abonnement Unibet Coolblue
pi_201741935
Beste Fokkers,

Even mijn situatie (en ik denk die van velen). Ongeveer een jaar geleden heb ik online een pre-order gedaan bij een grote computer(web)winkel. Door de enorme vraag naar videokaarten en een tekort aan chips is deze kaart tot op de dag van vandaag nog steeds niet geleverd. Een bijkomend effect van de schaarste is dat dezelfde videokaart inmiddels geen 800 euro (het bedrag waarvoor ik hem gekocht heb een jaar geleden), maar 1600 euro kost.

Een vervelende situatie voor de winkel natuurlijk. Zij willen de kaart liever verkopen voor 1600 euro, maar dat kan niet, omdat mensen als ik de kaart gekocht hebben voor 800 euro. Zij moeten deze pre-orders eerst leveren tegen die prijs, een gigantisch verschil.

Wat heeft deze webwinkel (en vele andere) nu gedaan. Zij hebben alle kaarten die nu binnen komen met een minuscule aanpassing/verbetering, versie 2.0 genoemd en zijn van mening dat zij daarmee onder hun leveringsverplichting uit kunnen komen. De kaart is verder exact hetzelfde, alleen de bios is geüpdate zodat deze samen werkt met de nieuwste driver en niet meer met de oude (de zogenaamde LHR versie).

Ik vraag me af of dit juridisch houdbaar is.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 15:28:39 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201742113
Het is leuk dat ze nu een ander product hebben dat 1600, - kost

Maar ze moeten nog steeds die van 800 leveren, of die reservering annuleren ...

Ik denk dat je in beide gevallen nog lang op die kaart kan wachten :)
Dum de dum
pi_201742161
Mijn zoon heeft denkelijk dezelfde videokaart gepreorderd (aan het bedrag te zien) bij hem hebben ze dus de kaart geannuleerd en de 800 euro terug gestort.
Als die lummel *; het nu ff verteld had had ik bij de rechtsbijstand kunnen informeren of ze dat mochten doen maarja tis al gebeurt
pi_201742477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:31 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon heeft denkelijk dezelfde videokaart gepreorderd (aan het bedrag te zien) bij hem hebben ze dus de kaart geannuleerd en de 800 euro terug gestort.
Als die lummel *; het nu ff verteld had had ik bij de rechtsbijstand kunnen informeren of ze dat mochten doen maarja tis al gebeurt
Dat maakt niets uit. Na 5 maanden is een winkel verplicht om tot levering over te gaan. Wat ze hier doen is een manier om onder deze verplichting uit te komen. Als uw zoon eenzijdig (zonder overleg) geld teruggestort heeft gekregen heeft hij nog steeds een zaak. Als hij ingestemd heeft met annulering niet.
pi_201742503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:28 schreef Fe2O3 het volgende:
Het is leuk dat ze nu een ander product hebben dat 1600, - kost

Maar ze moeten nog steeds die van 800 leveren, of die reservering annuleren ...

Ik denk dat je in beide gevallen nog lang op die kaart kan wachten :)
Het is geen reservering, het is een pre-order en het volledige bedrag is betaald. Volgens de wet bestaat het begrijp pre-order volgens mij niet eens,. Dit is gewoon een order, dus een overeenkomst. Na 5 maanden mag de webwinkel deze overeenkomst ook niet meer eenzijdig wijzigen.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:05:32 #6
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_201742554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:58 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Dat maakt niets uit. Na 5 maanden is een winkel verplicht om tot levering over te gaan. Wat ze hier doen is een manier om onder deze verplichting uit te komen. Als uw zoon eenzijdig (zonder overleg) geld teruggestort heeft gekregen heeft hij nog steeds een zaak. Als hij ingestemd heeft met annulering niet.
Tenzij de kaart niet meer door de fabrikant geproduceerd wordt. Aan jou om te bewijzen dat de nieuwe kaart gelijk is aan de oude en alleen een nieuwe BIOS update heeft gehad.
zo goed..?
pi_201742608
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:05 schreef Diepvriez het volgende:

[..]
Tenzij de kaart niet meer door de fabrikant geproduceerd wordt. Aan jou om te bewijzen dat de nieuwe kaart gelijk is aan de oude en alleen een nieuwe BIOS update heeft gehad.
Volgens welke regelgeving?
pi_201742709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:05 schreef Diepvriez het volgende:

[..]
Tenzij de kaart niet meer door de fabrikant geproduceerd wordt. Aan jou om te bewijzen dat de nieuwe kaart gelijk is aan de oude en alleen een nieuwe BIOS update heeft gehad.
Dit lijkt me vrij makkelijk middels een mail naar Nvidia. Ik ga er mee aan de slag
pi_201742751
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:58 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Dat maakt niets uit. Na 5 maanden is een winkel verplicht om tot levering over te gaan. Wat ze hier doen is een manier om onder deze verplichting uit te komen. Als uw zoon eenzijdig (zonder overleg) geld teruggestort heeft gekregen heeft hij nog steeds een zaak. Als hij ingestemd heeft met annulering niet.
Geen idee of hij heeft ingestemd met de annulering of dat ze het gewoon als een gegeven aan hem hebben gecommuniceerd, Het is al ruim een maand terug dat hij het vertelde dus hij kan er niets meer aan doen.

Toch is dit een interessante zaak dus ik blijf dit topic zeker volgen.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:24:21 #10
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201742782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:58 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Dat maakt niets uit. Na 5 maanden is een winkel verplicht om tot levering over te gaan. Wat ze hier doen is een manier om onder deze verplichting uit te komen. Als uw zoon eenzijdig (zonder overleg) geld teruggestort heeft gekregen heeft hij nog steeds een zaak. Als hij ingestemd heeft met annulering niet.
Heb je de voorwaarden van de betreffende webwinkel?

Ik gok dat daarin staat dat ze A niet meer kunnen leveren of niet konden leveren, en daarom de reservering ongedaan maken + geld terug.

Succes met voor < 800 aantonen dat ze het wel kunnen.
Dum de dum
pi_201742798
quote:
5s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
Wat heeft deze webwinkel (en vele andere) nu gedaan. Zij hebben alle kaarten die nu binnen komen met een minuscule aanpassing/verbetering, versie 2.0 genoemd
Heeft de winkel dat gedaan of de fabrikant?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201742802
Die bestelde kaarten zijn letterlijk niet meer leverbaar, omdat fabrikanten er niet genoeg van konden produceren, om een reeks aan redenen, niet enkel het gebrek aan de grafische chips die op die videokaarten moeten. En een webwinkel kan iets wat langer gemaakt wordt, niet meer leveren, hoeveel advocaten ook staan te stampvoeten, en hoeveel je als consument in Nederland ook gelijk hebt. Wat moet een webwinkel doen, zelf zo'n kaart bouwen uit lucht?

Verder zijn alle zeg 3060 kaarten, op de GPU na, niet hetzelfde. De ene koeloptie is een halve of hele slot dikker dan de ander, de board-lengte varieert, en soms genoeg om videokaart 1 niet in kast A te laten passen, maar kaart 2 wél. Idem de verschillende diktes van de kaarten. Dus een alternatief aandragen voor een specifieke order, is ook nog niet zomaar gedaan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201742866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:26 schreef fruityloop het volgende:
Die bestelde kaarten zijn letterlijk niet meer leverbaar, omdat fabrikanten er niet genoeg van konden produceren, om een reeks aan redenen, niet enkel het gebrek aan de grafische chips die op die videokaarten moeten. En een webwinkel kan iets wat langer gemaakt wordt, niet meer leveren, hoeveel advocaten ook staan te stampvoeten, en hoeveel je als consument in Nederland ook gelijk hebt. Wat moet een webwinkel doen, zelf zo'n kaart bouwen uit lucht?

Verder zijn alle zeg 3060 kaarten, op de GPU na, niet hetzelfde. De ene koeloptie is een halve of hele slot dikker dan de ander, de board-lengte varieert, en soms genoeg om videokaart 1 niet in kast A te laten passen, maar kaart 2 wél. Idem de verschillende diktes van de kaarten. Dus een alternatief aandragen voor een specifieke order, is ook nog niet zomaar gedaan.
Ik heb het hier over de LHR en non-LHR versie van exact dezelfde kaart. In dit geval een 3080. Eerst uitgebracht zonder LHR, daarna met LHR. Webwinkels gebruiken dit nu om de oude kaarten niet meer te hoeven leveren. Maar dit stinkt natuurlijk. Het komt ze te goed uit. De belangen zijn veel te groot.

