abonnement Unibet Coolblue
pi_201731926
"Alleen samen krijgen we Corona onder controle". Dat is de slogan die de Overheid gebruikt met de campagne en tijdens de persconferenties om ons ervan te doen overtuigen dat we het Corona-virus alleen onder controle krijgen als we het samen doen, ervan uitgaande dat met samen "de Overheid", en ons, de burgers bedoelt wordt. Maar heb je wel eens goed tot je door laten dringen wat er nu eigenlijk precies staat? Geven ze hiermee zelf niet toe dat Corona niet uit te roeien is, maar hooguit onder controle te houden is? Anders was de slogan toch wel geweest: "Alleen samen krijgen we Corona de wereld uit"? Is hier niet goed over nagedacht of juist wel? Of zie ik nu spoken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Forumtijger op 12-10-2021 17:42:21 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_201732042
Je ziet spoken. De overheid doet geen loze beloftes. Virusinfecties zijn moeilijk uit te roeien, maar met een beetje goede wil, kunnen wij dit beheersen.
Het eerste en belangrijkste doel is natuurlijk dat de zorg niet overbelast raakt.
Jammer dat al die wappies dat niet lijken te beseffen.
pi_201732101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Je ziet spoken. De overheid doet geen loze beloftes. Virusinfecties zijn moeilijk uit te roeien, maar met een beetje goede wil, kunnen wij dit beheersen.
Het eerste en belangrijkste doel is natuurlijk dat de zorg niet overbelast raakt.
Jammer dat al die wappies dat niet lijken te beseffen.
_O- :W
Lockdown zou 2 weken duren, avondklok zou na 1 week afgeschaft worden, het vaccin zou alles weer terug naar normaal brengen etc.
Plaats hier uw advertentie
pi_201732138
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
_O- :W
Lockdown zou 2 weken duren, avondklok zou na 1 week afgeschaft worden, het vaccin zou alles weer terug naar normaal brengen etc.
Doe es niet zo bijdehand. De overheid wist het nog niet allemaal zo goed, net als de wetenschappers.
Jij zou het natuurlijk allemaal perfect doen als jij op die stoel zou zitten.
pi_201732150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:45 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
_O- :W
Lockdown zou 2 weken duren, avondklok zou na 1 week afgeschaft worden, het vaccin zou alles weer terug naar normaal brengen etc.
Het is maar net wat je wil horen, dat hebben ze zo nooit gezegd
pi_201732162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Doe es niet zo bijdehand. De overheid wist het nog niet allemaal zo goed, net als de wetenschappers.
Jij zou het natuurlijk allemaal perfect doen als jij op die stoel zou zitten.
sommige mensen pakken er alleen maar uit wat ze willen horen
pi_201732173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
sommige mensen pakken er alleen maar uit wat ze willen horen
Ja klopt. Of ze luisteren niet of niet goed.
pi_201732192
Deze kreet is een eufemisme voor langdurige maatregelen.
I'll give you something to do
pi_201732235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:51 schreef galantis het volgende:
Deze kreet is een eufemisme voor langdurige maatregelen.
Noodgedwongen ja. Want helaas zijn er dus vele wappies die hiertegen protesteren. En sommigen gaan zelfs zover dat ze de voorstanders bedreigen en mishandelen.
En maar janken dat ze gediscrimineerd worden.
Het mooiste (nou ja, het meest sneue is beter gezegd), is dat diezelfde wappies de overheid zouden vervloeken en verketteren als er geen maatregelen genomen zouden zijn.
pi_201732244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:51 schreef galantis het volgende:
Deze kreet is een eufemisme voor langdurige maatregelen.
Dat vermoed ik ook wel ja. Jarenlang doorgaan met vaccinaties en allerlei andere maatregelen om het Corona-virus maar onder controle te kunnen houden, en al dan niet bewust niet uit te roeien, zelfs al zouden ze daar toe in staat zijn. Met deze slogan geven ze gelijk al toe/aan dat het een strijd word van de lange adem, en dat we nooit meer van het Corona-virus af zullen komen. Wordt dus een standaard prik, naast de griepprik, elk jaar opnieuw weer 2 of 3 vaccinaties...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_201732311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:57 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Dat vermoed ik ook wel ja. Jarenlang doorgaan met vaccinaties en allerlei andere maatregelen om het Corona-virus maar onder controle te kunnen houden, en al dan niet bewust niet uit te roeien, zelfs al zouden ze daar toe in staat zijn. Met deze slogan geven ze gelijk al toe/aan dat het een strijd word van de lange adem, en dat we nooit meer van het Corona-virus af zullen komen. Wordt dus een standaard prik, naast de griepprik, elk jaar opnieuw weer 2 of 3 vaccinaties...
Dan slaan jullie het toch lekker over. Niemand verplicht je om die prik te nemen.
Iemand die hier voor kiest moet dan niet lopen zeuren over discriminatie.
Je kiest er zelf voor. Dus je discrimineert in feite je zelf.
pi_201732317
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:57 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Dat vermoed ik ook wel ja. Jarenlang doorgaan met vaccinaties en allerlei andere maatregelen om het Corona-virus maar onder controle te kunnen houden, en al dan niet bewust niet uit te roeien, zelfs al zouden ze daar toe in staat zijn. Met deze slogan geven ze gelijk al toe/aan dat het een strijd word van de lange adem, en dat we nooit meer van het Corona-virus af zullen komen. Wordt dus een standaard prik, naast de griepprik, elk jaar opnieuw weer 2 of 3 vaccinaties...
Zo'n zwart scenario verwacht ik niet.
Groepsimmuniteit moet op den duur het stokje van de maatregelen overnemen. En dat is maar goed ook, want de godganse tijd een virus onder controle moeten houden zijn wij mensen niet echt voor gemaakt.
I'll give you something to do
pi_201732454
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je weer in de middeleeuwen belandt bent?
Dat er door de 'domme' mensen een klopjacht werd gemaakt op mensen die het beste voorhadden met de mensheid, maar door stompzinnig bijgeloof eindigden deze mensen op de brandstapel.
Want de angst regeert weer. En laat zijn lelijke kop regelmatig zien.

