abonnement Unibet Coolblue
pi_201765534
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij wil niet van dit virus af? of wil je dat iedereen zich voortaan laat vaccineren, een of twee keer per jaar, en verder doen we niks?
Geef eens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag?
pi_201765808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Geef eens een inhoudelijk antwoord op mijn vraag?
dat doe ik. jij suggereert dat besmetting via kinderen de vrije loop moet krijgen. vaccinatie remt dat ongeveer met de helft (beschermingsgraad van vaccins ligt gemiddeld rond de 45%, geloof ik). dat is niet niks. daarmee draag je gericht bij aan een beeindiging van de pandemie.
jouw idee lijkt, niet vaccineren, iedereen laten besmetten. door een virus waar we nog weinig vanaf weten, maar dat, naast de oudere en zwakke doden en ernstig zieken, ook mensen permanent lijkt te beschadigen, long covid. een virus dat snel muterend de beschermingsgraad van vaccins binnen een paar maanden van 95% naar 45% heeft teruggebracht.
ik vind de passiviteit om daar niet alles tegen te doen wat kan, werkelijk niet te bevatten.
pi_201765863
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat doe ik. jij suggereert dat besmetting via kinderen de vrije loop moet krijgen. vaccinatie remt dat ongeveer met de helft (beschermingsgraad van vaccins ligt gemiddeld rond de 45%, geloof ik). dat is niet niks. daarmee draag je gericht bij aan een beeindiging van de pandemie.
jouw idee lijkt, niet vaccineren, iedereen laten besmetten. door een virus waar we nog weinig vanaf weten, maar dat, naast de oudere en zwakke doden en ernstig zieken, ook mensen permanent lijkt te beschadigen, long covid. een virus dat snel muterend de beschermingsgraad van vaccins binnen een paar maanden van 95% naar 45% heeft teruggebracht.
ik vind de passiviteit om daar niet alles tegen te doen wat kan, werkelijk niet te bevatten.
Ik zeg dat het niet erg is als kinderen besmet raken, want die komen er toch niet van in het ziekenhuis. Dat weten we na 1,5 jaar.

De mensen die eventueel wel in het ziekenhuis zouden komen, zijn gevaccineerd, dus beschermd.

Dan ga je die kinderen toch niet ook vaccineren? Is nergens voor nodig en neemt risico's met zich mee voor die kinderen, terwijl het virus zelf dat niet doet.

We vaccineren toch ook niet de hele bevolking tegen het griepvirus omdat een klein deel van de bevolking het risico loopt om in het ziekenhuis te komen?
pi_201766388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik zeg dat het niet erg is als kinderen besmet raken, want die komen er toch niet van in het ziekenhuis. Dat weten we na 1,5 jaar.

De mensen die eventueel wel in het ziekenhuis zouden komen, zijn gevaccineerd, dus beschermd.

Dan ga je die kinderen toch niet ook vaccineren? Is nergens voor nodig en neemt risico's met zich mee voor die kinderen, terwijl het virus zelf dat niet doet.

We vaccineren toch ook niet de hele bevolking tegen het griepvirus omdat een klein deel van de bevolking het risico loopt om in het ziekenhuis te komen?
als we wel iedereen tegen griep zouden vaccineren, zou griep misschien vrijwel verdwijnen..

en je draait het nu, er staat nergens dat het virus geen risico voor kinderen is. er staat trouwens, nogmaals, ook niet hoeveel kinderen dan schade van dat vaccin hebben ondervonden. en wat voor hartklachten dat zijn.

plus dat deze kinderen hun hele leven nog met covid moeten dealen, als het zo doorgaat. long covid laat zien dat besmetting blijvende, ernstige schade kan toebrengen. in het ergste scenarieo lever je zo een hele generatie over aan dit alles, met niet te voorziene gevolgen.

de vaccinatie vamn kinderen gaat er dus om, om dit virus te bestrijden. zo veel mogelijk mensen moeten zich laten vaccineren. heel simpel.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:12:11 #105
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201766673
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:10 schreef magrec het volgende:
Dit zijn hartklachten die met simpele medicatie goed te behandelen zijn. Ik spreek uit ervaring.
Medicatie moeten nemen om de gevolgen van vaccinatie te behandelen 8)7
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:41:21 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_201766970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Medicatie moeten nemen om de gevolgen van vaccinatie te behandelen 8)7
Doodgaan als gevolg van geen vaccinatie krijgen 8)7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:52:32 #107
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201767076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:41 schreef speknek het volgende:

[..]
Doodgaan als gevolg van geen vaccinatie krijgen 8)7.
Kans is kleiner dan hartklachten krijgen en bovendien al zeer klein, laat staan op die leeftijd.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:01:28 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_201767178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:52 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Kans is kleiner dan hartklachten krijgen en bovendien al zeer klein, laat staan op die leeftijd.
Ohja nu is een extreem kleine kans wel een belangrijk punt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201767630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat is geen reden om iedereen te vaccineren. Er moet een significant risico zijn. Dan doe je gerichte vaccinatie net als met de griep.
jawel omdat iedereen een significant risico loopt met Covid-19. Long/Hart beschadigingen, reuk/smaak verlies, longcovid, kan iedereen krijgen. Daarvoor hoef je niet in de risico groep te zitten voor ernstige covid klachten of om aan covid-19 te sterven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:52 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Kans is kleiner dan hartklachten krijgen en bovendien al zeer klein, laat staan op die leeftijd.
Kans op hartklachten vanuit Covid-19 is hoger, dan die vanuit het vaccin.
pi_201767864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:12 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Medicatie moeten nemen om de gevolgen van vaccinatie te behandelen 8)7
Bij 16 mensen op de miljoen is er een mogelijkheid dat ze simpele medicijnen moeten gebruiken om een simpele aandoening, die je nog vaker krijgt als je je niet laat vaccineren, te counteren.