Het zou leuk zijn als je onder de levering van een auto uit kan komen door er een andere radio in te zetten of snel in een andere kleur te spuiten, dat is letterlijk wat hier gebeurt.
pi_201742904
En wat ga je doen met een kaart met de dubbele waarde?

Annuleer gewoon en doe niet zo moeilijk
pi_201742927
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:26 schreef baskick het volgende:

[..]
Heeft de winkel dat gedaan of de fabrikant?
De fabrikant heeft er een andere productcode aangehangen ivm de wijziging. Natuurlijk komt dit de webwinkel goed uit, want die ziet dit als kans om onder alle openstaande orders uit te komen. Toch vraag ik me af of een autofabrikant onder een levering uit kan komen als 1 onderdeel s(softwarematig) aangepast wordt in exact dezelfde auto. Lijkt me niet, waarom hier dan wel.
pi_201742961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:37 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
De fabrikant heeft er een andere productcode aangehangen ivm de wijziging. Natuurlijk komt dit de webwinkel goed uit, want die ziet dit als kans om onder alle openstaande orders uit te komen. Toch vraag ik me af of een autofabrikant onder een levering uit kan komen als 1 onderdeel s(softwarematig) aangepast wordt in exact dezelfde auto. Lijkt me niet, waarom hier dan wel.
Je schreef dat de winkel ('zij') dat gedaan hebben, maar het is dus de fabrikant. Die is geen partij in de overeenkomst die jij hebt met de winkel. Op basis van gezond verstand zou ik zeggen dat de winkel de overeenkomst moet nakomen (hetzij het bestelde, hetzij een gelijkwaardig product leveren). Ik zou bij de fabrikant de specs van beide modellen opvragen, op basis daarvan concluderen dat het nieuwe model vergelijkbaar is en het lekker bij je rechtsbijstandsverzekeraar neerleggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201742993
quote:
11s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:36 schreef scrupuleus het volgende:
En wat ga je doen met een kaart met de dubbele waarde?

Dit zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij. Ik heb een 3080 besteld omdat mijn huidige kaart niet meer mee komt met de nieuwste games. Voor mij heeft de kaart uitsluitend waarde in FPS. Echter niet voor een prijs die we nooit overeengekomen zijn.
pi_201743019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:42 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Dit zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij. Ik heb een 3080 besteld omdat mijn huidige kaart niet meer mee komt met de nieuwste games. Voor mij heeft de kaart uitsluitend waarde in FPS. Echter niet voor een prijs die we nooit overeengekomen zijn.
Maar dat is nu de prijs, wil je de zaak failliet laten gaan?

Niet overeengekomen, dan annuleer je toch, je hoeft het niet te betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2021 16:46:00 ]
pi_201743146
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:44 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Maar dat is nu de prijs, wil je de zaak failliet laten gaan?

Niet overeengekomen, dan annuleer je toch, je hoeft het niet te betalen.
Ja, de huidige prijs. Niet de prijs waarvoor TS een overeenkomst heeft. TS stelt een juridische vraag.

[ Bericht 4% gewijzigd door noodgang op 13-10-2021 17:41:27 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 13 oktober 2021 @ 16:57:51 #20
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_201743180
Wat is de EAN van de 'nieuwe' videokaart? Want als die anders is dan van het product dat jij gekocht hebt, heb je pech denk ik.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_201744031
ik had de koop allang geannuleerd, je gaat toch geen jaar wachten op je product :{w :X
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201744071
quote:
7s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is de EAN van de 'nieuwe' videokaart? Want als die anders is dan van het product dat jij gekocht hebt, heb je pech denk ik.
Een gelijkwaardig product heeft per definitie een ander EAN.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 13 oktober 2021 @ 20:22:09 #23
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201745541
https://nl.hardware.info/(...)ing-bij-alternate-nl

