abonnement Unibet Coolblue
pi_201751720
KPMG kraakt harde noten over Nederlands coronabeleid: ‘Vaak te optimistisch scenario’

De Nederlandse aanpak van de coronacrisis is op meerdere terreinen ernstig tekort geschoten. Het kabinetsbeleid stond haaks op (internationale) adviezen, de communicatie was slecht en de samenwerking liet te wensen over. Dat concludeert adviesbureau KPMG in een rapport dat vandaag is verschenen. ‘Vaak is gekozen voor het optimistische scenario’.



In het rapport ‘Dit zijn de lessen van 1,5 jaar coronacrisis’ analyseerde KPMG het Nederlandse coronabeleid tussen maart 2020, bij de start van de pandemie, en juli 2021.

Volgens KPMG ging er veel mis bij het uitvoeren van de vaccinatiestrategie. ,,Het deels afwijken van de opgestelde vaccinatiestrategie door de Gezondheidsraad heeft mogelijk geleid tot gezondheidsschade en onnodig lange extra druk op ziekenhuizen‘’, schrijven de onderzoekers. Na lobby van de ziekenhuizen week het kabinet iets af door zorgpersoneel voorrang te geven.

De Nederlandse strategie was vooral gebaseerd op het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen en niet op het aantal besmettingen, concluderen de onderzoekers. Daardoor werd er vaak te laat ingegrepen en zijn in Nederland relatief meer doden gevallen dan in Scandinavische landen als Noorwegen, Denemarken en Finland, waar sneller werd besloten tot een lockdown, grenscontroles en quarantaineregels. Vergeleken met deze landen ‘blijkt dat Nederland zowel op de economische groei als op oversterfte beduidend minder goed in staat is geweest de pandemie te managen’, stellen de onderzoekers.

Groepsimmuniteit
Maar KPMG kijkt terug. Volgens de onderzoekers nam het kabinet op cruciale momenten maatregelen die haaks stonden op de toen geldende wetenschappelijke inzichten. Zo koos ‘Den Haag’ voor groepsimmuniteit en een beperkt testbeleid terwijl het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) juist luidde indammen en veel testen.

,,Het meest recente voorbeeld betreft de versoepelingen van 30 juni”, stelt KPMG in het rapport over de dansen met Janssen-versoepelingen ,,waarbij in plaats van gradueel te versoepelen voor een ‘big bang’ is gekozen met een te snelle stijging van het aantal besmettingen tot gevolg, waardoor een deel van de bevolking besmet raakte voordat het de kans het gehad zich (volledig) te laten vaccineren.”

Ook zijn er veel jongeren die nu kampen met langdurige Covid. Volgens KPMG is de impact van de gevolgen van corona op de lange termijn onderschat. Mogelijk heeft dat te maken met de grote druk vanuit de samenleving en de Tweede Kamer om te versoepelen, stelt het adviesbureau. ,,In die zin heeft het kabinet wellicht geluisterd naar de samenleving, maar met mogelijkerwijs uiteindelijk negatieve langdurige gevolgen voor een groot deel van de bevolking.‘’



Gemiddelde prestatie
Daar staat tegenover dat het kabinet met het invoeren van een avondklok weer juist op tijd anticipeerde op de opmars van de Britse variant. ,,Nederland lijkt in vergelijking met andere landen een gemiddelde prestatie te hebben geleverd in de bestrijding van de coronacrisis, waarbij de economische prestaties wellicht hoger scoren dan de volksgezondheidskant‘’, staat in het rapport.

Nederland zou veel meer uit moeten gaan van het slechtste scenario, adviseert KPMG: ‘Plan for the worst, hope for the best’. ,,In een volgende pandemie of soortgelijke crisis zou het goed zijn om deze nieuwe attitude wel structureel te hanteren.‘’

De KPMG-kritiek ligt in lijn met de koers van de kritische adviseurs van het Red Team, dat er steeds op hamerde dat Nederland eerder moet ingrijpen bij oplopende infectieaantallen.

