abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201745616


Na een zenuwslopende zoektocht hebben Karen, Kristel en Josje hun glitterstokje doorgegeven aan Hanne, Marthe en Alieke Kaboutertje. Hier mogen de die-hard K3(zoekt K3) fans zich verenigen!
Tijdens een grote afscheidstour zijn Karen, Kristel, Josje, Hanne, Marthe en Kloontje samen op tour.

De combinatie van personality, de vrolijke deuntjes, leuke teksten en algemene aanstekelijkheid maken K3 al 17 jaar een succes. De ontwikkeling van de nieuwe dames is vooralsnog afwachten, maar het verleden is indrukwekkend.

Ik ken K3 niet, wat nu?!
quote:
Wikipedia zegt het volgende:
K3 is van oorsprong een Belgische meidengroep met een Nederlandstalig pop repertoire voornamelijk gericht op een jeugdig publiek.

De naam van de groep verwijst naar de eerste letters van de voornamen van de oorspronkelijke bezetting. De Belgische zangeressen Karen Damen, Kristel Verbeke en Kathleen Aerts waren verantwoordelijk voor de doorbraak van K3. Aerts verliet in 2009 de groep en werd opgevolgd door de Nederlandse Josje Huisman.

Op 6 november 2015 zijn Karen, Kristel en Josje opgevolgd door Kippetje Meijer, Hanne Verbruggen en Marthe De Pillecyn. Deze opvolging is tot stand gebracht door K3 zoekt K3, een talentenshow op tv uitgezonden door SBS6 en VTM.
Maar natuurlijk ken je K3 wel, iedereen die Nederlands spreekt kent K3! Zo niet moet minimaal één van de onderstaande albums je op zijn minst bekend voorkomen:



Maar waarom praten jullie nog steeds over K3 in alle bezettingen, en die zoektocht?
Omdat K3 cultuur is, jeugdherinneringen, omdat Karen Damen amazing is, en omdat er prachtig beeldmateriaal en situaties zijn ontstaan.

--




In memoriam voor onze grootste fan: http://forum.fok.nl/topic/1829252 :)

My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201745883
quote:
5s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 19:42 schreef Meke het volgende:
Zouden de studioshows dan wel met stemmen zijn? Lijkt me qua kosten anders echt bizar. Of zou er een te wrange nasmaak aan een van de vorige keren zijn en alsnog jury/studiopubliek zijn die kiezen en pas op het allerlaatst alleen stemmen?
Helaas komt er dus weer een publieksjury. Thuis heeft dus eigenlijk niemand iets te zeggen. Pas in de finale…

Ben bang dat we op deze manier inderdaad Julia uiteindelijk als winnaar krijgen. Als we geluk hebben Luca, aangezien die het irl voor publiek heel goed doet.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201746665
Waarschijnlijk krijgen we dan weer de favoriet van Studio 100 in de finale tegenover 2 die het publiek niet mag/het toch niet zullen worden
pi_201747268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
En die studioshows niet tegelijk in NL? Zou een grote fout zijn populariteit K3 in Nederland.
Ik heb hier echt heel veel moeite mee. In 2015 heeft K3 zoekt K3 echt voor een grotere K3 revival gezorgd dan iemand ooit had kunnen voorstellen. Als Karen, Kristel en Josje ermee waren gestopt zonder dat er een aantal maanden later wekelijks een primetime talentenjacht werd uitgezonden in beide landen was die afscheidstour (die achteraf gezien echt wel iconisch te noemen is) nooit het succes geworden dat het uiteindelijk was. De concerten voor volwassenen met staanplaatsen hadden nooit kunnen plaatsvinden zonder de verworven populariteit door K3 zoekt K3.

