abonnement Unibet Coolblue
pi_201755236

Burgemeester Henriette Reker, knielend in het midden, tijdens een bezoek aan de moskee.

KEULEN - Op tal van plaatsen is vrijdag in het Duitse Keulen voor het eerst de oproep tot het islamitisch gebed, de azan, te horen. De gemeente heeft besloten dit als proef twee jaar lang op de islamitische gebedsdag (vrijdag) toe te staan.

Burgemeester Henriette Reker noemt het project „een teken van wederzijdse aanvaarding van religie” en overeenkomstig „de grondwettelijk beschermde vrijheid van godsdienst”, aldus de krant Rheinische Post. Ze beklemtoonde dat moslims een integraal onderdeel van de samenleving van Keulen zijn. „Iedereen die hieraan twijfelt, trekt de identiteit van Keulen en ons vreedzaam samenleven in twijfel”, aldus Reker.

Keulen behoort tot de grootste steden van Duitsland en is al heel lang het centrum van de grote Turks-Duitse gemeenschap. In de gemeente zelf wonen ongeveer 1,1 miljoen mensen van wie er naar schatting meer dan 130.000 moslim zijn.

De oproep tot het rituele gebed wordt doorgaans vanaf een minaret uitgesproken door een ’muezzin’. Hij mag in Keulen niet langer dan 10 minuten de gelovigen oproepen en er zijn met de moskeen waar de oproep schalt, afspraken gemaakt over de maximale geluidssterkte.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-te-horen-in-keulen
pi_201755265
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
pi_201755318
quote:
Iedereen die hieraan twijfelt, trekt de identiteit van Keulen en ons vreedzaam samenleven in twijfel
Ah, de je bent "voor of tegen"-kaart.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Je bedoelt die klok die drie keer slaat om 3 uur 's middags?
Deze oproep duurt 10 minuten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201755324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Een paar bellen is niet zo irritant als dat kattengejank
Ik zwaai naar dieren.
pi_201755328
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Het is geluidsterreur, want het verstoord de innerlijke rust.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:27:40 #6
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_201755332
Hup kontje open en bukken maar als onderdanige burgemeester voor de islam en haar expansiedrift.

Lafaards zijn het.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 oktober 2021 @ 19:35:52 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_201755455
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef Geerd het volgende:

[..]
Een paar bellen is niet zo irritant als dat kattengejank
Nooit op zondag in de Bible Belt geweest zeker. 'Een paar bellen', lol.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201755483
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef damsco het volgende:
Hup kontje open en bukken maar als onderdanige burgemeester voor de islam en haar expansiedrift.

Lafaards zijn het.
Misschien hebben ze er wel heel lang om geazanikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:39:47 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201755527
10 minuten lang? Godverdomme zeg.
  Spellchecker donderdag 14 oktober 2021 @ 19:40:25 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201755538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:19 schreef Billy-jazz het volgende:
[ afbeelding ]
Burgemeester Henriette Reker, knielend in het midden, tijdens een bezoek aan de moskee.

KEULEN - Op tal van plaatsen is vrijdag in het Duitse Keulen voor het eerst de oproep tot het islamitisch gebed, de azan, te horen. De gemeente heeft besloten dit als proef twee jaar lang op de islamitische gebedsdag (vrijdag) toe te staan.

Burgemeester Henriette Reker noemt het project „een teken van wederzijdse aanvaarding van religie” en overeenkomstig „de grondwettelijk beschermde vrijheid van godsdienst”, aldus de krant Rheinische Post. Ze beklemtoonde dat moslims een integraal onderdeel van de samenleving van Keulen zijn. „Iedereen die hieraan twijfelt, trekt de identiteit van Keulen en ons vreedzaam samenleven in twijfel”, aldus Reker.

Keulen behoort tot de grootste steden van Duitsland en is al heel lang het centrum van de grote Turks-Duitse gemeenschap. In de gemeente zelf wonen ongeveer 1,1 miljoen mensen van wie er naar schatting meer dan 130.000 moslim zijn.

De oproep tot het rituele gebed wordt doorgaans vanaf een minaret uitgesproken door een ’muezzin’. Hij mag in Keulen niet langer dan 10 minuten de gelovigen oproepen en er zijn met de moskeen waar de oproep schalt, afspraken gemaakt over de maximale geluidssterkte.

https://www.telegraaf.nl/(...)g-te-horen-in-keulen
Knielend?
pi_201755543
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef Geerd het volgende:

[..]
Een paar bellen is niet zo irritant als dat kattengejank
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is geluidsterreur, want het verstoord de innerlijke rust.
Vrijheid van religie, als dat je niet bevalt kan je altijd nog naar Noord Korea verhuizen?

Ik vind het wel mooi klinken altijd :)

Je hoeft er niet naar te luisteren h?
pi_201755554
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef maily het volgende:

Knielend?
Televaag
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:43:36 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201755579
Grappig h, dat geluid kondigt eigenlijk het einde van de vrijheid van geloof aan, en dat wordt dan zo gepresenteerd als exponent van de vrijheid van geloof.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201755726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Ik wel, ik wil die kerk ook niet horen.
Al die achterlijke religieuze voorrechten moeten gewoon afgeschaft worden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201755746
quote:
10s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nooit op zondag in de Bible Belt geweest zeker. 'Een paar bellen', lol.
Och, ik heb daar verder geen moeite mee en mijn straat staat een prachtige kerk die elke zaterdagochtend als een gek tekeer gaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:53:40 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201755755
quote:
Burgemeester Henriette Reker noemt het project „een teken van wederzijdse aanvaarding van religie”
Islam is niet zo van geven, maar vooral van nemen. Dus laat dat “wederzijds “ maar achterwege.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201755787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
[..]
Vrijheid van religie, als dat je niet bevalt kan je altijd nog naar Noord Korea verhuizen?

Ik vind het wel mooi klinken altijd :)

Je hoeft er niet naar te luisteren h?
Het zijn waanzinnigen die het leuk vinden om hele streken te verdrijven of te laten verdrijven met geluidsterreur.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 oktober 2021 @ 19:56:49 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_201755815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Och, ik heb daar verder geen moeite mee en mijn straat staat een prachtige kerk die elke zaterdagochtend als een gek tekeer gaat.
Ik heb er verder ook geen moeite mee, want op zondagochtend beginnen al die kerken hier volgens mij iets voor negen uur met hun gebeuren en dan ben ik doorgaans toch al wakker om sport te kijken :+

Sowieso vind ik het wel wat hebben, want als ik dat hoor weet ik dat het zondagochtend is O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201755847
Prachtig!
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201755875
quote:
10s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nooit op zondag in de Bible Belt geweest zeker. 'Een paar bellen', lol.
Oja want Keulen is natuurlijk de Koran Belt van Duitsland. Top vergelijking 😂😂😂
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:00:47 #21
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201755879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
[..]
Vrijheid van religie, als dat je niet bevalt kan je altijd nog naar Noord Korea verhuizen?

Ik vind het wel mooi klinken altijd :)

Je hoeft er niet naar te luisteren h?
Je kunt ook zeggen: "Dit is Europa. Als je graag azans wilt horen kun je altijd nog naar Saoedi-Arabi verhuizen?"

Of naar Turkije, of naar een ander land waar de islam de openbare ruimte domineert. Het is een optie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 20:01:45 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201755897
quote:
10s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nooit op zondag in de Bible Belt geweest zeker. 'Een paar bellen', lol.
Dat is gewoon een herinnering dat je je luie nest uit moet :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201755899
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Islam is niet zo van geven, maar vooral van nemen. Dus laat dat “wederzijds “ maar achterwege.
Dat is wel hetgene wat mij dwarszit. Als het ook daadwerkelijk wederzijds respect is, dan heb ik er geen moeite mee. Maar dat is vaak gewoon niet het geval.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:02:40 #24
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201755913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
[..]
Je hoeft er niet naar te luisteren h?
Volgens mij krijgen de omwonenden doorgaans geen toestemming om naar eigen inzicht de volumeknop te bedienen.
pi_201755922
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Nou bij ons in het dorp niet hoor.
pi_201755925
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
[..]
Vrijheid van religie, als dat je niet bevalt kan je altijd nog naar Noord Korea verhuizen?

Ik vind het wel mooi klinken altijd :)

Je hoeft er niet naar te luisteren h?
De azan, zoals de islamitische "gebedsoproep" heet is in feite veel meer dan een oproep alleen.

Het is een getuigenis waarbij erkend word (en erkent dient te worden) dat de islamitische God de enige God is, en Mohammed de enige ware profeet van enige God. Welke overigens natuurlijk een grove schoffering is naar alle andere geloven. Een moslim dient de azan mee te zeggen, ook buiten op straat, welke het dus eigenlijk niet meer een oproep maakt, maar al onderdeel van de religieuze praktisering.

En je hoeft er niet naar te luisteren? :*

Men word nu gedwongen om het aan te horen. Afdwingen, opdringen, opeisen... Desnoods met (dreiging van) fysiek geweld. Zo werkt de islam wanneer een bepaalde percentage moslims in een samenleving "deel nemen".

En met die zogenaamde "vrijheid van religie" heeft de islam echt, maar dan ook echt helemaal niets te maken.

Dit is niets anders dan pure provocatie van moslims naar diegene die deze mensenrechten schendende, anti-westerse, anti-democratische en barbaarse ideologie hier niet willen en waarbij de moslims lachen om de goedwillende en naeve westerse "usefull idiots".
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201756004
quote:
4s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:03 schreef SpaceOddity het volgende:
Het is een getuigenis waarbij erkend word (en erkent dient te worden) dat de islamitische God de enige God is, en Mohammed de enige ware profeet van enige God.
Ben je weer nonsens aan het verkondigen jongen? Er is 1 God, ja dit noemen we ook wel monothesme :') en 'de enige ware profeet' klopt ook niet, want de Islam erkent alle profeten van Adam tot aan Mohammed (vrede zij met hen allen).
pi_201756143
quote:
7s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:26 schreef Aether het volgende:

Deze oproep duurt 10 minuten.
quote:
13s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:39 schreef Twiitch het volgende:
10 minuten lang?
Beter lezen, het mag niet langer dan 10 minuten duren. Als je je tijd ervoor neemt duurt een oproep niet langer dan 4 minuten als ik dit bekijk:

  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:16:22 #29
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201756199
quote:
6s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:07 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]
Ben je weer nonsens aan het verkondigen jongen? Er is 1 God, ja dit noemen we ook wel monothesme :') en 'de enige ware profeet' klopt ook niet, want de Islam erkent alle profeten van Adam tot aan Mohammed (vrede zij met hen allen).
Maar er is natuurlijk wel baas boven baas: de koran zoals die aan Mohammed is geopenbaard, is het definitieve woord van die ene God, en alles wat door die andere Abrahamitische religies aan die andere erkende profeten wordt toegeschreven, is onjuist wanneer het in tegenspraak is met Mohammeds openbaring. (En alles wat geen monothesme is, is uiteraard een gruwel.)
pi_201756343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:19 schreef Billy-jazz het volgende:
[ afbeelding ]
Burgemeester Henriette Reker, knielend in het midden
Kan het sinds de eerste regel al niet meer serieus nemen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201756358
En van welke rechtse partij is zij?
pi_201756404
quote:
6s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:07 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]
Ben je weer nonsens aan het verkondigen jongen? Er is 1 God, ja dit noemen we ook wel monothesme :') en 'de enige ware profeet' klopt ook niet, want de Islam erkent alle profeten van Adam tot aan Mohammed (vrede zij met hen allen).
Nee er is niet "n" god. Over nonsens verkopen gesproken...

Mo is de zegel der profeten voor moslims, de rest doen er niet zo toe.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201756406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Maar er is natuurlijk wel baas boven baas: de koran zoals die aan Mohammed is geopenbaard, is het definitieve woord van die ene God, en alles wat door die andere Abrahamitische religies aan die andere erkende profeten wordt toegeschreven, is onjuist wanneer het in tegenspraak is met Mohammeds openbaring. (En alles wat geen monothesme is, is uiteraard een gruwel.)
Ben ik niet met je eens. Islam erkent natuurlijk wel die andere geloven, en noemt ze respectvol volk van het boek, die hun eigen rituelen, wetten en andere regels mogen houden, en roept zelfs daartoe op. En wat in tegenspraak is met de islam wordt niet altijd als onjuist opgevat. Moslims erkennen bijv, dat regelgeving, rituelen, enz. kunnen verschillen van profeet tot profeet.
pi_201756445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Dat zijn dan ook welgeteld 2 problemen. Prima dat je gelovig bent maar dat is geen reden om andere mensen op te zadelen met lawaai van je hobby's.
Conscience do cost.
pi_201756517
quote:
... in het Duitse Keulen ...
Er is al jaren niet veel Duits meer aan Keulen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201756602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
De kerk hoort bij Nederland, de moskee niet. D
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 20:49:49 #37
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201756675
Ach het is maar n keer in de week.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:07:47 #38
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_201757028
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:29 schreef Nober het volgende:
En van welke rechtse partij is zij?
Ze is blijkbaar partijloos. Qua beleid en visie is het wel een beetje een Femke Halsema-achtige.
pi_201757062
quote:
4s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee er is niet "n" god.
La ilaha illa Allah !

quote:
Mo is de zegel der profeten voor moslims, de rest doen er niet zo toe.
Hoezo doen die er niet toe? :?
- Souvern ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201757072
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:32 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Islam erkent natuurlijk wel die andere geloven, en noemt ze respectvol volk van het boek, die hun eigen rituelen, wetten en andere regels mogen houden, en roept zelfs daartoe op. En wat in tegenspraak is met de islam wordt niet altijd als onjuist opgevat. Moslims erkennen bijv, dat regelgeving, rituelen, enz. kunnen verschillen van profeet tot profeet.
Zolang de islam maar de bovenliggende partij is/blijft/word, dan is al dat dawataal geblaat prima.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201757077
quote:
6s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:07 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Ze is blijkbaar partijloos. Qua beleid en visie is het wel een beetje een Femke Halsema-achtige.
Ook zonder verkiezing een burgemeesterspost gekregen?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:18:00 #42
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_201757212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:10 schreef Nober het volgende:

[..]
Ook zonder verkiezing een burgemeesterspost gekregen?
Ja blijkbaar, wl gesteund door een aantal politieke partijen.

Ze werd vooral bekend tijdens de massale aanrandingen gedurende de jaarwisseling 2015-2016 in Keulen waarbij ze min of meer met een beschuldigende vinger wees richting de slachtoffers.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:25:30 #43
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201757327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:32 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Islam erkent natuurlijk wel die andere geloven, en noemt ze respectvol volk van het boek, die hun eigen rituelen, wetten en andere regels mogen houden, en roept zelfs daartoe op.
Ja, de mensen van "het boek" worden wel erkend als (dwalende) monothesten (hoewel christenen, met hun verdachte drie-eenheid en hun Mariaverering, ook wel als crypto-polythesten worden gezien), maar dat geldt niet voor veel niet-Abrahamitische religies. En ook de mensen van "het boek" staan niet op gelijke hoogte met de volgelingen van Mohammed; niet voor wat betreft de juistheid van hun opvattingen, en in de historische praktijk, die deels is vastgelegd in de traditie, ook niet maatschappelijk. Ze werden gedoogd op voorwaarde dat ze zich onderdanig opstelden en een (symbolisch) hoofdgeld betaalden.
quote:
En wat in tegenspraak is met de islam wordt niet altijd als onjuist opgevat. Moslims erkennen bijv, dat regelgeving, rituelen, enz. kunnen verschillen van profeet tot profeet.
Nou, niet volgens de officile leer. Het zou ook nogal inconsistent zijn voor een religie die zo hecht aan de onfeilbaarheid van de eigen openbaring om zaken die daarmee in strijd zijn als juist te erkennen.
pi_201757386
quote:
4s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De azan, zoals de islamitische "gebedsoproep" heet is in feite veel meer dan een oproep alleen.