Met het rapport loopt KPMG vooruit op een onderzoek van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV), dat naar verwachting begin volgend jaar verschijnt. Ook komt er mogelijk nog een parlementaire enquête.
https://www.ad.nl/binnenl(...)h-scenario~a16d4e19/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201751770
Oftewel: zorg dat je maatregelen tijdig invoerd zoals het coronapaspoort en de avondklok, zorg dat je stapje met stapje maatregelen weer afbouwt en dus niet teveel ineens zoals 'Dansen met Janssen' en versoepel tenslotte niet te vroeg. Zo'n strategie bespaart levens, houdt de druk acceptabel voor de gezondheidszorg en is ook nog eens goed voor je economie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 15:05:38 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201752672
Wanneer gaat de hele TK excuses aanbieden aan Sylvana Simons? DE HELE TK was tegen haar motie. Sylvana stond alleen. En Rutte vond het onbeschaafd dat ze de doden en de schades durfde noemen. Wat een theater was dat.

twitter


Link naar de motie: https://www.tweedekamer.n(...)laten%20uitrazen.pdf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201752740
Achteraf een koe in de kont kijken is ook maar makkelijk.
pi_201752965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:12 schreef Rekkie het volgende:
Achteraf een koe in de kont kijken is ook maar makkelijk.
Je kan er van leren en je nieuwe coronabeleid op aanpassen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201753221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:12 schreef Rekkie het volgende:
Achteraf een koe in de kont kijken is ook maar makkelijk.
Iedereen (op wappie schaapjes na) zag dit aankomen.
pi_201753230
Wat gek toch? Heel NL (op wappie schaapjes na) wist dit al.

Helaas heeft de overheid al vanaf het begin de oren laten hangen naar de grote huilebalken genaamd wappie schapen.
Alles moest maar doorgaan, alles was oh zo slecht.
Nederland moest alles oh zo softie oppakken.

Heel de wereld pakte direct door, nam harde maatregelen aan.
Nederland liep al te janken om een mondkapje in de supermarkt terwijl de rest van de wereld in lockdown zat (niet die onzin wat wij lockdown noemden).
pi_201753255
Knap hoor zo'n onderzoek. Allemaal van die constateringen achteraf.

Dergelijke uitkomst hadden we allemaal wel kunnen vertellen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201753266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:12 schreef Rekkie het volgende:
Achteraf een koe in de kont kijken is ook maar makkelijk.
Achteraf kun je mooi wonen!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201753269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan er van leren en je nieuwe coronabeleid op aanpassen.
Straks weer een lockdown invoeren zodat we volgend jaar weer te weinig weerstand hebben voor de griep. goed plan ja.
#GoBankrupt4Ukraine
  donderdag 14 oktober 2021 @ 16:13:51 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201753395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je kan er van leren en je nieuwe coronabeleid op aanpassen.
Ja eens. Zelf was ik ook bepaald geen voorstander van het anticiperen op het aantal besmettingen ipv op de IC-bezetting, maar achteraf gezien zou dat wel effectiever en beter zijn geweest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201753669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja eens. Zelf was ik ook bepaald geen voorstander van het anticiperen op het aantal besmettingen ipv op de IC-bezetting, maar achteraf gezien zou dat wel effectiever en beter zijn geweest.
Zoals toen ook geadviseerd werd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201753704
quote:
16s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:05 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer gaat de hele TK excuses aanbieden aan Sylvana Simons? DE HELE TK was tegen haar motie. Sylvana stond alleen. En Rutte vond het onbeschaafd dat ze de doden en de schades durfde noemen. Wat een theater was dat.

[ twitter ]

Link naar de motie: https://www.tweedekamer.n(...)laten%20uitrazen.pdf
Hahahah Rebekah _O-

Die heeft mij zo'n beetje op elke FB account geblokt nadat ik postte #FreeQuincy

Bij1 is verder een eng clubje. Ken zo'n beetje dat hele bestuur, weinig frivole mensen.

