abonnement Unibet Coolblue
pi_201755470
Ik denk dat we als blanke ook maar eens als slavernij slachtoffer gaan gedragen.

"De Amerikaanse historicus Robert C. Davis kwam in 2004
toot een schatting van 1 miljoen tot mogelijk 1,25 miljoen blanke slaven tussen 1530 en 1780.
Veel meer dan het aantal zwarte slaven in Noord-Amerika. ...
Hij zegt ook: „Er zijn meer christenslaven vastgehouden dan
er Afrikaanse slaven naar Noord-Amerika zijn vervoerd."
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_201755506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Overigens is het niet aan Thijs Libregts om de grote Ruud Gullit lui te noemen, maar dat geheel terzijde.
Was niet alleen Gullit, hij noemde dat hele zooitje zo.
Gullit maakte vervolgens ook ruzie met Michels, hij vond hem “hinderlijk” aanwezig tijdens het WK.
Zegt wel wat over de spatjes van die jongens in die tijd.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 19:43:29 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201755578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Was niet alleen Gullit, hij noemde dat hele zooitje zo.
Gullit maakte vervolgens ook ruzie met Michels, hij vond hem “hinderlijk” aanwezig tijdens het WK.
Zegt wel wat over de spatjes van die jongens in die tijd.
Gullit was een van de beste voetballers ter wereld en een van de grootsten aller tijden. Miezerig mannetje Libregts trainde ondertussen clubjes uit de Tzatziki-liga en door een speling van het lot en politieke spelletjes had hij per toeval het voorrecht om met voetbalgod Gullit samen te mogen werken. In plaats van dankbaar de pilonnen voor de trainingspartijtjes neer te zetten en Gullit het denkwerk te laten doen kreeg hij het idee dat hij zelf een goede coach was. Dat laatste was een misvatting van zijn kant, toen heeft Gullit hem eruit geschopt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201755989
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:33 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou, dat laatste heb ik er nooit zo mee geassocieerd eigenlijk. Ik zou het eerder zien als een luchtige en pretentieloze poging om de "progressieve" boodschap over te brengen dat zwarte vrouwen in de ogen van blanken óók aantrekkelijk konden zijn. Relaties tussen blanken en zwarten werden in die tijd nog echt getaboeïseerd in de VS, waar een groot deel van hun fanbase zat.
ja ik denk ook niet dat het slecht bedoelt was. misschien zelfs activistisch, en het was ook de tijd van de vrije liefde, hippies...

maar ik snap ook wel dat zwarte mensen zich eraan ergeren.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:08:12 #105
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_201756016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:23 schreef TLC het volgende:

Die ondertitel ook

-Kerstfeest met Mary-

:D :D :')
Dan weet je dus niet waar dat liedje over gaat...
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:15:00 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201756172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja ik denk ook niet dat het slecht bedoelt was. misschien zelfs activistisch, en het was ook de tijd van de vrije liefde, hippies...

maar ik snap ook wel dat zwarte mensen zich eraan ergeren.
Het was een anti-slavernij song, maar dan op de Stones manier. Veel rauwer dan de Beatles hem zouden maken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201756271
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als er een band altijd respect heeft gegeven aan de Afro-Amerikaanse muzikale traditie (Gospel, Blues, Rock & Roll, R&B, Soul) zijn het de Stones wel.. en niet alleen met de mond, ook qua eerlijk toekennen van royalties (kuch.. Led Zeppelin.. kuch).

Maar ja, historisch besef en de Chronische Kwetsbrigade...
Oh ja. Stairways to Heaven.

  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:23:08 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201756301
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Oh ja. Stairways to Heaven.

Die ken ik ook met Pachelbels Canon in D
We have always been at war with Eastasia.
pi_201756474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die ken ik ook met Pachelbels Canon in D
Het punt bij Canon in D is dat iedereen dat als basis mag gebruiken en het bewust wordt gebruikt.

Dat stukje van Taurus is te algemeen om als basis voor Stairways to Heaven te dienen en Taurus zou dan ook op hun beurt weer royalties moeten afdragen aan Sinatra en vele anderen.

Kortom een onzinclaim van de ex bandleden van Taurus en een van de voorbeelden van waanzin in copyrightclaims om akkoordprogressies.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 20:46:02 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201756623
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het punt bij Canon in D is dat iedereen dat als basis mag gebruiken en het bewust wordt gebruikt.

