abonnement Unibet Coolblue
pi_201739479



Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201739495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Als het hoofddoel was om een zo veilig mogelijke omgeving te creëren dan moest iedereen zich wel laten testen, gevaccineerd of niet.
Een "zo veilig mogelijke omgeving" betekent niet dat we een 100 procent veilige omgeving creëren. Er is gezocht naar een middenweg die het minst belastend is voor alle partijen (ondernemer, gevaccineerde en ongevaccineerde consument).

Zoals eerder genoemd, het verkeer brengt ook bepaalde risico's met zich mee. Dat maken we zo veilig mogelijk door allerlei regels en eisen te stellen (rijbewijs, APK, etc.). Dat voorkomt niet alle verkeersdoden, maar het is een zo veilig mogelijk omgeving. Een middenweg.
pi_201739497
quote:
11s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:38 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ok, wat is de andere reden dan? De methode kan aangeven of iemand een infectie doorgemaakt heeft, alleen niet precies wanneer. Dat laatste is het enige punt waardoor het afgeraden wordt.
Dat is nogal een belangrijk punt als je voor CTB alleen een herstelbewijs kunt krijgen als het niet langer dan 180 dagen geleden is geweest. Dan moet het wel vast te stellen zijn.

Ik lees die laatste zin echt als een laatste slotopmerking. Wat niet de hoofdboodschap is van die alinea.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201739505
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat geldt voor iedereen die een rijbewijs heeft.
Sorry, ik zal specifieker zijn.

Hoe kan het dat ik voordat ik begon met rijlessen al met een auto op de snelweg kon rijden.
pi_201739515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:40 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Flauw of niet, dit is toch gewoon de realiteit? Zo veel minder besmettelijk ben je nou ook weer niet als je gevaccineerd bent. Het beschermt vooral tegen ziekenhuisopname en erger.
Een eerdere schatting was 90% minder kans op transmissie tussen gevaccineerden dan tussen ongevaccineerden. Volgens mij pre-delta, maar nog steeds zijn gevaccineerden aanmerkelijk minder besmettelijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201739553
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom de 1,5 meter daarop van invloed is. Juist dankzij de zo veilig mogelijke omgeving kunnen we deze heel vervelende maatregel loslaten.

Het heeft niets met het opkrikken van de vaccinatiegraad te maken, dat leeft enkel in de hoofden van een bepaalde groep mensen.
Je stelling dat die QR-code het zoveel veiliger maakt is juist een onderdeel van het meningsverschil, dat kun je niet zomaar axiomatisch aannemen. Het is vrij makkelijk te weerleggen wat mij betreft, want zo'n systeem maakt het voor gevaccineerden niet veiliger. Die zijn toch al beschermd door hun vaccinatie. Het maakt het onveiliger voor ongevaccineerden. Dat is hun eigen risico uiteraard. Wat je zou kunnen stellen is dat het een gunstig langetermijneffect op de volksgezondheid zou kunnen hebben omdat meer mensen zich laten vaccineren. Maar voor de gemiddelde kroegbezoeker wordt het door zo'n QR-code niet veiliger om de kroeg te bezoeken.

Dat tweede zie je toch echt verkeerd, vraag het maar aan Hugo de Jonge.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:46:26 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201739557
quote:
14s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:33 schreef Tijn het volgende: [..] Alleen dat al is een goede reden om even zo'n prik te halen natuurlijk.
Vraag me oprecht af wie de grootste verspreiders zijn? Gevaccineerden losgaande pubers die schijt aan een ander hebben, of ongevaccineerden die afstand houden en daardoor veel minder kans hebben om besmet te raken. En bij een besmetting krijg je ook nog eens dat een gevaccineerde die snottert het vaak wel best vindt of amper merkt besmet te zijn. Waar een ongevaccineerde zich wellicht wel laat testen en wel merkt iets opgelopen te hebben. Het vaccin zorgt er immers voor dat het ziektebeeld veel milder is. Daarnaast loopt de bescherming van het vaccin ook terug.
pi_201739559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een eerdere schatting was 90% minder kans op transmissie tussen gevaccineerden dan tussen ongevaccineerden. Volgens mij pre-delta, maar nog steeds zijn gevaccineerden aanmerkelijk minder besmettelijk.
Pre-delta, klopt dit indd. Maar onder de Delta variant blijkt dit tegen te vallen.

Hoe je het ook bekijkt: gevaccineerden kunnen dus inderdaad het virus verspreiden. Deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet deze zomer dan ook om te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin

Ze voeren het alleen niet in omdat ze bang zijn dat dat de vaccinatiebereidheid aantast. Hence de meeste mensen laten zich vaccineren voor zichzelf en niet voor een "ander".
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201739583
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Pre-delta, klopt dit indd. Maar onder de Delta variant blijkt dit tegen te vallen.