Het is gewoon niet dezelfde SKU, en de oude is niet meer leverbaar. Vervelend voor TS, en natuurlijk komt het lekker uit voor Alternate, dat doet er weinig aan af dat de ene er niet meer is en het opvolgende andere model door omstandigheden gewoon duurder is.
Dum de dum
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:59:44 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201753286
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:37 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
De fabrikant heeft er een andere productcode aangehangen ivm de wijziging. Natuurlijk komt dit de webwinkel goed uit, want die ziet dit als kans om onder alle openstaande orders uit te komen. Toch vraag ik me af of een autofabrikant onder een levering uit kan komen als 1 onderdeel s(softwarematig) aangepast wordt in exact dezelfde auto. Lijkt me niet, waarom hier dan wel.
M'n partner handelt in dit soort dingen bij auto's :P
Maar volgens mij mogen ze gewoon annuleren en je het geld terug geven.

Het is zuur maar goed.

Als ze je het geld niet terug geven wordt het een ander verhaal
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201753398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:32 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Ik heb het hier over de LHR en non-LHR versie van exact dezelfde kaart. In dit geval een 3080. Eerst uitgebracht zonder LHR, daarna met LHR. Webwinkels gebruiken dit nu om de oude kaarten niet meer te hoeven leveren. Maar dit stinkt natuurlijk. Het komt ze te goed uit. De belangen zijn veel te groot.

Het zou leuk zijn als je onder de levering van een auto uit kan komen door er een andere radio in te zetten of snel in een andere kleur te spuiten, dat is letterlijk wat hier gebeurt.
Nou nee, als de non-LHR versie niet leverbaar is, dan is dat niet een truuk.

Wel zullen ze de order moeten annuleren, gezien ze niet/nooit het bestelde binnen een redelijk termijn kunnen leveren.
Sowieso meer dan een jaar.. het is duidelijk dat het domweg niet geleverd zal gaan worden ook niet aan de winkel zelf.
pi_201754542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:42 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]
Dit zegt waarschijnlijk meer over jou dan over mij. Ik heb een 3080 besteld omdat mijn huidige kaart niet meer mee komt met de nieuwste games. Voor mij heeft de kaart uitsluitend waarde in FPS. Echter niet voor een prijs die we nooit overeengekomen zijn.
Ik vermoed dat ze het niet zomaar kunnen annuleren.

Ze zullen echter de gok nemen dat er niemand naar de rechter stapt voor zoiets.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 18:29:26 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201754647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 18:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze het niet zomaar kunnen annuleren.

Ze zullen echter de gok nemen dat er niemand naar de rechter stapt voor zoiets.
Want een rechter kan de fabriek in China van de benodigde ic's voorzien?

Het product is niet meer voorradig en wordt niet meer gemaakt. Ontbinden en door
Dum de dum
pi_201757346
In feite is dit gewoon een risico dat de verkoper zelf genomen heeft door preorders te verkopen en daarmee een leververplichting aan te gaan voor producten waar ze hun inkoopprijs en/of leverbaarheid nog niet van konden garanderen (of wel, naar dan moeten zij dat maar met hun leverancier oplossen).


In basis moeten ze jou gewoon een videokaart met tenminste dezelfde specs leveren. Als ze slim waren geweest hadden ze dit gedaan voordat de prijs 100% toenam...


Dit staat of valt natuurlijk wel met wat hierover in de algemene voorwaarden staat; dikke kans dat dit toch afgedekt is.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:20:32 #29
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201760007
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:26 schreef Wiedanwel het volgende:
In basis moeten ze jou gewoon een videokaart met tenminste dezelfde specs leveren.
Er is geen videokaart met dezelfde specs. Ze worden niet meer gemaakt.

Lastig te begrijpen blijkbaar.

Het is er niet meer, TS krijgt z'n geld terug. TS krijgt niet voor zijn geld een product dat 2x zoveel kost.
Dum de dum
pi_201760456
Je hebt voor een product betaald. En de verkoper moet dus leveren voor datzelfde product voor de zelfde prijs, dat hij is overeengekomen. Als hij dat niet kan leveren met de zelfde specificaties, dan moet hij het bedrag terug storten. Hij mag het product niet aanpassen en dan de prijs aanpassen, want dan lever je niet het product dat is overeengekomen voor de overeengekomen prijs. :)
pi_201760519
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 06:20 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er is geen videokaart met dezelfde specs. Ze worden niet meer gemaakt.
Er is wel degelijk een videokaart met "tenminste dezelfde specs", en zelfs een kaart met vergelijkbare specs. Dat het vergelijkbare product een jaar na dato dubbel zoveel kost komt niet door de specs.

