abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:26:07 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Was het te moeilijk voor je?
Iets te veel 'stupid'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:33:59 #52
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201777190
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Iets te veel 'stupid'. :')
Je bent dus te stom om het te begrijpen, dat is wel pijnlijk inderdaad. Sterkte ermee.
pi_201777288
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het klimaat is niet het milieu.

Er is daarnaast inderdaad weinig veranderd sinds 1990. Als je bijvoorbeeld naar Nederland kijkt: de bevolking is maar met 18% procent gestegen, de productie is maar 50% hoger dan toen, de elektriciteitsbehoefte is maar met 54% gestegen, de economie is maar met 73% gegroeid. En er wordt bijvoorbeeld maar zo'n 20% minder CO2 uitgestoten dan toen.

Kijk je naar de EU, dan is het GDP maar met 47% gestegen sinds 1990, en is de uitstoot maar met 24% gedaald.

Dan weet je dus dat er niks wordt gedaan. :')

Daarnaast wordt er vaak geschermd met de stelling dat de klimaatproblematiek vreselijk complex is, dat het wetenschappelijke materie is, etc. En nu zouden dus middelbare scholieren 'beleid' moeten gaan maken hierop? Kinderen die nog niet eens zelfredzaam of financieel volwassen zijn, nog niet eens hoger onderwijs hebben gevolgd? Die zijn dus opeens capabel om hier over mee te praten en weloverwogen lange termijn-beslissingen te nemen en daar de impact van te overzien? Laat me niet lachen. :')
Het gaat om het die kinderen aanleren van een manier van denken waarin klimaat boven economische groei staat.

Had je dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Dacht jij oprecht dat die basisschool kinderen nu opeens vergevorderde natuurkunde moeten leren, want 'de klimaatmaffia!!! hurrrdurr!!'

Fuck, wat is je bijdrage weer nutteloos.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201777348
Klimaatwappie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:49:36 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777383
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:33 schreef Repentless het volgende:

Je bent dus te stom om het te begrijpen, dat is wel pijnlijk inderdaad. Sterkte ermee.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:41 schreef probeer het volgende:

Fuck, wat is je bijdrage weer nutteloos.
:')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:50:47 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_201777394
Ach ja, prinses Petra zegt eens wat. :')
pi_201777445
Misschien kan ze de kinderen naar het F1 circuit in Zandvoort sturen om tegen al die milieuvervuiling aldaar te protesteren. Of zal dat te dichtbij komen ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_201777473
Dat er iets moet gebeuren lijkt me duidelijk. Vooralsnog schieten de wereldleiders ernstig tekort in zowel urgentiebesef, ambitie en daadkracht.
pi_201777567
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als je als maatschappij kinderen niet verantwoordelijk genoeg acht om bijvoorbeeld te gaan stemmen en auto te rijden, dan moet je ze ook niet laten meebeslissen over beleid. Jongvolwassenen zou ik dan eerder betrokken, die zijn ook sterk ondervertegenwoordigd en meer in staat tot kritisch denken.
Dat kinderen in het basisonderwijs zich al als volwassenen zouden moeten gedragen is al bizar genoeg. Onderwerpen als klimaat is prima. Niets mis mee. Wat ik eerder ook al zei. In mijn tijd ging het dat over de armoede in Afrika. Dat was toen hot. En nog wat andere onderwerpen als kernenergie. Als kind natuurlijk fel tegen kernenergie en kernwapens. Maar nu we alles op electrisch willen gaan gooien ben ik voor kernenergie.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:06:16 #60
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201777571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Het gaat om het die kinderen aanleren van een manier van denken waarin klimaat boven economische groei staat.
Nee, daar gaat het niet over. Het gaat over kinderen onderdeel van de discussie maken en beleid laten maken. Dus juist niet iets "aanleren", maar naar hun eigen 'standpunten' of 'oplossingen' luisteren.

quote:
Had je dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Dacht jij oprecht dat die basisschool kinderen nu opeens vergevorderde natuurkunde moeten leren, want 'de klimaatmaffia!!! hurrrdurr!!'