Wat hebben wetenschap, ontwikkeling en wijsheid dan voor zin?
Het gros van de mensheid (en daar reken ik ook de westerse wereld onder), laat zich nog steeds verblinden door dom bijgeloof, hard geschreeuw en volksverlakkerij.

Onderwijs, onderzoek enz. maar afschaffen, en voortaan het podium vrijhouden voor de roeptoeters als Willem Engel, Jensen en weet ik veel wie nog meer van dit soort misthoorns.

Af en toe denk ik zo bij mezelf: laat de mensheid zichzelf maar uitroeien. Als je toch zo dom bent.
pi_201732494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:04 schreef galantis het volgende:

[..]
Zo'n zwart scenario verwacht ik niet.
Groepsimmuniteit moet op den duur het stokje van de maatregelen overnemen. En dat is maar goed ook, want de godganse tijd een virus onder controle moeten houden zijn wij mensen niet echt voor gemaakt.
Groepsimmuniteit ga je never nooit niet krijgen, de vaccinaties helpen maar tijdelijk vermoed ik, heb al diverse keren gehoord gelezen dat mensen ondanks dat ze gevaccinneerd zijn, toch weer opnieuw het Coronavirus krijgen, dus het lijkt mij een utopie om te denken dat we ooit totale groepsimmuniteit gaan krijgen, wat dus betekent dat je elk jaar opnieuw gevaccineerd moet worden om toegang te krijgen tot bepaalde sectoren, en mee te mogen/kunnen doen in de maatschappij. De Coronapas wordt dan misschien ook wel een blijvertje. Geen vaccinatie, dan ook geen toegang...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:23:50 #15
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201732514
Mja, Fok! wordt niet gesponsord door deze reclames geloof ik, want ik zie ze gelukkig zelden, maar ik lees het vooral dat je je eigen verantwoordelijkheid moet nemen. De overheid verplicht, dwingt en manipuleert maar wat af, maar uiteindelijk leg ik geen verantwoording aan hen af. Wel aan mijn omgeving en naasten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201732541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dan slaan jullie het toch lekker over. Niemand verplicht je om die prik te nemen.
Iemand die hier voor kiest moet dan niet lopen zeuren over discriminatie.
Je kiest er zelf voor. Dus je discrimineert in feite je zelf.
Dus je mag Moslims discrimineren? Ze kunnen zich immers bekeren tot Christen. Ze discrimineren zichzelf?
Plaats hier uw advertentie
pi_201732581
De Overheid en "heel goed nadenken" ..... wat dacht je zelf?