O.t: Leuk dat oppositie voeren maar indertijd vroeg een aanzienlijk deel van de maaatschappij om het afbouwen van maatregelen. Als het kabinet dat niet had gedaan had ome Sylvana zeker geroepen dat het niet genoeg was en maatregelen afgeschaft moeten worden in zaken de geestelijke gezondheid
pi_201753745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iedereen (op wappie schaapjes na) zag dit aankomen.
Is het kabinet nu ook al een wappie?

Het OMT adviseerde inderdaad om het rustig afbouwen, een aanzienlijk deel in de maatschappij vroeg om het meteen afbouwen (want iedereen was gevaccineerd). Wat Boris toen zei klopt ook wel want als je het nu niet doet wanneer wel? Ga je dan elke keer maatregelen inbouwen vanwege besmettingen of een eventuele druk op de zorg vanwege cor/griep want dat was een probleem dat voor covid al speelde.

Iemand met een beetje visie weet dan al dat we nooit meer van de maatregelen afkomen want griep, long covid voor jongeren (waarvan een deel niet gevaccineerd is), druk op de zorg.

Overigens niet eens met long covid. Als jongere merk ik weinig jongeren met long covid. Eigenlijk bijna helemaal niet. Maar goed KPMG zal er vast goed aan verdiend hebben zo'n rapport en dan kan je moeilijk met niks aankomen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 16:59:45 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201753753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:54 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Hahahah Rebekah _O-

Die heeft mij zo'n beetje op elke FB account geblokt nadat ik postte #FreeQuincy

Bij1 is verder een eng clubje. Ken zo'n beetje dat hele bestuur, weinig frivole mensen.

O.t: Leuk dat oppositie voeren maar indertijd vroeg een aanzienlijk deel van de maaatschappij om het afbouwen van maatregelen. Als het kabinet dat niet had gedaan had ome Sylvana zeker geroepen dat het niet genoeg was en maatregelen afgeschaft moeten worden in zaken de geestelijke gezondheid
Rebekka is een lieffie O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201753767
quote:
16s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Rebekka is een lieffie O+
Iemand die niet tegen kritiek kan, critici in een partij schoffeert en in de politiek werkt is een gevaar voor de maatschappij en de vrije waarden in het Westen waar we voor staan.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 17:04:49 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201753805
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:01 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Iemand die niet tegen kritiek kan, critici in een partij schoffeert en in de politiek werkt is een gevaar voor de maatschappij en de vrije waarden in het Westen waar we voor staan.
Ze kan prima tegen kritiek hoor. Ik heb leuke gesprekken met haar gehad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 17:06:46 #18
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201753827
Ik vind dit rapport van KPMG wel lastig.

KPMG heeft advies geleverd over hoe de pandemie bestreden moest worden, hoe de coronapas ingevoerd moest worden en ga zo maar door.

Nu heeft KPMG kritiek op de componenten ervan die niet uit hun advies overgenomen zijn. Het heeft voor mijn gevoel een hele hoge mate van: Wij hebben jullie geadviseerd maar jullie hebben ons advies niet opgevolgd, daarom is het helemaal fout gegaan.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201753949
Welke expertise heeft KPMG hierover ingewonnen? Want het lijkt zo meer een bloemlezing van Twitter.
pi_201754046
kpmg is toch die paarse broeken concern die vooral d66 stemmen? waarom nemen we hen serieus?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201754071
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
Ik vind dit rapport van KPMG wel lastig.

KPMG heeft advies geleverd over hoe de pandemie bestreden moest worden, hoe de coronapas ingevoerd moest worden en ga zo maar door.

Nu heeft KPMG kritiek op de componenten ervan die niet uit hun advies overgenomen zijn. Het heeft voor mijn gevoel een hele hoge mate van: Wij hebben jullie geadviseerd maar jullie hebben ons advies niet opgevolgd, daarom is het helemaal fout gegaan.
KPMG heeft hier zelfs een donkere schaduwrol.

KPMG heeft als multinational vrij weinig met maatschappijen. Het is een bedrijf dat actief multinationals helpt bij het ontduiken van belasting/zo min mogelijk belasting betalen. Een van de grote problemen waar sinds corona al een heftige discussie over is en hoe bedrijven hun eerlijke deel gaan betalen (platform waar Biden zijn verkiezingen mee won).

