abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:53:20 #176
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201743125
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:43 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhm, wat? Dat is toch vrij makkelijk mogelijk

De ziekenhuisopnames met deze vaccinatiegraad is niet ok. De risicogroepen moeten meer prikken gaan krijgen
Maar ziet er niet naar uit dat hier op ingezet wordt behalve de coronapas, dus dan maar accepteren en voor die groep zorgen oid.
Vorig jaar had het virus een veel grotere populatie om te besmetten.

Nu zeg je dus of dat het vaccin niet werkt (en bv. 50% van de gevaccineerden besmet raken en zich gaan laten testen) of dat al die besmettingen komen van 10% van de bevolking.

En die 10% is zelfs dubieus, aangezien bijna 1 op 4 waarschijnlijk al een besmetting heeft doorlopen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201743143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar als het oploopt kun je ook niet niets doen. Als de bandbreedte echt zo smal is heb je weinig speelruimte.
Mwa weet niet.. met de versoepelingen van vorige maand lijkt me de drempel om opnieuw maatregelen in te voeren vrij hoog geworden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 13 oktober 2021 @ 16:55:17 #178
408813 crew  trein2000
pi_201743153
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Als (en let op 'als') het zo doorblijft groeien heb ik daar een hard hoofd in, ja.
Welke reden is er om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn? Ik zie die niet echt eerlijk gezegd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:55:38 #179
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201743158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:51 schreef erkel het volgende:
Die acceptatie is vooral gekoppeld aan de trend van ziekenhuisopnamen en aantallen op de IC's. Er zit ook een vorm van acceptatie in die realiteit.
Uiteindelijk moet je niet bereid zijn om oneindig lang je samenleving dicht te houden (of onder dreiging van sluiting) alleen maar omdat je niet de best mogelijke zorg kunt bieden. Althans, zo sta ik er in en daar leef ik ook naar. Natuurlijk kan het prima zo zijn dat de overheid anders besluit, in welk geval we daar maar mee om moeten gaan, hoe het schikt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201743159
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Grosso modo kun je dat nog steeds stellen hoor. De correlatie tussen voorspellingen en ziekenhuisopnames is al vanaf maart 2020 bijna 1 op 1 (uitgezonderd wat natuurlijk fluctuaties).
Welke voorspellingen?
blablablabla
pi_201743163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke reden is er om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn? Ik zie die niet echt eerlijk gezegd.
Op papier misschien niet, maar je merkt zelf ook al wat de cijfers doen in de media.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201743170
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ipv 2.5% per maand (GEMIDDELD) zit je dan aan 10% in een maand excl gevaccineerden.

En het gaat om het aantal unieke patiënten in een complete maand hé, niet het aantal unieke patiënten op een enkele dag.

Zou overeen komen als men gemiddeld een maand op de IC ligt maar dat verwacht ik niet.

Anyhow, 4x drukker dan het gemiddelde vorig jaar. Ik neem aan dat golf 1 ook zo druk was.
Je gaat nu al van 3/4x zo druk naar 'net zo druk als golf 1' (fyi, toen was minstens 10x zo druk als nu). Tijdens golf één belandden in de eerste twee maanden zo'n 2700 man op de ic. Dat is dus: a) nog altijd minder dan de 3300 die ik je net voorrekende en b) in twee maanden tijd. Als je die over één maand binnen krijgt, krijg je dus een twee keer zo hoge piekbelasting.

Kortom: wereldvreemd.

(En dat nog even los van het feit dat we bij golf 1 enorm afgeschaald hebben qua reguliere zorg én bijna tegen code zwart aan zaten).

Nogmaals: wereldvreemd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201743178
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Welke reden is er om aan te nemen dat dat niet zo zal zijn? Ik zie die niet echt eerlijk gezegd.
Een stijging is gewoon te verwachten. Maar het maakt nogal uit hoe snel die stijging gaat. Vandaag kan ook een uitschieter naar boven zijn.

Daarnaast valt nog maar te bezien wat het effect wordt op de ziekenhuisopnames. Ook die stijgen, maar vooralsnog ook weer niet problematisch hard.