De betreffende campagne is door Bureau Roorda, BKB en Produktiebedrijf Halal van die naam zullen wel wat gastjes over de zeik van kunnen raken in twee weken opgezet en op 25 maart 2020 opgelevert...
Initieel was het een campagne om vooral ingevoerde maatregelen te verklaren via Iconen... later is er ook een 'saamhoringsheidscampagne' aan toegevoegd, maar alles in heel weinig tijd en dus zeker niet met 'grote Ideeen' erachter of gericht op de lange termijn.
Volgens mij was het eerder meedeinen op de golf aan maatschappelijke reacties en initiatieven die al ontstaan was.

in begin maart ging het helemaal niet 'om het virus de wereld uit te krijgen'... maar initieel gewoon om de uitbraak 'onder controle te krijgen'

quote:
Joeri Jansen, creative director Roorda: 'Naast urgente handelingsperspectieven merkte de opdrachtgever dat er ook een grote behoefte is aan saamhorigheid. Dat zie je in alle spontane initiatieven die om ons heen gestart worden en hoor je terug in de teksten van onze premier. Zo ontstond de gezamenlijke ambitie om niet alleen het gedrag te sturen maar ook de mensen die thuis zitten te motiveren om deze crisis echt samen te lijf te gaan. Thuis zitten voelt alleen, maar omdat we allemaal thuis zitten voelt dat ook als samen. Die tegenstelling geeft een mooie spanning en legde de basis voor de campagne. In de campagne zie je eerst mensen alleen het goede gedrag vertonen en daarna heel Nederland. Zo bevestigen we de gewenste norm.
https://www.adformatie.nl(...)ceren-coronacampagne
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201732582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:21 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
Groepsimmuniteit ga je never nooit niet krijgen, de vaccinaties helpen maar tijdelijk vermoed ik, heb al diverse keren gehoord gelezen dat mensen ondanks dat ze gevaccinneerd zijn, toch weer opnieuw het Coronavirus krijgen, dus het lijkt mij een utopie om te denken dat we ooit totale groepsimmuniteit gaan krijgen, wat dus betekent dat je dus elk jaar opnieuw gevaccineerd moet worden om toegang te krijgen tot bepaalde sectoren, en mee te mogen/kunnen doen in de maatschappij. De Coronapas wordt dan misschien ook wel een blijvertje. Geen vaccinatie, dan ook geen toegang...
Dat eerste kan kloppen maar het zal qua ernst in ieder geval behoorlijk afgenomen zijn en behapbaar zijn zonder de bevolking te vermoeien met maatregelen.
Dat laatste betwijfel ik. Het is nu al in bepaald opzicht onhoudbaar. Een vaccinatie is geen doel op zich, en een coronapas evenmin.
I'll give you something to do
pi_201732623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:26 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dus je mag Moslims discrimineren? Ze kunnen zich immers bekeren tot Christen. Ze discrimineren zichzelf?
Nee, je mag religieuzen discrimineren. Jood, moslim of christen, het is een pot nat.
Mijn punt was dat mensen een keuze maken en vervolgens gaan klagen dat ze door deze keuze gediscrimineerd zouden worden.
Iemand kiest voor iets en aanvaardt de consequenties.

Een moslim die zich bekeert tot christen of jood krijgt nog steeds een hoop shit over zich heen.
Jammer dan, Zijn keuze. Zijn probleem

En als jij er voor kiest om je niet te laten vaccineren, prima.
Jouw keuze. Dan ook niet gaan janken als je niet meer kunt uitgaan.
Je kent de consequenties. Jij kiest er voor.
Jouw keuze. Jouw leven.
Deal with it!
pi_201732725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, je mag religieuzen discrimineren. Jood, moslim of christen, het is een pot nat.
Mijn punt was dat mensen een keuze maken en vervolgens gaan klagen dat ze door deze keuze gediscrimineerd zouden worden.
Iemand kiest voor iets en aanvaardt de consequenties.

