abonnement Unibet Coolblue
pi_201759090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 21:05 schreef Hexagon het volgende:

Maar de Chinezen die ik in mijn werk meegemaakt heb produceren in die 12 uur even veel als een Nederlander in 2 uur.
Meen je dat nou? wat is je werk en hoeveel niet-Nederlandse Chinezen heb je daar meegemaakt ?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 23:33:09 #202
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_201759202
Macht is geil en vrijwel niemand kan ermee omgaan. Man are weak. Zo kruimelt het koekje.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:32:43 #203
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201762344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 20:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Waarom überhaupt stemmen over iets dat helemaal niet aan de orde is? Doe gewoon eens normaal met die kansloze partij.

Welke motie gaat de FvD morgen indienen? Een motie om uit te sluiten dat Nederland ooit in de toekomst onderdeel wordt van België? En als die motie verworpen wordt dan is dat een bevestiging dat onze politiek Nederland onderdeel van België wil maken? Ook echt iedereen binnen die partij is helemaal van het padje af hè.
Als veel mensen zich zorgen maken dat we onderdeel worden van België dan zou je zo'n motie kunnen aannemen vind ik.

China heeft een dergelijk systeem, het bestaat. De laatste ontwikkelingen laten een duidelijke beweging zien richting een dergelijk systeem.

Dat de kartelpartijen het niet willen uitsluiten omdat ze niet geloven dat het aan de orde is dan is juist dat hetgeen waar we ons zorgen over moeten maken. Blijkbaar ziet men geen overeenkomst tussen deze ontwikkelingen en het Chinese social credit system en dat is bijzonder verontrustend.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:36:37 #204
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201762405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 19:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Je stemt dan niet dat hij terug mag komen, je stemt dat je een motie niet aan wilt nemen. Wat niet zo gek is met onzinmoties.

Klinkt hetzelfde en indirect snap ik wat je zegt, maar het is een subtiel verschil.
Dan is de volgende stap dat je moet uitleggen waarom het een onzinmotie is. Her enige dat ze roepen is "tegen" of "geen steun". En die "onderbouwing" die Hanca aanhaalde was uiteraard helemaal niet concreet.

De onderbouwing was "we vinden het te ver gaan om het uit te sluiten". Waarom? Licht toe. Ga in op de inhoud. Waarom krijgen we geen Chinees systeem hier? Waarom kan dat niet? Wat zorgt daarvoor? En waarom gaat het te ver om niet op deze motie te stemmen?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:47:02 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201762506
Om een Chinees systeem in te voeren moeten we ongeveer de hele grondwet overboord kieperen

Het is net zo'n relevante motie als "Wil de regering uitsluiten dat Noord-Korea lid gaat worden van de Europese Unie"
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:50:37 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201762543
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dan is de volgende stap dat je moet uitleggen waarom het een onzinmotie is. Her enige dat ze roepen is "tegen" of "geen steun". En die "onderbouwing" die Hanca aanhaalde was uiteraard helemaal niet concreet.

De onderbouwing was "we vinden het te ver gaan om het uit te sluiten". Waarom? Licht toe. Ga in op de inhoud. Waarom krijgen we geen Chinees systeem hier? Waarom kan dat niet? Wat zorgt daarvoor? En waarom gaat het te ver om niet op deze motie te stemmen?
Zo kan je moties aannemen voor alles wat je voor altijd uit wil sluiten. Dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Zo werkt het niet in de politiek.

Als je een motie niet ziet als realistisch gevaar dan heeft het geen enkele meerwaarde om hem aan te nemen. Dat jij dit blijkbaar wel ziet als realistisch gevaar doet daar niks aan af.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:51:37 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201762555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:47 schreef Hexagon het volgende:
Om een Chinees systeem in te voeren moeten we ongeveer de hele grondwet overboord kieperen

Het is net zo'n relevante motie als "Wil de regering uitsluiten dat Noord-Korea lid gaat worden van de Europese Unie"
Voor altijd!