Ernstige gevolgen van niet vaccineren komen duizenden keren vaker voor. Maar vind je dat dan niet erg?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:07:04 #111
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201770568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Je kunt pas vaststellen of iets veilig is nadat er meerdere jaren aan trials en geleidelijke distributie heeft plaatsgevonden, met allerlei verschillende onderzoeksgroepen (ouderen, jongeren, zwangeren, enz.).

Aangezien er nog niet eens een jaar voorbij is, is het wat mij betreft onmogelijk om vast te stellen of het veilig is of niet. Je kunt langetermijneffecten niet accelereren of iets dergelijks. Dus je ziet pas over tijd wat er gebeurt. Zie het andere topic over bloedproppen bij Jansen en Moderna. Normaal gesproken moet dat allemaal al worden vastgesteld voordat je op grote schaal distribueert of uberhaupt verplichtingen en dwang toepast. Dat maakt het wat mij betreft een uiterst dubieuze agenda.

Ook is de aangekondigde effectiviteit onwaar gebleken. Men dacht dat men met 1 of 2 prikken klaar was, maar nu blijkt dat je elke 6 maanden oid een prik moet halen. Dat is dus ook misleidend geweest.

Helpen is als je significant minder risico loopt op een ernstig ziektebeeld.

Dat is dus niet een verkoudheid of koorts, maar ernstige klachten waardoor je in het ziekenhuis belandt en kan overlijden.

We vaccineren ouderen tegen de griep omdat deze een verhoogd risico hebben op ernstige klachten. De meeste mensen hebben dat echter niet nodig.

Hetzelfde geldt voor covid: de meeste mensen hebben het niet nodig. Zie de statistieken over leeftijd en fysieke conditie met betrekking tot ziekenhuisopname en overlijden.

Dus de meeste mensen hebben geen vaccin nodig, omdat ze uberhaupt niet of nauwelijks risico lopen door covid.

Dan is het onnodig om die mensen te vaccineren en ze bloot te stellen aan de risico's van de vaccins.

Daarom is het willen vaccineren van kinderen volstrekt onzinnig, net als dat we kinderen ook niet jaarlijks allemaal tegen de griep inenten ook al zijn er andere mensen die eraan kunnen overlijden.

Dus ja: sommige mensen hebben misschien tijdelijk baat bij covidvaccins, maar we weten voorlopig weinig tot niets over langetermijneffecten.

De kortetermijneffecten kunnen ernstig zijn of zelfs overlijden veroorzaken.

Je moet dus voor jezelf kunnen bepalen of je dat risico wil nemen of niet. Maar het willen dwingen of verplichten aan de hele bevolking inclusief kinderen is onredelijk en disproportioneel.

Het argument 'maatregelen' gaat ook niet op, want dat is een keuze van de overheid.

Ik zie wel een aantal aannames in jouw redenering.
quote:
Je kunt pas vaststellen of iets veilig is nadat er meerdere jaren aan trials en geleidelijke distributie heeft plaatsgevonden, met allerlei verschillende onderzoeksgroepen (ouderen, jongeren, zwangeren, enz.).
Is dat echt zo? Het vaccin is binnen 2 maanden uit je lichaam, er zijn (zover ik weet) geen meldingen gedaan van bijwerkingen buiten die periode. Jaren gaat niets veranderen, de grote hoeveelheid overtreft in dit geval tijdsduur. Daarnaast zijn er 3+ miljard vaccins gezet, heel veel meer nieuwe informatie verwacht ik niet. Precies wat jij schetst over de groepen is waarom het vaccin gefaseerd is uitgerold omdat er nog niet genoeg onderzoeksdata was, nu wel.

Verder lees ik veel over wat jou betreft, mag ik vragen waarom jij zo'n expert bent in dit onderwerp? Ik snap dat je er mogelijk geen lekker gevoel bij hebt, maar meer weten dan de experts? Ik ben benieuwd.

En de bijwerkingen die waren gevonden waren ook uiterst zeldzaam, het toont wel aan hoe voorzichtig ze zijn met de vaccin.

De wat jij aangekondigde effectiviteit herken ik niet, ik heb volgens mij nergens gelezen dat 1 of 2 dosis de oplossing zou zijn. Wel dat ze denken dat dit voldoende is, hier komt jouw punt over 1,5 jaar wel naar voren. Niemand kan voorspellen hoe effectief dit echt is op de lange termijn. Daar hebben we meer onderzoek voor nodig. Wel is duidelijk dat de acties die nu zijn genomen vele malen beter zijn dan niets doen. Daar kan toch geen twijfel over bestaan? 97% minder kans op IC opname is toch echt geweldig.

Ik ben het niet met je eens dat het niet nodig is om iedereen te vaccineren. Het gaat hier niet om individuen maar om een geheel. En daarvoor is het wel nodig.

quote:
Dus ja: sommige mensen hebben misschien tijdelijk baat bij covidvaccins, maar we weten voorlopig weinig tot niets over langetermijneffecten.

De kortetermijneffecten kunnen ernstig zijn of zelfs overlijden veroorzaken.
Hier ben ik het ook niet mee eens. Het is volledig duidelijk dat we baat hebben bij de vaccins, voor hoelang dat weten we nog niet. Maar liever veilig dan spijt. De korte termijn effecten van COVID zelf zijn vele malen groter dan van het vaccin. De bijwerking van het vaccin komen niet in de buurt van de risico van COVID zelf.