Hoe je het ook bekijkt: gevaccineerden kunnen dus inderdaad het virus verspreiden. Deskundigen van het Outbreak Management Team vroegen het kabinet deze zomer dan ook om te overwegen om bij grote evenementen en drukke clubs ook van volledig gevaccineerde mensen een negatieve coronatest te vragen.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ren-besmetten-vaccin
Bij delta is het minder, ja. Maar evengoed drastisch minder besmettelijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201739597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Bij delta is het minder, ja. Maar nog steeds drastisch minder.
Zo drastisch minder dat het OMT adviseert om ook gevaccineerde mensen zich te laten testen bij evenementen etc.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201739600
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dat is nogal een belangrijk punt als je voor CTB alleen een herstelbewijs kunt krijgen als het niet langer dan 180 dagen geleden is geweest. Dan moet het wel vast te stellen zijn.

Ik lees die laatste zin echt als een laatste slotopmerking. Wat niet de hoofdboodschap is van die alinea.
Volgens mij krijg ik niet helemaal duidelijk waar het bezwaar ligt. Het gaat er voor mij juist om dat het CTB en die 180 dagen puur politieke keuzes zijn die los staan van eventuele toepassingen van zo'n test. De belangrijkste vraag zou moeten zijn: is het goed voor de volksgezondheid om te weten hoeveel mensen er nog zijn die wel een infectie hebben doorgemaakt maar niet zijn geregistreerd?
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:49:57 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201739611
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vraag me oprecht af wie de grootste verspreiders zijn? Gevaccineerden losgaande pubers die schijt aan een ander hebben, of ongevaccineerden die afstand houden en daardoor veel minder kans hebben om besmet te raken. En bij een besmetting krijg je ook nog eens dat een gevaccineerde die snottert het vaak wel best vindt of amper merkt besmet te zijn. Waar een ongevaccineerde zich wellicht wel laat testen en wel merkt iets opgelopen te hebben. Het vaccin zorgt er immers voor dat het ziektebeeld veel milder is. Daarnaast loopt de bescherming van het vaccin ook terug.
En ongevaccineerden die schijt aan een ander hebben, die zijn er niet?
pi_201739628
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:46 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vraag me oprecht af wie de grootste verspreiders zijn? Gevaccineerden losgaande pubers die schijt aan een ander hebben, of ongevaccineerden die afstand houden en daardoor veel minder kans hebben om besmet te raken. En bij een besmetting krijg je ook nog eens dat een gevaccineerde die snottert het vaak wel best vindt of amper merkt besmet te zijn. Waar een ongevaccineerde zich wellicht wel laat testen en wel merkt iets opgelopen te hebben. Het vaccin zorgt er immers voor dat het ziektebeeld veel milder is. Daarnaast loopt de bescherming van het vaccin ook terug.
Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd is, houden natuurlijk helemaal geen afstand en gaan helemaal niet testen. Dus je tegenstelling is niet correct.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201739642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Zo drastisch minder dat het OMT adviseert om ook gevaccineerde mensen zich te laten testen bij evenementen etc.
Het een sluit het ander niet uit. En dit zijn individuele OMT-leden die iets geopperd hebben en waar de media mee aan de haal is gegaan. Dat is nogal wat anders dan een officieel OMT-adives.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:52:42 #15
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201739650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Zo drastisch minder dat het OMT adviseert om ook gevaccineerde mensen zich te laten testen bij evenementen etc.
Het kan natuurlijk altijd beter. Maar we willen ook langzaamaan weer richting een samenleving zonder al teveel obstakels.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201739654
quote:
11s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:46 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat tweede zie je toch echt verkeerd, vraag het maar aan Hugo de Jonge.
Inderdaad, dit heeft hij volgens mij gewoon letterlijk toegegeven. Vaccinatiegraad opkrikken is ook het meest logische doel, anders zou je oneindig lang een CTB systeem moeten houden.
I'll give you something to do
pi_201739657
quote:
11s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Volgens mij krijg ik niet helemaal duidelijk waar het bezwaar ligt. Het gaat er voor mij juist om dat het CTB en die 180 dagen puur politieke keuzes zijn die los staan van eventuele toepassingen van zo'n test. De belangrijkste vraag zou moeten zijn: is het goed voor de volksgezondheid om te weten hoeveel mensen er nog zijn die wel een infectie hebben doorgemaakt maar niet zijn geregistreerd?
De daadwerkelijke vraag was echter gericht op CTB:
quote:
Onder welke voorwaarden kan serologisch onderzoek van mensen die geen CTB hebben op basis van vaccinatie of een herstelbewijs (circa 1,8 miljoen mensen) leiden tot een uitslag die een basis kan zijn voor een CTB. Aan welke voorwaarden dient een dergelijke test te voldoen? Zijn er point of care testen die aan deze voorwaarden voldoen? Welke uitslag is daarvoor nodig? Aan welke geldigheidstermijn(en) moet(en) dan worden gedacht?
Een andere toepassing zou kunnen zijn dat met een serologische test de groep mensen geïdentificeerd wordt, die al met één vaccinatie volledig gevaccineerd kan zijn. Dit kan voor mensen die aarzelen over vaccinatie de afweging vergemakkelijken. Kan het OMT mij ook over die toepassing adviseren?
Je kunt het OMT moeilijk verwijten dat ze daadwerkelijk antwoord op de gestelde vragen hebben gegeven.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:53:55 #18
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201739660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een eerdere schatting was 90% minder kans op transmissie tussen gevaccineerden dan tussen ongevaccineerden. Volgens mij pre-delta, maar nog steeds zijn gevaccineerden aanmerkelijk minder besmettelijk.
Dat kwam uit een onderzoek van het RIVM naar de verspreiding van de alfa-variant. Binnen huishoudens was de besmetting door gevaccineerden inderdaad ruimt tweederde (70-75%) lager. Waarbij opgemerkt moet worden dat de besmettingskans door ongevaccineerden ook "maar" 30% was. Voor nauwe contacten buiten het huishouden was er nauwelijks verschil in besmettingsgraad.

