abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_201753823
Mijn kind van 10 maanden heeft absoluut nul interesse/intentie om zich voort te bewegen. Er is geen sprake van tijgeren, kruipen, optrekken of wat dan ook. Rollen kan wel.

Je zet haar neer en ze blijft daar zitten. Verder loopt ze ook met andere dingen achter, zoals zelf flesje beethouden snapt ze niet. Geen reactie als je de naam zegt.

Ook maakt ze een soort stereotype bewegingen met haar handen, waarbij ze vaak achter elkaar de vingers open en dicht doet. Dit is pas sinds kort maar gaat opeens de hele dag door.

En om speelgoed te voelen gebruikt ze enkel haar duimen. Ze spreid haar hand en voelt dan met de duim aan het object. Dit is al twee maanden ongeveer.

Is er iemand die ook zoiets heeft gehad? Wij lopen bij de kinderfysio hij is niet ongerust over het voortbewegen. Volgens hem vindt ze het gewoon eng. De kinderarts zegt dat je op deze leeftijd sowieso geen label kan plakken en dat veel baby's "gewoon" rare bewegingen maken maar dat het wel iets is om op te letten. Ik merk dat ik vooral erg veel angst heb voor het rett syndroom, dat is worst case scenario denk ik.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 17:22:09 #2
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_201753979
Wat vervelend dat je zorgen maakt. Ik had twee trage baby's met beide niet of nauwelijks spierspanning waardoor ze zich niet om konden rollen of konden zitten. De oudste liep pas echt los met 27 maanden en de jongste rond de 25 maanden. Later bleek bij de oudste (rond een jaar oud) dit een dominant overerfelijk syndroom te zijn met in een nog later onderzoek een genmutatie.

Verder ontwikkelden ze zich 'normaal' maar als je je zorgen om maakt zou ik opnieuw met de huisarts in gesprek gaan voor een doorverwijzing naar een revalidatie-arts om eens verder te kijken. Een reva arts kijkt breder is mijn ervaring.

Sterkte toegewenst. Ik weet hoe naar het onduidelijke kan zijn als je kindje een ander pad volgt.
If you can dream it, you can do it...
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')