Het is een getuigenis waarbij erkend word (en erkent dient te worden) dat de islamitische God de enige God is, en Mohammed de enige ware profeet van enige God. Welke overigens natuurlijk een grove schoffering is naar alle andere geloven. Een moslim dient de azan mee te zeggen, ook buiten op straat, welke het dus eigenlijk niet meer een oproep maakt, maar al onderdeel van de religieuze praktisering.

En je hoeft er niet naar te luisteren? :*

Men word nu gedwongen om het aan te horen. Afdwingen, opdringen, opeisen... Desnoods met (dreiging van) fysiek geweld. Zo werkt de islam wanneer een bepaalde percentage moslims in een samenleving "deel nemen".

En met die zogenaamde "vrijheid van religie" heeft de islam echt, maar dan ook echt helemaal niets te maken.

Dit is niets anders dan pure provocatie van moslims naar diegene die deze mensenrechten schendende, anti-westerse, anti-democratische en barbaarse ideologie hier niet willen en waarbij de moslims lachen om de goedwillende en naeve westerse "usefull idiots".
Wat een hoop extreemrechts conservatief geblaat. Nederland heeft nu eenmaal een groot deel van de mensen dat islam volgt, wen er maar aan. De moslims zijn net zo vredelievend als je katholieke buurvrouw.
pi_201757411
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
De kerk hoort bij Nederland, de moskee niet. D
Goed verhaal Anders Breivik
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:31:55 #46
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201757449
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:28 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Wat een hoop extreemrechts conservatief geblaat. Nederland heeft nu eenmaal een groot deel van de mensen dat islam volgt, wen er maar aan. De moslims zijn net zo vredelievend als je katholieke buurvrouw.
Ik kan me geen gevallen herinneren van katholieke buurvrouwen die aanslagen voorbereidden. Niet n eigenlijk.
pi_201757954
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik kan me geen gevallen herinneren van katholieke buurvrouwen die aanslagen voorbereidden. Niet n eigenlijk.
Ja want alle moslims bereiden een aanslag voor, ben je nou echt zo dom?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:06:14 #48
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201757986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:04 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Ja want alle moslims bereiden een aanslag voor, ben je nou echt zo dom?
Non sequitur.
pi_201758035
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:43 schreef nixxx het volgende:
Grappig h, dat geluid kondigt eigenlijk het einde van de vrijheid van geloof aan, en dat wordt dan zo gepresenteerd als exponent van de vrijheid van geloof.
cht? heb ook nooit naar de vertaling gekeken...
Vind het geluid meer als gejammer overkomen....
pi_201758136
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, de mensen van "het boek" worden wel erkend als (dwalende) monothesten (hoewel christenen, met hun verdachte drie-eenheid en hun Mariaverering, ook wel als crypto-polythesten worden gezien), maar dat geldt niet voor veel niet-Abrahamitische religies. En ook de mensen van "het boek" staan niet op gelijke hoogte met de volgelingen van Mohammed; niet voor wat betreft de juistheid van hun opvattingen, en in de historische praktijk, die deels is vastgelegd in de traditie, ook niet maatschappelijk. Ze werden gedoogd op voorwaarde dat ze zich onderdanig opstelden en een (symbolisch) hoofdgeld betaalden.
Verschillende moslimstromingen bestempelen elkaar ook als dwalend, dat is in elke religie zo, en dat is echt niet alleen gereserveerd voor mensen van het boek noch doen moslims dat alleen. Volgens mij hebben moslims ook eeuwen over andere gebieden geheerst met niet-Abrahamitische religies (zoals India) en hun geloof vrijelijk laten belijden. ... Mensen van het boek betaalde extra belasting omdat ze niet in het leger diende, een zeer klein percentage vergeleken met nu. Zo'n systeem heb je ook in Zweden of Zwitserland volgens mij, waar je extra belasting betaalt als je om een of andere reden niet in het leger kan dienen. Zelfs op wikipedia lees je onder dienstplicht: "Strikt juridisch is de dienstplicht een belasting in natura."

quote:
[..]
Nou, niet volgens de officile leer. Het zou ook nogal inconsistent zijn voor een religie die zo hecht aan de onfeilbaarheid van de eigen openbaring om zaken die daarmee in strijd zijn als juist te erkennen.
Juist wel volgens de officile leer. Zie bijv.:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201758149
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:04 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Ja want alle moslims bereiden een aanslag voor, ben je nou echt zo dom?
pi_201758156
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:44 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
De kerk hoort bij Nederland, de moskee niet. D
Jezus kwam ook niet uit Brabant.
pi_201758176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik kan me geen gevallen herinneren van katholieke buurvrouwen die aanslagen voorbereidden. Niet n eigenlijk.
Van alle users hier, dat jij zulke onwetende dingen roept. Echt, schaam je.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:18:01 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_201758189
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:40 schreef pferdfahrer het volgende:

Je hoeft er niet naar te luisteren h?
Dat is een beetje het hele punt he, het is niet dat je er aan ontkomt als omwonende. :')
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_201758279
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:06 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Non sequitur.
Onzin, er zijn genoeg katholieke buurvrouwen die in het leger dienen die bommen gooien in andere landen op burgers en op die manier terreur zaaien.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:40:15 #56
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201758466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:15 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Verschillende moslimstromingen bestempelen elkaar ook als dwalend, dat is in elke religie zo, en dat is echt niet alleen gereserveerd voor mensen van het boek noch doen moslims dat alleen. Volgens mij hebben moslims ook eeuwen over andere gebieden geheerst met niet-Abrahamitische religies (zoals India) en hun geloof vrijelijk laten belijden. ... Mensen van het boek betaalde extra belasting omdat ze niet in het leger diende, een zeer klein percentage vergeleken met nu. Zo'n systeem heb je ook in Zweden of Zwitserland volgens mij, waar je extra belasting betaalt als je om een of andere reden niet in het leger kan dienen. Zelfs op wikipedia lees je onder dienstplicht: "Strikt juridisch is de dienstplicht een belasting in natura."
Voor zover mij bekend was de djizja van oudsher, vanuit de religieuze traditie, bedoeld als teken van onderwerping. De andere uitleg schijnt een latere rationalisering uit een meer liberaal tijdperk te zijn (19e eeuw, meen ik, onder invloed van Europese ideen over vrijheid van godsdienst en de seculiere staat), en is ook inhoudelijk nogal wankel, want waarom zou een tevreden christen met volkomen gelijke rechten in een islamitische staat niet loyaal in het leger van die staat kunnen dienen?
quote:
Juist wel volgens de officile leer. Zie bijv.:
[spoiler]Koran 5:48, "En Wij hebben aan jou het Boek (de Koran) met de Waarheid neergezonden, ter bevestiging van de Schrift die eraan vooraf ging en ter bescherming. Oordeel dus onder hen met wat Allah neergezonden heeft. En volg niet hun begeerten om van de Waarheid die tot jou gekomen is af te wijken. Voor een ieder onder jullie hebben Wij een Wet en een manier van leven bepaald. En als Allah gewild had, had Hij jullie (als behorend) tot n godsdienst gemaakt, maar (Hij doet dit niet omdat Hij) jullie op de proef stelt met wat Hij jullie gegeven heeft. Wedijvert dus (op het gebied) van de goede zaken. Tot Allah is de terugkeer van jullie allemaal, en Hij zal jullie hetgeen waarover jullie van mening verschillen vertellen." [/spoiler]
Ik lees daar "ter bevestiging van", niet "in tegenspraak met".
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:40:42 #57
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201758471
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:22 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Onzin, er zijn genoeg katholieke buurvrouwen die in het leger dienen die bommen gooien in andere landen op burgers en op die manier terreur zaaien.
Schavuit.
pi_201758666
Het is ongekend dat we zo op de knieeen gaan voor een verzonnen sprookjesboek. Hopelijk leeft er nog iemand over 1000 die zal denken dat we oerstom waren.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201758844
quote:
7s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:26 schreef Aether het volgende:

Je bedoelt die klok die drie keer slaat om 3 uur 's middags?
Deze oproep duurt 10 minuten.
Heb jarenlang een klok om 1 uur 1 keer, 2 uur 2 keer, 3 uur 3 keer, 4 uur 4 keer, ..., 12 uur, zelfs 's nachts, 12 keer, oh en ieder half uur ook 1 keer, moeten horen slaan - en dat in Amsterdam Oud-West, niet eens de bible belt :'(

Dit is tenminste nog 1 keer per week. Niet dat ik daar nou zo dol op ben, maar nuance is wel op zijn plaats. Daarnaast is schijnbaar meer dan 10% daar moslim.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef Geerd het volgende:

[..]
Een paar bellen is niet zo irritant als dat kattengejank
"Een paar" :') :') :') :'(

Gewoon die hele teringzooi verbieden. Zo niet, dan alles toestaan. Geef mij ook maar 3 little birds voor de pastafaris iedere dag om 04:20.

quote:
10s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nooit op zondag in de Bible Belt geweest zeker. 'Een paar bellen', lol.
Was het maar alleen in de bible belt...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Och, ik heb daar verder geen moeite mee en mijn straat staat een prachtige kerk die elke zaterdagochtend als een gek tekeer gaat.
Alleen op zondag? Is dat iets nieuws, of heb je gewoon taffesveel geluk?
pi_201758904
Doe die onzin even lekker daar in de zandbak, niet hier in het westen. Dat kattengejank hoort hier absoluut niet thuis.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_201759249
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:27 schreef Geerd het volgende:
Een paar bellen is niet zo irritant als dat kattengejank
quote:
15s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Doe die onzin even lekker daar in de zandbak, niet hier in het westen. Dat kattengejank hoort hier absoluut niet thuis.
Hebben jullie misschien een voorbeeld van kattengejank, even vergelijken?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:56:56 #62
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201759407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:16 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Jezus kwam ook niet uit Brabant.
JC kwam uit Betondorp.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201759488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:09 schreef Galvez het volgende:

[..]
La ilaha illa Allah !
[..]
Hoezo doen die er niet toe? :?
In elk gebed dat moslims bidden, houden ze zich aan de instructies van de islamitische profeet, en niet die van een andere profeet. In elk van de 5 dagelijkse gebeden word de islamitische profeet vele keren genoemd, niet van een andere profeet. In elk gebed word voor de islamitische profeet gebeden, niet voor een andere profeet.

In de islamitische geloofsbelijdenis word Mohammed genoemd, niet Jezus.

Wel wordt er door moslims op gewezen dat de islam Jezus als profeet erkent. Maar dit dient slechts n doel; om de overgang tot de islam voor (ex)christenen of allerlei andere religieus verloren dwaallichten wat makkelijker te maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:28 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Wat een hoop extreemrechts conservatief geblaat. Nederland heeft nu eenmaal een groot deel van de mensen dat islam volgt, wen er maar aan. De moslims zijn net zo vredelievend als je katholieke buurvrouw.
Je stapelt wat feiten over de islam op, en uit armoede word het weggezet als ''extreemrechts conservatief geblaat''.
Even gelachen.

Er komt steeds meer kritiek, onvrede, onbegrip en haat tegen de islam in het algemeen, wen daar maar aan. Dat groeit en groeit steeds meer met elke keer de islam in het nieuws komt. Want dat is vaak, en bijna altijd met een bericht waarbij steeds meer mensen zich af zullen vragen of het wel zo'n goed idee is om de islam hier maar ''zn gang te laten gaan''. Zo ook vandaag weer; een moslim die onschuldigen met pijl en boog de dood in jaagt. Waarom? Omdat de islam die psychische tools aanreikt, die tot dat soort totaal gestoorde acties leiden.

En mijn vredelievende katholieke buurvrouw wil hier geen sharia en barbaars terreur uit naam van een barbaarse god of een gewelddadige fantast als profeet. Ik ook niet.

Doe die afschuwelijke azan maar fijntjes in een ander land. Je weet wel; zo'n land -waar het voor mensen die een ander geloof aanhangen dan de islam- verboden is hun religie openlijk te vieren. Zo'n land waar geen kerken mogen staan.

Je weet wel; een islamitisch land.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Beste debater 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:19:46 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201759564
Krijgen we die weer: "Ja maar is hetzelfde als kerkklokken".

Nee.

Klokken geven enkel een geluid weer; neutraal, taal-loos. Daarom hoor je die dingen ook buiten de kerk in gebruik.
Deze oproep is niet alleen in een specifieke taal, het is ook een religieus geladen oproep.

Kek dat een paar moslims in de topic hier heel zalvend over hun religie spreken, en dat het allemaal pais en vree is en geen reden tot paniek, want het is allemaal heel open en tolerant.

Daarom beieren in islamitische landen ook overal kerkklokken. Oh, wacht.

Vraag de heren SecretPass en Intellectuele User ook meteen waarom het straffen met de dood voor bepaalde zaken in islamitische landen geen enkel probleem is, omdat het islamitische landen zijn en daar dergelijke wetten nu eenmaal gelden. Dat we even de boel weer terug op aarde brengen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201760130
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
In elk gebed dat moslims bidden, houden ze zich aan de instructies van de islamitische profeet, en niet die van een andere profeet. In elk van de 5 dagelijkse gebeden word de islamitische profeet vele keren genoemd, niet van een andere profeet. In elk gebed word voor de islamitische profeet gebeden, niet voor een andere profeet.

In de islamitische geloofsbelijdenis word Mohammed genoemd, niet Jezus.

Wel wordt er door moslims op gewezen dat de islam Jezus als profeet erkent. Maar dit dient slechts n doel; om de overgang tot de islam voor (ex)christenen of allerlei andere religieus verloren dwaallichten wat makkelijker te maken.
[..]
Je stapelt wat feiten over de islam op, en uit armoede word het weggezet als ''extreemrechts conservatief geblaat''.
Even gelachen.

Er komt steeds meer kritiek, onvrede, onbegrip en haat tegen de islam in het algemeen, wen daar maar aan. Dat groeit en groeit steeds meer met elke keer de islam in het nieuws komt. Want dat is vaak, en bijna altijd met een bericht waarbij steeds meer mensen zich af zullen vragen of het wel zo'n goed idee is om de islam hier maar ''zn gang te laten gaan''. Zo ook vandaag weer; een moslim die onschuldigen met pijl en boog de dood in jaagt. Waarom? Omdat de islam die psychische tools aanreikt, die tot dat soort totaal gestoorde acties leiden.

En mijn vredelievende katholieke buurvrouw wil hier geen sharia en barbaars terreur uit naam van een barbaarse god of een gewelddadige fantast als profeet. Ik ook niet.

Doe die afschuwelijke azan maar fijntjes in een ander land. Je weet wel; zo'n land -waar het voor mensen die een ander geloof aanhangen dan de islam- verboden is hun religie openlijk te vieren. Zo'n land waar geen kerken mogen staan.

Je weet wel; een islamitisch land.
Wat een hoop onzin weer. Zoek hulp.
pi_201760234
Mensen die hier de kerk als reden geven om dat gejank in Europa ook maar te laten klinken. Die zijn gestoord, over 200 jaar is het hier het midden oosten door jullie wegkijkers.
pi_201760338
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:17 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Wat een hoop onzin weer. Zoek hulp.
Wat een sterk en inhoudelijk antwoord. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201760375
Krijgt men een nog grotere hekel aan ze, echt slim.
pi_201760471
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wat een sterk en inhoudelijk antwoord. ^O^
Misschien moet je eens leren onderscheid te maken tussen de verschillende stromingen binnen Islam. Niet elke moslim is een salafist.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:47:02 #70
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_201760544
quote:
5s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:36 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
[..]
Hebben jullie misschien een voorbeeld van kattengejank, even vergelijken?
Zoek maar eens op op Youtube.