Alsof 20 jaar later er nog maar enige waarde wordt gehecht aan zo een motie als NK toch lid wil worden. Slaat gewoon als een tang op een varken idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:01:44 #208
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201762671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 11:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zo kan je moties aannemen voor alles wat je voor altijd uit wil sluiten. Dan kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Zo werkt het niet in de politiek.

Als je een motie niet ziet als realistisch gevaar dan heeft het geen enkele meerwaarde om hem aan te nemen. Dat jij dit blijkbaar wel ziet als realistisch gevaar doet daar niks aan af.
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:06:33 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201762730
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
Het is niet zomaar een stemming over wel of geen sociaalkredietsysteem, maar je neemt een motie aan.

Met het aannemen van een motie geef je dus aan dat je het een realistisch gevaar vindt dat afgedekt moet worden met een motie.

Dat is een subtiel verschil, maar wel de reden van het wegstemmen van deze motie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:11:18 #210
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201762785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het is niet zomaar een stemming over wel of geen sociaalkredietsysteem, maar je neemt een motie aan.

Met het aannemen van een motie geef je dus aan dat je het een realistisch gevaar vindt dat afgedekt moet worden met een motie.

Dat is een subtiel verschil, maar wel de reden van het wegstemmen van deze motie.
Dan herhaal ik mijzelf en dan vraag ik waarom het geen realistisch gevaar is. Mensen maken zich er blijkbaar zorgen om. Kamerleden maken zich er zelfs zorgen om.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:14:44 #211
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201762820
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dan herhaal ik mijzelf en dan vraag ik waarom het geen realistisch gevaar is. Mensen maken zich er blijkbaar zorgen om. Kamerleden maken zich er zelfs zorgen om.
Dat is persoonlijk en verschilt van mens tot mens en van partij tot partij.

Ik vind het persoonlijk geen realistisch gevaar omdat ik geen enkele beweging die kant op zie die niet netjes wettelijk is afgekaderd.

En zo een wettelijke afkadering biedt overigens véél meer bescherming dan een niet bindende motie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:18:55 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201762876
Daarbij, sommige mensen maken zich ook zorgen dat Rutte een reptiel is.

Nou kan je een motie aannemen dat Rutte af moet treden als blijkt dat hij een reptilian is, maar daarmee legitimeer je indirect die theorie. Zo een motie steunen slaat nergens op, omdat je dan vindt dat die motie nodig is.

Dit is expres gechargeerd uiteraard, puur om aan te geven dat de reden van tegenstemmen niet automatisch betekent dat die partijen voor een sociaalkredietsysteem zijn, zoals FvD het nu framed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201762880
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
Als je je daar zorgen om maakt in een land als Nederland ben je echt knettergek. Want zodra er iemand opstaat om zoiets in te voeren maakt het toch niet meer uit zo'n persoon laat zich echt niet stoppen door een Thierry motie of de grondwet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:22:56 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201762926
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
"Verzoekt de regering om uit te sluiten dat er ooit een sociaalkredietsysteem of een soortgelijk systeem in Nederland wordt ingevoerd"

Je verzoekt hiermee de regering iets te beloven wat zij helemaal niet kan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201763167
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dan herhaal ik mijzelf en dan vraag ik waarom het geen realistisch gevaar is. Mensen maken zich er blijkbaar zorgen om. Kamerleden maken zich er zelfs zorgen om.
Waarom het geen gevaar is heeft Lisa Westerveld heel duidelijk uit de doeken gedaan.

Vraag: waarom zou je er zorgen over maken dat een partij het wil invoeren, als geen enkele partij daar ooit over gesproken heeft, geen enkele partij het op de site heeft staan. En de regering ook nog eens aan geeft dat ze het niet willen doen?

Dat laatste antwoord was voldoende, motie overbodig en dus wegstemmen (ze zijn helaas ooit van overbodig en dus ontraden afgestapt, was wel een manier om de motiediarree van de kamer wat te beteugelen).