Fuck, wat is je bijdrage weer nutteloos.
Ik heb het over middelbare scholieren die menen dat zij beleid moeten gaan maken. Waarom jij dat interpreteert als: "Dacht jij oprecht dat die basisschool kinderen nu opeens vergevorderde natuurkunde moeten leren, want 'de klimaatmaffia!!! hurrrdurr!!'" weet ik niet, maar erg snugger is het niet.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:07:50 #61
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201777592
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
:')
:')
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:11:32 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201777630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:06 schreef Repentless het volgende:

Nee, daar gaat het niet over.
Daat gaat het natuurlijk wel over. Kinderen maken geen beleid, maar ze kunnen prima meedenken. En als ik het niveau van jouw posts zo zie, dan gaan de reacties van kinderen een klap meer opleveren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:11:53 #63
22565 asco
Los in deze tent
pi_201777636
"Het echtpaar heeft drie kinderen:"

Beste Prinses u bent af in deze.

2 nakomelingen is genoeg om de mensheid in stand te houden. Elk kind meer is onnodige milieuvervuiling.
Klaver en Kaag maken het nóg bonter overigens, die hebben er elk VIER. :N

Maar zo zijn veel van die vrouwen. Fokken als konijnen en vervolgens willen ze mij van alles verbieden want HUN kinderen moeten gered worden.

Ja, DOEI. :W
pi_201777723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:11 schreef asco het volgende:
"Het echtpaar heeft drie kinderen:"

Beste Prinses u bent af in deze.

2 nakomelingen is genoeg om de mensheid in stand te houden. Elk kind meer is onnodige milieuvervuiling.
Klaver en Kaag maken het nóg bonter overigens, die hebben er elk VIER. :N

Maar zo zijn veel van die vrouwen. Fokken als konijnen en vervolgens willen ze mij van alles verbieden want HUN kinderen moeten gered worden.

Ja, DOEI. :W
Hèhè ook mijn kinderen :). Maar ik ben die huichelaars wel zat. Die bakfietsers en mensen uit de grachtengordel die economische groei behoorlijk benutten en mensen met een minimum inkomen adviseren de verwarming maar niet te gebruiken vanwege de kosten en klimaat, maar een deken lost het probleem wel op.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:26:55 #65
22565 asco
Los in deze tent
pi_201777781
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hèhè ook mijn kinderen :). Maar ik ben die huichelaars wel zat. Die bakfietsers en mensen uit de grachtengordel die economische groei behoorlijk benutten en mensen met een minimum inkomen adviseren de verwarming maar niet te gebruiken vanwege de kosten en klimaat, maar een deken lost het probleem wel op.
Ik help jouw kinderen genoeg omdat ik zelf geen kinderen heb op vervuilingsgebied. ;)

Daarom wens ik ook buiten elk co2-budget te worden gehouden indien ze dat gaan verzinnen. :r
pi_201777954
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:26 schreef asco het volgende:

[..]
Ik help jouw kinderen genoeg omdat ik zelf geen kinderen heb op vervuilingsgebied. ;)

Daarom wens ik ook buiten elk co2-budget te worden gehouden indien ze dat gaan verzinnen. :r
Nou ja zo hoop ik dat mijn kinderen jou kunnen helpen als jij oud bent.
pi_201778000
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daat gaat het natuurlijk wel over. Kinderen maken geen beleid, maar ze kunnen prima meedenken. En als ik het niveau van jouw posts zo zie, dan gaan de reacties van kinderen een klap meer opleveren.
Je kunt ze ook goed inzetten om op de gevoelens in te spelen van volwassenen.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:49:34 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201778035
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Je kunt ze ook goed inzetten om op de gevoelens in te spelen van volwassenen.
Echt? Bij wie werkt dat dan? Ik heb daar persoonlijk weinig last van.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:11:07 #69
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201778283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daat gaat het natuurlijk wel over. Kinderen maken geen beleid, maar ze kunnen prima meedenken. En als ik het niveau van jouw posts zo zie, dan gaan de reacties van kinderen een klap meer opleveren.
Waarop denk je dat ik doel wanneer ik het over middelbare scholieren heb?