Vaak genoeg op vakantie aan moeten horen, je moet het vooral ook luisteren door speakers die volledig overstemd worden door het volume en niet alle frequenties helder kunnen doorgeven. Ja, het kan letterlijk pijn aan je oren geven.

Waarom zouden we dat Arabisch gebrabbel in Europa moeten toestaan?
Don't let my username fool you...
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:01:01 #71
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201760646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:34 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Misschien moet je eens leren onderscheid te maken tussen de verschillende stromingen binnen Islam. Niet elke moslim is een salafist.
Tja, maar wanneer iemand als niet-moslim een opmerking zou maken over een bepaalde moslim, dan voelt desalniettemin toch vrijwel elke moslim zich aangesproken. Dat maakt het ook niet makkelijker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:06:22 #72
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201760694
Gelukkig een ver van mijn bed show, maar ik zou het ook niet op prijs stellen. Sowieso een erg vreemd en ouderwets fenomeen, een gozer die in het Arabisch "zingt" om te komen bidden.

Daarnaast is de culturele aansluiting 0,0. Hoop dat het er nooit van komt in NL iig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201760788
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Zoek maar eens op op Youtube.

Vaak genoeg op vakantie aan moeten horen, je moet het vooral ook luisteren door speakers die volledig overstemd worden door het volume en niet alle frequenties helder kunnen doorgeven. Ja, het kan letterlijk pijn aan je oren geven.

Waarom zouden we dat Arabisch gebrabbel in Europa moeten toestaan?
Overdrijven is ook een vak apart, ben in meerdere moslimlanden al geweest en heb er echt letterlijk nooit hinder aan ondervonden. Je hebt het op een gegeven moment niet eens meer door net als dat je de kerkklokken amper meer door hebt.
pi_201760856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:34 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Misschien moet je eens leren onderscheid te maken tussen de verschillende stromingen binnen Islam. Niet elke moslim is een salafist.
Hier geef ik nog wat meer feiten, eens kijken of je het in je hebt om inhoudelijk te reageren of dat je wr niet verder kan komen dan een zwakke argumentum ad hominem.

- Feit; elke terrorist die terreur en amok veroorzaakt uit naam de islamitische god, profeet en zoals (voor)geschreven in de koran is wel moslim.

- Feit; de islamitische profeet deed zelf persoonlijk aan jihad- met alle gruwelijkheden van dien-, dit is geen ''uitvinding'' van terroristen uit de twintigste eeuw.

- Feit; er zijn bijna geen moslims die zich uit spreken tegen het gegeven dat er in islamitische landen voor religieuzen anders dan de islam geen manier bestaat om hun religie openlijk te vieren. Sterker nog, in sterk verislamiseerde landen zijn religieuze gebouwen anders dan de islam verboden -maar wel hier om discriminatie schreeuwen als ze aan moeten horen dat mensen hier geen moskeen willen en afdwingen om hier de azan door de straten te laten gallen.

- Feit; als je als moslim zijnde de universele rechten van de mens zou verkiezen boven de sharia, dan zullen de meeste moslims zou niet als echte moslim zien.

- Feit; er zijn tal van (conflicterende) islamitische stromingen, echter; wanneer het er echt op aankomt zal een moslim(a) een andere moslim(a) altijd als broeder of zuster zien, en spreekt men naar de buitenkant toe gezamenlijk over de islamitische gemeenschap als n; de Oemma.

Succes.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:22:16 #75
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_201760866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:15 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak apart, ben in meerdere moslimlanden al geweest en heb er echt letterlijk nooit hinder aan ondervonden. Je hebt het op een gegeven moment niet eens meer door net als dat je de kerkklokken amper meer door hebt.
Nou, het wakker worden om 5 uur 's ochtends van een volume waar je bang van wordt is toch iets waar ik niet snel aan kan wennen, dat vervolgens ook nog eens rustig meer dan 20 minuten duurt. En zoals ik al zei: geluidstechniek is niet iets dat erbij komt kijken, meestal via hoornspeakers die een verschrikkelijk geluid produceren en niet alle frequenties goed weergeven en anderen weer versterken. Dat is echt een aanslag op je trommelvlies. Een raampje openzetten is geen optie meer.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:45:40 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201761116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig een ver van mijn bed show, maar ik zou het ook niet op prijs stellen. Sowieso een erg vreemd en ouderwets fenomeen, een gozer die in het Arabisch "zingt" om te komen bidden.

Daarnaast is de culturele aansluiting 0,0. Hoop dat het er nooit van komt in NL iig
Te laat beste commando, daar zijn al meerdere topics over geweest met verschillende Nederlandse steden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201761221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:34 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Misschien moet je eens leren onderscheid te maken tussen de verschillende stromingen binnen Islam. Niet elke moslim is een salafist.
En dat zegt iemand die alle blanke mensen over een kam scheert. :')

En verder...die hele islam interesseert ons niets.
mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:04:06 #78
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201761333
Ze gaan het in Keulen horen donderen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:10:24 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201761382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Te laat beste commando, daar zijn al meerdere topics over geweest met verschillende Nederlandse steden.
Kan niet zeggen dat ik verbaast ben eigenlijk
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201761493
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:56 schreef thedeedster het volgende:

[..]
JC kwam uit Betondorp.
Dat is correct.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201761507
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Krijgen we die weer: "Ja maar is hetzelfde als kerkklokken".

Nee.

Klokken geven enkel een geluid weer; neutraal, taal-loos. Daarom hoor je die dingen ook buiten de kerk in gebruik.
Deze oproep is niet alleen in een specifieke taal, het is ook een religieus geladen oproep.

Kek dat een paar moslims in de topic hier heel zalvend over hun religie spreken, en dat het allemaal pais en vree is en geen reden tot paniek, want het is allemaal heel open en tolerant.

Daarom beieren in islamitische landen ook overal kerkklokken. Oh, wacht.

Vraag de heren SecretPass en Intellectuele User ook meteen waarom het straffen met de dood voor bepaalde zaken in islamitische landen geen enkel probleem is, omdat het islamitische landen zijn en daar dergelijke wetten nu eenmaal gelden. Dat we even de boel weer terug op aarde brengen.
De dag is gekomen dat ik het een keer volledig eens ben met Etto.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201761513
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:41 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die hier de kerk als reden geven om dat gejank in Europa ook maar te laten klinken. Die zijn gestoord, over 200 jaar is het hier het midden oosten door jullie wegkijkers.
Vooral ook tolerant blijven naar een ideologie die totaal niet tolerant is naar alles wat anders is dan die ideologie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201761581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Voor zover mij bekend was de djizja van oudsher, vanuit de religieuze traditie, bedoeld als teken van onderwerping. De andere uitleg schijnt een latere rationalisering uit een meer liberaal tijdperk te zijn (19e eeuw, meen ik, onder invloed van Europese ideen over vrijheid van godsdienst en de seculiere staat), en is ook inhoudelijk nogal wankel, want waarom zou een tevreden christen met volkomen gelijke rechten in een islamitische staat niet loyaal in het leger van die staat kunnen dienen?
Op Wiki lees ik (wat tevens antwoord geeft op je laatste vraag):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[..]
Ik lees daar "ter bevestiging van", niet "in tegenspraak met".
"Ter bevestiging": het bevestigd voorgaande geschriften, dat ze waar zijn. Elders wordt ook vermeld dat Jezus gestuurd werd o.a. "ter bevestiging" van de Thora. "Bevestigen" betekent erkennen, bekrachtigen, zeggen dat het klopt en waar is, enz. Je leest nota bene in hetzelfde vers dat God zelf de verschillende Wetten en manieren van leven heeft gemaakt, ipv van 1 godsdienst.
pi_201761869
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 07:41 schreef kurk_droog het volgende:
Mensen die hier de kerk als reden geven om dat gejank in Europa ook maar te laten klinken. Die zijn gestoord, over 200 jaar is het hier het midden oosten door jullie wegkijkers.
Het is hier al eeuwen het Midden-Oosten met het christendom. Je weet dat in Europa een aantal landen zitten met een moslimmeerderheid waar de gebedsoproep al eeuwen door de straten en valleien klinkt?
pi_201761876
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hier geef ik nog wat meer feiten, eens kijken of je het in je hebt om inhoudelijk te reageren of dat je wr niet verder kan komen dan een zwakke argumentum ad hominem.

- Feit; elke terrorist die terreur en amok veroorzaakt uit naam de islamitische god, profeet en zoals (voor)geschreven in de koran is wel moslim.

- Feit; de islamitische profeet deed zelf persoonlijk aan jihad- met alle gruwelijkheden van dien-, dit is geen ''uitvinding'' van terroristen uit de twintigste eeuw.

- Feit; er zijn bijna geen moslims die zich uit spreken tegen het gegeven dat er in islamitische landen voor religieuzen anders dan de islam geen manier bestaat om hun religie openlijk te vieren. Sterker nog, in sterk verislamiseerde landen zijn religieuze gebouwen anders dan de islam verboden -maar wel hier om discriminatie schreeuwen als ze aan moeten horen dat mensen hier geen moskeen willen en afdwingen om hier de azan door de straten te laten gallen.

- Feit; als je als moslim zijnde de universele rechten van de mens zou verkiezen boven de sharia, dan zullen de meeste moslims zou niet als echte moslim zien.

- Feit; er zijn tal van (conflicterende) islamitische stromingen, echter; wanneer het er echt op aankomt zal een moslim(a) een andere moslim(a) altijd als broeder of zuster zien, en spreekt men naar de buitenkant toe gezamenlijk over de islamitische gemeenschap als n; de Oemma.

Succes.
Ben er nu wel van overtuigd dat jij Gideon van Meijeren bent met je eeuwig vermoeiende feitenrelaas.
pi_201761930
quote:
4s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:32 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee er is niet "n" god.
Nee, geenn..
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:05:08 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201761993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:32 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Op Wiki lees ik (wat tevens antwoord geeft op je laatste vraag):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Mja, zoals je ziet zijn de heren van Wikipedia er zelf ook niet helemaal uit.
pi_201762230
Lijkt me verschrikkelijk als je buurt zo verpest wordt door dat geluid. Al zit er natuurlijk al veel meer niet goed wil je op dat punt aankomen.
pi_201762698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, geenn..
Dat is maar net hoe je het bekijkt, een voldoende geavanceerd ras / aliens, kan wel degelijk als goden beschouwd worden op een gegeven moment.

Hoe dan ook, de islamisering van Europa gaat weer verder, ik gun iedereen zo hun pleziertje hoor, in dit geval mag je op zich geloven wat je wil.

Maar dat opdringen, afdwingen, tolerantie eisen, maar geen tolerantie teruggeven tenzij het goed uitkomt.. dat gaat echt onze ondergang worden.
pi_201762996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dat is maar net hoe je het bekijkt, een voldoende geavanceerd ras / aliens, kan wel degelijk als goden beschouwd worden op een gegeven moment.

Hoe dan ook, de islamisering van Europa gaat weer verder, ik gun iedereen zo hun pleziertje hoor, in dit geval mag je op zich geloven wat je wil.

Maar dat opdringen, afdwingen, tolerantie eisen, maar geen tolerantie teruggeven tenzij het goed uitkomt.. dat gaat echt onze ondergang worden.
Ja, zo denk ik ook. Maar als je dus dit zegt dan krijg je al snel de stempel racist, xenofoob, nazi opgespeld door de deugers..

Tja, als je door EU-malloten al deze uitspraken laat doen, dan verdienen we ook niet anders...

https://mobile.twitter.com/hulswood/status/1168820234972782592
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:23:12 #91
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201763708
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:32 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Islam erkent natuurlijk wel die andere geloven, en noemt ze respectvol volk van het boek, die hun eigen rituelen, wetten en andere regels mogen houden, en roept zelfs daartoe op. En wat in tegenspraak is met de islam wordt niet altijd als onjuist opgevat. Moslims erkennen bijv, dat regelgeving, rituelen, enz. kunnen verschillen van profeet tot profeet.
Ow vandaar dat andere geloven in zoveel moslimlanden zo respectvol behandeld worden natuurlijk. :')

Dit soort idiote uitspraken kunnen ook alleen moslims doen. :')

Wel knap hoe de moslimgemeenschap door liegen en bedriegen zoveel naeve schapen weet te overtuigen van de onschuld van hun walgelijke religie. Dat doen ze dan wel weer goed moet ik ze nageven.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:24:49 #92
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201763733
quote:
6s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:18 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Ja blijkbaar, wl gesteund door een aantal politieke partijen.

Ze werd vooral bekend tijdens de massale aanrandingen gedurende de jaarwisseling 2015-2016 in Keulen waarbij ze min of meer met een beschuldigende vinger wees richting de slachtoffers.
Ow was dit die dame van die "armlengte afstand" waanzin? :')
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:29:36 #93
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201763789
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Krijgen we die weer: "Ja maar is hetzelfde als kerkklokken".

Nee.

Klokken geven enkel een geluid weer; neutraal, taal-loos. Daarom hoor je die dingen ook buiten de kerk in gebruik.
Deze oproep is niet alleen in een specifieke taal, het is ook een religieus geladen oproep.

Kek dat een paar moslims in de topic hier heel zalvend over hun religie spreken, en dat het allemaal pais en vree is en geen reden tot paniek, want het is allemaal heel open en tolerant.

Daarom beieren in islamitische landen ook overal kerkklokken. Oh, wacht.

Vraag de heren SecretPass en Intellectuele User ook meteen waarom het straffen met de dood voor bepaalde zaken in islamitische landen geen enkel probleem is, omdat het islamitische landen zijn en daar dergelijke wetten nu eenmaal gelden. Dat we even de boel weer terug op aarde brengen.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar hier sla je de spijker natuurlijk gewoon weer op de kop. Er is een levensgroot verschil tussen klokken en de Azan. En idd typisch dat de usual suspects het hier weer met de mantel der liefde willen bedekken.
pi_201763797
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:15 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak apart, ben in meerdere moslimlanden al geweest en heb er echt letterlijk nooit hinder aan ondervonden. Je hebt het op een gegeven moment niet eens meer door net als dat je de kerkklokken amper meer door hebt.
Als jij daar geen last van hebt, moet jij toch maar eens op bezoek gaan bij een oorarts.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:34:59 #95
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_201763850
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:56 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Ben er nu wel van overtuigd dat jij Gideon van Meijeren bent met je eeuwig vermoeiende feitenrelaas.
Oei, alweer zo'n sterke comeback. Niet de feiten weerleggen maar op de man spelen. Netjes. :')
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:41:05 #96
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201763912
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:15 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een vak apart, ben in meerdere moslimlanden al geweest en heb er echt letterlijk nooit hinder aan ondervonden. Je hebt het op een gegeven moment niet eens meer door net als dat je de kerkklokken amper meer door hebt.
Zes jaar lang in MO gewoond en het altijd behoorlijk irritant gevonden. Van het af en toe wakker worden van de vroegste oproep op ongoddelijke tijdstippen tot het gemekker door winkels als je gewoon rustig aan het winkelen bent. Ook collega’s met een azan app die gedurende de hele dag afgaat. Blij dat ik het nu niet meer heb.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:42:48 #97
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201763935
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ow was dit die dame van die "armlengte afstand" waanzin? :')
Ja, die volgens mij op de sympathie kaart de verkiezingen gewonnen heeft nadat ze neergestoken was.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201764006
Stukje ooraids.
pi_201765829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:34 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Misschien moet je eens leren onderscheid te maken tussen de verschillende stromingen binnen Islam. Niet elke moslim is een salafist.
De moslims verdrijven toch gezamenlijk hele buurten in het westen met het maken van veel onnodige harde geluiden? Iedereen die van die onnodige harde geluiden geen last heeft, zou toch maar eens bij een oorarts op bezoek gaan. Alle moslims zijn dan toch allemaal hetzelfde?
pi_201767115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:56 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Ben er nu wel van overtuigd dat jij Gideon van Meijeren bent met je eeuwig vermoeiende feitenrelaas.
Zoals verwacht, een reactie die niets anders dan zwak en laf is.