En ik denk dat nog geen 0,1% van de burgers zich er zorgen om maakt, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:51:17 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201763296
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
De reden is dat wanneer je voor deze motie stemt is dat je populistische partijen een vrijbrief geeft om de kameragenda vol te douwen met moties over allerie dingen die ze niet willen die niet aan de orde zijn.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:09:41 #217
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201764980
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom het geen gevaar is heeft Lisa Westerveld heel duidelijk uit de doeken gedaan.

Vraag: waarom zou je er zorgen over maken dat een partij het wil invoeren, als geen enkele partij daar ooit over gesproken heeft, geen enkele partij het op de site heeft staan. En de regering ook nog eens aan geeft dat ze het niet willen doen?
Dus jij denkt dat over alles gesproken wordt voordat het wordt ingevoerd.

In de jaren 40 waren genoeg mensen die spraken over het bestaan van de gaskamers. Die werden ook weggezet als wappies. Niemand kon het geloven. Toch bestanden ze.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:10:34 #218
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201764987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De reden is dat wanneer je voor deze motie stemt is dat je populistische partijen een vrijbrief geeft om de kameragenda vol te douwen met moties over allerie dingen die ze niet willen die niet aan de orde zijn.
Die populiste partijen moeten ook stemmen over andere dingen die niet aan de orde zijn zoals klimaatversinsels.
pi_201765038
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat over alles gesproken wordt voordat het wordt ingevoerd.

In de jaren 40 waren genoeg mensen die spraken over het bestaan van de gaskamers. Die werden ook weggezet als wappies. Niemand kon het geloven. Toch bestanden ze.
De vergelijking met de Tweede Wereldoorlog is zeer ongepast en dat weet je.

En ja, dingen die hier worden ingevoerd worden eerst besproken. Bij grote dingen vaak zelfs heel wat jaren. Ook dat weet je best.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:16:50 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201765071
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:10 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Die populiste partijen moeten ook stemmen over andere dingen die niet aan de orde zijn zoals klimaatversinsels.
Ah BNW is een ander forum
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:36:36 #221
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201767723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
De vergelijking met de Tweede Wereldoorlog is zeer ongepast en dat weet je.

En ja, dingen die hier worden ingevoerd worden eerst besproken. Bij grote dingen vaak zelfs heel wat jaren. Ook dat weet je best.
Coronapas is niet jaren besproken. Werd gewoon ingevoerd.

De meerderheid wil het niet.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:40:56 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201767795
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Coronapas is niet jaren besproken. Werd gewoon ingevoerd.

De meerderheid wil het niet.
De Coronapas die past dan ook binnen onze grondwet. Het beleid van China niet.
pi_201767807
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Coronapas is niet jaren besproken. Werd gewoon ingevoerd.

De meerderheid wil het niet.
Nee, zeer tijdelijke noodmaatregelen tijdens een pandemie worden niet vele jaren besproken, maar hij is wel uitgebreid besproken. En de meerderheid in de kamer was voor. En de meerderheid van de inwoners van Nederland ook: https://nos.nl/artikel/23(...)tiekloof-aanzienlijk

Dus waar jij die laatste zin vandaan haalt is onduidelijk, waarschijnlijk gewoon weer nepnieuws.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201768330
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Coronapas die past dan ook binnen onze grondwet. Het beleid van China niet.
Het beleid van China past ook niet binnen hun eigen grondwet trouwens
pi_201768526
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Coronapas is niet jaren besproken. Werd gewoon ingevoerd.
Had men maar al 10 jaar geleden dit virus zien aankomen en 8 jaar lang besproken.
Helaas, het was niet zo.
Het is natuurlijk wel in de maatschappij en in de Tweede Kamer besproken.
Alleen covidverspreiders willen dat het jaren had moeten duren vanaf heden

quote:
De meerderheid wil het niet.
Begin september 2021:
Omgerekend wilde circa 63% van de 18-plussers de coronapas wel als een drempel tegen virusverspreiding.
quote:
Van de eerste groep is bijna driekwart (73 procent) voorstander van zo'n 'toegangspas'. Onder ongevaccineerden is de weerstand juist enorm; er is bijna geen enkele steun (3 procent) voor de invoering van een coronatoegangsbewijs.
https://eenvandaag.avrotr(...)neerden-juist-enorm/
pi_201768756
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Coronapas is niet jaren besproken. .