Hoewel niet exact hetzelfde zie ik overeenkomsten met de energieleveranciers die hun contracten eenzijdig ontbinden vanwege gestegen inkoopprijzen....

Verkopen van dingen waarvan je de inkoop nog niet hebt dichtgetimmerd brengt een zeker risico met zich mee. Ik vind het te makkelijk om dat risico zomaar naar de consument te verschuiven.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:32:26 #32
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201760974
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 08:42 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Er is wel degelijk een videokaart met "tenminste dezelfde specs", en zelfs een kaart met vergelijkbare specs. Dat het vergelijkbare product een jaar na dato dubbel zoveel kost komt niet door de specs.

Hoewel niet exact hetzelfde zie ik overeenkomsten met de energieleveranciers die hun contracten eenzijdig ontbinden vanwege gestegen inkoopprijzen....

Verkopen van dingen waarvan je de inkoop nog niet hebt dichtgetimmerd brengt een zeker risico met zich mee. Ik vind het te makkelijk om dat risico zomaar naar de consument te verschuiven.
Zucht, zo werkt het gewoon niet in de grote mensen wereld.

Als ik huismerk pindakaas bestel , en dat is niet meer leverbaar, heb ik 0,0 recht op een pot calvé pindakaas.

Het bestelde is simpelweg niet meer leverbaar, en mijn reservering wordt ongedaangemaakt + geld terug.

Zo staat dat ook bijv. in de voorwaarden van Alternate en ik neem aan ook de webshop waar TS heeft besteld.
Dum de dum
pi_201761353
Je pindakaas-vergelijking gaat nogal mank. Er is een koopovereenkomst voor een pot calve. Nu de pindas duurder zijn geworden roeren ze dezelfde potten calve linksom door zodat ze het een ander EAN kunnen geven. Resultaat: bestelde product nooit meer leverbaar en dikke middelvinger naar de contractpartner.

Ik begrijp heel goed hoe het werkt in de grote mensen wereld waar je wel de lusten maar niet de lasten kunt nemen d.m.v. slimme trucs en ja, daar vind ik wel wat van. Denk je dat de winkel de koopovereenkomst ook ontbonden had als de pindaprijs in de tussentijd gehalveerd was?

Overigens heb je wel een goed punt over dat het recht tot ontbinding afgedekt kan zijn in de algemene voorwaarden; dat noemde ik eerder ook al.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 15-10-2021 10:13:57 ]
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:38:00 #34
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201761658
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:07 schreef Wiedanwel het volgende:
Nu de pindas duurder zijn geworden roeren ze dezelfde potten calve linksom door zodat ze het een ander EAN kunnen geven
Het ontwerp en de gebruikte componenten zijn veranderd. Mijn huismerk vs calvé is een goede vergelijking. De wijziging is een F3 wijziging. Het is simpelweg niet meer hetzelfde artikel. Het gestelde door TS, 'het is een bios wijziging' is gewoon niet waar.
Dum de dum
pi_201761866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 10:38 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Het gestelde door TS, 'het is een bios wijziging' is gewoon niet waar.
Dat verandert de zaak nogal want dat had ik voor waar aangenomen.
pi_201762542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:26 schreef fruityloop het volgende:
Dus een alternatief aandragen voor een specifieke order, is ook nog niet zomaar gedaan.
Waarom niet?
Als de klant zijn beperkingen aangeeft (lengte, dikte, etc) en de winkel de hare (geen veel duurdere/betere/luxere variant, zelfde geheugen, etc) dan kun je toch wel een lijstje met vervangers maken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:49:01 #37
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201764706
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom niet?
Als de klant zijn beperkingen aangeeft (lengte, dikte, etc) en de winkel de hare (geen veel duurdere/betere/luxere variant, zelfde geheugen, etc) dan kun je toch wel een lijstje met vervangers maken?
Prijzen zijn nogal veranderd, en nu kost een 3080, als je hem al kan vinden, ruim 1750, - ....
Dum de dum
pi_201771449
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:49 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Prijzen zijn nogal veranderd, en nu kost een 3080, als je hem al kan vinden, ruim 1750, - ....
Ik doelde meer op het vinden van een technisch equivalent product.
Dat zal best te krijgen zijn.