:W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:59:58 #101
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201767159
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:21 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Hier geef ik nog wat meer feiten, eens kijken of je het in je hebt om inhoudelijk te reageren of dat je wr niet verder kan komen dan een zwakke argumentum ad hominem.

- Feit; elke terrorist die terreur en amok veroorzaakt uit naam de islamitische god, profeet en zoals (voor)geschreven in de koran is wel moslim.

- Feit; de islamitische profeet deed zelf persoonlijk aan jihad- met alle gruwelijkheden van dien-, dit is geen ''uitvinding'' van terroristen uit de twintigste eeuw.

- Feit; er zijn bijna geen moslims die zich uit spreken tegen het gegeven dat er in islamitische landen voor religieuzen anders dan de islam geen manier bestaat om hun religie openlijk te vieren. Sterker nog, in sterk verislamiseerde landen zijn religieuze gebouwen anders dan de islam verboden -maar wel hier om discriminatie schreeuwen als ze aan moeten horen dat mensen hier geen moskeen willen en afdwingen om hier de azan door de straten te laten gallen.

- Feit; als je als moslim zijnde de universele rechten van de mens zou verkiezen boven de sharia, dan zullen de meeste moslims zou niet als echte moslim zien.

- Feit; er zijn tal van (conflicterende) islamitische stromingen, echter; wanneer het er echt op aankomt zal een moslim(a) een andere moslim(a) altijd als broeder of zuster zien, en spreekt men naar de buitenkant toe gezamenlijk over de islamitische gemeenschap als n; de Oemma.

Succes.
Dit zijn meningen, geen feiten.
pi_201767440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dit zijn meningen, geen feiten.
In dat geval zou het natuurlijk wel heel erg makkelijk zijn om dit met inhoudelijke repliek stuk voor stuk te weerleggen.

Wat niet gebeurt.

Ook niet door jou.

Waarmee een interessante discussie uit armoede alleen maar verder gesaboteerd word.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:28:54 #103
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201767609
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
In dat geval zou het natuurlijk wel heel erg makkelijk zijn om dit met inhoudelijke repliek stuk voor stuk te weerleggen.

Wat niet gebeurt.

Ook niet door jou.

Waarmee een interessante discussie uit armoede alleen maar verder gesaboteerd word.
Om je laatste 'feit' als voorbeeld te nemen: praktisch de hele islamitische wereld heeft IS nogal streng veroordeeld. Tot zover de 'eensgezindheid' onder moslims.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:29:02 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201767614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dit zijn meningen, geen feiten.
SpeceOddity heeft er een handje van te bepalen wat moslims moeten vinden en denken en ze vervolgens zijn eigen doctrines te verwijten..
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:30:06 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201767637
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:22 schreef pferdfahrer het volgende:
De kerk hoor je ook elk uur, ik zie het probleem niet?
Probleem is vooral dat een hoop mensen de ander werkelijk niets gunnen.
pi_201767955
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
In dat geval zou het natuurlijk wel heel erg makkelijk zijn om dit met inhoudelijke repliek stuk voor stuk te weerleggen.

Wat niet gebeurt.

Ook niet door jou.

Waarmee een interessante discussie uit armoede alleen maar verder gesaboteerd word.
Is gewoon onzin, zie alleen al je eerste "feit"

quote:
- Feit; elke terrorist die terreur en amok veroorzaakt uit naam de islamitische god, profeet en zoals (voor)geschreven in de koran is wel moslim.
Goh, echt waar? Een terrorist die in naam van islam terreur zaait is een moslim... dat is wat je hier zegt. Serieus? Een eyeopener dit.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:56:31 #107
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201768036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:51 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Is gewoon onzin, zie alleen al je eerste "feit"
[..]
Goh, echt waar? Een terrorist die in naam van islam terreur zaait is een moslim... dat is wat je hier zegt. Serieus? Een eyeopener dit.
Zijn zogenaamde feiten zijn ook al veelvuldig besproken en ontkracht, maar het weerhoudt hem niet door te gaan met zijn eigen jihad. Beetje propaganda voeren en elke keer weer de onschuld zelf spelen als er repliek komt.
pi_201768100
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:21 schreef SpaceOddity het volgende:

Sterker nog, in sterk verislamiseerde landen zijn religieuze gebouwen anders dan de islam verboden -maar wel hier om discriminatie schreeuwen als ze aan moeten horen dat mensen hier geen moskeen willen en afdwingen om hier de azan door de straten te laten gallen.
Is Egypte zo'n land dan? 1 Google search levert het volgende op:

Total number of legalized churches in Egypt amounts to 894
https://www.egypttoday.co(...)Egypt-amounts-to-894
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:02:38 #109
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201768142
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:59 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Is Egypte zo'n land dan? 1 Google search levert het volgende op:

Total number of legalized churches in Egypt amounts to 894
https://www.egypttoday.co(...)Egypt-amounts-to-894
Ook in landen als Marokko en Turkije staan kerken. Zelfs synagogen. Weinig feiten te bekennen in zijn stokpaardjes.
pi_201768301
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Zijn zogenaamde feiten zijn ook al veelvuldig besproken en ontkracht, maar het weerhoudt hem niet door te gaan met zijn eigen jihad. Beetje propaganda voeren en elke keer weer de onschuld zelf spelen als er repliek komt.
Zijn onwetendheid bleek al uit zijn eerste post waarin hij beweerde dat moslims alleen profeet Mohammed als "enige en ware" profeet erkende. Zelfs orintalisten uit de 19de eeuw kwamen hier niet eens op.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:13:18 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201768305
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ook in landen als Marokko en Turkije staan kerken. Zelfs synagogen. Weinig feiten te bekennen in zijn stokpaardjes.
Hij wil eigenlijk dat we ons beleid benchmarken met Afghanistan ofzo
pi_201768356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Om je laatste 'feit' als voorbeeld te nemen: praktisch de hele islamitische wereld heeft IS nogal streng veroordeeld. Tot zover de 'eensgezindheid' onder moslims.
Ja ja ja.

We hebben het gezien hier in Nederland en de petitie die meer dan 100.000x is ondertekent om “belediging van de profeet” strafbaar te maken.. want dat zou dan het geweld kunnen stoppen.

Ze denken dat wij achterlijk zijn ofzo.

Dan het hele gedoe over moskeen en Nederland en het overheidsonderzoek naar salafisme invloeden, financieel en op de achtergrond sturing geven aan de leiding etc..

Het was knip en klaar en helder.

Wat de “meerderheid” roept, komt niet overeen met wat we in werkelijkheid zien gebeuren.
Daar hoef je verder ook niet moeilijk over te doen, zelfs al zou je gelijk hebben, de meerderheid bepaald namelijk niks als je het over extremisme hebt.

Heel veel Duitsers waren ook voor vrede in ww1 en 2, toch hadden ze er geen bal over te zeggen en eenmaal in het leger tja..
Rusland idem.
Japan idem.
China idem.

Of gaan we nu beweren dat de meerderheid bij al die grote conflicten in de geschiedenis, de meerderheid dat wilde?

Kijk nu naar Afghanistan, 80.000 taliban haatbaarden, dat is echt alles.. tegenover een bevolking van 40 miljoen.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:22:08 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201768433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja ja ja.

We hebben het gezien hier in Nederland en de petitie die meer dan 100.000x is ondertekent om “belediging van de profeet” strafbaar te maken.. want dat zou dan het geweld kunnen stoppen.

Ze denken dat wij achterlijk zijn ofzo.

Dan het hele gedoe over moskeen en Nederland en het overheidsonderzoek naar salafisme invloeden, financieel en op de achtergrond sturing geven aan de leiding etc..

Het was knip en klaar en helder.

Wat de “meerderheid” roept, komt niet overeen met wat we in werkelijkheid zien gebeuren.
Daar hoef je verder ook niet moeilijk over te doen, zelfs al zou je gelijk hebben, de meerderheid bepaald namelijk niks als je het over extremisme hebt.

Heel veel Duitsers waren ook voor vrede in ww1 en 2, toch hadden ze er geen bal over te zeggen en eenmaal in het leger tja..
Rusland idem.
Japan idem.
China idem.

Of gaan we nu beweren dat de meerderheid bij al die grote conflicten in de geschiedenis, de meerderheid dat wilde?

Kijk nu naar Afghanistan, 80.000 taliban haatbaarden, dat is echt alles.. tegenover een bevolking van 40 miljoen.
Ah, ja de vijfde colonne gaat ons omver werpen. :')

Hou toch op met dat domme geraaskal.
pi_201768490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, ja de vijfde colonne gaat ons omver werpen. :')

Hou toch op met dat domme geraaskal.
Waar staat dit?

Oh dat verzin je dat ik dat nu heb gezegd.

Hey Mo.. psst Mo..

Ik trap niet in je bullshit.
pi_201768525
Mooi gebaar
pi_201768742
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ah, ja de vijfde colonne gaat ons omver werpen. :')

Hou toch op met dat domme geraaskal.
Zie jij hier in Nederland dan nog veel grotere mooiere vrouwen die met een meerderheid zijn en die grappen mogen uithalen?
pi_201769670
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Om je laatste 'feit' als voorbeeld te nemen: praktisch de hele islamitische wereld heeft IS nogal streng veroordeeld. Tot zover de 'eensgezindheid' onder moslims.
Dat is niet hetzelfde. Maarruh... ''praktisch de hele islamitische wereld heeft IS nogal streng veroordeeld'', is dat zo ja? Doe een wat linkjes, waarin te lezen valt dat praktisch de hele islamitische wereld IS streng veroordeeld heeft.
Wel raar. Mohammed bezigde dezelfde barbaarsheid als IS, maar dat moslims zich daar tegen uit spreken hoor maar....

Maar dit is alles waar je mee aankomt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
SpeceOddity heeft er een handje van te bepalen wat moslims moeten vinden en denken en ze vervolgens zijn eigen doctrines te verwijten..
Dat doe ik niet, dat doet de islam voor hun.
Maar ook jij kan geen punten weerleggen dus.
Okee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:51 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Is gewoon onzin, zie alleen al je eerste "feit"
[..]
Goh, echt waar? Een terrorist die in naam van islam terreur zaait is een moslim... dat is wat je hier zegt. Serieus? Een eyeopener dit.
Ja, dus die terrorist beroept zich op de islamitische geschriften en het islamitische rolmodel. Dan vraag je je af of die geschriften en rolmodel niet eens nader en kritisch bekeken moeten worden. Maar voor moslims is dit een grote onmogelijkheid, voor de usefull idiots is dit ''islamofobie'' of zoiets.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Zijn zogenaamde feiten zijn ook al veelvuldig besproken en ontkracht, maar het weerhoudt hem niet door te gaan met zijn eigen jihad. Beetje propaganda voeren en elke keer weer de onschuld zelf spelen als er repliek komt.
Zelden. Meestal loze en holle reacties wat ik krijg zoals ''dat is maar een mening'' of op de man gespeelde reacties. Of helemaal geen reacties.

quote:
15s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:59 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Is Egypte zo'n land dan? 1 Google search levert het volgende op:

Total number of legalized churches in Egypt amounts to 894
https://www.egypttoday.co(...)Egypt-amounts-to-894
Zeg ik dat? Nee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ook in landen als Marokko en Turkije staan kerken. Zelfs synagogen. Weinig feiten te bekennen in zijn stokpaardjes.
En hoeveel in de bakermat van de islam dan; Saudie Arabie? En hoeveel in Afghanistan.

Maar verder gaat het top in Marokko hoor. :')
Marokko kent geen godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden te spreken over een bekering tot een andere godsdienst en kunnen Marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden. Moslims is het geoorloofd hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en buitenlandse christenen worden regelmatig het land uitgezet. Op pogingen om moslims te bekeren tot een andere godsdienst staat voor burgers van Marokko een gevangenisstraf van een half tot drie jaar.
Oftewel; wat een kut land voor niet-islamitische gelovigen. Met dank aan de ...Islam.
Hoe gaat het verder met die ''vrijheid van religie'' als je christen bent in islamitische landen?

2
Afghanistan
Officieel zijn er geen christenen in Afghanistan. Moslims die er tot geloof in de Here Jezus komen, kunnen daar in Afghanistan niet voor uitkomen.

3
Somali
In Somali is geen ruimte voor andere religies buiten de islam. Het christendom wordt er gezien als schadelijk.

4
Libi
In alle onrust die Libi teistert, zijn christenen een extra kwetsbare groep. Libische moslimbekeerlingen moeten hun geloof voor zichzelf houden.

5
Pakistan
Christenen vormen een kleine minderheid in Pakistan. Ze worden beschouwd als tweederangs burgers, gediscrimineerd en onderdrukt.

6
Eritrea
De helft van de Eritreers is christen. Zij mogen alleen lid zijn van drie traditionele kerkgenootschappen. Tegen andere christenen treedt de overheid hard op.

7
Jemen
Te midden van alle strijd in Jemen hebben christenen het dubbel zwaar te verduren. Hun bekering tot het christendom wordt gezien als een schande.

8
Iran
In Iran is vooral de overheid verantwoordelijk voor de vervolging van christenen. Zij ziet het christendom als westers en daarmee als een bedreiging voor de islam.

9
Nigeria
Christenen die in het noorden en midden van het land wonen, hebben veel te lijden van geweld van radicale moslimgroeperingen en militante Fulani-herders.

10
India
Elke Indir hoort hindoe te zijn, volgens de Indiase regering. Christenen hebben hierin geen bestaansrecht en hun omgeving herinnert hen hier dagelijks aan.

11
Irak
Sinds IS verslagen is, bouwen de meeste Iraakse christenen er hun bestaan weer op. Tussen hoop en vrees, want ze worden er vaak niet bepaald warm onthaald.

12
Syri
In gebieden die in handen zijn van radicale islamitische groeperingen, zijn alle kerken vernietigd en kunnen christenen niet voor hun geloof uitkomen.

13
Soedan
Soedan is het toneel van etnische, religieuze en politieke spanningen. Christenen vormen een extra kwetsbare minderheid en worden verdrukt door de overheid.

14
Saudi-Arabi
Christenen worden in Saudi-Arabi beschouwd als tweederangsburgers. Moslims die zich tot het christendom bekeren, riskeren de doodstraf.

15
Malediven
In de hechte gemeenschappen die de Maledivische maatschappij vormen, valt elk ‘afwijking’ snel op. Als blijkt dat iemand christen is, wordt dit als ongewenst gezien.

16
Egypte
In de overwegend islamitische maatschappij worden christenen behandeld als tweederangs burgers en krijgen vaak te maken met discriminatie.

17
China
Door heel China wordt hard opgetreden tegen christenen. President Xi Jinping heeft een communistische visie en ziet christenen als grootste groep tegenstanders.

18
Myanmar
Christenen in Myanmar ervaren grote druk. De overheid wil dat Myanmar een land van uitsluitend boeddhisten wordt. Monniken zetten daarom aan tot vervolging.

19
Vietnam
Christenen hebben vaak hun hele leven te maken met discriminatie. Dat begint al op de basisschool, als kinderen verplicht mee moeten doen met de voorouderverering.