Dat stukje van Taurus is te algemeen om als basis voor Stairways to Heaven te dienen en Taurus zou dan ook op hun beurt weer royalties moeten afdragen aan Sinatra en vele anderen.

Kortom een onzinclaim van de ex bandleden van Taurus en een van de voorbeelden van waanzin in copyrightclaims om akkoordprogressies.
Nu geloof ik wel dat de gelijkenis van Taurus' nummer en StH op meer dan louter toeval en de algemeenheid van de pentatoniek berust. De arrangementen van de eerste maten van beide nummers komen ook net iets te redelijk overeen. Niet dat ik vind dat Led Zeppelin daarvoor zou moeten betalen, kunst heeft altijd al van het jatwerk aan elkaar gehangen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201756778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Wu-Tang is for the children! ODB _O_
DIRT MCGIRT!!!
pi_201756921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja ik denk ook niet dat het slecht bedoelt was. misschien zelfs activistisch, en het was ook de tijd van de vrije liefde, hippies...

maar ik snap ook wel dat zwarte mensen zich eraan ergeren.
Mensen vatten tegenwoordig alles letterlijk op. Ironie, sarcasme, beeldspraak, satire, metaforen, overdrijving, spot, sterke middelen dat het gemiddelde reflectieve vermogen tegenwoordig niet meer kan bevatten, blijkbaar.

Dit nummer drijft de spot met het koloniale denken, door in de huid te kruipen van het gedachtengoed en het op een ongenuanceerde, bijna overdreven, wijze te openbaren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cockwhale op 14-10-2021 21:10:03 ]
pi_201756955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu geloof ik wel dat de gelijkenis van Taurus' nummer en StH op meer dan louter toeval en de algemeenheid van de pentatoniek berust. De arrangementen van de eerste maten van beide nummers komen ook net iets te redelijk overeen. Niet dat ik vind dat Led Zeppelin daarvoor zou moeten betalen, kunst heeft altijd al van het jatwerk aan elkaar gehangen.
Zelfs dan is dat van Taurus naar mijn mening wat teveel een algemene taartbodem waarbij de kans dat men het er niet op heeft gebasseerd net zo groot is als dat het wel zo zou zijn. Alleen de leden van Zeppelin zullen het weten.

Bij dat van The Verve en de Stones ging het weer wat meer over het samplen.
pi_201757529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
DIRT MCGIRT!!!
Knifey McStab
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 14 oktober 2021 @ 21:42:29 #115
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201757607
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zelfs dan is dat van Taurus naar mijn mening wat teveel een algemene taartbodem waarbij de kans dat men het er niet op heeft gebasseerd net zo groot is als dat het wel zo zou zijn. Alleen de leden van Zeppelin zullen het weten.

Bij dat van The Verve en de Stones ging het weer wat meer over het samplen.
Ik schijn tot het soort mensen te behoren dat erg snel plagiaat hoort in een compositie. Volgens mij was het zo'n 5 jaar geleden dat er op de radio regelmatig een liedje voorbijkwam dat in mijn oren heel erg klonk als een aftreksel van "Gimme Shelter". Het verbaasde me dat daar toen kennelijk niets mee werd gedaan, maar blijkbaar kun je over dit soort zaken nogal stevig van opvatting verschillen. Ik weet de titel helaas niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 14-10-2021 21:49:28 ]
pi_201757691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Mensen vatten tegenwoordig alles letterlijk op. Ironie, sarcasme, beeldspraak, satire, metaforen, overdrijving, spot, sterke middelen dat het gemiddelde reflectieve vermogen tegenwoordig niet meer kan bevatten, blijkbaar.

Dit nummer drijft de spot met het koloniale denken, door in de huid te kruipen van het gedachtengoed en het op een ongenuanceerde, bijna overdreven, wijze te openbaren.
kennelijk hebben we een periode nodig waarin duidelijk wordt gedefineerd wat wel en niet acceptabel is. betekend niet dat alles wat wordt gesteld klopt of ergens op slaat. maar zo komen we wel uiteindelijk uit op betere verhoudingen, denk ik.
pi_201757935
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
kennelijk hebben we een periode nodig waarin duidelijk wordt gedefineerd wat wel en niet acceptabel is. betekend niet dat alles wat wordt gesteld klopt of ergens op slaat. maar zo komen we wel uiteindelijk uit op betere verhoudingen, denk ik.
Als je ook maar een kleine uitzondering inbrengt dan zal grensverschuiving automatisch volgen.

