abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 13 oktober 2021 @ 13:23:19 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201740775
quote:
Man van 22 uit Amsterdam vast voor beramen moordaanslag op Rutte



De politie heeft deze zomer een man van 22 uit Amsterdam opgepakt die mogelijk een moordaanslag wilde plegen op premier Rutte. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie na berichtgeving van de Volkskrant.

De man, Yavuz O., zou opruiende berichten hebben geplaatst in openbare Telegram-groepen. Volgens de aanklacht schreef hij in december 2020 dat de "meeste Nederlanders toch een hekel hebben aan die Rutte". "Zou je het in je hebben om ze allemaal te shooten? Gwn vanuit een auto. Raam open. Gun naar buiten. En knallen maar."

Ook zou hij hebben geschreven dat hij "revolutionairen" zocht, geen demonstranten. "Shooters/hitters/gewapend/geweld. Alles toegestaan." O. zou zijn plannen met anderen hebben besproken, soms bij fysieke ontmoetingen. Hij zou het hebben gehad over "het bestormen van het parlement", "het laten bloeden van die teringbende" en "het afknallen van Rutte als hij buiten gaat fietsen". Ook zou hij op zoek zijn geweest naar een wapen.

De Bataafse Republiek
Die berichten zou hij tussen 9 december 2020 en 15 juli 2021 hebben geplaatst. Een dag later werd hij opgepakt door de politie. De berichten stonden volgens het OM in het openbare Telegram-kanaal "De Bataafse Republiek", dat eerder deze week werd opgedoekt door justitie vanwege opruiende en bedreigende berichten.

Volgende week staat bij de rechtbank in Den Haag een pro-formazitting gepland met O. Zijn zaak wordt dan nog niet inhoudelijk behandeld. Hem worden drie dingen ten laste gelegd: opruiing tot een terroristisch misdrijf, het inwinnen van inlichtingen ter voorbereiding van zo'n misdrijf en bedreiging met een terroristisch misdrijf.

Eind vorige maand werd bekend dat Rutte zware beveiliging had gekregen, omdat er mogelijk een aanslag of ontvoering gepland was. Er is geen direct verband met deze zaak, zegt een OM-woordvoerder.

https://nos.nl/artikel/24(...)oordaanslag-op-rutte
Zie ook:
NWS / Justitie blokkeert Telegram-groepen

---------------------------------

Tijd om alle complotgroepen op alle social media op te doeken. Hier gaat ellende van komen. Goed dat het OM en de politie dit soort bedreigende berichten serieus neemt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201740787
Hier mag je hard op ingrijpen maar het opdoeken van die kanalen lijkt me zo'n whack the mole spelletje worden.
-nee-
pi_201740807
Moet hij weten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:26:58 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201740816
Gewoon vijftig jaar cel in Vught om de andere wappies af te schrikken.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 13:27:05 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201740817
Ach welnee, is vaak heerlijk leesmateriaal dat soort groepen en sites.
pi_201740996
quote:
Volgens de aanklacht schreef hij in december 2020 dat de "meeste Nederlanders toch een hekel hebben aan die Rutte"
Klopt?
pi_201741091
quote:
15s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:43 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Klopt?
Hier heeft hij denk ik wel een punt
pi_201741112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hier heeft hij denk ik wel een punt
Bovendien uitermate democratisch. Een heus extremistische democraat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201741192
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:23 schreef Starhopper het volgende:
Yavuz O.
Die naam 'Yavuz O.' is ook nix Nederlands aan...

Ze zouden hem misschien ook nog als terrorist kunnen zien met zo'n naam...
Zou qua strafmaat niet zoveel uitmaken denk ik...
pi_201741222
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:23 schreef Starhopper het volgende:
Tijd om alle complotgroepen op alle social media op te doeken.
Jensen heeft zijn eigen site! :P
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:05:30 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201741256
Paar jaar brommen
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201741265
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:23 schreef Starhopper het volgende:

Tijd om alle complotgroepen op alle social media op te doeken.
Welnee...

Veel beter is het een Social Credit systeem in te voeren en mensen die van zulke groepen lid zijn gewoon standaard 50 creditpunten af te nemen ^O^

Dat je, als je een Cafe wil bezoeken eerst eventjes die haatzaai-Telegramgroep moet ontvolgen, en een Like plaatsen bij de Faceboook-account van meneer Rutte :D ;)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 13 oktober 2021 @ 14:11:49 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201741311
Bedreiging, daar kan ik wel in komen, maar beramen aanslag? Da’s toch wel kort door de bocht.

Edit; hier had ik overheen gelezen;
quote:
Ook zou hij op zoek zijn geweest naar een wapen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201741343
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tijd om alle complotgroepen op alle social media op te doeken.
Daarmee speel je complotdenkers de bal mee in de voeten, niet doordacht
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201741674
Mede dankzij de Tweede Kamer en de journalisten die een maandenlange revolte tegen Rutte hielden. Deze goser zegt dan ook: iedereen haat Rutte, en dat leek inderdaad wel zo als je radio en tv aan had..

Met Kaag idem dito, verbaast mij niets dat die ook bedreigd werd.
pi_201741707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:48 schreef Mondkapje het volgende:
Mede dankzij de Tweede Kamer en de journalisten die een maandenlange revolte tegen Rutte hielden. Deze goser zegt dan ook: iedereen haat Rutte, en dat leek inderdaad wel zo als je radio en tv aan had..

Met Kaag idem dito, verbaast mij niets dat die ook bedreigd werd.
Je impliceert dat ze ten onrechte aangaven wat o.a. Rutte verkeerd had gedaan?..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2021 14:54:19 ]
pi_201741713
Beetje offtopic maar blijf het verbazend vinden dat de vent die Fortuyn doodschiet weer vrolijk rond kan huppelen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:16:48 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201749534
quote:
15s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:43 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Klopt?
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 13:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hier heeft hij denk ik wel een punt
Nee, hoor. Ik ben de meeste Nederlanders en heb geen hekel aan hem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201749569
Neef van mij zit ook diep in de complottheorieën. Die groep is groter dan je denkt. Helaas zijn ze zo overtuigd dat ik niet weet hoe je ze terug krijgt.
In hun ogen ben je een schaap als je niet alles gelooft.
Gelukkig schreeuwen de meeste een hoop maar voegen ze geen daad bij woord.
pi_201750105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In hun ogen ben je een schaap als je niet alles gelooft.
Het grappige is dat ze zelf als een schaap blind in de meest bizarre en onsamenhangende zaken geloven.

Maar als dat soort lieden eenmaal zo diep in die conspiracy wereld zitten dan krijg je ze er niet meer uit.

Totaal geen land mee te bezeilen met die mensen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')