20
Mauritani
Christenen in Mauritani worden dagelijks geconfronteerd met de islamitische normen en waarden. De overheid werpt zich op als beschermer van de islam.

21
Oezbekistan
Christenen in Oezbekistan lijden onder de regels van de overheid. De politie en de geheime dienst luisteren hen af, hacken hun telefoons en vallen huizen binnen.

22
Laos
Het christendom wordt in Laos beschouwd als westers. Christenen leven voorzichtig om negatieve reacties, vanuit de boeddhistische maatschappij, te voorkomen.

23
Turkmenistan
Turkmenistan is een zeer gesloten land. Zowel de staat als de islamitische gemeenschap maakt het leven van Turkmeense christenen erg zwaar.

24
Algerije
De druk op christenen in Algerije is groot. Een groot aantal kerken is de afgelopen jaren gesloten. Het geweld en vijandschap tegen christenen is toegenomen.

25
Turkije
Turkse christenen ervaren weerstand vanuit de overheid, de samenleving en uit hun familie- en vriendenkring. Volgens de Turkse overheid moet elke Turk moslim zijn.

26
Tunesi
De opkomst van islamitische milities in Tunesi vormt een bedreiging, vooral voor de vrijheid van christenen.

27
Marokko
In Marokko wordt de islam als staatsgodsdienst gezien. Een Marokkaan hoort trouw te zijn aan de islam, de koning en het land.

28
Mali
Christenen ervaren een toename van geweld en vijandigheid in Mali. Dit komt vooral door criminele en radicaalislamitische groeperingen.

29
Qatar
Het rijke Qatar kent een strikte vorm van de islam. Mishandeling, uitbuiting en mensenhandel komt onder christelijke migranten vaak voor.

NOU ECHT TOP HOOR. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:12 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Zijn onwetendheid bleek al uit zijn eerste post waarin hij beweerde dat moslims alleen profeet Mohammed als "enige en ware" profeet erkende. Zelfs orintalisten uit de 19de eeuw kwamen hier niet eens op.
Klopt. Hier heb ik al op gereageerd, waar jij geen antwoord op had. Maar wel een persoonlijke aanval. Goh.
quote:
In elk gebed dat moslims bidden, houden ze zich aan de instructies van de islamitische profeet, en niet die van een andere profeet. In elk van de 5 dagelijkse gebeden word de islamitische profeet vele keren genoemd, niet van een andere profeet. In elk gebed word voor de islamitische profeet gebeden, niet voor een andere profeet.

In de islamitische geloofsbelijdenis word Mohammed genoemd, niet Jezus.

Wel wordt er door moslims op gewezen dat de islam Jezus als profeet erkent. Maar dit dient slechts n doel; om de overgang tot de islam voor (ex)christenen of allerlei andere religieus verloren dwaallichten wat makkelijker te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij wil eigenlijk dat we ons beleid benchmarken met Afghanistan ofzo
:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:29:01 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201769694
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:

Dat doe ik niet, dat doet de islam voor hun.
Maar ook jij kan geen punten weerleggen dus.

"De Islam", wie is dat? Wat is zijn Twitteraccount?

quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:
')
Ja je vind dat we hier gebedsoproepen moeten verbieden omdat Christenen dat niet mogen in Afghanistan of dat soort landen. Dus dan wil je hun beleid overnemen.
pi_201769883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"De Islam", wie is dat? Wat is zijn Twitteraccount?
[..]
Ja je vind dat we hier gebedsoproepen moeten verbieden omdat Christenen dat niet mogen in Afghanistan of dat soort landen. Dus dan wil je hun beleid overnemen.
Je discussieert met iemand die Myanmar een moslimland noemt; een land waar moslims en massse uitgeroeid worden .
pi_201769972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"De Islam", wie is dat? Wat is zijn Twitteraccount?

Wat is de islam? Daar is veel over geschreven, zoals bijvoorbeeld door professor Jansen (overleden) die o.a. aan de universiteit van Utrecht hoogleraar 'hedendaags islamitisch denken' is geweest.

https://www.bol.com/nl/nl(...)re-beesten/38121901/

quote:
'Islam voor varkens, apen, ezels en andere beesten' is een vrijmoedige inleiding op de islam in de vorm van 250 antwoorden op deels prangende vragen. De Koran, geloven moslims, is het letterlijke woord van God. Zo'n geloofspunt is moeilijk te controleren. Erger nog, het is zelfs helemaal niet te controleren. In ieder geval neemt de Koran, woord van God of niet, geen blad voor de mond wanneer het gaat over de ongelovigen.

Niet-moslims worden in de Koran zonder pardon als beesten aangeduid. Als varkens, apen, ezels of 'de slechtste viervoeters'. Bovendien draagt de Koran de moslims nadrukkelijk op de ongelovigen te bestrijden. Dit boekje geeft antwoorden op de met de dag urgentere vragen die zulke islamitische geloofspunten oproepen.

Het islamitisch gedachtegoed met bijbehorend jargon (halal en haram, fitna en jihad) wordt uitgelegd, niet met de bedoeling moslims te kwetsen maar met de bedoeling andersdenkenden het te laten begrijpen - voor zover dat ooit mogelijk is voor mensen die niet met deze dogma-tische leer zijn opgevoed.

Hans Jansen is arabist Sinds 2003 is hij hoogleraar in het 'hedendaags islamitisch denken' aan de universiteit van Utrecht. Van 1979 tot 1982 leidde hij het Nederlands Instituut in Caro. Hij schreef onder andere een spraakmakende biografie van Mohammed en een standaardwerk over de ideologie van de terroristen achter de moord op de Egyptische president Sadat. Hij publiceerde artikelen in onder andere de Volkskrant, Trouw, HP/De Tijd en Opinio. In 1992 verscheen een mede door Hans Jansen bewerkte editie van de gezaghebbende Koran-vertaling van prof. dr. J.H. Kramers. Jansen is een veelgevraagd gastcommentator bij programma's als NOVA en RTL Nieuws.
pi_201770394
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:36 schreef Drxx het volgende:

Je discussieert met iemand die Myanmar een moslimland noemt; een land waar moslims en massse uitgeroeid worden .
Oeps, hij is vergeten China, Eritrea, Myanmar, India, Laos, Vietnam en andere niet-moslimlanden eruit te filteren. Wat blijkt? De Derde Wereld wordt bestuurd door kutregimes, veelal overblijfselen van het koloniale tijdperk.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:01:57 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201770473
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dat is niet hetzelfde.
Wel degelijk, want jij beweert dat ondanks die verdeeldheid de islam heel eensgezind is naar de buitenwacht. Wat lariekoek is.

quote:
Maarruh... ''praktisch de hele islamitische wereld heeft IS nogal streng veroordeeld'', is dat zo ja? Doe een wat linkjes, waarin te lezen valt dat praktisch de hele islamitische wereld IS streng veroordeeld heeft.
Die linkjes zijn je al herhaaldelijk voorgelegd. Kan ik nu wel weer doen, maar volgende week, of morgen zelfs, begin je weer opnieuw met je feitenvrije relaas.

quote:
Wel raar. Mohammed bezigde dezelfde barbaarsheid als IS, maar dat moslims zich daar tegen uit spreken hoor maar....
In ieder abrahamistische religie is barbaarsheid te vinden. Niet elke gelovige interpreteert dat als oproep om nu ook zo te werk te gaan. Integendeel, veel gelovigen lezen dat als meer historische beschrijving.

quote:
Maar dit is alles waar je mee aankomt?
Die linkjes zijn je al herhaaldelijk voorgelegd. Kan ik nu wel weer doen, maar volgende week, of morgen zelfs, begin je weer opnieuw met je feitenvrije relaas.

Een ander willekeurig, daadwerkelijk, feitje:

Terroristen vormen nog geen 1% van de groep die je aan kunt merken als moslim.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:03:08 #123
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201770497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Wat is de islam? Daar is veel over geschreven, zoals bijvoorbeeld door professor Jansen (overleden) die o.a. aan de universiteit van Utrecht hoogleraar 'hedendaags islamitisch denken' is geweest.

https://www.bol.com/nl/nl(...)re-beesten/38121901/
[..]

Diezelfde hoogleraar die beweerde dat alle moslims aan taqiyya doen bedoel je? De hoogleraar die door Wilders met open armen werd onthaald? :D
pi_201770530
Gebedsoproep kan prima via een app. Het is 2021 mensen.
pi_201770673
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Diezelfde hoogleraar die beweerde dat alle moslims aan taqiyya doen bedoel je? De hoogleraar die door Wilders met open armen werd onthaald? :D
Ik weet niet wat deze hoogleraar allemaal heeft beweerd. Het is ook een tijdje terug dat hij in het nieuws is geweest; zoals ik al schreef is hij overleden. Het is elk geval iemand met heel veel kennis met zaken, dat lijkt mij tenminste of ben jij een andere mening toegedaan?

Je kan natuurlijk een mening hebben over een bepaalde religie, zoals de islam, en over de gelovigen die deze religie aanhangen.

Ik ben van menig dat je niet alle moslims over 1 kam moet scheren. Bovenal blijven het individuen. M.b.t. de islam kan ik de kunstuitingen die daaruit zijn voortgekomen erg waarderen. Het is niet allemaal zwart-wit (gelukkig).
pi_201770727
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:03 schreef Poem_ het volgende:

Diezelfde hoogleraar die beweerde dat alle moslims aan taqiyya doen bedoel je? De hoogleraar die door Wilders met open armen werd onthaald? :D
Zijn collega-arabisten hadden vaak kritiek op hem en op zijn subjectieve gelul, uiteindelijk werd hij een PVV'er.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:17:08 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201770822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat deze hoogleraar allemaal heeft beweerd. Het is ook een tijdje terug dat hij in het nieuws is geweest; zoals ik al schreef is hij overleden. Het is elk geval iemand met heel veel kennis met zaken, dat lijkt mij tenminste of ben jij een andere mening toegedaan?

Je kan natuurlijk een mening hebben over een bepaalde religie, zoals de islam, en over de gelovigen die deze religie aanhangen.

Ik ben van menig dat je niet alle moslims over 1 kam moet scheren. Bovenal blijven het individuen. M.b.t. de islam kan ik de kunstuitingen die daaruit zijn voortgekomen erg waarderen. Het is niet allemaal zwart-wit (gelukkig).
Nou ja, dat laatste deed deze man wel. Hij werd vooral aangehaald door Wilders omdat hij uitspraken deed die Wilders wel kon waarderen. Niet omdat het nou zo'n bekwame hoogleraar was.
pi_201770843
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ja, dus die terrorist beroept zich op de islamitische geschriften en het islamitische rolmodel. Dan vraag je je af of die geschriften en rolmodel niet eens nader en kritisch bekeken moeten worden. Maar voor moslims is dit een grote onmogelijkheid, voor de usefull idiots is dit ''islamofobie'' of zoiets.
Nee, want 99,999% van de moslims zien dat niet zo. Daarnaast als het hele Midden-Oosten athestisch was geweest zouden ze zich ook beroepen op het Darwinisme om terug te vechten vanwege ons buitenlandsbeleid, en wraak te nemen voor het doden van hun burgers. Zoals het westen, in vicieuze cirkel, ook voor elke aanslag die hier gepleegd wordt tig dorpen in het MO met drones bombardeert. Misschien moeten wij ook eens onze democratie, politici en defensie kritisch onder de loep nemen, gezien zij meer dood en verderf elders aanrichten door oorlogen dan andersom.

quote:
Klopt. Hier heb ik al op gereageerd, waar jij geen antwoord op had. Maar wel een persoonlijke aanval. Goh.
Je reactie was:
quote:
In elk gebed dat moslims bidden, houden ze zich aan de instructies van de islamitische profeet, en niet die van een andere profeet. In elk van de 5 dagelijkse gebeden word de islamitische profeet vele keren genoemd, niet van een andere profeet. In elk gebed word voor de islamitische profeet gebeden, niet voor een andere profeet.

In de islamitische geloofsbelijdenis word Mohammed genoemd, niet Jezus.

Wel wordt er door moslims op gewezen dat de islam Jezus als profeet erkent. Maar dit dient slechts n doel; om de overgang tot de islam voor (ex)christenen of allerlei andere religieus verloren dwaallichten wat makkelijker te maken.
Feit is dat moslims elke profeet uit de Bijbel erkennen en eerbied voor hebben en zelfs als een voorbeeld zien om te volgen (daartoe worden moslims ook aangespoord in de Koran).

Moslims houden zich aan de instructies van Mohammed, omdat de eerste moslims geen leidend voorbeeld hadden dan Mohammed en andere profeten al eeuwen dood waren. Verder zijn de geboden in elke (Abrahamitische) religie in grote lijnen hetzelfde: geloof in God, bid, vast, doe goed, helpen armen, pleeg geen zonden, enz.

Profeet Mohammed wordt letterlijk 4x genoemd in het islamitisch gebed, en daarbij ook 2x alle andere profeten/rechtschapen mensen genoemd en voor gebeden, en evenzo profeet Abraham. 99% van het gebed wordt gewijd aan God.

Mohammed wordt genoemd in de geloofsbelijdenis, omdat de islam aan hem geopenbaard is en dat het geloven in Mohammed automatisch het geloven in alle profeten inhoudt. Jezus kwam ook met: "Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot God dan door mij." Omdat hij in zijn tijd de aangewezen persoon was om mensen te leiden naar God.

Je laatste opmerking toont nog meer aan dat je geen kaas hebt gegeten van welke religie dan ook, niet alleen niet van de islam. Het erkennen van Jezus heeft niks te maken met christenen lokken naar de Islam, gezien de Islam de goddelijkheid, zoonschap en drie-eenheid, totaal verwerpt. Als je ze echt zou willen lokken zou je niet ingaan tegen de kern van het christelijk geloof.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:21:59 #129
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201770913
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Waar staat dit?
Dat impliceer je met dat gelul over de minderheid die de macht grijpt. Of was het gewoon een volslagen willekeurige opmerking?

quote:
Hey Mo.. psst Mo..

Ik trap niet in je bullshit.
Ah, ja, krijgen we dat weer. Zodra je niet mee huilt met de wolven die zich nogal vijandig opstellen t.a.v. iets komt het radicale mantra weer boven drijven. "Ben je niet met ons dan ben je tegen ons." Of sterker nog: "dan ben je een moslim".

