennelijk alles dat ze horen op een netwerkevenement integraal uitvoeren?
pi_201762566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef RM-rf het volgende:
Schwab heeft natuurlijk groot gelijk dat dat proces al lang begonnen is en al een behoorlijk eind op gang..
het is echter niets dat 'van bovenaf bepaald' wordt en ook niet te 'stoppen' is door er heel luid een mening over te verkondigen op Facebook of Twitter...
Ik denk dat er paar belangrijke dingen op te merken zijn:

1) Er zijn ontwikkelingen gaande die een dergelijke toekomst mogelijk en waarschijnlijk maken.
2) Er zijn mensen (met invloed) die een bepaalde* toekomst willen verzekeren waarin die ontwikkelingen een rol spelen.
3) Er zijn er ongetwijfeld mensen achter de schermen die zich hier voor inzetten of laten lenen (=complot).
5) Er zijn er die hier publiekelijk voor uit komen (=Schwab).
6) Niet alle mensen met invloed willen of kunnen zo een toekomst verzekeren.
7) Je hebt burgers die blind zijn voor de ''natuurlijke'' ontwikkeling die gaande is en zich blind staren op een vermeend overkoepelend complot.
8) Een deel van die mensen zijn complotdenkers, een ander deel van die mensen zijn fervente anti-complotdenkers.
9) Beide dienen zich te realiseren dat de (nabije) toekomst in talloze dystopieen kan ontvouwen en de discussie zich daarom dient te verplaatsen naar wat we we willen (voorkomen): waar we grenzen gaan trekken wanneer politici - ongeacht motief, ongeacht of het voortkomt uit een complot of vanuit het idee van een ''handige innovatie'' - met voorstellen komen die ons dichter bij een dystopische toekomst brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 15-10-2021 23:29:09 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:55:42 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201762604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]
is dat niet eerder iets van Filosofie en minder politiiek?
zijn ideen zijn een bepaald toekomstbeeld... hij roept wel op tot politiek handelen daartoe, maar niet zozeer vanuit een duidelijke politieke ideologie, maar eerder een toekomst-gerichte filosofie

zijn ideen bestaan voornamelijk uit Transhumanismus: https://de.wikipedia.org/wiki/Transhumanismus

Het omarmen van zo goed als alle nieuwe technologieen die een nieuw mensbeeld zouden scheppen, waarin de grens tussen techniek en menselijk wezen vervaagt..
zowel door de ontwikkeling van biotechnologie, physieke lichaamsenhancement (implants horen daarbij, wat bv veel mensen in de BNW-sector), maar ook mobiele devices en sensoren die een steeds verdere data-integratie mogelijk maken
http://www.changesurfer.com/Acad/DemocraticTranshumanism.htm

Ergens raar dat Baudetje loopt te roepen dat The Great Reset zou betekenen dat 'we' de buitenlanders binnenhalen... het gaat hierbij natuurlijk niet om buitenlanders die 'zomaar' alles krijgen (de rijke Davos-gangers zijn niet bepaald van het type 'eerlijk zullen we alles delen')...
Het draait er eigenlijk eerder om dat we de Machines 'binnenhalen'.. in ons lichaam en in ons leven..

Schwab heeft natuurlijk groot gelijk dat dat proces al lang begonnen is en al een behoorlijk eind op gang..
het is echter niets dat 'van bovenaf bepaald' wordt en ook niet te 'stoppen' is door er heel luid een mening over te verkondigen op Facebook of Twitter...
De persoo van Schwab is ook geen leider of besturend persoon... hooguit een boodschapper die ons verteld wat al aan de gang is.
Juist ook dat gebruik van sociale media voor groepsbindsing en -sturing een bewijs ervan hoe sterk deze 'reset' al aan de gang is en onze vroegere maatschappij aan het veranderen is.
Alle mensen die in een schijnwerkelijkheid verkiezen te leven (ik laat verder aan ieder vrij te gaan roepen dat dat 'op de ander' slaat)) van een fijne 'confirmation-bubble' bewijzen dat bijna dagelijks nu.
Ah oke, als ik het goed begrijp wil Klaus Schwab dus de mogelijke technologie voluit in gaan zetten om het leven van mensen te verbeteren en de samenleving te veranderen. Dan komen we in ieder geval ergens.

