abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:01:27 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201770454
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:00 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Jij bent ook een antivaxxer jij zou geen derde nemen weet je nog ?
Dat was een kort gesprek.

Fijn dat je in ziet dat het allemaal zo erg nog niet is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:04:52 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201770526
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat had ik gelezen.
[..]
Als ik meega in deze zwart/witte aanname, ben je toch gewaarschuwd door de GGD? Niemand heeft je gedwongen om een vaccin te nemen.
[..]
Helemaal mee eens, en dat gebeurt dan ook niet. Een café of restaurant bezoeken is natuurlijk niet essentieel. Daarbij kun je als getest (en niet gevaccineerd persoon) wel degelijk naar binnen.
[..]
Daar verschillen we dus over van mening.

Overigens ben jij dan een uitzondering, het merendeel van de vaccinweigeraars neemt het vaccin niet, en heeft daar geen enkele medische onderbouwing voor.
Geen dwang, maar drang. Als je aan het sociale leven wil blijven meedoen, moet je haast wel. We mogen er overigens over van mening verschillen of dit drang is, maar de overheid zelf geeft al aan dat dit een manier is om mensen te zetten tot het nemen van de vaccinatie. Daar verschil je dus ook mee van mening, met de makers van het beleid. Op zich past dat wel in de lijn der verwachtingen, je weet mijn verhaal beter dan ik, hoe het medisch zit beter dan een arts en nu de motivatie van de overheid beter dan de overheid.

Ik ben me er overigens van bewust dat mijn kleine groep de uitzondering vormt. Ik reageer dan ook direct over straatcommando's vraag wie geen vaccin kán nemen, om aan te geven dat daar (te) weinig rekening mee wordt gehouden. Dat we de uitzondering vormen wil niet zeggen dat je die groep maar op de grote hoop moet gooien en er geen rekening mee hoeft te houden. Je kan gewoonweg niet tegen een groep mensen zeggen dat ze slecht binnen het beleid passen dus maar even pech hebben en ermee moeten leven dat ze tussen de wal en het schip vallen. We willen wel ons sociaal leven op peil houden maar kunnen ons beter niet vaccineren. Dan moet dat gefaciliteerd worden. Maak een uitzondering en laat ons, we zijn immers maar een kleine groep zoals je zegt, gewoon naar binnen of zorg dat er voor iedereen, goed bereikbaar met de auto én het openbaar vervoer, op zeg een half uur een testlocatie is.

Het hoeft niet zo lastig te zijn.
Laffe huichelaar
pi_201770558
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat was een kort gesprek.

Fijn dat je in ziet dat het allemaal zo erg nog niet is.
Wat is er zo erg aan een derde of vierde shot dan of ben je al van gedachten veranderd ?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:06:53 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201770565
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat er medische uitzonderingen bestaan neemt niet weg dat de groep huilende antivaxxers zich aanstelt.
Daar heb ik het ook helemaal niet over, daar hebben die medische uitzonderingen niks aan. Ik geef die antivaxxers niet de schuld, want die antivaxxers hebben geen enkele verplichting aan mij. ik geef de schuld aan de overheid die niet alleen beleid moet maken voor de volksgezondheid, maar ook rekening moet houden met die andere groepen.

Hier wordt volstrekt aan voorbij gegaan.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:09:19 #180
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201770637
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Daar heb ik het ook helemaal niet over, daar hebben die medische uitzonderingen niks aan. Ik geef die antivaxxers niet de schuld, want die antivaxxers hebben geen enkele verplichting aan mij. ik geef de schuld aan de overheid die niet alleen beleid moet maken voor de volksgezondheid, maar ook rekening moet houden met die andere groepen.

Hier wordt volstrekt aan voorbij gegaan.
Dat er niet gedacht wordt aan mensen die op medische grond geen vaccin willen is ook gewoon kwalijk. Dat dit überhaupt nodig is, is weldegelijk de schuld van de antivaxxers. Dat toont dit nieuws ook gewoon aan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201770770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:04 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Geen dwang, maar drang. Als je aan het sociale leven wil blijven meedoen, moet je haast wel. We mogen er overigens over van mening verschillen of dit drang is, maar de overheid zelf geeft al aan dat dit een manier is om mensen te zetten tot het nemen van de vaccinatie. Daar verschil je dus ook mee van mening, met de makers van het beleid.
Het werd een positief bijeffect genoemd. Dat is iets anders dan dwang of drang.

quote:
Op zich past dat wel in de lijn der verwachtingen, je weet mijn verhaal beter dan ik, hoe het medisch zit beter dan een arts en nu de motivatie van de overheid beter dan de overheid.
Iedereen kan alles op internet zeggen, en als je verhaal dan vrij karig is, dan is het niet gek dat ik er vraagtekens bij zet.