Ik snap niet dat Studio 100 deze kans heeft laten liggen. Hoe is dit misgelopen?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:18 schreef Maartel het volgende:
Waarschijnlijk krijgen we dan weer de favoriet van Studio 100 in de finale tegenover 2 die het publiek niet mag/het toch niet zullen worden
Een wilde gok alvast, gebaseerd op alleen de audities. Ik denk dat we Julia (Studio 100 favoriet en mogelijke winnaar), Amy (ook grote favoriet maar doordat zij Vlaams is toch uiteindelijke verliezer) en Diede (nummer 1 bij de audities, blijft erin om het spannend te houden maar wint niet) in de finale krijgen. Misschien zelfs een geblondeerde Diede, zodat we net als bij K2 zoekt K3 in 2009 de hele avond lang kunnen aanhoren dat het plaatje bij iedereen klopt en dat het echt niet meer uitmaakt wie er uiteindelijk wint.
pi_201747543
quote:
Een wilde gok alvast, gebaseerd op alleen de audities. Ik denk dat we Julia (Studio 100 favoriet en mogelijke winnaar), Amy (ook grote favoriet maar doordat zij Vlaams is toch uiteindelijke verliezer) en Diede (nummer 1 bij de audities, blijft erin om het spannend te houden maar wint niet) in de finale krijgen. Misschien zelfs een geblondeerde Diede, zodat we net als bij K2 zoekt K3 in 2009 de hele avond lang kunnen aanhoren dat het plaatje bij iedereen klopt en dat het echt niet meer uitmaakt wie er uiteindelijk wint.
I will riot. Maar dit is waarschijnlijk wel hoe het zal gaan. 😒
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 03:20:29 #6
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_201747815
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 23:14 schreef Sisiorange94 het volgende:
De concerten voor volwassenen met staanplaatsen hadden nooit kunnen plaatsvinden zonder de verworven populariteit door K3 zoekt K3.
Die show(s) ga ik nooit vergeten, wat een avond; een zooi fokkers allemaal samen.

[ Bericht 4% gewijzigd door DumpTruck op 14-10-2021 03:25:33 ]
Schapen zijn relax.
pi_201752111
Ben dus helemaal vergeten de titel aan te passen 💀 maarja
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201752131
Nieuwe single van K3 heet dus ‘Waterval’ en het gelijknamige album is vanaf 17 december te koop.

instagram
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 14:01:59 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201752137
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 13:59 schreef Poedelpoes het volgende:
Ben dus helemaal vergeten de titel aan te passen 💀 maarja
Wat had de titel moeten worden?
pi_201753301
quote:
Wat had de titel moeten worden?
Huilend naar de bootcamp!

[ Bericht 52% gewijzigd door Poedelpoes op 14-10-2021 16:10:54 ]
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201753338
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201753717
quote:
Wel leuk, die preview. Ik kijk uit naar de bootcamp.

Celester klinkt een beetje down in dat filmpje, zal zij eruit gaan?

Jemaima is één van mijn topfavorieten en ik vind haar nog steeds leuk, maar ik vind het wel jammer om te zien dat ze in die preview opnieuw begint te huilen. Voor haar auditie huilde ze ook al. Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen telkens huilen of op een andere manier overdreven reageren (tenzij ze natuurlijk afvallen of winnen o.i.d. want dan is het logisch dat alle emoties er even uitkomen).
pi_201753824
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:55 schreef WatIkWil het volgende:

Celester klinkt een beetje down in dat filmpje, zal zij eruit gaan?
Ik denk dat Celester altijd zo praat/klinkt 😭

[ Bericht 14% gewijzigd door Poedelpoes op 14-10-2021 18:31:41 ]
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201753884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 16:55 schreef WatIkWil het volgende:

Jemaima is één van mijn topfavorieten en ik vind haar nog steeds leuk, maar ik vind het wel jammer om te zien dat ze in die preview opnieuw begint te huilen. Voor haar auditie huilde ze ook al. Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen telkens huilen of op een andere manier overdreven reageren (tenzij ze natuurlijk afvallen of winnen o.i.d. want dan is het logisch dat alle emoties er even uitkomen).
Precies! Vind het niet persé vervelend, want het is natuurlijk een rotstreek als je dacht je gaat naar de liveshow en dan toch misschien niet. Hoop gewoon niet dat mensen zich tegen haar keren omdat ze haar té emotioneel vinden terwijl ze haar al in het ‘stoere’ hokje hadden geplaatst. Vind ergens wel mooi dat het mensen als Jemaima, Mats of Emma zo geëmotioneerd raken omdat ze zit zo graag in K3 willen. Ik zou ook huilen als je bijna nooit jezelf in K3 terug ziet/representatie ziet en nu krijg je die kans en wordt je ook positief ontvangen.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201754043
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:12 schreef Poedelpoes het volgende:

[..]
Precies! Vind het niet persé vervelend, want het is natuurlijk een rotstreek als je dacht je gaat naar de liveshow en dan toch misschien niet. Hoop gewoon niet dat mensen zich tegen haar keren omdat ze haar té emotioneel vinden terwijl ze haar al in het ‘stoere’ hokje hadden geplaatst. Vind ergens wel mooi dat het mensen als Jemaima, Mats of Emma zo geëmotioneerd raken omdat ze zit zo graag in K3 willen. Ik zou ook huilen als je bijna nooit jezelf in K3 terug ziet/representatie ziet en nu krijg je die kans en wordt je ook positief ontvangen.
Ach ja, ik begrijp het ook wel. Het is ook helemaal niet erg om je emoties te tonen.. maar als het elke aflevering raak is met dezelfde persoon dan vind ik dat irritant. Dat is gewoon een persoonlijke ergernis van mij aangezien het bij mij op het werk vaak ook steeds dezelfde collega's zijn die in discussies beginnen te huilen. Als iemand dat telkens doet, maakt het weinig indruk meer. Maar ik probeer nog niet te hard te oordelen over Jemaima, want misschien zal het allemaal wel meevallen! Ze is hoe dan ook een topkandidate ^O^
pi_201754365
quote:
Ik had al zo'n idee bij de huilende Giana (wat sowieso een red herring is met happy tears)
pi_201754682
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 17:57 schreef Maartel het volgende:

[..]
Ik had al zo'n idee bij de huilende Giana (wat sowieso een red herring is met happy tears)
Ja zie het ook wel voor me dat ze een opdracht wint en daarom zo huilt.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:44:50 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_201754827
Zou een social media-aanhang er nog toe doen?

Bij Giana zit automatisch al een leger van +68000 Tiktok-volgers inbegrepen, als ze dit zou winnen.

Al lijkt het me wel een solistisch meisje.
pi_201755315
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:44 schreef Eightyone het volgende:
Zou een social media-aanhang er nog toe doen?

Bij Giana zit automatisch al een leger van +68000 Tiktok-volgers inbegrepen, als ze dit zou winnen.

Al lijkt het me wel een solistisch meisje.
Ik denk dat die volgers hooguit gebruikt worden voor kijkcijfers
pi_201757216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:26 schreef Maartel het volgende:

[..]
Ik denk dat die volgers hooguit gebruikt worden voor kijkcijfers
Ja denk dat Studio 100 ook wel kan ruiken dat je om ‘influencer’ of als je om veel volgers caret je dat waarschijnlijk ook te paard gaat met een ego, waar hun niet op zitten te wachten.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201757310
Ik zie de media er over praten maar dat is waarschijnlijk ook omdat Josje alles behalve relevant Is. Er is dus weer wat controverse om Josje, we wisten al dat ze anti-vax/corona wappie was maar nu is ze ook nog homopbobic/transfoob? Gurl pick a struggle. Snap dat mensen, vooral jonge mensen, teleurgesteld zijn “hoe kon jij ooit in K3 zitten?” met in gedachten houdend waar K3 voor staat. Op instagram wordt ze ook helemaal geroast. Im living.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201757510
Ik krijg Ferry Doedens vibes bij Luca en da's niet positief
pi_201758182
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:24 schreef Poedelpoes het volgende:
Ik zie de media er over praten maar dat is waarschijnlijk ook omdat Josje alles behalve relevant Is. Er is dus weer wat controverse om Josje, we wisten al dat ze anti-vax/corona wappie was maar nu is ze ook nog homopbobic/transfoob? Gurl pick a struggle. Snap dat mensen, vooral jonge mensen, teleurgesteld zijn “hoe kon jij ooit in K3 zitten?” met in gedachten houdend waar K3 voor staat. Op instagram wordt ze ook helemaal geroast. Im living.
Dit is echt gewoon verschrikkelijk. Ik had dit niet verwacht van Josje. Ze is nooit mijn favoriet geweest (al had ik geen hekel aan haar), maar ik had nooit gedacht dat ze zulke gedachtes erop na hield.
pi_201758259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:36 schreef Maartel het volgende:
Ik krijg Ferry Doedens vibes bij Luca en da's niet positief
DAT IS HET DAT IS WAAR HIJ ME AAN DOET DENKEN
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201758631
POLL
pi_201758667
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:53 schreef WatIkWil het volgende:
[poll=3002]
Ik heb gestemd op Julia. Ik ben geen fan van haar, maar ik verwacht echt dat zij gaat winnen.
pi_201758755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:56 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]
Ik heb gestemd op Julia. Ik ben geen fan van haar, maar ik verwacht echt dat zij gaat winnen.
Ja inderdaad, ik heb ook op Julia gestemd. Ik denk dat Julia en Babette de beste kans maken, en Amy als Studio 100 niet per sé een Nederlandse wil.
pi_201758807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:17 schreef WatIkWil het volgende:

[..]
Dit is echt gewoon verschrikkelijk. Ik had dit niet verwacht van Josje. Ze is nooit mijn favoriet geweest (al had ik geen hekel aan haar), maar ik had nooit gedacht dat ze zulke gedachtes erop na hield.
Heb ook het gevoel alsof al het nieuws van Josje post K3 problematisch is hahaha
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201758976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 23:02 schreef WatIkWil het volgende:

[..]
Ja inderdaad, ik heb ook op Julia gestemd. Ik denk dat Julia en Babette de beste kans maken, en Amy als Studio 100 niet per sé een Nederlandse wil.
Heb op Chanel gestemt. Zie het Julia ook wel worden maar hoop het niet.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  Moderator donderdag 14 oktober 2021 @ 23:31:26 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201759176
Ze kunnen het sowieso niet goed doen. Kiezen ze voor een blond meisje dan is het van al die anderen hadden nooit een kans! Kiezen ze voor een donker meisje of een jongen dan komen alle trollen uit grot hoe woke K3 is geworden.
pi_201761422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 22:53 schreef WatIkWil het volgende:
[poll=3002]
Amy ontbreekt in je poll :(

https://i.imgur.com/6hHZ8rb.mp4
pi_201761674
De 5 grootste kanshebbers waren netjes vooraan in het midden opgelijnd neergezet.
Amy is groter dan Jemaima, dus waarom moet die achteraan staan en Amy vooraan. Voor de rest is het vooraan klein en achter groot


[ Bericht 27% gewijzigd door Banaanhangwagen op 15-10-2021 10:49:33 ]
pi_201762174
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:40 schreef Banaanhangwagen het volgende:
De 5 grootste kanshebbers waren netjes vooraan in het midden opgelijnd neergezet.
Amy is groter dan Jemaima, dus waarom moet die achteraan staan en Amy vooraan. Voor de rest is het vooraan klein en achter groot
[ afbeelding ]
Ik vond vooral Babette veel centraal in beeld komen in groepshots daar.
Maar mogelijk staat de hele top 3 al in t midden
pi_201762472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:40 schreef Banaanhangwagen het volgende:
Amy is groter dan Jemaima, dus waarom moet die achteraan staan en Amy vooraan. afbeelding ]
Ik snap ook ineens wat Gordon bedoeld met dat Amy heel dramatisch reageert. Doordat ze nu vooraan staat staat is, is het heel duidelijk dat ze weer van die over geacteerde hoofden trekt. Beetje zoals Taylor Swift doet wanneer ze een award wint.

Wel goed dat alsnog Jemaima uit de line-up wordt gepikt om haar reactie uit te leggen, misschien zijn ze zelf in deze volgorde gaan staan en wilde de productie haar toch meer in beeld hebben. Ik ruik dat ze een storyline aan het planten zijn. 🧐
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:57:41 #35
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201763401
Vanwege die dansmarathon dus vanavond ook weer geen uitzending in Nederland :')
pi_201763440
Thomas Berge was er net 😖😭
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201764879
Hebben jullie Josje’s instastories gezien? Ze graaft letterlijk haar eigen graf. Ze is zo overtuigd van haar eigen mening. Ik vond dat Jessie Maya’s stories op insta wel een goeie reactie waar ik het mee eens ben.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201773370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:01 schreef Poedelpoes het volgende:
Hebben jullie Josje’s instastories gezien? Ze graaft letterlijk haar eigen graf. Ze is zo overtuigd van haar eigen mening. Ik vond dat Jessie Maya’s stories op insta wel een goeie reactie waar ik het mee eens ben.
Hier wordt het uitgelegd:
instagram
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:17:04 #39
497752 Honkypete
Has superpowers
pi_201773761
Ik vind dat mensen zich niet zo druk moeten maken om wat anderen doen.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 16 oktober 2021 @ 04:20:21 #40
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_201775243
Goedzo josje!
Enge wereld leven we nu in kritiek krijgen om je mening. Want je moet transgenders leuk vinden desnoods onder dwang.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_201777271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 04:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
Goedzo josje!
Enge wereld leven we nu in kritiek krijgen om je mening. Want je moet transgenders leuk vinden desnoods onder dwang.
Lmfao ze mag haar transfobe mening wel hebben hoor, ze moet helemaal niks. Zou wel fijn zijn als ze gewoon owned wat ze zegt of zichzelf laat educaten ipv om de pot heen draaien in die stories waar ze het zogenaamd ‘uitlegt’.