Dat is zeker wel een discussie voor de politiek. Al moet er dan natuurlijk wat concreets zijn.
pi_201762795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik probeer van zijn plannen kennis te nemen en daar is dit topic ook deels voor bedoeld.

Alleen valt dat kennis nemen niet mee vanwege de grote hoeveelheid ruis die veroorzaakt wordt door allerlei complot-figuren die de man als de echt bestaande versie van Ernst-Stavro Blofeld zien. Dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.
Hij heeft ook filmpjes van hem zelf laten opnemen, dat hij dan nog overkomt als een kruising tussen Blofeld en Dr. Merkwürdigliebe ligt misschien ook een beetje aan zijn plannetjes en zijn zelfgekozen rol. Ik geloof niet dat de NPO met Natalie Righton enzo veel aandacht aan hem besteed, dus als hij gecitieerd wordt heb je dik kans dat het ook echt zijn eigen woorden zijn.

quote:
Ja en dus? Alleen mensen die geen geld hebben mogen een denktank oprichten en praten met de politiek?
Denktanks met een grote geldstroom erachter zijn doorgaans geen denktanks. Voor bepaalde bedrijven of sectoren gunstige meningsvorming is al een hele tijd een miljardenindustrie. In een democratie moeten volksvertegenwoordigers en bewindslieden daar gepaste afstand van houden.

quote:
Je wilt dus eigenlijk een contactverbod tussen ministers en bestuurders uit het bedrijfsleven? Omdat ze kennelijk alles dat ze horen op een netwerkevenement integraal uitvoeren?
Mensen kunnen bewerkt worden en zeker met een boel geld erachter. Als een lobby-industrie te groot is dan levert dat bewerken teveel op. Alleen al wat betreft het rechtstreeks belobbyen van de EU gaan honderden miljoenen om, dan is er dus voor miljarden voordeel te behalen.

Het is prima als het bedrijfsleven politici informeert over hun belangen, bij buitnelandse bedrijven zou dat al wat moeilijker moeten liggen overigens. Dus kom je kwestie vooral even uit de doeken doen, rijksnotulist erbij en hup het openbaar archief in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201764461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah oke, als ik het goed begrijp wil Klaus Schwab dus de mogelijke technologie voluit in gaan zetten om het leven van mensen te verbeteren en de samenleving te veranderen. Dan komen we in ieder geval ergens.

Dat is zeker wel een discussie voor de politiek. Al moet er dan natuurlijk wat concreets zijn.
Nunee, Schwab en zn WEF is vooral een representant van het grote bedrijfsleven, de multinationals en is vooral van mening dat er zoveel mogelijk vrijheid moet zijn voor grote bedrijven om dit verder te ontwikkelen.
de Overheid moet hiervoor dus steeds meer vrijheid scheppen en ook eventuele 'luditische' bezwaren opruimen die deze 'vooruitgang' tegenhouden.

Vaak zien zij bv grote centralistische autocratische staten waar dit ook actief gebeurt, als voorbeeld.

volgens mij heeft Apple CEO Tim Cook wel eens interssant dingen over China gezegd en hoe hij de chinese overheid ziet in verhouding tot de amerikaanse:
Volgens hem is Amerika vooral een maatschappij opgebouwd als Midden- en Kleinbedrijf verzameling, gefragmentariseerd en verstrooid en vooral gericht op kleine en lokale belangen, en zonder specifieke sturing door een overkoepelend Management.

China was volgens hem een Land dat bestuurd werd als een Multinational... heel bewust met een overkoepelende overheid die als een Management de delen bestuurd en ook niet bang is slecht functionerende onderdelen af te stoten....

Nogmaals.... dat is allemaal een denken dat eerder past in Filosofgie omdat het nog niet daadwerkelijk bestaat uit specifieke politieke handdelingen..
het is onjuist te denken dat ghuidige politieke maatregelen allemaal 'verklaarbaar' zijn vanuit deze visie, of dat deze genomen worden _omdat_ die ene belangenclub dat zou willen (die hebben verder daaroiver niks te zeggen).

Nog sterker, ik denk juist dat het overheidshandelen in specifiek de westelijke wereld, Amerika en West-europa vooral bewijst hoe 'inefficient' de democratische overheden daar zijn en hoezeer die eerder achter de gebeurtenissen aanlopen ipv deze te sturen of op basis van lange termijns scenarios al vooraf mogelijk beleid voor te bereiden en wanneer nodig snel uit te voeren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')