abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201753137
Youp van 't Hek & Peter Plasman willen Sywert van Lienden voor het gerecht slepen.

Van de FrontPage:
quote:
Peter Plasman en Youp van 't Hek hebben elkaar gevonden om de strijd aan te gaan met zakkenvuller Sywert van Lienden, die met zijn twee zakelijke partners miljoenen verdiende met de verkoop van mondkapjes aan de overheid.

"We hebben maar één doel, en dat is dat het geld terugkomt in de staatskas. En als dat moet via een strafzaak, dan moet dat maar", aldus Plasman. "Het gaat niet om een tonnetje." Plasman en Van 't Hek hebben daarvoor wel een aangifte nodig van een van de vrijwilligers, die Van Lienden destijds bijstonden. Op die manier kunnen ze de gang naar de rechter maken.

Plasman was bij Jinek aan het woord waar Van 't Hek zich via een video liet horen: "Als iets niet klopt en iets niet deugt dan moet je daar wat van zeggen. Dit gaat niet om een tonnetje, maar om 28 miljoen euro. Te verdelen onder drie jongens, die dat zeer bewust hebben gedaan. Die dat gedaan hebben op een moment dat er grote paniek was in mondkapjesland."
twitter

Kans op succes?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:45:33 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201753163
Sywert is een klootviool, maar hij heeft waarschijnlijk wettelijk niets onrechtmatigs gedaan, laat staan iets strafbaars. Ik neem aan dat VWS hier zelf ook al naar heeft gekeken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201754487
Arjen Lubach had ik nog wel naar de rechter zien stappen. Maar Youp? Die cabaretiers worden rap activistischer...
pi_201754560
Och, Plasman heeft weer wat reclame nodig voor zijn kantoor
pi_201759332
Aanpakken die seabird
Hallo
pi_201759352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:47 schreef Sebbeszweet het volgende:
Aanpakken die seabird
Doet niks strafbaars dus hoe wil je dat aanpakken?
pi_201759366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Doet niks strafbaars dus hoe wil je dat aanpakken?
Gewoon gekmaken tot hij toegeeft
Hallo
pi_201759494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:45 schreef -XOR- het volgende:
Sywert is een klootviool, maar hij heeft waarschijnlijk wettelijk niets onrechtmatigs gedaan, laat staan iets strafbaars. Ik neem aan dat VWS hier zelf ook al naar heeft gekeken.
Volgens mij dat ze het daarom via een vrijwilliger willen doen. Dan heb je denk ik nog wel wat openingen, misleiding, oplichting e.d. en zo druk willen uitoefenen. Contractueel met VWS zal het allemaal wel snor zitten idd

Maar lijkt me een publiciteitsdingetje van Plasman en van 't Hek
pi_201759512
Heerlijk nieuws dit :)

@ikweethetookniet
pi_201759521
Vind het wel dubbel hoor. Wat de beste man heeft gedaan kan moreel niet en hij en z’n vrienden moeten die knaken gewoon terugstorten, maar tegelijkertijd moet je ook wel oppassen dat niet een of andere gek hem of zijn familie wat aan gaat doen oid.

Het is ook wel een beetje zo dat iedereen Sywert altijd al een kutventje vond en velen hem volgens mij liever helemaal kapot zien gaan dan dat ze zich daadwerkelijk druk maken om dat belastinggeld.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:15:30 #12
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_201759551
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:10 schreef Raw85 het volgende:
Vind het wel dubbel hoor. Wat de beste man heeft gedaan kan moreel niet en hij en z’n vrienden moeten die knaken gewoon terugstorten, maar tegelijkertijd moet je ook wel oppassen dat niet een of andere gek hem of zijn familie wat aan gaat doen oid.

Het is ook wel een beetje zo dat iedereen Sywert altijd al een kutventje vond en velen hem volgens mij liever helemaal kapot zien gaan dan dat ze zich daadwerkelijk druk maken om dat belastinggeld.
En dan? Is dat het einde van de wereld?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:37:51 #13
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_201761033
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:09 schreef Gehrman het volgende:
Heerlijk nieuws dit :)
@:ikweethetookniet
:Y :Y *O* *O*
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:49:05 #14
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201761771
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:10 schreef Raw85 het volgende:
Vind het wel dubbel hoor. Wat de beste man heeft gedaan kan moreel niet en hij en z’n vrienden moeten die knaken gewoon terugstorten, maar tegelijkertijd moet je ook wel oppassen dat niet een of andere gek hem of zijn familie wat aan gaat doen oid.

Het is ook wel een beetje zo dat iedereen Sywert altijd al een kutventje vond en velen hem volgens mij liever helemaal kapot zien gaan dan dat ze zich daadwerkelijk druk maken om dat belastinggeld.
Hij heeft inderdaad zijn porum niet mee. Had een Alexander Klopping zo'n stunt gepulld dan was de jacht waarschijnlijk al een stuk minder verbeten geweest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201761812
Pak liever die geldverbrassende kneuzen op het ministerie van vws aan.

Beetje gaan janken dat iemand 9mln winst pakt terwijl er miljarden verdwijnen onder hugo's bewind. Penny wise pound foolish.

Die geven dit soort profiteurs de kans en laten we eerlijk wezen naar onszelf: wij zouden hetzelfde doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201763030
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 00:10 schreef Raw85 het volgende:
Vind het wel dubbel hoor. Wat de beste man heeft gedaan kan moreel niet en hij en z’n vrienden moeten die knaken gewoon terugstorten, maar tegelijkertijd moet je ook wel oppassen dat niet een of andere gek hem of zijn familie wat aan gaat doen oid.

Het is ook wel een beetje zo dat iedereen Sywert altijd al een kutventje vond en velen hem volgens mij liever helemaal kapot zien gaan dan dat ze zich daadwerkelijk druk maken om dat belastinggeld.
Tja, als hij bedreigd wordt moet hij verkassen naar het buitenland of politiebescherming krijgen.

Helaas leven we in een wereld waarin veel publieke figuren bedreigd worden, Wilders, Kaag, Rutte, en zelfs een voetbalcommentator als Johan Derksen.

Dat is dus geen reden om dat kereltje niet juridisch onder de loep te nemen.
pi_201763059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:45 schreef -XOR- het volgende:
Sywert is een klootviool, maar hij heeft waarschijnlijk wettelijk niets onrechtmatigs gedaan, laat staan iets strafbaars. Ik neem aan dat VWS hier zelf ook al naar heeft gekeken.
Zoek eens de bestanddelen van het delict oplichting op..

Dat het ministerie corrupt is en dit een CDA-vriendjes is geweest, en er nog veel meer louche deals zijn gesloten door corrupte ambtenaren doet er verder niets aan af.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')