abonnement Unibet Coolblue
pi_201754530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat wil die hier nou mee bereiken dan? Een soort halve burgeroorlog aanwakkeren?
Dit lijkt me nog wel de meest feitelijke tweet van deze minister die hij gepost heeft in zijn leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 18:16:35 #227
408813 crew  trein2000
pi_201754535
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:15 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Dat de vaccinatiegraad verder stijgt zodat de ziekenhuizen ontlast raken en de laatste maatregelen kunnen worden opgeheven? Of wat bedoel je anders?
En dat gaat werken op deze manier?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:18:50 #228
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201754552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dat gaat werken op deze manier?
Wat moet hij dan zeggen? Iets als "Jongens, het helpt niet echt maar ik zou het toch fijn vinden als je je laat vaccineren, doe het voor mij" lijkt me niet erg kansrijk. (En minder feitelijk.)
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 18:28:46 #229
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201754639
Zouden er nu nog echt veel mensen zijn die een prik gaan halen vanwege die coronapas? Ik denk dat we zo redelijk aan de max zitten. 50.000 eerste prikken deze week. Maar dat zal wel snel dalen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 18:34:27 #230
408813 crew  trein2000
pi_201754701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Wat moet hij dan zeggen? Iets als "Jongens, het helpt niet echt maar ik zou het toch fijn vinden als je je laat vaccineren, doe het voor mij" lijkt me niet erg kansrijk. (En minder feitelijk.)
“Vaccineren werkt, kans op opname wordt veel kleiner. Haal die prik!”

Door weer over die kleine minderheid te beginnen maak je het weer verwijtend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 18:35:23 #231
408813 crew  trein2000
pi_201754716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:28 schreef Momo het volgende:
Zouden er nu nog echt veel mensen zijn die een prik gaan halen vanwege die coronapas? Ik denk dat we zo redelijk aan de max zitten. 50.000 eerste prikken deze week. Maar dat zal wel snel dalen.
Nee. Maar voor dat Hugo ook zo ver is zitten we ergen medio 2022.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201754729
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
4/5... 95%.... Wat is het nou??

Alsof dat allemaal hetzelfde is. Alsof Marc Bonten geen positie betreedt waarmee die het bij de feiten moet houden.

Of hij snapt het gewoon niet en is incapabel, verbaast me echt helemaal niks meer.
Je zou bijna denken dat het helemaal niet om een exact percentage gaat, maar afhankelijk van je onderzoek je op ietwat verschillende percentages uit kan komen. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:07 #233
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201754730
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Vaccineren werkt, kans op opname wordt veel kleiner. Haal die prik!”

Door weer over die kleine minderheid te beginnen maak je het weer verwijtend.
Ik denk dat Hugo dat zo doet omdat het anders niet genoeg sociale druk creeert ten aanzien van die mensen. We kennen ze allemaal wel, vaag of direct, mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Door dit soort uittingen blijft het top-of-mind dat zíj de schuldige zijn mochten wij straks weer sluitingen of andere beperkingen moeten ondergaan.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:24 #234
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201754734
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:00 schreef Za het volgende:

[..]
Gisteren schreeuwde Bonte van het OMT in de media dat 95% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betreft.

Dat is een leugen, en dat kun je aflezen aan bv de cijfers van de Schotse overheid, met eenzelfde vaccinatiegraad, waar 90% van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreft.

Ook in Nederland zal zo'n 90% van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreffen. Ondanks wat Bonte de mensen tracht wijs te maken.
Maar op het totaal mensen dat Corona krijgt en gevaccineerd is worden veel minder mensen ziek en belanden in het ziekenhuis. Of wou je dat ontkennen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 oktober 2021 @ 18:37:56 #235
408813 crew  trein2000
pi_201754740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:37 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik denk dat Hugo dat zo doet omdat het anders niet genoeg sociale druk creeert ten aanzien van die mensen. We kennen ze allemaal wel, vaag of direct, mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Door dit soort uittingen blijft het top-of-mind dat zíj de schuldige zijn mochten wij straks weer sluitingen of andere beperkingen moeten ondergaan.
Ja en dat is dus ongewenst in mijn optiek. Polarisatie is er al voldoende die moet je absoluut niet aanwakkeren. Krijg je alleen maar ellende van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201754751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat wil die hier nou mee bereiken dan? Een soort halve burgeroorlog aanwakkeren?
Haal dus je prik anders kom je op de IC.
Elke gemiddelde puber: " :') "
Staphorster: " <O) "
Moslim: " _O_ " naar Mekka

The end
Maar bedankt, Hugo.
Go hard or go home
pi_201754755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Vaccineren werkt, kans op opname wordt veel kleiner. Haal die prik!”
Want dat hielp zo goed de vorige 100 keer dat iemand dat gezegd heeft.

