abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 15:19:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_201752846
Het Spaanse toptalent Pedri heeft zijn contract bij FC Barcelona met vier jaar verlengd. De 18-jarige middenvelder ligt nu tot de zomer van 2026 vast bij de Spaanse club. Pedri verhuisde vorig jaar van Las Palmas naar Barcelona en veroverde direct een basisplaats in het elftal van trainer Ronald Koeman. Hij deed net als Frenkie de Jong in 37 van de 38 competitieduels mee



De middenvelder debuteerde begin dit jaar in de nationale ploeg. Hij deed in de zomer met Spanje mee aan het EK én de Olympische Spelen. Pedri speelde in een jaar tijd maar liefst 78 wedstrijden.

Naar verluidt bevat zijn nieuwe contract een gelimiteerde afkoopsom van 1 miljard euro. Dat betekent dat een club die 1 miljard neerlegt Pedri kan overnemen zonder met Barcelona te hoeven onderhandelen.

Volgens Spaanse media wil de Catalaanse club ook de contracten van de talenten Ansu Fati en Gavi op korte termijn verlengen. De ploeg van Koeman speelt zondag tegen Valencia en heeft volgende week thuiswedstrijden tegen Dinamo Kiev (Champions League) en Real Madrid op het programma staan.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ljard-euro~a09b0898/

1.000.000.000........Peuleschil voor Newcastle United.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201752868
Overmars announce Pedri!
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:52:54 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201753226
Dit soort extreme afkoopsommen in contracten zijn in Spanje overigens niet geheel onbekend. Federico Valverde schijnt ook een afkoopsom van 1 miljard in zijn contract te hebben staan.
We have always been at war with Eastasia.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 17:27:03 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_201754057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:52 schreef -XOR- het volgende:
Dit soort extreme afkoopsommen in contracten zijn in Spanje overigens niet geheel onbekend. Federico Valverde schijnt ook een afkoopsom van 1 miljard in zijn contract te hebben staan.
Gaat toch nergens meer over ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:53:53 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201754926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:27 schreef tong80 het volgende:

[..]
Gaat toch nergens meer over ?

:T
In principe staat het voor de afspraak van een speler met de club dat de speler de club niet voor het einde van zijn contract kan verlaten tenzij de club een goed bod krijgt. Door de vrijheid een nieuwe club te kunnen kiezen gedurende de loop van zijn contract in te leveren krijgt de speler waarschijnlijk een wat hoger salaris. Die miljard euro is meer te zien als een symbolisch bedrag.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201757056
Inb4 Newcastle die 1.000.001 betaalt voor Pedri.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 21:21:30 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_201757277
Met de afkoopsom van één miljard euro in het nieuwe contract van Pedri is de grens in de voetballerij opnieuw opgerekt. Sportmarketeer Frank van den Wall Bake weet het zeker: het plafond is nog lang niet bereikt.

Er werden Kamervragen gesteld nadat Johan Cruijff voor zes miljoen gulden van Ajax naar FC Barcelona was verkast, er ontstond ophef toen Real Madrid in 2000 zestig miljoen euro betaalde om Luis Figo los te weken en ongeloof toen diezelfde Madrilenen de grens van honderd miljoen euro slechtten voor de komst van Gareth Bale in 2013. Waar de wereld acht jaar geleden op zijn kop stond na de astronomische transfersom die voor de Welshman werd betaald, geldt dat soort bedragen inmiddels als doorsnee. Inmiddels is Bale, van wie werd gedacht dat hij voor altijd de recordtransfer zou blijven, gezakt naar plek elf in het absurde transferklassement.

Geïnteresseerde clubs voor Pedri zullen het record moeten verpulveren. Het duizelingwekkende bedrag van 1.000.000.000 euro moet worden neergeteld voor de diensten van de middenvelder van FC Barcelona. Of Van den Wall Bake überhaupt nog zijn wenkbrauwen fronst als hij bedragen van één miljard euro voorbij ziet komen? ,,Ja, eerlijk gezegd schrik ik er nog steeds van. Maar als je realistisch bent, is dit gewoon hoe overspannen de voetbalwereld nu is. Met 222 miljoen is Neymar nu de duurste speler, maar waar ligt het plafond? Dat is denk ik nog lang niet bereikt.’’

Die partijen zijn straks bereid om dit soort bedragen te betalen, daar ben ik van overtuigd.

Frank van den Wall Bake
Natuurlijk zal er niet direct een club zijn die één miljard euro uittrekt om de achttienjarige Pedri los te weken bij het noodlijdende FC Barcelona. Toch sluit Van den Wall Bake het in de toekomst niet uit. De oliesjeiks uit het Midden-Oosten die zich steeds vaker in de voetballerij mengen, spelen daar een aanzienlijke rol in. ,,De grenzen worden steeds meer opgerekt. Die partijen zijn straks bereid om dit soort bedragen te betalen, daar ben ik van overtuigd. Die organisaties hebben een bodemloze portemonnee.’’

Hij wijst naar Newcastle United, dat afgelopen week door een dubieus consortium uit Saoedi-Arabië werd overgenomen. Het prijskaartje? Rond de 350 miljoen euro. ,,Dat zijn heel trotse mensen, die Newcastle naar de wereldtop willen brengen. Daar zijn ze bereid heel veel geld voor te betalen, bedragen die steeds weer voor verbazing zullen zorgen.’’

Deels is de absurde afkoopsom in het contract van Pedri ook een statussymbool, een buitenproportionele manier van machtsvertoon. Voor de Spaanse grootmacht is het eerder regel dan uitzondering, krankzinnige ontsnappingsclausules opnemen in de contracten. Met het bedrag van Pedri is het plafond echter opnieuw opgehoogd. Memphis Depay en Frenkie de Jong kunnen voor ‘slechts’ vierhonderd miljoen euro worden opgepikt. De bekritiseerde spits Martin Braithwaite heeft een prijskaartje van driehonderd miljoen euro om zijn nek.

Het is volgens de sportmarketeer dus niet uitgesloten dat die bedragen op termijn zonder twijfel worden neergeteld. Van den Wall Bake bekijkt het met een dubbel gevoel. ,,Soms denk ik wel eens: mijn God, wat een bedragen. Persoonlijk vind ik het gewoon belachelijk. Maar aan de andere kant: als er idioten zijn die dat soort transfersommen willen betalen, wie ben ik dan om dat te bekritiseren? Je ziet dat de voetballerij nog steeds floreert en wint aan populariteit. Daar wil iedereen een graantje van meepikken.’’

Toch liggen er ook gevaren op de loer. ,,Iedereen is op zoek naar meer geld’’, ziet Van den Wall Bake, die wijst op het idee om elke twee jaar een WK te organiseren. ,,Dat is gewoon puur voor de poen. Ik vraag me heel erg af wie straks de eigenaar van het voetbal is. Eerlijk gezegd ben ik daar wel een beetje bang voor.’’

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')