abonnement Unibet Coolblue
pi_201746300
Met de komst van twee nieuwe leiding gevenden in de top van mijn non profit organisatie staat mijn baan op de tocht. Ik ben 64 jaar, geef leiding aan een groot team waar het draagvlak voor mij groot is.

In een func gesprek verwijten ze mij
- Dat ik niet professioneel handel
- Dat ik strategische vraagstukken in mijn werk niet goed kan benoemen en bespreekbaar maken met de topleiding
- Dat ik terugkom om vragen en dingen die ik gezegd heb
- Dat ik afspraken niet nakom (ik moest zaken leveren en die heb ik niet geleverd)
- Dat ik vanuit de verdediging reageer en steeds dingen terugleg naar de topleiding
- Dat ik zaken traineer

Ze probeerden dit te staven met voorbeelden. Die zijn altijd te vinden in de grote hoeveelheid werk en taken die ik heb. Ik heb gezegd dat ik alleen maar aspecten van bovenstaande herken en mijn best doe. En begrijp ook wel dat ze het liefst met een jonge baas aan de slag willen

Ik werk er al meer dan 12 jaar. Goede resultaten behaald, de afgelopen jaren gaat het iets minder, maar nog steeds voldoende resultaten en financieel goed

Nu de overleggen steeds moeizamer gaan merken ze dat ook en hebben ze er last van.

Ze geven aan dat ze drie opties zien

- het functioneringstraject afmaken (dat zou ontslag betekenen, en www tot mijn 67)
- mediation gecombineerd met het bovenstaande
- een traject met wederzijds goed afscheid

Hoe voer je deze onderhandeling zo goed mogelijk? Als ik me ziek meld moeten ze gelijk een dure interimmer inhuren en mij doorbetalen .

Ik wil wel via de voordeur eruit, maar als dat niet lukt op een goede manier zie ik als enige optie me alleen optisch meewerkend op te stellen . En hen een ontslagdossier op te laten stellen en via de rechter mij eruit te laten werken.

Tips voor een exit via de voordeur?
pi_201746320
Na 12 jaar voldoe je niet meer :')
Afscheid nemen met tenminste 5 jaar salarissen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201746354