De lockdown evenmin. De 19 in COVID-19 zegt wel genoeg.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:10:08 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201772858
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dan herhaal ik mijzelf en dan vraag ik waarom het geen realistisch gevaar is. Mensen maken zich er blijkbaar zorgen om. Kamerleden maken zich er zelfs zorgen om.
Het is net zo reeel als dat Trump alsnog de verkiezingen van 2020 wint en President wordt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 05:58:18 #228
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201775597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 19:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Had men maar al 10 jaar geleden dit virus zien aankomen en 8 jaar lang besproken.
Helaas, het was niet zo.
Het is natuurlijk wel in de maatschappij en in de Tweede Kamer besproken.
Alleen covidverspreiders willen dat het jaren had moeten duren vanaf heden
[..]
Begin september 2021:
Omgerekend wilde circa 63% van de 18-plussers de coronapas wel als een drempel tegen virusverspreiding.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)neerden-juist-enorm/
Niet waar. De meerderheid van de Nederlandse bevolking wil geen coronapas.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 06:04:49 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201775612
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 18:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zeer tijdelijke noodmaatregelen tijdens een pandemie worden niet vele jaren besproken, maar hij is wel uitgebreid besproken. En de meerderheid in de kamer was voor. En de meerderheid van de inwoners van Nederland ook: https://nos.nl/artikel/23(...)tiekloof-aanzienlijk

Dus waar jij die laatste zin vandaan haalt is onduidelijk, waarschijnlijk gewoon weer nepnieuws.
Dit is dan ook een bevestiging dat deze "pandemie" gebruikt wordt om een sociaal credit system versneld in te voeren.

Er hoeft dus niet jaren over gesproken te worden. En dat is dus een terechte aanleiding voor deze motie.

Het volgende grote "probleem" waar ze zich zorgen om gaan maken is het klimaat. Iedereen krijgt een CO2 budget waar ze het mee moeten doen. Gas gebruiken, vliegreizen, vlees eten.

De reden waarom ze dit willen is natuurlijk niet het klimaat. Ze willen zien wat mensen doen en waar mensen zijn. China is al zo ver.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 06:44:05 #230
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201775730
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 05:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Niet waar. De meerderheid van de Nederlandse bevolking wil geen coronapas.
Waaruit blijkt dat?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 06:48:17 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201775740
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 06:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dit is dan ook een bevestiging dat deze "pandemie" gebruikt wordt om een sociaal credit system versneld in te voeren.

Er hoeft dus niet jaren over gesproken te worden. En dat is dus een terechte aanleiding voor deze motie.
Als je kijkt hoe het is afgekaderd is dat juist helemaal geen bevestiging. Integendeel.
quote:
Het volgende grote "probleem" waar ze zich zorgen om gaan maken is het klimaat. Iedereen krijgt een CO2 budget waar ze het mee moeten doen. Gas gebruiken, vliegreizen, vlees eten.
Hoezo zet je probleem tussen haakjes?

quote:
De reden waarom ze dit willen is natuurlijk niet het klimaat. Ze willen zien wat mensen doen en waar mensen zijn. China is al zo ver.
Wie zijn “ze” en waarom willen ze dat? En hoe gaat een coronapas daarbij helpen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201775922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 06:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Dit is dan ook een bevestiging dat deze "pandemie" gebruikt wordt om een sociaal credit system versneld in te voeren.

Er hoeft dus niet jaren over gesproken te worden. En dat is dus een terechte aanleiding voor deze motie.

Het volgende grote "probleem" waar ze zich zorgen om gaan maken is het klimaat. Iedereen krijgt een CO2 budget waar ze het mee moeten doen. Gas gebruiken, vliegreizen, vlees eten.

De reden waarom ze dit willen is natuurlijk niet het klimaat. Ze willen zien wat mensen doen en waar mensen zijn. China is al zo ver.
Nee. Het is geen bevestiging. De zeer tijdelijke aard van de maatregelen en het feit dat Nederland dingen als een lockdown en een avondklok zo ongeveer als laatste land van de westerse wereld deed, geven juist een signaal de andere kant op.