En verder zijn er andere factoren: het kan bv. heel erg mee vallen met de griep (of juist heel erg tegen).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201743181
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke voorspellingen?
Sorry, besmettingen*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 16:59:56 #185
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201743208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Die berekeningen hoef je gelukkig zelf niet te doen, maar zijn al voor ons gedaan. En met een verwachting van ~2500 ic-patiënten is het te hopen dat ze niet allemaal deze winter nog komen.
Inmiddels is de verwachting al 4800 IC-opnames..
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201743214
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je gaat nu al van 3/4x zo druk naar 'net zo druk als golf 1' (fyi, toen was minstens 10x zo druk als nu). Tijdens golf één belandden in de eerste twee maanden zo'n 2700 man op de ic. Dat is dus: a) nog altijd minder dan de 3300 die ik je net voorrekende en b) in twee maanden tijd. Als je die over één maand binnen krijgt, krijg je dus een twee keer zo hoge piekbelasting.

Kortom: wereldvreemd.

(En dat nog even los van het feit dat we bij golf 1 enorm afgeschaald hebben qua reguliere zorg én bijna tegen code zwart aan zaten).

Nogmaals: wereldvreemd.
Nee dat doe ik niet.

Ik zeg 4x drukker dan Gemiddeld over het hele jaar 2020 (!!)

En blijkbaar zit dat rond de piek drukte 2020. Nou. Zit ik er dan zo ver naast? Pff man.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 13 oktober 2021 @ 17:01:18 #187
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201743221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:55 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Uiteindelijk moet je niet bereid zijn om oneindig lang je samenleving dicht te houden (of onder dreiging van sluiting) alleen maar omdat je niet de best mogelijke zorg kunt bieden. Althans, zo sta ik er in en daar leef ik ook naar. Natuurlijk kan het prima zo zijn dat de overheid anders besluit, in welk geval we daar maar mee om moeten gaan, hoe het schikt.
Is de samenleving dicht? Volgens mij draait (bijna) alles weer. Verder is het denk ik goed je te beseffen wat de consequenties zijn van volle ziekenhuizen. Dit heeft namelijk ook consequenties voor jou en je naasten. Niet alleen voor de 'kwetsbaren'.
Weisst
  woensdag 13 oktober 2021 @ 17:02:05 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201743227
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:49 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ga jij maar eens een paar dagen in de zorg werken met je grote bek.
Ik heb 20 jaar in de zorg gewerkt en onderschrijf haar post volledig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201743230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee dat doe ik niet.

Ik zeg 4x drukker dan Gemiddeld over het hele jaar 2020 (!!)
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:33 schreef ludovico het volgende:
Denk dat het wel meevalt. Factor 3a 4 drukker dan nu gok ik +-.
Als je je eigen woorden al vergeet is het lastig discussiëren.

Bottom line blijft natuurlijk nog steeds dat het volstrekt onrealistisch is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 13 oktober 2021 @ 17:03:41 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201743247
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Vorig jaar had het virus een veel grotere populatie om te besmetten.

Nu zeg je dus of dat het vaccin niet werkt (en bv. 50% van de gevaccineerden besmet raken en zich gaan laten testen) of dat al die besmettingen komen van 10% van de bevolking.

En die 10% is zelfs dubieus, aangezien bijna 1 op 4 waarschijnlijk al een besmetting heeft doorlopen.
Ik zeg dat beide niet

Ik zeg dat vaccins prrrrrima werken tegen dood en verderf.
Niet zo best tegen besmettingen.

De niet gevaccineerden in risicogroepen zorgen voor ziekenhuisopnamen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201743249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Inmiddels is de verwachting al 4800 IC-opnames..
Nog erger. Dus het voorstel is om iedereen binnen een maand besmet te laten raken waarbij een ic-piek krijgen van vier(!) keer zo groot als tijdens de eerste golf? Nou, één voordeel, die gaan we niet krijgen, want al lang daarvoor is het zorgstelsel compleet ineengestort.

Gelukkig hebben we de oplossing: Gommers en zijn collega's moeten maar wat minder vakantie nemen.

(ik neem aan dat het duidelijk is dat het niet naar jou persoonlijk gericht is, maar refereert aan de 'discussie' hierboven)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 17:05:31 #192
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201743265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:49 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ga jij maar eens een paar dagen in de zorg werken met je grote bek.
Het lastige is natuurlijk wel dat de IC-verpleegkundigen en dergelijken van het Erasmus (het ziekenhuis van Gommers en Kuipers) vorige maand flink hebben geklaagd dat het daar echt niet goed ging en er snel dingen moesten veranderen.

Op het moment dat je dan als voorzitter van het NVIC bij Op1 gaat zitten maar je eigen ziekenhuis laat stikken gaat er ook iets mis, er vanuit gaande dat de berichten van vorige maand daarover het volledige verhaal waren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201743268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En die 10% is zelfs dubieus, aangezien bijna 1 op 4 waarschijnlijk al een besmetting heeft doorlopen.
Op dit moment moet 13% (van de volwassenen) nog een prik krijgen. Als 25% het al gehad heeft kom je nog altijd uit op 10%. Prima schatting dus.