Sorry hoor maar who even is she. Maar sure als zij kritiek wil hebben op transmensen hun keuzes mogen wij ook kritiek hebben op haar bekrompen kijk. Ze begint steeds meer als een wappie met een aluminium hoedje te klinken met haar ‘grote verhaal’.
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 16:40:52 #42
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_201781929
Josje is een van de vele irrelevante BNners die op vreemde manier aandacht willen, zonde.
Je hoeft niet alles 100% te begrijpen om er alsnog respectvol mee om te gaan.
Schapen zijn relax.
pi_201782655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 16:40 schreef DumpTruck het volgende:
Josje is een van de vele irrelevante BNners die op vreemde manier aandacht willen, zonde.
Je hoeft niet alles 100% te begrijpen om er alsnog respectvol mee om te gaan.
Precies!
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201782660
Bootcamp vanavond!!!!!!!
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201782831
Wie denken jullie dat er af gaat vallen? Ik denk zelf Dirk, Manou of Justine…
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201786814
Ik ben echt een overloper vanavond. Sinds het optreden van K3 bij De Dansmarathon ben ik nogal invested geraakt en volg ik dat ook helemaal. Ik heb zo uitgekeken naar de bootcamp en kon de hele dag niet wachten, maar nee, het laatste uurtje van De Dansmarathon is op dit moment misschien toch spannender! Ik zie het linkje hier denk ik wel zo verschijnen en anders neem ik aan dat ik op VTM GO ook een programma kan kijken dat al anderhalf uur bezig is? Nou ja, we zien het wel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:37 schreef Poedelpoes het volgende:
Wie denken jullie dat er af gaat vallen? Ik denk zelf Dirk, Manou of Justine…
Ik denk dat alle jongens mee gaan. Ik ga er ook vanuit dat de golden tickets safe zijn. Justine lijkt me te zwak op dit moment, Giana heb ik in de trailer veel zien huilen en de Chanel hype is denk ik ook een beetje voorbij, dus ik heb het gevoel dat die drie er misschien uit gaan. Maar ik weet het niet. We gaan het meemaken. Babette heb ik ook een slecht voorgevoel over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 04:20 schreef Dr.Mikey het volgende:
Goedzo josje!
Enge wereld leven we nu in kritiek krijgen om je mening. Want je moet transgenders leuk vinden desnoods onder dwang.
Trans personen zouden gerespecteerd moeten worden op dezelfde manier als hoe ook niet-trans personen gerespecteerd moeten worden. Als je het een enge wereld vindt dat er kritiek gegeven wordt op iemand die moeite lijkt te hebben met basale mensenrechten ben ik blij voor je dat een heleboel echt enge dingen die er ook gaande zijn in de wereld je ontgaan zijn.
pi_201786825
Stiekem zou ik het wel leuk vinden als een jongen het nieuwe K'tje wordt, maarja, die kans is niet zo groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201786852
Yikes Amy krijgt vet veel screentime. 😔
My life is a joke and i'm not laughing anymore.
pi_201786968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:37 schreef Poedelpoes het volgende:
Wie denken jullie dat er af gaat vallen? Ik denk zelf Dirk, Manou of Justine…
Manou en Justine zijn echt heel vergeetbaar vind ik.
En Manou is in de interviewtjes en ook met dat compliment na de show van K3 echt heeeel gemaakt
pi_201786996
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:04 schreef Poedelpoes het volgende:
Yikes Amy krijgt vet veel screentime. 😔
Jup. En Babette echt nul
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')