abonnement Unibet Coolblue
pi_201746444
Van het weekend was ik in de kantine van mijn voetbalclub na een gewonnen wedstrijd. De sfeer hing er lekker in tot een teamgenoot van ons een ander teamgenoot verbaal aanviel omdat diegene zich klaarblijkelijk niet had gevaccineerd en zelfs opperde om uit het team te gooien.

Door de tweedeling in de maatschappij merk ik dat de discussie op het moment zich in twee kampen bevindt en sterk begint te polariseren. Met name de pro vaxxers die zich dominant in de discussie bevinden beginnen hierbij te polariseren.

- Pro vaxxers beginnen net zo erg als anti vaxxers te worden die geweld niet schuwen

- Dit gedrag is normaal te noemen want anders komt er weer een lockdown en dat is niet fijn voor mensen die al een jaar thuis hebben gezeten

- Mensen die zich niet laten vaccineren moeten maar uitgesloten geworden en desnoods gedwongen
pi_201746498
Anti vaxxers zijn dan ook van die types waar je niet in de buurt wilt komen. :) Gewoon je prikje nemen zoals elk normaal mens.
pi_201746505


Waren het toevallig de nieuwe spits en zijn compagnon?
U MAD?
pi_201746522
Wat wil je met dit topic?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201746603
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:04 schreef miss_sly het volgende:
Wat wil je met dit topic?
Een discussie starten.

Anders mag je hem gewoon sluiten hoor.
pi_201746731
-Verkeerde topic-
pi_201746797
Ben wel met je eens. Wappies zijn net zo irritant als van die vaccinfetisjisten. Beide polariseren. Doe mij maar gewoon de nuchtere middenweg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201746839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:12 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een discussie starten.

Anders mag je hem gewoon sluiten hoor.
Een discussie kan natuurlijk. Je OP laat daar weinig ruimte voor, het lijkt er meer op dat je je gal wil spuwen. Doe een beetje moeite voor een fijne discussie :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 22:40:29 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201746907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel met je eens. Wappies zijn net zo irritant als van die vaccinfetisjisten. Beide polariseren. Doe mij maar gewoon de nuchtere middenweg.
En wat is dat, half vaccineren? B-)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201746919
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een discussie kan natuurlijk. Je OP laat daar weinig ruimte voor, het lijkt er meer op dat je je gal wil spuwen. Doe een beetje moeite voor een fijne discussie :)
Ik zie gewoon drie stellingen in de OP die beide kanten belichten.
pi_201746938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat is dat, half vaccineren? B-)
Vaccineren of niet en de anderen verder in hun waarde laten??
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 22:44:25 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201746969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]
Vaccineren of niet en de anderen verder in hun waarde laten??
Waarom hier dan posten? Als je hier post dan neem je die weg al niet, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201746975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat is dat, half vaccineren? B-)
Iedereen in zijn eigen waarde laten en een vrije keuze respecteren. Iedereen vaccineren is nooit de noodzaak geweest van een pandemie die al snel meer op een epidemie leek. Een eventuele overbelaste zorg ontlasten is een probleem dat pre corona al meespeelde en waar vaccineren niks mee helpt.
pi_201747044
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:44 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Iedereen in zijn eigen waarde laten en een vrije keuze respecteren. Iedereen vaccineren is nooit de noodzaak geweest van een pandemie die al snel meer op een epidemie leek. Een eventuele overbelaste zorg ontlasten is een probleem dat pre corona al meespeelde en waar vaccineren niks mee helpt.
Hoe reageerde je, toen er geopperd werd om ongevaccineerden uit het team te zetten?
Kan me goed voorstellen dat dat wel wat met je doet.
Definitely not CIA
pi_201747058
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En wat is dat, half vaccineren? B-)
Wie zegt dat ik tegen vaccineren ben, integendeel juist.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201747078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom hier dan posten? Als je hier post dan neem je die weg al niet, volgens mij.
Heb je het nu over mij?
pi_201747098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel met je eens. Wappies zijn net zo irritant als van die vaccinfetisjisten. Beide polariseren. Doe mij maar gewoon de nuchtere middenweg.
Goed voorbeeld van laatste is Erwin Kompanje. Lees z'n artikelen in kranten maar of kijk op z'n website.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201747114
:'(
pi_201747131
Divide et impera
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201747280
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel met je eens. Wappies zijn net zo irritant als van die vaccinfetisjisten. Beide polariseren. Doe mij maar gewoon de nuchtere middenweg.
  Beste debater 2022 woensdag 13 oktober 2021 @ 23:31:00 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201747411
Waar zijn tot op heden de gewelddadige pro-vaccinatie protesten en moordpartijen?



Blijft sneu, proberen ergens een 'twee kwaden'-verhaal van maken terwijl er helemaal geen twee kwaden zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-10-2021 23:40:20 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201747607
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar zijn tot op heden de gewelddadige pro-vaccinatie protesten en moordpartijen?

[ afbeelding ]

Blijft sneu, proberen ergens een 'twee kwaden'-verhaal van maken terwijl er helemaal geen twee kwaden zijn.
FOK.nl geeft toch een aardige indicatie van pro vaxxers die interessante ideeën erop na houden. Van mensen die in het COR draadje voor het stoppen van ic opnames zijn van ongevaccineerden tot mensen die voor een 2g systeem zijn.

Of iemand die roept dat er mogelijk 1,5 miljoen ongevaccineerden op de IC kunnen belanden :+
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 00:08:48 #23
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201747611
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]
FOK.nl geeft toch een aardige indicatie van pro vaxxers die interessante ideeën erop na houden. Van mensen die in het COR draadje voor het stoppen van ic opnames zijn van ongevaccineerden tot mensen die voor een 2g systeem zijn
Op FOK.nl lopen ook mensen rond die beweren dat de Satanische NWO Synagoge bezig is de wereld te slopen en Trump de allerbeste president allertijden is geweest.

En nu?

Feit is dat het geweld, de bedreigingen en intimidaties in de ECHTE wereld uit hoek van de anti-vaxers komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201747618
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op FOK.nl lopen ook mensen rond die beweren dat de Satanische Synagoge bezig is de wereld te slopen en Trump de allerbeste president allertijden is geweest.

En nu?

Feit is dat het geweld, de bedreigingen en intimidaties in de ECHTE wereld uit hoek van de anti-vaxers komen.
Goed argument inderdaad. Je mag alles roepen op het internet zolang het maar niet in de ECHTE wereld is. Werkt ook vast bij de rechter die de Rutte bedreiging zaak moet beoordelen dat plaats vond op Telegram.
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 00:18:25 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201747632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Goed argument inderdaad. Je mag alles roepen op het internet zolang het maar niet in de ECHTE wereld is. Werkt ook vast bij de rechter die de Rutte bedreiging zaak moet beoordelen dat plaats vond op Telegram.
Zeg ik nergens.

Wat ik zeg is wat we zelf kunnen zien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201747739
Die hebben spijt van de prik. Die zien dat er helemaal niemand in hun leeftijdsgroep doodvalt en gewoon normaal heeft geleefd tot aan invoering van die QR code dus schakelen ze over naar een rage mode omdat ze horen dat ze het virus alsnog kunnen oplopen en verspreiden.
pi_201747941
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op FOK.nl lopen ook mensen rond die beweren dat de Satanische NWO Synagoge bezig is de wereld te slopen en Trump de allerbeste president allertijden is geweest.

En nu?

Feit is dat het geweld, de bedreigingen en intimidaties in de ECHTE wereld uit hoek van de anti-vaxers komen.
Wie probeert nou injecties door mensen hun strot te duwen? En als mensen het niet willen worden ze onder druk gezet en gechanteerd, volkomen normaal zeker? Wat vind je er van wat er in Australie gebeurt?
#GoBankrupt4Ukraine
  donderdag 14 oktober 2021 @ 05:58:37 #28
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201747955
Dit verhaal klinkt een beetje als een overdreven extrapolatie van een incident in een voetbalteam.
Een groot deel van NL haalt de schouders op either way. Ik zou proberen het rustig uit te praten zonder focus op algemeenheden maar juist toegespitst op de onderlinge situatie. Je hoeft het niet eens te worden over vaccinatie.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 14 oktober 2021 @ 06:09:52 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201747963
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:10 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Goed argument inderdaad. Je mag alles roepen op het internet zolang het maar niet in de ECHTE wereld is. Werkt ook vast bij de rechter die de Rutte bedreiging zaak moet beoordelen dat plaats vond op Telegram.
Dat alles mag op internet klopt niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201748038
ongeacht de kant waar men staat, zodra men radicaal is/wordt komt er weinig goeds van/uit.
Je ziet dan ook extremisten in beide kampen. Maar om nou fok als afspiegeling van de maatschappij te zien gaat wel ver. Zelden hoor ik de extreme (pro en anti)ideeën van hier irl.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2021 06:38:39 ]
pi_201748055
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:55 schreef Derrazi het volgende:
Van het weekend was ik in de kantine van mijn voetbalclub na een gewonnen wedstrijd. De sfeer hing er lekker in tot een teamgenoot van ons een ander teamgenoot verbaal aanviel omdat diegene zich klaarblijkelijk niet had gevaccineerd en zelfs opperde om uit het team te gooien.

Door de tweedeling in de maatschappij merk ik dat de discussie op het moment zich in twee kampen bevindt en sterk begint te polariseren. Met name de pro vaxxers die zich dominant in de discussie bevinden beginnen hierbij te polariseren.

- Pro vaxxers beginnen net zo erg als anti vaxxers te worden die geweld niet schuwen

- Dit gedrag is normaal te noemen want anders komt er weer een lockdown en dat is niet fijn voor mensen die al een jaar thuis hebben gezeten

- Mensen die zich niet laten vaccineren moeten maar uitgesloten geworden en desnoods gedwongen
Verzonnen topic
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201748426
Ik zie graag bronnen van pro-vaxxers die geradicaliseerd zijn en bedreigingen uiten.

Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen. Kan @Derrazi mij daarin voorzien met een linkje daarnaar ofzo?