(En dat exclusief de mensen die nog wachten op hun tweede prik)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201743291
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
[..]
Als je je eigen woorden al vergeet is het lastig discussiëren.

Bottom line blijft natuurlijk nog steeds dat het volstrekt onrealistisch is.
Naja hoop getallen, ik zit te gokken maar je zult gelijk hebben hoor, dat het een factor 10 drukker zou zijn ipv 3-4.

Maar succes zou ik zeggen met 100% van die groep besmetten in een maand. =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 13 oktober 2021 @ 17:08:24 #195
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201743296
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nog erger. Dus het voorstel is om iedereen binnen een maand besmet te laten raken waarbij een ic-piek krijgen van vier(!) keer zo groot als tijdens de eerste golf? Nou, één voordeel, die gaan we niet krijgen, want al lang daarvoor is het zorgstelsel compleet ineengestort.

Gelukkig hebben we de oplossing: Gommers en zijn collega's moeten maar wat minder vakantie nemen.
Ik ben het wel eens met wat berichten hier dat de beeldvorming heel beroerd is. Gommers die vanaf zijn boot verteld hoe druk het is. Of dat hij bij ~800 IC-patiënten aangeeft dat ze het wel kunnen hebben maar nu dat meer dan 180 eigenlijk teveel is. Dat begrijpem mensen gewoon niet.

Neemt niet weg dat het gelukkig een eindig probleem is. Als er nog totaal ~4800 IC opnames te verwachten zijn kun je twee dingen doen. Vaccineren of (langzaam) die IC opnames accepteren. Langzaam die IC opnames accepteren houdt in dat er maatregelen nodig zijn.

Ik zou het niet willen, maar zo is het nu eenmaal.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201743303
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Naja hoop getallen, ik zit te gokken maar je zult gelijk hebben hoor, dat het een factor 10 drukker zou zijn ipv 3-4.

Maar succes zou ik zeggen met 100% van die groep besmetten in een maand. =).
Maak daar maar een factor 20 of 30 van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 13 oktober 2021 @ 17:10:18 #197
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201743321
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:01 schreef erkel het volgende:

[..]
Is de samenleving dicht? Volgens mij draait (bijna) alles weer. Verder is het denk ik goed je te beseffen wat de consequenties zijn van volle ziekenhuizen. Dit heeft namelijk ook consequenties voor jou en je naasten. Niet alleen voor de 'kwetsbaren'.
Voor mezelf durf ik het wel aan. Maar het inderdaad niet iets dat ik alleen zou willen bepalen voor heel NL. Toch denk ik dat een andere vorm aan de coronazorg geven een beter alternatief is dan sluiten. Hypothetisch gezien, want momenteel zijn we nog 'open'. Het is alleen lastig vorm te geven hoe dat er uit zou moeten zien en hoe je uberhaupt een schifting kunt maken in patienten, aan de andere kant, in de UK lukt het blijkbaar ook om de effecten van tienduizenden besmettingen per dag te trotseren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201743332
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:08 schreef chratnox het volgende:
Of dat hij bij ~800 IC-patiënten aangeeft dat ze het wel kunnen hebben maar nu dat meer dan 180 eigenlijk teveel is. Dat begrijpem mensen gewoon niet.
Dan lijkt het me ook goed dergelijke uitspraken in haar context te zien en het moment waarop die uitspraken gedaan zijn.

Vergelijk het met slapen. Je kunt best een nachtje met drie uur slaap af. Ook nog wel een paar nachtjes als het echt moet. Maar een half jaar lang drie uur slapen? Ja, dan breekt dat je wel op. Die uitspraken van Gommers waren, voor zover ik kon zien, gedaan in oktober vorig jaar. Toen het personeel zich de zomer deels op had kunnen laden en men nog niet wist dat ze een lang half jaar tegemoet zouden gaan. Ik kan me voorstellen dat je er nu als zorgmedewekers heel anders in staat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201743345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op papier misschien niet, maar je merkt zelf ook al wat de cijfers doen in de media. op Fok!
pi_201743358
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maak daar maar een factor 20 of 30 van.
Gemiddelde ligtijd +-10 dagen. +- 140 mensen op de IC nu. +- 500 in een maand x 25 = 12500 mensen.

Net had je het nog over 3300?

Je zit mij te verwijten bij een factor 3 verschil wereldvreemd te zijn maar je doet het zelf ook.

Werkelijke antwoord is dus factor 6.

Ipv factor 2-3.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')