Als dat daadwerkelijk ingevoerd wordt is KPMG failliet. Dus hoe kan je deze discussie zo snel mogelijk inperken? Door te adviseren dat de maatregelen te weinig/minder snel werden ingevoerd en dat de avondklok goed was (onbewezen). Maatregelen die grondrechten zoals het recht op demonstreren meer inperkten door corona.

Niks persoonlijks overigens tegen KPMG. Heb er paar keer gewerkt via een derde en kon eten bestellen wat ik wilde :P
pi_201754198
quote:
4s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
KPMG kraakt harde noten over Nederlands coronabeleid: ‘Vaak te optimistisch scenario’

Groepsimmuniteit
Maar KPMG kijkt terug. Volgens de onderzoekers nam het kabinet op cruciale momenten maatregelen die haaks stonden op de toen geldende wetenschappelijke inzichten. Zo koos ‘Den Haag’ voor groepsimmuniteit en een beperkt testbeleid terwijl het advies van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) juist luidde indammen en veel testen.
Wat een leugens! Bijna elk land had al een pandemieplan ingediend bij de WHO op basis van bestaande kennis en heeeeel toevallig toen de pandemie uitbrak gingen al deze plannen de prullenbak in. Alleen Zweden hield vast aan de al opgestelde plannen:

COR / Waarom heeft men de bestaande pandemie plannen aangepast?

Alleen Zweden hield zich vast aan de bestaande pandemieplannen en plotseling werd Zweden beticht van een "experimentele aanpak". Lachwekkend!

Why Does No One Ever Talk About Sweden Anymore?

A look into a very confusing development

One of the most consistently repeated trends of COVID has been the premature declarations of victory from areas with a perceived level of “success” in “controlling” the pandemic.

It’s happened in countries all over the world — Vietnam, Japan, Taiwan, Australia, Mongolia — just to name a few examples. They all have been praised for their ability to “control” the virus with masks and public health measures, only to then see cases invariably skyrocket.

Incompetent media reporting and dangerously ignorant “expert” pontifications have been an infuriatingly persistent aspect of COVID messaging, with their incoherent ravings becoming increasingly desperate as time wears on.

On the flip side to inaccurate praise, the incomprehensible inability of experts to get anything right is perhaps best exemplified by Sweden.

“Experts” and the media declared Sweden was the world’s cautionary tale, a dangerous outlier who shunned The New Science™ of masks and lockdowns and stuck to established public health principles and pre-pandemic planning.

Over much of 2020 and into 2021, Sweden was persistently criticized by the media and on Twitter arguments due to comparisons to their neighbors, a standard curiously not applicable to most other countries around the world. Yet as we’ve progressed further into 2021, those same media outlets have suddenly gone quiet as their chosen victors have flailed unsuccessfully against ever increasing outbreaks.

So let’s see what’s transpired recently which resulted in the deafening silence, and examine what that means for The Science™, shall we?

Context
To begin, we have to look at just how hyperbolic and inaccurate the media coverage of Sweden has been since the start of the pandemic.

Here’s Time from October 2020, with the headline providing an impressively succinct summary:



It’s a DISASTER. A DISASTER! It shouldn’t be a model for the rest of the world, they say.

The very first section of the article clearly exposes the heart of media incompetence:

The Swedish COVID-19 experiment of not implementing early and strong measures to safeguard the population has been hotly debated around the world, but at this point we can predict it is almost certain to result in a net failure in terms of death and suffering. As of Oct. 13, Sweden’s per capita death rate is 58.4 per 100,000 people, according to Johns Hopkins University data, 12th highest in the world (not including tiny Andorra and San Marino).

Got that? It is “almost certain to result in a net failure in terms of death and suffering.” The “12th highest” population adjusted death rate, they said.

How well did this age?



Not well! It did not age well.