Ik geef hem groot gelijk. Voor alle shit en verwijten die hij over zich heen krijgt geef ik hem 100% gelijk dat hij ook een keer terugbijt. De oplossing ligt letterlijk voor onze voeten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201754766
twitter


_O-
"voortschrijdend inzicht"
#GoBankrupt4Ukraine
pi_201754771
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-behandeling-artsen

quote:
Maar krijgt hij zo'n patiënt op de spoedeisende hulp, dan gaat hij wel in gesprek. "Waarom is iemand niet gevaccineerd? Soms hoor je invoelbare argumenten over medicijnen of zwangerschap."
Teleurstelling en irritatie

Vaker hoor je andere argumenten, zegt hij. "Ik heb er geen tijd voor gehad, ik zal niet zo ziek worden of ik geloof niet in corona. Daar heb ik weinig begrip voor."
Weeral een bevestiging dat de meesten op de ic gewoon oetlullen zijn die het land gijzelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201754795
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:40 schreef QAnonn het volgende:
[ twitter ]

_O-
"voortschrijdend inzicht"
Deze vent is echt te dom om te poepen. Typisch geval 'klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201754804
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en dat is dus ongewenst in mijn optiek. Polarisatie is er al voldoende die moet je absoluut niet aanwakkeren. Krijg je alleen maar ellende van.
Mja ik vind het kwalijker dat er straks weer nieuwe maatregelen uitgerold gaan worden omdat er een clubje is dat zich niet wil laten vaccineren en ervoor zorgt dat de ziekenhuizen overbelast raken.
pi_201754835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:00 schreef Za het volgende:

[..]
Gisteren schreeuwde Bonte van het OMT in de media dat 95% van de ziekenhuisopnames ongevaccineerden betreft.

Dat is een leugen, en dat kun je aflezen aan bv de cijfers van de Schotse overheid, met eenzelfde vaccinatiegraad, waar 90% van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreft.

Ook in Nederland zal zo'n 90% van de ziekenhuisopnames volledig gevaccineerden betreffen. Ondanks wat Bonte de mensen tracht wijs te maken.
Over cijfers gesproken. Ik wilde even wat landen opzoeken en stuitte op dit:

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL

waar staat dat we in Nederland voor 68% volledig gevaccineerd zijn.
En dit is wel wat je snel te zien krijgt als je op Google zoekt.

Iemand een betere site? :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:45:31 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201754837
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:43 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Mja ik vind het kwalijker dat er straks weer nieuwe maatregelen uitgerold gaan worden omdat er een clubje is dat zich niet wil laten vaccineren en ervoor zorgt dat de ziekenhuizen overbelast raken.
Als je dat kwalijk vindt, dan moet je je richten tot de mensen die de maatregelen invoeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201754863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:45 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Over cijfers gesproken. Ik wilde even wat landen opzoeken en stuitte op dit:

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations?country=OWID_WRL

waar staat dat we in Nederland voor 68% volledig gevaccineerd zijn.
En dit is wel wat je snel te zien krijgt als je op Google zoekt.

Iemand een betere site? :)
Die 68% betreft de volledige bevolking.

Hier kun je de vaccinatiegraad van de volwassenen zien (in de EU): https://vaccinetracker.ecdc.europa.eu/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201754880
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je dat kwalijk vindt, dan moet je je richten tot de mensen die de maatregelen invoeren.
Inderdaad erg kwalijk dat de regering probeert met maatregelen het Nederlandse zorgapparaat overeind te houden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201754894
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je dat kwalijk vindt, dan moet je je richten tot de mensen die de maatregelen invoeren.
Je kunt ook geen maatregelen nemen maar dan zou het niet meer dan logisch zijn als je maar een beperkt aantal bedden beschikbaar stelt voor ongevaccineerden zodat ze de zorg niet overspoelen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:52:00 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201754903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je kunt ook geen maatregelen nemen maar dan zou het niet meer dan logisch zijn als je maar een beperkt aantal bedden beschikbaar stelt voor ongevaccineerden zodat ze de zorg niet overspoelen.
Bijvoorbeeld.

Hoe je het ook wendt of keert, geen enkele maatregel is het logische gevolg van een bepaalde vaccinatiegraad. Er zit altijd een politieke stap tussen, dus daar moet je zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201754916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je kunt ook geen maatregelen nemen maar dan zou het niet meer dan logisch zijn als je maar een beperkt aantal bedden beschikbaar stelt voor ongevaccineerden zodat ze de zorg niet overspoelen.
Als je al zover bent afgedaald kun je ze beter allemaal maar aan een (direct) verplichte prik helpen.
I'll give you something to do
pi_201754917
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dit is een rare post.

Waarom? Omdat die bevestigd dat Za terecht een opmerking plaatst dat die 95% dikke bullshit is dat niks met de werkelijkheid te maken heeft.
Die uitspraak is ook onzin.

Dat zei ik trouwens gisteren zelf ook. Bedankt voor het herinneren. :P

quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:24 schreef Salina het volgende:

[..]
Die uitspraak van die 95% klopt dan niet. Of dat aan de bron (Bonten) of aan de media ligt, laat ik even in het midden.
quote:
95% ongevaccineerd in de ziekenhuizen klopt niet (in absolute zin).
Het gaat mij er om dat die Schotse cijfers helemaal geen betekenis hebben zonder ze in hun originele context te plaatsen. Boeiend dat er in absolute zin meer gevaccineerden dan ongevaccineerden in de ziekenhuizen of op de IC's belanden. Er zijn nu eenmaal tig keer zoveel gevaccineerden dan dat er ongevaccineerden zijn.
Hou rekening met de aantallen (on)gevaccineerden en je krijgt een heel ander beeld (in relatieve zin dus).
Dat was wat ik duidelijk wilde maken.

En nu: tiet voor taart @dick_laurent
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_201754948
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-behandeling-artsen
[..]
Weeral een bevestiging dat de meesten op de ic gewoon oetlullen zijn die het land gijzelen.
Iemand bij RTL zegt iets: heel het land wordt gegijzeld door deze mensen!!1!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')