En nee, ze willen helemaal niet weten waar mensen zijn. De privacy rondom beide corona-apps is niet voor niets zo goed geregeld.


Ik snap trouwens jouw aanhalingstekens niet. Ontken je de pandemie? En ontken je het klimaatprobleem? Want dan heb je in POL niks te zoeken, dan hoor je in BNW.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:17:29 #233
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201775946
Hebben ze hier helemaal niet nodig omdat iedereen al vrijwillig alle informatie afstaat aan de overheid.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:29:17 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201775982
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:17 schreef Rickocum het volgende:
Hebben ze hier helemaal niet nodig omdat iedereen al vrijwillig alle informatie afstaat aan de overheid.
Volgens mij valt dat wel mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201776919
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 05:58 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Niet waar. De meerderheid van de Nederlandse bevolking wil geen coronapas.
Niet voor een langere termijn. Ik ook niet.
Maar wel in deze omstandigheden en dat werd gepeild
pi_201777194
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als de situatie zich niet gaan voordoen wat is dan de reden om TEGEN deze motie te stemmen?

Wat kan het kwaad om op deze motie te stemmen? Doet het pijn? Kost het geld? Je neemt er alleen zorgen mee weg bij heel veel burgers. En ik vind dat terechte zorgen en ik ben niet de enige.

Je zegt dat het geen meerwaarde heeft. Wat is dan de minderwaarde om voor te stemmen?
Omdat als je voor stemt, je meegaat in het narratief.
pi_201777236
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:34 schreef bamibij het volgende:

[..]
Omdat als je voor stemt, je meegaat in het narratief.
Daar hebben ze volgens mij stemverklaringen voor uitgevonden
pi_201777257
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Het is geen bevestiging. De zeer tijdelijke aard van de maatregelen en het feit dat Nederland dingen als een lockdown en een avondklok zo ongeveer als laatste land van de westerse wereld deed, geven juist een signaal de andere kant op.

En nee, ze willen helemaal niet weten waar mensen zijn. De privacy rondom beide corona-apps is niet voor niets zo goed geregeld.


Ik snap trouwens jouw aanhalingstekens niet. Ontken je de pandemie? En ontken je het klimaatprobleem? Want dan heb je in POL niks te zoeken, dan hoor je in BNW.
Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen die tijdelijkheid niet meer zien of daar niet meer in geloven. Na 1,5 jaar
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:54:42 #239
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201777431
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 06:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat?
Stel eens de vraag om je heen. Hoe veel mensen zijn blij met die pas?
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:59:30 #240
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201777483
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 06:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als je kijkt hoe het is afgekaderd is dat juist helemaal geen bevestiging. Integendeel.
[..]
Hoezo zet je probleem tussen haakjes?
[..]
Wie zijn “ze” en waarom willen ze dat? En hoe gaat een coronapas daarbij helpen?
Probleem staat tussen haakjes omdat er geen problemen zijn met het klimaat. Dit is van alle tijden. Sterker nog, de hoeveelheid doden door klimaat gerelateerde rampen is in 100 jaar gehaald met meer dan 90%.

Ook corona is geen probleem omdat het de griep, die we al decennia hadden, simpelweg vervangen lijkt te hebben. Alle cijfers zijn nagenoeg gelijk en ook de symptomen zijn gelijk. Je zou kunnen zeggen: corona = griep.

Met "ze" bedoel ik het establishment. De machtigste 0,1% die profiteren van wat er afgelopen anderhalf jaar is gebeurd.

De coronapas gaat ze daarbij helpen omdat dit een goede eerste stap is. Wij geven een belangrijk deel van onze gegevens af en ze kunnen al goed zien welk deel van de bevolking gehoorzaamt en welk deel niet.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:09:43 #241
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201777615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Het is geen bevestiging. De zeer tijdelijke aard van de maatregelen en het feit dat Nederland dingen als een lockdown en een avondklok zo ongeveer als laatste land van de westerse wereld deed, geven juist een signaal de andere kant op.
Het is niet van zeer tijdelijke aard. Waar baseer je dat op? Er wordt sinds het begin al gezegd "houd nog even vol". "Flatten the curve". Er werd over enkele weken gesproken, nu gaat het al richting de 2 jaar. Ze willen dat het nooit ophoudt omdat de voordelen te gunstig zijn.