Sweden now ranks 40th. Eleven months later, they went from 12th to 40th. Peru, Hungary, the Czech Republic, Brazil, Argentina, Colombia, Paraguay, Belgium, Italy, Mexico, Croatia, the United Kingdom, the United States, Poland, Chile, Spain, Romania, Uruguay, Portugal, France, South Africa all rank ahead of Sweden. Nearly every one of them has tried masks and lockdowns and to this point it’s resulted in a “net failure” in terms of “death and suffering” compared to Sweden.

The article continued:

Despite this, Sweden’s Public Health Agency director Johan Carlson has claimed that “the Swedish situation remains favorable,” and that the country’s response has been “consistent and sustainable.”

Ah yes, the laughable assertion that Sweden’s response was “consistent and sustainable.”

Except, of course, that’s exactly what that graph above illustrates: an approach that was consistent and sustainable because it didn't rely on indefinite mask mandates and business closures as methods to “control” COVID. As other countries saw their cumulative mortality rates skyrocket, Sweden dropped precipitously in the rankings due to their consistent, sustainable methods.

The article is unbelievably extensive, and looking back now, laughably pointless. The writer’s horror at Sweden’s acceptance that the pandemic would spread widely through the population leading to increased levels of natural immunity looks even more monumentally ignorant given the strength and durability of immunity conferred by previous infection.

And there were many, MANY others just like it.

......

Israel & Sweden

Standing in stark contrast to Sweden, Israel has been a media darling for doing exactly what they’re told by the groupthink mafia. They’ve vaccinated as aggressively and repeatedly as anywhere on earth, and they’ve had a seemingly endless series of mask mandates and fines for non-compliance.

As a result, The Wall Street Journal credited Israel’s commitment to mask wearing last fall with bringing cases down to low levels…only to see cases skyrocket higher immediately afterwards:







Artikel gaat verder:

Link

KPMG lult dus maar wat.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201754238
Nog meer onzin van KPMG!

quote:
Gemiddelde prestatie
Daar staat tegenover dat het kabinet met het invoeren van een avondklok weer juist op tijd anticipeerde op de opmars van de Britse variant. ,,Nederland lijkt in vergelijking met andere landen een gemiddelde prestatie te hebben geleverd in de bestrijding van de coronacrisis, waarbij de economische prestaties wellicht hoger scoren dan de volksgezondheidskant‘’, staat in het rapport.
Oh ja de avondklok!

Kuipers: Avondklok heeft geen effect gehad op ziekenhuisopnames

De invoering van de avondklok heeft de afgelopen maanden geen enkel effect gehad op de ziekenhuisopnames. Dat zei Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), woensdagavond in de talkshow Beau.

https://www.nu.nl/coronav(...)ekenhuisopnames.html

Met andere woorden wat een ongelofelijk dom artikel en onderzoek van KPMG.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_201754483
Gelukkig hecht de overheid meer waarde aan KPMG dan aan fok!-users die het niet eens zijn met dit onderzoek en daarom maar KPMG aanvallen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201755012
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig hecht de overheid meer waarde aan KPMG dan aan fok!-users die het niet eens zijn met dit onderzoek en daarom maar KPMG aanvallen.
Goed zo jongen, stop je hoofd maar in het zand. Het is zo duidelijk als maar kan:

Kuipers: Avondklok heeft geen effect gehad op ziekenhuisopnames

De invoering van de avondklok heeft de afgelopen maanden geen enkel effect gehad op de ziekenhuisopnames. Dat zei Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), woensdagavond in de talkshow Beau.

https://www.nu.nl/coronav(...)ekenhuisopnames.html

Deze onderstaande post is ondoordacht zoals je zelf ook wel begrijpt:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oftewel: zorg dat je maatregelen tijdig invoerd zoals het coronapaspoort en de avondklok, zorg dat je stapje met stapje maatregelen weer afbouwt en dus niet teveel ineens zoals 'Dansen met Janssen' en versoepel tenslotte niet te vroeg. Zo'n strategie bespaart levens, houdt de druk acceptabel voor de gezondheidszorg en is ook nog eens goed voor je economie.
Maar oh oh oh wat is voetbalmanager toch weer goed geïnformeerd zeg. Ga je nu weer schelden en uit je vel springen omdat ik je confronteer met het feit dat je maar wat roept?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')