abonnement Unibet Coolblue
pi_201746300
Met de komst van twee nieuwe leiding gevenden in de top van mijn non profit organisatie staat mijn baan op de tocht. Ik ben 64 jaar, geef leiding aan een groot team waar het draagvlak voor mij groot is.

In een func gesprek verwijten ze mij
- Dat ik niet professioneel handel
- Dat ik strategische vraagstukken in mijn werk niet goed kan benoemen en bespreekbaar maken met de topleiding
- Dat ik terugkom om vragen en dingen die ik gezegd heb
- Dat ik afspraken niet nakom (ik moest zaken leveren en die heb ik niet geleverd)
- Dat ik vanuit de verdediging reageer en steeds dingen terugleg naar de topleiding
- Dat ik zaken traineer

Ze probeerden dit te staven met voorbeelden. Die zijn altijd te vinden in de grote hoeveelheid werk en taken die ik heb. Ik heb gezegd dat ik alleen maar aspecten van bovenstaande herken en mijn best doe. En begrijp ook wel dat ze het liefst met een jonge baas aan de slag willen

Ik werk er al meer dan 12 jaar. Goede resultaten behaald, de afgelopen jaren gaat het iets minder, maar nog steeds voldoende resultaten en financieel goed

Nu de overleggen steeds moeizamer gaan merken ze dat ook en hebben ze er last van.

Ze geven aan dat ze drie opties zien

- het functioneringstraject afmaken (dat zou ontslag betekenen, en www tot mijn 67)
- mediation gecombineerd met het bovenstaande
- een traject met wederzijds goed afscheid

Hoe voer je deze onderhandeling zo goed mogelijk? Als ik me ziek meld moeten ze gelijk een dure interimmer inhuren en mij doorbetalen .

Ik wil wel via de voordeur eruit, maar als dat niet lukt op een goede manier zie ik als enige optie me alleen optisch meewerkend op te stellen . En hen een ontslagdossier op te laten stellen en via de rechter mij eruit te laten werken.

Tips voor een exit via de voordeur?
pi_201746320
Na 12 jaar voldoe je niet meer :')
Afscheid nemen met tenminste 5 jaar salarissen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201746354
Een hele goede arbeidsrechtadvocaat inschakelen. Daarnaast volop gemotiveerd meewerken aan mediation e.d. Altijd aangeven dat je altijd beschikbaar bent voor werk.
Coöperatief opstellen mbt je functioneringstraject. Je weet toch al dat ze van je af willen, maar op deze wijze duurt dat nog wel even voordat er voldoende dossier is. Dan uitonderhandelen; uit dienst gaan met een VSO, recht op ww en minimaal 2x transitievergoeding.

Succes en sterkte, is lastig traject. Maar als je het zo speelt kun je het financieel goed uitzingen tot aan je AOW.
Alius aliud dicit
pi_201746360
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:43 schreef halfway het volgende:
Na 12 jaar voldoe je niet meer :')
Afscheid nemen met tenminste 5 jaar salarissen
Das war einmal… dat zit er met het nieuwe ontslagrecht echt niet meer in.
Alius aliud dicit
pi_201746372
Ik zou ook alvast eens de rechtsbijstand polsen. Zeker omdat je 64 bent, 12 jaar werkzaam bent bij het bedrijf en een nooit commentaar hebt gehad op je functioneren (toch?) moet je je uiteraard niet met een kluitje in het riet laten sturen. Laat ze maar bloeden voor hun verjongingsdrang.
U MAD?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 21:49:18 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201746376
Optie 3 zou ik in elk geval niet doen.

Van 1. vraag ik me af of het standhoudt als je het aanvecht, na 12 jaar bewezen diensten. Maar daar moet je ook maar zin in hebben natuurlijk - dus misschien is 2 de beste keuze. Levert vermoedelijk het minste gedoe op en je hebt bovendien de kans om jezelf te bewijzen/op je hoogtepunt te stoppen tegen de tijd dat je er echt klaar mee bent of 67 wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201746423
Ik
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Ik zou ook alvast eens de rechtsbijstand polsen. Zeker omdat je 64 bent, 12 jaar werkzaam bent bij het bedrijf en een nooit commentaar hebt gehad op je functioneren (toch?) moet je je uiteraard niet met een kluitje in het riet laten sturen. Laat ze maar bloeden voor hun verjongingsdrang.
Wel af en toe commentaar gehad uiteraard. Ik heb een serie aan beoordelingsgesprekken waarin af en toe natuurlijk melding gedaan werd van dingen die beter konden. Maar nooit met consequenties die daaraan gekoppeld werden. Het betrof vaak deelaspecten van het brede takenpakket dat ik heb
pi_201746458
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:53 schreef janzjanz het volgende:
Ik
[..]
Wel af en toe commentaar gehad uiteraard. Ik heb een serie aan beoordelingsgesprekken waarin af en toe natuurlijk melding gedaan werd van dingen die beter konden. Maar nooit met consequenties die daaraan gekoppeld werden. Het betrof vaak deelaspecten van het brede takenpakket dat ik heb
ja dus rug rechten en terug boksen
U MAD?
pi_201746466
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:47 schreef Mrmime het volgende:
Een hele goede arbeidsrechtadvocaat inschakelen. Daarnaast volop gemotiveerd meewerken aan mediation e.d. Altijd aangeven dat je altijd beschikbaar bent voor werk.
Coöperatief opstellen mbt je functioneringstraject. Je weet toch al dat ze van je af willen, maar op deze wijze duurt dat nog wel even voordat er voldoende dossier is. Dan uitonderhandelen; uit dienst gaan met een VSO, recht op ww en minimaal 2x transitievergoeding.