-edit-: oh en nee, 'kijk om je heen op internet' is géén bron.
pi_201749661
Polarisatie is nooit goed maar ik moet zeggen dat ik de gemiddelde pro vaccinatie extremist beter begrijp dan de wappies. De eerste is vooral boos omdat door het ongefundeerde lekker dwars willen doen van bepaalde individuen de kans op overbelasting van de zorgen nieuwe lockdown veel groter is. De tweede wil vooral lekker dwars doen en het boeit hem/haar niet dat dat gevolgen kan hebben voor anderen. Vervolgens is hij/zij boos dat de mensen die wel hun bijdrage doen om uit de crisis te komen hier vervolgens ook de vruchten van mogen plukken.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 11:23:13 #34
3542 Gia
User under construction
pi_201750375
Ik word er wel verdrietig van als ik hoor dat een barman van een buurthuis, een gast vriendelijk, dat wel, verzoekt buiten te blijven staan, omdat hij anders handhaving moet gaan bellen.

En dan anderen die keihard zeggen: "moet ie zich maar laten vaccineren"

Ook binnen een verenigingsavond gebeurd, overigens.

Als de QR-code nou nog nut had, kon ik het begrijpen. De enige die risico loopt is die ene ongevaccineerde in onze groep en die wordt als een paria behandeld.
Kotsmisselijk word ik ervan.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 11:30:07 #35
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201750431
quote:
Met name de pro vaxxers die zich dominant in de discussie bevinden beginnen hierbij te polariseren.
Dit is een grove leugen, maar verder zijn figuren die in het normale leven de hele tijd zeiken over hun vaccinatiestatus wel irritant ja. Ik vermoed wel heel sterk dat jij persoonlijk meer sympathie hebt voor antivaxers en je daardoor deze gekleurde mening in je OP tentoonspreidt.
pi_201750693
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:23 schreef Gia het volgende:
Ik word er wel verdrietig van als ik hoor dat een barman van een buurthuis, een gast vriendelijk, dat wel, verzoekt buiten te blijven staan, omdat hij anders handhaving moet gaan bellen.

En dan anderen die keihard zeggen: "moet ie zich maar laten vaccineren"

Ook binnen een verenigingsavond gebeurd, overigens.

Als de QR-code nou nog nut had, kon ik het begrijpen. De enige die risico loopt is die ene ongevaccineerde in onze groep en die wordt als een paria behandeld.
Kotsmisselijk word ik ervan.
QR-code is zowiezo zinloos. De hele kwestie heeft niets (meer) met gezondheid te maken. Kijk eens wat je in de supermarkt kan kopen. Ruim 80% van de producten in de supermarkt is ongezond (bron: https://radar.avrotros.nl(...)edingen-is-ongezond/). Waarom is dit belangrijk? Suiker wordt op vergelijkbare wijze als alcohol door het lichaam verwerkt. Ergo snoep geven aan kinderen is hetzelfde als alcohol aan kinderen geven. Ergo we vergiftigen letterlijk onze kinderen. Dit staat nog los van wat we ons zelf aan doen. De hele discussie omtrent gezondheid is derhalve niet serieus te nemen. Als het echt ging om de zorg te ontlasten, dan zouden 70-80% van de in de supermarkt aanwezige producten of veel duurder gemaakt moeten worden of in de ban gedaan moeten worden.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dit is een grove leugen, maar verder zijn figuren die in het normale leven de hele tijd zeiken over hun vaccinatiestatus wel irritant ja. Ik vermoed wel heel sterk dat jij persoonlijk meer sympathie hebt voor antivaxers en je daardoor deze gekleurde mening in je OP tentoonspreidt.
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.

[ Bericht 9% gewijzigd door Soulblighter op 14-10-2021 12:32:11 (546546) ]
Proud member of The Frying Dutchmen
pi_201750770
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 01:31 schreef jjfrmgreece het volgende:
Die hebben spijt van de prik. Die zien dat er helemaal niemand in hun leeftijdsgroep doodvalt en gewoon normaal heeft geleefd tot aan invoering van die QR code dus schakelen ze over naar een rage mode omdat ze horen dat ze het virus alsnog kunnen oplopen en verspreiden.
ah ja, het grote "zij zijn jaloers op mij en daarom mogen ze me niet!!!!11!!!" argument.
Twiddel
  donderdag 14 oktober 2021 @ 12:10:03 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201750790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:01 schreef Soulblighter het volgende:

[..]
QR-code is zowiezo zinloos. De hele kwestie heeft niets (meer) met gezondheid te maken. Kijk eens wat je in de supermarkt kan kopen. Ruim 80% van de producten in de supermarkt is ongezond (bron: https://radar.avrotros.nl(...)edingen-is-ongezond/). Waarom is dit belangrijk? Suiker wordt op vergelijkbare wijze als alcohol door het lichaam verwerkt. Ergo snoep geven aan kinderen is hetzelfde als alcohol aan kinderen geven. Ergo we vergiftigen letterlijk onze kinderen. Dit staat nog los van wat we ons zelf aan doen. De hele discussie omtrent gezondheid is derhalve niet serieus te nemen. Als het echt ging om de zorg te ontlasten, dan zouden 70-80% van de in de supermarkt aanwezige producten of veel duurder gemaakt moeten worden of in de ban gedaan moeten worden.
[..]
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.
[..]
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.
[..]
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.
[..]
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.
[..]
Ik denk dat met deze reactie je juist het gelijk van de OP aantoont.
Rustig maar. :*

Ik denk dat als je die gekleurde mening deelt je overal reden ziet om deze te onderschrijven.
pi_201750992
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:10 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Rustig maar. :*

Ik denk dat als je die gekleurde mening deelt je overal reden ziet om deze te onderschrijven.
Ik dacht dat hij niet gepost had :D.
Proud member of The Frying Dutchmen
  Beste debater 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 13:00:49 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201751439
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 05:18 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wie probeert nou injecties door mensen hun strot te duwen? En als mensen het niet willen worden ze onder druk gezet en gechanteerd, volkomen normaal zeker? Wat vind je er van wat er in Australie gebeurt?
Valt in het niet bij de schietpartijen, galgjes en doodsbedreigingen van de wappies.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201751589
Ik vind het storend hoe iedereen een mening moet hebben, en dat deze mening gelijk wordt getrokken aan het al dan niet gevaccineerd zijn. Deze zelfde groep mensen staan over tien jaar tegenover elkaar voor weer een ander triviaal probleem.

Alsof de mensheid geen grotere problemen heeft dan dit virus :’)
pi_201751691
Welke tweedeling wordt er bedoeld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201752201
quote:
99s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 12:08 schreef summer2bird het volgende:

[..]
ah ja, het grote "zij zijn jaloers op mij en daarom mogen ze me niet!!!!11!!!" argument.
Dat is duidelijk niet wat ik zei. Een prik kan je niet uit je lichaam krabben. Zoiets kan sluipende deflecterende hysteria veroorzaken als iemand leest dat Scandinavische landen stoppen met jouw vaccine uit veiligheidsoverwegingen.
pi_201752269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Dat is duidelijk niet wat ik zei. Een prik kan je niet uit je lichaam krabben. Zoiets kan sluipende deflecterende hysteria veroorzaken als iemand leest dat Scandinavische landen stoppen met jouw vaccine uit veiligheidsoverwegingen.
Waarom? Als je dat vaccin al hebt gehad en er geen last van hebt gehad, maakt het niets uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201752320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom? Als je dat vaccin al hebt gehad en er geen last van hebt gehad, maakt het niets uit.
Myocarditis heeft meestal geen symptomen die op meer dan een milde vaccine reactie lijken. Diegene weet niet of hij hartschade heeft. Veel mensen hebben sws negatieve reacties op die vaccines gehad maar ‘had to do it bro’. Overigens hadden die mensen niet verwacht dat ze nog een booster shot moesten nemen en weer myocarditis of trombose moeten riskeren. Ik ken zelf mensen die nu bang zijn na ingeënt te worden voor lange term problemen.
pi_201752343
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:22 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Myocarditis heeft meestal geen symptomen die op meer dan een milde vaccine reactie lijken. Diegene weet niet of hij hartschade heeft. Veel mensen hebben sws negatieve reacties op die vaccines gehad maar ‘had to do it bro’. Overigens hadden die mensen niet verwacht dat ze nog een booster shot moesten nemen en weer myocarditis of trombose moeten riskeren. Ik ken zelf mensen die nu bang zijn na ingeënt te worden voor lange term problemen.
Dat kan,
Ik denk dat het met het gros nogal meevalt. De risico's zijn er, maar zijn zeer klein. De risico's zijn bij het doormaken van een covid-infectie niet minder, integendeel.
Over myocarditis:
https://www.gezondheidenw(...)artspier-myocarditis
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 oktober 2021 @ 14:34:10 #47
3542 Gia
User under construction
pi_201752428
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Welke tweedeling wordt er bedoeld?
Je hebt mensen die worden uitgesloten van toegang tot restaurant, bioscoop, buurthuis, whatever, omdat ze niet gevaccineerd zijn en het niet zien zitten om iedere dag zo'n staaf in de neus te krijgen.

Aan de andere kant staan de mensen die wel toegang krijgen omdat ze óf gevaccineerd óf getest zijn. En deze groep kun je opdelen in twee groepen:
-Zij die pro QR-code zijn, en mensen aangeven bij de handhaving als ze ergens zijn, waar ze niet mogen zijn, omdat 'de wet'....
-Zij die anti-QR-code zijn en begrip hebben voor de antivaxxers.

Eigenlijk zijn er dus 3 soorten mensen. De grootste hekel heb ik aan degenen die pro QR-code zijn en zelfs zover gaan dat ze actief overtreders aangeven.
pi_201752485
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:34 schreef Gia het volgende:
De grootste hekel heb ik aan degenen die pro QR-code zijn en zelfs zover gaan dat ze actief overtreders aangeven.
Komt door slechte geschiedenis lessen. Ze zeggen dat in Nederland procentueel de meeste joden zijn afgevoerd in WW2 door redenen die door peer reviewed papers als onmogelijk zijn verklaard. Was gewoon jodenhaat sterker dan in andere landen.


Als dingen als colonialisme, slavernij, ww2 eens objectief met voldoende schulderkenning wordt verteld zal men de verkeerde kant minder snel kiezen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 14:44:28 #49
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201752502
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hebt mensen die worden uitgesloten van toegang tot restaurant, bioscoop, buurthuis, whatever, omdat ze niet gevaccineerd zijn en het niet zien zitten om iedere dag zo'n staaf in de neus te krijgen.