quote:
Toch voelt Roos (17) van het UNICEF-Jongerenpanel zich vaak niet gehoord of gesteund. “Als jongeren tijdens demonstraties worden gehoord, zijn ze nog altijd geen onderdeel van de oplossing – ze kunnen nog altijd niet deelnemen aan het beleidsproces.”
Maar goed, je komt niet verder dan wat denigrerend gebazel over "niveau", dus een inhoudelijke reactie verwacht ik niet.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:36:23 #70
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201778605
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat kinderen in het basisonderwijs zich al als volwassenen zouden moeten gedragen is al bizar genoeg. Onderwerpen als klimaat is prima. Niets mis mee. Wat ik eerder ook al zei. In mijn tijd ging het dat over de armoede in Afrika. Dat was toen hot. En nog wat andere onderwerpen als kernenergie. Als kind natuurlijk fel tegen kernenergie en kernwapens. Maar nu we alles op electrisch willen gaan gooien ben ik voor kernenergie.
Natuurlijk mag erover gepraat worden met kinderen, maar er moet wel rekening mee worden gehouden dat kinderen nog meer beïnvloedbaar zijn dan volwassenen. Dat zie je ook aan jouw voorbeeld, als ik mag aannemen dat de heersende opinie toen jij kind was anti-kernenergie was. Dat neem je dan vol vuur en passie over, en later komt dan vaak de nuance. Daarom dus kinderen bijbrengen met welke problemen we te maken hebben, ze wereldwijs maken en in het kader van retorische ontwikkeling een rustige discussie proberen te stimuleren zonder te veel te pushen. Dat is een uitdaging voor het onderwijs want neutraal blijven als docent is lastig, maar het moet wel kunnen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_201778787
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Natuurlijk mag erover gepraat worden met kinderen, maar er moet wel rekening mee worden gehouden dat kinderen nog meer beïnvloedbaar zijn dan volwassenen. Dat zie je ook aan jouw voorbeeld, als ik mag aannemen dat de heersende opinie toen jij kind was anti-kernenergie was. Dat neem je dan vol vuur en passie over, en later komt dan vaak de nuance. Daarom dus kinderen bijbrengen met welke problemen we te maken hebben, ze wereldwijs maken en in het kader van retorische ontwikkeling een rustige discussie proberen te stimuleren zonder te veel te pushen. Dat is een uitdaging voor het onderwijs want neutraal blijven als docent is lastig, maar het moet wel kunnen.
Het gaat uiteraard om bewustwording. Een volwassene heeft ook nog andere prioriteiten. En het is de bedoeling dat je daar je kind niet mee gaat opzadelen. Als kind heb je gelukkig nog niet in de gaten dat er ook enorme kosten worden gemaakt door je ouders. Althans ik was er totaal niet mee bezig dat pa en ma ook nog een brandverzekering moesten betalen. Uiteraard zei mijn vader wel eens weet je wel wat dit allemaal kost, als ik onbezonnen de ijskast plunderde. Maar ik was wel tegen armoede en kernenergie en nog wel wat tegen andere zaken.

De opinie destijds was zwaar tegen kernenergie en kernwapens en sterker nog tegen kolencentrales. Het zal mensen verbazen dat de jeugd destijds ook al bezig was met het klimaat. En ik heb in de nodige demonstraties destijds meegelopen. Mijn oom was een hippie en dan weet je het wel als die wat invloed op je had. Vandaar ook dat mijn jeugd bestond uit Punk en zeer linkse gedachtes waar nog wel wat van is overgebleven maar helaas moet je ook meedraaien in een keiharde maatschappij en zul je zo nu en dan je principes aan de kant moeten schuiven.
pi_201778800
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Echt? Bij wie werkt dat dan? Ik heb daar persoonlijk weinig last van.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:22:48 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201779189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:49 schreef Cherni het volgende:

Het gaat uiteraard om bewustwording. Een volwassene heeft ook nog andere prioriteiten. En het is de bedoeling dat je daar je kind niet mee gaat opzadelen.
Ik zie een tegenstelling hier. Over wie zijn bewustwording gaat het dan als je je kinderen overal buiten probeert te houden?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:24:57 #74
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201779211
Is het echt zo slecht dat de kinderen dit verteld wordt? Het eerlijke verhaal is, we weten het niet helemaal zeker wat er gaat gebeuren, maar het is wel belangrijk voor jullie generatie om hier aandacht aan te schenken.