Nee pik, ik ben geen moslim, zal het nooit worden ook. Ik ben allang blij dat ik een orthodox religieus milieu heb weten te ontvluchten. Maar dat volstrekt ongenuanceerde geraaskal waarbij mensen worden gelijkgesteld aan anderen die ze nog nooit hebben gezien, ontmoet of geroken, enkel omdat hun grootouders toevallig uit hetzelfde land komen of ze in een soortgelijke god geloven, dat gaat er net zo slecht in.
pi_201770919
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:13 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Zijn collega-arabisten hadden vaak kritiek op hem en op zijn subjectieve gelul, uiteindelijk werd hij een PVV'er.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Jansen_(arabist)

Ik kijk net even naar zijn achtergrond op wikipedia en die ziet er best wel indrukwekkend uit. Deze man heeft zich decennia lang op wetenschappelijk niveau met de islam bezig gehouden. Wel wordt vermeld dat zijn werk later meer opinirend van aard is geworden en zijn affiliatie met de PVV wordt ook genoemd. Dat dit laatste in minder goede aarde is gevallen bij zijn collega's wil ik best geloven.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:23:53 #131
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201770949
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Jansen_(arabist)

Ik kijk net even naar zijn achtergrond op wikipedia en die ziet er best wel indrukwekkend uit. Deze man heeft zich decennia lang op wetenschappelijk niveau met de islam bezig gehouden. Wel wordt vermeld dat zijn werk later meer opinirend van aard is geworden en zijn affiliatie met de PVV wordt ook genoemd. Dat dit laatste in minder goede aarde is gevallen bij zijn collega's wil ik best geloven.
Tja, dat kan natuurlijk. Ik heb alleen daarom niet zo heel veel zin om deze man serieus te nemen. Als je beweert dat alle moslims onbetrouwbaar zijn omdat ze een religieuze vrijbrief hebben om te liegen wanneer het ze uit komt dan ben je bezig met een hele bevolkingsgroep dehumaniseren.
pi_201770959
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Jansen_(arabist)

Ik kijk net even naar zijn achtergrond op wikipedia en die ziet er best wel indrukwekkend uit. Deze man heeft zich decennia lang op wetenschappelijk niveau met de islam bezig gehouden. Wel wordt vermeld dat zijn werk later meer opinirend van aard is geworden en zijn affiliatie met de PVV wordt ook genoemd. Dat dit laatste in minder goede aarde is gevallen bij zijn collega's wil ik best geloven.
Dit is het probleem met Wilders en Jansen, ze laten de context buiten beschouwing waardoor de hele betekenis verandert, zoals professor Leemhuis laat zien:
pi_201771007
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:05 schreef SpaceOddity het volgende:
In elk van de 5 dagelijkse gebeden word de islamitische profeet vele keren genoemd, niet van een andere profeet.
Klopt niet helemaal, Abraham (Ibrahim) wordt ook 5x per dag genoemd tijdens de gebeden.

pi_201771059
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, dat laatste deed deze man wel. Hij werd vooral aangehaald door Wilders omdat hij uitspraken deed die Wilders wel kon waarderen. Niet omdat het nou zo'n bekwame hoogleraar was.
Ik heb een zeer kritische recensie over het boek opgezocht en daarin wordt wel waardering uitgesproken over de antwoorden van professor Jansen. De uitgever die de vragen heeft opgeworpen krijgt het in deze kritische recensie wat zwaarder te verduren.

quote:
Het boek sluit dus moslimlezers uit hoewel ook zij wel wat zouden kunnen opsteken van Jansens boek. Zijn antwoorden zijn vaak ongezouten, helder en informatief.
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-de-bocht~bfcfeb59/

Ik zie vooralsnog als leek geen reden om te twijfelen aan zijn bekwaamheid.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:33:23 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201771149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Probleem is vooral dat een hoop mensen de ander werkelijk niets gunnen.
Ik gun het mijn kinderen om op te groeien in een fijn land zonder grote groepen achterlijke gelovigen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201771289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Dit is het probleem met Wilders en Jansen, ze laten de context buiten beschouwing waardoor de hele betekenis verandert, zoals professor Leemhuis laat zien:
Bedankt. Even gekeken. Ik zie deze professor ingaan op Fitna; een film die is gemaakt in opdracht van Wilders (professor Jansen wordt niet genoemd in deze video). Deze film heb ik overigens nooit gezien.

Ik ben het met je eens dat de context belangrijk is.
pi_201771336
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
Ik heb een zeer kritische recensie over het boek opgezocht en daarin wordt wel waardering uitgesproken over de antwoorden van professor Jansen. De uitgever die de vragen heeft opgeworpen krijgt het in deze kritische recensie wat zwaarder te verduren.
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-de-bocht~bfcfeb59/

Ik zie vooralsnog als leek geen reden om te twijfelen aan zijn bekwaamheid.
Daarvoor is het boek ook bedoelt, voor leken, de meerderheid waar geld aan valt te verdienen, die weinig of geen diepe kennis hebben van de islam en graag meegaan in het narratief van Jansen. Als je info wilt over het christendom dan ga je niet naar een moslim, wil je info over het boeddhisme dan ga je daarvoor niet naar een christen, wil je info over de islam dan moet je daarvoor niet naar Wilders en co gaan.

Lees bijv. eens "Bombrieven", geschreven door Jansen en Abdul-Jabbar van den Ven
pi_201771547
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:26 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Klopt niet helemaal, Abraham (Ibrahim) wordt ook 5x per dag genoemd tijdens de gebeden.

[ afbeelding ]
Dit wist ik niet, dankjewel. ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"De Islam", wie is dat? Wat is zijn Twitteraccount?
Ja een twitteraccount.
quote:
[..]
Ja je vind dat we hier gebedsoproepen moeten verbieden omdat Christenen dat niet mogen in Afghanistan of dat soort landen. Dus dan wil je hun beleid overnemen.
Ja, moslims in islam landen zorgen ervoor dat geen enkele andere religie dan de islam daar in het openbaar gepraktiseerd mogen worden, ik aggeer tegen de azan omdat de azan meer dan een gebedsoproep alleen is.

Echt precies hetzelfde. ^O^

quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:36 schreef Drxx het volgende:

[..]
Je discussieert met iemand die Myanmar een moslimland noemt; een land waar moslims en massse uitgeroeid worden .
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:58 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Oeps, hij is vergeten China, Eritrea, Myanmar, India, Laos, Vietnam en andere niet-moslimlanden eruit te filteren. Wat blijkt? De Derde Wereld wordt bestuurd door kutregimes, veelal overblijfselen van het koloniale tijdperk.
Die zijn mij allemaal even ontglipt ja. Punt is; dat de islam dit mogelijk maakt. En bij de andere voorbeelden in dat lijstje, zoals Noord Korea en China, word hier veel kritiek daarop geleverd. Maar als het gaat om islamitische landen, dan blijft het een stuk stiller.
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Wel degelijk, want jij beweert dat ondanks die verdeeldheid de islam heel eensgezind is naar de buitenwacht. Wat lariekoek is.
[..]
Die linkjes zijn je al herhaaldelijk voorgelegd. Kan ik nu wel weer doen, maar volgende week, of morgen zelfs, begin je weer opnieuw met je feitenvrije relaas.
[..]
In ieder abrahamistische religie is barbaarsheid te vinden. Niet elke gelovige interpreteert dat als oproep om nu ook zo te werk te gaan. Integendeel, veel gelovigen lezen dat als meer historische beschrijving.
[..]
Die linkjes zijn je al herhaaldelijk voorgelegd. Kan ik nu wel weer doen, maar volgende week, of morgen zelfs, begin je weer opnieuw met je feitenvrije relaas.

Een ander willekeurig, daadwerkelijk, feitje:

Terroristen vormen nog geen 1% van de groep die je aan kunt merken als moslim.
Wij zijn het niet eens, zoals altijd. Prima. Maar de azan vind jij geen probleem hier?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Wat is de islam? Daar is veel over geschreven, zoals bijvoorbeeld door professor Jansen (overleden) die o.a. aan de universiteit van Utrecht hoogleraar 'hedendaags islamitisch denken' is geweest.

https://www.bol.com/nl/nl(...)re-beesten/38121901/
[..]

Dit is een heel goed boek ja. :Y
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:18 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Nee, want 99,999% van de moslims zien dat niet zo.
Geloof ik niets van, maar soit.

Moslims houden zich aan de instructies van Mohammed,
[/quote]
Ja prima, dat zeg ik. :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:24 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Dit is het probleem met Wilders en Jansen, ze laten de context buiten beschouwing waardoor de hele betekenis verandert, zoals professor Leemhuis laat zien:
Ja ja context enzo.

Dat maakt het zo fijn dat de koran met zoveel tegenstrijdige dingen komt. Voor de goedwillende; mooi. Evenals voor de kwaadwillende; ook mooi.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:43 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Daarvoor is het boek ook bedoelt, voor leken, de meerderheid waar geld aan valt te verdienen, die weinig of geen diepe kennis hebben van de islam en graag meegaan in het narratief van Jansen. Als je info wilt over het christendom dan ga je niet naar een moslim, wil je info over het boeddhisme dan ga je daarvoor niet naar een christen, wil je info over de islam dan moet je daarvoor niet naar Wilders en co gaan.

Lees bijv. eens "Bombrieven", geschreven door Jansen en Abdul-Jabbar van den Ven
Ik vond het een prima boek, net zoals er meerdere goede boeken met kritiek op de islam te vinden zijn.

Dat boek Bombrieven kan ik nergens vinden.... Niet zo gek;

quote:
Arabist verbiedt herdruk brievenboek
UTRECHT (ANP) - Arabist Hans Jansen verbiedt zijn uitgever een herdruk te maken van het recent verschenen boek Bombrieven. Dat heeft uitgever Ren van Praag zondag gezegd. Jansen, die als hoogleraar werkzaam is aan de universiteit van Utrecht, is co-auteur van het boek.

13 april 2008, 17:53
Hij correspondeerde met de orthodoxe imam Abdul-Jabbar van de Ven over de plaats van de islam in een westerse democratie als Nederland. Van de Ven verwierf nationale bekendheid in 2004 toen hij in het televisieprogramma Het Elfde Uur stelde dat hij niet zou rouwen als Geert Wilders aan kanker zou overlijden.

Bombrieven ligt vanaf deze week in de winkel. De twee auteurs hebben ruzie sinds afgelopen donderdag, toen ze samen zouden verschijnen in het programma Pauw & Witteman. Van de Ven liet het echter op het laatste moment afweten.

,,We hebben het boek gemaakt in de geest van de dialoog, maar plots wilde mijnheer opeens geen dialoog meer'', aldus Jansen. Volgens de hoogleraar wil Van de Ven meeliften op zijn populariteit als arabist. ,,Ik ga die man niet op het paard hijsen als hem het fatsoen ontbreekt afspraken na te komen.'
https://www.trouw.nl/nieu(...)rievenboek~bad89fdf/
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:59:03 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201771626
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Wij zijn het niet eens, zoals altijd. Prima. Maar de azan vind jij geen probleem hier?
Nou ja, dan zet je het weg als een verschil van mening en dat is ook wat te kort door de bocht.

Jouw 'feiten' kloppen niet. En je bent er al herhaaldelijk op gewezen dat moslims en masse zich hebben uitgesproken tegen IS, allerlei prominente leiders - wereldwijd - een open brief hebben ondertekend waarin ze IS veroordelen, er allerlei demonstraties geweest zijn in hoofdsteden - ook wereldwijd - waarin moslims zich veroordelend uit laten over IS, en nog steeds blijf je doorgaan met het herhalen van de retoriek die elke keer weer wordt ontkracht.

Dat is geen meningsverschil meer te noemen maar begint zo'n beetje te neigen naar dubieuze intenties van jouw kant.
pi_201772004
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:59 schreef Poem_ het volgende:
Jouw 'feiten' kloppen niet. En je bent er al herhaaldelijk op gewezen dat moslims en masse zich hebben uitgesproken tegen IS, allerlei prominente leiders - wereldwijd - een open brief hebben ondertekend waarin ze IS veroordelen, er allerlei demonstraties geweest zijn in hoofdsteden - ook wereldwijd - waarin moslims zich veroordelend uit laten over IS, en nog steeds blijf je doorgaan met het herhalen van de retoriek die elke keer weer wordt ontkracht.
Ze hebben ook gevochten tegen IS, grondtroepen geleverd terwijl de VS en Rusland vanuit de lucht actief waren

Republic of Iraq:
34,000+ killed and 13,000+ wounded

Syrian Arab Republic:
8,000+ soldiers killed

Syrian Kurdistan:
11,000+ fighters killed

Iraqi Kurdistan:
1,500+ fighters killed

Egypt:
700 security forces killed

Chad:
101 servicemen killed

Nigeria:
48 servicemen killed

Iran:
35 servicemen killed

Turkey:
5 servicemen killed

Niger:
9 servicemen killed

Saudi Arabia:
3 border guards killed

Jordan:
1 serviceman executed
pi_201772017
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dit wist ik niet, dankjewel. ^O^
[..]
Ja een twitteraccount.
[..]
Ja, moslims in islam landen zorgen ervoor dat geen enkele andere religie dan de islam daar in het openbaar gepraktiseerd mogen worden, ik aggeer tegen de azan omdat de azan meer dan een gebedsoproep alleen is.

Echt precies hetzelfde. ^O^
[..]
[..]
Die zijn mij allemaal even ontglipt ja. Punt is; dat de islam dit mogelijk maakt. En bij de andere voorbeelden in dat lijstje, zoals Noord Korea en China, word hier veel kritiek daarop geleverd. Maar als het gaat om islamitische landen, dan blijft het een stuk stiller.
[..]
Wij zijn het niet eens, zoals altijd. Prima. Maar de azan vind jij geen probleem hier?
[..]
Dit is een heel goed boek ja. :Y
[..]
Geloof ik niets van, maar soit.

Moslims houden zich aan de instructies van Mohammed,
Ja prima, dat zeg ik. :Y

[..]
Ja ja context enzo.

Dat maakt het zo fijn dat de koran met zoveel tegenstrijdige dingen komt. Voor de goedwillende; mooi. Evenals voor de kwaadwillende; ook mooi.
[..]
Ik vond het een prima boek, net zoals er meerdere goede boeken met kritiek op de islam te vinden zijn.

Dat boek Bombrieven kan ik nergens vinden.... Niet zo gek;

[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)rievenboek~bad89fdf/
Bedankt voor het uit context halen van mijn post en niet ingaan op de gegeven argumenten, dus zelf datgene doet waar je mij en anderen eerder van beschuldigde.

Verder leuke draai heeft Jansen eraan gegeven, het is eerder omdat AJ in Bombrieven sterker uit de dialoog kwam.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:20:56 #142
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201772049
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:18 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Ze hebben ook gevochten tegen IS, grondtroepen geleverd terwijl de VS en Rusland vanuit de lucht actief waren

Republic of Iraq:
34,000+ killed and 13,000+ wounded

Syrian Arab Republic:
8,000+ soldiers killed

Syrian Kurdistan:
11,000+ fighters killed

Iraqi Kurdistan:
1,500+ fighters killed

Egypt:
700 security forces killed

Chad:
101 servicemen killed

Nigeria:
48 servicemen killed

Iran:
35 servicemen killed

Turkey:
5 servicemen killed

Niger:
9 servicemen killed

Saudi Arabia:
3 border guards killed

Jordan:
1 serviceman executed
Ja, wat terrorisme betreft zijn ook de meeste slachtoffers moslims. Maar om de een of andere magische reden zijn moslims toch een homogene groep die elkaar allemaal de rug dekken en een gezamenlijke vijand vinden in de ongelovige rest van de wereld. Ik kan het allemaal maar moeilijk rijmen met elkaar, maar goed.
pi_201772205
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, dan zet je het weg als een verschil van mening en dat is ook wat te kort door de bocht.

Jouw 'feiten' kloppen niet. En je bent er al herhaaldelijk op gewezen dat moslims en masse zich hebben uitgesproken tegen IS, allerlei prominente leiders - wereldwijd - een open brief hebben ondertekend waarin ze IS veroordelen, er allerlei demonstraties geweest zijn in hoofdsteden - ook wereldwijd - waarin moslims zich veroordelend uit laten over IS, en nog steeds blijf je doorgaan met het herhalen van de retoriek die elke keer weer wordt ontkracht.

Dat is geen meningsverschil meer te noemen maar begint zo'n beetje te neigen naar dubieuze intenties van jouw kant.
Ik kan mij niet herinneren dat ik voorbeelden kreeg over moslims die zich massaal uitspreken.
Geef eens wat linkjes dan, over al die moslims die zich massaal uit spreken tegenover barbaarsheid uit naam van de islam.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201772240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:19 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Bedankt voor het uit context halen van mijn post en niet ingaan op de gegeven argumenten, dus zelf datgene doet waar je mij en anderen eerder van beschuldigde.