Aan de andere kant staan de mensen die wel toegang krijgen omdat ze óf gevaccineerd óf getest zijn. En deze groep kun je opdelen in twee groepen:
-Zij die pro QR-code zijn, en mensen aangeven bij de handhaving als ze ergens zijn, waar ze niet mogen zijn, omdat 'de wet'....
-Zij die anti-QR-code zijn en begrip hebben voor de antivaxxers.

Eigenlijk zijn er dus 3 soorten mensen. De grootste hekel heb ik aan degenen die pro QR-code zijn en zelfs zover gaan dat ze actief overtreders aangeven.
3 soorten mensen.. ;) mooi het gaat de goede kant uit.. "vroeger" waren het er honderden... ^O^
pi_201752577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Je hebt mensen die worden uitgesloten van toegang tot restaurant, bioscoop, buurthuis, whatever, omdat ze niet gevaccineerd zijn en het niet zien zitten om iedere dag zo'n staaf in de neus te krijgen.

Aan de andere kant staan de mensen die wel toegang krijgen omdat ze óf gevaccineerd óf getest zijn. En deze groep kun je opdelen in twee groepen:
-Zij die pro QR-code zijn, en mensen aangeven bij de handhaving als ze ergens zijn, waar ze niet mogen zijn, omdat 'de wet'....
-Zij die anti-QR-code zijn en begrip hebben voor de antivaxxers.

Eigenlijk zijn er dus 3 soorten mensen. De grootste hekel heb ik aan degenen die pro QR-code zijn en zelfs zover gaan dat ze actief overtreders aangeven.
Je hoeft niet elke dag getest te worden om af en toe naar horeca, theater of bioscoop te gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 14:55:42 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201752597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Aan de andere kant staan de mensen die wel toegang krijgen omdat ze óf gevaccineerd óf getest zijn. En deze groep kun je opdelen in twee groepen:
-Zij die pro QR-code zijn, en mensen aangeven bij de handhaving als ze ergens zijn, waar ze niet mogen zijn, omdat 'de wet'....
-Zij die anti-QR-code zijn en begrip hebben voor de antivaxxers.

Je vergeet de verstandige mensen die hun prikje gehaald hebben en gewoon naar de bioscoop of restaurant willen. Die houden zich er verder niet mee bezig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 oktober 2021 @ 14:59:54 #52
3542 Gia
User under construction
pi_201752628
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:44 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
3 soorten mensen.. ;) mooi het gaat de goede kant uit.. "vroeger" waren het er honderden... ^O^
Ik bedoel waar het dit onderwerp betreft.

Je bent wel of niet gevaccineerd.
Degenen die niet gevaccineerd zijn, zijn tegen het CTB.
Degenen die wel gevaccineerd zijn, zijn voor of tegen.

Meer smaken zijn er in dezen eigenlijk niet.

Ik ben gevaccineerd, omdat ik bij de risicogroep hoor. Maar ik ben tegen het CTB vanwege het feit dat het mensen tegen elkaar opzet.
Als ik gezond zou zijn geweest dan had ik me mogelijk niet laten vaccineren, of had er even mee gewacht. Maar zou dan juist door dit gedrag radicaal tegen de vaccinatie zijn. En dat zie je nu ook bij ongevaccineerden:
"Ja, eerst twijfelde ik, maar nu doe ik het zeker niet meer. Ik laat me niet dwingen."
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:02:13 #53
3542 Gia
User under construction
pi_201752647
quote:
16s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:55 schreef Starhopper het volgende:

Je vergeet de verstandige mensen die hun prikje gehaald hebben en gewoon naar de bioscoop of restaurant willen. Die houden zich er verder niet mee bezig.
Ja, zo was ik ook. Totdat je ermee geconfronteerd wordt dat iemand, die je goed kent en graag mag, als een paria behandeld wordt.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:07:20 #54
3542 Gia
User under construction
pi_201752683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hoeft niet elke dag getest te worden om af en toe naar horeca, theater of bioscoop te gaan.
Er zijn beroepen die je uitoefent in een zaaltje van een horeca-gelegenheid, dagelijks, met diverse groepen, waarbij die groepen dan in de bar nog een nazit genieten en jij als leider van die groepen dan niet bij mag zitten, omdat je niet gevaccineerd bent.
Dat zaaltje mag je in, maar de bar niet.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:09:04 #55
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201752699
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 14:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoel waar het dit onderwerp betreft.

Je bent wel of niet gevaccineerd.
Degenen die niet gevaccineerd zijn, zijn tegen het CTB.
Degenen die wel gevaccineerd zijn, zijn voor of tegen.

Meer smaken zijn er in dezen eigenlijk niet.

Ik ben gevaccineerd, omdat ik bij de risicogroep hoor. Maar ik ben tegen het CTB vanwege het feit dat het mensen tegen elkaar opzet.
Als ik gezond zou zijn geweest dan had ik me mogelijk niet laten vaccineren, of had er even mee gewacht. Maar zou dan juist door dit gedrag radicaal tegen de vaccinatie zijn. En dat zie je nu ook bij ongevaccineerden:
"Ja, eerst twijfelde ik, maar nu doe ik het zeker niet meer. Ik laat me niet dwingen."
Groot gelijk, maar er zijn wel degelijk nog maar 2 soorten mensen op Aarde nu, de gevaccineerde en niet-gevaccineerden, het gaat alleen nog maar daar over en alle wanhopige ander soorten LGBTQ, Allekleurtjes, Moslims, Indianen, Eskimo's enzzz... noem ze maar op, hebben totaal geen aandacht meer ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 oktober 2021 @ 15:14:29 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201752766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, zo was ik ook. Totdat je ermee geconfronteerd wordt dat iemand, die je goed kent en graag mag, als een paria behandeld wordt.
Het is zijn eigen schuld dat hij geen geldige QR code heeft.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201752984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn beroepen die je uitoefent in een zaaltje van een horeca-gelegenheid, dagelijks, met diverse groepen, waarbij die groepen dan in de bar nog een nazit genieten en jij als leider van die groepen dan niet bij mag zitten, omdat je niet gevaccineerd bent.
Dat zaaltje mag je in, maar de bar niet.
Ja en?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201752991
quote:
16s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het is zijn eigen schuld dat hij geen geldige QR code heeft.
Klopt het is 2 minuten testen en een half uurtje wachten. Ik had de uitslag een keer binnen 10 minuten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201753002
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, zo was ik ook. Totdat je ermee geconfronteerd wordt dat iemand, die je goed kent en graag mag, als een paria behandeld wordt.
Ik zou dan een klacht indienen bij de manager.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:33:17 #60
3542 Gia
User under construction
pi_201753029
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt het is 2 minuten testen en een half uurtje wachten. Ik had de uitslag een keer binnen 10 minuten.
Maar dat wil je niet dagelijks doen. Een keertje, voor een uitje, soit maar dagelijks, voor je werk, nah.
pi_201753169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 00:07 schreef Derrazi het volgende:

[..]

Of iemand die roept dat er mogelijk 1,5 miljoen ongevaccineerden op de IC kunnen belanden :+
Even heel serieus. Er zullen werkelijk 1,5 miljoen ongevaccineerden op de IC kunnen belanden, als er 3 miljoen ongevaccineerden zijn.

Iedereen wordt namelijk oud en krijgt een onderliggend probleem. En Corona gaat niet meer weg. Dus op je oude dag, zeg over 10, 20, 30 jaar, loop je een grote kans COVID19 op te lopen. En als je dan niet gevaccineerd bent, of niet op een andere manier antilichamen hebt, dan heb je een 50% kans dat je op je 80e ofzo op de IC terecht komt en aan de beademingsmachine zult sterven.

Ze zullen niet allemaal tegelijk op de IC belanden. Maar uitgesmeerd over de komende 30 jaar zou het dus wel kunnen voorkomen.

Of het werkelijk zal gebeuren is koffiedik kijken. Maar je schreef zelf 'kunnen', en het kan gebeuren.
pi_201753198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 10:28 schreef Intint het volgende:
Polarisatie is nooit goed maar ik moet zeggen dat ik de gemiddelde pro vaccinatie extremist beter begrijp dan de wappies. De eerste is vooral boos omdat door het ongefundeerde lekker dwars willen doen van bepaalde individuen de kans op overbelasting van de zorgen nieuwe lockdown veel groter is. De tweede wil vooral lekker dwars doen en het boeit hem/haar niet dat dat gevolgen kan hebben voor anderen. Vervolgens is hij/zij boos dat de mensen die wel hun bijdrage doen om uit de crisis te komen hier vervolgens ook de vruchten van mogen plukken.
Ho ho. Het is de overheid die hier consequent en systematisch heeft gefaald (Bron: KPMG). Verder zou 60 a 70% van de vaccinaties genoeg zijn geweest en is dat naar mijn idee nog steeds zo. Uberhaupt snap ik niet waarom je gezonde mensen en kinderen moet vaccineren tegen een virus met epidemische proporties.

Vaccineren zou de uitweg zijn en een vrije keuze zijn. De overheid heeft daar zoals zo vaker keihard in gelogen en wijst nu naar anderen.

Tenzij je een Australische beleid wilt invoeren met 0 corona besmettingen en zo niet een harde lockdown. Een overspoelde zorg is verder een probleem wat al pre corona bestaat (lang leve marktwerking) in 2018 werden geplande operaties afgezegd en was er een patiënten stop in meerdere ziekenhuizen (Bron: AD/NU). Nu weer naar het oude normaal gaan terwijl de griep gaat uitbreken is hypocriet. Maar pro vaxxers zullen dit niet willen toegeven en hopen smekend dat de overheid het oude normaal weer terug gaat brengen.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 11:30 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dit is een grove leugen, maar verder zijn figuren die in het normale leven de hele tijd zeiken over hun vaccinatiestatus wel irritant ja. Ik vermoed wel heel sterk dat jij persoonlijk meer sympathie hebt voor antivaxers en je daardoor deze gekleurde mening in je OP tentoonspreidt.
Mijn fout ik bedoelde natuurlijk radicaliseren.

Wat bedoel je met anti vaxxers? Zijn dat mensen die persistent tegen een vaccin zijn of mensen die geen covid prik hebben genomen?
pi_201753273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:48 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ho ho. Het is de overheid die hier consequent en systematisch heeft gefaald (Bron: KPMG). Verder zou 60 a 70% van de vaccinaties genoeg zijn geweest en is dat naar mijn idee nog steeds zo. Uberhaupt snap ik niet waarom je gezonde mensen en kinderen moet vaccineren tegen een virus met epidemische proporties.