En wat betreft eigen keuze, we leven in een samenleving. Sommige dingen zijn geen eigen keuze meer. En dat maakt het zo ontzettend lastig, want wat de meerderheid accepteert is per situatie anders. Daarnaast is er ook geen verplichting en kan je getest worden en toch dingen doen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:09:09 #112
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201770632
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:52 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Kans is kleiner dan hartklachten krijgen en bovendien al zeer klein, laat staan op die leeftijd.
Zou er een relatie zijn tussen het krijgen van klachten van het vaccin en klachten krijgen van COVID? Ik bedoel de reden dat je die klachten krijgt is omdat je reactie krijgt op het COVID onderdeel van het vaccin, toch?

In dit geval krijg je van het vaccin dus een vergelijkbare maar veel minder heftige reactie. Beter zo dan toch tegen COVID oplopen en ernstigere klachten oplopen.

Wat mij betreft een win win. Overigens is de kans dat je die klachten krijgt erg klein.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201772031
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:09 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Zou er een relatie zijn tussen het krijgen van klachten van het vaccin en klachten krijgen van COVID? Ik bedoel de reden dat je die klachten krijgt is omdat je reactie krijgt op het COVID onderdeel van het vaccin, toch?

In dit geval krijg je van het vaccin dus een vergelijkbare maar veel minder heftige reactie. Beter zo dan toch tegen COVID oplopen en ernstigere klachten oplopen.

Wat mij betreft een win win. Overigens is de kans dat je die klachten krijgt erg klein.
Waarschijnlijk is het een auto immuun reactie omdat het bijna altijd na de 2de prik voorkomt. Misschien dat de kleine hoeveelheid die het na de 1ste prik had ervoor al covid had.

Harten hebben T cells die door vaccine of natuurlijke immuniteit worden aangemaakt. Die zouden eventueel kunnen zorgen voor een reactie op het mRNA vaccin.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 15-10-2021 22:29:01 ]
pi_201775780
Ah, weer een 'onderzoek' uit de wappiekoker zonder peer review. Je verwacht het niet.
pi_201782239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik zie wel een aantal aannames in jouw redenering.
[..]
Is dat echt zo? Het vaccin is binnen 2 maanden uit je lichaam, er zijn (zover ik weet) geen meldingen gedaan van bijwerkingen buiten die periode. Jaren gaat niets veranderen, de grote hoeveelheid overtreft in dit geval tijdsduur. Daarnaast zijn er 3+ miljard vaccins gezet, heel veel meer nieuwe informatie verwacht ik niet. Precies wat jij schetst over de groepen is waarom het vaccin gefaseerd is uitgerold omdat er nog niet genoeg onderzoeksdata was, nu wel.

Verder lees ik veel over wat jou betreft, mag ik vragen waarom jij zo'n expert bent in dit onderwerp? Ik snap dat je er mogelijk geen lekker gevoel bij hebt, maar meer weten dan de experts? Ik ben benieuwd.

En de bijwerkingen die waren gevonden waren ook uiterst zeldzaam, het toont wel aan hoe voorzichtig ze zijn met de vaccin.

De wat jij aangekondigde effectiviteit herken ik niet, ik heb volgens mij nergens gelezen dat 1 of 2 dosis de oplossing zou zijn. Wel dat ze denken dat dit voldoende is, hier komt jouw punt over 1,5 jaar wel naar voren. Niemand kan voorspellen hoe effectief dit echt is op de lange termijn. Daar hebben we meer onderzoek voor nodig. Wel is duidelijk dat de acties die nu zijn genomen vele malen beter zijn dan niets doen. Daar kan toch geen twijfel over bestaan? 97% minder kans op IC opname is toch echt geweldig.

Ik ben het niet met je eens dat het niet nodig is om iedereen te vaccineren. Het gaat hier niet om individuen maar om een geheel. En daarvoor is het wel nodig.
[..]
Hier ben ik het ook niet mee eens. Het is volledig duidelijk dat we baat hebben bij de vaccins, voor hoelang dat weten we nog niet. Maar liever veilig dan spijt. De korte termijn effecten van COVID zelf zijn vele malen groter dan van het vaccin. De bijwerking van het vaccin komen niet in de buurt van de risico van COVID zelf.

En wat betreft eigen keuze, we leven in een samenleving. Sommige dingen zijn geen eigen keuze meer. En dat maakt het zo ontzettend lastig, want wat de meerderheid accepteert is per situatie anders. Daarnaast is er ook geen verplichting en kan je getest worden en toch dingen doen.
Ik kan je wel al voorspellen dat de werking van het vaccin afneemt. In september was 10% van de mensen in het ziekenhuis gevaccineerd en nu is het alweer 20%. Zoek maar op. Dus je gaat naar een samenleving waarbij er elk jaar geprikt moet worden. Nu is dat niet erg, want bij griep gebeurt dat ook elk jaar voor ouderen en medisch zwak gestelde mensen. Maar dan zouden ze hetzelfde moeten doen als bij griep qua doelgroep. En ook al prik je heel Nederland lek met vaccins, in andere landen kunnen ze dat niet en dat zorgt ervoor dat het altijd blijft circuleren, met kans op mutaties.
pi_201782583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De kans lijkt niet eens kwantificeerbaar, zo klein.

https://www2.deloitte.com(...)ties-infographic.pdf

Dat betekent dat er geen enkele reden is om kinderen te vaccineren.

Ook is nog steeds meer dan 88% van alle stergevallen ouder dan 70.

In Nederland is het totaal aantal sterfgevallen 4794.

Waar hebben we het nou in hemelsnaam over.

Een gebrekkige zorg, op zijn hoogst.

Kinderen vaccineren zal daar niets aan veranderen want die komen überhaupt niet in het ziekenhuis terecht.