quote:
Ik ben me er overigens van bewust dat mijn kleine groep de uitzondering vormt. Ik reageer dan ook direct over straatcommando's vraag wie geen vaccin kán nemen, om aan te geven dat daar (te) weinig rekening mee wordt gehouden. Dat we de uitzondering vormen wil niet zeggen dat je die groep maar op de grote hoop moet gooien en er geen rekening mee hoeft te houden. Je kan gewoonweg niet tegen een groep mensen zeggen dat ze slecht binnen het beleid passen dus maar even pech hebben en ermee moeten leven dat ze tussen de wal en het schip vallen. We willen wel ons sociaal leven op peil houden maar kunnen ons beter niet vaccineren. Dan moet dat gefaciliteerd worden. Maak een uitzondering en laat ons, we zijn immers maar een kleine groep zoals je zegt, gewoon naar binnen of zorg dat er voor iedereen, goed bereikbaar met de auto én het openbaar vervoer, op zeg een half uur een testlocatie is.

Het hoeft niet zo lastig te zijn.
Vragen om goed bereikbare testlocaties is heel redelijk.

Een uitzondering maken is overigens vrij lastig. Want wie gaat dat controleren? Kunnen mensen dan weer met zulke nepbewijsjes aan komen zetten (net als met de mondkapjes)?

Daarbij zijn ongevaccineerde mensen ook een risico voor de overige bezoekers van een café of restaurant.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:16:39 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201770813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het werd een positief bijeffect genoemd. Dat is iets anders dan dwang of drang.
[..]
Iedereen kan alles op internet zeggen, en als je verhaal dan vrij karig is, dan is het niet gek dat ik er vraagtekens bij zet.
[..]
Vragen om goed bereikbare testlocaties is heel redelijk.

Een uitzondering maken is overigens vrij lastig. Want wie gaat dat controleren? Kunnen mensen dan weer met zulke nepbewijsjes aan komen zetten (net als met de mondkapjes)?

Daarbij zijn ongevaccineerde mensen ook een risico voor de overige bezoekers van een café of restaurant.
Ja met andere woorden, wij moeten maar kijken als jij maar rustig door kan gaan met je leven.

Jij bent even egoïstisch als de antivaxxers. Het is inmiddels ook wel duidelijk dat een discussie verder geen zin heeft, mijn inschatten van jou op het niveau van Engel blijkt gegrond
Laffe huichelaar
pi_201770952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Wat is er zo erg aan een derde of vierde shot dan of ben je al van gedachten veranderd ?
Ga je je hele leven blijven prikken? Heb je ooit een griepprik gehaald? Ik weet dat het niet vergelijkbaar is, maar toch. Je zou je dierbaren kunnen beschermen van de griep als je die neemt.
pi_201771006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ja met andere woorden, wij moeten maar kijken als jij maar rustig door kan gaan met je leven.
Nee, mensen die zich niet laten vaccineren (zonder medische reden), zijn juist de mensen die anderen in gevaar brengen en onnodig de druk op de zorg opvoeren.

quote:
Jij bent even egoïstisch als de antivaxxers. Het is inmiddels ook wel duidelijk dat een discussie verder geen zin heeft, mijn inschatten van jou op het niveau van Engel blijkt gegrond
Mooie persoonlijke sneer.
pi_201771111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:23 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik weet dat het niet vergelijkbaar is
Nou blijkbaar is het wel vergelijkbaar

https://www.gld.nl/nieuws(...)ona-te-onderscheiden
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:35:23 #186
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201771197
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nou blijkbaar is het wel vergelijkbaar

https://www.gld.nl/nieuws(...)ona-te-onderscheiden
Vraag me alleen af waarom er vorig jaar geen griepgolf was maar nu wel? Alhoewel, de golf is er nog niet maar iedereen moet er wel bang voor worden gemaakt natuurlijk. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201771208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:23 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ga je je hele leven blijven prikken? Heb je ooit een griepprik gehaald? Ik weet dat het niet vergelijkbaar is, maar toch. Je zou je dierbaren kunnen beschermen van de griep als je die neemt.
Ik haal geen griepprikken behoor ook niet tot een risico groep. Zelfde geldt voor Covid wat ik allang gehad heb voordat er vaccins beschikbaar waren. Als ik wel tot een risico groep behoorde zou ik het zeker overwegen maar ik zal me nooit laten dwingen of dringen in ieder geval.
pi_201771316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nou blijkbaar is het wel vergelijkbaar

https://www.gld.nl/nieuws(...)ona-te-onderscheiden
Die gekke longklachten komen niet zo vaak voor bij griep.