Persoonlijk betwijfel ik de nauwkeurigheid van die modellen, de meters zeewater, weersextremen en het toekennen van elke mogelijke natuurramp aan het klimaat. Máár als je gewoon eens kijkt hoeveel olie en gas er wereldwijd per dag wordt opgepompt en in enig vervolgstadium wordt verbrand, dat is het logisch dat er een onvoorstelbare hoeveelheid CO2 in atmosfeer in wordt gepompt. Dat doen we al een tijdje en de schaal waar op het gebeurt zal zeker zijn uitwerking hebben op de aarde als geheel. Ik denk dat het goed is om onze invloed op dat gebied voor de zekerheid terug te dringen. Je loopt een aanzienlijke kans om natuurlijke evenwichten zodanig te verstoren dat de mensheid er last van krijgt.

Stel dat je de huidige omstandigheden op aarde wilt borgen voor toekomstige generaties, dan moet je niet nog veel langer deze risico's aan gaan. We moeten de uitstoot weer in balans brengen met de opname. Dat kan met een deel klassiek duurzaam geothermie, waterkracht, windturbines, maar we moeten ook kijken naar invulling van de continuiteit van de energielevering, daar lijkt kernenergie op dit moment de beste optie gezien de beperkte uitstoot in relatie tot het verbranden van fossiele brandstoffen.

Ik zie grofweg 3 opties:
• Zo doorgaan, impact fossiel accepteren, terwijl dit generaties na ons potentieel getroffen worden
• Behoud van welvaart zonder fossiele energiebronnen naar zon,wind,water aangevuld met kernenergie
• Afname van welvaart, energie schaarste accepteren, met duurzame bronnen zon, wind en waterkracht

Zoals de wereld er vandaag voorstaat verwacht ik eerlijk gezegd een langzame variant van de eerste optie. We remmen de CO2 productie wel af per capita, maar per saldo zal het blijven toenemen. Is het dan zo oneerlijk om dit aan de kinderen te vertellen? Zij maken later ook de keuzes op dit vlak.

Als over 30 jaar blijkt dat alle klimaat issues onzin waren, zijn we iig voorbereid op de uitputting van fossiele reserves en kunnen we de machtbalans die ontstaat door oliehandel enigzins corrigeren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201779337
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Natuurlijk mag erover gepraat worden met kinderen, maar er moet wel rekening mee worden gehouden dat kinderen nog meer beïnvloedbaar zijn dan volwassenen. Dat zie je ook aan jouw voorbeeld, als ik mag aannemen dat de heersende opinie toen jij kind was anti-kernenergie was. Dat neem je dan vol vuur en passie over, en later komt dan vaak de nuance. Daarom dus kinderen bijbrengen met welke problemen we te maken hebben, ze wereldwijs maken en in het kader van retorische ontwikkeling een rustige discussie proberen te stimuleren zonder te veel te pushen. Dat is een uitdaging voor het onderwijs want neutraal blijven als docent is lastig, maar het moet wel kunnen.
@Cherni zijn jonge jaren waren ook ongeveer de van mij gok ik. En idd, het ging toen voornamelijk over kernwapens/ de neutronenbom/ kruisraketten op Woensdrecht en kerncentrales want ja, dat was ook iets met radioactiviteit... Nou was ik van kinds aan al enorm dwars (en nog steeds :P ) dus was ik per definitie voor dat spul. Oh en nog steeds. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 16-10-2021 13:45:17 ]
pi_201779421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 07:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Gestopt met lezen. :')
HIj heeft natuurlijk wel gelijk.

quote:
Het klimaat is de gemiddelde weerstoestand (temperatuur, windkracht, bedekkingsgraad en neerslag) over een periode van minimaal 30 jaar
pi_201779646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zie een tegenstelling hier. Over wie zijn bewustwording gaat het dan als je je kinderen overal buiten probeert te houden?
Dat kinderen kunnen blijven genieten van hun jeugd de mooiste tijd van je leven zonder zich zorgen hoeven te maken van de dagelijkse problemen van de ouders. En dat ze bewust worden van klimaat en hun naaste en dat er armoede bestaat is prima. Maar ik heb mijn kinderen nooit lastig gevallen met mijn problemen. Nee toch wel want ook ik ben niet foutloos en er is een periode geweest dat ook ik carrière belangrijker vond dan mijn gezin. Daar kom ik dan ook wel voor uit in tegenstelling tot velen, de huichelaars die zogenaamd alles goed doen en de maat nemen met anderen.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:09:22 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201779716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:04 schreef Cherni het volgende:

Dat kinderen kunnen blijven genieten van hun jeugd de mooiste tijd van je leven zonder zich zorgen hoeven te maken van de dagelijkse problemen van de ouders.