Dit onderzoek is naar mijn mening behoorlijk opgeklopt en oneigenlijk gebruikt. Ik trok er destijds de conclusie uit dat je vaccineren dus vooral voor jezelf doet en niet voor anderen.
Never explain, never apologize.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:53:57 #19
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201739661
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
En ongevaccineerden die schijt aan een ander hebben, die zijn er niet?
Waar zeg ik dat?
Het gaat me erom dat een vaccinatie niet de heilige graal is met betrekking tot verspreiding van het virus. Maar dat gedrag daar een veel bepalendere factor in is.
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:54:16 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201739665


Duidelijk te zien dat gevaccineerden ook minder besmetten. In augustus dit jaar, dus volle bak Delta.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201739673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De daadwerkelijke vraag was echter gericht op CTB:
[..]
Je kunt het OMT moeilijk verwijten dat ze daadwerkelijk antwoord op de gestelde vragen hebben gegeven.
Ah, dat maakt het al wat meer duidelijk. Heb je de volledige bron ook?
pi_201739688
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:53 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat kwam uit een onderzoek van het RIVM naar de verspreiding van de alfa-variant. Binnen huishoudens was de besmetting door gevaccineerden inderdaad ruimt tweederde (70-75%) lager. Waarbij opgemerkt moet worden dat de besmettingskans door ongevaccineerden ook "maar" 30% was. Voor nauwe contacten buiten het huishouden was er nauwelijks verschil in besmettingsgraad.

Dit onderzoek is naar mijn mening behoorlijk opgeklopt en oneigenlijk gebruikt. Ik trok er destijds de conclusie uit dat je vaccineren dus vooral voor jezelf doet en niet voor anderen.
Er zijn tal van onderzoeken die hetzelfde beeld bevestigen. Over de precieze aantallen kunnen we discussiëren, maar ik ken geen onderzoeken die uitkomen op een lagere reductie dan 60%.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 13 oktober 2021 @ 11:55:39 #23
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201739690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd is, houden natuurlijk helemaal geen afstand en gaan helemaal niet testen. Dus je tegenstelling is niet correct.
Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd is komt niet in de gelegenheid om tegen een ander te schuren in de discotheek. Of ga jij ook lekker tegen iemand oprijen tijdens het boodschappen doen?
pi_201739705
quote:
11s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:54 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ah, dat maakt het al wat meer duidelijk. Heb je de volledige bron ook?
Alles staat hier: https://www.rijksoverheid(...)s-en-kabinetsreactie

Maar dit is hoe het altijd werkt, hè. Het OMT adviseert o.b.v. de vragen die het kabinet stelt. In theorie kunnen ze eigenstandig adviseren, maar dat doen ze zelden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201739718
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 11:55 schreef tja77 het volgende:

[..]
Een groot deel van de mensen die niet gevaccineerd is komt niet in de gelegenheid om tegen een ander te schuren in de discotheek. Of ga jij ook lekker tegen iemand oprijen tijdens het boodschappen doen?
Denk inderdaad dat ze in de biblebelt elkaar aan het besmetten zijn tijdens het boodschappen. 8)7
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')