En corona is veel dodelijker:

quote:
Bij de griep, vertelt Rijkers, leidt 1 op de duizend besmettingen tot een sterfgeval, een aantal dat ook de Amerikaanse topviroloog Anthony Fauci reëel acht. Daarmee is corona volgens de RIVM-schatting ongeveer tien keer zo dodelijk als de griep, volgens de schatting van het Imperial College 11,5 keer zo dodelijk en volgens de omstreden berekening van Stanford ‘slechts’ twee keer zo dodelijk.
https://www.parool.nl/ned(...)re-ziektes~b43a505b/
pi_201773854
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ja met andere woorden, wij moeten maar kijken als jij maar rustig door kan gaan met je leven.

Jij bent even egoïstisch als de antivaxxers. Het is inmiddels ook wel duidelijk dat een discussie verder geen zin heeft, mijn inschatten van jou op het niveau van Engel blijkt gegrond
Wat voor een oplossing zou jij het liefst willen zien? Die QR-code alleen voor mensen boven 50 jaar. Mensen onder de 50 jaar die door de huisarts gezond zijn verklaard een een groen vinkje geven,
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:44:33 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201775854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:32 schreef epicbeardman het volgende:
Wie gelooft dit nu serieus?
Net zoals de oplopende besmettingen, alsof de niet gevaccineerden zich wel laten testen _O-

Iedereen hoort cijfers, cijfers gebaseerd op gebakkenlucht.
Wappie gespot.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201775969
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij bent hier de Engeladept door te beweren dat het vaccin tegen corona zieker maakt dan corona zelf.
Je kunt toch een reactie krijgen op de hulpstoffen dat lijkt me bij die user waarschijnlijk gezien zijn verhaal dat andere vaccins ook problemen geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:24:04 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777031
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Met dit bericht kun je zonder aanvullende informatie precies niks.
Jij hebt de lessen kansberekening en statistiek even gemist op de middelbare school, denk ik?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201777168
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jij hebt de lessen kansberekening en statistiek even gemist op de middelbare school, denk ik?
Klopt! Heb jij aanvullende informatie rondom leeftijden en algemene gezondheid op basis van dit bericht? :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:53:16 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777418
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:32 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Klopt! Heb jij aanvullende informatie rondom leeftijden en algemene gezondheid op basis van dit bericht? :)
Nee. Heb ik niet nodig. De informatie die het bericht nu al geeft is ruim voldoende.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201777432
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee. Heb ik niet nodig. De informatie die het bericht nu al geeft is ruim voldoende.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Nee. Heb ik niet nodig. De informatie die het bericht nu al geeft is ruim voldoende.
Ruim voldoende waarvoor?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:55:56 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777447
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:

Ruim voldoende waarvoor?
Om te weten dat ik de juiste beslissing heb genomen om me te laten vaccineren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201777471
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Om te weten dat ik de juiste beslissing heb genomen om me te laten vaccineren.
Dat is subjectief uiteraard. Hoe verhoudt zich dat tot mij, een gezonde dertiger?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:10:09 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777618
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:54 schreef timmmmm het volgende:

Wegens mijn matige verleden mbt de gezondheidszorg, wist ik van tevoren al dat ik verhoogde kans had erg ziek te worden van het vaccin. Dit bleek na de eerst prik ook, ik dacht nog net niet dat ik dood zou gaan.

Dus was het medische advies van een arts van de ggd dat ik beter de 2e prik niet kon halen. Immers was ik jong en gezond en zou het risico niet zo groot zijn als ik wel corona zou krijgen tov hoe ziek ik werd van die vaccinatie.

Wat voor soort 'ziek' werd je van de vaccinatie? Corona of iets anders?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:21:39 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201777722
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:58 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Dat is subjectief uiteraard. Hoe verhoudt zich dat tot mij, een gezonde dertiger?
De kans dat je corona krijgt en in het ziekenhuis belandt is hoger dan de kans dat je in het ziekenhuis belandt door die vaccinatie.

Ergo is voor beide niet heel hoog. De beslissing is verder aan jou.
pi_201777740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
De kans dat je corona krijgt en in het ziekenhuis belandt is hoger dan de kans dat je in het ziekenhuis belandt door die vaccinatie.
Dat is een feit, echter is die kans alsnog echt miniem. Voor mij niet voldoende om het vaccin te nemen tbh ook omdat ik nog steeds wel bang ben voor de zij-effecten van het vaccin!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')