...

Maar ik heb mijn kinderen nooit lastig gevallen met mijn problemen.

Ik denk dat daar je probleem ligt: jij ziet het als 'problemen'. Ik niet. Ik zie het als opvoeding. Het begrijpen dat de zon niet voor niks opkomt en dat je altijd moet nadenken over je keuzes kun je ze beter leren voordat ze 25 zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201779737
Viva la Republiek.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het begrijpen dat de zon niet voor niks opkomt
Jij betaalt iedere dag geld om de zon op te laten komen?
#Unconciousfreerider
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201779998
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het klimaat is niet het milieu.

Er is daarnaast inderdaad weinig veranderd sinds 1990. Als je bijvoorbeeld naar Nederland kijkt: de bevolking is maar met 18% procent gestegen, de productie is maar 50% hoger dan toen, de elektriciteitsbehoefte is maar met 54% gestegen, de economie is maar met 73% gegroeid. En er wordt bijvoorbeeld maar zo'n 20% minder CO2 uitgestoten dan toen.

Kijk je naar de EU, dan is het GDP maar met 47% gestegen sinds 1990, en is de uitstoot maar met 24% gedaald.

Dan weet je dus dat er niks wordt gedaan. :')

Daarnaast wordt er vaak geschermd met de stelling dat de klimaatproblematiek vreselijk complex is, dat het wetenschappelijke materie is, etc. En nu zouden dus middelbare scholieren 'beleid' moeten gaan maken hierop? Kinderen die nog niet eens zelfredzaam of financieel volwassen zijn, nog niet eens hoger onderwijs hebben gevolgd? Die zijn dus opeens capabel om hier over mee te praten en weloverwogen lange termijn-beslissingen te nemen en daar de impact van te overzien? Laat me niet lachen. :')
Het is uiteraard veel meer een staatsreligie / cult dan dat het draait om een serieus probleem.

Ook al is het wél een "probleem" in de zin van dat het handig is om er wat mee te doen, maar dat overtrokken gezeur allemaal... Jezusmina.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201780015
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Het gaat om het die kinderen aanleren van een manier van denken waarin klimaat boven economische groei staat.

Had je dat nou echt niet zelf kunnen bedenken? Dacht jij oprecht dat die basisschool kinderen nu opeens vergevorderde natuurkunde moeten leren, want 'de klimaatmaffia!!! hurrrdurr!!'

Fuck, wat is je bijdrage weer nutteloos.
Stelletje communisten met je propaganda / indoctrinatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 14:42:23 #83
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201780233
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stelletje communisten met je propaganda / indoctrinatie.
Het leukste is nog dat het artikel juist draait om kinderen niet iets "aan te leren", maar om hen zelf met 'oplossingen' te laten komen en aan het 'beleidsproces' deel te laten nemen.

Aandoenlijk hoe sommige users hier de plank volledig misslaan en slechts wat inhoudsloos, minachtend geblaat over "niveau" en "domheid" kunnen inbrengen. Maar goed, ze denken zelf vast dat ze ontzettend intelligent zijn en een goed verhaal hebben.
pi_201780420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:42 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het leukste is nog dat het artikel juist draait om kinderen niet iets "aan te leren", maar om hen zelf met 'oplossingen' te laten komen en aan het 'beleidsproces' deel te laten nemen.