Verder leuke draai heeft Jansen eraan gegeven, het is eerder omdat AJ in Bombrieven sterker uit de dialoog kwam.
Ja natuurlijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201772287
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, dan zet je het weg als een verschil van mening en dat is ook wat te kort door de bocht.

Jouw 'feiten' kloppen niet. En je bent er al herhaaldelijk op gewezen dat moslims en masse zich hebben uitgesproken tegen IS, allerlei prominente leiders - wereldwijd - een open brief hebben ondertekend waarin ze IS veroordelen, er allerlei demonstraties geweest zijn in hoofdsteden - ook wereldwijd - waarin moslims zich veroordelend uit laten over IS, en nog steeds blijf je doorgaan met het herhalen van de retoriek die elke keer weer wordt ontkracht.

Dat is geen meningsverschil meer te noemen maar begint zo'n beetje te neigen naar dubieuze intenties van jouw kant.
Waarom reageer je niet op de azan vraag?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201772409
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik kan mij niet herinneren dat ik voorbeelden kreeg over moslims die zich massaal uitspreken.
Geef eens wat linkjes dan
Hij heeft het over deze brief

http://www.lettertobaghdadi.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Letter_to_Baghdadi

In het Nederlands: https://stopislamicstates(...)f-vertaald/#more-125
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:42:36 #147
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201772462
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik kan mij niet herinneren dat ik voorbeelden kreeg over moslims die zich massaal uitspreken.
Geef eens wat linkjes dan, over al die moslims die zich massaal uit spreken tegenover barbaarsheid uit naam van de islam.
De open brief:

Bron nummer 1
Bron nummer 2

De wereldwijde demonstraties:
Londen
The largest civil rights and advocacy group for American Muslims was among the organisations to denounce Islamic State
Muslims Around the World Speak Out Against Terrorist Attacks in Paris
Jokowi condemns Paris attacks

De lijst is vrij eindeloos. Het is echt... een wonder dat je net doet alsof je hier niet van op de hoogte bent, maar vooruit. En eigenlijk vind ik het tamelijk sneu dat dit nodig is. Sterker nog, ik ben van mening dat moslims hier niet eens aan zouden moeten beginnen. Je legitimeert hier ten eerste de absurde generalisaties mee. En ten tweede: het is nooit genoeg. Waarvan akte. Mensen 'vergeten' het binnen de kortste keren en voor je het weet vliegen dezelfde generalisaties weer door de lucht.
pi_201772538
En nu graag linkjes naar de demonstraties die SpaceOddity bijgewoond heeft tegen de afschuwelijke oorlogen die we steeds voeren met de VS in allerlei landen die miljoenen slachtoffers maakten ...
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:47:26 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201772540
quote:
4s.gif [b]Op vrijdag 15 oktober 2021 21:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Ja, moslims in islam landen zorgen ervoor dat geen enkele andere religie dan de islam daar in het openbaar gepraktiseerd mogen worden, ik aggeer tegen de azan omdat de azan meer dan een gebedsoproep alleen is.

Nee je vind het blijkbaar helemaal geweldig want je wilt zulk beleid hier ook.
pi_201772566
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee je vind het blijkbaar helemaal geweldig want je wilt zulk beleid hier ook.
Nee. Waar lees je dat? :D
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:50:06 #151
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201772582
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:47 schreef SecretPass het volgende:
En nu graag linkjes naar de demonstraties die SpaceOddity bijgewoond heeft tegen de afschuwelijke oorlogen die we steeds voeren met de VS in allerlei landen die miljoenen slachtoffers maakten ...
Precies. Dat verwachten we doorgaans ook niet van westerlingen, maar als het om moslims gaat dan moeten die zich ineens uitspreken tegen leed wat door een entiteit wordt veroorzaakt waar ze nooit deel van uit hebben gemaakt, nooit mee in aanraking zijn gekomen en nooit hebben toegejuicht.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:50:44 #152
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201772586
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee. Waar lees je dat? :D
De andere kant op dan natuurlijk. Passende ondertitel ook wel trouwens.
pi_201772592
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De open brief:

Bron nummer 1
Bron nummer 2

De wereldwijde demonstraties:
Londen
The largest civil rights and advocacy group for American Muslims was among the organisations to denounce Islamic State
Muslims Around the World Speak Out Against Terrorist Attacks in Paris
Jokowi condemns Paris attacks

De lijst is vrij eindeloos. Het is echt... een wonder dat je net doet alsof je hier niet van op de hoogte bent, maar vooruit. En eigenlijk vind ik het tamelijk sneu dat dit nodig is. Sterker nog, ik ben van mening dat moslims hier niet eens aan zouden moeten beginnen. Je legitimeert hier ten eerste de absurde generalisaties mee. En ten tweede: het is nooit genoeg. Waarvan akte. Mensen 'vergeten' het binnen de kortste keren en voor je het weet vliegen dezelfde generalisaties weer door de lucht.
Nou dankjewel zeg.
Dit ga ik eens goed bekijken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201772608
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De andere kant op dan natuurlijk. Passende ondertitel ook wel trouwens.
?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:56:09 #155
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201772674
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nou dankjewel zeg.
Dit ga ik eens goed bekijken.
quote:
The amount of disinformation about Muslims is disconcerting. One popular smear is that Muslims are in an alliance with the left to take over the West; it is an allegation that far right loves to use.

The other, equally popular and equally absurd, idea is that Muslims do not condemn terrorism. This too makes its way into culture from the right (though judging by comments to my last post, its diffused to some members of the left). Though it is subtler, and argues from insinuation, it is no less pernicious. The implication is that every Muslim in the world who doesn't engage in terrorism is nevertheless a latent supporter, or enabler, of terrorism because he doesn't make loud proclamations against it.

First, there is something dirty with the premise of this idea because it makes terrorism a problem of the entire Muslim collective. Perhaps those individuals who make this argument were in a coma during the 20th century when most of us realized that to treat all the people of any one religion, ideology, or race, as a collective is not only bigoted, but downright dangerous.

Second, heaping an expectation on Muslims - to call out "their" criminals - is absurd when no similar expectation is placed on any other religious, ethnic, or ideological group. Is it appropriate for a white man to tell "the hispanics" to make proclamations against the drug trade? Why should a hispanic who has never even touched drugs speak out against drug lords? His abstention from engaging in the drug trade is condemnation enough. The same goes for Muslims and terrorism. If you want a Muslim to condemn terrorism, realize that he has done so by not engaging in it. Life becomes quite insufferable for Muslims if before speaking about any subject a Muslim is required to first "demonstrate" that he is not "on the side of the enemy." This has had a huge chilling effect on artistic and intellectual production by Muslim youth. I know because I was silent from 2001 to 2006, saving all my writings on my hard-drive, not caring to share them with society at large.

Third, in our digital age, it is an act of egregious ignorance for a human being to actually verbalize the words: "Do Muslims condemn terror?" Here is a suggestion from a lowly immigrant: try this thing called "googling." Start with using the search terms "Muslims condemn terror." This was the first hit for me, how about you?

Finally, the reality is that condemnations of terrorism have been pouring in for years. The reasons that so many Americans are still ignorant about them are because they have willfully chosen not to pay attention. Having traveled internationally quite a few times since 2001, I can confidently say that our media has one of the lowest IQs about Islam anywhere in the world. It is - and should be - downright shameful that when I speak to British audiences, I am able to have intelligent discussions about complicated points of Islamic history; meanwhile, now six years since 9/11 and in the US I am still clarifying the simple point that Muslims soundly oppose terrorism. With awareness about Muslims at such a shameful nadir, it should be no surprise that our beloved President was able to convince us that Saddam was behind 9/11 and take us to war against "Islamofascism."
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:58:40 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201772712
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee. Waar lees je dat? :D
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 09:21 schreef SpaceOddity het volgende:
- Feit; er zijn bijna geen moslims die zich uit spreken tegen het gegeven dat er in islamitische landen voor religieuzen anders dan de islam geen manier bestaat om hun religie openlijk te vieren. Sterker nog, in sterk verislamiseerde landen zijn religieuze gebouwen anders dan de islam verboden -maar wel hier om discriminatie schreeuwen als ze aan moeten horen dat mensen hier geen moskeen willen en afdwingen om hier de azan door de straten te laten gallen.
Je gebruikt als argument dat kerken in bepaalde islamitische landen verboden zijn om het hier te verbieden.

Dus eigenlijk wil je hier dan beleid rondom niet inheemse geloven uit sharialanden gaan importeren. Dus dan moet je het eigenlijk wel een goed beleid vinden, anders gebruikte je het niet als argument.
pi_201772844
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]
[..]

Ja, bron er bij please.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201772946
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Je gebruikt als argument dat kerken in bepaalde islamitische landen verboden zijn om het hier te verbieden.

Dus eigenlijk wil je hier dan beleid rondom niet inheemse geloven uit sharialanden gaan importeren. Dus dan moet je het eigenlijk wel een goed beleid vinden, anders gebruikte je het niet als argument.
Nee.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:20:21 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201773016
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee.
Waarom gebruik je het als argument dan? Waarom is het relevant wat ze in die andere landen doen?
pi_201773438
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom gebruik je het als argument dan? Waarom is het relevant wat ze in die andere landen doen?
Omdat dat duidelijk laat zien waar het uiteindelijk naar toe gaat als je de islam de vrije hand blijft geven. Zoals al in talloze wijken in grote westerse steden is gebleken; de islam buigt niet, de islam gaat geen ruimte bieden aan "anders denkende", de islam neemt uiteindelijk op agressieve wijze over, waarbij er uiteindelijk geen tolerantie meer bestaat voor iets niet-islams (lees; westers).
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201773538
Pfieuw, gelukkig niets gehoord hier.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:59:16 #162
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201773564
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Omdat dat duidelijk laat zien waar het uiteindelijk naar toe gaat als je de islam de vrije hand blijft geven. Zoals al in talloze wijken in grote westerse steden is gebleken; de islam buigt niet, de islam gaat geen ruimte bieden aan "anders denkende", de islam neemt uiteindelijk op agressieve wijze over, waarbij er uiteindelijk geen tolerantie meer bestaat voor iets niet-islams (lees; westers).
Je reinste flauwekul, er zijn eerder al diverse landen genoemd waarbij dat angstbeeld wordt ontkracht.

Bovendien, waar precies blijft die islamitische partij die streeft naar een theocratie en die allerlei westerse beginselen omver wil werpen?
pi_201773671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je reinste flauwekul, er zijn eerder al diverse landen genoemd waarbij dat angstbeeld wordt ontkracht.

Bovendien, waar precies blijft die islamitische partij die streeft naar een theocratie en die allerlei westerse beginselen omver wil werpen?
En toch zijn er meer dan genoeg westerse wijken die zover geslamiseerd zijn waarbij westerse normen en waarden compleet aan het vervagen zijn.

En toch zijn er meer dan genoeg landen die zover geslamiseerd zijn dat er daar nauwelijks sprake is van de UVRM.

En toch blijf jij volhouden dat de islam, en de islamiserings golf die het teweeg brengt, nauwelijks invloed hebben op westerse waarden hier en de UVRM wereldwijd.

En vooralsnog blijf je maar geen antwoord geven op de azan vraag.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:21:33 #164
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201773815
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 00:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En toch zijn er meer dan genoeg westerse wijken die zover geslamiseerd zijn waarbij westerse normen en waarden compleet aan het vervagen zijn.
Welke wijken in Nederland precies? En zo zijn er ook meer dan genoeg westerse wijken waarbij dat helemaal niet het geval is. De islam werkt als een soort rode lap op een stier, waarbij jij dan de briesende stier bent. Alle andere nuances en verbanden verdwijnen volledig uit het zicht.

quote:
En toch zijn er meer dan genoeg landen die zover geslamiseerd zijn dat er daar nauwelijks sprake is van de UVRM.
Je zou bijna gaan denken dat er andere factoren zijn die daar een rol in spelen en dat het niet zozeer inherent is aan de islam als je de verschillen op een rij zet. En dat is dan ook precies waarbij het mis gaat. Jij lijkt de islam aan te willen wijzen als oorzakelijke factor, maar als je die gedachtegang tegenover de in dit topic genoemde landen zet dan kun je dat niet vol blijven houden. Dat zou dan immers overal het geval moeten zijn, terwijl het tegendeel juist blijkt. Waarom zien we ook weer heel veel islamitische landen toch meer seculariseren?

quote:
En toch blijf jij volhouden dat de islam, en de islamiserings golf die het teweeg brengt, nauwelijks invloed hebben op westerse waarden hier en de UVRM wereldwijd.
Dat klopt. Niet in de laatste plaats omdat met jouw uitgangspunten je juist datgene creert wat je zegt te willen vermijden. Hoe vijandiger jij je opstelt t.a.v. moslims, hoe vijandiger die op hun beurt weer naar jou worden.

quote:
En vooralsnog blijf je maar geen antwoord geven op de azan vraag.
Neuh, die vind ik ook niet zo boeiend en zou er ook niet zo snel een eenduidig antwoord op kunnen geven.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:39:01 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201774008
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:50 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Omdat dat duidelijk laat zien waar het uiteindelijk naar toe gaat als je de islam de vrije hand blijft geven. Zoals al in talloze wijken in grote westerse steden is gebleken; de islam buigt niet, de islam gaat geen ruimte bieden aan "anders denkende", de islam neemt uiteindelijk op agressieve wijze over, waarbij er uiteindelijk geen tolerantie meer bestaat voor iets niet-islams (lees; westers).
Dus omdat je bang bent dat "de islam" (wie is dat?) dat doet doe je het zelf maar vast. Goede logica.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 16-10-2021 00:51:21 ]
pi_201775325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 23:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je reinste flauwekul, er zijn eerder al diverse landen genoemd waarbij dat angstbeeld wordt ontkracht.

Bovendien, waar precies blijft die islamitische partij die streeft naar een theocratie en die allerlei westerse beginselen omver wil werpen?
Loop even door grote delen van Londen, voorwijken van Parijs of wellicht bepaalde wijken hier in Nederland en roep Allah is een lul of de profeet was een pedo, even kijken hoe lang het duurt voor je hoofd er af rolt.

Met je “geraaskal”.. wat alleen jij doet hier trouwens.
7 pagina’s van ene poem die vooral zichzelf aan het overtuigen is van zijn eigen gelijk.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:16:17 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201775942
Ga een bepaald vak in een voetbalstadion in een roep dat Feyenoord een stel homo's zijn en kijk hoe lang het duurt voordat je doodgeschopt bent.

Laten we maar meteen voetbal verbieden dan.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:24:51 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_201775968
Bijzonder dat dat nog niet mocht in Duitsland. Is hier al jaaaren zo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201776473
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 22:42 schreef Poem_ het volgende:
een wonder dat je net doet alsof je hier niet van op de hoogte bent, maar vooruit. En eigenlijk vind ik het tamelijk sneu dat dit nodig is.
Echo chambers. Het is maar net waar men hun 'feiten' vandaan haalt. Zie je nu ook terug met corona bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drxx op 16-10-2021 09:41:05 ]
pi_201776878
Feit blijft dat het dom is om ruimte te maken voor een onzin verhaal van duizenden jaren oud waar wat mensen waarheid in menen te zien. Dat wil je hier toch niet nog erbij hebben inclusief alle gezeik wat erbij komt kijken.
Dan ben je als land toch dom bezig om dat te faciliteren. Laat die lui mooi in de zandbak zitten waar dat blijkbaar wel nog belangrijker is. We willen hier toch ook niet terug in de tijd of wel? Vrouwen die ingepakt over straat moeten. Mannen die menen dat ze beter zijn dan de rest inclusief de ongelovigen. Triest gewoon om zoiets te verdedigen en hier in een modern land erbij te willen hebben. Tenzij je natuurlijk zelf graag zo’n rol wil spelen om anderen te onderdrukken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_201776961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:16 schreef Hexagon het volgende:
Ga een bepaald vak in een voetbalstadion in een roep dat Feyenoord een stel homo's zijn en kijk hoe lang het duurt voordat je doodgeschopt bent.