Succes en sterkte, is lastig traject. Maar als je het zo speelt kun je het financieel goed uitzingen tot aan je AOW.
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
pi_201746544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:57 schreef janzjanz het volgende:
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
[..]
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
Door je advocaat goed te laten onderhandelen. Aangeven dat vanaf dat punt de onderhandelingen van start kunnen gaan. Als ik jouw verhaal zo lees is er amper dossier. Als er geen resultaatafspraken gemaakt zijn met bijbehorende consequenties hebben ze geen poot om op te staan. Laat ze maar een traject opstarten, en laat het vooral lang duren en stel je heel coöperatief op.

Maar regel echt een goede advocaat. Is goud waard in dit soort zaken.

Heb werkgerelateerd zeer regelmatig met dit soort zaken van doen vanuit werkgeverskant en geen enkele werkgever zit te wachten op ellenlange en dure functioneringstrajecten met mediation e.d. Voorkeur gaat altijd uit naar snelle oplossing (afscheid), maar dat gaat geld kosten. Laat ze maar over de brug komen.
Alius aliud dicit
  woensdag 13 oktober 2021 @ 22:12:04 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201746594
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:57 schreef janzjanz het volgende:
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
[..]
Hoe zorg je voor 2x transitievergoeding? Welke argumenten gebruik je behalve 12 jaar goed dienstverband?
Dat is mij vrij eenvoudig ook gelukt, achteraf had ik zelfs het idee dat ik meer had moeten vragen. :@

Bij mij heeft mijn rechtsbijstandadviseur/advocaat het gefixt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201746650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is mij vrij eenvoudig ook gelukt, achteraf had ik zelfs het idee dat ik meer had moeten vragen. :@

Bij mij heeft mijn rechtsbijstandadviseur/advocaat het gefixt.
Hangt ook een beetje van verschillende factoren af, duur dienstverband, hoogte salaris etc. Maar is wel een redelijk gangbaar iets in casussen zoals dit.

Mijn ervaring is wel dat je er in samenwerking met een advocaat veel meer uit kunt halen dan zelfstandig de onderhandelingen voeren. Het scheelt ook een hoop stress kan ik me zo voorstellen.
Alius aliud dicit
  woensdag 13 oktober 2021 @ 22:20:01 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201746693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:16 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Hangt ook een beetje van verschillende factoren af, duur dienstverband, hoogte salaris etc. Maar is wel een redelijk gangbaar iets in casussen zoals dit.

Mijn ervaring is wel dat je er in samenwerking met een advocaat veel meer uit kunt halen dan zelfstandig de onderhandelingen voeren. Het scheelt ook een hoop stress kan ik me zo voorstellen.
Mijn werkgever raadde mij zelfs aan om een advocaat in te schakelen. Ik had ook even bij een vriendin van me gepolst die advocaat is in arbeidsrecht, die krijgt het meestal voor elkaar om haar kosten door de werkgever te laten betalen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201746879
Ik vind het ook altijd prettig als een werknemer een advocaat in de arm neemt. Kun je sneller en beter mee onderhandelen want er zit dan geen emotie meer in de gesprekken.
Alius aliud dicit
pi_201746894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Mijn werkgever raadde mij zelfs aan om een advocaat in te schakelen. Ik had ook even bij een vriendin van me gepolst die advocaat is in arbeidsrecht, die krijgt het meestal voor elkaar om haar kosten door de werkgever te laten betalen.
Je kunt inderdaad in de onderhandelingen met werkgever een vergoeding van kosten rechtsbijstand uitonderhandelen. Vergoeding tot ¤5000 bruto is vrij gangbaar bij ons.
Alius aliud dicit
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 07:25:28 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_201748200
Goed voor laten lichten.
Optie 3 zou goed kunnen met een transitievergoeding die de inkomensdaling voor vier jaar gecombineerd met een WW en IOAW goed covert.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 14 oktober 2021 @ 08:12:19 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201748431
Heb je op schrift dat ze een pip willen, of je maar meteen willen ontslaan? Dat is een mooie voor de advocaat, intentie van de werkgever is extreem duidelijk. Jij moet eruit, onafhankelijk van je functioneren.