En nee, we waren niet een van de laatste. Er zijn genoeg landen die nooit een avondklok gehad hebben en die deden het niet slechter dan wij. Er zou een excuses moeten komen naar het Nederlandse volk dat de vrijheidsbeperkingen nergens goed voor leken te zijn. Kuipers heeft dat van die avondklok al toegegeven dat dat een zinloze maatregel was.

quote:
En nee, ze willen helemaal niet weten waar mensen zijn. De privacy rondom beide corona-apps is niet voor niets zo goed geregeld.
Ja, dat willen ze wel weten. En nee, die privacy is niet goed geregeld.

Dit lijkt een welles/nietes discussie te worden tussen iemand met vertrouwen in de politiek en iemand zonder vertrouwen in de politiek.

quote:
Ik snap trouwens jouw aanhalingstekens niet. Ontken je de pandemie?
Ja. Ik geloof wel dat corona bestaat. Maar een bewijs is nog steeds niet geleverd. Het virus is nog steeds niet geïsoleerd. Toch wil ik het best geloven. Echter is het nooit erger dan een zware griep geweest. Dit is dus geen pandemie. Dit zijn de feiten. Hier is dus niets BNW aan.

quote:
En ontken je het klimaatprobleem? Want dan heb je in POL niks te zoeken, dan hoor je in BNW.
Vergelijkbaar met corona. Het klimaat verandert altijd. Er gebeuren inderdaad rampen die gerelateerd zijn aan het klimaat. Ook die zijn van alle tijden. De invloed van de mens op deze klimaatverandering is nihil. Ook hier is geen wetenschappelijke consensus over.

Dat de media alleen wetenschappers van type A aan het woord laten en type B wegzet als idioten, dat wil niet zeggen dat A de waarheid is. Geen BNW dus.
pi_201777718
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 06:04 schreef Ixnay het volgende:
Het volgende grote "probleem" waar ze zich zorgen om gaan maken is het klimaat. Iedereen krijgt een CO2 budget waar ze het mee moeten doen. Gas gebruiken, vliegreizen, vlees eten.

De reden waarom ze dit willen is natuurlijk niet het klimaat. Ze willen zien wat mensen doen en waar mensen zijn. China is al zo ver.
Potver...dat is mooi kut dan. Ik leef nu nog lekker onder de radar, maar straks ben ik gewoon te vinden en te volgen!

Maar hoef leef jij dan? Heb je geen bankrekening, geen smartphone, geen auto? Kom je nooit buiten? Om te zien wat mensen doen en waar mensen zijn heb je helemaal geen social credit system nodig.
pi_201777805
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Het is niet van zeer tijdelijke aard. Waar baseer je dat op? Er wordt sinds het begin al gezegd "houd nog even vol". "Flatten the curve". Er werd over enkele weken gesproken, nu gaat het al richting de 2 jaar. Ze willen dat het nooit ophoudt omdat de voordelen te gunstig zijn.

En nee, we waren niet een van de laatste. Er zijn genoeg landen die nooit een avondklok gehad hebben en die deden het niet slechter dan wij. Er zou een excuses moeten komen naar het Nederlandse volk dat de vrijheidsbeperkingen nergens goed voor leken te zijn. Kuipers heeft dat van die avondklok al toegegeven dat dat een zinloze maatregel was.
[..]
Ja, dat willen ze wel weten. En nee, die privacy is niet goed geregeld.