Aandoenlijk hoe sommige users hier de plank volledig misslaan en slechts wat inhoudsloos, minachtend geblaat over "niveau" en "domheid" kunnen inbrengen. Maar goed, ze denken zelf vast dat ze ontzettend intelligent zijn en een goed verhaal hebben.
Het wordt mensen vaak ook te moeilijk als je teruggaat naar de onderliggende ideologische principes.. Maar de dogma's waar men in geloofd zijn (onbewust) dermate sterk dat ze denken dat je oerdom bent. -- Iets is immers evidente waarheid in die koppies en onfeilbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:23:28 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201780835
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Welja, nog meer Greta's... :')
Wat weet een kind nou over het klimaat?
Op Tiktok waar de kids tegenwoordig rondhangen zijn er tig science channels die climate change behandelen. Gewoon zoeken op hashtag #ClimateChange oid. Je kan in een uur tijd makkelijk 30~50 videos van 30 seconden binge watchen en supersnel up-to-date raken. En moet het nog wat diepgaander dan kijk je langere videos op Youtube.
pi_201781266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat daar je probleem ligt: jij ziet het als 'problemen'. Ik niet. Ik zie het als opvoeding. Het begrijpen dat de zon niet voor niks opkomt en dat je altijd moet nadenken over je keuzes kun je ze beter leren voordat ze 25 zijn.
Problemen is mogelijk wat overtrokken maar ballast waar je als kind je niet bezig mee hoeft te houden. Maw laat kinderen kind zijn en plezier hebben. En dat je kinderen op school bewust maakt mbt het klimaat en andere maatschappelijke zaken is uiteraard geen probleem. Het moet geen religie worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 16-10-2021 18:11:28 ]
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:43:14 #87
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201781952
Misleidende TT.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201783457
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
@:Cherni zijn jonge jaren waren ook ongeveer de van mij gok ik. En idd, het ging toen voornamelijk over kernwapens/ de neutronenbom/ kruisraketten op Woensdrecht en kerncentrales want ja, dat was ook iets met radioactiviteit... Nou was ik van kinds aan al enorm dwars (en nog steeds :P ) dus was ik per definitie voor dat spul. Oh en nog steeds. :D
Mooi man. Ik was er fel tegen. Ooit PSP gestemd, maar gek genoeg, nu we van het gas moeten ben ik op het gebied van kernenergie wel van mening veranderd. :)
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:19:40 #89
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_201784739
Is er iets bekend over de CO2 footprint van leden van het koninklijk huis?
  Beste debater 2022 zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:37:14 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201785043
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stelletje communisten met je propaganda / indoctrinatie.
Die hele geld-en-carrière-is-de-zin-van-het-bestaan is al langere tijd een veel grotere vorm van propaganda en indoctrinatie, en een van de redenen waarom we thans zoveel problemen op zoveel gebieden hebben, van woningnood en een verziekte arbeidsmarkt tot klimaatproblemen en uiteen brokkelende gezinnen.

Wel grappig dat BNW'ers verder overal communisten en communisme zien, wetende dat als er één ideologie echt kapotdood is, het die wel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201785279
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die hele geld-en-carrière-is-de-zin-van-het-bestaan is al langere tijd een veel grotere vorm van propaganda en indoctrinatie, en een van de redenen waarom we thans zoveel problemen op zoveel gebieden hebben, van woningnood en een verziekte arbeidsmarkt tot klimaatproblemen en uiteen brokkelende gezinnen.

Wel grappig dat BNW'ers verder overal communisten en communisme zien, wetende dat als er één ideologie echt kapotdood is, het die wel is.
Dat is helaas ook het geval. Dat carrière maken was ik ook mee bezig tot mijn 38ste. Dat zijn achteraf gebleken niet al te beste jaren geweest als ik er op terug kijk. Ja, zeer leuk salaris en in die tijd dacht ik echt dat ik leuk werk had, maar dat was het dan ook. Maar je moest presteren en renderen en je gezin en omgeving deed er niet toe. En nu nog krijg je wel eens het verwijt dat je onder je niveau werkt en geen uitdagingen meer aangaat.
pi_201786803
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 19:49 schreef Cherni het volgende:

Dat is helaas ook het geval. Dat carrière maken was ik ook mee bezig tot mijn 38ste. Dat zijn achteraf gebleken niet al te beste jaren geweest als ik er op terug kijk. Ja, zeer leuk salaris en in die tijd dacht ik echt dat ik leuk werk had, maar dat was het dan ook. Maar je moest presteren en renderen en je gezin en omgeving deed er niet toe. En nu nog krijg je wel eens het verwijt dat je onder je niveau werkt en geen uitdagingen meer aangaat.
Vermoeiend gewoon dat leven lang leren en de doorlopende leerlijn. Laat me gewoon met rust en laat me mijn werk doen zoals ik altijd al gedaan heb. En blijkbaar is het allemaal prima gegaan want nooit klachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')