En weer iemand die het alleen maar over mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames kan hebben en daarmee moedwillig aan het downplayen is.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:24:59 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201783636
quote:
4s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
En weer iemand die het alleen maar over mortaliteitscijfers en ziekenhuisopnames kan hebben en daarmee moedwillig aan het downplayen is.
Als gevaccineerde zijnde…. Geen anti dus ofzo.
Vertel eens, hoeveel kinderen hebben lange termijn klachten van COVID? Of ernstige klachten? Doelgroep 12- jaar.

Zover ik weet, correct me if I’m wrong, ligt dat vrij dicht bij de 0.
In dat geval kan het zo zijn dat de (zeldzame) ernstige bijwerkingen van het vaccin een groter risico zijn dan het virus zelf. En dan is het verstandig zeer terughoudend te zijn met die groep in te enten.

Het is belangrijk per doelgroep te kijken en per doelgroep een afweging te maken. Ik durf zelfs de doelgroep 12-18 jaar hierbij te betrekken. Waar ernstige gevolgen en nare bijwerkingen van COVID erg zeldzaam zijn.

Als voorstander van vaccinatie en vanuit een medische achtergrond voor dieren weet ik dat vaccins in veel gevallen noodzakelijk zijn, maar dat je er niet te lichtzinnig mee om moet springen.
Niet alleen zijn er mogelijke bijwerkingen die bij bepaalde doelgroepen erger dan de kwaal kunnen zijn, het raakt het hele systeem en kan andere klachten verergeren of laten ontstaan.

Wat ik mis in de discussies over COVID en de vaccins is een kritische blik. Er mag geen enkel vraagteken gezet worden. Het wordt veelste algemeen getrokken terwijl heel specifiek naar doelgroepen kijken wel degelijk verstandig is.
Voor de doelgroep waartoe ik behoor is het duidelijk. Het vaccin is veel gunstiger dan een natuurlijk verloop. Maar bij kinderen is dit helemaal niet zo’n gesneden koek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201783664
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Als gevaccineerde zijnde…. Geen anti dus ofzo.
Vertel eens, hoeveel kinderen hebben lange termijn klachten van COVID? Of ernstige klachten? Doelgroep 12- jaar.

Zover ik weet, correct me if I’m wrong, ligt dat vrij dicht bij de 0.
In dat geval kan het zo zijn dat de (zeldzame) ernstige bijwerkingen van het vaccin een groter risico zijn dan het virus zelf. En dan is het verstandig zeer terughoudend te zijn met die groep in te enten.

Het is belangrijk per doelgroep te kijken en per doelgroep een afweging te maken. Ik durf zelfs de doelgroep 12-18 jaar hierbij te betrekken. Waar ernstige gevolgen en nare bijwerkingen van COVID erg zeldzaam zijn.

Als voorstander van vaccinatie en vanuit een medische achtergrond voor dieren weet ik dat vaccins in veel gevallen noodzakelijk zijn, maar dat je er niet te lichtzinnig mee om moet springen.
Niet alleen zijn er mogelijke bijwerkingen die bij bepaalde doelgroepen erger dan de kwaal kunnen zijn, het raakt het hele systeem en kan andere klachten verergeren of laten ontstaan.

Wat ik mis in de discussies over COVID en de vaccins is een kritische blik. Er mag geen enkel vraagteken gezet worden. Het wordt veelste algemeen getrokken terwijl heel specifiek naar doelgroepen kijken wel degelijk verstandig is.
Voor de doelgroep waartoe ik behoor is het duidelijk. Het vaccin is veel gunstiger dan een natuurlijk verloop. Maar bij kinderen is dit helemaal niet zo’n gesneden koek.
Diegene die ik quote had het over 'totaal aantal sterfgevallen' en 'Ook is nog steeds meer dan 88% van alle stergevallen ouder dan 70.'

En daar reageerde ik op.

Verder heb ik nergens aangegeven of ik voor of tegen ben, ik geef alleen aan dat iemand wel het complete plaatje moet beoordelen, en niet alleen over een paar nietszeggende cijfers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2021 18:30:55 ]
pi_201785360
Interessant feitje. We kunnen wel kinderen inenten, en iedereen 'gratis' inenten.

Ondertussen gaan er meer mensen dood aan de honger dan aan corona.

In Amerika krijg je $4k per dag betaald om kinderen 'gratis' in te enten.

Doen we dit uit de goedheid van ons hart of om lekker veel geld te verdienen voor lobbyisten en de makers van de vaccins?
pi_201792010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 18:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Als gevaccineerde zijnde…. Geen anti dus ofzo.
Vertel eens, hoeveel kinderen hebben lange termijn klachten van COVID? Of ernstige klachten? Doelgroep 12- jaar.

Zover ik weet, correct me if I’m wrong, ligt dat vrij dicht bij de 0.
In dat geval kan het zo zijn dat de (zeldzame) ernstige bijwerkingen van het vaccin een groter risico zijn dan het virus zelf. En dan is het verstandig zeer terughoudend te zijn met die groep in te enten.

Het is belangrijk per doelgroep te kijken en per doelgroep een afweging te maken. Ik durf zelfs de doelgroep 12-18 jaar hierbij te betrekken. Waar ernstige gevolgen en nare bijwerkingen van COVID erg zeldzaam zijn.

Als voorstander van vaccinatie en vanuit een medische achtergrond voor dieren weet ik dat vaccins in veel gevallen noodzakelijk zijn, maar dat je er niet te lichtzinnig mee om moet springen.
Niet alleen zijn er mogelijke bijwerkingen die bij bepaalde doelgroepen erger dan de kwaal kunnen zijn, het raakt het hele systeem en kan andere klachten verergeren of laten ontstaan.