Als je nu 64 bent is dit makkelijk te rekken tot je pensioen. Vraag is of je dat wilt, 2,8 a 3 jaar kan hel lang zijn.

Blijkbaar is er al iets van een dossier opgebouwd, ook door vorige leidinggevenden? Dat genoeg voor een ontslag zal, afhankelijk van je functioneren, ook maanden duren. Dan het traject zelf, je zit zo aan de 1 a 2 jaar.

Beste is denk ik met een jurist praten, nadat je je 3 opties op schrift heb ;), en die het bedrijf een voorstel laten doen. Dat voorstel dan iets in de zin van, meewerken aan een transitie voor de positie en daarna verder vrijgesteld van werkzaamheden en doorbetaald incl. perodieke verhogingen/cao verhogingen en afdrachten van alle premies ed. tot pensioen datum.

Win win voor iedereen.
Dum de dum
pi_201748482
Advocaat inschakelen is veruit het beste advies inderdaad. Gewoon aangeven dat je het zakelijk wil houden en voor de rest niet overdreven recalcitrant opstellen. Dat snapt de wederpartij over het algemeen ook hartstikke goed. Er zal ongetwijfeld - net als in alle onderhandelingen - een moment van escalatie komen en dan is het een beetje afhankelijk van de verstandhouding met je directie hoe je dat invliegt; kan je ook prima met die advocaat overleggen. Volledig standaard dat dat in de VSO wordt vergoed, vaak wel met een cap, dus overleg dat ook eerst.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201856043
Laat ze maar een functie toewijzen die je eenvoudiger kan uitvoeren en nog even vol kan houden. Waarschijnlijk beter en goedkoper voor alle partijen.
.
pi_201882688
Ik heb geen advies. Ik wens je veel sterkte toe. Kijk vooral terug op de mooie jaren die je daar hebt gehad. En probeer er samen uit te komen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:50:53 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201882706
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:49 schreef Crowdyfunder het volgende:
En probeer er samen uit te komen.
Wat bedoel je daarmee?

Je moet voor jezelf het beste eruit halen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201883780
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?

Je moet voor jezelf het beste eruit halen.
Dat kan nog steeds samen. Alternatief is ontbindingsprocedure kantonrechter. Dan krijg je een eenzijdig besluit, wat niet per se slecht hoeft te zijn voor TS, wel meer rompslomp en hogere juridische kosten.
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:40:24 #23
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201884510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:47 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Das war einmal… dat zit er met het nieuwe ontslagrecht echt niet meer in.
Hoe zo niet zij willen kennelijk van hem af. Nou dan gaan ze dat maar betalen ook, heb zelf ook in die situatie gezeten. Interim leidinggevende wilde volgens het boekje nu echt niet, de directie begreep dat ook wel en heb met hun een hele goede regeling getroffen. Beide partijen blij
pi_201885528
Denk aan je eigen belang en nog eens aan je eigen belang. Emotie is een slechte raadgever. Door de voordeur eruit zonder gezichtsverlies, who cares. Wie heeft het nog over de collega's die weggegaan zijn. Uit het oog is inderdaad....... . Een goede advocaat is een must. En denk maar 10k erbij is voor het bedrijf een bedragje en voor jouw een.....
Heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het mij ook een keer kan overkomen.. Reorganisatie, herstructurering of wat dan ook op je plus 50e. Financieel op geanticipeerd, zonder overigens merkbaar iets te laten. Ook zorgen voor je eigen "dossiervorming". Weggooien kan altijd nog.
Ik heb al veel midden- en hoger management functionarissen zien "sneuvelen". En als je het dan niet voor "elkaar" hebt eindig je als een struggle zzp-er of interimmer, met het vooruitzicht nog jaren te moeten overbruggen.
En troost je met de gedachte dat degene die jouw er nu uit willen werken, zelf mogelijk ook ooit in die situatie terecht komen. Alleen hebben ze dat nu niet en straks te laat in de gaten. Ik zit zelf nu prettig in een comfort-zone (ook ¤) whatever happens to my job. Succes. en 64 met een goede regeling, sign for it and enjoy.

[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 24-10-2021 17:46:38 ]
pi_201887508
Ik zou het accepteren, er zoveel mogelijk geld uit halen (want je hebt een contract) en genieten van je leven!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')