abonnement Unibet Coolblue
pi_201744085
Ik wil af van Gentoo Linux (heel verhaal, verder niet relevant), dus ik dacht: download windows iso, zet het op een usb stok en boot van die disk.

Nope. Microsoft (in zijn eindeloze wijsheid) heeft de image van het udf formaat gemaakt en (ja hoor) dat snapt mijn uefi niet.

Weet iemand hier een oploissing voor?

EDIT: computer is acer aspire xc-780
  woensdag 13 oktober 2021 @ 18:37:52 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_201744141
Je moet de image met een imgburner (bijvoorbeeld Rufus, weet niet of die er ook voor Linux is) op de usb-stick zetten, niet gewoon de image-file.
pi_201744313
Ik heb een imageburner gebruikt, niet gewoon dd. Maar er is een probleempje met de iso van Microsoft: geen partitietabel. Nu moet ik dus een apart tooltje gebruiken dat die partitietabel zelf aanmaakt en alles uit de iso kopieert. Ik hoop dat het werkt.

Ander probleem:
Veel tooltjes (waaronder dus die ene die ik nu gebruik), vinden het leuk om grote bestanden in /tmp te dumpen, zonder even te kijken of dat wel groot genoeg is. <sarcasm>intelligent, echt. We zouden meer van dat soort intelligente acties van software devs moeten hebben</sarcasm>
  woensdag 13 oktober 2021 @ 18:57:32 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201744328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 18:55 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb een imageburner gebruikt, niet gewoon dd. Maar er is een probleempje met de iso van Microsoft: geen partitietabel. Nu moet ik dus een apart tooltje gebruiken dat die partitietabel zelf aanmaakt en alles uit de iso kopieert. Ik hoop dat het werkt.

Ander probleem:
Veel tooltjes (waaronder dus die ene die ik nu gebruik), vinden het leuk om grote bestanden in /tmp te dumpen, zonder even te kijken of dat wel groot genoeg is. <sarcasm>intelligent, echt. We zouden meer van dat soort intelligente acties van software devs moeten hebben</sarcasm>
Ja geef hun de schuld.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 13 oktober 2021 @ 19:53:30 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_201745019
Kan je niet ergens anders de Windows Creation tool gebruiken om een installatie op je USB te proppen?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_201748332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 18:55 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb een imageburner gebruikt, niet gewoon dd. Maar er is een probleempje met de iso van Microsoft: geen partitietabel. Nu moet ik dus een apart tooltje gebruiken dat die partitietabel zelf aanmaakt en alles uit de iso kopieert. Ik hoop dat het werkt.

Ander probleem:
Veel tooltjes (waaronder dus die ene die ik nu gebruik), vinden het leuk om grote bestanden in /tmp te dumpen, zonder even te kijken of dat wel groot genoeg is. <sarcasm>intelligent, echt. We zouden meer van dat soort intelligente acties van software devs moeten hebben</sarcasm>
Welnee,het probleem hier ben jij omdat jij het niet snapt hoe het werkt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201762721
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 18:29 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik wil af van Gentoo Linux (heel verhaal, verder niet relevant), dus ik dacht: download windows iso, zet het op een usb stok en boot van die disk.

Weet iemand hier een oploissing voor?
https://www.onetransistor(...)usb-from-ubuntu.html
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_201922902
Het probleem was dus uiteindelijk dat firefox in /tmp download, wat toevallig een ramdisk is. Toen ik de image ging downloaden met chrome, was de image uiteindelijk correct.

Daarna was het probleem dat ik een speciaal tooltje nodig had om die iso op goed op de usb stick te krijgen (woeusb, iirc).

Daarna kon ik de usb stick gewoon booten en windows installeren.
pi_201922987
Veel sterkt met windows ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')