Wat ik mis in de discussies over COVID en de vaccins is een kritische blik. Er mag geen enkel vraagteken gezet worden. Het wordt veelste algemeen getrokken terwijl heel specifiek naar doelgroepen kijken wel degelijk verstandig is.
Voor de doelgroep waartoe ik behoor is het duidelijk. Het vaccin is veel gunstiger dan een natuurlijk verloop. Maar bij kinderen is dit helemaal niet zo’n gesneden koek.
https://www.lumc.nl/over-(...)ids-blijft-doorgaan/

Best wel een aantal. Dit was ook tm juni
pi_201792674
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 19:52 schreef bellamy13 het volgende:
Interessant feitje. We kunnen wel kinderen inenten, en iedereen 'gratis' inenten.

Ondertussen gaan er meer mensen dood aan de honger dan aan corona.

In Amerika krijg je $4k per dag betaald om kinderen 'gratis' in te enten.

Doen we dit uit de goedheid van ons hart of om lekker veel geld te verdienen voor lobbyisten en de makers van de vaccins?
Gaan er in Nederland mensen dood van de honger ja?
pi_201797759
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gaan er in Nederland mensen dood van de honger ja?
Heb het over de situatie in de hele wereld. Gaat de verkeerde kant op. Rijken worden overal rijker, arme armer.
Ik wil er persoonlijk niet aan meewerken en meedoen. Buiten het feit dat ik 0.00002% kans maak om te overlijden aan corona.

Als ik me laat inenten worden de makers van het vaccin rijker en rijker.

Het systeem werkt niet meer (kapitalisme)

De overheden kunnen niet meer beslissen wat het beste voor de burger is, maar hebben ook andere belangen, van lobbyisten en farmaceutische industrie. Als je dat ontkent dan ben je pas een wappie. Bron: topje van de ijsberg dit, maar kijk the bleeding edge op netflix. Als je het dan nog niet mee eens bent dat het goed mis is gegaan de laatste jaren in de farmaceutische industrie weet ik het ook niet meer.

Over bleeding edge:
'
Een kritische blik op de industrie van medische hulpmiddelen die 400 miljard dollar waard is. De winstgedreven mentaliteit zorgt ervoor dat hulpmiddelen, die niet de juiste klinische test hebben ondergaan, op de markt worden gebracht
'

[ Bericht 8% gewijzigd door bellamy13 op 17-10-2021 18:34:29 ]
  zondag 17 oktober 2021 @ 18:50:23 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_201798008
De vaccins zijn al gekocht, of je je laat inenten of niet. De kosten van het vaccin vallen ook in het niet bij de kosten van de opnames, laat staan de lockdowns, dus andermaal maak je de verkeerde economische keuze. Misschien moet je die keuze overlaten aan mensen die er verstand van hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201798417
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 18:50 schreef speknek het volgende:
De vaccins zijn al gekocht, of je je laat inenten of niet. De kosten van het vaccin vallen ook in het niet bij de kosten van de opnames, laat staan de lockdowns, dus andermaal maak je de verkeerde economische keuze. Misschien moet je die keuze overlaten aan mensen die er verstand van hebben.
Dat is hetzelfde als tegen een vegetariër zeggen dat het dier al dood is en je best het vlees kan eten.
Ik wil er gewoon niet aan meedoen.

Stel je hebt geen mensen boven de 50, en geen obesitas, zou ik me dan ook moeten inenten?

Nee dan is er geen probleem, want mensen zoals ik, en mijn kinderen overbelasten de zorg niet.

Dus waarom zou ik me dan in MOETEN inenten?

En vind het jammer dat er niet wordt ingegaan op het feit dat het een 100en of misschien wel duizenden miljarden industrie is geworden, en daardoor er beslissingen worden genomen waarbij er meerdere belangen zijn. Je bent toch helemaal wappie als je denkt dat de lobbyisten en farmaceutische industrie niet mee beslissen over wat er gebeurd. En dit is al fout gegaan. Dat is een belangrijk feit om mee te nemen in je argumentatie waar niet naar gekeken wordt.

Het is het topje van de ijsberg, maar als tienduizenden slachtoffers die slachtoffer zijn geworden van deze industrie hun gelijk niet krijgen van de overheid, dan gaat er iets goed mis. Zie the 'bleeding edge'

[ Bericht 4% gewijzigd door bellamy13 op 17-10-2021 19:31:50 ]
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:31:02 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_201798556
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:19 schreef bellamy13 het volgende:
Dat is hetzelfde als tegen een vegetariër zeggen dat het dier al dood is en je best het vlees kan eten.
Ik wil er gewoon niet aan meedoen.

Stel je hebt geen mensen boven de 50, en geen obesitas, zou ik me dan ook moeten inenten?

Nee dan is er geen probleem, want mensen zoals ik, en mijn kinderen overbelasten de zorg niet.

Dus waarom zou ik me dan in MOETEN inenten?
Oh ik wist niet dat je sowieso antivaxxer was. Tsja niet zo slim.

Je wordt al een risicogroep bij 45 maar dat terzijde. En als je anderen besmet, overbelast je de zorg wel, dus als dat je doel is kun je je beter inenten.
Even naast het feit dat je natuurlijk ook een verborgen comorbiditeit kan hebben. Volgens mij heeft iets van 30% van de mannen ongediagnosticeerde hypertensie, wat kan verklaren waarom mannen vaker last krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201798608
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:31 schreef speknek het volgende:

[..]
Oh ik wist niet dat je sowieso antivaxxer was. Tsja niet zo slim.