Laten we maar meteen voetbal verbieden dan.
Nooit, als die Feyenoord-supporters geen humorloze moslims zijn.
pi_201780350
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 00:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Welke wijken in Nederland precies? En zo zijn er ook meer dan genoeg westerse wijken waarbij dat helemaal niet het geval is. De islam werkt als een soort rode lap op een stier, waarbij jij dan de briesende stier bent. Alle andere nuances en verbanden verdwijnen volledig uit het zicht.
[..]
Je zou bijna gaan denken dat er andere factoren zijn die daar een rol in spelen en dat het niet zozeer inherent is aan de islam als je de verschillen op een rij zet. En dat is dan ook precies waarbij het mis gaat. Jij lijkt de islam aan te willen wijzen als oorzakelijke factor, maar als je die gedachtegang tegenover de in dit topic genoemde landen zet dan kun je dat niet vol blijven houden. Dat zou dan immers overal het geval moeten zijn, terwijl het tegendeel juist blijkt. Waarom zien we ook weer heel veel islamitische landen toch meer seculariseren?
[..]
Dat klopt. Niet in de laatste plaats omdat met jouw uitgangspunten je juist datgene creert wat je zegt te willen vermijden. Hoe vijandiger jij je opstelt t.a.v. moslims, hoe vijandiger die op hun beurt weer naar jou worden.
[..]
Neuh, die vind ik ook niet zo boeiend en zou er ook niet zo snel een eenduidig antwoord op kunnen geven.
Transvaal wijk in nederland is een mooi voorbeeld. Lees ''Ik was n van hen''. In Europa zijn al meer dan genoeg wijken verislamiseerd. Lees ''Vrouw in het Blauw''. In Molenbeek kon de meest gezochte islamitische terrorist maandenlang ''onderduiken''. Frankrijk;

En het is niet voor niets dat de Oemma een alternatief voor de UVRM op gezet heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 00:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus omdat je bang bent dat "de islam" (wie is dat?) dat doet doe je het zelf maar vast. Goede logica.
Nee. Ik wil de islam alleen tegen werken.

De Islam werkt alles en iedereen niet-islamitisch tegen.

Echt een idioot groot verschil, wat jij maar niet in kan zien. Bizar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:16 schreef Hexagon het volgende:
Ga een bepaald vak in een voetbalstadion in een roep dat Feyenoord een stel homo's zijn en kijk hoe lang het duurt voordat je doodgeschopt bent.

Laten we maar meteen voetbal verbieden dan.
Ja? Laten we eens kijken voordat iemand daadwerkelijk DOODGESCHOPT word ja.

En hebben Feyenoorders een boek en rolmodel waarin dat soort geweld goed gepraat word? Nee.

Zo ja; dan zou Feyenoord per direct door de KNVB dr uit geflikkerd worden, want dat soort haat tolereren we niet.

Behalve bij de islam natuurlijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:03:04 #173
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201780507
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Transvaal wijk in nederland is een mooi voorbeeld. Lees ''Ik was n van hen''. In Europa zijn al meer dan genoeg wijken verislamiseerd. Lees ''Vrouw in het Blauw''. In Molenbeek kon de meest gezochte islamitische terrorist maandenlang ''onderduiken''. Frankrijk;

En het is niet voor niets dat de Oemma een alternatief voor de UVRM op gezet heeft.
[..]
Nee. Ik wil de islam alleen tegen werken.

De Islam werkt alles en iedereen niet-islamitisch tegen.

Echt een idioot groot verschil, wat jij maar niet in kan zien. Bizar.
[..]
Ja? Laten we eens kijken voordat iemand daadwerkelijk DOODGESCHOPT word ja.

En hebben Feyenoorders een boek en rolmodel waarin dat soort geweld goed gepraat word? Nee.

Zo ja; dan zou Feyenoord per direct door de KNVB dr uit geflikkerd worden, want dat soort haat tolereren we niet.

Behalve bij de islam natuurlijk.
Je geeft weer geen antwoord op de vraag en wijst weer naar zaken die niets met de vraag te maken hadden. Nou ja, dat zegt op zichzelf ook wel genoeg.

Of is Transvaal serieus bedoeld? :D Die wijk is vooral vergeven van de Polen. Ik weet niet hoe lang je daar niet bent geweest maar dan hebben we het waarschijnlijk over de vorige eeuw. :')
pi_201781423
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 15:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je geeft weer geen antwoord op de vraag en wijst weer naar zaken die niets met de vraag te maken hadden. Nou ja, dat zegt op zichzelf ook wel genoeg.

Of is Transvaal serieus bedoeld? :D Die wijk is vooral vergeven van de Polen. Ik weet niet hoe lang je daar niet bent geweest maar dan hebben we het waarschijnlijk over de vorige eeuw. :')
Ik gaf antwoord op de vraag; wijken die verislamiseerd zijn.

Op sites die een beeld geven van wijken is transvaal in den haag een wijk met vooral veel niet-westerse allochtonen. Dus geen Polen. Maar die sites zullen het wel verkeerd hebben dan. En jij gelijk.

Maar ga verder met je best doen om een anti democratische en anti westerse ideologie; die mensenrechten schendt, vrouwen benadeelt, homo's het leven zuur maakt en barbaars geweld veroorzaakt (bijvoorbeeld n.a.v. een tekeningetje) te verdedigen.

Ieder zo z'n ding, niet waar?

Het is maar wat je echt belangrijk vind.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 17 oktober 2021 @ 04:32:33 #175
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201791611
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 16:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik gaf antwoord op de vraag; wijken die verislamiseerd zijn.

Op sites die een beeld geven van wijken is transvaal in den haag een wijk met vooral veel niet-westerse allochtonen. Dus geen Polen. Maar die sites zullen het wel verkeerd hebben dan. En jij gelijk.

Maar ga verder met je best doen om een anti democratische en anti westerse ideologie; die mensenrechten schendt, vrouwen benadeelt, homo's het leven zuur maakt en barbaars geweld veroorzaakt (bijvoorbeeld n.a.v. een tekeningetje) te verdedigen.

Ieder zo z'n ding, niet waar?

Het is maar wat je echt belangrijk vind.
Dus eerst stel je dat wijken verislamiseren en als je dan concreet wordt gevraagd welke wijken dan luidt je antwoord 'Transvaal'. Om vervolgens wat vage informatie over de desbetreffende wijk op te zoeken en aan de hand van de samenstelling in die wijk te concluderen dat het wel verislamiseert want er leven moslims. :D

En daarna steek je weer de bekende, grijze speelplaat af.

Het is wel duidelijk dat je zomaar wat zaken verzint en inhoudelijk geen enkel benul hebt.
  zondag 17 oktober 2021 @ 10:39:22 #176
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201792725
Mensen beginnen op deze manier natuurlijk alleen maar meer hekel te krijgen aan de opdringerige islam cultuur met haar conservatieve ideen.

Op de lange termijn gaan dit soort beslissingen alleen maar tot meer maatschappelijke onrust leiden. Maar goed met veel politieke beslissingen is het vaak "met de kennis van nu".
pi_201794843
Wat mensen waarschijnlijk niet zo doorhebben is dat het oproep tot gebed een relatie heeft met Christelijke Byzantijnse 'Cherubikons" oftwel de mystieke hymnes die men in kerken in Byzantium zong. Iets waar destijds ook de embryonale breuk tussen twee groepen Christenen optrad.

Ik vind een oproep tot gebed om die reden van een goede zangstem met een goede microfoon op een redelijk normaal volume niet zo erg. Wat me wel stoort zijn die schelle luide bandopnames.

Christelijke Cherubikon:

pi_201795075
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:39 schreef RamboDirk het volgende:
Mensen beginnen op deze manier natuurlijk alleen maar meer hekel te krijgen aan de opdringerige islam cultuur met haar conservatieve ideen.
Praat voor jezelf in plaats van te schuilen achter 'demensen'.

Zelfs een relnicht als Sam Harris moet een traantje wegpinken bij het horen van de islamitische gebedsoproep.


Zolang de gebedsoproep correct wordt uitgevoerd is het een genot om naar te luisteren.
pi_201795204
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zes jaar lang in MO gewoond en het altijd behoorlijk irritant gevonden. Van het af en toe wakker worden van de vroegste oproep op ongoddelijke tijdstippen tot het gemekker door winkels als je gewoon rustig aan het winkelen bent. Ook collega’s met een azan app die gedurende de hele dag afgaat. Blij dat ik het nu niet meer heb.
Ongoddelijke tijdstippen? :')!!!

Het is juist goddelijk voorgeschreven. Als je goed oplet dan zie je dat de vogels op hetzelfde tijdstip wakker worden als de islamitische gebedsoproep en hun dag beginnen.

En dan zie je een video die totaal niet-gerelateerd aan de islam is hetzelfde preken als wat de islam al 14 eeuwen doet. Thank God for Islam.

pi_201795423
Zo hoort de hele wereld eigenlijk ingericht te worden. Degenen die nu verbaast reageren op dit nieuwsartikel hebben kennelijk gebrek aan verstand en kennis van geschiedenis.

Zie hier unieke beelden van Jerusalem uit het jaar 1986 die onder het bewind stond van de Turken. Joden, Christenen en Moslims leefden onderling in vrede met elkaar. Kerkklokken die luiden, de Adhaan die de moslims oproept tot het gebed etc. Prachtig!

  zondag 17 oktober 2021 @ 15:44:09 #181
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201795440
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:07 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Praat voor jezelf in plaats van te schuilen achter 'demensen'.

Zelfs een relnicht als Sam Harris moet een traantje wegpinken bij het horen van de islamitische gebedsoproep.


Zolang de gebedsoproep correct wordt uitgevoerd is het een genot om naar te luisteren.
Vooral het geloof er achter is echt een genot inderdaad :') Terug naar de verzuiling! Hihaho
  zondag 17 oktober 2021 @ 15:45:18 #182
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201795451
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:16 schreef Hexagon het volgende:
Ga een bepaald vak in een voetbalstadion in een roep dat Feyenoord een stel homo's zijn en kijk hoe lang het duurt voordat je doodgeschopt bent.

Laten we maar meteen voetbal verbieden dan.
Zeg Kaag fanboy heb je al een afgaanse vluchteling tolk in je huis?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:02:44 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201795658
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:45 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Zeg Kaag fanboy heb je al een afgaanse vluchteling tolk in je huis?
Hoeveel heb jij er al bij de grens tegengehouden?
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:07:50 #184
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_201795731
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:42 schreef Werkperd het volgende:
Zo hoort de hele wereld eigenlijk ingericht te worden. Degenen die nu verbaast reageren op dit nieuwsartikel hebben kennelijk gebrek aan verstand en kennis van geschiedenis.

Zie hier unieke beelden van Jerusalem uit het jaar 1986 die onder het bewind stond van de Turken. Joden, Christenen en Moslims leefden onderling in vrede met elkaar. Kerkklokken die luiden, de Adhaan die de moslims oproept tot het gebed etc. Prachtig!

turkse moskee in utrecht is ook een gebedsruimte voor andersgelovigen
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:18:33 #185
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_201795867
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoeveel heb jij er al bij de grens tegengehouden?
0 maar ik stem dan ook niet meer op partijen als D66 die voor meer EU en dus meer vluchtelingen zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zondag 17 oktober 2021 @ 16:34:22 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201796108
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
0 maar ik stem dan ook niet meer op partijen als D66 die voor meer EU en dus meer vluchtelingen zijn.
Nee dat had ik al begrepen.

Maar aan jou hebben de partijen waar je op stemt dus ook niks.
pi_201796182
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:07 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Praat voor jezelf in plaats van te schuilen achter 'demensen'.

Zelfs een relnicht als Sam Harris moet een traantje wegpinken bij het horen van de islamitische gebedsoproep.


Zolang de gebedsoproep correct wordt uitgevoerd is het een genot om naar te luisteren.
Dan zet je dat nummer op en doe je het raam dicht. Ik heb geen zin om om elke vrijdag te luisteren naar die islamitische heerszucht en de mate waarin het het geluid van een verkrachte geit benaderd boeit me ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201796400
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan zet je dat nummer op en doe je het raam dicht. Ik heb geen zin om om elke vrijdag te luisteren naar die islamitische heerszucht en de mate waarin het het geluid van een verkrachte geit benaderd boeit me ook niet.
Boeit mij niet waar jij wel of geen zin in hebt. Een keer per week is een lachertje. Het moet 5x per dag, dit zijn de tijdstippen van vandaag (hoe het hoort te zijn):

06:28 - 13:27 - 16:08 - 18:44 - 20:18

Je weet dat we niet stoppen totdat het 5x per dag klinkt?
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:05:05 #189
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_201796584
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:54 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Boeit mij niet waar jij wel of geen zin in hebt. Een keer per week is een lachertje. Het moet 5x per dag, dit zijn de tijdstippen van vandaag (hoe het hoort te zijn):

06:28 - 13:27 - 16:08 - 18:44 - 20:18

Je weet dat we niet stoppen totdat het 5x per dag klinkt?
Verhuis lekker naar het kalifaat :)
pi_201796847
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:54 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Boeit mij niet waar jij wel of geen zin in hebt. Een keer per week is een lachertje. Het moet 5x per dag, dit zijn de tijdstippen van vandaag (hoe het hoort te zijn):

06:28 - 13:27 - 16:08 - 18:44 - 20:18

Je weet dat we niet stoppen totdat het 5x per dag klinkt?
De islamitische heerszucht is dan ook het probleem zoals ik al schreef. Als jullie pas stoppen als je het land wordt uitgezet dan weten we wat er moet gebeuren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 17 oktober 2021 @ 17:24:38 #191
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201796929
Gelukkig worden we binnenkort door China veroverd _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 17-10-2021 17:32:50 ]
  Beste debater 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 18:54:09 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201798082
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 15:07 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Praat voor jezelf in plaats van te schuilen achter 'demensen'.

Zelfs een relnicht als Sam Harris moet een traantje wegpinken bij het horen van de islamitische gebedsoproep.


Zolang de gebedsoproep correct wordt uitgevoerd is het een genot om naar te luisteren.
Roy Orbison is een genot om naar te luisteren. Die ga ik echter ook niet door de straten heen schallen om anderen daarvan te laten genieten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 17 oktober 2021 @ 18:56:37 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201798113
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:54 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Boeit mij niet waar jij wel of geen zin in hebt. Een keer per week is een lachertje. Het moet 5x per dag, dit zijn de tijdstippen van vandaag (hoe het hoort te zijn):

06:28 - 13:27 - 16:08 - 18:44 - 20:18

Je weet dat we niet stoppen totdat het 5x per dag klinkt?
Komt de aap weer uit de mouw...

Hou je religie fijn voor jezelf en kap met dat willen opleggen van je ideologie aan anderen.

Of nog beter: verkas naar een islamitische heilstaat naar keuze en laat ons met rust.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:13:24 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201799139
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:54 schreef Middle-East het volgende:

[..]
Boeit mij niet waar jij wel of geen zin in hebt. Een keer per week is een lachertje. Het moet 5x per dag, dit zijn de tijdstippen van vandaag (hoe het hoort te zijn):

06:28 - 13:27 - 16:08 - 18:44 - 20:18

Je weet dat we niet stoppen totdat het 5x per dag klinkt?
Van wie ben jij nou weer een relkloon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')