Vaccineren zou de uitweg zijn en een vrije keuze zijn. De overheid heeft daar zoals zo vaker keihard in gelogen en wijst nu naar anderen.

Tenzij je een Australische beleid wilt invoeren met 0 corona besmettingen en zo niet een harde lockdown. Een overspoelde zorg is verder een probleem wat al pre corona bestaat (lang leve marktwerking) in 2018 werden geplande operaties afgezegd en was er een patiënten stop in meerdere ziekenhuizen (Bron: AD/NU). Nu weer naar het oude normaal gaan terwijl de griep gaat uitbreken is hypocriet. Maar pro vaxxers zullen dit niet willen toegeven en hopen smekend dat de overheid het oude normaal weer terug gaat brengen.
[..]
Mijn fout ik bedoelde natuurlijk radicaliseren.

Wat bedoel je met anti vaxxers? Zijn dat mensen die persistent tegen een vaccin zijn of mensen die geen covid prik hebben genomen?
Klopt. Toen lagen er op het hoogtepunt van de vreselijke griepgolf 350 mensen op de IC. Zonder dat er verder maatregelen in de samenleving waren om de griepgolf in te dammen. Een aantal dagen is in een aantal dagen een aantal geplande operaties afgezegd, onder andere ook vanwege ziek personeel en dus een tekort aan personeel.

Zie je zelf het verschil met de crisis in de ziekenhuizen tijdens corona?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201753600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:58 schreef miss_sly het volgende:
Klopt. Toen lagen er op het hoogtepunt van de vreselijke griepgolf 350 mensen op de IC.
Bron?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:58 schreef miss_sly het volgende:
Zonder dat er verder maatregelen in de samenleving waren om de griepgolf in te dammen.
Die maatregelen waren daadwerkelijk wel nodig.

quote:
"Veel ziekenhuizen waren overbelast door het hoge aanbod van patiënten."
quote:
"Ziekenhuizen overbelast
In de media verschenen berichten over zwaarbelaste huisartsen en ziekenhuizen die het zorgaanbod niet langer aankonden,2 met afdelingen Spoedeisende Hulp die de deuren tijdelijk sloten,3 of uitstel van geplande opnames en operaties.4 Ofschoon ziekenhuizen voor dergelijke situaties noodplannen hebben, stelden zorgverleners ook andere creatieve oplossingen voor om de druk op de zorg tijdens een intensief griepseizoen op te kunnen opvangen. Een voorbeeld daarvan is het instellen van een ‘zorghotel’ voor ouderen die het thuis niet langer kunnen bolwerken, maar die eigenlijk te goed zijn voor opname in het ziekenhuis.5"
Bron: https://www.netwerkacutez(...)e-van-zorgverleners/

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:58 schreef miss_sly het volgende:
Een aantal dagen is in een aantal dagen een aantal geplande operaties afgezegd, onder andere ook vanwege ziek personeel en dus een tekort aan personeel.
Nee. Het probleem was een landelijk probleem van Utrecht, tot Brabant, tot Groningen, tot Drenthe, tot Noord-Holland en hierbij werd een aanzienlijk deel van de geplande operaties afgezegd.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 15:58 schreef miss_sly het volgende:

Zie je zelf het verschil met de crisis in de ziekenhuizen tijdens corona?
Nee dat zie ik niet. Tenzij je ongeveer 9400 doden aan het Influeza virus niks vindt. En daarbij ziekenhuizen die het zorgaanbod niet langer aankonden, SEH's die de deuren sluiten en geplande operaties die werden afgezegd.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
pi_201753782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:42 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Bron?
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)eenkomsten~b4e67eb0/
quote:
Die maatregelen waren daadwerkelijk wel nodig.
[..]
Maatregelen in de samenleving? Zoals lockdowns, gesloten scholen, 1,5 meter afstand houden, gesloten winkels, geen horeca, geen mogelijkheden om naar het buitenland te gaan? Waren die nodig toen?
quote:
[..]
Bron: https://www.netwerkacutez(...)e-van-zorgverleners/
[..]
Nee. Het probleem was een landelijk probleem van Utrecht, tot Brabant, tot Groningen, tot Drenthe, tot Noord-Holland en hierbij werd een aanzienlijk deel van de geplande operaties afgezegd.
[..]
Klopt, het was in het hele land zo, maar het was niet zo dat in alle ziekenhuizen alle zorg behalve griepzorg werd afgeschaald.
quote:
Nee dat zie ik niet. Tenzij je ongeveer 9400 doden aan het Influeza virus niks vindt. En daarbij ziekenhuizen die het zorgaanbod niet langer aankonden, SEH's die de deuren sluiten en geplande operaties die werden afgezegd.

https://www.volksgezondhe(...)fers-context/sterfte
Allemaal bekend. Allemaal heel naar en heftig. En op geen enkele manier komt dat ook maar een beetje in de buurt van de problemen vorig jaar maart/april, en de nasleep die dat nog steeds heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201753928
quote:
Ik lees alleen dat de data grotendeels klopt tussen covid en influeza en natuurlijk de mening van vermoeiende relnicht Gommers die dagelijks in praatshows verkondigt dat hij 24/7 aan het werk is in ziekenhuizen. 20% meer bezetting klinkt al goed (al geloof ik er vrij weinig van) en lijkt de politiek er niet mee eens dat de bezetting in ziekenhuizen is verbeterd (vooral dramaqueen Marijnissen lijkt dit punt aan te stippen).

Verder zijn wij als maatschappij extreem aan het vergrijzen door de babyboom. We gaan al snel naar 1 op de 4 gepensioneerden in Nederland en deze mensen hebben allemaal zorg nodig. Dat de capaciteit in ziekenhuizen omhoog moet is dan ook niet verwonderlijk te noemen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:02 schreef miss_sly het volgende:
Maatregelen in de samenleving? Zoals lockdowns, gesloten scholen, 1,5 meter afstand houden, gesloten winkels, geen horeca, geen mogelijkheden om naar het buitenland te gaan? Waren die nodig toen?
Ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:02 schreef miss_sly het volgende:
En op geen enkele manier komt dat ook maar een beetje in de buurt van de problemen vorig jaar maart/april
"geen enkele manier" is gewoon een keiharde leugen als zelfs je eigen bron onderschrijft hoe erg beide casussen zijn en de fundamentele problemen van punt 1. overbezette ic's, punt 2 gesloten SEH's en punt 3. operatie's die worden afgezegd vergelijkbaar zijn op punten en op schaal.

Als je dan schrijft dat het influeza virus ook heel naar en heftig is dan geloof ik daar ook vrij weinig van. De bias die hier ten grondslag ligt is dat corona super erg is en het influenza virus beheersbaar is en vele malen minder erg ondanks de 9200 doden in 2018.
pi_201754004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:18 schreef Derrazi het volgende:

[..]

Hoi, ben je nog van plan om met voorbeelden van geradicaliseerde en bedreigende pro-vaxxers te komen?
pi_201754110
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Hoi, ben je nog van plan om met voorbeelden van geradicaliseerde en bedreigende pro-vaxxers te komen?
quote:
Ernst Kuipers: agressie niet gevaccineerde patiënten neemt steeds ergere vormen aan

Ziekenhuispersoneel krijgt steeds vaker te maken met agressief gedrag van coronapatiënten en hun familie. Dat vertelt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, bij 1 op 1. "Patiënten geloven soms niet eens dat covid bestaat."


'Covid is maar een griepje en kan nooit de reden zijn waarom ik zo ziek ben' - het is een van de beweringen die Ernst Kuipers en zijn collega’s tegenwoordig vaak aan het bed van patiënten horen. "Of mensen komen met zelfgemaakte pasjes die verklaren dat ze geen bloed willen ontvangen van gevaccineerde mensen."
https://www.nporadio1.nl/(...)ds-ergere-vormen-aan
Definitely not CIA
pi_201754143
quote:
En bovenstaande heeft wàt met mijn vraag te maken?
pi_201754161
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:18 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ik lees alleen dat de data grotendeels klopt tussen covid en influeza en natuurlijk de mening van vermoeiende relnicht Gommers die dagelijks in praatshows verkondigt dat hij 24/7 aan het werk is in ziekenhuizen. 20% meer bezetting klinkt al goed (al geloof ik er vrij weinig van) en lijkt de politiek er niet mee eens dat de bezetting in ziekenhuizen is verbeterd (vooral dramaqueen Marijnissen lijkt dit punt aan te stippen).

Verder zijn wij als maatschappij extreem aan het vergrijzen door de babyboom. We gaan al snel naar 1 op de 4 gepensioneerden in Nederland en deze mensen hebben allemaal zorg nodig. Dat de capaciteit in ziekenhuizen omhoog moet is dan ook niet verwonderlijk te noemen.
[..]
Ja.
[..]
"geen enkele manier" is gewoon een keiharde leugen als zelfs je eigen bron onderschrijft hoe erg beide casussen zijn en de fundamentele problemen van punt 1. overbezette ic's, punt 2 gesloten SEH's en punt 3. operatie's die worden afgezegd vergelijkbaar zijn op punten en op schaal.

Als je dan schrijft dat het influeza virus ook heel naar en heftig is dan geloof ik daar ook vrij weinig van. De bias die hier ten grondslag ligt is dat corona super erg is en het influenza virus beheersbaar is en vele malen minder erg ondanks de 9200 doden in 2018.
Dan zijn wij uitgepraat :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201754490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En bovenstaande heeft wàt met mijn vraag te maken?
Oh sorry. Het zijn anti-vaxxers die bedreigen in dat artikel. Geen pro-vaxxers inderdaad.
Ken eigenlijk geen bedreigingen van pro-vaxxers. Nu ik er over denk.
Definitely not CIA
pi_201754509
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh sorry. Het zijn anti-vaxxers die bedreigen in dat artikel. Geen pro-vaxxers inderdaad.
Ken eigenlijk geen bedreigingen van pro-vaxxers. Nu ik er over denk.
Geen probleem :)

Vraag blijft dus nog wel staan voor @Derrazi .
pi_201832627
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Geen probleem :)

Vraag blijft dus nog wel staan voor @:Derrazi .
Wat is je vraag?
pi_201832642
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:45 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat is je vraag?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 08:11 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zie graag bronnen van pro-vaxxers die geradicaliseerd zijn en bedreigingen uiten.

Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen. Kan @:Derrazi mij daarin voorzien met een linkje daarnaar ofzo?

-edit-: oh en nee, 'kijk om je heen op internet' is géén bron.
pi_201832671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
[..]

Je hebt in COR een sc draadje. Ik zou daar een kijkje innemen.

En ja ook dat is bewijs. Anders zou de bedreiger van Rutte vandaag op vrije voeten zijn geweest. Want heey Telegram is maar het internet.

Duidelijke drogreden dus.
pi_201832816
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:00 schreef Velgje het volgende:
Anti vaxxers zijn dan ook van die types waar je niet in de buurt wilt komen. :) Gewoon je prikje nemen zoals elk normaal mens.
Zeker als het ook nog enge complot wappies zijn :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201832933
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 15:48 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Je hebt in COR een sc draadje. Ik zou daar een kijkje innemen.

En ja ook dat is bewijs. Anders zou de bedreiger van Rutte vandaag op vrije voeten zijn geweest. Want heey Telegram is maar het internet.

Duidelijke drogreden dus.
En nog steeds geen linkje. Noem gewoon man en paard en geef een link naar die specifieke reactie(s).
pi_201833477
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En nog steeds geen linkje. Noem gewoon man en paard en geef een link naar die specifieke reactie(s).
Nee
pi_201833676
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nee
Omdat er geen radicale pro-vaxxers zijn en je ze niet kan vinden _O- :')
Ga toch weg man met dit soort reacties.
Twiddel
pi_201835916
quote:
81s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Omdat er geen radicale pro-vaxxers zijn en je ze niet kan vinden _O- :')
Ga toch weg man met dit soort reacties.
Cognitieve dissonantie.

A la argumentum extreem-links bestaat niet, extreem-rechts is wel.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:10:07 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201836218
Prikje weigeren = IC-zorg weigeren wat mij betreft. Lost het probleem zichzelf op. Behandelen met enorme hoeveelheden Ivectermine en kruidenmengsels van Giel Beelen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:12:19 #82
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201836277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:57 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Cognitieve dissonantie.

A la argumentum extreem-links bestaat niet, extreem-rechts is wel.
Je kunt niet zomaar aannemen dat omdat er een extreme groep bestaat er daarom ook een extreme tegenhanger moet zijn (klassieke middle ground fallacy trouwens). Er is daadwerkelijk bewijs voor extreme antivaxers: bedreigingen aan het adres van medisch personeel, gewelddadige demonstraties, aanslagen op journalisten. Als jij beweert dat, niet alleen ook maar zelfs juist, de provaxers aan het radicaliseren zijn, dan is het niet onredelijk dat je daar enig bewijs van levert. 'Zoek het zelf maar op' is het afwentelen van de bewijslast en niet bevorderlijk voor enige discussie.

[ Bericht 1% gewijzigd door PiyeReloaded op 20-10-2021 20:51:09 ]
pi_201839014
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je kunt niet zomaar aannemen dat omdat er een extreme groep bestaat er daarom ook een extreme tegenhanger moet zijn (klassieke middle ground fallacy trouwens). Er is daadwerkelijk bewijs voor extreme antivaxers: bedreigingen aan het adres van medisch personeel, gewelddadige demonstraties, aanslagen op journalisten. Als jij beweert dat, niet alleen ook maar zelfs juist, de provaxers aan het radicaliseren zijn, dan is het niet onredelijk dat je daar enig bewijs van levert. 'Zoek het zelf maar op' is het afwentelen van de bewijslast en niet bevorderlijk voor enige discussie.
https://mobile.twitter.com/NPORadio1/status/1450795256962854913
pi_201839073
wat betreft de radicale anti vaxxers:

elke dag shit op twitter/FB gooien...valse QR codes gebruiken naar een festival etc etc.
ik heb ze vorige week allemaal eruit gegooid.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201839978
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nee
Jammer dat jij gebruik maakt van dit soort waardeloze discussietechnieken.
pi_201840001
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:06 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waar is de bedreiging dan?
Doodsverwensingen aan een groep mensen is aanzetten tot haat met eventuele gevolgen.
pi_201842317
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:12 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je kunt niet zomaar aannemen dat omdat er een extreme groep bestaat er daarom ook een extreme tegenhanger moet zijn (klassieke middle ground fallacy trouwens). Er is daadwerkelijk bewijs voor extreme antivaxers: bedreigingen aan het adres van medisch personeel, gewelddadige demonstraties, aanslagen op journalisten. Als jij beweert dat, niet alleen ook maar zelfs juist, de provaxers aan het radicaliseren zijn, dan is het niet onredelijk dat je daar enig bewijs van levert. 'Zoek het zelf maar op' is het afwentelen van de bewijslast en niet bevorderlijk voor enige discussie.
Er is altijd een kleine groep mongolen in de maatschappij... de truc van links is iedereen met een andere mening dan zij in dat hoekje mongolen te stoppen. De meerderheid van de mensen die ik ken is niet gevaccineerd. Ze komen allemaal vrij normaal over en vallen niemand ermee lastig... staan niet te rellen of mensen te bedreigen.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 21 oktober 2021 @ 08:24:07 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201842333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:57 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Cognitieve dissonantie.

A la argumentum extreem-links bestaat niet, extreem-rechts is wel.
Natuurlijk bestaat er een extreem links. Maar die heb ik nog niet op straat of in de media gezien vanwege geweld en dergelijke als protest tegen de coronamaatregelen en dergelijke. Een extreem linkse versie van het type Baudet heb ik nog niet waargenomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201842712
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:10 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Doodsverwensingen aan een groep mensen is aanzetten tot haat met eventuele gevolgen.
Daar heb je wellicht een punt qua bedreiging. Ik stelde mijn vraag eigenlijk ook verkeerd.

De hele 'discussie' (voor zover daar sprake van was) ging over geweldsdreiging. Dat mis ik nog wel in jouw voorbeeld.
pi_201842754
Wel herkenbaar als je de reacties op de FP leest in corona gerelateerde nieuws artikelen...

Pro post veel, anti amper meer! :)

Leef en laat leven, ieder heeft z'n mening en veelal zijn die niet het zelfde maar wil niet zeggen dat we niet met elkaar door 1 deur kunnen! B:)B
Just say hi!
pi_201843256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 22:17 schreef Predator40 het volgende:
wat betreft de radicale anti vaxxers:

elke dag shit op twitter/FB gooien...valse QR codes gebruiken naar een festival etc etc.
ik heb ze vorige week allemaal eruit gegooid.

Dan waren het ook geen mensen waar je een goede band mee had toch?
  Beste debater 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 11:58:46 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201844365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Er is altijd een kleine groep mongolen in de maatschappij... de truc van links is iedereen met een andere mening dan zij in dat hoekje mongolen te stoppen. De meerderheid van de mensen die ik ken is niet gevaccineerd. Ze komen allemaal vrij normaal over en vallen niemand ermee lastig... staan niet te rellen of mensen te bedreigen.
De truc van rechts is om anderen in het hoekje landverraders te stoppen... wat is je punt?

Verder gaat dit topic over zogenaamde radicale pro-vaxers... Die bestaan dus helemaal niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201844418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Natuurlijk bestaat er een extreem links. Maar die heb ik nog niet op straat of in de media gezien vanwege geweld en dergelijke als protest tegen de coronamaatregelen en dergelijke. Een extreem linkse versie van het type Baudet heb ik nog niet waargenomen.
Volgens mij is het huis van Baudet toch beklad.
pi_201844454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Natuurlijk bestaat er een extreem links. Maar die heb ik nog niet op straat of in de media gezien vanwege geweld en dergelijke als protest tegen de coronamaatregelen en dergelijke. Een extreem linkse versie van het type Baudet heb ik nog niet waargenomen.
Vraag het eens aan Pim Fortuyn.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:06:32 #96
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201844477
quote:
Dat het een irritant ventje is, mee eens, maar radicaal in de politieke zin van het woord (buiten de democratische rechtsorde willen stappen om zijn doelen te bereiken en geweld niet schuwen) is hij niet. Dus daarmee is hij nog steeds geen tegenhanger van radicale antivaxers.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 08:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Er is altijd een kleine groep mongolen in de maatschappij... de truc van links is iedereen met een andere mening dan zij in dat hoekje mongolen te stoppen. De meerderheid van de mensen die ik ken is niet gevaccineerd. Ze komen allemaal vrij normaal over en vallen niemand ermee lastig... staan niet te rellen of mensen te bedreigen.
Ik zie niet zo goed wat links hiermee te maken heeft. Anti- en provaxers vind je aan beide kanten van het politieke spectrum, dus dat stokpaardje mag je wat mij betreft lekker in 1 van de duizenden andere discussies op dit forum die daarin verzanden houden.

De kwestie hier is dat TS claimt dat provaxers radicaliseren en verscheidene users (waaronder ik) willen daar graag enig bewijs van zien. Dat heeft verder geen fuck te maken met mensen in het hoekje van mongolen stoppen. Ik beweer niet dat antivaxers massaal geradicaliseerd zijn. Enkel dat daar wel voorbeelden van te vinden zijn, terwijl ik de voorbeelden van de radicale provaxers nog moet zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 21-10-2021 12:23:04 ]
  Beste debater 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 12:08:56 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201844511
De link rechts en radicale anti vaxxers is inderdaad veel overtuigender in beeld te brengen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201844915
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De truc van rechts is om anderen in het hoekje landverraders te stoppen... wat is je punt?

Verder gaat dit topic over zogenaamde radicale pro-vaxers... Die bestaan dus helemaal niet.
Hangt er vanaf wat de definitie van radicaal is. De voorbeelden van TS heb ik ook wel meegemaakt. Laat ik het zo zeggen, pro-vaxxers worden vaak bozer en emotioneler dan anti-vaxxers bij het verdedigen van hun standpunten. Ik ben niet pro of anti, heb me alleen niet laten vaccineren. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.

Jij (en al je billematties) zou ik zeker wel onder radicaal scharen. Als je 1.5 jaar lang zoveel tijd besteedt aan posts in dit soort topics moet het je toch echt wel wat doen.
Facts don't care about your feelings
pi_201844980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat de definitie van radicaal is. De voorbeelden van TS heb ik ook wel meegemaakt. Laat ik het zo zeggen, pro-vaxxers worden vaak bozer en emotioneler dan anti-vaxxers bij het verdedigen van hun standpunten. Ik ben niet pro of anti, heb me alleen niet laten vaccineren. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.