Je wordt al een risicogroep bij 45 maar dat terzijde. En als je anderen besmet, overbelast je de zorg wel, dus als dat je doel is kun je je beter inenten.
Even naast het feit dat je natuurlijk ook een verborgen comorbiditeit kan hebben. Volgens mij heeft iets van 30% van de mannen ongediagnosticeerde hypertensie, wat kan verklaren waarom mannen vaker last krijgen.
Ben 100% voor vaxxen.

100% tegen vaccinatiedwang.

En nogmaals je gaat langs het feit dat het een miljarden industrie is. Zie vb van the bleeding edge, waarbij een medicijn dat jarenlang op de markt is, goedgekeurd is door alle instanties, niet goed blijkt te werken voor tienduizenden mensen. En de overheid doet fking NIETS. Waarom? Geld, kapitalisme en lobbyisme.
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:36:07 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_201798636
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:19 schreef bellamy13 het volgende:
En vind het jammer dat er niet wordt ingegaan op het feit dat het een 100en of misschien wel duizenden miljarden industrie is geworden, en daardoor er beslissingen worden genomen waarbij er meerdere belangen zijn. Je bent toch helemaal wappie als je denkt dat de lobbyisten en farmaceutische industrie niet mee beslissen over wat er gebeurd. En dit is al fout gegaan. Dat is een belangrijk feit om mee te nemen in je argumentatie waar niet naar gekeken wordt.

Het is het topje van de ijsberg, maar als tienduizenden slachtoffers die slachtoffer zijn geworden van deze industrie hun gelijk niet krijgen van de overheid, dan gaat er iets goed mis. Zie the 'bleeding edge'
Maar doen je kinderen wel met de rest van het rijksvaccinatieprogramma mee, of is het toevallig alleen het prikje wat jij moet hebben die puur door de lobby van big pharma je opgedrongen wordt zonder nut?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 17 oktober 2021 @ 19:36:45 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_201798644
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:34 schreef bellamy13 het volgende:
Ben 100% voor vaxxen.
Typisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201798672
Dat is hetzelfe als wanneer je onterecht tienduizenden euros aan de overheid moet terugbetalen, je dit keer op keer aankaart dat dit onterecht is, en vervolgens doet de overheid niets.

Of als de overheid je huis kapot maakt in groningen. Je laat zien met advocaten dat dit de schuld van de overheid is, en vervolgens doen ze niets. Welke belangen behartigen ze dan? Die van zichzelf of van de burger?

Of wanneer een vaccin niet goed getest wordt en toch op de markt wordt gebracht. Vervolgens kaart je dit aan, en de overheid doet niets.

Dit zijn dingen die gebeuren.

Of mensen willen vaccineren, moeten ze zelf weten. Vanaf 45 raad ik het zeker aan. Onder de 30 niet, want die mensen overbelasten de zorg niet.

Daarbij al ben je gevaxxed, je blijft besmetbaar, en na een jaar werkt het vaccin bijna niet meer.
pi_201798701
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:36 schreef speknek het volgende:

[..]
Maar doen je kinderen wel met de rest van het rijksvaccinatieprogramma mee, of is het toevallig alleen het prikje wat jij moet hebben die puur door de lobby van big pharma je opgedrongen wordt zonder nut?
Die vaccins zijn njaren getest, en is voor ziektes waarbij een ziekenhuisopname kans groot is. En die vaccins werken jarenlang.

Hoeveel kinderen zijn er door corona in het ziekenhuis beland?
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:02:09 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_201799005
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 19:41 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Die vaccins zijn njaren getest, en is voor ziektes waarbij een ziekenhuisopname kans groot is. En die vaccins werken jarenlang.

Hoeveel kinderen zijn er door corona in het ziekenhuis beland?
290 in anderhalf jaar, volgens mij redelijk vergelijkbaar met mazelen, bof of rubella zonder vaccin. Mazelen in Nederland geeft een kans van 1 op 10.000 om te overlijden, wat veel is voor kinderen, maar veel kleiner is dan corona voor de hele populatie. Bof kun je hersenvliesontsteking mee oplopen, meestal mild, doden kwamen al niet heel veel meer voor tegen de tijd dat het opgenomen werd in het vaccinatieprogramma. Rubella is sowieso eigenlijk alleen gevaarlijk voor zwangeren en foetussen. Die krijgen daarom een nieuwe prik tegenwoordig.

Die vaccins waren overigens niet zo goed getest bij invoering als de huidige coronavaccins. Je zit allemaal smoesjes te bedenken. Feit is dat je je kinderen wel prikjes geeft maar gaat steigeren als je er zelf een moet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201799164
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:02 schreef speknek het volgende:

[..]
290 in anderhalf jaar, volgens mij redelijk vergelijkbaar met mazelen, bof of rubella zonder vaccin. Mazelen in Nederland geeft een kans van 1 op 10.000 om te overlijden, wat veel is voor kinderen, maar veel kleiner is dan corona voor de hele populatie. Bof kun je hersenvliesontsteking mee oplopen, meestal mild, doden kwamen al niet heel veel meer voor tegen de tijd dat het opgenomen werd in het vaccinatieprogramma. Rubella is sowieso eigenlijk alleen gevaarlijk voor zwangeren en foetussen. Die krijgen daarom een nieuwe prik tegenwoordig.

Die vaccins waren overigens niet zo goed getest bij invoering als de huidige coronavaccins. Je zit allemaal smoesjes te bedenken. Feit is dat je je kinderen wel prikjes geeft maar gaat steigeren als je er zelf een moet.
Het woordje "moet"...

Even twee vragen. In amerika is de medicijnenindustrie een miljardenindustrie. Er zijn de laatste jaren medicijnen uitgekomen die niet goed getest zijn, of gewoon helemaal niet getest zijn.
Vraag 1: is dat waar of niet waar?