Dit lijkt een welles/nietes discussie te worden tussen iemand met vertrouwen in de politiek en iemand zonder vertrouwen in de politiek.
[..]
Ja. Ik geloof wel dat corona bestaat. Maar een bewijs is nog steeds niet geleverd. Het virus is nog steeds niet geïsoleerd. Toch wil ik het best geloven. Echter is het nooit erger dan een zware griep geweest. Dit is dus geen pandemie. Dit zijn de feiten. Hier is dus niets BNW aan.
[..]
Vergelijkbaar met corona. Het klimaat verandert altijd. Er gebeuren inderdaad rampen die gerelateerd zijn aan het klimaat. Ook die zijn van alle tijden. De invloed van de mens op deze klimaatverandering is nihil. Ook hier is geen wetenschappelijke consensus over.

Dat de media alleen wetenschappers van type A aan het woord laten en type B wegzet als idioten, dat wil niet zeggen dat A de waarheid is. Geen BNW dus.

Gelachen om je leugens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201777845
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:54 schreef Ixnay het volgende:
Stel eens de vraag om je heen. Hoe veel mensen zijn blij met die pas?
Aah...dus jij baseert het feit dat Nederland geen coronapas wil door aan mensen om je heen te vragen wat zij van die coronapas vinden? Dat zal inderdaad een betrouwbare uitkomst geven.

Hetzelfde zie je bij de coronaprotesten gebeuren. Dat zijn gelijkgestemden die elkaar opzoeken en ervan overtuigd raken dat heel Nederland tegen de coronamaatregelen is, omdat zij dat om zich heen horen. Vervolgens staan ze leuzen als "Wij zijn Nederland" te roepen.

Datzelfde doe je dus met jouw "onderzoek" naar de coronapas.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:52:39 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201778082
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:54 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Stel eens de vraag om je heen. Hoe veel mensen zijn blij met die pas?
Meeste mensen hebben er nul moeite mee in mijn omgeving. Dat is dus net zo onbetrouwbaar als jouw omgeving. Zie dus ook meer representatieve steekproeven en peilingen zoals al gepost.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201778090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:36 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Daar hebben ze volgens mij stemverklaringen voor uitgevonden
Er is ook een stemverklaring afgegeven. Over waarom ze tegen stemden.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:55:01 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201778109
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:59 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Probleem staat tussen haakjes omdat er geen problemen zijn met het klimaat. Dit is van alle tijden. Sterker nog, de hoeveelheid doden door klimaat gerelateerde rampen is in 100 jaar gehaald met meer dan 90%.

Ook corona is geen probleem omdat het de griep, die we al decennia hadden, simpelweg vervangen lijkt te hebben. Alle cijfers zijn nagenoeg gelijk en ook de symptomen zijn gelijk. Je zou kunnen zeggen: corona = griep.

Met "ze" bedoel ik het establishment. De machtigste 0,1% die profiteren van wat er afgelopen anderhalf jaar is gebeurd.

De coronapas gaat ze daarbij helpen omdat dit een goede eerste stap is. Wij geven een belangrijk deel van onze gegevens af en ze kunnen al goed zien welk deel van de bevolking gehoorzaamt en welk deel niet.
Pandemie ontkennen, klimaatcrisis ontkennen, pure BNW dus.
En corona is alleen maar gelijk aan griep dankzij de maatregelen die we nemen.

En wie zit er nog meer in dat establisment van jou? Rutte en Hugo? Of zijn dat ook weer marionetten in een groter complot?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:56:31 #248
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201778125
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:09 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ja. Ik geloof wel dat corona bestaat. Maar een bewijs is nog steeds niet geleverd. Het virus is nog steeds niet geïsoleerd. Toch wil ik het best geloven. Echter is het nooit erger dan een zware griep geweest. Dit is dus geen pandemie. Dit zijn de feiten. Hier is dus niets BNW aan.
[..]

Wanneer deed de griep de zorg overbelasten?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:20:42 #249
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_201778385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wanneer deed de griep de zorg overbelasten?
2018
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:23:18 #250
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201778417
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 11:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Pandemie ontkennen, klimaatcrisis ontkennen, pure BNW dus.
En corona is alleen maar gelijk aan griep dankzij de maatregelen die we nemen.

En wie zit er nog meer in dat establisment van jou? Rutte en Hugo? Of zijn dat ook weer marionetten in een groter complot?
Dat laatste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')