Jij (en al je billematties) zou ik zeker wel onder radicaal scharen. Als je 1.5 jaar lang zoveel tijd besteedt aan posts in dit soort topics moet het je toch echt wel wat doen.
Zoals demonstraties, geweld, bedreigen van ministers en OMT-leden, jodensterren dragen, met een galg rondlopen? Dat komt inderdaad helemaal niet boos of emotioneel over, maar heel rustig en rationeel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Beste debater 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 12:47:31 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201845076
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hangt er vanaf wat de definitie van radicaal is. De voorbeelden van TS heb ik ook wel meegemaakt. Laat ik het zo zeggen, pro-vaxxers worden vaak bozer en emotioneler dan anti-vaxxers bij het verdedigen van hun standpunten. Ik ben niet pro of anti, heb me alleen niet laten vaccineren. Wat de rest doet moeten ze zelf weten.

Jij (en al je billematties) zou ik zeker wel onder radicaal scharen. Als je 1.5 jaar lang zoveel tijd besteedt aan posts in dit soort topics moet het je toch echt wel wat doen.
Serieus? Vreemd dan dat al die boze en emotionele pro-vaxxers nergens al hetzelfde anderhalf jaar te zien zijn met hun spandoekjes (met spelfouten), galgjes en megafoons. Kennelijk doet het de anti-club zoveel dat ze daar niet alleen weekenden voor uit trekken, maar ook de lokale legerdumps en carnavalszaken voor plunderen voor hun soldaten- en verplegerspakjes. En, niet te vergeten, doet het ze zoveel dat ze ook bedreigingen aan het adres van politici en (echte) zorgmedewerkers niet schuwen.

Daarbij vallen een paar digitale posts op een forum nogal mee, niet?

Ofwel, je bent totaal onoprecht in deze. Vooral een manoeuvre om op zeer doorzichtige wijze een soort gelijke tegenhanger te creëren om de aandacht van de echte radicalen wat af te leiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201845423
Zoals ik al zei je hebt altijd mongolen rond lopen... die had je voor corona ook. Net als hippies met anti facisme geschreeuw enzo. Doordat er een grotere groep mongolen bij de anti-vaxxers zitten maakt dat nog niet dat de gemiddelde anti vaxxer zo is. Als dat je definitie van radicaal is dan klopt het denk ik wel dat er meer geweld is onder anti vaxxers. Maar misschien is de groep anti ook wel veel groter dan pro?
Facts don't care about your feelings
pi_201845464
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoals ik al zei je hebt altijd mongolen rond lopen... die had je voor corona ook. Net als hippies met anti facisme geschreeuw enzo. Doordat er een grotere groep mongolen bij de anti-vaxxers zitten maakt dat nog niet dat de gemiddelde anti vaxxer zo is. Als dat je definitie van radicaal is dan klopt het denk ik wel dat er meer geweld is onder pro-vaxxers. Maar misschien is de groep anti ook wel veel groter dan pro?
Meer gewelig onder pro-vaxxers? Kom maar eens met voorbeelden dan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201845471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Meer gewelig onder pro-vaxxers? Kom maar eens met voorbeelden dan.
Oeps typfoutje...
Facts don't care about your feelings
pi_201845498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:20 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Oeps typfoutje...
O, haha, ik vond het al een heel rare wending in je post :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:00:32 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201845965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:04 schreef Nober het volgende:

[..]
Vraag het eens aan Pim Fortuyn.
Lastig denk ik zo. En zie ook niet wat dit met wappies en dergelijke heeft te maken. Zelf denk ik dat Pim zich zou laten vaccineren trouwens. Want Pim was wel wat slimmer dan een Baudet en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201846235
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lastig denk ik zo. En zie ook niet wat dit met wappies en dergelijke heeft te maken. Zelf denk ik dat Pim zich zou laten vaccineren trouwens. Want Pim was wel wat slimmer dan een Baudet en dergelijke.
Hebben mensen die zich laten vaccineren een hoger IQ?
Facts don't care about your feelings
pi_201846340
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hebben mensen die zich laten vaccineren een hoger IQ?
De mensen die problemen hebben met autoriteit of vaccinaties, hebben meestal een lager IQ.

Gok ik zo. Ze laten het in ieder geval wel zien bij die demonstraties.
pi_201846466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Hebben mensen die zich laten vaccineren een hoger IQ?
Dat denk ik wel. Intelligente mensen laten zich gemakkelijker leiden door beleid en autoriteit. Simpelweg omdat mensen met een hoger IQ doorgaans datzelfde beleid maken, en deze groep zich daarmee identificeert.

Maken zij daardoor 'betere' keuzes dan mensen met een laag iq? Geen idee. Qua vaccinatie zal dat nog moeten blijken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_201846510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoals ik al zei je hebt altijd mongolen rond lopen... die had je voor corona ook. Net als hippies met anti facisme geschreeuw enzo. Doordat er een grotere groep mongolen bij de anti-vaxxers zitten maakt dat nog niet dat de gemiddelde anti vaxxer zo is. Als dat je definitie van radicaal is dan klopt het denk ik wel dat er meer geweld is onder anti vaxxers. Maar misschien is de groep anti ook wel veel groter dan pro?
Ik heb nog zo zitten rekenen. Er zijn ongeveer 14 miljoen mensen in Nederland die 18 jaar of ouder is. Daarvan heeft zo’n 16,5% geen vaccinatie genomen. Dus dan heb je het over 2,31 miljoen volwassenen.
Bij een demonstratie in Amsterdam waren er ongeveer 20.000 mensen aanwezig. Voornamelijk 18 plus. Stel dat die allemaal knettergek zijn, dan is het alsnog 0,87% van alle niet-gevaccineerde volwassenen in Nederland. En dan is die 20.000 denk ik nog ruim genomen. Want hoewel niet iedere ‘wappie’ aanwezig was bij die demonstratie, is niet iedereen bij die demonstratie een gevaarlijke gek.

Maar ja, het is nu eenmaal zo dat mensen met een grote mond nu eenmaal meer aandacht krijgen. Ook al gaat het om een minderheid van een groep waarbij ze horen. Dat zie je overal wel. Zeker bij minderheidsgroepen.

En nog een disclaimer, ik ben natuurlijk op de hoogte dat er een grotere groep mensen is die vanwege psychische problemen mogelijk een gevaar voor de samenleving kunnen zijn. Alleen is niet iedereen in deze groep anti-vaxxer. Bij mij is het dan ook door Covid-19 nog duidelijker geworden dat we te maken hebben met een kwetsbare groep die gewoon psychische hulp nodig heeft. En niet alleen omdat ze wat mankeren, maar mogelijk ook door eenzaamheid. Ik kan namelijk niet geloven dat mensen wakker worden en spontaan besluiten anti-vaxxer te worden en in complottheorieën gaat geloven. Behalve dan die lui die er geld/bekendheid mee verdienen. Bij die lui heb ik het vermoeden dat ze sowieso niet in die complotten geloven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201846546
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:55 schreef Rockefellow het volgende:

[..]
Dat denk ik wel. Intelligente mensen laten zich gemakkelijker leiden door beleid en autoriteit. Simpelweg omdat mensen met een hoger IQ doorgaans datzelfde beleid maken, en deze groep zich daarmee identificeert.

Maken zij daardoor 'betere' keuzes dan mensen met een laag iq? Geen idee. Qua vaccinatie zal dat nog moeten blijken.
Dat weet ik zo net niet, omdat;
1. Ook onder mensen die in complottheorieën geloven heb je mensen met een hoog IQ.
2. Dat komt omdat mensen met een hoog IQ sneller verbanden zien. (Ook al bestaan die verbanden niet.)
3. Volgens mij zijn mensen met een hoog IQ ook kritischer.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201847768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:55 schreef Rockefellow het volgende:

[..]
Dat denk ik wel. Intelligente mensen laten zich gemakkelijker leiden door beleid en autoriteit. Simpelweg omdat mensen met een hoger IQ doorgaans datzelfde beleid maken, en deze groep zich daarmee identificeert.

Maken zij daardoor 'betere' keuzes dan mensen met een laag iq? Geen idee. Qua vaccinatie zal dat nog moeten blijken.
De meute van middelmatigen is het probleem. De laaggeletterde hogeropgeleiden zeg maar, de IQ's tot 115. Die willen zich zo dolgraag identificeren als intelligent maar zijn daar innerlijk onzeker over. Dat zijn de eersten om blind achter een autoriteit aan te lopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201848014
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:55 schreef Rockefellow het volgende:

[..]
Dat denk ik wel. Intelligente mensen laten zich gemakkelijker leiden door beleid en autoriteit. Simpelweg omdat mensen met een hoger IQ doorgaans datzelfde beleid maken, en deze groep zich daarmee identificeert.

Maken zij daardoor 'betere' keuzes dan mensen met een laag iq? Geen idee. Qua vaccinatie zal dat nog moeten blijken.
Intelligente mensen observeren en analyseren feiten en trekken daaruit hun conclusies. Indien zij niet de tijd daarvoor hebben contacteren ze een vertrouwde expert (huisarts) en vragen ze kritisch over de voordelen en risico’s. Als je dan een intelligent gezond jong persoon bent is de kans dat je beslist het vaccin te nemen 0%.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:19:19 #113
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201848089
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:12 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Intelligente mensen observeren en analyseren feiten en trekken daaruit hun conclusies. Indien zij niet de tijd daarvoor hebben contacteren ze een vertrouwde expert (huisarts) en vragen ze kritisch over de voordelen en risico’s. Als je dan een intelligent gezond jong persoon bent is de kans dat je beslist het vaccin te nemen 0%.
Als je dat denkt is je kennis over kansberekening in ieder geval vrij klein. Hoeft verder niks over je intelligentie te zeggen trouwens.
pi_201848343
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:19 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Als je dat denkt is je kennis over kansberekening in ieder geval vrij klein. Hoeft verder niks over je intelligentie te zeggen trouwens.
https://qcovid.org/Home/A(...)edUrl=%2FCalculation

En toch kwam het overeen met Oxford universiteit kansberekening tool 🤡
  donderdag 21 oktober 2021 @ 17:57:15 #115
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201848490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:41 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
https://qcovid.org/Home/A(...)edUrl=%2FCalculation