Hier hadden miljoenen mensen baat bij, voor hen werkte het medicijnm Ook zijn hierdoor de levens van tienduizenden mensen verwoest, bij hen ging het mis. Ze hebben zich verzameld, zijn naar de makers van het vaccin en naar de overheid gegaan. De overheid gaf ze gelijk, en ging het aanpakken.

Wat is er gebeurd? Helemaal niets. Waarom: lobbyisme en geld.

Vraag je om twee antwoorden. Is dat waar, ja of nee?

1. Heeft de overheid deze mensen geholpen, ja of nee?

2. Zijn er medicijnen die getest hadden moeten worden, vanwege het falende systeem (kapitalsime) onterecht op de markt gekomen. Ja of nee?

Dit zijn allebei gewoon feiten..

Ik ben wel voorstander van mensen vaccineren, want er zijn miljarden mensen die daar baat bij hebben. Maar voor sommige doelgroepen is het gewoon niet nodig (kinderen bijv).

En de overheid heeft bewezen(zie hierboven) dat ze niet alleen on het belang van de burgers werken. Dat zijn nou eenmaal feiten.
  zondag 17 oktober 2021 @ 20:20:31 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_201799210
Ja natuurlijk, dat is niet iets van de laatste jaren hoor. Zie bijvoorbeeld Softenon in de jaren 50-60.

Er is ook niet zoveel reden om de situatie in de VS 1 op 1 naar hier te kopiëren. Zie alleen maar hoe voorzichtig men hier is met derde prikken of kinderen van 2-12, om over de hele opiatencrisis maar niet te spreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201799294
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:20 schreef speknek het volgende:
Ja natuurlijk, dat is niet iets van de laatste jaren hoor. Zie bijvoorbeeld Softenon in de jaren 50-60.

Er is ook niet zoveel reden om de situatie in de VS 1 op 1 naar hier te kopiëren. Zie alleen maar hoe voorzichtig men hier is met derde prikken of kinderen van 2-12, om over de hele opiatencrisis maar niet te spreken.
Om het even te vergelijken met de griep:
Er overlijden ook kinderen aan de griep. Heel naar, maar het zijn er enkelen of misschien tientallen. Maar bij de ouderen overlijden er duizenden, zo niet tienduizenden aan de griep. Logisch dat die een griepprik halen. Daar ben ik niet tegen.

Ik ben er tegen zodra kinderen een griepprik moeten krijgen, zodat ouderen niet ziek worden, terwijl die ook al een griepprik kunnen krijgen als ze het willen.

Dit beleid klopt daarom van geen kant. Het lijkt erop dat ze gewoon een reden zoeken om QR codes te pushen. Maand geleden als zeer tijdelijke maatregel ingevoerd. Nu al bekend dat de QR code tot mei gaat blijven.
  zondag 17 oktober 2021 @ 21:54:06 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_201800977
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:26 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Om het even te vergelijken met de griep:
Er overlijden ook kinderen aan de griep. Heel naar, maar het zijn er enkelen of misschien tientallen. Maar bij de ouderen overlijden er duizenden, zo niet tienduizenden aan de griep. Logisch dat die een griepprik halen. Daar ben ik niet tegen.

Ik ben er tegen zodra kinderen een griepprik moeten krijgen, zodat ouderen niet ziek worden, terwijl die ook al een griepprik kunnen krijgen als ze het willen.

Dit beleid klopt daarom van geen kant. Het lijkt erop dat ze gewoon een reden zoeken om QR codes te pushen. Maand geleden als zeer tijdelijke maatregel ingevoerd. Nu al bekend dat de QR code tot mei gaat blijven.
Als ze ten tijde van de eerste, Spaanse Griep, een griepprik hadden gehad, kun je ervan op aan dat het leger je deur ingetrapt had om je vastgebonden op de tafel zo'n prik te geven. Inmiddels is het virus zo ver gemuteerd, en blijft het ook zo snel muteren, dat dat geen nut meer heeft (er zijn dacht ik zo'n honderd varianten die elk jaar kunnen langskomen). Dat is iets waar we mee moeten leven. Voor corona is dat nog lang niet duidelijk, het lijkt meer op de andere virussen waar wel een plan tegen gemaakt kan worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202019275
Volgens mij niet alleen kinderen, Jensen liet een hele lijst van sporters (voetbal) zien die in elkaar zakten op het veld...
pi_202023959
Ik zat gister dat debat te kijken, en ik was wel verbaasd dat hugo toegaf dat miocarditis en pericarditis dus wel een bijwerking is van de vaccins. Hij zei wel dat die kans bij corona zelf hoger is, maar ik dacht dat dat een beetje "wappie" onzin was. Al helemaal omdat thiery baudet ermee kwam. Maar dat is dus wel gewoon een bijwerking van zowel het vaccin als corona zelf. Echter niet veel verduidelijking hoe dat met verschillende leeftijdsgroepen zit. Weet niet zo goed wat ik daarvan moet maken.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202024116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:45 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij niet alleen kinderen, Jensen liet een hele lijst van sporters (voetbal) zien die in elkaar zakten op het veld...
Ik kan je ook een hele lijst met sporters geven die op het veld in elkaar gezakt zijn toen covid 19 nog niet eens bestond. Dit zegt helemaal niets. Het is niet duidelijk of deze sporters überhaupt gevaccineerden zijn, welke vaccin ze hebben gehad en of het door het vaccin komt. Het kan ook het gevolg zijn van een coronabesmetting. De kans op myocarditis is na een besmetting hoger dan na vaccinatie.
pi_202024119
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:45 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij niet alleen kinderen, Jensen liet een hele lijst van sporters (voetbal) zien die in elkaar zakten op het veld...
Grappig, want een hoop van die voetballers waren (nog) niet eens gevaccineerd. Sowiezo Jensen serieus nemen..... Kan zo in het rijtje Thierry en Willem