Ik vind dat we alle onzin moeten opheffen. Geef mij maar een 100% open markt waarin creativiteit geen grenzen kent en we niet vervallen in het zoeken naar plagiaat op akkoordprogressies.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 22:11:56 #118
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_201758086
Bah, stop toch eens met het toegeven aan de eeuwig gekwetste medemens.

Gewoon negeren, geen media aandacht. Laat ze maar lekker in hun safe space huilen totdat ze genoeg eelt op hun zieltjes hebben om de wijde wereld in te gaan, cq online te gaan.

Jammer van de Stones dit.

PS: Wel vet nummer. :muziek:
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_201758591
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je ook maar een kleine uitzondering inbrengt dan zal grensverschuiving automatisch volgen.

Ik vind dat we alle onzin moeten opheffen. Geef mij maar een 100% open markt waarin creativiteit geen grenzen kent en we niet vervallen in het zoeken naar plagiaat op akkoordprogressies.
Het is ronduit onbeschoft dat je leent uit de blues en daar dan niks tegenover zet. Juist van artiesten die er geen rooie cent aan hebben overgehouden tijdens hun carrière, omdat ze voor de zwarte onderklasse optraden.

Doen of je dit zelf geschreven hebt:



Nee, geef dan maar de Rolling Stones. Die hebben Chuck Berry en Muddy Waters nog een tweede carrière gegeven. En een Eric Clapton, B.B. King en Buddy Guy.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 14-10-2021 23:10:24 ]
pi_201758891
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je ook maar een kleine uitzondering inbrengt dan zal grensverschuiving automatisch volgen.

Ik vind dat we alle onzin moeten opheffen. Geef mij maar een 100% open markt waarin creativiteit geen grenzen kent en we niet vervallen in het zoeken naar plagiaat op akkoordprogressies.
okee, als t over muziek gaat, mee eens. die hgele copyright buisness is belachelijk geworden.
pi_201758943
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:50 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Het is ronduit onbeschoft dat je leent uit de blues en daar dan niks tegenover zet. Juist van artiesten die er geen rooie cent aan hebben overgehouden tijdens hun carrière, omdat ze voor de zwarte onderklasse optraden.

Doen of je dit zelf geschreven hebt:


Nee, geef dan maar de Rolling Stones. Die hebben Chuck Berry en Muddy Waters nog een tweede carrière gegeven. En een Eric Clapton, B.B. King en Buddy Guy.
al die witte artiesten laten geen gelegenheid voorbij gaan om hun bewondering voor hun bvronnen te melden, dus.. ik zie het probleem niet zo. al die blues artiesten pikten al hun werk ook gewoon bij elkaar van anderen, he. je speelde gewoon de muziek die je hoorde, en dan op jouw manier. dat was prima, totdat de muziek buisness zn belangen ging afbakenen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:22:17 #122
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201759041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:28 schreef Sodemieters het volgende:
Dacht eigenlijk altijd dat het over heroïne ging. Nooit eerder op de tekst gelet, maar die is inderdaad wel vrij ernstig fout.
Films als Twelve years a slave of Django Unchained ook maar verbieden. Want een fictief verhaal met elementen van slavernij erin is blijkbaar vrij ernstig fout.
pi_201759113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou poeh hé, gelukkig hebben we de beelden nog.

Die negers zoals ze zichzelf noemen maken zuivere muziek. Bitches, hoeren, drugs en killings…
Hoe gedragen die zwarte kerels zich ten opzichte van vrouwen? Kunnen we elke rap wel gaan cancelen.

Maakt verder niet uit hoor, iets met een splinter en een balk.
Zo 2021.
Zeg gewoon hoe het is: De Stones nemen tenminste wél hun verantwoordelijkheid, en die luitjes naar wie jij verwijst: niet.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:39:03 #124
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201759265
quote:
18s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:27 schreef Drxx het volgende:

[..]
Zeg gewoon hoe het is: De Stones nemen tenminste wél hun verantwoordelijkheid, en die luitjes naar wie jij verwijst: niet.
Welke verantwoordelijkheid?
pi_201759314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Welke verantwoordelijkheid?
Door niet met dit soort muziek troep op te treden, wat "die negers" nog wel doen. Iemand moet het goede voorbeeld geven, dan maar de Stones; al had het wat mij betreft ook 50 jaar eerder gemogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')