Een moslim die zich bekeert tot christen of jood krijgt nog steeds een hoop shit over zich heen.
Jammer dan, Zijn keuze. Zijn probleem

En als jij er voor kiest om je niet te laten vaccineren, prima.
Jouw keuze. Dan ook niet gaan janken als je niet meer kunt uitgaan.
Je kent de consequenties. Jij kiest er voor.
Jouw keuze. Jouw leven.
Deal with it!
Alsof alle consequenties te rechtvaardigen zijn.

Als ik jou de keuze laat om mij wel of geen 100 euro te geven, waarbij je een klap op je muil krijgt als je dat niet doet, dan smaakt het keuze-consequentie verhaal toch een beetje anders, of niet soms?

Het afschuiven op consequenties riekt in bepaalde gevallen gewoon naar victim blaming.
I'll give you something to do
pi_201732777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:44 schreef galantis het volgende:

[..]
Alsof alle consequenties te rechtvaardigen zijn.

Als ik jou de keuze laat om mij wel of geen 100 euro te geven, waarbij je een klap op je muil krijgt als je dat niet doet, dan smaakt het keuze-consequentie verhaal toch een beetje anders, of niet soms?

Het afschuiven op consequenties riekt in bepaalde gevallen gewoon naar victim blaming.
Nee hoor. Jij maakt een keuze. Is je goed recht. Maar als uit jouw keuze blijkt dat je een gevaar voor de volksgezondheid zou kunnen zijn, is wel iets anders dan ladderzat in je auto gaan zitten en wegrijden.

Jij hebt de keuze om stomdronken achter het stuur te kruipen, niemand verbiedt je dat.
Maar onthoudt wel dat jouw keuze risico's inhoudt voor anderen.
Dus niet gaan janken als je een bekeuring krijgt.
Want jij bent niet het victim, jij bent de 'dader'.
pi_201732850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor. Jij maakt een keuze. Is je goed recht. Maar als uit jouw keuze blijkt dat je een gevaar voor de volksgezondheid zou kunnen zijn, is wel iets anders dan ladderzat in je auto gaan zitten en wegrijden.

Jij hebt de keuze om stomdronken achter het stuur te kruipen, niemand verbiedt je dat.
Maar onthoudt wel dat jouw keuze risico's inhoudt voor anderen.
Dus niet gaan janken als je een bekeuring krijgt.
Want jij bent niet het victim, jij bent de 'dader'.
Iedereen is potentieel besmettelijk of je nou gevaccineerd bent of niet. Waarom blijven gevaccineerden niet gewoon thuis dan?
Plaats hier uw advertentie
  Moderator dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:01:47 #23
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201732875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor. Jij maakt een keuze. Is je goed recht. Maar als uit jouw keuze blijkt dat je een gevaar voor de volksgezondheid zou kunnen zijn, is wel iets anders dan ladderzat in je auto gaan zitten en wegrijden.

Jij hebt de keuze om stomdronken achter het stuur te kruipen, niemand verbiedt je dat.
Maar onthoudt wel dat jouw keuze risico's inhoudt voor anderen.
Dus niet gaan janken als je een bekeuring krijgt.
Want jij bent niet het victim, jij bent de 'dader'.
Ehm. Dronken auto rijden is een misdrijf. Ongevaccineerd zijn niet. Vind je niet dat je wat ver gaat in je vergelijking?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:20:04 #24
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201733057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor. Jij maakt een keuze. Is je goed recht. Maar als uit jouw keuze blijkt dat je een gevaar voor de volksgezondheid zou kunnen zijn, is wel iets anders dan ladderzat in je auto gaan zitten en wegrijden.

Jij hebt de keuze om stomdronken achter het stuur te kruipen, niemand verbiedt je dat.
Maar onthoudt wel dat jouw keuze risico's inhoudt voor anderen.
Dus niet gaan janken als je een bekeuring krijgt.
Want jij bent niet het victim, jij bent de 'dader'.
Met een virus onder de leden ben je een mogelijk gevaar voor de volksgezondheid? Elk mens heeft gemiddeld 5 virussen bij zich die mogelijk gevaarlijk kunnen zijn voor sommige mensen.
Als je dit wil doortrekken kunnen we nooit meer terug naar normaal.
To BG or not to BG!
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:21:27 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201733070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 18:17 schreef Hiddendoe het volgende:
Hebben jullie ook wel eens het gevoel dat je weer in de middeleeuwen belandt bent?
Nu wel ja.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')