Edit: Kwam dit Twitter draadje nog even tegen over hoe Thierry de cijfers bewerkt of dingen weglaat.

https://twitter.com/mkeulemans/status/1456057680657895427
pi_202024168
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:39 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:
Ik zat gister dat debat te kijken, en ik was wel verbaasd dat hugo toegaf dat miocarditis en pericarditis dus wel een bijwerking is van de vaccins. Hij zei wel dat die kans bij corona zelf hoger is, maar ik dacht dat dat een beetje "wappie" onzin was. Al helemaal omdat thiery baudet ermee kwam. Maar dat is dus wel gewoon een bijwerking van zowel het vaccin als corona zelf. Echter niet veel verduidelijking hoe dat met verschillende leeftijdsgroepen zit. Weet niet zo goed wat ik daarvan moet maken.
Hugo moet dat wel toegeven want het RIVM bericht er ook gewoon over.

https://www.rivm.nl/covid(...)gronden/bijwerkingen

en https://www.cbg-meb.nl/ac(...)+COVID-19-vaccinatie

Wat mij persoonlijk verbaast is dat er nog nergens (overheidswebsites) gemeld wordt dat men na vaccinatie (zeker na de 2e) beter 1 week niet kan gaan sporten.

https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.ad.nl/schaats(...)vaccinatie~a634e931/

Het lijkt allerminst overbodig om goed te benadrukken dat minimaal 1 week niet sporten verstandig is.
pi_202024178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hugo moet dat wel toegeven want het RIVM bericht er ook gewoon over.

https://www.rivm.nl/covid(...)gronden/bijwerkingen

en https://www.cbg-meb.nl/ac(...)+COVID-19-vaccinatie

Wat mij persoonlijk verbaast is dat er nog nergens (overheidswebsites) gemeld wordt dat men na vaccinatie (zeker na de 2e) beter 1 week niet kan gaan sporten.

https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.ad.nl/schaats(...)vaccinatie~a634e931/

Het lijkt allerminst overbodig om goed te benadrukken dat minimaal 1 week niet sporten verstandig is.
Ja eens hoor. Sowiezo de focus op gezondheid blijft op een laag pitje staan. Is natuurlijk ook allemaal politiek, want als je zegt dat een groot deel moet afvallen dan ben je zo 30% van je stemmen kwijt.
  donderdag 4 november 2021 @ 08:57:55 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202024181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:45 schreef Bocaj het volgende:
Volgens mij niet alleen kinderen, Jensen liet een hele lijst van sporters (voetbal) zien die in elkaar zakten op het veld...
En dat komt door... ? (Top)sporters die omvallen is van alle tijden. Zijn dat er nu meer dan voor corona? En zo ja: komt dat door de vaccins, of door corona?

Liet Jensen je ook zien dat de kans op een ontstoken hartspier vele malen groter is na infectie dan na vaccinatie? Vast niet.
Huilen dan.
pi_202024239
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:57 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja eens hoor. Sowiezo de focus op gezondheid blijft op een laag pitje staan. Is natuurlijk ook allemaal politiek, want als je zegt dat een groot deel moet afvallen dan ben je zo 30% van je stemmen kwijt.
Klopt :Y

En iedereen gaat van alles roepen, maar degenen die aan het bed staan, weten exact welke groepen 'zwaar' :R oververtegenwoordigd zijn. Het zou Hugo sieren om daar eens beleid op te gaan maken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)roep-coronapatienten
pi_202024277
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:03 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Klopt :Y

En iedereen gaat van alles roepen, maar degenen die aan het bed staan, weten exact welke groepen 'zwaar' :R oververtegenwoordigd zijn. Het zou Hugo sieren om daar eens beleid op te gaan maken.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)roep-coronapatienten
Jip. Ik heb het hier ook al een paar keer vermeld binnen het Covid gedeelte op Fok. Zijn ooggetuige verslagen. En ondanks de vaccinaties is er niet heel veel veranderd in het soort patienten, behalve dat een groot deel dan nu ongevaccineerd is zijn de verdere typeringen nog vrijwel gelijk.

Gelukkig benadrukt bijvoorbeeld de telegraaf (dat ik ooit een compliment uit zou delen aan de telegraaf) wel steeds vaker de doelgroepen die in de ziekenhuizen liggen.
pi_202024474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Hugo moet dat wel toegeven want het RIVM bericht er ook gewoon over.

https://www.rivm.nl/covid(...)gronden/bijwerkingen

en https://www.cbg-meb.nl/ac(...)+COVID-19-vaccinatie

Wat mij persoonlijk verbaast is dat er nog nergens (overheidswebsites) gemeld wordt dat men na vaccinatie (zeker na de 2e) beter 1 week niet kan gaan sporten.

https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.ad.nl/schaats(...)vaccinatie~a634e931/

Het lijkt allerminst overbodig om goed te benadrukken dat minimaal 1 week niet sporten verstandig is.
Thanks ik was hier niet van op de hoogte. Wel jammer dat daar niet veel over word gesproken dan.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
  donderdag 4 november 2021 @ 11:03:18 #146
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_202025363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:56 schreef Tjoent het volgende:

[..]

Het lijkt allerminst overbodig om goed te benadrukken dat minimaal 1 week niet sporten verstandig is.
Het bizarre is dat dit al bijna een half jaar af te leiden was uit gebeurtenissen in Israël en het Amerikaanse leger, maar dat er gewoon niks mee gedaan is. Zó'n makkelijk iets, even melden dat je een weekje rustig aan moet doen... en ze vertikken gewoon het te vermelden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')