abonnement Unibet Coolblue
pi_201747439
Beide partijen zijn in de peilingen een tijd lang de grootste geweest de voorgaande jaren.

Nu vroeg ik mij af. Wat als deze partijen niet anti immigratie waren of anti buitenlanders?

Nederland is altijd een land van vele culturen geweest. Volgens het CBS heeft een op de vier Nederlanders in Nederland een migratieachtergrond, dat zijn ongeveer 4,25 miljoen inwoners. Verder was er een peiling tijdens de verkiezingen dat liet zien dat twee op de drie PVV stemmers vond dat Wilders buitenlanders te hard aanpakte.

Wat als deze partijen die al jaren keihard in de oppositie zitten geen migratiebeleid hadden en alleen het beleid van de overheid aanviel. Zouden deze partijen dan de grootste worden? De VVD heeft als middenpartij met een beschadigde MP nog steeds de overhand maar dat is deels omdat er geen goed ander alternatief is (o.a een reden waarom er op Kaag werd gestemd vlak voor de verkiezingen).

Natuurlijk won Trump in 2016 de verkiezingen en won Wilders deze bijna in 2017. Maar de Nederlandse politiek en Amerikaanse politiek zijn niet vergelijkbaar in cultuur en Trump is een hele slimme verkoper/zakenman die zichzelf naar een overwinning heeft gepraat, gekocht en vals speelde (Bron: Mueller report)
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 00:20:29 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201747637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 23:37 schreef Derrazi het volgende:
Beide partijen zijn in de peilingen een tijd lang de grootste geweest de voorgaande jaren.

Nu vroeg ik mij af. Wat als deze partijen niet anti immigratie waren of anti buitenlanders?

Nederland is altijd een land van vele culturen geweest. Volgens het CBS heeft een op de vier Nederlanders in Nederland een migratieachtergrond, dat zijn ongeveer 4,25 miljoen inwoners. Verder was er een peiling tijdens de verkiezingen dat liet zien dat twee op de drie PVV stemmers vond dat Wilders buitenlanders te hard aanpakte.

Wat als deze partijen die al jaren keihard in de oppositie zitten geen migratiebeleid hadden en alleen het beleid van de overheid aanviel. Zouden deze partijen dan de grootste worden? De VVD heeft als middenpartij met een beschadigde MP nog steeds de overhand maar dat is deels omdat er geen goed ander alternatief is (o.a een reden waarom er op Kaag werd gestemd vlak voor de verkiezingen).

Natuurlijk won Trump in 2016 de verkiezingen en won Wilders deze bijna in 2017. Maar de Nederlandse politiek en Amerikaanse politiek zijn niet vergelijkbaar in cultuur en Trump is een hele slimme verkoper/zakenman die zichzelf naar een overwinning heeft gepraat, gekocht en vals speelde (Bron: Mueller report)
Als ze geen xenofobe partijen waren geweest dan waren ze niet zo groot geweest en het andere probleem is dat hun plannen, buiten de migratie, financieel nooit onderbouwt worden en alleen op onderbuik gevoelens gebaseerd zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201747654
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als ze geen xenofobe partijen waren geweest dan waren ze niet zo groot geweest en het andere probleem is dat hun plannen, buiten de migratie, financieel nooit onderbouwt worden en alleen op onderbuik gevoelens gebaseerd zijn.
Oneens. FvD is nooit een xenofobe partij geweest tot Baudet de fout in ging met de uil van Minerva bij de verkiezingen van 2019 naar mijn weten en het verwijderen van Otten die best bekend stond om zijn macht om te netwerken. Opvallend genoeg liepen veel kiezers weg bij FvD.

Beide partijen kunnen dan ook meer worden gezien als een proteststem. Zo ken ik een horecaondernemer (tevens met een migratieachtergrond) die op FvD heeft gestemd vanwege de corona maatregelen
pi_201747660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:29 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Oneens. FvD is nooit een xenofobe partij geweest tot Baudet de fout in ging met de uil van Minerva bij de verkiezingen van 2019 naar mijn weten en het verwijderen van Otten die best bekend stond om zijn macht om te netwerken. Opvallend genoeg liepen veel kiezers weg bij FvD.

Beide partijen kunnen dan ook meer worden gezien als een proteststem. Zo ken ik een horecaondernemer (tevens met een migratieachtergrond) die op FvD heeft gestemd vanwege de corona maatregelen
maar de partij FvD is een extreem rechtse beweging, en die zich vooral op het culturele aspect richt. Dus anti modernisme, anti intellectualisme, anti moderne kust, anti individualisme / liberalisme.