Financieel is het natuurlijk lastiger.
Er is een overeenkomst gesloten: Product met eigenschappen X voor prijs Y.
De winkel kan die nog steeds nakomen alleen heeft zij nu de veel hogere inkoopprijs Z.
Dat doet natuurlijk pijn voor de winkel maar is het grond om de overeenkomst te ontbinden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201804270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:50 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Ik doelde meer op het vinden van een technisch equivalent product.
Dat zal best te krijgen zijn.

Financieel is het natuurlijk lastiger.
Er is een overeenkomst gesloten: Product met eigenschappen X voor prijs Y.
De winkel kan die nog steeds nakomen alleen heeft zij nu de veel hogere inkoopprijs Z.
Dat doet natuurlijk pijn voor de winkel maar is het grond om de overeenkomst te ontbinden?
Vaak betroffen het pre-orders, of inschrijvingen, waar mogelijk aanvullende voorwaarden van toepassing kunnen zijn. En als dat toen niet zo was, dan hebben de grote E-tailers dat inmiddels wel aangepast stel ik me zo voor, want producten voor 2 tot 3x de adviesprijs moeten verkopen, houdt geen van die bedrijven lang vol. Zo groot zijn de marges op computeronderdelen ook weer niet.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 18 oktober 2021 @ 11:36:13 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201804838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:50 schreef jeroen25 het volgende:
Er is een overeenkomst gesloten: Product met eigenschappen X voor prijs Y.
Nee.

Er is een overeenkomst gesloten: product X voor prijs Y.

X is niet meer leverbaar, dus klaar.

Dat eigenschappen wordt er maar elke keer bij verzonnen, maar zo werkt het gewoon niet. Je pre ordert een specifiek item. Niet een ongeveer iets met ongeveer deze eigenschappen.

Als je fifa 2022 pre ordert, en die heeft vertraging en ze leveren fifa 2021 uit dan is dat toch ook niet acceptabel.
Dum de dum
pi_201807570
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee.

Er is een overeenkomst gesloten: product X voor prijs Y.

X is niet meer leverbaar, dus klaar.

Dat eigenschappen wordt er maar elke keer bij verzonnen, maar zo werkt het gewoon niet. Je pre ordert een specifiek item. Niet een ongeveer iets met ongeveer deze eigenschappen.

Als je fifa 2022 pre ordert, en die heeft vertraging en ze leveren fifa 2021 uit dan is dat toch ook niet acceptabel.
Of een alternatief acceptabel is toch aan mij en niet de verkoper?
Als ik heel graag FIFA wil spelen zou ik misschien best tevreden zijn met FIFA 2021.
Of anders FIFA 2023.

Dat geldt evengoed voor een videokaart.
Als de kaart met bios 1.0 niet meer leverbaar is dan zal een met bios 2.0 voor mij ook goed zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201887742
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:36 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee.

Er is een overeenkomst gesloten: product X voor prijs Y.

X is niet meer leverbaar, dus klaar.

Dat eigenschappen wordt er maar elke keer bij verzonnen, maar zo werkt het gewoon niet. Je pre ordert een specifiek item. Niet een ongeveer iets met ongeveer deze eigenschappen.

Als je fifa 2022 pre ordert, en die heeft vertraging en ze leveren fifa 2021 uit dan is dat toch ook niet acceptabel.
Ehm hardware onderdelen krijgen ook gewoon updates, dat maakt het niet opeens een ander product natuurlijk. Je vergelijking gaat mank met het feit dat je niet van fifa 2021 naar fifa 2022 gaat of andersom, maar van fifa 2022 v1 naar fifa 2022 v2.

Het product is hetzelfde, heeft gewoon een update gekregen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')