En toch kwam het overeen met Oxford universiteit kansberekening tool 🤡
Het is vrij irrelevant of kansen die niks met elkaar te maken hebben overeenkomen. Het ging over de kans dat iemand die gezond, jong en intelligent is vaccineert, niet over hoeveel risico iemand loopt die gezond, jong en intelligent is.
pi_201857141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De meute van middelmatigen is het probleem. De laaggeletterde hogeropgeleiden zeg maar, de IQ's tot 115. Die willen zich zo dolgraag identificeren als intelligent maar zijn daar innerlijk onzeker over. Dat zijn de eersten om blind achter een autoriteit aan te lopen.
De afbraak van de meritocratie draagt zeker niet bij aan een (zelf)kritische populatie.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:15:15 #117
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201857566
Volgens mij gaat dit topic over mensen die erg provaxx zijn, niet over de relatie tussen IQ en vaccinatie status.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:20:03 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201857626
quote:
12s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat weet ik zo net niet, omdat;
1. Ook onder mensen die in complottheorieën geloven heb je mensen met een hoog IQ.
2. Dat komt omdat mensen met een hoog IQ sneller verbanden zien. (Ook al bestaan die verbanden niet.)
3. Volgens mij zijn mensen met een hoog IQ ook kritischer.
De coronawappies is inderdaad een mengeling van hoog en laag IQ. Al zijn er wel heel veel met een laag IQ. Verder hebben ze met elkaar gemeen dat ze de overheid wantrouwen. Dit wantrouwen komt voort uit hun eigen falen dat ze vervolgens afschuiven op de overheid. Zie ook:

quote:
De presentator merkte door zijn gesprekken al snel dat de verschillen kleiner zijn dan hij aanvankelijk dacht. "Ik dacht van tevoren dat het niet de meest intelligente mensen van de wereld zouden zijn, maar dat was helemaal niet zo. Het zijn mensen uit alle lagen van de bevolking. Van welgestelde zakenmensen tot alternatieve mensen die heel erg bezig zijn met spiritualiteit. Gewoon mensen zoals je ze kent: van leuk en lief tot vervelend en stom."

Wel ontdekte Filemon een grote overeenkomst tussen de complotdenkers. "Niemand die ik heb gesproken heeft een rimpelloos leven geleid. Er is veel onderliggend lijden waardoor ze in die theorieën zijn gaan geloven. Ze zijn zelf op een bepaalde manier slachtoffer geworden en het geloof in een soort vooropgezet plan geeft hen houvast."
https://www.rtlboulevard.(...)niet-weg-als-wappies
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201857843
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De coronawappies is inderdaad een mengeling van hoog en laag IQ. Al zijn er wel heel veel met een laag IQ. Verder hebben ze met elkaar gemeen dat ze de overheid wantrouwen. Dit wantrouwen komt voort uit hun eigen falen dat ze vervolgens afschuiven op de overheid.

-nee-
Wantrouwen van de overheid komt helemaal niet altijd door eigen falen. Er zijn zat voorbeelden te verzinnen waar de overheid gefaald heeft, kijk recent nog naar de toeslagenaffaire. Hoe kan je nou met droge ogen beweren dat die mensen door eigen falen wantrouwend zijn geworden tov de overheid?? Daarnaast is een beetje wantrouwen niet erg... blind vertrouwen kun je alleen je ouders (en zelfs daar zal menig mens het met me oneens zijn). Uiteindelijk draait het allemaal om geld en macht in de wereld.

[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 22-10-2021 11:08:11 ]
Facts don't care about your feelings
pi_201858250
Het is niet eens het niet vaccineren voor mij, meestal zijn antivaxxers echt de domste mensen van de groep die la hun nieuws van faceboek halen en niet hun handen wassen want ' je moet weerstand opbouwen'
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201859316
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:07 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Het is niet eens het niet vaccineren voor mij, meestal zijn antivaxxers echt de domste mensen van de groep die la hun nieuws van faceboek halen en niet hun handen wassen want ' je moet weerstand opbouwen'
Daar hebben ze ook gelijk in. Je hebt mensen die zaken versimpelen tot hun eigen begripsniveau en die kunnen dat op de verkeerde manier doen of er naast zitten, maar zitten er meestal niet zover vanaf. Je hebt ook mensen die de hele kwestie in al zijn complexiteit overzien en doorgronden en dan tot een oordeel komen dat meestal correct zal zijn.

En je hebt mensen die wel in de complexiteit duiken maar die niet aankunnen en de kwestie niet overzien laat staan doorgronden. Die gaan cherrypicken, maken redeneringen niet af en komen al tot een conclusie, negeren dingen die ook meespelen en laten zich makkelijk manipuleren door het selectief oplepelen van detaills. Tegelijk zijn ze onzeker over hun intelligentie die ze bevestigd willen zien en zoeken veiligheid in de kudde die zich afzet tegen de versimpelaars. Concreet in deze zijn dat dus de wappieroepers, die op hun wenken worden bediend door telkens weer de domsten naar voren te halen, en iemand met een redelijk ander standpunt willen ze niet horen. Dat kunnen ze niet aan.

Die mensen zouden zich eens moeten afvragen hoe ze in dit experiment zouden reageren. https://nl.wikipedia.org/(...)xperimenten_van_Asch
Zeker als het om een vraag zou gaan die de suggestie wekt dat correcte beantwoording intelligentie vereist. Dan heb ik meer vertrouwen in degenen met een benedengemiddeld IQ dan de laaggeletterde hogeropgeleiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:48:32 #122
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201859388
Tjah, het hbo is niet meer wat het geweest is. Iedere geboren stratenmaker of schilder gaat maar 'studeren'. Dan krijg je zulks devaluatie van intelligentie onder de hoogopgeleiden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201864354
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:48 schreef fathank het volgende:
Tjah, het hbo is niet meer wat het geweest is. Iedere geboren stratenmaker of schilder gaat maar 'studeren'. Dan krijg je zulks devaluatie van intelligentie onder de hoogopgeleiden.
verkeerd topic?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:55:07 #124
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201864913
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:15 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
verkeerd topic?
Nee. Was een reactie op de post boven mij over laaggeletterde hoogopgeleiden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_201869730
Ik hoorde een hooggeleid individu ineens tegen me zeggen dat het belachelijk is dat ongevaccineerden straks bedden van kankerpatienten innemen en dat ze eigenlijk moeten kiezen om gewoon dood te gaan lol
pi_201870109
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:48 schreef fathank het volgende:
Tjah, het hbo is niet meer wat het geweest is. Iedere geboren stratenmaker of schilder gaat maar 'studeren'. Dan krijg je zulks devaluatie van intelligentie onder de hoogopgeleiden.
hoog opgeleid zegt ook gewoon helemaal niks.
je bedoeld theoretisch opgeleid ?
dit filmpje is wel erg nice:

woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201872381
Ik ben mij wel gaan storen aan mensen die opeens big pharma verdedigers zijn geworden en die het prima vinden om onbeperkt boosters af te dwingen zonder wetenschappelijke onderbouwing.
pi_201872978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:00 schreef Velgje het volgende:
Anti vaxxers zijn dan ook van die types waar je niet in de buurt wilt komen. :) Gewoon je prikje nemen zoals elk normaal mens.
Het interesseert me als gevaccineerde niets of mensen in mijn omgeving een andere keuze maken.

Ik vind het dwingende toontje van pro vaxxers een stuk irritanter.

Laat ieder het lekker voor zichzelf bepalen.

Als als de zorg ineens overbelast zou raken door die 15% zonder prik is het wel triest gesteld.
pi_201872981
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel met je eens. Wappies zijn net zo irritant als van die vaccinfetisjisten. Beide polariseren. Doe mij maar gewoon de nuchtere middenweg.
Dit ja
pi_201873146
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:00 schreef YT123 het volgende:
Ik ben mij wel gaan storen aan mensen die opeens big pharma verdedigers zijn geworden en die het prima vinden om onbeperkt boosters af te dwingen zonder wetenschappelijke onderbouwing.
En die je vervolgens bijna de deur wijzen als je aangeeft dat je niet staat te springen om een extra prik.
pi_201873925
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:37 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Het interesseert me als gevaccineerde niets of mensen in mijn omgeving een andere keuze maken.

Ik vind het dwingende toontje van pro vaxxers een stuk irritanter.

Laat ieder het lekker voor zichzelf bepalen.

Als als de zorg ineens overbelast zou raken door die 15% zonder prik is het wel triest gesteld.
Prima, bedenk wel even dat het door wappies een stuk langer gaat duren als er al geen nieuwe variant op komst is.
pi_201877485
quote:
16s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De coronawappies is inderdaad een mengeling van hoog en laag IQ. Al zijn er wel heel veel met een laag IQ. Verder hebben ze met elkaar gemeen dat ze de overheid wantrouwen. Dit wantrouwen komt voort uit hun eigen falen dat ze vervolgens afschuiven op de overheid. Zie ook:
[..]

Het wantrouwen komt voort uit eigen falen?

Het kabinet valt vanwege de toeslagenaffaire. We zijn inmiddels maanden verder, mensen zijn nog steeds niet geholpen.

Volgende kabinet valt wss vanwege het gas beleidt in groningen. Zijn al jaren verder, overheid helpt ze nog steeds niet.

Hoe kan ik deze overheid vertrouwen? Er zijn nog tientallen voorbeelden te noemen, maar ze hebben, feitelijk gezien, meerdere belangen en behartigen niet altijd de belangen van de burger. ⁸

Vertrouw jij de overheid als jij tienduizenden euro's onterecht mlet teeugbetalen? Terwijl jij en je advocaat 100% hebben aangetoond dat dit onterecht is?

Vertrouw jij jouw overheid wanneer ee na een aardbeving in groningen je huis helemaal kapot ia, je dit feitelijk aantoond met je advocaat, maar de overheid vervolgens niets doet?

Sry voor typfouten, kan niet typen op mobiel.
pi_201880844
Engerds.
pi_201880847
Geen ander woord voor.
pi_201880849
We decide what others do with their own body.
pi_201880851
Ik ben enorm antidrugs, altijd geweest na het zien van Christiane F, maar ik verbied het mensen niet.
Ik wijs ze soms op mijn mening, verder laat ik het aan iedereen zelf.
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:46:53 #137
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880853
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:55 schreef Derrazi het volgende:
Van het weekend was ik in de kantine van mijn voetbalclub na een gewonnen wedstrijd. De sfeer hing er lekker in tot een teamgenoot van ons een ander teamgenoot verbaal aanviel omdat diegene zich klaarblijkelijk niet had gevaccineerd en zelfs opperde om uit het team te gooien.