Ik ken ook mensen die door de Covid standpunten of standpunt voor de boeren aan FvD gedacht hebben (stemmen dan normaal CU). Maar door de xenofobe elementen toch op CU hebben gestemd. Maar kan me zeker voorstellen dat mensen toch switchen doordat de maatregelen / beleid persoonlijk heel erg raken.
pi_201748129
De enige manier om hun begroting 'sluitend' te maken is om de kosten van de miljarden die ze meer willen uitgeven bij de 'buitenlanders' neer willen leggen. En de bevolking is dom, maar niet zo dom dat ze meer uitgeven zonder bezuinigingen gewoon accepteren.

Dus nee.
pi_201748435
De SP is toch eigenlijk al een soort PVV maar dan zonder zulke harde anti-immigratie punten?
pi_201749105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 07:03 schreef babylon het volgende:
De enige manier om hun begroting 'sluitend' te maken is om de kosten van de miljarden die ze meer willen uitgeven bij de 'buitenlanders' neer willen leggen. En de bevolking is dom, maar niet zo dom dat ze meer uitgeven zonder bezuinigingen gewoon accepteren.

Dus nee.
PVV is het type partij dat een klassestrijd probeert te ontketenen tussen immigranten en de 0-1-2x modaal verdieners en verder net als de VVD de 10x-100x modaal verdieners met rust laat. Dat eindigt nooit goed.
Wat zou móeten gebeuren is een klassestrijd tussen 0-2x modaal en de 10x-100x modaal waarin de eerste groep de macht heeft in de kamer. Nu is dat helaas andersom.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:53:46 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_201749979
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 23:37 schreef Derrazi het volgende:
Beide partijen zijn in de peilingen een tijd lang de grootste geweest de voorgaande jaren.

Nu vroeg ik mij af. Wat als deze partijen niet anti immigratie waren of anti buitenlanders?

Nederland is altijd een land van vele culturen geweest. Volgens het CBS heeft een op de vier Nederlanders in Nederland een migratieachtergrond, dat zijn ongeveer 4,25 miljoen inwoners. Verder was er een peiling tijdens de verkiezingen dat liet zien dat twee op de drie PVV stemmers vond dat Wilders buitenlanders te hard aanpakte.

Wat als deze partijen die al jaren keihard in de oppositie zitten geen migratiebeleid hadden en alleen het beleid van de overheid aanviel. Zouden deze partijen dan de grootste worden? De VVD heeft als middenpartij met een beschadigde MP nog steeds de overhand maar dat is deels omdat er geen goed ander alternatief is (o.a een reden waarom er op Kaag werd gestemd vlak voor de verkiezingen).

Natuurlijk won Trump in 2016 de verkiezingen en won Wilders deze bijna in 2017. Maar de Nederlandse politiek en Amerikaanse politiek zijn niet vergelijkbaar in cultuur en Trump is een hele slimme verkoper/zakenman die zichzelf naar een overwinning heeft gepraat, gekocht en vals speelde (Bron: Mueller report)
Even los van het immigratiestandpunt, waar wel meer partijen streng op zijn, zijn deze partijen ook vooral anti-rechtsstatelijk en daarmee uiteindelijk ondemocratisch. Daar schuilt meteen ook het grootste gevaar van deze clubs.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_201753590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 23:37 schreef Derrazi het volgende:
Beide partijen zijn in de peilingen een tijd lang de grootste geweest de voorgaande jaren.

Nu vroeg ik mij af. Wat als deze partijen niet anti immigratie waren of anti buitenlanders?

Nederland is altijd een land van vele culturen geweest. Volgens het CBS heeft een op de vier Nederlanders in Nederland een migratieachtergrond, dat zijn ongeveer 4,25 miljoen inwoners. Verder was er een peiling tijdens de verkiezingen dat liet zien dat twee op de drie PVV stemmers vond dat Wilders buitenlanders te hard aanpakte.

Wat als deze partijen die al jaren keihard in de oppositie zitten geen migratiebeleid hadden en alleen het beleid van de overheid aanviel. Zouden deze partijen dan de grootste worden? De VVD heeft als middenpartij met een beschadigde MP nog steeds de overhand maar dat is deels omdat er geen goed ander alternatief is (o.a een reden waarom er op Kaag werd gestemd vlak voor de verkiezingen).

Natuurlijk won Trump in 2016 de verkiezingen en won Wilders deze bijna in 2017. Maar de Nederlandse politiek en Amerikaanse politiek zijn niet vergelijkbaar in cultuur en Trump is een hele slimme verkoper/zakenman die zichzelf naar een overwinning heeft gepraat, gekocht en vals speelde (Bron: Mueller report)
De boreale aanhangers van deze fascistische partijen zijn levensgevaarlijk.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')