abonnement Unibet Coolblue
pi_201747604
Digitale radio stoort na einde analoge radio Ziggo

Tot voor kort luisterde ik radio via coaxkabel vanuit radiouitgang van het Ziggo wandcontact in mijn Onkyo TX-8020 receiver naar tevredenheid. Nu is FM gestopt en probeer ik met een Quantis QE 317 Digitale DBV-C radiotuner via extra splitter via coaxkabel vanuit TV-uitgang van mijn Ziggo wandcontact in ingang Quantis QE 317. Bij mij is trouwens de coaxingang (female) het linker contact en officieel is het het rechtercontact (female) . De Quantis tuner heb ik verbonden met de bijgeleverde kabel met tulpstekkers op de TV ingang van Onkyo receiver .

Het eerste toestel heb ik al wegens storen teruggezonden. En ik heb nieuwe coaxkabels ontvangen van Ziggo en die gebruik ik nu ook.
Het geluid stoort nog steeds en is niet mooi of prettig om naar te luisteren. Weet iemand een oplossing? Ziggo helpdesk komt er op afstand niet uit. Of heeft het misschien iets te maken met die verwisseling van ingang en uitgang bij Quantis QE 317. Wanneer ik radio luister enkel via TV dus met geluid TV dan stoort het niet echter ik wil graag door mijn Klipsch speakers het geluid in plaats van door TV speakers.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluezman op 14-10-2021 15:09:47 ]
pi_201767538
Wat een vreemd verhaal dat die in-en uitgang verwisseld zijn!
Ik gebruik deze tuner ook en tot nu toe tot volle tevredenheid, het geluid is haarscherp.
Eigenlijk verdenk ik je splitter, is die ook vervangen door Ziggo?
pi_201773362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:24 schreef Dunnevandale het volgende:
Wat een vreemd verhaal dat die in-en uitgang verwisseld zijn!
Ik gebruik deze tuner ook en tot nu toe tot volle tevredenheid, het geluid is haarscherp.
Eigenlijk verdenk ik je splitter, is die ook vervangen door Ziggo?
Er zitten twee splitters tussen. De eerste is voor scheiden TV/Radio en Internetmodem. De tweede is tussen TV en Radio (tuner). De tweede splitter is nieuw vervangen door Ziggo. Eerst ging het TV signaal in de ingang van de Quantis tuner en ging via de uitgang van die tuner naar TV. Toen had ik behalve storing op mijn radiosignaal, ook storing op TV ontvangst en op vaste telefoon geluidskwaliteit. Met die splitter ertussen in plaats van via de Quantis tuner heb ik enkel nog op mij radio storing in het geluid.
pi_201785292
Wat raar allemaal! Helaas kan ik je niet helpen, in ieder gevalsterkte ermee!
pi_201787524
Dit gevonden na googelen op internet. Het geeft hoop.

"Storing
Diverse Ziggo-klanten rapporteren korte uitval van het radiosignaal bij gebruik van De Digitale Radio. Uit analyse blijkt het retoursignaal van met name Mediabox XL hiervoor verantwoordelijk is. De problemen zijn op te lossen door een zogenaamd retourbandfilter te gebruiken. Deze filter dient tussen de coaxkabel geplaatst te worden die van het kabelaansluitpunt aan de muur naar de digitale radio-ontvanger gaat. Een dergelijke filter van fabrikant Hirschmann is voor rond de tien euro verkrijgbaar. Samen met enkele andere kleine benodigdheden komt de totale set onderdelen op rond 15 euro uit. Eenmaal het retourbandfilter geplaatst dan zijn de storingen in het radiosignaal verholpen"

https://www.totaaltv.nl/n(...)ft-last-van-storing/
pi_201911416
Inderdaad opgelost met Braun Telecom retourband stopfilter M-HPF-85 met daarbij twee verloopstukken. Totaal inclusief verzendkosten klaar voor EUR 20,15. Gelukkig weer storingsvrij geluid.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:29:13 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201911438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:26 schreef Bluezman het volgende:
Inderdaad opgelost met Braun Telecom retourband stopfilter M-HPF-85 met daarbij twee verloopstukken. Totaal inclusief verzendkosten klaar voor EUR 20,15. Gelukkig weer storingsvrij geluid.
Nice, bedankt voor het uitzoeken en melden! :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201922951
Fijn dat het eindelijk gelukt is!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')