Door de tweedeling in de maatschappij merk ik dat de discussie op het moment zich in twee kampen bevindt en sterk begint te polariseren. Met name de pro vaxxers die zich dominant in de discussie bevinden beginnen hierbij te polariseren.

- Pro vaxxers beginnen net zo erg als anti vaxxers te worden die geweld niet schuwen

- Dit gedrag is normaal te noemen want anders komt er weer een lockdown en dat is niet fijn voor mensen die al een jaar thuis hebben gezeten

- Mensen die zich niet laten vaccineren moeten maar uitgesloten geworden en desnoods gedwongen
Het is logisch dat mensen die wel gevaccineerd zijn inmiddels heel erg gaan balen van niet gevaacineerden. Door de niet gevaccineerden hebben we nu een coronapas bijvoorbeeld. Als zo goed als iedereen zich gewoon had laten inenten, waren ALLE maatregelen weg geweest. Maar door de 15% niet gevaccineerden wordt het inmiddels weer drukker in de ziekenhuizen, waardoor andere operaties (bv mensen met kanker) nu inmiddels weer uitgesteld worden. Van iedereen met corona in de ziekenhuizen is ongeveer 80% NIET gevaccineerd. Dut dat wij - de gevaccineerden - zo langzaam maar zeker heel erg gaan balen van die 15% die Nederland gegijzeld houdt, lijkt mij vrij logisch!
pi_201880854
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:46 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Het is logisch dat mensen die wel gevaccineerd zijn inmiddels heel erg gaan balen van niet gevaacineerden. Door de niet gevaccineerden hebben we nu een coronapas bijvoorbeeld. Als zo goed als iedereen zich gewoon had laten inenten, waren ALLE maatregelen weg geweest. Maar door de 15% niet gevaccineerden worden het inmiddels weer drukker in de ziekenhuizen, waardoor andere operaties (bv mensen met kanker) nu inmiddels weer uitgesteld worden. Van iedereen met corona in de ziekenhuizen is ongeveer 80% NIET gevaccineerd. Dut dat wij - de gevaccineerden - zo langzaam maar zeker heel erg gaan balen van die 15% die Nederland gegijzeld houdt, lijkt mij vrij logisch!
Is dat zo?
pi_201880855
Denk het niet ;)
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:48:07 #140
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880856
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:46 schreef IxCalypso het volgende:
Ik ben enorm antidrugs, altijd geweest na het zien van Christiane F, maar ik verbied het mensen niet.
Ik wijs ze soms op mijn mening, verder laat ik het aan iedereen zelf.
Wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken?
pi_201880858
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:48 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken?
Wat heeft jouw betoog te maken met dit?
pi_201880859
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:48 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken?
Het gaat om radicaal.

Mensen hier weten dat ik erg antidrugs ben, echt erg. Maar...ik ga niet doen zoals de provaxxers doen qua drugs.
Als mensen dat willen doen laat ze, ik ga er hooguit tegenin qua mening, niet qua regels.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 04:51:40 ]
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:51:35 #143
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880860
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:37 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Het interesseert me als gevaccineerde niets of mensen in mijn omgeving een andere keuze maken.

Ik vind het dwingende toontje van pro vaxxers een stuk irritanter.

Laat ieder het lekker voor zichzelf bepalen.

Als als de zorg ineens overbelast zou raken door die 15% zonder prik is het wel triest gesteld.
Dat is inmiddels al een feit. Operaties worden weer uitgesteld. Kinderen met kanker moeten wachten op behandeling. Mensen werkzaak in de zorg lopen weg omdat ze de druk niet meer aankunnen. Nieuwe mensen voor op de IC's moeten eerst een opleiding van anderhalf jaar volgen.
We moeten zorgen dat er zo weinig mogelijk nieuwe coronapatienten in de ziekenhuizen komen. De niet gevaccineerden hebben daar blijkbaar schijt aan. Ik ben wel benieuwd wat die mensen zeggen als hun kind kanker heeft en door de overvolle ziekenhuizen niet meteen geholpen kan worden. Daar ben ik ECHT heel benieuwd naar.
pi_201880861
Blablabalaaaabla
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:53:15 #145
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880862
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:47 schreef IxCalypso het volgende:

[..]
Is dat zo?
Ja duh! Als bijna iedereen zich had laten vaccineren, zouden er ongeveer 80% minder coronapatienten in de ziekenhuizen komen. Hoezo snap je dat niet? Nu is 80% van de nieuwe coronapatienten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd. Do the math!
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:53:52 #146
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880864
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:48 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Wat heeft dat in godsnaam met dit onderwerp te maken?
Ik heb het over corona toch! Moet ik echt alles uitleggen?
  zondag 24 oktober 2021 @ 04:54:30 #147
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_201880865
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:50 schreef IxCalypso het volgende:

[..]
Het gaat om radicaal.

Mensen hier weten dat ik erg antidrugs ben, echt erg. Maar...ik ga niet doen zoals de provaxxers doen qua drugs.
Als mensen dat willen doen laat ze, ik ga er hooguit tegenin qua mening, niet qua regels.
Wat the fuck heeft het vaccin met drugs te maken joh?
pi_201881252
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:51 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Dat is inmiddels al een feit. Operaties worden weer uitgesteld. Kinderen met kanker moeten wachten op behandeling. Mensen werkzaak in de zorg lopen weg omdat ze de druk niet meer aankunnen. Nieuwe mensen voor op de IC's moeten eerst een opleiding van anderhalf jaar volgen.
We moeten zorgen dat er zo weinig mogelijk nieuwe coronapatienten in de ziekenhuizen komen. De niet gevaccineerden hebben daar blijkbaar schijt aan. Ik ben wel benieuwd wat die mensen zeggen als hun kind kanker heeft en door de overvolle ziekenhuizen niet meteen geholpen kan worden. Daar ben ik ECHT heel benieuwd naar.
De ziekenhuis/ic opnames laten een lichte stijging zien, en dat zijn met name ongevaccineerden. Dat is inderdaad een feit wat ik niet zal ontkennen.
Maar ze moeten nou ook weer niet doen alsof er op dit moment ook maar enige overbelasting is.

De ziekenhuis opnames stijgen dankzij de relatief hoge vaccinatie graad niet langer mee met de besmetting, dat zag je begin van de zomer ook. Dus paniek om niets.
pi_201883395
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:46 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Het is logisch dat mensen die wel gevaccineerd zijn inmiddels heel erg gaan balen van niet gevaacineerden. Door de niet gevaccineerden hebben we nu een coronapas bijvoorbeeld. Als zo goed als iedereen zich gewoon had laten inenten, waren ALLE maatregelen weg geweest. Maar door de 15% niet gevaccineerden wordt het inmiddels weer drukker in de ziekenhuizen, waardoor andere operaties (bv mensen met kanker) nu inmiddels weer uitgesteld worden. Van iedereen met corona in de ziekenhuizen is ongeveer 80% NIET gevaccineerd. Dut dat wij - de gevaccineerden - zo langzaam maar zeker heel erg gaan balen van die 15% die Nederland gegijzeld houdt, lijkt mij vrij logisch!
Onzin. Vaccinatie is een vrije keuze. Van Dissel is ook stellig geweest. 60% moest gevaccineerd zijn, meer dan 60% is nu gevaccineerd. Er liggen ongeveer 150 mensen met corona op de ic. Als de ic's dat niet aankunnen mag ik hopen dat je thuis blijft en niet de auto pakt (een van de dodelijkste niet-natuurlijke doodsoorzaken).

Verder is het uitstellen van operaties, overvolle ic's en SEH's die gesloten worden een probleem dat pre-corona al speelden. Maar stem gerust op VVD/D66, tientallen miljarden naar Van Lienden, verdwenen bonnetjes, KLM, niet werkende mondkapjes en geen ene cent naar het verhogen van de capaciteit na 78 weken. 2022 gaat het jaar worden waar alle maatregelen afgeschaft worden door ome Rutte _O- _O- _O-. Hadden de wappies toch gelijk.

Voor een wat rauwdere toon voor het voeren van de discussie zal ik je willen doorverwijzen naar mijn nieuwste topic.
pi_201883451
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 04:51 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]
Dat is inmiddels al een feit. Operaties worden weer uitgesteld. Kinderen met kanker moeten wachten op behandeling. Mensen werkzaak in de zorg lopen weg omdat ze de druk niet meer aankunnen. Nieuwe mensen voor op de IC's moeten eerst een opleiding van anderhalf jaar volgen.
We moeten zorgen dat er zo weinig mogelijk nieuwe coronapatienten in de ziekenhuizen komen. De niet gevaccineerden hebben daar blijkbaar schijt aan. Ik ben wel benieuwd wat die mensen zeggen als hun kind kanker heeft en door de overvolle ziekenhuizen niet meteen geholpen kan worden. Daar ben ik ECHT heel benieuwd naar.
Een feit is ook dat ziekenhuizen die bezwijken onder druk een probleem is dat al jaren speelt. Ik zie geen causaal verband in je argument. Als ic's 150 coronapatienten op 18 miljoen mensen al niet aankunnen kunnen we helemaal opdoeken.
pi_201883460
Niet-gevaccineerden moeten echt veel harder onder druk gezet gaan worden door de overheid en de maatschappij. Door deze asociale groep tuigmensen ligt de hele IC straks vol, raakt het zorgpersoneel uitgeput en worden nu alweer belangrijke operaties uitgesteld. Om schijtziek van te worden deze achterlijke over het paard getilde idioten die zich laten leiden (lees: voorliegen) door een fucking dansleraar, een vadsige radio dj, een rapper die compleet van het padje is en een knettergekke politicus met antisemitische trekjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 24 oktober 2021 @ 13:02:42 #152
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201883490
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:53 schreef Derrazi het volgende:


Voor een wat rauwdere toon voor het voeren van de discussie zal ik je willen doorverwijzen naar mijn nieuwste topic.
COR / Pro-vaxxers zijn naief deze? :D
pi_201883527
quote:
Dat is hem inderdaad

Edit: Oh op slot
pi_201894049
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:04 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat is hem inderdaad

Edit: Oh op slot
Terecht
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201896810
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 06:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Terecht
?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')